:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Oldalkocsi, kuli - új hozzászólás Összesen: 40 oldal
Ezt az Izst elég régen árulják már pedig szerintem megéri mert a 49-es már kuriózumnak számít. :)
Az oldalkocsit csak gyári felfogatássaé lehet felszerelni, ennyi a jogi háttér nagyjából. A forgalmi miatt (3fő/súly) össze kell vizsgáztatni, amihez nem kell összeépítési engedély csak a gyári felfogatás. Ha eleve oldalas akkor az oldalkocsival kell vizsgáztatni. Amúgy bármikor levehető és szólóban is használhatod. A kötlező és a súlyadó sem változik az oldalkocsi miatt. A forgalmiba nekem csak onnan látszik, hogy oldalas, hogy 3fő és 507kg, nincs külön feltüntetve az oldalas jelleg.
A KRESZ külön említi és így egykét dolog eltér az oldalasok esetében (ha fenn van az oldalkocsi) pl.: 2nyomvonalú jármű ezért sávon belül nem elózhet és a szgk.-ra vonatkozó tiltások asszem érvényesek rá. Továbbá kell elakadásjelző háromszög és "B" jelű EÜ csomag (esetleg fényvisszaverő mellény is). Saját javaslat: emelő, pótkerék, sok szerszám :))
pl ezt néztem: http://www.motor.hu/hasznaltmotor/85864/IZS%2049
1970 elötti mocikban gondolkodok...
Hello.
Majd nyár elején szeretnék venni egy motort, amit oldalkocsival szeretnék használni, és ennek a jogi háttere érdekelne engem, milyen motorhoz lehet pl oldalkocsit erősíteni, és ez milyen egyéb költségeket vet fel(gondolok itt arra amit a kedves állambácsi húz ki belőlem:@)
Üdv, hát nekem igazából volna egy, bár még én sem vagyok biztos benne hogy el akarom adni. egyébként kell rá költeni , sokat állt , de hiánytalan, régi forgalmis darab. Szerintem még gyári a gumi rajta, úgyhogy nem sokat mehetett. Esetleg beszélhetünk róla.
Kondor
Sziasztok érdekelne engem egy kuli vespa után szeretném kötni,ha valaki tud szoljon!! elöre is köszi
A felújítási költségek, és a kereslet alapján szeintem max 30ezret. Igaz egy rosszab állapotú felújítása is kb ennyi kerül, de nincs olyan nagy kereslet oldalkocsira, hogy ne lehessen akár még ebből is alkudni. Szerintem.
Sziasztok.Mennyit lehet edni egy tökéletes velorex 560-ért?Köszi
BUÉK!
Nekem az a tapasztalatom, hogy az üres oldalkocsi nagyon könnyen pattog az úthibákon, elég kényelmetlen úgy vezetni, nem érzem annyira stabilnak. Viszont ha van benn súly, könnyebb vezetni és tűrhető a rugózása is. Talán nálam annyi a bibi, hogy a gumija még erdeti, eléggé meg van keményedve már, és ha rendesen felfújom, nagyon sprőd, ami rossz hatással van a rugózásra. Szerintem a rugó/teló csillapítása, ereje megfelelő.
Hát akkor ez tényleg ilyen, de olyan kemény, mint a beton.
És mik a tapasztalataid, menet közben nem lenne jobb lágyabb rugózás az oldalkocsin?
Sajnos nagyon keveset mentem oldalkocsissal, így nincs gyakorlatom.
Az enyémen is 8mm-es szálból van tekerve a rugó, de csak 12 menetet tudtam megszámolni. A külső átmérője kb. 53 mm
Köszi! Azt hiszem ez ilyen...
Bocs, ma Pestre kellett rohannom, holnap bepótolom a mérést.
Holnap reggel megmérem és beírom ide a fórumba.
Azelőtt nem az enyém volt.
Pont ezt kérdeztem, elképzelhető-e, hogy kicserélték?
Meg tudnád mérni, milyen átmérőjű a tekercs? Az enyém 8mm-es és 13 menetből áll.
A rugók nem szoktak megkeményedni, pláne nem úgy hogy össze sem lehet nyomni. Előfrodulhat hogy nem eredeti? Azelőt nem volt vele gond?
Már szét van szerelve, általában segédezköz nélkül tudtam eddig szétszerelni a rugós tagokat, de azt csak speciális szerszámmal tudtuk szétszedni, annyira kemény a rugó, én is azt hittem, hogy be van szorulva, de a lengéscsillapító könnyen jár.
Legjobb lenne kiszerelni és megnézni rugó nékül, hogy nincs-e megszorulva. Bevallom nem tudom mennyi olaj kell bele, erről semmilyen infóm sincs, valszeg marad a kísérletezés.
Mit csináljak?
Lehet, hogy nem eredeti a rugó?
Ja, és milyen és mennyi olaj kell a lengéscsillapítójába?
Akkor az be van állva. Az enyémet simán kézzel lenyomom, érzem hogy összébbnyomódik. Ha belerakok 15-20 kiló cuccot, már szemre is látszik jobb lejjebb ment.
Sziasztok!
Velorex oldalkocsinál normális, hogy annyira kemény a rugó, hogy 100 kilómmal nem tudom kicsit se összenyomni?
Szerintem keményebb, mint a motoré.
Köszönöm a segítséget felírtam a számot!
Duna oldalkocsi (azt hiszem OK-3) gömbölyű sárvédős ÉRDEKELNE,T1-hez szeretném kapcsolni.Aki tud ez ügyben segíte, kérem írjon.
Előre is kössz.
Címem:soseband@freemail.hu
"Csak úgy" a Közl.Felügyelet sem fog semmiféle papírt adni.
De ezt már kitárgyaltuk a Papír mizériák. c. topicban.
Olvasgassátok.
Hali!Én úgy tudom az adás-vételivel a helyi közl.felügyeletnél lehet kérni az újra forgalomba helyezést,és amit ők adnak papírt az helyettesíti a forgalmit,ezzel lehet vinni a motort műszakira,eredetvizsgára,átiratásra ebben a sorrendben.
Nemérdekes ha messze van. Írjon a tulajdonos egy levelet,amiben megkéri ezt a dokumentumot,és úgy is megküldik.Én is így csináltam.
Ha tudja mi volt a rendszám,az elegendő,minden adatot megküldenek róla,és azzal a papírral új rendszámot,forgalmit lehet kérni.
húú,ez ad némi erőt,de ugyan akkor lehangol.86 ban lett véglegesen kivonva.Tehát 2 betű 4 szám.A BM töllem több mint 200 km-re van.A kuli gazdája kb 80 és a halál között van. örül hogy még él nem hogy velem utazgasson.Az ocsmányirodában azzal ráztak le hogy ha nincs meg hozzá minimum a szürke forgalmi akkor nem tudnak mit tenni az ügy érdekében.
"A nyilvántartásban meg nem szerepel így hát hiába volt forgalomba helyezva annó, nem lehet töbé forgalmis jószág."
Ez nemigaz,az ocsmányirodában rosszul tudják.Ugyanis neked jogodban áll "elveszíteni" ezeket,és nekik kötelességük pótolni.Ha valaha forgalomban volt mo-n,akkor a tulajdonossal elmész ide:
Belügyminisztérium
Központi Adatfeldolgozó,Nyilvántartó
és Választási Hivatal
Közlekedési Igazgatási és Nyilvántartó Főosztály
Közlekedési Nyilvántartó Osztály
1106 Budapest Tárna u 1-3
Levél:1475 Budapest PF:367
Tel:06 1 432 1742
és kérsz a törzslapjáról egy másolatot (1200 ft),ez pótolja a forgalmit a műszaki idejére.
Utánna már csak egy eredetvizsgálat,átrendszámozás,és új forgalmi kiadása szükséges.
Nefelejtsd el,hogy az ocsmányiroda rendszere csak a hárombetű-háromszámos rendszámokat tárolja,ha még kétbetűs azt nem,azt csak a BM-nél tudod kikérni a nyilvántartásból.
Ja,és soha ne hagyd magad lerázni.
Helló,engem is érdekelne egy Duna oldalkocsi gömbölyű sárvédős,T1-hez szeretném kapcsolni.Címem:soseband@freemail.hu
Hívd fel a cimborámat a 30/9085075-ön Ő tud neked segíteni.Üdv:Kaposi András
Van valakinek eladó Motorkuli utánfutója ami forgalmival is rendelkezik?
Most voltam az ocsmány irodába és forgalmi nélkül nem vizsgáztathatom le.Megvan a motor is ami valamikor vontatta, első tulajos mind a kettő, csak a kulinak elveszett a forgalmia.A nyilvántartásban meg nem szerepel így hát hiába volt forgalomba helyezva annó, nem lehet töbé forgalmis jószág.
Eladó velorex 562-es hajó alvázzal.Sárvédő is van,de elég ramaty állapotban.
Sziasztok! Érdekelne egy Pannónia oldalkocsi, felfogató idomokkal együtt!
Sziasztok! Van eladó Velorex 562-esem.
Sziasztok!
MZ oldalkocsi felfogatásához keresek alkatrészt, nevezetesen a TS kettős csővázra erősíthető öntvényt ami a tank alatt van.
Továbbá érdekel minden ami a Mz Superelastic-hoz tartozik.
Szerintem igen de kérdezz rá az ocsmányirodán azért, mert nem tapasztalatból mondom...
Szóval akkor rádobom, és irány vele a műszaki? Azután meg az okmányiroda, és kész.
Vagy fordítva?
Tehát még a forgalmiban sem szerepel az oldalkocsi. Azért kell kicserélni mert változik a súly és 3 személyes lesz.
Én úgy tudom nem is kell más, mert nem számít összeépítésnek és a száma sem szerepel a forgalmiban bár van vázszáma.
Elviszed műszakira és az ocsmányirodán kicserélteted a forgalmit szerintem ennyi de inkább kérdezd meg tőlük. A gyári felfogatásra harapnak a vizsgán. Esetleg kérhetik, hogy milyen motoron volt utoljára...
Tudom, hogy már volt téma, de nem találom.
Milyen papír/ügyintézés kell ahhoz, hogy a MZ mellé dobjak egy oldalkocsit?
Kis magyarázat: Van +1 egy oldalkocsim, meg +1 MZ-m, és össze szeretném őket rakni + műszakiztatni. A MZ a nevemen van, az oldalkocsiról csak adás-vételim van.
Szervusz! Nekem van 350-eshez eladó oldalkocsim. Papírja van (származását lehet igazolni). Hiánytalan. Ha érdekel, írj mailt.
Hello!Tud valaki mondani egy olcsó eladó oldalkocsis jawa 350-t?Mindegy milyen állapotban!Köszi.
Itt vannak közelebbi képek az MZ oldalkocsi fékjéről. Persze csak kívülről:
http://www.flickr.com/photos/12454732@N02/
Bár szerintem a csúcs ez:
http://www.werner-broesel.de/werner.html
Igaz nem dízel
Aki teheti nézze meg: RTL II.:
20:15 Werner 2007 okt 3.
Igazi motoros kultuszfilm a németeknél, sajnos még nem szinkronizálták, hírtelen nem tudom melyik rész lesz, de szinte mindegy is.
Vigyázat! RAJZFILM!
http://journeytoforever.org/biodiesel_bikes.html
http://www.realclassic.co.uk/diesel05112800.html
http://thekneeslider.com/archives/2006/06/27/royal-enfield-diesel-conversion/
http://www.dieselbike.net/yanmar-mz.jpg
http://www.dieselfighter.de/dieselfighter.html
http://www.vw3literlupoclub.com/1200_TDI_motorfiets.html
Összesen: 40 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|