:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Oldalkocsi, kuli - új hozzászólás Összesen: 40 oldal
Látni kellene a kettőt együtt,így nenéz bármit is mondani. Egy ügyes szaki biztos megtudja csinálni. A lényeg hogy az oldalkocsi tengelye megfelelő távolságra essen a motor hátsó tengelyétől.
Hogyan volna a legjobb atalakitani az oldalkocsi alvazat, hogy a motoron az eredeti felfogatas helyere mehessen az oldalas? Gyaforlatilag a csocsonkot, amibe a gombszorito "nyele" van beszoritva, azt kellene elorebbvinni. node, hogyan? A Pannonian egyebkent a hatso labtarto nyulvanya van megerositve gyarilag egy masik csodarabbal. Egy karosszeris meg tudja csinalni, nem?
Hát,Tudod nálunk semmi sem tökéletes...../az országban/....sem a jogszabályok, sem a betartásuk.
Ja, webkamera: az autó, amibe a szondát dugják nem látszik, így úgy tűnik, mintha a vizsgált jármű zöldkártyáját intéznék...
A magyar ember találékony! :-D
sorszám: 1896 (125359)
( előzmény: Fejes Attila, 2010-12-25 13:47:58)
Szia, november 26.án vizsgáztattam a T-1et ,feltették fékpadra, és fényképeztek a vizsgán, 1 vebkamera pedig működik a kpm felé.
Én is hallottam már, hogy a motort is fékpadra teszik, én még ilyet nem láttam, mondjuk elég régen vizsgáztattam motort...
:-D
BOLDOG KARÁCSONYT mingenkinek!!!!!!
A jawa-n vagy egy furat a lábtartó melett oda kell, kellene felfogatnod az oldalkocsit, a lábtartó nagyon gyenge. Rendesen meg kell erősíteni azt a részt.
Nem egy Rembrand kep, de azert valamennyi lathato a kozdarabbol ami a szorigombot tartja.
http://bikepics.com/pictures/2117652/
Kosz a kepeket, most mar tiszta, hogy gyakorlatilag ott is a hatso labtartot hasznaljak. Megerosittetem egy karosszeriassal mint a Pannoniakon volt es jo lesz.
http://ringistvan.hu/upload/kepek/oreg_tlf_59_x500.jpg
http://kepek.freemail.hu/fototar/kepek/00/03/14/18/82/U0003141882/T00000001260297561376/5011809_TNM.jpg
http://pannonia.veteranmotor.com/galeriak/motorosok/oroszlansz/Pancsi04.jpg
itt talaltam egy kepet a pannonia vazrol:
http://m.blog.hu/km/kmbbamako/image/PICT0369%5B1%5D.JPG
Szerintem a ket felfogatasi pont:
Hatul a az also bolcso vege (kimerevitve egy 45 fokos csovel)
Elol a motortarto elemek felett a cso. Ezen ment at a gomszorito rudja. (Gondolom en.) Velemenyek? Koszi!
Kerestem azokon is, emg a Szlovakoknal is. Valamiert ott nem volt divat az oldalkocsi. Nem is ertem, plane, hogy a Velorex az cseh. :/ Meg nyaron (akkor kezdem el keresgelni) volt egy itt nem messze, de elszalajtottam. (pedig a tulaj nem is tudta mennyit er, 200zl-ert megkaptam volna. :/ ) Aztan azota folyamatosan nezegettem, vegul ezt talaltam 200km-re innen. Be kell vallanom, hogy a dizajn baromira tetszik! :D Tud valaki egy rajzot a neten, hogy hol van a Pannonian felfogatasi pontja az oldalkocsinak?
http://www.hasznaltauto.hu/talalatilista/motor/YHUF9UJK00ZD3UAK0UORCMAUOW044Z3KG8HWCEPG46I2WG4J5JHGRKCGL8LWUDRZKEW6ITWAKKRA5P4AJJAJC0AOHGJIE7QPD3I6HDF7IRCLDMOR7CCKKJ9AAKS6FJLQOIIIESDU54Y2ES/page1
Itt van öszesen 2 darab. Világos, és elég messze vagy, érthető hogy megpróbálsz abból építkezni amid már van. Cseh internetes aukciós oldalakat lehetne még felkutatni, ha ott lenne, azért az már nem akkora távolság.
Hogy beszerezheto az egy kicsit erdekes kerdes. Lengyelben nincs. A Vatera-szeru oldalon egesz 2 darab van, felujitva, 4500zl-ert. Horror arak es boszme tavolsagok.
Őszintén szólva, inkább add el a Duna oldalkocsit, könnyen lehetne vevőt találni rá és akassz a motorra helyette egy Velorex-et, beszerezhető, arra a motorra való, van féke, sokkal kevesebb macera és minden szempontból megfelelő megoldás.
Nálam az oldalasét meg sem mérték, az első hátsót az igen, de nekem kellett rátolnom, ők csak a berendezést kezelték :)
Sziasztok!
Kérdezném, hogy szerintetek egy Czetka 250 sport elbír egy jawa oldalkocsit?
Hivatalosan rá lehet rakatni?
Köszi RAT
Én már voltam az oldalkocsissal műszakin. Az ember csak vakarta a fejét, hogy a motor fékpadra nem tudja feltenni, mert ugye ott az oldalkocsi. Vagy leméri a motor fékeit, azután megfordítja és leméri az oldalkocsit. Viszont akkor az oldalkocsit fordítva tekeri, mert csak háttal tud ráállni. (Bal oldalt ott van maga a fékpad, meg egy vas korlát.)
Vagy ráteszi az autó fékpadra de mivel az oldalkocsi a motor egyik kerekével sem fut semmilyen síkban ez sem lenne jó mérés. Na meg túl könnyű a szerkezet is ehhez. Ezen nagyon jól eldiskuráltunk, majd megkérdezte, hogy fog e a fék, mondtam, hogy fog, és ennyiben maradtunk. :-D
Wow, pentek ota nem neztem ra a forumra es latom, mekkora lavina indult meg. Mindenesetre sok dologra ravilagitottatok.
Szoval: Ugy gondoltam, nem lehet gond barmilyen gyari oldalkocsi felszerelese barmilyen gyari motorra (foleg ahol dupla bolcsovaz van) mert rengeteg fotot lattam angol vasakrol. Ha olvassatok a thegsresources.com-ot, ott sokan hasznlanak GS850-eket, kulonbozo oldalkocsikkal. (Velorex gyakran, az univerzalis felfogatoval)
Szoval Megvettem ezt a duna oldalast, es eszembe sem jutott, hogy nincs rajta fek. annyira alapvetonek tunt, hogy minden kerek fekezett. Beneztem. A Rajta levo Dniepr kereket leszedtem rola, es kapott egy feljebbfurt, ujracsapagyazott MZ 16"-os kereket. A fek rogzitesevel meg nem vagyok kesz, Arra gondoltam, hogy egy 3x25mm-es acelidommal rogzitem a feket az egyik tengelytarto csavarhoz ugy, hogy fekezeskor a fek pontosan a vasidom vonalaban akarna tole ELfordulni, igy huzza az elemet. Tettem mar be mas motorokba ezzel a modszerrel mas hatso kerket, es nem volt gondom, de szivesen varom az otleteket.
a felfogatas. Itt vannak ketsegeim. Az eredeti Jawa felfogatasi pontok:
Elol-alul: motortarto lemzre szerelt kozdarabbal
Elol-felul: Vazra szerelt univerzalis bilinccsel
Hatul-alul: (Ugy tudom)a vaz also csoven a kozepsztender felfogatasaban
Hatul-felul: Az ules es a teleszkop kozott.
Jelen pillanatben egy keszitett kozdarabbal van rogzitve elol. A 4 motortarto csavar fog ket acelidomot (L idombol hajlitva, hegesztve) ezek egy 2mm-es falvastagsagu csovel vannak osszefogatva, amely a motortarto lemezzel parhuzamkosan fut es ebbe van beleerozitbe a golyo amire az oldalkocsi fog. Persze leirni sokkal nehezebb, mint ha egy fenykepet kuldenek, ugyghogy majd toltok fel.
A felso felfogatas az bilincses.
a hatso-also az ami nem tetszik, a hatso labtarto helyere tudom felfogatni a rogzito golyot, es ezt a vaznyulvanyt nem tartom eleg masszivnak. tervezem egy vastag lemez behegeszteset a vaz es a labtartonylvany koze. Ehhez meg talalnom kell egy karosszeriast.
(hogyan van megoldva a Duna felfogatasa Pannoniara?)
a felso felfogatas az ugyanaz, mint a Velorexnel, az ules alatti lyukon megy at a felfogatoszem.
Gondolkozom azon, hogy az oldalkocsi modositasaval elobbrehozom a hatso felfogatast, hogy ne a labtarto helyere, de a gyari helyre keruljon.
Kepeket majd toltok fel.
Nagyon meglepődnél, ha tudnád néhol hogy működnek a dolgok...
Azért nem a féket szokták elnézni, de láttam már, hogy egy tengellyel végezték az összes mérését, de ha valaki ezzel megkeresne, úgyis azt mondanám, hogy csak kitaláltam...
Amelyik vizsgabázis szemet huny egy hibás fék miatt és egy olyan kocsit kienged a közútra, azzal bűncselekményt követel el, és nem szeretnék ilyenek miatt egy baleset részese lenni. Ha tudsz ilyet helyet, add meg, már jelentem is fel.
Ja, kicsit csúsztattam, az egyik adat valóban téves volt. És igazad is lenne amennyiben egyik napról a másikra történne a fékteljesítmény romlása, de ez olyan lassú folyamat, amihez hozzá lehet szokni, főleg ha 6 tengelyről van szó, amiből 5 tárcsafékes, a hiba pedig a dobféken jelentkezik.
Lehet, hogy van lelkiismeretes vizsgabázis, az én tapasztalatom az, hogy meg akarnak élni, és kisebb-nagyobb szabálytalanságok felett szemet hunynak, egyrészt mert szükségük van a munkára, másrészt nagyon sok csóró ember van, akiktől elvennék az autózást, ha mindent betartatnának.
A 18 meg a 2 kissé eltérő arány, mert egy szóló tengelyen max 11,5 tonna lehet útkímélő felfüggesztéssel. Nagyon könnyű terhelés üresen lehet ennyi egy nyergesen, azoknak igen könnyű a hátulja. Akár ABS vagy EBS van rajta, amit tudsz érezni egy fékpróbánál, hogy látod a kivezérelt levegőnyomást, félrehúz-e a kocsi, milyen a lassulása. Persze az érzet szubjektív, de nem is az értéket kell megérezni, hanem az eltérést, ha nem olyan mint szokott lenni.
Fenntartom: a magyar műszaki csak pénzbeszedésről szól!
Azért egy 18 tonnára tervezett fék, hidd el, 2 tonna terhelésnél még nagyon rossz állapotban is nagyot tud fogni, egyébként te hogy próbálnád ki, főleg, hogy még ABS is van rajta?
A Duna oldalkocsi-kerék teljes egészében megegyezik a P20 típusú motorkerékpár-kerékkel,különbség csak a csapágyazás és ezzel összefüggően a csapágyfékek furatai. Amennyiben az
oldalkocsit a rendelés alapján fékkel szállítja a gyártómű, úgy a fékberendezés teljes egészében megegyezik a P20-as motorkerékpár hátsó kerekének fékberendezésével.
"A Duna oldalkocsi-kerék teljes egészében megegyezik a P20 típusú motorkerékpár-kerékkel,
különbség csak a csapágyazás és ezzel összefüggen a csapágyfékek furatai. Amennyiben az
oldalkocsit a rendelés alapján fékkel szállítja a gyártóm, úgy a fékberendezés teljes
egészében megegyezik a P20-as motorkerékpár hátsó kerekének fékberendezésével."
A vizsgaállomáson számszerűleg tudják mérni az eltéréseket, amit persze házilag ugye nem lehet. De elindulás előtt meg kell győződni, hogy egyáltalán működik vagy sem. Mindegy, hogy üres a szóló kocsi, valamennyi terhelés van azért a hátsó keréken, egy fékpróbánál azért ki lehet szúrni hogy egyáltalán fog vagy sem. Egy tapasztalt teherautósofőr amúgy is kellene hogy szúrja, ha valami nem úgy működik mint máskor. De buszoknál tudtommal reggel indulás előtt szemle, próba van, lehet van ilyen vizsgálat egy fuvarozócégnél is. Ha nincs, akkor a gkv köteles indulás előtt átnézni.
Király!
Vajon előre megtervezték papíron rajzasztalon? Statikai számításokat végeztek-e?
Király!
Vajon előre megtervezték papíron rajzasztalon? Statikai számításokat végeztek-e?
Szép munka. Csak a csónak Duna, vagy a váza is abból származik?
Amennyiben a vizsgaállomás megfelelőnek találja a féket, a gépkocsivezetőnek honnan kellene tudnia, hogy nem jó a fék? Szólóban nagyon kis terhelés van a hátsó hídon, nem igazán lehet érezni, hogy gyenge a fék, szerelvényben (félpótkocsi) viszont a pótkocsi fékhatása palástolja, ha egy tengelyen nincs fék. Csak egy baki során derült ki, hogy nem jó, behúzott kézifékkel elindult az autó, amikor véletlen ráengedtem a kupplungot, szerelvényben lett volna, akkor még így sem.
A vizsgaállomás mindig tiszta, hiszen ők azt mondják, hogy akkor még jó volt...
http://media.photobucket.com/image/jawa%20Duna/Richard-NL/Afbeelding004-a.jpg
Egy átlagember semmilyen átalakítást ne végezzen!
Aki ilyenbe bele mer vágni az remélhetőleg nem átlagember, és van némi műszaki ismerete, tapasztalata, gyakorlata.
Kíváncsi lennék, hogy az oldalkocsis fogatokat gyártó cégek ezt hogy csinálják? Nagyon gyanús, hogy hasonlóan, mint hzoltaan barátunk. Talán annyival vannak kedvezőbb helyzetben, hogy fizetőképes kereslet esetén a legjobb anyagok felhasználásával dolgoznak. Ne feledjük, teljesen egyedi gépeket is készítenek, és szerintem sok megoldásról nem hogy előre, de utólag sem készül dokumetáció.
És ami a lényeg, hogy nem azért kinlodunk ilyen-olyan megoldásokkal, mert ez az álmunk, hanem azért, mert erre van pénzünk. Én is szívesebben vezetnék egy BMW-fogatot, és venném meg a gyári alkatrészeket, ha valami elromlik...
De vett egy Dunát. Ezt kell megoldani.
Nem bonyolítom túl a dolgot. Sőt a legegyszerűnn dolgot javaslom. Én os azt tanácsolom hogy tegyen fel velorexet.
Mégvalami, nem hiszem hogy a Pannóniások közül senki nem rakott még féket a Dunára.
Persze, hogy nem mondok ellent. Csak annyit mondok, hogy ezek a dolgok sokkal egyszerűbbek.
Kár túlbonyolítani, mert a végén nem lesz semmi belőle.
Mellesleg az MZ fék hidraulikus és alkatrész nincs hozzá csak a Németeknél arany áron.
Úgyhogy egy sima bowdenes féket kell rátenni és kész.
De a leírtak ne tántorítsák el, csinálja meg, de úgy, hogy jó legyen.:)
Pont írtam a felfogatásról.:)
Szerintem túl bonyolítjátok a dolgot. Az mz fék amit barátunk fel fog rakni /hamég meri/ nemfog akkorát hogy bármit is eltörhetne elcsavarhatna.Gondoljuk végig,ha fékez pont olyan erőhatás éri a Duna vázát,mintha hirtelen balra kanyarodna. A Duna váza is van olyan vagy még vastagabb mint a velorex. Én a FELFOGATÁST látom problémásabbnak,de ott sincsennek csodák. Le kell MÁSOLNI egy meglévőt.
Sokkal egyszerűbb lett volna, ha már Jawa, akkor Velorex oldalkocsi.:)
Pont ez a gond. Nem nézheti meg a gyárit, mert nincs gyári Duna et kerékkel szerelve.A motoron lévő felfogatási pontokat még megnézheti, de az oldalkocsikon lévőket nem. Azok fék nélküli használatra lettek tervezve.Ki kell számítani hogy egyik pont sem kap nagyobb terhelést fézett keréknél.
Nem mondsz nekem ellent. Én is azt mondom, megfelelő oldalkocsit kell szerezno. De itt nem egy univerzálisról van szó, hanem egy átalakított fékű jószágról.Arról szól a diskurzus milyen szintű átalakítást végezzen egy átlagember.
Akkor próbáld meg beállítani úgy, hogy üresen vagy utassal terhelten se húzzon el. Hát nemigazán fog sikerülni. Még a legjobb megoldás, ha van az oldalkocsiban üres állapotában is vagy 30 kg pótsúly, és ahhoz van belőve hogy egyenesen fusson, vagy picit balra. Ha beleül egy utas, pótsúly ki, akkor sem fog nagyon jobbra elhúzni.
Hát igen, a tartókat azért nem árt méretezni! :-D
Szerintem ti ezt túlbonyolítjátok.
Gyártanak univerzális oldalkocsit is.
Az oldalkocsi beállítás nem olyan nagy dolog.
Ráteszem, beállítom, ha utazósebességnél nem szitál és nem húz akkor jó.
Azután ráteszem a féket, nyugis helyen fékezek egy rendesebbet és ha elhúz valamerre, akkor állítok rajta.
Mivel az oldalkocsi tömege kicsi, egy utastól is teljesen megváltozik. Vagyis soha nem lesz rajta olyan fék mint egy autón, valamerre mindig húzni fog. Nem is beszélve a motorfékről, ami csak a motor hátsókerekét fogja.
Valójában Pannónia-Jawa-MZ tök mindegy, ezeken a motorokon mindig is instabil lesz az oldalkocsi.
Összesen: 40 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|