:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Oldalkocsi, kuli - új hozzászólás Összesen: 40 oldal
De ez határozottan nem igaz. Az oldalkocsissal alig lehet megállni még tökéletes fékrencerrel se. Nemhogy csak hátsókkal fékezve.
És hogy ez még jobb is lenne, mint az ugyanolyan fékekkel szerelt és kevesebb, mint fele tömegű Ts 125-nél. Ugyan már...
Egyébként mi van a fogatoddal? Lefestődött, műszakizódott és ilyesmi?
Lehet olyan szitu is, hogy maga a fékpofák okésak, de ha szorul a bowden akkor is el lehet érni a kívánt fékhatást, csak a működtető erő lesz nagyobb az indokoltnál.
Azért van értelme, mert nyom6od te azt akárhogy ha nem fog rendesen.
sorszám: 1097 (83916)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-09-23 20:23:11)
Az ok hogy fékpadon mérik. De nem mérik azt az erőt amit a pedálra és a fékkarra gyakorolsz. Tehát nem ér egy kalap s..rt sem az egész mérés. Mert autóban ráteszi a pedálra a mérőt és ezt tapossa ami méri az erőt is. Ja és mikor tolják a görgőre még a kipufogót is be tudják horpasztani alul ha nem figyelsz oda rájuk.Szóval ennyit a motor műszakiról. Sajnos ez is csak a pénzről szól. Kijöttem volna 7000Ft körül , de nem volt törzskönyvem. Nem lényeg hogy 10 éve az én motorom. Így végül 25000 Ft körül állt meg az egész. Szép kis szívatás az egész.
A rendelet azt modja, hogy fékpadozni kell, sőt dokumentálni az eredményeket z utókornak :)
(számítógéppel)
sorszám: 1095 (83912)
( előzmény: vandecastele, 2007-09-23 20:00:10)
Ha már ennyi lóvét ki kell csengetnünk a műszakira, akkor legalább nézzék meg tisztességesen.:-) A két vizsga közötti időben is fenn kell tartani ezt az állapotot, de szerintem kevesen gurulnak rá egy fékpadra.:-)
sorszám: 1094 (83911)
( előzmény: vandecastele, 2007-09-23 20:00:10)
Pontosan, bármi ami fel van rakva, annak kifogástalanul működnie kell.
Én a múlt héten voltam műszakon az oldalas Jaffával és a számokon meg a papirokon kívül semmit nem néztek meg. Pedig 2002 óta ki volt vonva a forgalomból.
Bezzeg nyáron a szólót még a fékpadra is felrakták, kellett is húznom az első féken. Kérdezte is a szaki, hogy merek ilyen gyengére állíott első fékkel menni, hogyan tudok megállni. Mondtam neki, hogy én nem úgy akarok megállni, hogy utána fel is kelljen kelni... Akkor hümmögött egyet, és mondta, hogy jó,akkor ha végzett, ne felejtsem visszaállítani a féket.
Most ott tartok, hogy nem kell az oldalkocsi fékjét ellenőrizni időszakos vizsgán, mivel nem feltétel, hogy legyen.
De ha van működnie kell.
Fogott is, ahogy egy dobfékes Jawa-nak illik.:-) Régebben a vizsgabázis udvarán kellett fékpróbát csinálni, egyszer csak az első fékkel, egyszer meg csak a hátsóval. Mivel mindig mindkettőt használom egyszerre, így majdnem meglepetésben volt részem:-))))
Lehet annyira jó volt a motor fékje, hogy az neki elég volt. :-)
Ugyanis asszimetrikus járműnél nem kell, hogy egyszerre fogjon.
Tehát együtt kell működnie a hátsófékkel de nem kell azonos fékerő.
Az én oldalkocsimon meg hiába van fék, a műszaki vizsgán nem is mérték meg a fékpadon, csak a motorét. Lehet annyira "értettek" hozzá, hogy azt gondolta az oldalkocsin nincs is fék.
Ha az alkatrész csereszabatos, a műszaki paraméterei megegyeznek a gyáriéval, akkor gond nem származhatna belőle.
Inkább úgy fogalmaznék, hogy ha személyi sérüléssel járó balesetben veszek részt akkor nyilván helyszínelnek és ott kiderül, hogy ki hibázott. Ha én, akkor megvizsgálják a gépemet és kiderülhet, hogy műszaakilag nincs rendeben de itt már mindegy hiszen hibáztam...
Egyébként nem akrok én fék nélkül járni csak szeretek tisztán látni, hogy mi a helyzet. Ugynis soxor azok sem tudják akiknek kéne. Pl. okmányiroda de elképzelhető, hogy a műszakin is feleslegesen kevernek. Ilyenkor azért jó tudni, hogy mire kell hivatkozni.
Egyébként elöl tárcsafékes a TSem és műszaakival vettem. Na ezt sem találom sehol (eddig), hogy miért mem lehet tárcsafékes ha egyszer tipustiszta, ugynakkor miért lehet kawa főfékhenger rajt.
Ez akkor biztos így van. A típusbizonyítvány szempontjából a fék nélküli oldalkocsi is rendben van, ha abban szerepel az hogy az adott motorral a fékvizsgálatot is rendben elvégezték és nemcsak a felfogató készlet van megadva. Az is igaz hogy a műszaki vizsgaállomásokon nem fognak a fiókból 2 perc alatt egy tipbizt előszedni, tehát át lehet csúsztatni egy fék nélküli, illetve nem gyári fékberendezésű fogatot. A gond ott fog kezdődni, ha van akár egy koccanásos baleseted, és nem is te vagy az okozója, akkor fenéken billenthetnek simán (pláne ha műszaki szakértő is bejátszik).
Volt egy P10 esem azon sem volt és tényleg nem is lehetett vele megállni.
Viszont láttam olyn MZ-t ami friss műszakis és azonsincs fék (az oldalkocsin).
Ez ütött szöget fejembe, hogy akkor hogyvanez?
Egyébként a féklámpa sem kell az oldalkocsira.
Kétlem, hogy minden vizsgaállomáson lenne tipúsbizonyítvány, mivel az opcionális és akkor kell, ha a KöHÉM rendelettől eltérő dolog van benne. pl. kieg. féklámpa a rendszám felett.
Egyébként necces a dolog mert kicsi a motor önsúlya ezért nem is lehetne rajta oldlkocsi.
Ugyanis oldlkocsi akkor szerelhető fel ha a motor önsűlya legalább kétszerese az oldalkocsiénak, és a teljesítménye 100kgonként 3kW (a motos önsúlyát nézik).
De nem ehhez kötik az oldalas fékjét.
Az MZ TS250 oldalkocsisről azt írják a szakirodalombam, hogy csak hátsófékkel fékezve jobb a féklassítási értéke mint a TS 125-é.
Mindez jól hangzik, de ha egy oldalkocsin gyárilag van fék, akkor sem kell a műszakin?
Gondolok itt olyanra, mint pl autókon a hátsó biztonsági öv. Ha gyárilag nincs nem kell, ha van kell.
Egyébként mentem már fékezetlen oldalkocsival, az az életveszély a négyzeten!
Van egy gyanúm hogy egy motor fékszerkezetét sem méretezték úgy hogy elbírjon egy oldalast is. De nekem inkább az jelentene gondot, hogy viselkedik egy csónak amikor ül benne valaki, így a tehetetlenségénél fogva balra akarja elrántani a fogatot, ami nem egy szerencsés dolog..
Az előző mondat vége:
ha az előírt fékhatás így is biztosítható.
(11) Az oldalkocsis motorkerékpár oldalkocsija kerekére ható fékszerkezetnek - ha van ilyen - a hátsó kerék üzemi fékszerkezetével együtt kell működnie.
6/1990 IV.12.KöHÉM rendelet
30.§
(4) A gépjármű üzemi fékrendszerének a jármű összes kerekét fékeznie kell, az oldalkocsis motorkerékpár oldalkocsijának a kereke azonban lehet nem fékezhető....
Csak azért írtam ide mert ezexerint nem kell parázni az oldalkocsifék miatt a múszakin....
Hát, bizony, ha tehetem minden járműbe a környéken található legolcsóbb üzemanyagot tankolom! De annyira nem vagyok mazochista, hogy azt is kiszámoljam mennyit nyerek ezen a legdrágább naftával összevetve! :-)
Egyébként is rosszul lennék a számok láttán... :-)
Ja, és a járműveket sem 1-2 évente cserélgetem, bár sejtem, hogy ez is elitélendő, mert így nem vagyok eléggé hasznos tagja a modern fogyasztói társadalomnak, és az ilyenek miatt nem lendül a gazdaság...:-)
Illetve, úgy érzem mostanság, mintha egyre inkább lendülne, csak épp rossz irányba... :-(
Csak azt ne számold ki, hogy mennyit költesz egy évben benzinre, mert abból nem egy nyaralás jönne ki... :-(
Engemet+ megtörtek és otthagytak.
Viszont nem kellett semminek utánjárni + papírokat intézni...
Számoltam egyet! Ha minden járművemre a legolcsóbb biztosítást kötöm, a legdrágább helyett, akkor évente egyszer pont kijön belőle egy olcsóbb nyaralás. (Egy főre)
És 15 éves jogosítványommal egyszer törtem én, és kétszer törtek engem.
Szóval, mindenki maga dönt, én inkább megyek nyaralni! :-)
Jó! De biztos ezt akartad beírni?
Bevezették. A gengszterváltáskor. Mondván, hogy az nem jó, ha egy biztosító van, hanem legyen több, és azok versenyezzenek. De a biztosítók rájöttek, hogy nekik a versenynél sokkal jobb egy kartell, és akkor együtt fosztogathatnak hárommillió autóst.
Lám-lám, tudják azt a biztosítást olcsóbban is adni (és még így is nyereséges), csak éppen ameddig nem voltak rákényszerítve, addig valamiért nem akarták! A sok sunyi lehúzós geci! De most itt a koppanás, vége a luxusprofitnak, mostantól vagy normális áron adják a biztosítást, vagy mindenki átköt a mávhoz meg a köbéhez, és lehúzhatják a rolót. Röhög a májam!
Na látjátok, erre volt jó a két egyesület. (Megjegyzem mindig gyanús volt nekem, hogy miért olcsóbb sokkal szlovákiában ugyanaz a kötelező, mint nálunk. Gondolom a szlovákok sem vezetnek jobban, meg ott sem olcsóbb a suzuki sárvédő egy fikarcnyival sem.)
Ma kaptam a hírt, hogy a Generali jelentősen csökkenti az árait, és megfejeli mindezt -30% kármentességi bónusszal. Szóval, egyáltalán nem biztos, hogy a kicsikhez kell menni.
Matifu: tessék, önjáró oldalkocsi :D A hangot is kapcsold be !
http://www.youtube.com/watch?v=oPQIizRp9ck
Sziasztok!
Ő is jól nyomja!
http://www.youtube.com/watch?v=Pq9gBNlgkpw&mode=related&search=
A drágább biztosítók egy rakás " szolgáltatást " építenek bele a díjba, amitől klasszul megemelkedik, és amire nagy valószínűséggel soha nem lesz szükségünk. Ilyen lehet pl. a tréleres, kedvezményes szállítás, vagy, szálloda hozzájárulás, ha lerobbanunk, és egyebek. Az éves díj mértéke miatt, mi, tuti, hogy jól nem járhatunk.
Egy szállítmányozó cégnek ez jó is lehet, de magánembernek ritkán.. hiszen a cég költségként elszámolja, de mi nem tudjuk.
Vagy, esni tudni kell-:)
http://www.youtube.com/watch?v=LNwVmIUmwBI
stb, stb...
Biztosítás vége!
Oldalkocsizzunk:http:
//www.youtube.com/watch?v=wepZyCAtJ0Q
Valahogy nem tudom elképzelni, hogy a mai helyzetben ez lenne az általános.. inkább kivételes...
Az én cégem minden tekintetben példamutató, egyébként a DAS-t is fizetik...
Igaz de azt is vedd figyelembe ,hogy szépen ,csendben újból bevezették.Egyébként én is az AM-ből idéztem,az1960 8.szám no meg fizettem biztosítást a "szociban" is.
:-) Amúgy kezdek aggódni érted, eddig majd minden oké volt, most mi lelt, hogy ilyen csacsi vitába keveredsz? A magam részéről a legolcsóbbat kötöm, az ördöggel, a kínaival, vagy a román társasággal. Itt, ahol úton útfélen lehúznak, ez önvédelemnek minősül szerintem.
Ez attól függ, hogy Velorex oldalkocsi van-e a kamionra kapcsolva, vagy valami más. Aki velorexet vontat, köthet bárhol biztosítást, jó ember. Ha mást, az se baj. És ez így a következetes.
Szervusz Matifu! Küldtem neked e-mailt.
Nem biztos, hogy van beleszólásod abba hogy a cég, amelyik alkalmaz, sofőrként, hol kötötte a kamionra biztosítást. Sőt, alighanem fütyülnek a véleményedre. Ennek ellenére beleülsz és vezeted. Most akkor, következetesek vagyunk, vagy mégse ?
Azok, akik vállalják a felelősséget a tetteikért mind így gondolkoznak, akik meg nem azoktól még örülhetünk, hogy egyáltalán van biztosításuk. -ENNYI
"Nekem ne csak jogilag, hanem gyakorlatilag legyen biztosításom, mert ennyi felelősséggel igenis tartozom a társadalomnak a saját hülyeségeim után."
A lényeg ennyi. Nem több, nem kevesebb. Ebből minden levezethető és megérthető.
Köszi!
Így átgondolva télleg azt is állítani kell:-).
Hát ezt már nem bírom ki röhögés nélkül! Miért van akár csak egyetlen egy olcsóbb biztosítás annál, mint amit megkötöttél az MZ-idre??? ;-)
Hello
Levendel
Akkor itt a lényeg, hogy te érdekednek érzed, hogy drága biztosítást köss, én meg azt látom érdekemnek, hogy minél olcsóbbat.
Hát azt hiszem, ezen vitatkozhatnánk egy darabig, de úgysem lenne belőle közös nevező! :-)
Mondhatnám, hogy kinek mi az érdeke, azt döntse el saját maga!
Piri
Mivel ez a pedál a motor fékpedálja alá megy, hozzá kell állítani a magasságát, hogy minél pontosabban szabályozható legyen.
Ez a pedál tengelyén egy excenterrel lehetséges, úgy, hogy közben a fék munkahengert kb. ugyanúgy nyomja. (Vagyis, ha állítod fel-le, attól a fék beállításod nem nagyon változik.)
Jó, hogy mondtad ezt az excenter dolgot, mert én élőben még nem láttam ilyet köszi.
Az alkatrész ábrákon meg nem látszik és mivel hiányzik minden csak úgy elképzeltem, hogy mégis hogyan lehet. Ezt nemtudtam, hogy azt is lehet állítani.
Összesen: 40 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|