:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
police - új hozzászólás Összesen: 36 oldal
Megint valami ambíciózus hülyegyerek ? Magyarázd meg neki, hogy a Pannoniákba nem gép ütötte a motorszámot, ha pedig még mindig ugrál, vágd a fejéhez az egészet, hátha attól jobb belátásra tér. Egyébként a P20-asomban annak idején, amikor cserélni kellett a blokkházat, a cseredarab új volt, szám nélkül. Mi ütöttük be az eredeti számot közönséges beütőszám-készlettel.
szia
szerinted most megint dobjak ki 13000ft ot
mert öt vizsgabiztossal szemben egy ember dönt aki nem is élt akkor a mikor a motort gyártották
Vidd el máshová eredetvizsgálatra.
SZiasztok
ma levizsgázott a P10es 2évet kapot
elvittem eredetvizsgára és a fazon azt erösiti hogy a motorszám nem eredeti .
Vissza rendelte müszakira ott meg öten megvizsgálták és állitják hogy eredeti.
Most holnap kell menem az okmányirodába.Mire számithatok vagy mi a teendö ijenkor segitsetek köszi
http://s168516268.websitehome.co.uk/
Mert több embert tud vinni :-)
A Motorshow1 műsorvezetőjén, Dodoron szoktam egy Joe Bar-os bukót látni, az olyasmi lehet, amire gondolsz. Van honlapjuk is, nézd meg, hátha.
Tudsz olyan linket ahol meglehet nézni a termékeit. (MOMO bukósisakok) Próbáltam rákeresni a googleban és nem találtam ilyen portált.
A MOMO-nak van ilyen retro kinézetű bukója
Köszi a sisakra írt választ. Tud valaki olyan gyártót ahol régi "retro" stílusban készítenek új bukókat? (Természetesen a szabványokat betartva) Egy mostanában készült német filmben láttam egy fiatal motoros srácon ilyen "retro" bukót. (Amúgy hihetetlen milyen választék van a németeknél mind motor mind tartozékok terén. Elég ha csak kikukkantok az ebay.de-re)
Megboldogult taxis időszakomban az akkor nyugat-európában megszokott gyakorlatot szerettük volna átvenni, miszerint, egy km. annyiba kerüljön az utasnak, amennyi egy liter benzin ára.
Ez idáig rendben is lenne, de nálunk hol van a fizetőképes kereslet? Messze nem keresünk annyit, mint ők..
A kamionok tarifáival nem vagyok tisztában , nem tudom összehasonlítani a kettőt..
Azért, mert normális országokban a taxi a tömegközlekedés része, sajnos nálunk olyan drága, hogy netovább.
Kolozsváron pl már 2 ember esetén csak alig drágább, mint a buszjegy, ráadásul a sok taxi sok embernek ad megélhetést.
Azért elgondolkoztató, hogy egy kb 3millás autóval miért kerül többe egy km, mit egy 30 millás tgk-val, ami ráadásul nem egy embert, hanem 24 tonna árut visz lényegesen nagyobb költségekkel?
És sokan oda is teszik, igaz nem karót, csak kormánytekerőt amit kamionokban (ott sem szabályos), traktorokban használnak, csak elfeljtik, hogy ott szinte vízszintesen áll a kormány, nem pedig függőlegesen, mint a mikróbuszokban.
Végül is minek a gyerekülés meg az egyéb biztonsági felszerelések....Sőt, a kormány közepébe egy hegyes karót kellene tenni és máris óvatosabban közlekedne mindenki.:-)
Valahogy így van, a buszsávot is , akár folyamatos haladásra is használhatják, nem kaszálják meg őket, ha itt esetleg felvesznek egy utast stb.
Én inkább úgy fogalmaznék, hogy nem külön törvények vonatkoznak rájuk, pusztán némely esetben ők a jogszabály hatálya alóli kivételek...Érdekes ez az urh használat is, menet közben, hiszen semmivel sem veszélytelenebb, mint a mobiltelefon.
Az viszont tény, meg lehet szokni,nekem egy időben cb és urh is volt a kocsimban, mindkettőről jöttek a címek. Mindkettőre figyeltem, közben beszélgettem az utassal, vezetni is kellettt..azért eleinte nem volt egyszerű.
sorszám: 1297 (69183)
( előzmény: pannonkondor, 2007-02-02 10:14:30)
Egyelőre taxiban, mentőben, rendészeti járművekben nem kötelező a biztonsági gyerekülés.
A minden szempontból megfelelő gyermekülés uniós jelzése: ECE 44/03.
Látod ez a taxis dolog érdekes, nekik pl. nem bekötni magukat azt tudom.Rájuk sokszor vonatkoznak külön törvények. A gyerekem védelme érdekében pedig bármire hajlandó vagyok és ezt elvárom másoktól is, ha kell a törvény szigorát felhasználva.Egy gyerek nem tud dönteni a biztonságáról,ezért nekünk kell helyette megtennünk.Kevés törvénnyel értek egyet, sok valóban a lehúzásunkra született , ez nem.
Azért ez nem ilyen egyszerű. Az emberek lusták és hanyagok, ezért kell a rendőrségi támogatás. Az állam részéről ez morális és gazdasági kérdés, csakúgy, mint a biztonsági öv, de elsősorban gazdasági, mert az adókat azok fizetik, akik közlekednek, és minden felesleges haláleset az állam zsebére megy, azaz az enyémre is, ha egy ereje teljében lévő ember a sját hanyagsága miatt meghal, nekünk kell majd helyette is fizetnünk a kimaradt bevételt, sőt a hátramaradt árvái is az állam segítségére, tehát ránk szorulnak, úgyhogy részemről még szigorúbb intézkedéseket várnék el, igaz időnként még magamat is meg kellene büntetni.
Nem beszélve a magánéleti tragédiákról!
Egyébként a megállapításod a mai időkre már nem igaz, a jó bornak is kell a reklám.
Én pedig úgy gondolom, hogy ezt a jogszabályt a gyerekülésgyártók írták elő. Hogy ne mondjam: a jó bornak nem kell reklám, még kevésbé rendőrségi támogatás.
Egyébként, mi van azokkal, akik nem iparszerűen szállítanak gyereket? Mondjuk a taxisok? Fullkopy?
72 óta gyökeresen átalakult a közlekedés, nagyobb, erősebb, gyorsabb járművek vannak az utakon, sokkal többen mint eddig. A közlekedési morál meg a béka segge alatt van, így jóval nagyobb ma az esély egy súlyosabb balesetre mint anno. Úgy gondolom, hogy adni kell a biztonságunkra, minimum annyit, amennyit a jogszabályok előírnak, azon felül meg ki-ki pénztárcája szerint. A mi felelősségünk, hogy úgy neveljük fel a következő generációt, hogy az élete részévé váljon az élet és a vagyon megóvása. Ha megtesszük talán csökkenthetjük azoknak az eseteknek a számát, mikor egy felelőtlen hülye miatt vétlenek sérülnek vagy halnak meg.
Csak aki túlélte, azok nőttek fel. És ne felejtsük el, hogy nagyságrenddel kissebb volt a közlekedés sűrűsége, így a balesetveszély is. Sőt a sebesség is lényegesen nőtt. A 90-es évek elején átmehettünk az országon 80-al úgy, hogy alog-alig előztek meg.
És az sem igaz, hogy a gyerek nem szokja meg, a lányom 3,5 évesen kicsapta a balhét, mert már a kapuban kicsatoltam, és úgy akartam beállni az udvarba, úgyhogy vissza kellett csatolni azért az 5 méterért, igaz egy nyaralást végigszenvedtünk, de megérte. És ez nem egyedi eset, ott ahol megszoktatják a gyerekekkel a biztinsági övet.
Egy ismerősöm hatéves fia egy hihetelenül kis koccanást követően belehalt a májrepedésbe. A trabiban hátul volt, se gyerekülés, se bekötés.. Elképzelhetetlenül drága lecke a szülőknek...
Tudom, szerinted védőoltások se kellenek.. hiszen, a járványok jótékonyan megakadályozzák a föld túlnépesedését.. amúgy, orvos, látott már ? :-)
Légy erős: már két generáció felnőtt gyerekülés nélkül. Sőt, az elsőnek még külső tükre és biztonsági őve sem volt (csak 72 óta kötelezőek e felszerelési tárgyak).
Az én sisakom ugyanolyan polikarbonátból és ugyanolyan nikecellből van, mint bármelyik mai sisak. Méretre jó, hát varrtam bele egy új bélést a szétporlott szivacsú pinceszagú szar helyett, a bélésbe meg egy e6 cimkét, hogy ha netán valakinek egyszer ilyenre lenne fájása, akkor találjék és örülhessék.
Majd hülye leszek 15000+ Ft-kat fizetni egy sisakért, hát abból kva sok benzint lehet venni!
Nagyjából, igen. Már nem ütnek be motorszámot,kapsz egy ún. motorkódot és szevasz.Talán evvel is az EU felé közelítünk.Azonban a blokknak ugyanolyan motorkódúnak kell lenni ha másikat teszel bele.Aztán hogy ha más van benne és valaki ellenőrzi hát az nem jó.tehát úgy gondolom hogy a tz blokkért szólhatnak, már ha felismerik.
Jó a cikk, érdemes elolvasni.:-)
Nem motoros téma, de ha már a biztonság szóba került, nem egy olyan autót láttam közlekedni, amiben nem volt gyerekülés, és a gyerek a két ülés között állva szemlélődött......Sajna sokszor az alapvető dolgokon spórolnak az emberek...
Szerintem legyen kötelező olvasmány!
Az érettséget, a realitást, az életkor előbb- utóbb hozza. Persze,azért nem mindenkinél. De, az már kóros is lehet...
Üdvözöllek a mérsékelt , óvatos duhajok csapatában , én is oda tartozok :-) aki nem , annak nehezebb a túlélése....Elolvastad az oladalt ? Nekem tetszett...
Mindenesetre, mi, hivatásosok, nem kockáztatunk feleslegesen, és másokat se beszélünk rá...
http://totalbike.hu/esztergany/sisak1/
Maximálisan egyetértek, nem szeretem, ha valaki a rendőr miatt köti be az övet, vagy vesz fel sisakot, stb.
A kiskőrösi sisak viszont a maga idején nagyon jó volt, persze lehet, hogy anyag-fáradás, -öregedés miatt már nem igzán alkalmas védelemre egy 20 éves sisak. De nem mindig a legerősebb a legjobb. Annak idején sokakat megmentett a kőrösi sisak, bár az ripityomra tört, de a fej épen maradt, ellenben a nyugati merev sisakokkal, ahol agyalapi törést szenvedtek, bár a sisaknak semmi baja nem lett. Ilyen szempontból a félig nyitott sisakok is sok esetben szerncsések, bár bukásnál az arc összetörhet, agyalapi törés kockázata kisebb, ugyanis a fejen az arc, mintegy gyűrödő zóna:), szerepel.
Az stimt, ha szépen átfestesz egy régi zománcozott bilit, miután a fülét eltávolítottad, azzal is simán motorozhatsz, ha egy vastagabb karóraszíj a buksidon tartja :-)A rendőrök többségének gőze nincs az eu cimkéről..
Én, a feltett kérdésre válaszoltam, mert ez volt az igény.
Ha megkérdezik, hogy lehet kijátszani a jogszabályt, az egy másik dolog.. kérdés, kinek mennyit ér meg az élete, mert, ugyi, a buksinkat a sisak védi.. nem biztos, hogy fincsi érzés, ha bukásnál a szilánkja bekandikál az agyunkba.. olvasd el a válaszomhoz mellékelt linket... a sisakot nem a motornak vesszük.. magunknak...
Hi!
Az a problémám volna,h nyáron vettem egy 250/1 tst. Akkor elvittem eredetiség vizsgára és onnan elküldtek a közlekedés felügyeletre asszem. Na nem is ez a lényeg. Akkor azé nem akartak átengedni a vizsgán elsőre, mert nem olvasható a motorszámom rendesen. A központban megállapították,h gyári a blokk csak a "természetes" használódástól nem látszik rendesen. Na már most kaptam egy motor számot ami a forgalmimban "mz2501" A blokkba nincs beleütve. NA mármost ezek szerint bármilyen 250/1es blokkot belerakhatok, beleköthetnek ebbe?
Most etz blokk van benne ezért szólhatnak?
Az enyimbe sem volt. Szépen kifejtettem a cimkét egy szétlakott bukóból, és tíz perc alatt belevarrtam.
Na nem mintha valaha egyetlen rendőr is kíváncsi lett volna ilyesmire... (pedig már kétszer is igazoltattak motorral. Látták, hogy nem "segédmotorként használom", jogsim is van, szalutáltak, és jó utat kívántak.)
Van jogszabály, valamelyik KöHÉM rendelet tartalmazza. Nem használható motorkerékpáron, csak eu jellel ellátott sisak.Jelenleg érvényes pl. ECE 22/04 - 05 stb. szabvány.
http://totalbike.hu/esztergany/sisak1/
Sziasztok!
Van egy kiskőrösi bukósisakom a 60-as évekből. Szerintetetek a jelenlegi jogszabályok engedik ennek a használatát a közutakon? Sajnos nem találtam meg azt a jogszabályt ami erre vonatkozik. Alap infó nélkül pedig nem szeretnék vitába szállni egy ellenőrzés során a rendőrrel.
Köszönöm! :))))))))))))))))
Bemész az ocsmányirodába a forgalmival, és kérsz egy "ideiglenes üzembentartási engedélyt". Nyáron valami 2800 Ft volt, három napig érvényes, és bárhova mehetsz vele az ország határain belül. Asszem a kötelező felelősségbiztosítást is igazolni kell ahhoz, hogy kiadják...
Hi!
Érdeklődnék, hogy lehet-e vhogyan olyan útvonalengedélyt szerezni, ami a lakóhely és a szervíz között érvényes.
Elhoztuk papám régi autóját és valószínüleg csak ott menne át az autó a műszakin, ahol eddig is csinálták.Csak túl messze van az a hely(140km), így elég nagy a lebukás esélye.Sajnos már több mint negyed éve lejárt a műszakija.
Megyei KF. azt mondta, hogy okmányiroda, csak azt nem tudom milyen címszóval lehet ilyet kérni?
Záp hozta a jogszabályt, ami nálunk működik is, ha valahol nem, akkor ott van a hiba, vagy addig kell ütni a vasat, amig elintézik, vagy máshová kell menni! Nem szabad rájuk hagyni, mert utánna mi fogunk ráfizetni!
A kutya az illetéktörvényben van elásva.
Magyarul, a vagyonszerzési illetéket ki kell fizetni, határidőn belül, ha van műszaki, ha nincs. Ennek megtörténtét a feladóvevény bizonyítja.
Ha műszaki előtt nem váltjuk ki az új forgalmit és törzskönyvet, az csak nekünk jó, mert így korlátlan lehetőségünk van szín, vagy motorszám változtatásra a vizsgáig.
A régi forgalmiba bejegyzik a tulajváltozást, és hiánypótlásra szólítanak fel. Így sima az ügy.
Van átírás műszaki nélkül, csak éppen új forgalmit nem állíthatnak ki. Itt a jogszabály:
35/2000. (XI. 30.) BM rendelet 76/A. § (3) (3) A közlekedési igazgatási hatóság a nyilvántartásba vétellel egyidejûleg nem állít ki forgalmi engedélyt, ha a kérelmezõ nem tudja igazolni a kötelezõ gépjármû-felelõsségbiztosítás meglétét, vagy a jármû mûszaki alkalmasságát. Ebben az esetben a bemutatott forgalmi engedély „Hivatalos feljegyzések” rovatában ezt jelölni kell, és az ügyfelet hiánypótlásra kell felszólítani.
A tulajdonosváltozás nyilvántartásba vételét tehát ilyen indokkal nem tagadhatja meg a hatóság, még a törzskönyvet is ki kell állítaniuk.
Más kérdés, hogy érdemes-e ezen vitatkozni. Egy biztos: a tulajdonosváltozást 15 napon belül be kell jelenteni, és ennek legyen valami nyoma papíron is, hogyha netán rád akarják húzni a vizeslepedőt, legyen mit lobogtatni.
Bocsi elfelejtettem,az eredetvizsgálat csak zároshatárideig használható fel,utánna újra kell csináltatni.
Motoros kollégák!
Annak van igaza aki hangossabb,de most nem,az Okmányiroda csak müszakis gépet ír át,ez biztos,de ha a 15 napon belül elkezded az átírást és egy formanyomtatványt kérsz és kitöltöd az átirást el lehet halasztani,kérvényezni, persze megindokolva(alkatrész vásárlás a müszakira felkészités,stb...)ezután az okm.iroda mérlegel,kinek,hogy van szerencséje az ügyintézövel.
Kinek a nevére, és milyen meggondolásból fizettél biztosítást egy lejárt műszakis gépre ?
Sürgősen szerezd vissza a befizetett összeget.. ugyanis nem járt volna.
Szia! Az átiratás és a többi hasonló téma mind a "Papír mizériák"-ba való!
Egyébként semmi akadálya, nem kérik a jogsid átiratásnál, és a biztosítóban se!
Ha már az átíratásnál tartunk!
Ha veszek egy gépet, úgy hogy még nincs meg a jogsim, akkor azt át tudom íratni, meg biztosítást kötni rá vagy nem?
Kösz az infót.
Nem túl vigasztaló.
Bocsi,nem engem akartál, de téged jól átvertek az okmányirodában. Át kellett volna írniuk-nekem átírták. Bővebben olvashatsz a "Papír mizériákban". Egyébként a rendőrségnek nem sok köze van az okmányirodához.
Azt viszont tudom, ha kifutsz a 15 napból pótdíjat (ők lehet másképp nevezik) kell fizetni.
Én pár napot késtem, mert az okmányiroda költözése miatt nem volt ügyfélfogadás, de azt mondták, hogy akkor másik irodába kellett volna menni, ugyanis bármelyik okmányiroda köteles fogadni, nem csak a lakóhely szerinti.
Ha az eladó bejelentette az eladást, te pedig nem irattad át, akkor abból gond is lehet...
Szia Shamen!
Kérdéssel fordulnék hozzád, vásároltam egy lepusztult gépjárművet lejárt műszakival. Úgy voltam vele, átíratom, azután szépen megcsinálgatom. Azonban az okmányirodában azzal áltak elő, hogy csak műszakis gépet tudnak átírni.
Ez volt több mint fél éve, most lett kész a gép.
kérdésem az lenne, hogy átíráskor meg fognak-e büntetni a lejárt adásvételi miatt?
Ujat nem igazán akarok írni, mivel az eladó már leadta az ő példányát.
A biztosítást viszont tiszteségesen fizetem az adásvételi megírása óta.
Előre is kösz a választ.
Összesen: 36 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|