:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Oldalkocsi, kuli - új hozzászólás Összesen: 40 oldal
Ha jól tudom a Royal Enfieldhez gyártanak váltót meg deknit a dizelátépítéshez.
Royal Enfield diesel blokkal? Ez sem akármi, de az a sportgép elég furán néz ki vele.:-)
Kínaibó nem kérünk, túl óccó hogy jó legyen.:-)
http://www.dieselbike.net/mzruggeriniredsidecar.jpg
A 850es MZ
Nemtudom lehet, hogy van. De a KAMA-nak viszont van de az kínai 200 körül van a legolcsóbb 250-300as motor EURO II-es 10LE 20nm... (MZbe jó)
Meg még Lombardinit is szoktak berakni (az van a puliban 300as asszem).
De van itt Citroen BX is :-)
http://www.dieselbike.net
De hát a löket hosszát nem igen lehet már növelni szerintem.
Ez a lényeg a nyomaték...
és alig pörög 2000ret azt 3literrel elmegy :-)
Szerintem egy ilyen Hatz Diesel kb. fél milla a másik fél az Ural azt 1millából van egy jó gép.
Az új Ural 2milla.
Hű de faxa, kipróbálnák egy ilyet.:-) Ahhoz képest, hogy 16-17kW a motor teljesítménye, de az ötvenvalahány Nm nyomaték elég meggyőző.
Vagy egy 500 V2 bimota 110LE-s kétütemű motorbele :)))
Olasz bontóból...
http://www.loew-gmbh.de/hatz.htm
2 Zylinder Hatz-Diesel Motor. Verbrauch ca.3ltr.
1000ccm
55 Nm 2000 U/min 110 km/h
Dnyeper oldalas...
Hát igen, egy nagyobb henger kellhet rá. De egy hosszabb löketű főtengely még jobban kéne. Anno az es300-nak volt 5 komoly mm-rel hosszabb lökete, meg röpsúlyos előgyuszi.
Nem is lenne rossz buli ez dízel erőforrás, egy oldalas fogathoz ideális lenne :-)
Úgy valahogy.
De a dízel oldalakat nézegetem erősen mert szerintem tök buli. MZ-be eddig 850-es volt a legnagyobb.
Többe kerülne a leves, mint a hús....
Hát a 8 lityi sem kevés, pláne a mai benzinárak mellett.
Én 8liter körülire számítok de majd meglátjuk...
Talán a télen elkészül.
Külömben én arra is gondoltam -mivel van mégegy perkám kosárban- , hogy 2 blokkot össze kéne építeni de azmá télleg igennagyonenne (10-12 liter/100km).
Na meg mire arra kapnék forgalmit...
:-)))
Lejjebb, de csodákra számítani nem lehet. Nekem úgy 6,5-et eszik átlagban, országúton 80-85-ös tempó mellett.
Erre gondoltam én is, illetve ha nem erőlködik annyira tán a fogyasztás is kedvezőbben alakulhat.
Olyat csak csináltatni lehet. Nem tudom mekkora a bordás furat, csereszabatos-e mással. Ha sikerül, az biztos hogy erősebb lesz, de cserébe alacsonyabb végsebességed lesz, ami talán nem baj, de azt tartósan tudja dombnak felfelé is.
Hát ha ilyen lesz az enyém is átszabom teljesen.
Legalább a 70et tuggyamá tartani má csak azé mer azt azé a pancsi is tudta sőt végre többet is.
Lehet teszekbele 1 lityis dízelt :)))
/sze előbb összerakom így de azért eztazt akarokrá, hogy erősebb legyen mint gyárilag. Kacsintgatok IGC-re 300-as hengerre stb.
Kell is az a 16 fog a peregyesbe. A végsebessége így is csak 70km/ó körüli, de csak lejtőn. Gyanítom, huszonegy foggal ennyi se lenne, mert oldalkocsi áttétellel se nagyon bírja a gép sietséget és a lassú váltásokat.
Szóval annyit tud oldalkocsival, mint a dízel Robur üresen :(.
Tartósan, sík úton meg az 55-öt szereti, akkor 200kg terhelésnél nem erőlködik, nem pörög túl sokat és a vegyes fogyasztás is 8liter körül marad. (ez alig 1,5-2 literrel több csak, mint a Rönó négyesünké)
Persze jobb a helyzet, ha az ember egyedül utazik, de ilyenkor meg túl könnyű marad az oldalhajó, hiába rakunk minden elképzekhető súlyt a csomagtartóba...
Lehet mégkissebb kéne rá de gondolom olyan nincs hozzá... és talán úgy kevesebbet is inna.
Hát ez elég nagy különbség!
A Jawa-n 17 a szóló, 15 az oldalas, az utóbbi van az enyémen is. A felújítás után 16-ost tettem fel, hogy ne pörögjön annyira, esetleg a fogyasztása is kevesebb legyen. A szomjúsága lényegében maradt is, de 4-ben olyan gyenge volt, hogy semmilyen emelkedőre sem ment fel, vissza kellett kapcsolni.
Az MZ TS250/1-nél nagyon durva az áttételezés a szólóhoz képest. Oldalas 16 szóló 21 fog elöl. Tehát oldalkocsi nélkül se menne 95-nél többet mert ennyire jön ki az áttétel 5.-ben 5700 n/min -nél.
Ezen csodálkoztam is mert a P10-nél csak 1 fog volt a külömbség bár ott 19" -es a hátsó itt + 16"-os.
Nem tudom, hogy mennyit megy nem volt alkalmam kipróbálni. De a számok alapján 5200 n/min -nél ahol legnagyobb a nyomaték 80km/ó körül jön ki.
A Jawa áttétele milyen? (oldalas/szóló)
80 felett már nem annyira stabilak, de azért jó lenne ha a 90-et tudnák tartósan, akkor legalább a buszok, kamionok, teherautók nem előzgetnének.
A mocim most jó erőben van, a kis emelkedőket még épp tudja, de ha van szembeszél akkor nem marad más mint 3-ba vissza és döcögni, kapaszkodni 60-70-el.
sorszám: 1124 (84226)
( előzmény: vandecastele, 2007-10-01 13:03:23)
Nekem is csak 40 km/h körül szitál de akkor nagyon, utána nem. A gépem mostani állapotában elég elérhetetlennek tűnik a 80 Km/h-es utazótempó utassal. Ezek szerint akkor még van mit állítani rajta... :(
Az MZ is max. 88-95km/ó gyárilag.
De szerintem minden szocioldalas kb. így megy. A 100-at nem igazán lehet elérni velük talán az Urallal :)
sorszám: 1122 (84195)
( előzmény: vandecastele, 2007-09-30 20:49:09)
A 80 igazán a reális, ekkor a fordulat még kevéssel 4000 alatt van, ha jól láttam kb 85-nél éri azt el. Hiába van nyomaték, azért az emelkedőket észreveszi, túl nagy felületbe kapaszkodik a szél.
Nekem van kormánysorító, de csak 20-40 között akar szitálni, akkor viszont nem is kicsit. Azután kisimul, csak erősen kell fogni, nehéz úgy beállítani hogy egyenesen akarjon menni.:-) Utas nélkül meg vigyázni kell a kanyarokban.
sorszám: 1121 (84181)
( előzmény: vandecastele, 2007-09-30 20:49:09)
Üdv! 95km/h a vége /gyár által közölt adat/, szerintem a 80-as utazó reális, ha a kocsiban ül valaki. A motorra fölszerelhető kormányszorító, ez a kritikus sebességnél csökkenti a kormány szitálását, de ha belejössz a fogathajtásba,erre sincs igazán szükség. Sander
sorszám: 1120 (84180)
( előzmény: vandecastele, 2007-09-30 20:49:09)
Normális esetben mennyit kellene vinnie utazó tempóban egy oldalas Jaffának?
A kormány szitálását lehet valamivel csökkenteni, vagy nincs más megoldás,mint jó erősen kapaszkodni?:)
Oldalkocsi ELADÓ 634,638-as Jawa-hoz felújításra szorul,meg van mindene!!!
Tel.:06309811674
Jóestét. Vasárnap bőrze van a 18. ker.ben,a piactéren.
Most már csak az a baj, hogy nekem, a firefox nem jeleníti meg azt a két képet ami a lényeg. Ugyanis ott le van méretezve mm-ben minden alktrész.
Na csak meglett ezaa linkóczi...
Az MZ Superelastik bowdnaisra alakítása:
http://www.duimwap.de/php/style1.php?name=thobectom1&seite=21&username=&userpass=
Az egyik ismerősöm most vett egy ilyen tk nélkülit és átirták valóban és z ő nevére lett a tk.
Egy dologról azért elfelejtkeztem az előbb.Mivel nem volt teljesítményadat a régi forgalmiban,ezért elvileg külön be kellett volna erről egy nyilatkozatot szereznem a KF-től,de mivel lejárt műszakival vettem,így egyúttal le is vizgáztattam,ezt a tortúrát is megúszva.Tehát tudnak kellemetlenkedni az embernek,csak nekem szerencsém volt.
Erről beszéltem én is.Szerintem ez a normális.
Szia!
Engem érdekelne!
Kűldtem e-mailt.
Üdv:DJ
Eladnám Velorex 562-esemet. Ülés felújítva. ára 20000 Ft.
Igaz,nekem nem a régi szürke keményborítós forgalmis volt a motor,hanem az újabb.Így minden komplikáció nélkül átírták,igazából nem kérdeztek semmit,sem az eredetvizsgán,sem az okmányirodában,nyilván látták,mikori az előző tulaj szerzése,és így nem kérték a törzskönyvet.
Üdv!
Ha nem volt még törzskönyve a motornak-mert a tulaj még akkor vette,amikor nem volt ismert ez az intézmény-akkor átírják törzskönyv nélkül a motort.
Én is így vettem idén egy első tulajos 1986-os 250-es ETZ-t.:-)
Ez igaz törzsköny nélkül nem lehet átiratni.De mi van azokkal a jármüvekkel aminek nem is volt soha törzskönyve?Biztos vannak kivételek amikor törzskönyv nékül is átirják.A legnagyobb ökörség lenne ha az eladó csináltatna egy törzskönyvet azért hogy eladhassa,aztán meg dobhatná a kukába hiszen az uj tulajnak szintén kell csináltatni az ő adataival.Szerintem erre van megoldás az okmányirodán.Az integrált vizsgát az eladónak kell megcsináltatni ez igaz.Ha valaki az integrált vizsga lapjával,az adásvételivel,meg a régi szürke forgalmival odamegy az okmányirodába,szerintem simán lerendezik neki.
Na,ha a T5ösömmel ráállnék a fékpadra, mérhetnék a fékhatást napnyugtáig szgéppel, vagy akár tolómérővel!:)
Meg tulajdonképpen törvényes is.
Természetes védekezőmechanizmus: üzembentartóival átadni. Ehhez persze bizalom kell...
Törzskönyv nélkül nem lehet eladni.
Nem írják át ha jól tudom. Ezen kívül az eredetiséget is a régi tulajnk kell igazolni.
Nem érdemes eladni ha csak nem valami palinak aki százezreket ad érte.
Mert pl. 50 a motor de abból 30 a papír, hogy el tudjam adni. ÁÁÁ képtelenség az egész méghogy nem lehúzás...
Ugyanigy jártam én is.15 éve az én motorom,aminek meg volt a szürke forgalmija.Még azt elfogadom hogy uj forgalmi és törzskönyv kell,de miért kell integrált vizsga azt már nem értem.Ha nem lett volna semmilyen papirja akkor oké,de igy?A szürke forgalmi már nem is hiteles?Évtizedekig az volt most kitalálták hogy nem az.Lehet azt hiszik én gyártottam a pincében.Na mindegy ez van.Nekem 22000ft-ba fájt.Jól gondolja meg mindenki hogyha törzskönyv nélküli motort vásárol,akkor ezen az összegen kivül ott van az átiratás költsége is.
Egyébként valóban kilóg a lóláb de ezt írják, ha jól emléxem.
Még semmi sincs vele szét van szedve...
Lusti vagyok, minnél jobbn szétszedem annál jobban szívom a fogam (a blokkot is bontani kell) de lessz belőle még motor.
:-)))
Összesen: 40 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|