hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. március 29. péntek 
Auguszta

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
police - új hozzászólás

Összesen: 36 oldal
|< előző 25 26 27 28 29 30 31 [32] 33 34 35 36 >|

shamen
válasz erre | email2005-11-19 18:45:04
Azt nem tudom, hogy a kérdéses motornak van-e "light" változata, de a 25 kW csak az egyik feltétel.
„A” korlátozott kategória- legfeljebb 25 kW teljesítményű és 0,16 kW/kg teljesítmény/saját tömeg arányt meg nem haladó motorkerékpár.
Megnéztem, a GS 500-as 173 kg súlyú, amely a fenti szorzóval 27,68 kW-ot jelent. Nem tudom, hogy a kereskedőnek van-e lehetősége ezen változtatni?
sorszám: 213 (40392)
(előzmény: Jozefin41, 2005-11-19 18:21:42)

 
 
Jozefin41
válasz erre | email2005-11-19 18:21:42
Helló!!

Volna egy kérdésem. Igaz-e, hogy a Gs 500-as Suzukinak van gyárilag lefolytott 25-kw-os változata? Ami ugye A kor. jogsival is vezethető. Én nyáron kérdezem egy márkakereskedőt és ő azt válaszolta, hogy olyan papírral adják a motort amilyennel akarom. Azért ez nem mindegy. Végülis mi az igazság?
sorszám: 212 (40388)

 
 
Matya
válasz erre | email2005-11-19 16:46:43
Höhh..Köszi..:)))

Az az igazság, van hol gyakorolni..:))Nem csak erre az oldalra gondolok.;))
sorszám: 211 (40382)
(előzmény: Fullkopy, 2005-11-18 21:50:21)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2005-11-19 15:08:58
Ja, ja, nekem is volt öreg rokonom, fél szemére vak volt, de teljesen. Még csak nem is jattolt a dokinak. Leültették, "takarja le az egyik szemét, és olvassa", ő letakarta jobb kézzel a jobb szemét, és olvasott. Közben a doki jegyezgetett. "jó, most a másikat" és látványosan kezet váltott: letakarta bal kézzel ismét a jobb szemét, és olvasta. Simán alkalmas is lett. Aztán pár év múlva rosszul becsült meg egy távolságot egy stop táblánál, és önként visszaadta a jogsit.

Az, hogy éppen bizalmi elvről vagy defenzív vezetésről szól a tankönyv, az csak korok-divatok kérdése. Már vagy kétszer fordult, amióta először kresz könyvet vettem a kezembe. :-)

Bénák meg mindig voltak, és lesznek, senki sem születik húsz év vezetői rutinnal, és mindenkinek vannak rossz napjai, amikor álmos, ideges, vagy csak egyszerűen az utastérben zümmögő méhecskét próbálja agyoncsapni, és bajt csinál. Ez benne van a pakliban, nem kell ebből nagy sopánkodást csinálni, "legközelebb figyelj jobban, szevasz".
sorszám: 210 (40380)
(előzmény: shamen, 2005-11-19 13:30:32)

 
 
shamen
válasz erre | email2005-11-19 13:30:32
Sajnos az orvosi hozzáállással kapcsolatban nekem vannak rossz tapasztalataim. Nemegyszer találkoztam már olyan emberrel, akinek már otthonról sem lett volna szabad kimozdulnia, nemhogy járművet vezetni. És kérem érvényes vezetői engedéllyel rendelkezett. Félig vak nénike száguldozott a kis Trabantjával ( nem az autót becsmérlem ), és nem vehettem el a jogsiját, mert az orvos alkalmasnak találta a járművezetésre. Ebben a kérdésben a rendőrség is tehetetlen. Nincs semmmi jogszabály, amellyel az orvosokat meg lehetne fogni. Neki az a lényeg, hogy megkapja a kis pénzét az alkalmassági vizsgálatért. Ha a későbbiekben valami hibát mégis elkövet a páciense, amely visszavezethető az alkalmasságára ( esetleg alkalmatlanságára ), akkor is azt mondja, hogy mosom kezeimet, amikor nálam volt, még nem volt baja. Aztán, ha szakértői vizsgálatnak lesz alávetve a páciens, akkor sincs probléma. Orvosszakértő ad véleményt orvosról. Holló a hollónak a szemét viszont nem vájja ki áll a mondásban, és ez igaz is.
Hajmeresztő dolgokat ír le szakértő, csakhogy a kollégát védje. Viszont a rendőrrel szemben az ő szava szent orvosi témában.
Többnyire nem a hivatásos jogsival rendelkező emberrel van baj, mert azok vizsgálata összetettebb. Egy közönséges halandó orvosija viszont nagyon egyszerű, többnyire nincs is konkrét vizsgálat. Utólagosan elküldeni PÁV-ra valakit viszont körülményes, és nagyon alapos indok kell hozzá.

Sajnos a "bizalmi elvvel" az újabb kiadású KRESZ könyvekben már nem találkoztam.
sorszám: 209 (40377)
(előzmény: Fullkopy, 2005-11-19 11:06:35)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-11-19 11:06:35
Eddig olyan veszélyhelyzetet taglaltunk, ami mások hibája nélkül is bekövetkezhet. Ettől most eltértél, de így is jó.
Akinek hivatásos jogsija van, az átesett egy összetett pályaalkalmassági vizsgálaton, ha ott megfelelt, nem ő jelenti általában később a problémát.
A reakcióidő megnyúlását az orvos észreveszi, hiszen mással is , alapbetegséggel párosul , az ilyen emberek eü. alkalmasságát a veszélyes határ alatt nemigazán szokták meghosszabbítani.
Az agresszív vezetők utánképzéséről ugyanitt olvashatsz kicsit lejjebb.
A KRESZ-t pedig tartsuk be, és akkor joggal számíthatunk arra, hogy mások is betartják ( olvasható valamelyik könyvemben :-)

Végezetül, a technikai eszközöket és az emberi tényezőt nem lehet összehasonlítani, két külön dolog.Pontosan azért kellenek a figyelemfelkeltő eszközök, hogy az ember hibáit kiküszöbölje, előbb és látványosan figyelmeztesse a veszélyre. Írásodból kiragadva : egy csökkent reakciójú vezetőnek ( aki lehet fáradt is, nem muszáj agyérelmeszesedésének lennie) óriási segítség, ha nem a fékezés közben jön rá, hogy jobban kellett volna nyomni a pedált, hogy ne csapódjon bele az országúton az előtte állóba...
sorszám: 208 (40371)
(előzmény: Csehcsoda, 2005-11-19 10:35:09)

 
 
tesho
válasz erre | email2005-11-19 11:05:57
Köszi a linket ;-)
Az én csontfekete sisakommal eléggé rosszak az esélyeim:-))
sorszám: 207 (40370)
(előzmény: rebel56, 2005-11-19 09:07:40)

 
 
Csehcsoda
válasz erre | email2005-11-19 10:35:09
Sokszor és sokmindenben igazad van, most pl. a gyakorlatszerzésben is. Viszont gondolom te is elismered, hogy nagyon fontos az érzék, és úgy gondolom, nagyon sok ember vezet járművet, akinek nem szabadna, vagy a kora, vagy az agresszív hajlamai, vagy az idegrendszeri sajátosságai ( reakcióidő ) miatt. Úgy gondolom, hogy őket nem segíteni kell különböző ötletes berendezésekkel, hogy mások kárára és veszélyeztetésére elevickélgessenek az egyre keményebb és agresszívebben zajló közlekedésben, hanem szépen letessékelni az útról.
Nagyon sokszor kerültem már olyan helyzetbe motorral, hogy más emberek hibája miatt gyakorlatilag az életemet kellett kockára tennem, tippelve, hogy a kialakult veszélyhelyzetet az illető hogyan fogja folytatni. Eddig csak kétszer nem jött be, óriási szerencsém volt mindkétszer. A motor az egyik esetben műszaki totálra tört, másikban nem csúszott csak kb. 25 métert, nekem karcolásaim lettek.
A lényeg tehát szerintem az, hogy a járművek fényjelző berendezései és egyéb megoldásai jóval kevesebbet nyomnak a latban, mint a józan, kiszámítható, nyugodt vezetési stílus, valamint a szabályok betartása.
sorszám: 206 (40368)
(előzmény: Fullkopy, 2005-11-18 23:46:31)

 
 
hygy
válasz erre | email2005-11-19 09:57:26
Hupsz :) rosszul emlekeztem par dologra. :)
sorszám: 205 (40367)

 
 
rebel56
válasz erre | email2005-11-19 09:07:40
sorszám: 204 (40366)

 
 
hygy
válasz erre | email2005-11-19 08:14:36
En is olvastam azt a felmerest. Es pont a sisakrol irtak, hogy nem nagyon szamit a szine. :)
A motor szinerol is azt irtak, hogy nem nagyon szamit. Viszont ha pl az ember egy sarga vilagito mellenyben van az mar sokat nyom a latban.
sorszám: 203 (40363)
(előzmény: tesho, 2005-11-19 01:00:00)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2005-11-19 08:14:03
emlékszem, ez volt az, amiben azt mondták, hogy az teljesen mindegy, hogy világos vagy sötét színű ruhában motorozol, egyedül csak az számít, hogy eredeti scottbrite® fényvisszaverő csík legyen rajta. :-)
Hát én azért inkább felveszem a kukásmellényt, ha sötétben, nedves aszfalton megyek, hiába piros a sisakom. (Próbáljátok ki, brutálisan hatásos, szó szerint értsétek, hogy nyílnak szét az ember előtt a kocsisorok!) Nyilván nappal, száraz úton nem számít sokat a különbség.
sorszám: 202 (40362)
(előzmény: tesho, 2005-11-19 01:00:00)

 
 
tesho
válasz erre | email2005-11-19 01:00:00
A láthatóságra visszatérve:
régebben olvastam a Totalbike-on egy cikket,amiben egy tanulmányt közöltek arról,h a rikító színű sisakok mennyivel jobban segítik elő,h az autósok előbb észleljék a motorost.
Már nem találom és a %-okra sem emléxem,de megdöbbentő volt. Egyszerű és nem kell semmilyen szabálymódosítás!
Azt hiszem a legfeltűnőbb a narancssárga,a legelőnytelenebb a teljesen fekete sisak volt.
sorszám: 201 (40359)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-11-18 23:46:31
Ha van szemed, és érzéked a gépjárművezetéshez, és a legfontosabb, van megfelelő gyakorlatod, akkor nem számít, hogy világít-e a féklámpa, vagy bekapcsol-e az elakadásjelző vészfékezésnél.

Ezt a szintet viszont el kell tudni érni,mert nem úgy születtél, hogy ez helyből menni fog. Ebben segítenek a világító és fényjelző berendezések, és más információk.
Többtucatszor felmászhattam volna olyan autó hátuljára, aminek nem működött a féklámpája .
A dedóból viszont már kinőttünk, amikor minden légfékes autó hátulján fel volt festve, figyelmeztetésül, gyengébbek kedvéért, hogy : VIGYÁZZ, LÉGFÉK !
Gyakorlatlan vezetőnek isten áldása lehet, ha a felvillanó féklámpa mellett például éjszaka, mikor a gumiégés füsje nem látszik, az elakadásjelző villogó fénye, ami felhívja a figyelmét arra, hogy rendesen kontrázzon, ha nem akarja szétloccsantani az agyát a billenőplató ajtaján..
sorszám: 200 (40357)
(előzmény: Csehcsoda, 2005-11-18 14:47:08)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-11-18 21:50:21
Hihetetlenül jól reagálsz, nincs semmi dolgom , békével megyek nyugdíjba 25 év múlva, ha így folytatod :-))
sorszám: 199 (40352)
(előzmény: Matya, 2005-11-18 17:48:45)

 
 
Matya
válasz erre | email2005-11-18 17:48:45
Hát szerintem egyáltalán nem visszatáncolás.Inkább alkalmazkodás a kor igényeihez.Elkezdődött egy általam nem hülyeségnek vélt szokás az autósok között, amit egyes gyártók is érdemesnek ítéltek használni.

sorszám: 198 (40340)
(előzmény: Zapkorte, 2005-11-18 16:38:40)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2005-11-18 16:38:40
Matya, ezek a jelzőlámpák egyezményes jelölések. Természetesen egyetlen tollvonással meg lehet őket változtatni, a kérdés csak az, hogy mit nyerhetünk azon, amit vesztünk (mert úgyis lesz oylan kalapos skodás, aki nem veszi észre a változást). Egyébként ez a rendelet nem véletlenül született, még az ötvenes években is teljes káosz volt a jelzőlámpák terén, minden gyártó különcködött, sárga féklámpa, piros index, szimmetrikus tompított fény, sárga első helyzetjelző, amerikai stílusú féklámpavillogtatás, sőt, karos index fix vörös fénnyel a B oszlopon, szóval teljes volt a káosz! Pontosan azért csinálták ezt a lámpás-rendeletet (ami nemzetközi ajánlás!), és azért találták ki ezt az "E" jelölést a lámpatestekre, hogy a káoszban rendet vágjanak, ezzel a balesetveszélyt csökkentsék. Nem kéne visszatáncolni.
sorszám: 197 (40335)
(előzmény: Matya, 2005-11-18 14:14:12)

 
 
shamen
válasz erre | email2005-11-18 16:15:40
Üdv Tibi72!

"Motorkerékpár pótülésén csak a saját biztonságára ügyelni képes olyan személyt szabad szállítani, akinek a lába a lábtartókat eléri."
Ennyi a száraz jogszabály. Aztán egy kis magyarázat.
"A motorkerékpár pótülésén történő személyszállítást tekintve a vezetőnek esetenként és egyedi mérlegelés alapján kell elbírálnia, hogy a pótülésen szállítandó személyt( akár felnőtt, akár gyermek) tényleges adottságai erre alkalmassá teszik-e.
A motorkerékpár gyárilag kialakított lábtartóit nem szabad hozzáigazítani a szállítandó személy testméreteihez, kivéve, ha a lábtartókat állíthatónak képezték ki. A lábtartók hatékony használatához a beállítási lehetőségeket ki kell használni. "

Több rendelkezés nincs erre vonatkozóan, de szerintem elég is.
Remélem segíthettem.
sorszám: 196 (40333)
(előzmény: Tibi72, 2005-11-18 12:31:42)

 
 
Csehcsoda
válasz erre | email2005-11-18 14:47:08
Ebben maszkimálisan egyetértünk. Légfékes IFA blokkrafékezése történt már előttem, nem igazán a féklámpából jöttem rá, hanem abból, hogy két füstölgő, fekete csík kezdett kifutni a hátsó kerekek alól...
sorszám: 195 (40330)
(előzmény: Zapkorte, 2005-11-18 13:32:32)

 
 
Matya
válasz erre | email2005-11-18 14:14:12
Hát én pedig pártolom a dolgot.Nem hátrány mondjuk autópályán, ha hirtelen megáll a sor, hogy valamivel jelezzük a megállást..Nekem volt szerencsém ilyenhez, és nem bántam, hogy az előttem haladó bekapcsolta a vészvillogót....
Sztem autópályán 130nál elég kevés, ha a közeledő autóhátfalat nézegeti az ember.Rohadt csalóka tud lenni.
Mondhatjuk végülis, hogy mindegy mi váltja ki a fékezési ingert, de úgy gondolom, hogy a vészvillogó működtetése hatásosabb eszköz, mint a szemmérték....
sorszám: 194 (40328)
(előzmény: Zapkorte, 2005-11-18 13:32:32)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2005-11-18 13:32:32
Nekem meg már vészfékeztek a pofámba, és egyáltalán nem a vészvillogó, de még csak nem is a pótféklámpa váltotta ki belőlem a fékezési ingert, hanem a közeledő hátfal látványa. Egy kicsit gyorsan történnek a dolgok egy vészfékezésnél, utána meg már matt mindegy, hogy villog-e a delikvens, vagy sem. Ennek a vívmánynak max annyi jelentőségét látom, hogy ha az ürge vészfékez valamiért, és kiszál megnézni az eredményt, és elfelejti külön kirakni a villogót vagy a háromszöget, akkor nem kenődik föl rá az öt perc múlva arra jövő kamion. De ugyanennyi a veszélye is: ha vészfékezés után nem száll ki, de elfelejti kikapcsolni, lehet gógyizni, hogy mit akar a tag.
sorszám: 193 (40327)
(előzmény: Fullkopy, 2005-11-18 12:52:41)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-11-18 12:52:41
Úgy nyilatkozol, mint a laikusok. Lehúzod a vészfékezésre bekapcsoló elakadásjelzőt, pedig közlekedésbiztonsági szempontból nagyon jó dolog. Látod, hogy fékez az előtted haladó, mert világít a féklámpája, emellett informál, hogy nem egy szokványos lassulásra volt igény, hanem ennél veszélyesebb dologról van szó, gyorsan meg kellett állnia. Miután több mint másfél évtizedig taxiztam, több, mint 25 éve vezetek hivatásos teher-személy- motor jogsival balesetmentesen, valószínüleg el tudom dönteni, hogy mi a jó. ( Pedig nagyon nem vagyok tutyimutyi, igencsak kihasználom a száz lovat ami alattam van , urambocsá ", imádok kicsit száguldozni, furakodni...)
Főleg országúton van óriási jelentősége az így működtethető elakadásjelzőnek, ráfutásos tömegbaleseteket előzhet meg.
sorszám: 192 (40324)
(előzmény: Zapkorte, 2005-11-18 08:15:55)

 
 
Tibi72
válasz erre | email2005-11-18 12:31:42
Sziasztok!
Nem szorosan a témához kapcsolódik, de a topic témájához mindenképpen... Meg tudná valaki mondani hogy mit ír elô a KRESZ (vagy egyéb jogszabályok) a gyermek motorkerékpáron utasként történô szállításáról? Olyanokra lennék kiváncsi, hogy pl van-e korhatár, magasság, vagy csak egyszerûen érjen le a lába a hátsó lábtartóig.

Köszi és Üdv.
Tibi
sorszám: 191 (40322)

 
 
Hurka
válasz erre | email2005-11-18 10:30:33
hygy!

Nem 200 % az a 20?
sorszám: 190 (40319)
(előzmény: hygy, 2005-11-17 17:42:51)

 
 
shamen
válasz erre | email2005-11-18 08:55:30
A pótféklámpával kapcsolatban nem értek egyet veled. Én nagyon hasznosnak tartom, mert már előre látom ( több gépkocsin keresztül), ha fékeznek előttem. Ami bosszant vele kapcsolatban, ha megáll előttem a paraszt és percekig le sem száll a fékpedálról. De ugyanilyen zavaró a ködlámpa is, ha nem előírásszerűen használják. Akármilyen köd van, ha beáll valaki mögém én lekapcsolom a hátsó ködlámpát.
A jogszabályokon igenis változtatni kell, amennyiben hasznos dolog lenne az, amely bevezetését akadályozza. A KöHém rendelet 1990-es. Nem igazán emlékszem lényeges módosítására, pedig az elmúlt 15 évben azért fejlődött valamelyest a technika. Persze ez nem jelenti azt, hogy bármilyen hülyeséget be kellene vezetni.

Nem nevezném például marketingmenedzserek szemetének a xenon fényszórót, pedig a 6/90-es alapján nem lehetne használni, mert csak a fehér és kadmiumsárga fény a megengedett.
sorszám: 189 (40315)
(előzmény: Zapkorte, 2005-11-18 08:15:55)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2005-11-18 08:15:55
Szerintem semmi baj a jogszabállyal, eléggé általános megfogalmazású ahhoz, hogy ne kelljen semmi elavultat használnod. Az, hogy a marketingmenedzserek mit találnak ki, hogy eladják a szemetüket, az már egy más kérdés. Vészfékezésre bekapcsoló elakadásjelző, villogó reflektor, szerintem ezekkel a dolgokkal van a baj: zavaróak, megtévesztőek. Nyilván ilyesmi nem létezett a hatvanas években, de remélem, hogy ezután sem fog. Épp elég baj, hogy a pótféklámpát visszavették bele, és most minden hülye 21W-al nyomja a pofámba a dugóban a pirosat. :-(
sorszám: 188 (40314)
(előzmény: goss, 2005-11-17 21:50:47)

 
 
goss
válasz erre | email2005-11-17 21:50:47
De azt is nézd, hogy az ide tartozó jogszabályok elég régen készültek. Azóta elég sokat fejlődött a technika. Miért kéne az elavult dolgokat használni? Mert a jogszabály nem engedi használni a korszerűt?

goss
sorszám: 187 (40300)
(előzmény: Zapkorte, 2005-11-17 20:36:41)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-11-17 21:49:37
A befőzés, mint tudjuk, nem más, mint a kaja arhíválása :-)
Színvonalas konyhát viszont csak az újabb igények figyelembevételével lehet fenntartani !
sorszám: 186 (40299)
(előzmény: Zapkorte, 2005-11-17 20:36:41)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2005-11-17 20:36:41
És miért a szabványt kéne a gyártmányhoz igazítani? Csináljanak olyan peugeotot, ami megfelel a magyar előírásoknak. Ha meg ilyet nem tudnak, akkor addig nem kapnak rá forgalombahozatali engedélyt, és kész. Nehogy már a lekvár tegye el a nagymamát!
sorszám: 185 (40294)
(előzmény: Fullkopy, 2005-11-17 18:17:17)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-11-17 18:17:17
Igen sürgősen kell változnia a KöHÉM rendeletnek szeretett hazánkban , mert például a kerékpárok ledes villogó hátsólámpája , vagy a legújabb Peugeot-ok vészfékezésnél automatikusan bekapcsoló elakadásjelzője sem igazán szabványos.
sorszám: 184 (40274)

 
 
shamen
válasz erre | email2005-11-17 18:13:28
Azért gondoltam, hogy gyorsan villog, mert a megadott honlapon a "demója" úgy villog. Persze ha úgy működik, ahogy leírtad, akkor nem zavaró.
Viszont az elterjedéséhez lehet, hogy jogszabálymódosítás lenne szükséges, mert ezt a fajta működési elvet a szabályozás készítésekor nem ismerték.
Ugyanúgy, mint a régebben már említett LED-es lámpát.
sorszám: 183 (40273)
(előzmény: hygy, 2005-11-17 17:42:51)

 
 
hygy
válasz erre | email2005-11-17 17:44:13
Szerintem jo lehet, es asszem nem allandoan villog, hanem pl fekezesre meg ilyesmi, meg kezzel is tudod kapcsolni.
Sokszor van hogy latom hogy nez arra az autos amerre en vagyok de nem lat. Ha villognak szerintem elobb eszre venne.
sorszám: 182 (40267)
(előzmény: Zapkorte, 2005-11-16 11:34:38)

 
 
hygy
válasz erre | email2005-11-17 17:42:51
shamen: nem villog, hanem elhalvanyodik, majd vissza erosodik max fenyerore, szal nem villog hanem sotetedik vilagosodik (sotetben nem kapcsol be az automata, csak vilagosban)
Allitolag 20%-al jobban latszik tole a motor. Es szerintem is ez igaz lehet.
sorszám: 181 (40266)
(előzmény: shamen, 2005-11-16 08:38:31)

 
 
shamen
válasz erre | email2005-11-17 15:33:41
A következő az utánképzés. Amennyiben a járművezetéstől eltiltás időtartama meghaladja a 6 hónapot, akkor szokták elrendelni az utánképzést. Az egészről 139/1991. (X. 29.) Korm. rendelet rendelkezik. A résztvevőket 7 különböző programba osztják be.
Az utánképzésre kötelezett az utánképzésre a kötelezés okát tartalmazó hatósági értesítéssel ( Ez lehet szabálysértési határozat, vagy bírósági végzés. ) a területi közlekedési felügyeletnél jelentkezhet, ahol az utánképzés programjának egyéniesített meghatározása céljából feltáró foglalkozáson vesz részt. A feltáró foglalkozás eredményétől függően a területi közlekedési felügyelet az utánképzésre kötelezett számára azt a programot jelöli ki, amely a feltárt hiányosságok megszüntetésére a legmegfelelőbb.
Az utánképzést a jelentkezéstől számított 60 napon belül be kell fejezni.
Ha az utánképzésben a kötelezett közlekedési képzettségének hiányosságát kellett megszüntetni az utánképzés a programnak megfelelően elméleti vagy gyakorlati vizsgával zárul.

Az utánképzés teljesítéséről és a vizsga sikeres letételéről a területi közlekedési felügyelet igazolást vagy a külön jogszabályban meghatározott bizonyítványt ad ki. Ezzel lehet menni a jogsiért az okmányirodába az eltiltás letelte után.
Az utánképzést érdemes megcsinálni még az eltiltás hatálya alatt, hogy utána rögtön lehessen menni a papírért.
Most tételesen a programok.
I. program
A közlekedési képzettség hiányosságainak megszüntetésére irányuló elméleti foglalkozás
A foglalkozások során a résztvevők utánképzésre való kötelezésének alapjául szolgáló cselekmények, valamint a vezetési próbán elkövetett, az adott csoportra nézve tipikus hibák közlekedésszakmai (jogi, vezetéselméleti, közlekedéserkölcsi, járműműszaki stb.) elemzésével, a szükséges kapcsolódó ismeretek közlésével kell a képzettségi hiányosságokat csökkenteni, s a pedagógiai (andragógia) módszereivel kell a helyes közlekedési magatartásra nevelni, a kívánatos közlekedési beállítódásokat kialakítani.
II. program
A közlekedési képzettség, kultúra és magatartás hiányosságainak és hibáinak megszüntetését célzó járművezetési gyakorlati foglalkozás
A felderített és a gyakorlatok közben felmerülő - a járművezetési készségek, jártasságok és képzettség terén mutatkozó - hiányosságokat meg kell szüntetni. A rossz beállítódásokat, szokásokat le kell építeni. A helyes magatartás kialakítása a pedagógia (andragógia) módszereivel történik.
III. program
A közlekedési szabályok megtartását célzó foglalkozás
Pedagógiai, csoportdinamikai módszerek alkalmazásával lefolytatott problémaelemzések, helyzetgyakorlatok (kommunikációs, önismereti, helyzetfelmérési, anticipációs, decentrálási, konszenzus stb.) segítségével a csoport tagjainál előforduló hibás magatartások feltárása, korrekciója, attitűd-befolyásolás.
IV. program
Magatartásformálás
Dinamikus orientált csoportterápia (értelmezés, szembesítés, tanácsadás, lelkesítés), illetőleg szupportív (támogató) csoportterápia [redaptáció, szorongás oldása (konfrontáció-átélés), az életképesebb magatartás begyakorlása].
V. program
Az „enyhén ittas vezetők” foglalkozása
Jogi és egészségügyi ismeretközlés, valamint csoportos témacentrikus beszélgetés, pszichológiai-behavior (viselkedés) terápiás elemek.
VI. program
A „közepesen ittas vezetők” foglalkozása
Ismeretátadás, egyéni motivációk feltárása, ezek csoportdinamikai felhasználása, tréningmódszerek, korrektív-behavior (viselkedés) terápia az ivás és vezetés területeinek szétválasztására. Célja a hamis tétel megváltoztatása, önismeret növelés, önkontroll módszerekkel (negáció-tagadás, averzió - elkerülés).
VII. program
A „súlyosan ittas, vagy visszatérő ittas vezetők” foglalkozása
A hibás magatartást motiváló személyiségtulajdonságok feltárása és konfrontáltatása a csoportdinamika felhasználásával, a változtatás lehetőségének felvázolása. Exploratív (feltáró) dinamikusan orientált terápia (a fókusz definiálása 1. a késztetés szintjén, 2. az elhárítási mechanizmusok szintjén); analitikusan orientált csoportterápia (a személyiség struktúrájának befolyásolása).
A képzés ára, ami egy kissé húzós. Az utánképzés díjai és a díjfizetés módja
1. Az utánképzési foglalkozások - beleértve a feltáró programot és az esetleges vizsgát is - egy órájának díja a) elméleti jellegű (I., III-VII.) program esetében - a külön jogszabályban meghatározott - közúti járművezetői pótvizsgadíj ötszöröse;
b) gyakorlati (II.) program esetében a megfelelő járműkategóriára vonatkozó - külön jogszabályban meghatározott -tanóránkénti költségtérítés ötszöröse.
sorszám: 180 (40265)

 
 
csnorbi
válasz erre | email2005-11-17 15:29:18
Sziasztok Hurka es Full!

Koszonom a hozzaszolasokat az oldalkocsi temahoz!
Segitett tisztazni, bizonyos pletykakat ami az oldalkocsizas korul keringet!

udv,
Norbi
sorszám: 179 (40264)
(előzmény: Hurka, 2005-11-16 10:40:10)

 
 
shamen
válasz erre | email2005-11-17 15:05:17
Üdv Mindenkinek!

Látom egy kissé lankad a lelkesedés téma hiányában, ezért folytatom azzal, ami még kimaradt az ismertetésből.
Először a vezetői engedély helyszíni elvétele. Anno a 35/2000.(XI.30.) BM rendelet határozta meg az elvétel eseteit. A 34/2004.(VI.28.) BM rendelet módosította. Rendőri szemmel azt mondom, hogy sajnos. Aki veszi a fáradtságot és megnézi, láthatja, hogy a 7 pontból lefaragtak hármat. Vannak esetek, ami érthetetlen. A régi szerint ittas vezetés szabálysértésénél is elvehette a rendőr a jogsit. Többszöri módosítás után végül ezt a lehetőséget törölték. Viszont megmaradt az a rész, hogy az ittas vezetés szabálysértés elkövetőjét meg kell akadályoznom, hogy a cselekményét tovább folytassa. Hogyan? Kifekszem a kocsija (motorja)elé? A jogsi elvétel valamennyire visszatartó volt.
Na mindegy, a jogalkotók tudják, hogy mit csinálnak.
Bemásolom ide a megmaradt négy pontot.
„(1) A rendőr a vezetői engedélyt a helyszínen elveszi, ha
a) a járművezető azzal gyanúsítható, hogy közúti baleset során maradandó fogyatékosságot, halált, kettőnél több ember halálát vagy halálos tömegszerencsétlenséget okozó [Btk. 187. § (2) bekezdés] bűncselekményt követte el,
b) a jármű vezetője járművezetés ittas vagy bódult állapotban bűncselekmény (Btk. 188. §) elkövetésével gyanúsítható,
c) a járművezető járművezetéstől eltiltás hatálya alatt áll, vagy a közlekedési igazgatási hatóság a vezetési jogosultságának szünetelését jogerősen elrendelte,
d) gyanú van arra, hogy a vezetői engedély hamis, meghamisították vagy azzal más módon visszaéltek.

Nem tudom, hogy a leírtakhoz kell-e magyarázat?
Az a.) pontnál talán a maradandó fogyatékosság helyszíni megállapítása adhat fejtörést. Durva példa, de ha egy balesetnél mondjuk az életben maradt delikvens valamelyik végtagján került egyet egy 20 tonnás teherautó, feltételezhető, hogy az már nem barkácsolható vissza a helyére. Minden más esetben orvosszakértő nyilatkozhat a maradandóságra a vizsgálat során, tehát nem a helyszínen.

b.) pont, ittasság, erről már régebben írtam. A bódult állapot megállapítása orvosi téma. Én csak gyanakodhatok, de a végső szót ő mondja ki.

Az eltiltás hatálya alatti vezetés, amely magyarázatra szorulhat. Szóval valakit a Rendőrhatóság, vagy a Bíróság eltilt a járművezetéstől. Meghatározzák az eltiltás időtartamát …tól-ig. Ha ezen időtartam alatt megfogják a fószert, akkor megvalósította a fentebb említett cselekményt. Na itt jön két variáció. Igaz, hogy a rendőrök mindenhol egy jogszabály alapján dolgoznak, de a helyi sajátosságok miatt a végrehajtás más és más. Szóval megfognak valakit felénk, hogy eltiltás hatálya alatt vezet. Felírkálják a szükséges adatokat és a helyi bíróság ( Bírósági hatáskör. Max. 150.000 Ft píz, és lehet elzárás is. ) felé feljelentést tesznek. A bíróság kiszab valamit a fentiekből, általában nevetséges pénzösszeget. Mármint rendőri szempontból nevetséges. A vicc az, hogy emiatt már további eltiltásnak nincs helye.
A másik variáció, hogy ( jogszerűen ) előállítják a manust a rendőrségre, szabálysértési őrizetbe veszik ( ami max. 72 óra lehet ), majd bíróság elé állítják. Vagyis a szabálysértés észlelésétől a bírság kiszabásáig végig személyes szabadságot korlátozó intézkedés alatt van.
Az „ítélet” ugyanaz ekkor is. A két variáció között az a különbség, hogy pl. nálunk nem megoldható a szabs. őrizet, ugyanis nincs fogdánk. Kb. 50 km-re kellene a legközelebbi rácsig elszállítani, viszont ennek a költsége a cégé, mivel nem lehet a komának felszámolni.
Az eltiltásnak nem feltétele az, hogy rendelkeznie kell vezetői engedéllyel. Azt is el lehet tiltani, akinek sosem volt jogsija.

A d.) pont. A jogsi akkor hamis, ha teljesen fiktív az egész. Ha meghamisították, akkor csak egyes bejegyzéseket változtattak meg. Pl. orvosi érvényesség. A más módon visszaélés, ha pl. más használja a jogsimat.

Ja, még valami az eltiltás hatálya alatti vezetéshez. Vegyük azt az esetet, hogy a komának elveszik a jogsiját és azt követően vezet úgy, ahogy. Ha az eltiltás időtartamának letelte után fogják meg, de még nem ment a papírjáért, akkor már nem eltiltás hatálya alatt vezet. Azt csak a meghatározott időtartamban követheti el. Az időtartamot naptári napban kell érteni, tehát 0-tól 24 óráig.

Erről kb. ennyit.
sorszám: 178 (40263)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-11-16 12:09:30
Az oldalkocsi felszerelése nem minősül átalakításnak / ha a felszerelhetőség jogszabályi feltételei megvannak / tehát a leszerelése sem.

http://www.jogositvany.hu.hu/j5-1990.htm

"(3) Nem minõsül átalakításnak
f) a gyártómû által rendszeresített oldalkocsinak motorkerékpárra történõ felszerelése, amennyiben a motorkerékpár oldalkocsi csatlakoztatására alkalmas;

d) a jármûbe beépített ülõhelyek számának ideiglenes csökkentése;"

A d) pont nem az oldalkocsi leszerelhetőségére vonatkozik, hanem arra, hogy az ülés kiszerelése után az oldalhajóban akár terhet is szállíthatsz.

Ha az oldalkocsis jelleget ( a forgalmiban szerepel) meg akarjuk őrizni, akkor vizsgára az oldalkocsit természetesen fel kell szerelni.



sorszám: 177 (40205)
(előzmény: Hurka, 2005-11-16 10:40:10)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2005-11-16 11:34:38
Attól, hogy egyesek azt hiszik, a motorosokra bármilyen gágogó gagyit rá lehet melegíteni, ha odaírják, hogy "felmérésünk szerint e termék használatával 20%-al biztonságosabb a közlekedés".
sorszám: 176 (40201)
(előzmény: shamen, 2005-11-16 08:38:31)

 
 
Hurka
válasz erre | email2005-11-16 10:40:10
Csnorbi!

Az oldalkocsis témához:
Nekem is van egy 638-as Jawa-m, amit oldalkocsival vettem, és én is azt infot kaptam, hogy simán lehet anélkül is járni vele, de műszakira vinni kell. Egyébként szerintem ha igazoltatnak, valószínűleg nem nézik meg, hogy milyen szám van beírva szállítható szem. számánák, lehet, hogy észre sem veszik azt a 3 személyt, és szerintem az is valószínű, hogy ezzel kapcsolatban a rendőr sem tud többet, mint Te, szóval nem valószínű, hogy megbüntet.

A segédmotoros témához:
Egyszer láttam egy schwalbe-t 125-ös Danuvia blokkal, az durva volt. Szép látvány lehet, amikor egy schwalbe elhúz melletted 80-90-el. :)
sorszám: 175 (40198)
(elözmény: shamen, 2005-11-11 09:23:52)

 
 
shamen
válasz erre | email2005-11-16 08:38:31
Nekem is az lenne a kérdésem, hogy mitől biztonságosabb a közlekedés akkor, ha villog a motor első lámpája?
Én például akkor használom a fénykürtöt ( értsd, villogok ), ha valakinek jelezni akarok valamit, vagy csak tájékozódásképpen villantom fel. Mit gondolnának rólam, ha állandóan villogna a lámpa. Meg egyébként is szerintem rohadt zavaró lenne.
Nekem hosszabb ideig már az is idegesítő volt, ahogy a képen villogott.
Álláspontom az ezzel a témával kapcsolatban, hogy nem mindig jó az, ami új.
Ez a magánvéleményem, ezért nem idéztem jogszabályt.
sorszám: 174 (40192)
(előzmény: hygy, 2005-11-15 08:18:44)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2005-11-15 19:02:05
Megitélésem szerint nem nagy veszteség biztonsági szemontból. Viszont tényleg eléggé elvonná a többi vezető figyelmét, ha minden motorikus 55W-al villogna.
De ha ettől jobban érzed magad, akassz egy borotválkozótükröt két centi spárgával a kormányra, az majd villog, és nem tilos. :-)
sorszám: 173 (40166)
(előzmény: hygy, 2005-11-15 08:18:44)

 
 
hygy
válasz erre | email2005-11-15 08:18:44
Kapjak be, ennyit er az ember biztonsaga.
sorszám: 172 (40117)
(előzmény: Zapkorte, 2005-11-15 08:17:04)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2005-11-15 08:17:04
6/1990. (IV. 12.) KÖHÉM rendelet 37. § (6) Villogó fényt a világító, illetoleg fényjelzo berendezés - az irányjelzo, a megkülönbözteto lámpa, a figyelmezteto lámpa, a taxi vészjelzo lámpája, továbbá a visszajelzo lámpák kivételével - nem bocsáthat ki.
sorszám: 171 (40116)
(előzmény: hygy, 2005-11-15 07:58:42)

 
 
hygy
válasz erre | email2005-11-15 07:58:42
Hi!

Szal, most talaltam a neten, olyan cuccot ami igy "villogtatja" az elso lampat a motoron. Elvileg arra szolgal, hogy az autosok eszre vegyenek.

http://www.kisantech.com/index.php?cat_id=2

Allitolag igy 20%-al jobban latszik a motor. Mennyire szabalyos ez magyarorszagon?
------------
BE SEEN! If you're not seen by others around you, you're in trouble.

Most Drivers don't expect to see anything smaller than a car. They may be looking right at you, but a small motorcycle just won't register.

With so many automobiles equipped with Daytime Running Lights (DRL) on the road, motorcycles have a hard time standing out.

pathBlazer headlamp modulator makes a motorcycle 200% more visible.
----------
sorszám: 170 (40114)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-11-14 20:32:49
Ne tessék lehúzni a jó kis verhót !!:-)) Sráckoromban édesanyám nevén otp. részletre vadi újat vettem, normális bejáratás után simán ment 55-öt ! Barátaimnak is volt, ugyanilyen ( ötös verhó ) esetenként megelőztek.. mindjárt mentem haza gyújtást állítani. Akkor autószerelő tanuló voltam, kihelyezve a volánhoz, az ösztöndíjból törlesztettem, és a jattból tankoltam.. 8 Ft. volt egy liter benzin...
nosztalgiából ennyit mára :-))
sorszám: 169 (40099)
(előzmény: goss, 2005-11-14 13:57:00)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2005-11-14 15:36:44
Szerintem simán feljelentést tesz ismeretlen tettes ellen, mert a lopás hivatalból üldözendő bűncselekmény, a rendszámodat köröztetni kezdik, te meg vehetsz új forgalmit, rendszámot stb. csengő aranyforintokért, utána levelezhetsz a biztosítóval, hogy módosítsák a kötvényedet meg egyéb nyalánkságok.
Amúgy miért lenne ez jó neked?
sorszám: 168 (40080)
(előzmény: Árix, 2005-11-14 13:25:23)

 
 
goss
válasz erre | email2005-11-14 13:57:00
A csúcsformában lévő Verhovinám csak 37-tel tud menni. Szakadéknak egyszer már elértem a 45 km/h sebességet, de ki kellett venni hozzá sebességből :D
Ez egy izgalmas tempó, egyszer már egy biciklist is sikerült megelőznöm, igaz, elég keservesen...

goss
sorszám: 167 (40071)
(elözmény: shamen, 2005-11-13 18:38:26)

 
 
Árix
válasz erre | email2005-11-14 13:25:23
üdv mindenkinek! akkor mivan ha leveszem a rendszámot az Etz 125 ösömröl és járkálok vele?
mit tud csinálni?( ha egyáltalán megfog,)
jah és ha megállit akkor forgalmival tudom igazolni a műszakiját a motornak meg h a tulajdonom és azt mondom neki h lelopták a rendszámot és most viszem haza a motort.
sorszám: 166 (40069)

 
 
vkami
válasz erre | email2005-11-14 02:40:28
Amikor az első Schwalbe-kat és Star-okat behozták az országba, akkor kritérium volt a segédmotorkerékpárnál, hogy ne berúgós, hanem pedálos legyen. Ezért az összesnek vizsgázni kellett és rendszámot kapott.
Eredendően valóban a segédmotoros kerékpár, olyan kerékpárt jelentett, amelyre segédmotort (Dongó, Mosquito, HMW, stb.) szereltek. Ha megnézitek a régi segédmotorokat, erősen hasonlítanak még a kerékpárra, aztán lassan mindig komfortosabbá tették.
sorszám: 165 (40053)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-11-13 19:07:16
Amikor 14 évesen libakergetőre vizsgáztam, akkor a kategória leírása valahogy így szólt :... a hagyományos kerékpár jellegét megőrizte....
Tehát, pedáloknak mint a biciklin lennie kellett rajta, sőt, ha a benya kifogyott, lehetett tekerni vele...vagy emelkedőn rásegíteni, mikor terepeztünk. Lehet, hogy a meghatározás még valami 1959 évi törvény :-)
sorszám: 164 (40026)
(elözmény: shamen, 2005-11-13 18:38:26)

 
  Összesen: 36 oldal
|< előző 25 26 27 28 29 30 31 [32] 33 34 35 36 >|

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
Motoros túra (17976)
MZ (49030)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu