:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Oldalkocsi, kuli - új hozzászólás Összesen: 40 oldal
Hali Ligi! Nekem van egy Velorex oldalkocsihoz kapaszkodó. Csak nem tudom mit kérjek érte. Ajánlat?
Sziasztok!
Engem ugyanilyen oldalkocsihoz (V-562) ülés, kapaszkodó és plexi érdekelne. Vagy házilag lehet például ilyen ülést csinálni, mennyire bonyolult szerkezet? Esetleg valakinek van erről fényképe vagy rajza? Megköszönném, ha küldenétek az e-mail címemre.
Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy nincs-e valakinek Velorex 562-eshez eladó plexi, és ponyva. Segítséget előre is köszönöm!
Üdv!
Schotti
ha kapsz ilyen rajtot, vagy valamit akkor légyszi. szólj nekem is, mert érdekel a dolog. Köszi.
Az enyém 1958-as volt. Én sem tudtam milyen oldalkocsi. Ez a szegedi papucs kinézetű szerkezet két rugón lóg hátul. Az alváza elég egyszerű. A keréken se fék, se lengéscsillapító nincs. (Csak a kaszni leng a rugókon) Eladtam motorostól annakidején, a vevő mondta, hogy ez egy igen ritka darab. A nevét is mondta, de most nem ugrik be, ha eszembe jut leírom!
Sykora
Sajnos a Pannóniákról nincs adatom, van egy könyvem a műhelyben, ha arra járok megnézem. Úgy emlékszem abban le van írva, hogy kell beállítani. De nem 100%!
Köszönet Powerarcnak, Zápkörtének, Zsiványkának és Attilának! Bolha
Hello. Pannoniához nem tudnád elküldeni a beállítást. sycora003@gmail.com Előre is köszi.
Köszi.
Nemtudod véletlenül kb. mikori lehet
Olyanom volt nekem is! Ritka darab, vigyázz rá, olyan a csónak formálya mint a szegedi papucs! :-)
Ja várj, ezek a MZ beállítások, nekem az van, abból indultam ki, te meg Jawa-t kérdeztél!
Jawanal a beállítás menete
ugyanaz, a kerékdőlés is ugyanaz, a kerékösszetartás pedig 30mm.
Üdv motorosok!
Lenne egy kérdésem hozzátok.
Van egy pannóniához való oldalkocsi vázam de nem tudom mikori és milyen csónak való rá.A csónak felfüggesztése hátúl közvetlen a csónakhoz 2 db rúgóval van rögzitve,elméletileg.
Hello
A kormányvéges módszer is tuti, de hogy ne keljen számolgatni, megadom az adatokat:
A Tengely magasságában adják meg az adatokat.
Vagyis:
1, Az oldalkocsi tengelyének a motor tengelye elött kell lenni pontosan 200 mm-vel. (Ezt egyszerűen függövel levetíted a vízszintes talajra, és leméred)
2, Kerékdőlés: Felállítod a gépet egy egyenes talajra, (Az oldalkocsi kereke fügőleges legyen) a motor első kerekének tengelyvégét pl fügőónnal lerajzolod a földre. Ezután a földre teszel egy szép nagy derékszöget (Ácsok használnak ilyet), és nekiérinted a tengelyvégnek.
A két jel között 5-10 mm között kell lenni, az a 2 fok. (Persze a deékszög jele van messzebb a motortól)
3,Összetartás:
Talaj ugyanaz (fontos a vízszint!), fogsz 2 db hosszú lécet. az egyiket felteszed az oldalkocsi kerekére, hogy a felnit elöl-hátul érintse. A másikat a motor kerekeire, hogy mindkét felnit elöl hátul érintse. (Ha nem érinti mindkét felni mindkét szélét, a láncfeszítőkkel egyenesbe kell húzni a hátsókereket, és ezzel a motor egyenesfutását már be is lőtted)
Szorítókkal finoman fel is rögzítheted a léceket, de ha van 2 ember a közelben elég, ha odafogják.
Szóval, ha mind2 léc a helyén, a lécek közt lévő távolságot a motor hátsó tengelyénél megméred, és ehhez képest az első tengelynél 30-50 mm-vel kissebb távolságnak kell lenni!
Hát ennyi!
Nem árt, ha ács vagy, vagy asztalos, és akkor az összes kellékkel rendelkezel a művelethez! :-)
És nagyon fontos a vízszintes és tök egyenes talaj.
Sok sikert hozzá!
Üdv!
Az ülés korának megfelelő állapotban van. Mit vársz egy '67-es géptől. :)
Például beállítod teljesen függőlegesbe (szemmérték, függőón, vízmérték stb.). Ekkor mondjuk a kormány végéhez teszel a egy függőónt és megjelölöd a földön. Megméred a magasságot és a középtől való távolságát és utána már csak egy egyszerű számolás hogy a 2 foknál a függőón mennyivel kijjebb érjen le. De legegyszerűbb szemre saccperkábé beállítani, sokat nem lehet tévedni.:-)
Üdv.
Érdekelne egy Motorkulihoz használható vonoszerkezet amit T5-ös Pancsira lehet felszerelni.Esetleg ha van valakinek rajz róla nagyon megköszönném .
Először is köszönet mindenkinek a hozzászólásért! Bocs a sok kérdezősködésért, de azt írtad: 2 fokkal balra dőljön. Milyen megoldással állítanád be ezt az értéket?
Igazad van, de a rugóút egyenes, nem íves, vagyis a rugó összenyomódik, a motor bedől, az oldalkocsi kereke meg ki. (Mivel a lengővilla a vázzal együtt dől.
Szóval az egész szerkezet megdől, a kerekek közt a szőg meg marad ugyanakkora.
Nem az út és a kerék közt van a kerékdőlés, hanem az oldalkocsi és a motor kerekeinek a síkja a lényeg, vagyis a kerékdőlés nem változik!
Gyárilag tuti, hogy kerékösszetertás, meg kifelé dőlés a tuti. De nem is ez a lényeg, legyen jó az egyenesfutása, ne zabálja le a gumikat, és kész. Áll ahogy jól esik neki! :-)
Szét is van ülve az ülésed :)
Hello nekem példűul a Pannoniánál a motor befele dől, és összetart a gép. Az úttartása így nagyon jó.
Az oldalkocsiváz persze hogy fixen áll a motorhoz képest, de annak a kerekének is van rúgója, lengéscsillapítója, így ha valaki beleül, a rugó sokkal jobban összenyomódik mint a mocié, ezért változik terhelés függvényében a motor dőlése is.
A motornak egy kicsit kifelé kell dőlnie az oldalkocsitól(MZ-nél papíron kb 2 fokot), és persze a kerekeknek összetartani. Ez az érték minden típusnál más, de mindíg kifelé dől, és össze tart!
Mivel az oldalkocsi-motor váz fix, a beállítás után a kerékdőlés is adott. A vázon csak a lengővillák mozognak síkban fel le! Így, ha terhelten összenyomódnak a rugók, max dől az egész szerkezet, de a kerékdőlés szöge nem változik!
És nem is változhat, már ha nincs szerteszét kopva minden felfüggesztés.
Sziasztok! Az oldalkocsis motorral kapcsolatban az a véleményem, hogy a motornak az oldalkocsi felé kell dőlnie. Egyébként a dőlésszögnél figyelembe kell venni a vezető súlyát is, ahoz mérten állítják be. Nekem is egy oldalkocsis Jawa 638-om van. Én nem rakok az oldalkocsiba súlyt és soha nem is raktam / bár régóta nincs meg /. Nekem is ajánlották, hogy tanulóként rakjak be valami nehezebb tárgyat, de nem hallgattam rájuk. Eleinte szokatlan a vezetése, de szép óvatosan, lehetőleg nem forgalmas helyen de kereszteződésekkel és kanyarokkal ellátottakon pár nap folyamatos gyakorlás után az ember ráérez. Utána nagy élmény a vezetése.
Gondolom ha beleül valaki az oldalasba, aminek összenyomódik a rugója, ezáltal jobb felé dönti a motort és ekkor áll be semleges helyzetbe, nem húz se jobbra, se balra.
Én is úgy tudom, hogy kifele dől a motor. Hogy miért, azt nem értem. Pont erről is jegyeztem meg. :) Amúgy nem hiszem, hogy sok jelentősége lenne, egy ilyen oldalkocsis izé alapból vezethetetlen.
Fullkpoyval már vitatkoztunk erről hogy merre dőljön a motor, de több leírásban is azt láttam, hogy a motor 2 fokban balra dől, a kerékösszetartás meg elöl 30mm. Üresen nem könyű vezetni, a könnyű oldalas pattog az úton, ha nem ül benne senki. Az enyémben van egy kis pótsúly ha egyedül megyek.:-)
Sziasztok! nem tudna valaki fölvilágosítást adni, hogyan kell úgy beállítani egy562-es Velorex oldalkocsit 638-as Jawához, úgy, hogy a jármű biztonságosan fusson? (kerékdőlés/összetartás?). az én fogatom hülyén imbolyog, igaz, a jáwa 16-os hátsó kerekét sem cseréltem még ki 18-asra. azt hiszem, ez is probléma.. egyébként a motor mintha enyhén a kocsi felé dőlne. Bolha
Hu ez durva volt. (Önkritika)Vajon mi lehet(ne) a szövege egy ilyen csili-vili műbizonylatnak?
Mert én mindenre képes vagyok, hogy meglegyen a szerelvény.
Valyon mi lehet(ne) a szövege egy ilyen csidi műbizonylatnak?
Mert én mindenre képes vagyok, hogy meglegyen a szerelvény.
sziasztok!jawa 350-es oldalkocsis szerelvényem eladnám .hobbymotorként használom , 2008-ig műszakival , szép állapotban ,kevés km-rel ,érdeklődni 30 2999130 üdv sanko
A műbizonylat csak egy dolog, ha benne van az alkatrészben az azonosítási jel, akkor már nem is szükséges.
Ha engem személyesen érintene a dolog, már felhívtam volna telcsin a KF. Engedélyezési Osztályát. Biztosan tudják a jó megoldást, tapaszalatom szerint segítenek is.
Valahogy sejtettem, hogy ezt fogod mondani... pedig ez nem is igazi hamisítás, tulajdonképpen csak egy másolatot készítesz az eredeti műbizonylatról. Mert azt gondolom te sem vonod kétségbe, hogy ezeket a kulivonószerkezeteket hajdanában igenis műbizonylattal hozták forgalomba - csak hát 40+ évvel ez után ezt követelni a tulajdonoson elég abszurd elképzelés.
Remek ötlet, a közokirathamisító a felbujtóval együtt, megvan, már csak egy déli fekvésű cellát kell kinézni :-)
Hát, azért nem árt megnézni egyet előtte... ha nem is motorkuliét, legalább valami sportkormányét, vagy ilyesmiét.
Ez nem kukacoskodás, hanem a csinovnyik rettegése. Neki ugye elő van írva a jogszabályban, hogy csak akkor írhatja be, hogy vontathat, ha van a vontatókészülékről műbizonylat, és retteg, hogy ha esetleg e nélkül beírja, akkor letolják, befenyítik. Ha viszont viszel egy műbizonylatot, akkor azzal már lefedezted a csinovnyikot, hiszen ha kap egy ellenőrzést, meg tudja mutatni, hogy "hát kérem, itt a műbizonylat, én ez alapján adtam ki az engedélyt". Ezen túlmenően meg kvára lexarja, hogy vontatsz-e a pannóniáddal, avagy sem, a csinovnyikot egyedül az motiválja, hogy ne lehessen szabálytalanságon érni, és hogy soha se igérjen semmi olya, amit esetleg később számon lehet rajta kérni. Több mint két évig voltam közszolga magam is, ismerem már a gondolkozásmódjukat. Nem hatalomkór ez bennük, csupán megfelelési vágy. De ez nem olyan buzgómócsing típusú megfelelési vágy, hanem csak amolyan tessék-lássék féle.
Ez nem rossz ötlet, szerintem a kutya sem emlékszik rá, hogy annakidején hogy nézett ki egy ilyen papír! Kukacoskodás az egész!
OK. Bár ez így egy kissé cinikus. Igaz ilyen a világ, és MO is. :=)=
"Magyarország az én hazám..." :-) amúgy nem lessz ebből alketrec (különben is rég bezárt már). Mégpedig azért nem, mert senkinek az érdekét nem sérted vele, tehát nincs senki, aki vizsgálgassa a dolgot. Az egész csak egy kötelező formaság: műbizonylat kell? nesze! Gyanún felül áll a dolog, hiszen egy közismert magyar gyártmányról van szó, egy vacak motorkuliról, amihez nyilvánvalóan létezik műbizonylat, hiszen ezerszám szaladgáltak ezek hajdan. Ez abszolúte csak kekeckedés a hatóság részéről, egy ritus, amit végig kell játszani, mint az alkut a bolhapiacon (mintha nem lenne tökmindegy, hogy 200 vagy 300 Ft-ért veszed meg a szovjet akkutöltőt), vagy a puska dugdosását az iskolában. Úgyis látja a tanár, hogy ki puskázik, és magában jókat röhög, de szóvá csak azok esetében teszi, akikre kifejezetten pikkel, vagy akik nagyon szemtelenül csinálják.
Komolyan nem tudom néha eldönteni, hogy provokátor vagy, vagy pedig az Alcatrazba készülsz :D
Hamisíts! Keresel valami régi, megsárgult papírt meg egy erika írógépet, lekopogog, teszel rá egy ákombákom aláírást meg valami körbélyegzőt ügyesen elmaszatolva, kicsit gyűrögeted, olajos kézzel összefogdosod, adsz neki vizet, majd megszárítod, és diadalmas képpel beviszed, hogy "itt van, megkerestettem az előző tulajjal!" Azt aztán szépen benyelik, lefűzik egy nagy aktába, és soha többé senki nem fogja megnézni.
Hát, hogy olcsó azt nem mondta senki! :-)
Mint írtam a Bélafi Dávid megcsinálta, és azt mondta nem volt nagy dolog.
Szóval megoldható, de sok sör ivása közben mesélte, ezért, ha valakit nagyon érdekel őt kérdezzétek ne engem! :-)
Én örülök, hogy ennyire emlékszem! :-)))
Mármint KöHÉM
http://www.jogositvany.hu.hu/j5-1990.htm
HöHÉM ötös, nyolcadik fejezet.
Első a tervezés,eddig rendben volnánk, ezt az engedélyeztetés követia KF-nél, annak költségeivel, majd megvizsgálás, ha jóváhagyási jellel rendelkezik, már mehet is vizsgára. Potom százból tán megvan az egész.
Erről már volt szó!
Meg kell keresni egy tervezési jogosultsággal bíró mérnök embert, aki aláírja a méretezett rajzot, meg a névjegyzék számát odabiggyeszti rá és kész. (Vagy ír egy kellően tudományos szakvéleményt róla.) És műszakin el kell fogadniuk! Azt hiszem B Dávid csinálta így, és minden tökéletesen működött a papírozáskor!
Ez igy igaz. A 21-em forgalmiába be van irva ,hogy vontathatja az xok-...rendszámu motorkulit.A kuliéba pedig a 21 rendszáma.4 éve azt mondták hogy az utánfutoba már nem kell a vontato jármü adatait rögziteni,mert az önálo jármü.Akkor felmerült bennem a kérdés.Miért redszámhoz kötik a vontatást??Miért nem irják be ugy mint az autoknak.pl vontathat 70kg össztömegü féknélküli utánfutot. Valami 1967-es rendeletre hivatkoztak.
Csao. Én sem birtam jobb belátásra birni őket.A mübizonylaton lovagolnak.
Szerintem ha már benne van a forgalmidban, hogy vontathat, senki sem fog a vizsgán odasompolyogni, és diadalmasan felkiáltani, hogy "dehát ez nem is gyári kuli vontatóka itt!" Annál is inkább, mert rég elhúztak már nyugdíjba azok a szakik, akik ennek a kulizásnak a fénykorában gépjárműtechnikáztak. Negyven évnél is régebben volt ennek a divatja, aki akkor volt 20, az ma 60.
Kérdés öreg kulisoknak. A műszakin mennyire böngészik a vonószerkezetet, hogy az eredeti vagy nem stb? Van egy jobb vonószerkezetem mint az eredeti, bár nincs hozzá minősített heggesztő papír.
A fékek meglepően jók! Nem tudom milyen betét van benne, de a dobfékes ETZ-mel összehasonlítva sokkal jobb! Fogja is az egész felületet szépen, a dob is jó, ezért azt hagyom ahogy van! A bowdenes átalakítás már biztos, még nem tudom milyen lesz, de valami izom bowdent kerítek majd hozzá!
Jawa oldalkocsihoz fékbowden új, eladó.2000 ft
Összesen: 40 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|