hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 21. szombat 
Tamás

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
police - új hozzászólás

Összesen: 36 oldal
|< előző 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 [36] >|

shamen
válasz erre | email2005-11-05 22:00:31
Üdv Srácok!

Ha megengeditek Zapkorte esetének a kapcsán írnék néhány dolgot.
A szabálysértésekkel kapcsolatos dolgokról jelenleg az 1999. évi LXIX tv. ( A szabálysértésekről ), valamint a 218/1999 (XII.28.) Kormányrendelet ( az egyes szabálysértésekről ) rendelkezik. Ez utóbbiban vannak a közlekedési szabálysértések a 42.§-tól az 54.§-ig. Néhány szabálysértés konkrétan nevesítve van. Meg van fogalmazva a tényállása, valamint a hozzá tartozó "büntetési tétel". Ezeket nevezzük kiemelt szabálysértéseknek. Ilyen például az engedély nélküli vezetés. Azok, amelyek nincsenek konkrétan nevesítve, azokat az 54.§ foglalja magába. Pl. nem tartja valaki magánál az iratait. A jogszabályban meghatározott büntetési tétel a maximális, amelyet a hatóság kiszabhat. Ezen belül a szabálysértési előadó dönti el, hogy mennyi legyen a büntetési tétel.
Az összeg kiszabásánál több szempontot vesznek figyelembe. Egyrészt a cselekmény súlya, mivel a felsorolt szabálysértések nem egyforma mértékben esnek latba. Egy ittas vezetést keményebben mérnek meg, mint mondjuk egy közúti jelzéssel kapcsolatos szabálytalanságot. Számít az is, hogy a cselekményt megelőzően 2 éven belül volt-e már szabálysértési eljárás vele szemben. Azon kívül eső dolgot már nem vesznek figyelembe az elbírálásnál. Annyit még hozzátennék, hogy a helyszíni bírság, amelyet a helyszínen kapott csekken fizetsz be, nem számít bele, mivel a szabálysértési előadónak arról nincs tudomása. Azok feldolgozása nem rajta fut keresztül.

A helyszíni intézkedéskor, amikor a rendőr úgy dönt, hogy feljelentést tesz ki kellene töltenie egy nyilatkozatot. Ezen a szabálysértő személyi adatain, valamint a szabálysértés(ek) nevesítésén kívül nyilatkoztatnia kell az eljárás alá vont személyt a különleges személyi adatairól. Ezek a foglalkozás, munkahely, nettó havi jövedelem, családi állapot, eltartott gyermekek száma. Ezekre az adatokra a válaszadás önkéntes. Erre a rendőrnek fel kell hívnia a polgár figyelmét és az erre adott nyilatkozatot is rögzíteni kell. Amennyiben ezekre valaki nyilatkozik, akkor a bírság kiszabásánál figyelembe veszik. Ha nem nyilatkozik, akkor esetleg rosszabbul járhat, mert nem tudják figyelembe venni.

Visszatérve a konkrét esetre nagyon hülyének kellett lennie a motoros pasinak, ha azt hitte, hogy olyan hülye rendőrrel találkozik, aki a fenti gépről elhiszi, hogy segédmotor.
( Nem kizárt, hogy még van ilyen.)

Most ennyi jutott eszembe, ha valamit kihagytam kérdezzetek.
sorszám: 13 (39495)
(előzmény: Zapkorte, 2005-11-05 19:22:31)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2005-11-05 19:22:31
En a 200-as enduromat egy olyan arctól vettem, akinek nem volt motoros jogsija, ezért levette a rendszámot, hogy "ez kérem segédmotor", majd fölültette a barátnőjét maga mögé. 38.000 Ft-ra büntették. Hogy aztán ebből mennyi volt a rendszámlevétel, mennyi a jogsi nélküli vezetés, és mennyi a barátnő, azt már nem tudom, de úgy látszik, hogy a pofátlanságnak is van egy bizonyos határa, ami fölött már nem tolerálják a yardok a motorozgatást. :-)
sorszám: 12 (39489)
(előzmény: Ladikusz, 2005-11-05 17:22:03)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2005-11-05 19:16:28
jó arc a nysas ember, nagyon igényes a mentője: kifogástalan a halványzöld műbőr belső berendezés, külsején szép fényezés, még egy kis mattítót is tett bele, hogy authentikusabbnak lássék, az ajtón föl van festve a régi címer, piros zászló, répaszeletelő, minden a helyén van.
Amúgy mesélte, hogy ő még mentőzött ilyennel élesben is, és simán mgesett, hogy az út szélén a sofőr stupekolt bele új megszakítót vagy ékszíjat, meg hogy ha a mártonhegyi úti kórházba kellett menni, kivétel nélkül mindig rotyogott a víz, mire odaértek... szóval kalandos egy valami volt új korában is. De azért jó, hogy maradt egy. (Ugyanis a mentőmúzeum egyet sem őriz ebből a korszakos darabból.)
sorszám: 11 (39487)
(előzmény: Mora, 2005-11-05 11:00:42)

 
 
Ladikusz
válasz erre | email2005-11-05 17:22:03
Sziasztok!
Engem az érdekelne, hogy segédmotoros kerékpárral hogyha embert viszek (sisak, minden megvan, csak ugye nem vihetnék embert) akkor mennyire bűntetnek?
sorszám: 10 (39479)

 
 
Kuci
válasz erre | email2005-11-05 11:16:05
Üdv Shamen!

Ezt a túrás topikban írtad:
"Ha már a 40-es korlátozást említed, mi van egy útépítés miatt kihelyezett és kint felejtett táblával. Nálunk van olyan korlátozó tábla, amely évek óta kint van hagyva. Erre is egyértelműen rendelkezik a KRESZ."
Szabad a gazda...Mi a helyes válasz? :)
sorszám: 9 (39463)

 
 
Mora
válasz erre | email2005-11-05 11:00:42
A Nysa-s csávónak egy halom riszpekt!! :) Én egyszer elájultam bringázás közben, megfejeltem egy betonpadkát, rugdostak, pofoztak, semmi, aztán beraktak egy ilyen Nysa mentőbe, és az első ötven méteren felébredtem az irdatlan rázkódásra. :)

Na vasúti átkelés szabályai. Olvastam a túra topikon a problémát, engem is érdekelt, ezért megnéztem a DVD-Jogtárban.
Szerintem az a legjobb, ha bemásolom ide az erre vonatkozó részt. (Lássd Shamen, nem akarom kihúzni alólad a biciklit, a jogértelmezést meghagyom neked.:)
A szövegbe csak két helyen javítottam bele, az ábraszámok mellé odaírtam a táblákat.

"1/1975. (II.5.) KPM-BM együttes rendelet

Közlekedés vasúti átjáróban
39. § (1) A vasúti átjárót megközelíteni csak fokozott óvatossággal szabad. A közúti jármű vezetője köteles a jármű sebességét a vasúti átjáró előtt elhelyezett - 90.(vonatos), 91.(vonatos jelzőfénnyel), 92.(a háromszögben a "kerítés") vagy 95.(háromszögben felkiáltójel, jelzőőr kiegészítéssel) ábra szerint - veszélyt jelző táblánál lakott területen legfeljebb 30 km/órára, lakott területen kívül legfeljebb 40 km/órára csökkenteni, és a vasúti átjáróig ezzel a csökkentett sebességgel kell haladni.
(2) A vasúti átjárón csak folyamatosan - megállás nélkül - legalább 5 km/óra átlagsebességgel szabad áthaladni.
(3) A vasúti átjáró előtt a 98., 99., 99/a. vagy 99/b.("andráskeresztek" minden verziója) ábra szerinti jelzésnél, vagy a megállás helyét jelző útburkolati jel előtt meg kell állni, ha
a) bármely irányból vasúti jármű közeledik,
b) a teljes sorompó vagy a félsorompó sorompó rúdja nem teljesen nyitott helyzetben áll vagy mozog,
c) a teljes sorompót kiegészítő fényjelző berendezés, illetőleg a fénysorompó vagy félsorompóval kiegészített fénysorompó villogó piros jelzést ad,
d) a teljes sorompót kiegészítő berendezés hangjelzést ad,
e) fénysorompó vagy félsorompóval kiegészített fénysorompó villogó fehér jelzést nem ad,
f) vasúti jelzőőr Megállj jelzést ad,
g) a (2) bekezdésben meghatározott folyamatos áthaladásra nincs lehetőség,
h) ott Állj! Elsőbbségadás kötelező jelzőtábla van.
(4) Biztosítatlan vasúti átjáróra járművel csak abban az esetben szabad ráhajtani, ha a vezetője meggyőződött arról, hogy az átjáró felé vasúti jármű egyik irányból sem közeledik, és a (2) bekezdésben meghatározott folyamatos áthaladásra lehetőség van.
(5) Biztosított vasúti átjáróra járművel csak abban az esetben szabad ráhajtani, ha
a) a teljes sorompó mindként sorompó rúdja nyitott véghelyzetben áll, és esetleges fényjelző és/vagy hangjelző berendezése jelzést nem ad,
b) a fénysorompó vagy a félsorompóval kiegészített fénysorompó villogó fehér fényjelzést ad,
c) a vasúti jelzőőr Megállj jelzést nem ad,
d) a (2) bekezdésben meghatározott folyamatos áthaladásra lehetőség van.
(6) A vasúti átjárót biztosító jelzőberendezés üzemzavara esetén járművel a vasúti átjáróra - a (3) bekezdésben említett megállást követően - abban az esetben szabad ráhajtani, ha
a) a vasúti átjáró olyan kialakítású, hogy a megállás helyéről a vasúti pálya mindkét irányban kellő távolságra belátható és a jármű vezetője meggyőződött arról, hogy az átjáró felé vasúti jármű nem közeledik, vagy
b) a vasúti átjáró forgalmát vasúti jelzőőr irányítja és a jelzőőr Megállj jelzést nem ad,
feltéve - mindkét esetben - hogy a (2) bekezdésben említett folyamatos áthaladás lehetséges.
(7) Ha a vasúti átjáróban a jármű elakad, és vezetője azt bármilyen módszerrel vagy eszközzel azonnal eltávolítani nem képes, köteles mindent megtenni annak érdekében, hogy a közeledő vasúti jármű vezetője vagy a vasút más alkalmazottja a veszélyhelyzetről a lehető legrövidebb időn belül tudomást szerezzen."


Aztán a rendeletben még megkerestem a "ferde csíkos" előjelző táblákat a veszélyt jelző táblák között, hogy mit is ír róluk:
"b) Vasúti átjárót előjelző táblák (100-102. ábra); a három előjelző tábla azt jelzi, hogy a jármű vezetője vasúti átjáróhoz közeledik; a veszélyt jelző tábla alatt elhelyezett háromsávos, az ezt követően elhelyezett kétsávos, majd egysávos előjelző tábla a veszélyt jelző tábla és a vasúti átjáró közötti útszakaszt három egyenlő részre osztja. Ezek az előjelző táblák nincsenek minden vasúti átjáró előtt elhelyezve."

Szerintem ez így elég tiszta sor.
sorszám: 8 (39461)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2005-11-04 22:35:47
Van itt pesten egy mentős srác, az egy Nysa mentőt mentett ki a mentőktől. Lelkes találkozóra járó, pedig MA-xx-xx rendszáma van. Egyszer kérdeztem tőle, hogy ezt így hogy, mondta, hogy bekapcsolja a szirénát meg a kék fényt, aztán megy, a rendőr meg legfeljebb megdörzsöli a szemét, hogy "jé, azt hittem, ezeket már mind egy szálig leselejtezték". :-)
sorszám: 7 (39450)
(előzmény: vkami, 2005-11-04 18:29:36)

 
 
vkami
válasz erre | email2005-11-04 18:29:36
Nekem a megkülönböztető jelzésekről szóló jogszabályt küldhetnéd el. Ha jól emlékszem 33/2000 BM rendelet.
Tényleg mit szól a rendőr, ha megfog a kékfénnyel és szirénával felszerelt veterán P21-es egykori rendőrmotorommal?
sorszám: 6 (39439)
(előzmény: shamen, 2005-11-04 16:18:28)

 
 
tesho
válasz erre | email2005-11-04 17:36:38
Akkor már inkább msn:-)
sorszám: 5 (39437)
(előzmény: Csehcsoda, 2005-11-04 17:27:38)

 
 
Csehcsoda
válasz erre | email2005-11-04 17:27:38
Windows Commanderrel fájldarabolással annyifelé apríthatod, hogy folytatásos regényként elküldheted bárkinek.
sorszám: 4 (39436)

 
 
tesho
válasz erre | email2005-11-04 17:25:50
Hát ez mégsem fog menni, ugyanis 1087 oldal és 12MB :-o
sorszám: 3 (39435)

 
 
tesho
válasz erre | email2005-11-04 17:24:10
Nekem megvan a BTK .doc formátumban. Akinek kell szóljon és elküldöm emilben :D
sorszám: 2 (39434)

 
 
shamen
válasz erre | email2005-11-04 16:18:28
Üdv srácok!

Mivel én erőltettem, hogy létrejöjjön ez a topic, úgy gondoltam legyen enyém az első bejegyzés.
Egy kis türelmet kérnék tőletek, amíg összeszedem gondolataimat, valamint a vonatkozó jogszabályokat és utána hozzákezdek a tudnivalók ismertetéséhez.
Köszi türelmet.
Közben kérdezhettek is, próbálok rá válaszolni.
sorszám: 1 (39431)

 
  Összesen: 36 oldal
|< előző 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 [36] >|

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu