:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
police - új hozzászólás Összesen: 36 oldal
Én sem emlékszem olyan motorra, amely legrosszabb állapotát is figyelembe véve nem ment volna 40 km/h-nál gyorsabban. Nem tudom, hogy miként került a 40 megállapításra. Volt már erről szó, hogy jogszabályalkotás nem mindig életszerű.
Egyébként maga a segédmotoros kerékpár kifejezés valóban a dongó motorra utal. Olyan kerékpár, amely hajtását egy motor segíti.
A kereskedelmi forgalomba kerülő járművek típusbizonyítványa az irányadó. A magánforgalomnál az áruosztályozás, vámtarifaszám.Akkor is, ha nem vámköteles a dolog..
A hetvenes években volt verhovina ötösöm, lazán ment 55-öt. Egy háromsebességes balkán blokkal 70-et..
Ez a 40-es korlátozás a dongó segédmotort vehette figyelembe az őskorban , amit biciklire szereltek, és dörzshajtása volt..:-)
szerintem a mentő legalább annyira tömegközlekedés, mint a taxi. most az, hogy igénybevételének feltétele nem díjfizetés hanem egészségkárosodás, az lényegtelen apróság. :-)
Amúgy én az egészben kurvára nem értem, hogy miért kellene a tömegközlekedést bárkivel és bármivel szemben is előnybe hozni? Hiszen semmivel sem hatékonyabb, mint az egyéni közlekedés: lám, a BKV 6000 Ft-os bérletár mellett is csak veszteséget termel, ennyiből egy MZ vagy egy kispolák elég sokat elmegy. ;-) De ez már inkább poltikai kérdés, majd jövő ősszel megválaszoljuk, kell-e ez nekünk a továbbiakban.
Szerintem jogos volt a dolog, hogy a taxi mehetett buszsávban, a mentő meg nem.Legalábbis a jogszabálynak megfelelő, inkább fogalmazzunk így...Mivel a buszsávot a tömegközlekedési eszközöknek tartották fennt.A taxi is idetartozik.
Az már más kérdés, hogy egyébként baromság, és nem túl humanitárius hozzáállást tanúsított a jogszabály alkotóinak részéről....
De ugye magyarország papírország...Úgy kell lenni, ahogy le van írva.Még akkor is, ha két odavonatkozó rendelet szöges ellentétben áll egymással mondjuk....
Én a buszsávos taxizást azért röhögtem mert elöbb mehetett a taxi a buszsávban mint a mentőautó. És ez nevetséges ! Pontosítva ez Magyarország!
Keats
1977-ben rendszámos simón vizsgáztam én is A - ból. Azon hivatalosan maradhatott akkor az utas lábtartó, 2 személyes volt.
Asszem a 90-es KöHÉM rendeletből idéztem a lényeget az átalakítás kapcsán.. tehát cirka akkorra tehető a változtatás..
Anno, egyszer megkérdeztem egy vizsgabiztost a Közlekedés Felügyeletnél, hogy hogyan állapítják meg, hogy egy 50 cm3-es gép smkp. vagy pedig motorkerékpár. Azt válaszolta, hogy ráülnek a motorra és megnézik, hogy a legmagasabb sebességi fokozatban mennyit megy. Ha 40 km/h-nál nem megy gyorsabban, akkor smkp. ha gyorsabb, akkor mkp.
Ez most annyit változott, hogy tudomásom szerint 45 km/h a határsebesség, attól függetlenül, hogy csak 40 km/h-val mehet.
Annak idején én is úgy vizsgáztattam az 51B-s Simsonomat, hogy kicseréltem az első fogaskereket 9 fogúra. Gyorsult, mint a veszedelem, de nem ment jobban 40-nél. Aztán, amikor beütötték a cm50-et hazamentem és visszecseréltem az eredetire és mentem vele 75-öt.
Most sokan azt mondjátok, hogy a jelenlegi robogók 100%-a nem felel meg smkp-nak. Hát igen, az állam bácsi régen nem követi a divatot.
Érdekes, nekem van egy ismerősöm, aki még a ködös múltban újan vett egy simson swalbit. Mivel az gyárilag 40kmh-nál gyorsabb volt, ezért rendszámos motorként árulták őket! Az embert viszont elkapálták a vizsgán, és begurult, és vett egy 9 fogú lánckereket, azzal átment a mozaikba, és át is minősítették smk-nak. Persze lehet, hogy akkor még más volt a szabály... minden esetre az jól látható, hogy az állam már megint fordítva ül a lovon: a helyett, hogy ezeket a 125-ös meg 80-as motorokat annak rendje és módja szerint nyilvántartásba venné és felrendszámozná, a helyett éppen hogy lehetetlenné teszi ezt, fejére szarva az állampolgári együttműködési szándéknak.
Legálisan sehogysem. Külön kitér arra a KöHÉM rendelet, hogy motorkerékpárból akkor sem lehet segédmotoros kerékpárt csinálni, ha egyébként ugyanannak a motorkerékpárnak gyári segédmotororos kategóriájú változata is létezik.
Ezért lenne a kameralánc, ha már két lekanyarodási lehetőséget kihagyott a páciens, megvan a bizonyíték a szabálysértésre. Simán behajtható, éppúgy, mint a pirosbahajtás sorozatfelvétele után.
Mondottam már: valószínűleg az ominózus 57. paragrafus miatt nem küldözgetik a csekkeket - úgyis behajthatatlan. Ha büntetni akarnak, odamennek személyesen, és írják a helyszínieket, ilyet már láttam a Budaörsin. Ha viszont ezt meg azzal lehet elütni, hogy "kérem, a következő lehetőségnél jobbra akartam kanyarodni", akkora cica megfogta a farkát, szegény rendőr szép lehet, de okos nem. No meg azt se felejtsük el, hogy ha a buszsávban nekiállnak meszelni, akkor azzal éppenséggel eltorlaszolják, nagyobb mértékben akadályozzák a buszközlekedést, mintha semmit sem csinálnak, márpedig asszem egy intézkedésnél alapelv, hogy az intézkedés maga nem okozhat nagyobb sérelmet, mint amit megakadályozni kíván. (Bár ez utóbbi dologban Shamen biztos pontosít majd.)
Személyautókat láthatunk ott gyakori rendszerességgel, mert a taxi vidáman használhatja a buszsávot kedve szerint :-). Tréfát félretéve, nem értem a dolgot, inkább az a gyakori jelenség tudomásom szerint, hogy a szervnek hozni kell a bírság normát, mert a szőnyeg szélére állítja a felettese lustálkodásért. A buszsáv pedig jó üzlet lenne....
Valami változás lehet,ami kihat a dolgokra összességükben, mert például engem , aki majdnem naponta autózok, már három éve nem igazoltattak. Pedig vidékre is járok. A motorom két éve van meg, gyakran követnek hosszan a körúton vagy a Bajcsyn a rendőrmocisok,de ők se nem kíváncsiak a papírokra.. Igazad lehet,talán pozitív változás tanúi vagyunk,legyünk optimisták..
Nem tudom mi van a háttérben, de személyautókat is rendszeresen látok benne menni (nem hiszem, hogy az mind messze földről jött utas lenne), és motorost még csak a buszsávban láttam a Rákóczin, föl sem merül senkiben, hogy végigkézikuplungolja.
A mentősökre én is emlékszem, akkoriban kiadták napi parancsba, hogy mindenkit föl kell jelenteni, nekem is volt kollégám, akinek kijött (motoros volt), de följelentettek a levelesládát ürítő postástól a kukásig mindenkit. De mostanában valamiért, nem tudom miért, nem csinálják ezt.
Fullkopy, Goldnadel, köszi.
Emlékszem a mentősre, aki a tv-ben nyilatkozott, hogy inkább leüli, ő nem fizet.. sietett, mert muszáj volt, persze sziréna és kékfény nélkül a Rákóczin a buszsávban. Felvették...
Nem csak azért úszod meg, mert szemből kameráznak, és a homlokodon nincs rendszám ? :-)
Ebben tévedsz. Volt egy ilyen látványos erődemonstráció akkor, amikor bekamerázták a Rákóczit, de azóta valamiért ezt abbahagyták. A rossznyelvek szerint a drága pénzen közbeszerzett kamerák nagy része már nem is működik, de az is lehet, hogy csak azért nem küldözgetik, mert tudják, hogy úgyis a nyivákolást kapják válaszul, hogy rokon vezette de nem mondom meg ki, nem tudom. Minden esetre én május óta már többszáz kilómétert motoroztam a Rákóczin, az első esetek már épp el is évültek, oszt mégsem jött ki semmi. Olyat viszont már láttam, hogy hús-vér rendőrök beálltak a busz sávba (pl. a Budaörsin befele), és kiszedegettek belőle mindenkit, aki nem volt oda való.
Ha nem a forgalmiban szereplő tulajdonostól vásároltál, akkor , az összes közbenső tulajdonosváltozásról valamennyi adásvételi szerződést meg kellett kapnod. A te vagyonszerzésedet vissza kell tudnod vezetni a forgalmi szerinti tulajig. Ha többen nem íratták át, az nem lenne gond, de ha hiányzik egy közbenső tulajdonos, akkor érvénytelen az adásvételed.
A gépet valószínüleg végleg nem vonták ki a forgalomból , mert akkor csonkolták volna a forgalmit. Annál az okmányirodánál érdeklődhetsz, amelyik a forgalmi szerinti tulaj lakhelye szerint illetékes. Ha szerepel még a gép a jármű nyilvántartásban, ott megtalálják.
Ezért volt speciális, kizárólag magyar piacra fejlesztett simson "S51N" tipusjelzéssel, 9 azaz kilenc fogú első lánckerékkel. Ez nem ment többet, mint 40, amikor eladták. Hogy aztán a tulajdonos átalakította? Hát, c'est la vite.
A BM-nél érdeklődjél itt:
Belügyminisztérium
Központi Adatfeldolgozó,Nyilvántartó
és Választási Hivatal
Közlekedési Igazgatási és Nyilvántartó Főosztály
Közlekedési Nyilvántartó Osztály
1106 Budapest Tárna u 1-3
Levél:1475 Budapest PF:367
Tel:06 1 432 1742
Kétbetű négyszámmal itt foglalkoznak.
Hivd fel őket,redkivül segitőkészek,
megoldják a gondjaidat.
Sok sikert.
Kedves Shamen !
Az alábbiakra légyszi mondj valami okosat.
Vettem egy Jawa 350/360 típusú gépet, szürke forgalmival, nem az abban szereplő tulajtól. A számok egyeznek, a komát végül viszonylag kevés szaladgálással megtaláltam.
Szerződést nem hajlandó írni, arra hivatkozva, hogy ezt a motort ő 1983 körül eladta valakinek.
Kérdem én, akkor hogy a fényben lehet nálam egy olyan szürke forgalmi, amelynek nincs lecsapva a sarka és ő szerepel benne utolsó jogos tulajdonosként ?
Másik problémám, hogy megpróbáltam ismerőssel kikeresteni a motort a rendőrségi nyilvántartásból, ám ez nem sikerült sem rendszám ( két betű, négy szám ) sem pedig az alváz ill. motorszám alapján.
Mit tennél ebben a helyzetben ?
Köszi: Csehcsoda
jo de ebbe mar a simson se tartozik bele :) mert sikuton jobban megy az mint 40 :)
Szia,
koszonom, kuldok 1 levelet nekik!
udv,
Norbi
A Közlekedési Főfelügyelettől kértem már ezügyben állásfoglalást.
Válaszuk szerint két műszaki vizsga között lehet szólóban is használni.
Ezzel teljesen ellentétes infót kaptam előzetesen a Mozaik, a Vas Gereben, és a Szigetszentmiklósi vizsgáztató állomásokon.
Ezért fordultam a legfelső közlekedési hatósághoz.
Ha teljesen tutira akarsz menni, kérdezd meg te is erről őket, én csak egy e-mailt kaptam akkor válaszként, de ma már hasonló ügyekben fejléces word doksit küldenek, névre szólóan, és aláírva.( 2-3 hét múlva reagálnak )
Az ügyintézőnek ide küldd állásfoglalás kérésed:
jblazsovics@mma.kff.hu
Hello!
Volna 1 nagy kerdesem !
Namarmost, adott 1 jo tipusu cseh oldalkocsis motor, ami oldalkocsiskent is van vizsgaztatva (3 szallithato szemely beirva a forgalmiba).
Lehet e ez a gepet szoloban is hasznalni? Megbuntethetnek erte egy igazolas soran?
En hallottam ezt azt, hogy lehet, de azt is, hogy nem.
udv,
Norbi
Jawa350
Zapkörte, kamerák vigyázzák a buszsávokat fővárosszerte, lehet, hogy senki nem szól hozzád, de a postás vinni fogja a csekket. A tényállás egyértelmű, ha besorolsz a buszsávba, a legközelebbi útkereszteződésnél , más tilalom hiányában,( pl. előírt haladási irányt jelző tábla, vagy behajtani tilos, stb..) le kell fordulnod. Ha továbbmész, holott lefordulhattál volna, máris elkövetted a szabálysértést. Ha eltévesztetted az utcát helyismeret hiányában, akkor is.
Lehet, hogy nem szól, aki nem akar, de átalakítani engedély nélkül elvileg nem lehet, műszaki tényleg nem kell rá, de a forgalomba helyezés előtt kéne kapnia a vázba némi beütött jelzést a közlekedésfelügyelettől.
A segédmotoros kerékpár is rendelkzik típusbizonyítvánnyal, éppúgy átalakítási engedélyt kell kérni az átalakítást megelőzően, mint bármely más jármű esetén, melynek szintén a típusbizonyítvány a forgalombahelyezés egyik feltétele.
Segédmotoros kerékpár típusvizsgálata
7. § A segédmotoros kerékpár típusvizsgálatára az 5. § (1) bekezdésének a) és b) pontjában foglalt rendelkezéseket kell megfelelõen alkalmazni.
( KöHÉM ötös)
Van. Az egyik fajta követéses módszerrel rögzít. Vagyis fölveszik a gyorshajtó jármű sebességét és eközben mérik a sebességet, amit természetesen videofelvétellel dokumentálnak. Ez a régebbi konstrukció. Viszont előre és hátra is rögzít.
Valamint van olyan gép is, amely méri annak a járműnek a sebességét, amelybe telepítve van, valamint méri a másik jármű sebességét. Aztán a két sebesség különbségéből számítja ki a gyorshajtás mértékét. Ezek már képesek szembe haladó járművet is megmérni.
Egyébként én is emlékszem azokra a régi szerkezetekre. Még nekünk is volt a Mesta nevű készülékhez. A mérőegységhez kellett felszerelni a mutatós km órát, amely mechanikusan csatlakozott a rendes km órához.
Ó, régi szép idők.
Shamen, visszatérve a trafihoz: van-e olyan trafi, ami menet közben mér? Régen, a moszkvics korszakban volt ilyen, egy hitelesített óra volt fölszerelve a kocsi orrára, a utastérben volt a fotomasina, beálltak a gyorshajtó után, és lefotózták egy képre a kettőt. Van ennek valami mai megfelelője, vagy csak a lézerrel lövöldöztök? (Na nem mintha volnék olyan merész, hoyg rendőrautókat előzgessek, inkább csak azért, hogy a tükörbe sűrűn nézegessek-e.)
Aha, szóval arra kell ügyelni, hogy ne lássanak egyenesen elsuhanni egy jobbra kanyarodási lehetőség előtt... sajnos itt pesten sok a busz sáv, és csábítóan üresek... én meg gyenge jellem vagyok. ;-)
Azért az 50ccm 18 ezres fordulaton pörgő csodagépeket nem sorolnám a smkp kategóriába.
Ha jól emlékszem: 50ccm és sík úton önerőből 40km/h maximális sebességre képes motor az smkp.
De javítsatok ki, ha tévedek!
goss
Az 50ccm az smkp, szerinte azert a kutya nem szol, hogy atalakitod. Meg muszaki sem kell ra....
Lattam mar olyan schwalbe-t ami trikeositva volt. :)
2. § (1) A rendelet alkalmazásában jármű összeépítése: a jármű egyedi előállítása, illetőleg fődarabokból, alkatrészekből történő összeszerelése, ha e járművek száma öt darabnál nem több.
(2) A rendelet alkalmazásában jármű átalakítása a már forgalomba helyezett jármű olyan megváltoztatása, amely a típusbizonyítványban, az összeépítési engedélyben vagy a korábbi átalakítási engedélyben meghatározott adat, illetőleg közlekedésbiztonsági vagy környezetvédelmi jellemző módosulását eredményezi, valamint a gépkocsi alvázának (az alváz szerepét betöltő, az alvázszámot viselő szerkezeti elemének) cseréje.
(3) Nem minősül átalakításnak
a) olyan tartozéknak a járműre történő felszerelése, amelynek felszerelését a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló rendelet (a továbbiakban: MR) előírja vagy megengedi,
b) a motor azonos típusú motorra történő cseréje,
c) a járműre engedélyezett cserefelépítmény felszerelése;
d) a járműbe beépített ülőhelyek számának ideiglenes csökkentése;
e) szabványos, illetőleg járműtípushoz rendszeresített vonószerkezet felszerelése, amennyiben a jármű egyébként vontatásra alkalmas;
f) a gyártómű által rendszeresített oldalkocsinak motorkerékpárra történő felszerelése, amennyiben a motorkerékpár oldalkocsi csatlakoztatására alkalmas;
g) a külön jogszabályban meghatározott feltételek szerint a gépkocsira megkülönböztető fény- és hangjelző berendezés felszerelése, amennyiben az megfelel MR.-ben foglalt követelményeknek
h) a jármű olyan módon vagy mértékben történő megváltoztatása, amelyre a Központi Közlekedési Felügyelet alkalmazási engedélyt ad, illetőleg amelyet engedély nélkül megvalósíthatónak minősít.
9. § (1) A jármű összeépítéséhez szükséges engedélyt a területi közlekedési felügyelet adja ki. Az engedély iránti kérelemhez csatolni kell az 1. számú mellékletben felsoroltak közül az elbíráláshoz szükséges műszaki dokumentációt. A területi közlekedési felügyelet a kérelmező költségére külső szakértőt is igénybe vehet.
(2) Az összeépítési engedélyben a területi közlekedési felügyelet feltételeket határozhat meg. Az előírt feltételek teljesítését — az engedélyben meghatározott esetekben — a területi közlekedési felügyelet az engedély záradékolásával igazolja.
(3) Járművet összeépíteni csak kísérleti célra vagy olyan különleges egyedi rendeltetésre szabad, amelyre a hazai kereskedelem járművet nem forgalmaz. Összeépíthető ezenkívül pótkocsi és muzeális jellegű jármű, valamint – a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség Technikai Bizottságának szakvéleménye alapján – az igazolt sportegyesület vagy versenyző tulajdonában lévő, kizárólag versenyzési célra készülő, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) sportszabályainak megfelelő, ,,feljavított túrakocsi'' és ,,feljavított terepjáró kocsi'' osztályba sorolt gépkocsi.
(4) Nem kell előzetes hatósági (összeépítési) engedély a segédmotoros kerékpárnak, a közúton személy- vagy teherszállítást nem végző, pótkocsit nem vontató lassú járműnek és az MR 118. §-ában említett lassú járműnek, valamint a lassú jármű teherszállítást nem végző pótkocsijának az összeépítéséhez.
(5) Jármű összeépítéséhez, új, felújított, javított, illetőleg bontás során kinyert és javítás nélkül beépíthetőnek minősített alkatrészek használhatók. Ezekre az alkatrészekre — a gyári új alkatrészek kivételével — a pótalkatrészekre vonatkozó rendelkezéseket kell megfelelően alkalmazni.
(6) Lassú jármű összeépítés útján nem készülhet gépkocsialváz vagy karosszéria felhasználásával.
(7) Az összeépített járművet forgalomba helyezés előtti vizsgálat céljából be kell mutatni a területi közlekedési felügyeletnek. Az összeépített jármű forgalomba helyezés előtti vizsgálata során az érvényes összeépítési engedély egyedi forgalomba helyezési engedélynek minősül. Ha a területi közlekedési felügyelet az összeépítésre feltételt állapított meg, a feltétel teljesítését is igazolni kell.
Ez az 5/1990 KÖHÉM rendeletben van.
Ha akrjátok, az átalakítást is bekopizhatom.
Hali
Ez az átalakításos dolog engem is érdekel mert az én gépem nem kicsit van átformázva és még most jön a munka többi része.
pl.: elöl 16-os kerék (etz-125), index nincs, a hátulja meg van törve plusz laposvas van a teló alatt, sárvédő visszavágva, órák nincsenek stb.
Szóval ez így mennyire elnézhető?
Leginkább akkor érdekes ez ha kimegyek a környékről mert a városunkban mindenkinek ilyen az MZ-je és már ismernek minket a helyi szervek.
Nem nagyon lehet "büntetlenül" gépet átalakítani. Az átalakításra külön jogszabály rendelkezik. Most meg nem tudnám mondani, hogy melyik, de ha gondolod utánanézek. Esetleg valaki segíthet ebben!
Kérdés persze,hogy ez az átalakítás mennyire kirívó. Én is találkoztam már átalakított motorral. Ha a vezetővel és egyébként a motorral, annak a felszereltségével, tartozékaival minden rendben van, nem biztos, hogy nagyon erőltetnék a rendőrök az intézkedést. Hozzáteszem ez az én ( és a hozzám hasonló beállítottságú rendőrök ) véleménye.
Jelenleg egy 125-ös Trophy MZ-m van, és most szeretnék tőle megszabadulni. Egy kicsit nehéz vagyok neki a 95 kilómmal.
Megpróbálok neked képet küldeni róla, ha gondolod.
Az az elképzelésem, hogy 250-es ETZ-t veszek helyett, de bevallom, hogy szimpatizálok egy 350-es Jawa-val is.
Már látom magam előtt átalakítva. A képek között Tomi kék színű idomos, dobozos ETZ-je a mérvadó.
Üdv pdaranyi!
A szlovák rendőrök toleranciáját nem ismerem.
Néhány topiccal lentebb írtam a sebességre vonatkozó dolgokat. Még akkor is, ha néha ésszerűtlennek tűnik, be kell tartani a sebességet. ( Lehel, hogy nem hiszitek el, de saját kocsival én be szoktam tartani. Szolgálatival kiszáguldozhatom magam.) Ha megnézed az a 90 km/h tulajdonképpen 102 km/h, mert addig a kutya sem foglalkozik veled. Feltehetően azért nem állítottak meg, mert látták, hogy nem sok a túllépésed.
Bevallom a busz sávval egy kissé megfogtál. Mifelénk busz is alig van, nemhogy buszsáv.
De azért megpróbálok visszaemlékezni. A jobbra bekanyarodás OK. Arra igénybe veheted. A gond csak akkor van, ha a rendőr látja, hogy folyamatosan haladsz - szinte akadálytalanul - a buszsávban.
Több okosságot ezzel kapcsolatban nem tudok. Kérdezz meg egy rendőrt.
Hali!
Az érdekelne hogy 50 cm3-es motort lehet-e büntetlenül átalakítani?
Egy régi schwalbe lenne a donor.
Ha ebből a gyereknek egy csoppert szerkesztünk, akkor vajon fogják-e zaklatni a rend éber őrei?
Shamen te milyen géppel motorozol?
Üdv: Tomi
Sziasztok!
Nekem is lenne egy kérdésem. Adott egy nagyon egyenes, nagyon hosszú útszakasz, ahol nagyon kevés autó megy. Nem autopálya, úgyhogy szabályosan max 90-el lehet ott menni. Na most 90-el egy örökkévalóságnak tűnik a monotom egyenes útszakasz. Ha ott lelőnek 130-al, akkor meg lehet nekik magyarázni, hogy ott márpedig semmi értelme a 90-et betartani, és azárt mégse 200-al mentem?
Velem történt, hogy mentem egy ilyen útszakaszon autóval. Aztán látom, hogy egy fehér vagy zöld (már nem emlékszem pontosan) Fabia 90-el megy. Ez rögtön gyanús, mert normális ember ilyen helyen nem tartja be a 90-et. Lelassítottam, közelebb értve láttam, hogy két tányérsapkás ember ül az autóban. A szembesávban legalább 1-2 km-es útszakaszon nem jött semmi, úgyhogy szépen 100-al megelőztem. Nem állítottak le és nem is kaptam bírságot utólag.
Még elmesélek egy dolgot, amit lehet, hogy nem tudtok. Szóval nem olyan rég nálunk (Szlovákia) még 90 km/h volt a max megengedett sebesség motoroknak autópályán. Ez még a régi időkből visszamaradt dolog volt, amikor még a legerősebb motor a 350-es Jawa volt. Van itt egy Svet motocyklov (Motorok Világa) nevű motoros havilap. Ott mindig írták, hogy elmentek egyik-másik miniszter után, hogy legyen már ez megváltoztatva. A miniszter uraknak persze nem volt hozzá kedvük (ugye kit érdekel a hülye motoros), dobálták egyik minisztériumtól a másikig, hogy az nem rájuk tartozik. Közben ez a havilap elindított egy újságszerű kiadványt is, ami két rendes havilap között jött ki (hónap elején havilap, 2 hétre rá az újság). A motorosok összeszedődtek és tiltakozásképpen azt mondták, ha 90, akkor 90, és nekiindult egy csapat Pozsonyból, egy meg Kassáról az autópályának 90-el (többszáz motor). A rendőrség azt mondta, rendben, amíg csak az egyik sávot foglalják el. Persze útközben kirajzottak az összes sávba. A rendőrség itt jelesen teljesített, ugyanis tolerálta a dolgot és az autósok a pályán is jól fogadták, megértőek voltak. És azt mondták a motorosok, hogy amíg nem lesz megváltoztatva a 90-es szabály, addig minden hétvégén megcsinálják ezt. A hónap közepén megjelenő újságban ez a tüntető menet volt a címlapsztori. Rá két hétre a rendes havilap címoldalán már az volt, hogy megdőlt a 90-es határ. Jelenleg 130 a max megengedett sebesség motoroknak autópályán. Vagyis mikor már tettekkel mutatták a motorosok, hogy ez így nem lesz jó, akkor már rögtön tudták a miniszterek, melyik minisztérium kompetenciájába tartozik a dolog.
Üdv!
Hadd kérdezzek: busz sávban haladok, és beléd futok (mint rendőrbe). Ha azt mondom, hogy a következő lehetőségnél jobbra kis ívben le akarok kanyarodni, elengedsz-e? (Az autóssuliban azt tanították, hogy ha forgalmi vizsgán nem engednek ki a busz sávból a pöttyögetett vonal hosszán, akkor a záróvonalon át már nem szabad kisorolni, hanem az első lehetőségnél jobbra le kell kanyarodni, és akkor még nincs bukás.)
"Másrészt hiába tudom a szabályt, ha nem tudom, hogy a rendőr hogyan értelmezi."
Ez a rovat azért jött létre, hogy ezt megbeszéljük. A rendőrök sem tévedhetetlenek. Sajnos néha nekem is égnek áll a hajam néhány kolléga jogértelmezésénél. Ha tudod, hogy igazad van ragaszkodnod is kell hozzá. Az utcán intézkedő rendőr nem az Úristen. Ha nem értesz vele egyet és tudod, hogy neked van igazad, akkor vállald fel az esetleges feljelentést. Ott majd tisztázhatod a dolgot. Akik a szabálysértésen dolgoznak azért kissé magasabban kvalifikált rendőrök. Olyan is előfordulhat, hogy közben rájön a zsaru, hogy hülyeséget csinált és meg sem írja a feljelentést.
Sokszor elhangzik a rendőr részéről az utcán, ha nem vagy hajlandó neki bírságot fizetni, akkor feljelent és akkor ennyi+ennyi bírságot kell fizetned. Ilyenkor természetesen a kiszabható legmagasabb összeget emlegeti. Ettől többnyire az emberek megijednek és átveszik a csekket, akkor is, ha nem érzik magukat bűnösnek.
Alapszabály a rendőrségen, hogy helyszíni bírságolni csak azt lehet, aki elismeri a szabálysértését. Volt, aki azt mondta nekem, hogy nem ért velem egyet, de neki egyszerűbb a csekket befizetni. Nem adtam meg neki ezt az egyszerű megoldást.
Tudom, hogy nem szabálysértés esetén akarod felhasználni, ezért elmondom.
A hozzátartozó fogalmát a Btk. 137.§ (6) bekezdés tartalmazza. Eszerint hozzátartozó az egyeneságbeli rokon ( szülő, nagyszülő, gyermek, unoka ) és ennek házastársa, az örökbefogadó és a nevelőszülő, az örökbe fogadott és a nevelt gyermek, a testvér, a házastárs, az élettárs és a jegyes, a házastárs egyeneságbeli rokona és testvére, , valamint a testvér házastársa.
Akkor ezért "vadásznak néha úgy a kollégák,mint aki már egy hete nem evett???Már értem hogy halottak napján miért nem a koszúrúkat őrizték a rendőrök?!mert mindenki "PARANCSNOK" akar lenni A MI KIS VÁROSUNKBAN.
Üdv mindenkinek!
Ezt az utánafordulós dolgot már én is hallottam.Nemrég beszélgettem egy barátommal aki rendőrnek állt.És ő mesélte.
Valami igazad van, én is úgy próbálok közlekedni, hogy ne legyen gond. Nem a rendőrök, hanem magam miatt.
De engem mindig az érdekelt, hogy működnek a dolgok.
Másrészt hiába tudom a szabályt, ha nem tudom, hogy a rendőr hogyan értelmezi.
Minek ilyene4ket kérdezni.Be kell tartani a szabályokat nagyjából, és akkor általában nincs gond.Sztem ez a legegyszerűbb.....Úgy kell venni, hogy folyamatosan vizsga van.Néha botlik az ember....:)))Jó esetben nem túl sűrűn.
Ki számít pontosan hozzátartozónak,akire hivatkozni lehet utólag?
Vagyis a jo oreg Doppler-effektust nem csak diagnosztikai (egeszsegugyi) celokra hasznaljak :-))
Mint már mondtam ( írtam ) kb. 500-600 méterről fogja meg a gép a gyorshajtót. Arról a távolságról legfeljebb Superman olvassa le a rendszámot. És akkor még nem vettük számításba azt, hogy akár 1.500 méterről is mérhetünk. Olyan távolságból az egész járműre irányít a kezelő. Éjszaka például a lámpáira. Egy bizonyos távolságra közel kell érnie a járműnek, hogy a rendszáma olvasható legyen.
Motorosnál is ugyanaz a helyzet. Azt még lehet, hogy nem mondtam, hogy lézeres a traffi szemből mér és a műszernél történik a megállítás. Amennyiben a műszer a kocsiban van elhelyezve, akkor a motorost a jármű előtt állítjuk meg és megfordítjuk, hogy a rendszáma olvasható legyen. Amikor a háromlábún áll, akkor egyszerűen utánafordul a kezelő.
Gyakorlatilag nincs mérés megállítás nélkül. Azoknak az időknek vége. Ilyenkor nincs gond a hozzátartozóra hivatkozással.
Hali!
Egy kérdés a traffival kapcsolatban: autónál tiszta ügy a beazonosítás. Egyszerűen le kell olvasni a rendszámtáblát és már kész is. De mi a helyzet a motorral? Csak úgy tudjátok leolvasni a rendszámtáblát, ha elmegyek mellettetek. Akkor meg valószínüleg észreveszem a traffit.
Amúgy a lézeres traffi nem a rendszámtáblára fókuszál? Az az egyetlen kontrasztos hely ami minden járművön jelen van és ráadásul információt is hordoz.
Üdv,
goss
Üdv mindenkinek!
Akkor néhány szó a traffipaxokról. A régi „lábbal hajtós” típusokról már nem beszélek, alig van már olyan. Vannak még a fixen kocsiba épített típusok, amelyek radar és videotachograph üzemmódban működnek. A radarosak állnak az út szélén és az arra járó gyanútlan járművezetőket fotózzák. Ezek között van fényképes és videós rögzítésű is. A videotachograph a követéses módszerrel rögzít.
Aztán ott van az új ellenség a lézeres traffi. Két típusa van elterjedve a Fáma Laser II. és a III. Működési elve mindkettőnek ugyanaz. A számozása utal a konstrukció kifejlesztésének az idejére. Mérési távolságban és pontosságban van eltérés. A III-asnál annyi fejlesztés van, hogy nemcsak videoszalagra, hanem egy memóriaegységbe is rögzíti az adatokat. Kiértékelésnél a kazettán lévő felvételek számának meg kell egyeznie a chipben lévő adatokkal. Ez a fejlesztés tette lehetővé, hogy ne kelljen a rendőrrel alkudozni, hogy tüntesse el a felvételt. Ez közönséges halandó számára csak a kazettáról lehetséges, mert a memória egységhez nem fér hozzá. Nem lennék annak a rendőrnek a helyében, akitől a különbséget számon kérik.
A lézeres traffikat általában „háromlábúnak” nevezik, utalva az útszéli leállítás módjára.
Meg van határozva azonban, hogy milyen hőmérséklet tartományban lehet a szabadban használni. A megadottól általában hidegebb szokott lenni Magyarországon, melegebb nem. Így, amikor szabadban már nem használható, akkor járműben helyezik el. Gyors összeszerelhetősége miatt nem kell fixen beépíteni. Kb. 4-5 perc alatt üzemkésszé tehető bármely járműben. És kinek feltűnő egy út szélén álló ( civil) gépkocsi?
Pontos adatokat a Fáma III-asról tudok. Mérési távolsága 1.800 méter. A sugárnyaláb széttartása 1.000 méteren 3 méter. Mérési pontossága távolság és sebességmérésnél is +-2 m, illetve km/h. 0,3 másodpercenként végez egy mérést. A gyakorlatban ettől kisebb távolságról mérünk, kb. 500-600 méterről. Próbáld ki, hogy látod-e ilyen távolságról a traffit?
Vannak a műszerrel kapcsolatos egyéb információim is, amelyek sokakat érdekelnének, de ezeket nem árulom el. Szakmai titok.
Kérdésként fog felmerülni, hogy mi van a traffi előjelző berendezésekkel? Az ilyen ketyerék nem a készüléket „látják”, hanem a sugárnyalábot. Amennyiben a sugár nem arra a helyre mutat, ahol a visszajelző készülék érzékelője van, akkor nem jelez vissza. Emiatt azok a készülékek, amelyeknek csak egy érzékelője van kijátszhatók. Erre a traffi kezelők fel vannak készülve. Vannak a több érzékelős készülékek is, amelyek azonban már drágább, szerintem 100.000 fölötti kategóriát képviselnek. De az is csak akkor jelez vissza, amikor a traffi már befogta. Tehát, amikor a készülék jelez a traffi már rögzít.
Kb. ennyi jutott hirtelen eszembe.
Összesen: 36 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|