:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Oldalkocsi, kuli - új hozzászólás Összesen: 40 oldal
Ajka, Pápa, Sümeg és környéke!!!!!!
Még mindíg áll az az ötletem, hogy egy talit össze kéne dobni a környékbelieknek.
Persze messzebbről is lehet jönni. A dátum még nem tisztázott, de a hosszú 7végén gondoltam. Akit érdekelne kérem jelezze.
Hát akkor arrafelé sem szívesen laknék...
Manapság ilyen cágajánlatok vannak:
Akcióóó!
Cégünk olcsó, gyorsan és jól dolgozik!
Ön most ebből kettőt választhat!
Sajnos ritka az ami mindhármat ajánlja.
Nekünk simsonra a tank + 2 dekli homokszórt, gittelt, előkészített felületre fújtak cééép piros szint. Ez fájt 8eHUF-ba. És 1 hétig tartott! Mondjuk nem pesten :)
CRE [-.-]
Az az oldalkocsi festés elég barátságosnak tűnik nekem, ami 15 ropiból kijön.
Már csak azért is, mert tegnap voltam a fényezőnél, hogy mondjon árat már nekem a tankra, oldaldeknikre és a két sárvédőre. (egyelőre csak ezeket kéne fényezni a gyári színeire). Jelenleg a felület homokszórt.
A nagyfőnök nem volt ott, de valamelyik srác csak "tól ig" árat tudott mondani, 40-70 ezer közé saccolta, de a "nagyfőnöknek kell látnia".
Azért jóval kevesebbre számítottam. Hol csináltattad, vagy van olyan fényező Bp-en, aki jól és barátságos áron dolgozik, viszonylag hamar?
Vagy ezek egymásnak ellentmondó dolgok :))
Szervusztok! Velorex 562-es oldalkocsim eladó. Irányár: 20ezer forint.
Igen, elfelejtettem hozzátenni, hogy összeférhetőségi próbát kell csinálni.
Tehát ha jól olvastam akkor anyag költségel (ami a melá festéket isjelenti. Milyen szin volt?)és munka díjal együtt került 15 be? Az nagyon potom pénz volt érte.Mifelénk egy szóló Pancsi teljes festése kb 50 rugó.
sorszám: 943 (80663)
( előzmény: vandecastele, 2007-07-31 13:44:55)
Sajna a mai festékek kátránnyá varázsolják azt a kotyvalékot,-mivel feloldják - amit eredetileg az üvegszálas hajóra fújtak.
Nem egyezik ám összetételben a tankra került festékkel, csak színben.
Szóval, mint alap, tök szar. Viszont, lehet jó sokat csiszolni, és derekasan alapozni.. - ha nem akarsz ráncos oldalkocsit...- nem ócsóér. Amúgy tudomásom szerint kizárólag gyári narancspiros színben kaptunk az 562 velorexből.
Nem nagy szakértő vagyok, de a szinte csak piros csónakok voltak, mivel a legtöbb Jawa is vagy piros vagy narancs színű.
Mivel a csónak műanyag, így én nem szedem le a régi festéket, azt mondják a festők, hogy a legjobb alap a régi festék.
Visszaolavastam.
Nem volt drága.
Elkészült a festés. 15e volt (metál).
Amit kellett csinálnia vele:
-szétszdni a hajót (sikerült)
-olyan színt kevertetni, mint amilyen a minta (majdnem sikerült)
-műszaki előtt (júl.06.) 1 nappal elkszülni (nagyon nem sikerült)
-a hajót a sárvédővel és a lámpatartóval egyező árnyalatúra festeni (talán sikerült)
-összerakni a hajó alső és felső részét festés után (saját maga ajánlotta fel... nem sikerült)
- glettelni egyáltalán nem kellett
Mindenki döntse le maga, hogy sok, vagy kevés az ár.
Én úgy vagyok, hogy leglább megcsinálta és nem lett rossz.
Sziasztok!
Nem tudjátok, hogy a Velorex hányféle árnyalatú piros színű oldalkocsit gyártott anno? A tankom a szokásos narancsvörös árnyalat. A tank újra lesz festve, de az oldalkocsira is ráférne egy festés hamarosan. Az viszont inkább pirosas árnyalatú, a sárvédője is.
Mi volt az eredeti párosítás, piros oldalkocsihoz piros tankos dukált, vagy csináltak gyárilag narancsvörös párosítást is?
A másik kérdésem, hogy a csónak piros festékét mivel szeditek le, csiszolással (nem bolyhosodik?), vagy
meg lehet próbálkozni homokfúvással (repedés nélkül)?
köszönöm a segítséged, lementettem a könyvet és mostmár egy lépéssel előrébb vagyok.
Van egy eladó Velorex 562-es (JAWA) oldalkocsim kerék és ülés nélkül. 15 eFt az ára.
Nos sima TS is elég antok lemásolásához. Itt balra a MENÜben a 8adik menüpontban (szakirodalom) töltsd le a Hogyan tovább MZ-t. Ez egy könyv, amiben egy egész fejezet szól az oldalkocsikról. Az sokat fog segíteni.
Az a gond, hogy a környéken még más oldalkocsis motor sincs. Ha valahol találnék képet vagy könyvet már az is segítség lenne. Azért köszönöm a segítséged.
Hát, nem is tudom. Ha lenne a környékeden valakinek egy későbbi TS-e, akkor arról pontosan le tudnád másolni az illesztési pontokat. Arra figyelj, hogy atombiztos legyen, nehogy baleset legyen miatta. A műszakinál ezt talán nem nézik. De kérdett erről valaki olyant, aki ebben a témában már jártas...
hello!
Az én vázszámom ennél jóval korábbi. Valóban TSről van szó. Ha heggesztenék oda egy csövet azon műszakin nem kötnek bele? És a többi fogatási pont megegyezne? Egyébként 1974es kiadás.
Gondolom, az ülés kárpitszögei aranyból vannak :-))
Helló!
Nos, a szavaidból úgy vettem ki, hogy egy TS-ed van. Az a nagy hézag, hogy a TSekre csak a 3590802 vázszámú példánytól lehet oldalkocsit felfogatni, az ez előtt lévőkre ez nem lehetséges. Hacsak nem veszed le az ülést, és nem kókányolsz oda valami atombiztos csövet. Szóval ellenőrizd a vázszámodat, mert most már engem is érdekel, hogy mennyire korai a TS-ed :)
Szervusztok!Velorex 562-es felújított üléssel eladó. Ára: 28ezer HUF.
Hellosztok!
Most szereztem egy oldalkocsit a 250/0-ás MZm-hez. Csak nem értem hova kell fogatni az ülésnél lévő csatlakozót, mivel nekem ott nincs meg a tengelynek a helye. Vagy mivel lehetne helyettesíteni? Légyszi aki tud segítsen. Előre is köszi.
Küldhetnél róla egy képet.
Kiváncsi vagyok, sajnos a bolt neve nem mond semmit.
Ne idegeskedj, a jó munkához idő kell....... meg a lassúhoz.-:)
Hasonló cipőben járok, én idén már nem motorozok-:(
sorszám: 927 (79967)
( előzmény: vandecastele, 2007-07-13 14:41:40)
Mz etz-hez gyártottak anno a gyári oldalkocsi helyére simán csak egy ládát.
Ilyet szeretné szerezni, ha valaki tud segitsen! Jó maga csak a láda is de legjobb egyben lenne!
Elörre is kössz:
$peed
Nekem is hiányzik a festés, meg az ülést is át kell húzatnom és lejár a műszakim augusztusban.
sorszám: 925 (79758)
( előzmény: vandecastele, 2007-07-15 07:50:06)
Minél több ideig tart, annál kevesebbet - remélem...
Ha fizetésre kerül a sor, megírom.
És mit kérnek egy csónak festésért?
sorszám: 923 (79737)
( előzmény: vandecastele, 2007-07-13 14:41:40)
Végül is csak a Homasitában kapható lámpa lett a megoldás, talán még ez hasonlít a legjobban hozzá alakban és méretben. Persze műszakira nem tudtam elvinni a gépet, mert a festő 3 hét alatt nem tudta lefesteni a hajót...Következő időpont pedig csak augusztusban van.
sorszám: 922 (79713)
( elözmény: Csodaszarvas, 2007-06-19 22:47:06)
Bocs ezt rossz helyre irtam
Halli.Azt olvastam itt valahol nem tom hol :"A gépjármű szállíthatók számának ideiglenes csökkentése vagy az ülőhelyek ideiglenes eltávolitása nem miősül átalakításnak.Ergo nem kell ujra vizsgáztatni és nem kell hozzá semmien engedély.Tehát ha lekötöd az oldalast,hogy SOLOZ elvileg nem büntizhet meg a rendörbácsi.De ennek holnap estére utánna nézek és megkérdezem ROBICOP-ot/KMB-és nálunk falun/
Valakinek azért idehaza sikerült már Trofi oldalt ragasztani TZ-re. Érdekes kérdés, hogy oldotta meg az első csatolót.
sorszám: 919 (78505)
( előzmény: Csodaszarvas, 2007-06-26 19:16:48)
Valakinek azért idehaza sikerült már Trofi oldalt ragasztani TZ-re. Érdekes kérdés, hogy oldotta meg az első csatolót.
sorszám: 918 (78504)
( előzmény: Csodaszarvas, 2007-06-26 19:16:48)
Persze TS/ETZ 250 ről van szó, mert a 251-es az teljesen más méretű váz.
A TS-ETZ váz kb ugyan akkora, csak más megoldás.
A TS/ETZ felfogatási pontok a következők:
(Majd elfelejtettem, minden csavar feje egy gömb, és arra csatlakoznak az oldalkocsi támasztórúdjai)
Szóval:
1., Az ülés alatt elöl van egy cső keresztben, azon megy át egy csavar.
2., A lengővilla felfogatócsavarja. (Az anya kicserélve gömbre)
3., A tank alatt a vázon egy bilincs, amin kb. a duda mögött van a csatlakozó gömb.
4., A hátsó lengővillán egy bilincs ami nem az oldalkocsit, hanem a keresztstabilizátor rudat támasztja.
És ennyi az egész, ebből a 3-as pont az ami teljesen más. Mint írtam a TS váz itt 2 db cső, az ETZ pedig 1 db szögletes darabból áll.
Nekem TS felfogatásom van. Nagy brutál öntvény, szerintem kissé túlméretezték.
Láttam Jawa bilincset fele olyan vaskos! Ha lesz időm hétvégén lefotózom.
Üdv
Képeknek én is örülnék, mert akkor tudnám hogy kell felfogatni és mennyire lesz körülményes. Akkor a 251es és a 250es oldalkocsija között nem sok különbség van ugye? Amúgy köszi az eddigi infókat
De az lenne a legjobb, ha valakinek lenne ilyen fogata és segítene hogy legalább fotókat küldjön róla, meg mérje meg a legfőbb méreteit.
Persze hogy túlzás feleslegesen sok vasat belerakni. Meg kell mérni a másik mocihoz való darabot, mekkora keresztmetszetek vannak. Azt betartva meg lehet csinálni a megfelelő darabot, ami nem gányolásnak fog tűnni, hanem pont odavaló darabnak.
Na meg a méretezés is számít, az sem jó, ha 20 kg lesz, az meg, pláne nem, ha te balra mész az oldalkocsi meg jobbra! :-)
Egyébként a többi felfogatási pont tényleg stimmel, felrakod az oldalkocsit, és kiméred hova esik az az egy támasz.
A tank alatt viszont el kell férnie a vázon, ahol nem sok hely van! Szóval nem egyszerű!
Ha adott az oldalas a rúddal együtt és a moci, akkor ki is lehet találni egyet, csak legyen aki megcsinálja és persze nem mindegy hogy mennyiért.
Hát, a linken amit írtál minden jó van, de persze azt pont nem kapni. Szerintem ilyen már csak a mesében van...
Kellene tudni hogy pontosn mekkora, és gyártani egyet. Nem egy bonyolult szerkezet, csak egy nagy szögletes szorítóbilincs.
Csak kérdés hogyan tudnál szerezni olyat.
Ez tényleg az új típus, de elvileg a régi típus is mellé rakható, de mint írtam az első kitámasztó más. Illetve maga a kitámasztó az stimmel, csak a vázra kapcsolódó bilincs más. (Mert más a váz)
Szóval oda lehet azt faragni, csak nem olyan egyszerű!
De ahogy ezen az oldalon néztem lehet kapni ilyen bilincset gyárilag!
A képen az újabb típus látható, amit TZ-hez terveztek (más a sárvédő formája, meg a hajó eleje és ezek szerint a fölfogatás módja is). Én ilyen újabbat még csak képen láttam. Szóval nem is lesz olyan egyszerű a dolog, ha jól sejtem...
Hali!
Nézd meg EZT a képet, nem ETZ-vel van ott összekapcsolva?
Nem lehet, mert az első kitámasztó teljesen más. A TS váz 2 cső, az ETZ pedig sajtolt lemez. (szögletes) A tartóbilincs pedig a 2 csőre passzol!
A kérdés: az ES-eken, meg TS-eken használt oldalasok összekötőelemeivel fel lehet-e szerelni egy ilyet ETZ-re, mert nem hiszem, hogy egy újabb típust(Etz-hez valót) belátható időn belül be tudsz szerezni. Viszont trophy, meg peregyes mellől lekerülő még elő szokott fordulni, tehát érdemes lenne olyasvalakivel fölvenni a kapcsolatot, akinek ilyene van, és fölmérni, hogy illeszthető-e a szerkezet a 251-esedhez.
sorszám: 904 (78305)
( előzmény: Csodaszarvas, 2007-06-24 13:58:18)
És véletlen nem tudtok ilyen eladó Superelastik-ot, mert ha igen akkor érdekelne, és egy árat is tudtok mondani hogy mennyibe kerülne? Ja és ugye egész nyugodtan le is vehetem bármikor az oldalkocsit, nem kell mindig rajta lennie?
Szervusztok! A superelastikot szerelték 251-es Etz-re is, az 1990-es motorkatalógusban van egy kép róla.
Azt kéne kinyomozni, hogyha szerelték gyárilag oldalassal, akkor semmi akadálya hogy felszereld a hozzávaló felfogató eszközökkel. A műszakiztatás csak annyiban jelent gondot, hogy új forgalmi kell, mivel változik a szállítható utasok száma és a járgány tömege.
sorszám: 900 (78248)
( elözmény: Csodaszarvas, 2007-06-24 10:52:12)
Összesen: 40 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|