:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Oldalkocsi, kuli - új hozzászólás Összesen: 40 oldal
Hali! Nekem egy 251es etz-m van és arra lehet-e vajon oldalkocsit tenni, de úgy hogy forgalmin át is menjen? Ha igen és valakinek van egy eladó oldalkocsija ezt-re az szóljon és megbeszéljük.
Sziasztok!
Ezen az oldalon a "Kleine Videos" felirattól jobbra található néhány rövidke oldalkocsis vidijó. Ugyanarról a rövid útról, csak vmiért szétszabdalva.
Kíváncsi vagyok, mit szóltok az adleres tag kanyarvételi technikájához.
Meg azt nem tudom, hogy azoknak a lámpáknak milyen a felfogatása, én speciel nem szívesen farigcsálnám át az enyémet. A Hella egy vagyon az tuti.... talán még a Valeo is (ha van neki egyáltalán).
Ja bocsi amiről én írtam azok az irányjelzővel vannak összeépítve, de síma fehéreket is lehet kapni.
Még a kamionshopokat is érdemes megnézni, esetleg ott is vannak normálisabb kivitelben.
Valóban lehet kapni csak sajnos nagyon ormótlanok, igaz nem drágák. Ez első mg-i gépalkatrészboltban beszerezhetők. MTZ-éken és a Zetorokon is hasonló található.
A HELLA katalógusban láttam nagyon frankókat, viszont az árat nem is merték közzé tenni...
Az enyém repedt és még sehol nem tudtam hozzá még búrát sem szerezni. Viszont szerintem jó lehet az a lámpa is, amit a tehergépkocsik pótkocsiján szoktak használni, a kerek formájút. Gondolom autós vagy tgk/mezőgazdasági gépalkatrész boltban kapható.
sorszám: 894 (77952)
( előzmény: vandecastele, 2007-06-19 22:26:26)
velorex 562-höz keresek még mindig első lámpát, nincs valakinek ötlete (vagy lámpája?) :)
Mezei elzett pl. postaláda zár van benne, csak a nyelvecskét kell kicserélni benne a jawáéra.( a kis stiftet kell kiütni)
Üdv.!
Velorex oldalkocsihoz, annak a csomagtartójához kellene zár. Hol lehet ilyen zárat kapni, kb. milyen árban? Köszi a segítséget.
MZ250 trophy oldalkocsifelfogató konzolt keresek,a tank alattit!
segítséget köszönöm
MZ250 trophy oldalkocsifelfogató konzolt keresek,a tank alattit!
segítséget köszönöm
A beállításokat itt nézheted meg, ha valamit esetleg nem értettél abból, amit leírtam :
http://kep.tar.hu/fullkopy/50242143/20374089#2
sorszám: 888 (77004)
( előzmény: vandecastele, 2007-06-06 13:43:58)
Az oldalkocsi kerékdőlése fix, a saját alvázához képest a lengőkar tengely, valamint tengelycsonk szöge meghatározza.
Ezen csak az tud jelentősen változtatni, ha az oldalkocsinak az alsó, fő motorhoz csatlakozó eleme túl mélyen van. Lehet ez elfáradt rugótól, gyengére állított hátsó telótól, az előírtnál kisebb gumitól.
A motornak 2 fokot kell dőlnie kifelé, nem az oldalkocsi felé.( ha befele dől most, attól is mélyre kerül az oldalkocsi, ilyenkor is a belső részt eszi.. )
A kerékösszetartás 30 mm, de ezt a motor első kerekének vonalában kell mérni oly módon, hogy a kerékgumi legelején függőónt lógatsz le.Ahová ez mutat, az az egyik mérési segédpont. Továbbá, a motorkerekei mellett szorosan a talajtól 15 cm magasan hosszú deszkát helyezel el, mintha egybenfutást ellenőriznél. Az oldalkocsi kereke mellé szintén teszel 15 cm magasítót, erre egy hosszú deszkát teszel , nekinyomod a keréknek, hogy az mellé feküdjön, a deszka vége érjen el az első kerék vonalán túlra, itt is támaszd alá 15 centivel a talajtól. ( négy virágláda, vagy fejre állított virágcserép tökre megfelel, nem baj, ha kicsit magasabb, vagy alacsonyabb. Mérj távolságot a 2 deszka közt az oldalkocsi kerekének vonalában, és ennél három centivel rövidebbre kell majd állítani a távot elöl,a segédpont magasságában, ehez nyilván oldani kell az oldalasváz vízszintes csúszóhüvelyét..( a mérés iránya a deszkákra cirka merőleges legyen -teljesen nem lesz, mert trapéz a kész szerkesztési felülzézet )
sorszám: 887 (77003)
( előzmény: vandecastele, 2007-06-06 13:43:58)
Lásd:786,788-as hozzászólás ugyanitt. A motornak mindenképp kifelé kell dőlnie az oldalkocsitól,ez BIZTOS. De előtte nem árt ellenőzizni a kerékcsapágyakat, az egyenletlen kopás attól is lehet. Sőt, ha a teleszkóp van beállva,attól is.
sorszám: 886 (77001)
( előzmény: vandecastele, 2007-06-06 13:43:58)
Velorex 562 oldalkocsi kerekén a gumi nem egyenletesen kopik, hanem a belső része (tehát az oldalkocsi felé eső része) lényegesen jobban. Pengeéles logikával rájöttem, hogy az oldalkocsi nincs jó beállítva. Van valahol pontos leírás hogyan kell beállítani a Velorex-et, vagy analógiával használjam a Duna ok beállítását?
Rendszeresen használod? Ráadásul valami hasznosra? Ez frankó.
Velem ilyen valahogy még nem fordult elő.:-/
Múlt héten mondjuk láttam egy jawás házaspárszerűséget. Asszony könnyed nyári ruhában hátul, az oldalkocsi meg jól leterhelve holmival.
Vegytiszta létező szocializmus hangulatot árasztottak.
AZ enyémben fűkasza, szerszámosládák, benzineskannák és ilyesmik szoktak lenni, szenved is a súly miatt a motor.:DDD
Ugyan, én is az Orosz Pista Trophyjáról lestem... Meg a neten láttam olyan sváb motorost, aki az ES-én úgy rakta fel (gondolom BMW-fílinget akart), mint ahogy te is montad. :)
Csupa könnyű holmi: hálózsákok, polifoamok, sátor... Felesleges kultúrcikkek. :) A bogrács és a kishokedli meg ezek miatt lemaradt :)
Kössz!
Úgy látszik én is olyan vagyok mint az egyik skodás ismerősöm... már 2 éve hajtotta a 120-ast azt nem találta a pótkereket :-)
Hát ezen a fogaton aztán vannak csomagok rendesen.:-)))
Jóember, a Hiperelasztik oldalkocsin a csomtartó alá kell fellógatni a pótkereket! Gyárilag ki van fúrva és meg van ott erősítve a lemez.
Tény, akkor még volt szakmai önérzet, de az önbecsülést a jó munkáért kapott prémium is növelte :-)Régen igencsak megbecsülték azt, aki kiötlött egy pl. célszerszámot, vagy, a munkások közül kiemelve továbbtanult.Aki végigjárta a szamárlétrát, jobb vezető lett, mint aki rögtön a főiskoláról csöppent oda.
Na meg a szakemberek sem a mindenáro pézszerzéssel voltak elfoglalva a munka helyett. Hanem jól dolgoztak mert az volt a ciki ha nem.
Vilu, nem is cáfolni akartalak, csak mondtam a magamét... amúgy régen, nem volt ám ilyen felületes a nagy gépek vizsgáztatása, és vesztegetni se igen lehetett...akkor elkapták a vizsgabiztos, vagy a próbamester, , illetve a művezető tökét, mert volt kin számonkérni a dolgot, ha baj lett..
Amúgy a roman dizelek eleje hidraulikus volt, a hátsó 2 tengely pneumatikus.. ezeknek az eleje nem fogott,mert hamar megadta magát az önbeálló munkahenger.Nekem is volt néhány nagyon kellemetlen esetem, halálközeli élményekkel...
Ezt akartam én is megértetni! Úgy látszik valamit elírtam.
Pontosan ezt írtam, csak példákkal illusztrálva, és azt, hogy a magyar műszakin gondok vannak, hibák átmennek, miközben hülyeségekkel szőröznek.
Gondolhatod mennyire nemarjéztam, mikor kiderült, hogy nincs is hátsó fék még jó, hogy volt a másik 4 tengelyen
Tekintve, hogy az első szakmám autószerelő, ráadásul csemetekoromban ( 1974-ben )már zileket, rábákat, kamazokat,, liazokat, roman dízeleket szereltem, és vizsgáztattam, hidd el nekem, hogy nem vagyok a dologban tájékozatlan. Elég, ha az üzemképes fék, és kormány kapcsán , valamint a létfontosságú műszaki követelményekben, igazat adsz , a bunda műszaki meg , mint látható, nem életbiztosítás. Kerüljük el, amit lehet, ne menjünk fejjel a falnak... Azért, mert műszakin nem fedtek fel egy hiányosságot, ne dörzsöljük a markunkat.. életbevágó kérdés,: lenni, vagy nem lenni :-).... márpedig gyakran ezen múlik...
Szerintem ott is nagy gond van, hogy egy jármű csak a műszaki vizsgán felel meg az előírtaknak, utána a következő vizsgáig a tulajnak lenne kutya kötelessége ilyen állapotban tartani a járművet, de ez gyakran nincs így, trehányság, nemtörődömség, látszólagos spórolás.....
Az elütésekért elnézést
műszakis
bundázva
De jó lenne, ha igazat adhatnék, de sajnos a magyar műszaki vizsgával kapcsolatban igencsak kételyeim vannak. Azért mert van legális műszakija egy járműnek az nem jelent azt, hogy az biztonságos.
Pl pótkocsit csak üresen vizsgáztatnak, gondolom nem nehéz belátni, hogy rakottan teljesen másképp fog viselkedni.
Sőt friss műszaki autónál jártam, úgy , hogy nem is volt hátsó fék, és nem volt bubdázva a dolog!
Persze belekötni, hogy nincs a motoron első helyzetjelző az megy nekik, az sem számít, hogy kb 3 óra alatt úgyis lemeríti az akkut...stb, stb...
Én megértelek, de más választ nem adhatok, mint ami jogszerű, és biztonságos. Csak a hivatalos állásfoglalást írhatom le felelősséggel, egy fék esetén. Más dologban, ha van, megmutatom a kiskaput.Az átalakítás, akkor is átalakítás, ha visszamódosítod, az engedélyezett, új állapotot, az eredeti, esetleg, a típusbizonyítványban szereplőre.Lutrizni lehet, de, megéri, saját, és mások életével játszani ? Egyértelműen nem. Keress legális, és műszakilag megfelelő megoldást.
Köszi hallottam már róluk de én nem pesti vagyok.
OldMotors-nál próbálkozz, mert ők nem egy motorkerékpárt restauráltak.
Tulajdonképpen igazad van!
De most akkor mit tegyek? Toljam a MÉH-be? Vagy vigyem szervízbe? Ezzel az utóbbival az a gondom, hogy szerintem azok sem tudnák jobban megcsinálni, viszont lehet többe kerülne mint ha vennék egy másik ugyanilyet.
Nyilván a szervízben is felraknának egy új főfékhengert + egy munkahengert.
Azért ez ma a 21. században annyira nem bonyolult mint pl. egy 800 személyes légibusz tervezése :-).
Van egy dugattyú ami mozgat egy másikat.
Nincs szervo, abs, számitógépvezérelt fékerő szabályzás stb. Az, hogy a szervízben mégse tudják rendesen megcsinálni azért van mert megjelenik a dollárjel a szemükbe és 10 perc alatt megcsinálják és 50ezret kérnek, az a csekélység, hogy szarul dolgoznak nem érdekli őket, mert tudják, hogy a másik szervíz is szarul dolgozik (tisztelet a kivételeknek).
De nem akarom átalakítani csak visszaalakítani. Ja és rémlik bár nem vagyok biztos benne, hogy a legelső pár darab a szériában még huzalos volt.
Egyébként meg az összes szocioldalas kifejezetten életveszélyes szerintem ezért vezetése fokozott figyelmet és rutint kíván, nem is értem miért nem kell rá külön vizsga :-).
Továbbá a magyar műszaki vizsgáztatás valódi lényege a 2 évenkénti lehúzás mert átmenne ez ha akarnám de én pont azt akarom, hogy jólegyen és úgy menjen át rásegítés nélkül.
Mert pl. szerintem az is életveszélyes, hogy az ETZ tárcsát vissza kell cserélnem a műszakira egy dobra, illetve egyéb alkatrészekért is szólnak ami jobb mint az eredeti.
A fék nem a gyermekek játéka. Nem csak a tied, mások élete is múlhat rajta. Ne játsz a tűzzel, akkor se, ha már egyszer sikerült átverni a vizsgabiztost.
Nem értesz az átalakításhoz, lutrizol... csak ennyit ér az életed?
Köszi a hozzászólást!
Nekem is az a véleményem, hogy az előző műszakin is már így volt... és átment.
Nincs kivonva a forgalomból én műszakival vettem novemberben járt le.
A fék bowdenes házi készítés de igen gagyi csakúgy mint a keresztstabilizátor bilincses megoldása.
Azon filózok, hogy visszaépítem a hidraulikusat (persze nem eredeti alkatrészekből) és építek rá bowdenest is és akkor mind a két fajta kerék belemegy (első, hátsó (TS - /1es)). Aztán az egyik befigyel a csomagtartótetőre pótkeréknek. :-)
Szrintem nem eszik olyan forrón a kását. Ha belekötnek keress egy vidéki vizsgabázist, olyat, ahol kicsit lazábban mennek a dolgok.
Egyébként, ha csilli-villi a motor, akkor már attól el lesznek ájulva, és nem hiszem, hogy részletekig bele fognak menni a kötözködésbe.
Köszi a választ!
Sajnos épp ettől tartottam én is, mert ugyi honnan szedjek most olyat. Szerintem a mesébe sincsmá ilyen fékhenger ami ezen volt...
Nem fogadhatják el, mert ez az átalakítás, bizony engedélyköteles lenne. Ne is kezdj bele, elbuknád. Állítsd helyre az eredeti állapotot.Ami az oldalkocsi típusbizonyítványában szerepelt, eredetileg, azt kérik számon.
Bizony, meg van határozva, a kerék talajérintési pontja, és a sárvédő aljának elérése közti minimális szög... ettől függ, kell-e sárfogó gumi.
Lehet hogy azok nélkül is teljesítette a 15 fokos takarást, ha jól emlékszem ennyi volt előírva. Filléres tétel, ha rajta van nem köthetnek bele.
A sárfogó gumi már nem kötelező, legalábis egyik járművemen sem volt gond annak hiánya. Asszem a 90-es évek elején igazodtunk ebben a kérdésben Európához.
Köszi!
Még annyit szeretnék kérdezni, hogy ezen hidraulikus fék van eredetileg de nincs meg belőle semmi, ha huzalosra csinálom akkor elfogadják vagy kell az eredeti fék?
Persze, meg is mérhetik a fékhatást, ha kedvük van. Nézik rajta a gumit, világítást, kerékcsapágylógást, rögzítőelemeket, és azok biztosításait.Ha nagyon kukacos, megnézi az oldalhajó és a váz összekötőrögzítését.Ha jól emlékszem, elvileg kell még sárfogógumi, és piros kör alakú prizma is.
MZ TS 250/1 + Superelastik
De a nagyobb gond a fék mert az hiányzik az oldalkocsiról, na meg a hátsó lengővilla (kiszakadt belőle a keresztstabilizátor).
A fék kell a vizsgán az oldalkocsira?
Milyen géped van, így elkorrodálva? Amúgy melegítéssel még próbálkozhatsz - a tankot ekkor ne felejtsd a helyén :-)
Rémlik, hogy anno kellett...még a pancsira... meg a 2visszapillogó de az most is kell asszem.
Ezexerint akkor nem kell, akkor levágom mermá 1 flakon csavarlazító ráment és meg se mozdul, elmentmá a menet is :-(. (le van törve a nyelv amiben akadna)
Ezt a szamárságot honnan vetted ? Mert nem vizsgafeltétel.
A kormányszorító az kötelező, anélkül át se megy a műszakin az oldalas...
Vagy nem?
Összesen: 40 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|