:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
police - új hozzászólás Összesen: 36 oldal
Azért, hogy két év alatt belejöjj a vezetésbe, a szabályokba, szerezz egy kis gyakorlatot. Akkor bukik a dolog lényege, ha a tag két évig közelébe se megy a kocsinak/motornak.(mondjuk szvsz. a két év lehetne egy)
pl. amikor arról győzködtél, hogy műszaki és biztosítás nélkül nem lehet egy járművet átiratni - nekem meg már napok óta át volt. :-p
Heló.A 125ös vizsga letéte után ami nálam az első vizsga lesz két évig nem szállithatok utast ez érthető.De mért kell két évig egyedül utazni?mért két év vagy ez mért van kitalálva?
Hogy kinek is nincs igaza, azt például legutóbb is bemutattad,a forgalomból ideiglenesen kivont motorkerékpár biztosítási díjfizetése kapcsán, no komment...
Miután én nem szellemi alkotásaimat teszem közzé, hanem a jogszabályokat, mitől nincs igaza a szabályoknak ?
Mikoris nem volt nekem igazam ?
Nem vagyok minden titkok tudója, te sem. Semmivel sem tudsz többet, mint a munkatársaid, vagy bárki, aki utánanéz a dolgoknak.
Tudod, a szakács már fejből tudja a recepteket, más a szakácskönyvből dolgozik.
Úgy viselkedsz, mint egy sértődős gyerek, aki félti a privilégiumát.Többet hittem rólad...
shamen
Ne foglalkozz a hitetlenekkel, meg aki mindenkinél mindent jobban tud! :-)
Még igazi rendőrrel ezek szerint nem találkozott, mert ha a kesztyűtartóból elő is tudná venni a közlönyöket, akkor is a rendőr szava 90%-al nyom a latba és ha valamit leír akkor az úgy volt! :-) Meg aztán sok jogszabály, rendelet, törvény, parancsolat :-) van de keveset alkalmaznak belőle... szerencsére! Azt a párat próbáljuk betartani ami a sláger, és akkor nem bántotok minket nemde? ;-)
Egyébként nemrég rám akartak olvasni egy kocsival piroson való áthajtást... Rajta voltam én a felvételen meg az egyenesen menő sáv piros lámpája. :-O És akkor mondta hogy átmentem, én mondtam hogy nem... akkor megmutatta a felvételt, én meg mondtam hogy az nem az én lámpám, erre mondta hogy az egyszerre vált az enyémmel. És akkor mondtam őkelmének hogy lehet egyszerre vált, de az én csíkom nem ott van ahol az egyenesen menőké, én már rég elindultam és gyakorlatilag a kereszteződésben voltam... Aztán berágtam, és mondtam hogy jó, a felvételen ott van egy busz is ami mellettem átment, kérdezzük meg a sofőrjét hogy ő átment-e a piroson! (ui. ez egy buszállomás mellett volt, úgyhogy rámutattam a buszra is) Erre odaadtam a forgalmit amiben benne volt apám felvasalós rendőrségi emblémája, és puffogva kijelentette a rendőr hogy nem apámmal kellene takarózni és elvonult! :-) Hihetetlen, hogy néha hogy behúzzák az embereket...
Tehát ebből egy konkrét kérdést tennék fel:
A lámpától való elindulásnál a fehér vonal elhagyása már a kereszteződésbe történő behajtást is jelenti? Azaz folytathatom-e az utam ha már elhagytam a vonalat és a lámpa sárgára-pirosra vált de a csíkot már rég elhagytam és a lámpa alatt még nem haladtam át?!
ne, ne sértődj meg, szerintem mindannyian nagyon örülünk, hogy itt vagy és okítasz. Ez a fullkopy-arc meg egy kicsit furcsa, összeolvas hetet-havat, aztán beleszól mindenbe, de sokszor nincs igaza, viszont nem is meggyőzhető. Rá kell hagyni, aztán kész.
Amit te írsz, az éppen attól érdekes, mert "illetékes helyről" érkezik! Márpedig ahogy mondják, rendőrre vitatkozni lehet, de nem gazdaságos. :) Szóval jobb, ha tudjuk, mire számíthatunk, és ezt tőled tudjuk meg, nem a közlönyből.
Bevallom, most egy kicsit elszállt az agyam.
Én egy tök átlag állampolgár és zsaru vagyok. Nem jópofizásból, hanem segítő szándékkal írtam eddig.
De a faszomat erőlködök, amikor itt van köztetek minden titkok tudója Fullkopy. Szóval a továbbiakban hozzá forduljatok, ha gondotok van, vagy olvasgassátok a közlönyöket, ha nem tudtok valamit, de érdekel benneteket.
Uff, én beszéltem..
Ez kimaradt :
A közlönyöket azért írtam hivatkozásul, mert ezen áll vagy bukik minden. Visszautalok arra, amikor a kisbíró kidobolta a rendeleteket. Ez a mai napig azt jelenti, hogy a rendelet hatályának feltétele a nyilvánosságrahozatal. Amiről te itt írsz, az , ha van jogszabályi alapja, valamikor megjelent a közlönyben. Persze azokban kényelmetlen matatni, de ez a rend. Minden módosítás ott meg kell, hogy jelenjen. A naprakész joganyag tartalmazza a sok elszórt módosítást, az könnyebben kezelhető természetesen. Nem is árulják olcsón...
Azt kell mondanom, hogy igazad van. Egy ilyen rendszerben élünk. A jogszabályaink jelentős része átláthatatlan, értelmezhetetlen ( illetve félreértelmezhető ), végrehajtása kivitelezhetetlen. Minden csak toldozott-foldozott, tele van kibúvókkal. A jogalkotás jelenleg nem igazán törekszik ennek a megváltoztatására. Gondoljunk csak a népünk által megválasztott képviselők apró kis stiklijeire.
Emiatt van a hiányos nyilvántartás is. Egyes hatóságok gyakorlatilag semmilyen kapcsolatban nincsenek egymással. Nemhogy segítenék egymás, egymás ellen dolgoznak.
A nyilvántartási rendszer hiányosságairól órákig tudnék beszélni, de minek. Változni nem fog semmi, legfeljebb a fejemre koppintanak.
A rendőrség erkölcsi hozzáállásának a változásáról ( romlásáról?) már szociológiai tanulmányt lehetne írni.
De ne sírjunk, lesz még ez rosszabb is. Ennyit a politizálásról.
Maradjunk a motoroknál, elvégre arról szól ez a topic.
Véleményezésre sokmindent kiadnak, sok verziót, sok hatóságnak.
Egyáltalán nincs semmiféle garancia arra, hogy az a véleményezésre kiadott verzió válik jogszabállyá, mert a visszakapott adatok , vélemények ellenére is születhet más tartalmú jogszabály.
Láthattad a laikus közvéleményen, hogy már a regadó megszűnéséről álmodoztak, mikor az unió kifogást emelt. Pedig jövőre magasabb lesz..A képlet egyszerű, azt kell csak felfogni, hogy a belföldi és külföldről jövő üzembehelyezés árai miatt volt a kifogás. Van olyan uniós ország, ahol a regadó a jármű árának a kétszeresét is meghaladja.
Ne engem emelj ki, hogy tudtam-e, amit leírtál, ugyanis nekem nem tudsz olyat mutatni jogszabály ügyben, amit nem tudok meg, ha tényleg érdekel.
A jogszabály megjelenése előtti információ sajnálatos módon, csak olyan szintű, mint az időjárásjelentés :-)) minden tv adó meteorológusa mást jósol... Így lehetsz naprakész, vagy esernyő kell, vagy hólapát, vagy napernyő és napolaj......
csípőből: Full...
Kedves kis oldalkocsim sem szerepel a jármű nyilvántartásban, ha ellopnák, bottal üthetném a nyomát..elég hülye adminisztráció, azt sem tudja a hatóság, mire ad ki rendszámot. Akár lopott oldalkocsira is, ha van adásvételi.. de az is minek, az új forgalmiban nem szerepel az oldalkocsi vázszáma... Tudom hogy nem a rendőrség kompetenciája, csak leírtam, mint tényt, következtetést..
Mentalitás : tojik a bűnüldözés a motyódra, ha te nem őrizted kellőképpen, vagy ha többe kerül az eljárás, mint az ellopott holmi..
Néha felgöngyölítenek tolvajbandákat : vak tyúk is talál szemet... Ilyen létszámmal és morállal nem csodálkozok rendünk őreinek tehetetlenségén.Az a néhány lelkes, csak csepp a tengerben. Borzasztó pocsék volt a régi rendőrség intelligenciahányadosa, de roppant hatékony volt.Ja, és volt tekintélye is... már csak volt.. Nem kívánom vissza, de valami turmix vagy hibrid kéne....
Biztos, hogy közületek mindenki a közlönyöket bújja?
Te eddig mindent tudtál, amit leírtam? Mert akkor földig meghajolok.
Csak tájékoztatásul, bizonyos jogszabálymódosítások tervezete ki van adva véleményezésre az egyes rendőrhatóságoknak, és nem "más földi halandóknak".
Most sem számoltam válaszadás előtt, ez is "csípőből jött".
Üdv a naprakészeknek!
Azt kell mondanom, hogy SAJNOS a rendőrségnek nem igazán van kapacitása arra, hogy egyenként keressen járműveket. Bejelentés ( illetve ismeretlen elkövető elleni feljelentés ) esetén az eltulajdonított ( de szépen írtam ) jármű adatait felviszik a körözési listára. Aztán ezzel az esetek többségében gyakorlatilag "megállt az élet". Amennyiben van valami kézzel fogható dolog (nyom, információ ), ami alapján el lehet indulni, akkor azoknak utánanéznek. Ha semmi konkrétum, csak annyi, hogy ellopták, akkor nem sok mindent tudnak tenni. 30 nap után küldik a papírt a nyomozás megszüntetéséről. Ezzel még nem halt meg az ügy, mert ha valami később mégis felmerül, akkor újra előveszik. Természetesen az elévülési időn belül, amely az adott cselekményért ( történetesen lopás vétségéért, ha vétségi értékű a jármű ) kiszabható legmagasabb büntetési tétel időtartama alapján van meghatározva. Adott esetben 5 év.
Tudni kell, hogy jelenleg egy átlagos nyomozónak 20 és 30 (esetleg több) közötti folyamatban lévő ügye van. Ebben mindben érdemi munkát kellene végeznie az előírt 60 napos vizsgálati idő alatt.
Persze "kívülállónak" nehéz átéreznie, hogy ez mivel jár.
Maradjunk még a motornál. Szóval benne van a körözési rendszerben. Ha az utcán a rendőr megállítja a motort és úgy érzi, hogy neki le kell ellenőriznie a körözési nyilvántartásban, és történetesen nyilvántartják lopottként, akkor lefoglalás, eljárás a "használója " ellen, és később visszaadás a jogos tulajnak.
De nem biztos, hogy a rendőrök veszik erre a fáradtságot. Kiadják ugyan nekik utasításban, hogy az ellenőrzött járműveket priorálni kell, de nincs szigorú számonkérés ezzel kapcsolatban. Olyan is van, hogy az ügyeletes anélkül, hogy megnézné a rendszerben rámondja, hogy nem körözik, mert neki úgy kényelmesebb. Sőt olyan is van ( feltehetően?! ), aki azt sem tudja hol kell megnézni.
A rendőr legtöbbször megelégszik a papírok átvizsgálásával.
Ráadásul a segédmotoros kerékpárok nincsenek sehol nyilvántartva, "életútjuk" követhetetlen. Gyakran kocsmában cserélnek gazdát papír nélkül néhány pohár, vagy üveg piáért.
Az lenne az igazi, ha nem tudja valaki - természetesen hitelt érdemlő módon - igazolni, hogy övé a jármű, azonnal le kellene foglalni, addig amíg nem tisztázódik a tulajdonjoga. Tutira lennének utána adásvételi szerződések. Továbbá ugyanúgy nyilván kellene tartani őket, mint a gépjárműveket, elvégre azonosító jellel rendelkeznek.
A biztosítós kérdésben nem tudok nyilatkozni, de nem tartom valószínűleg, hogy ellenőriz(tet)nék.
A számok alapján utánanézek, és visszaírok.
Üdv Tesho!
Korrekt. A szolgálattevő se látnok, a főnöke se. Semmivel sem kapjátok meg korábban az érvényes jogszabályokat, mint a közlöny más olvasói. A tervezetekről pedig pont annyit tudtok meg, mint más földi halandó.
Diplomatikusan kezelted a feltett kérdést :-) Hányig számoltál válaszadás előtt ??? :-))
Bátyám S51B Simson-ját néhány éve ellopták. Eléggé megsirattam,ugyanis 1990-ben újonnan vettük és azon tanultam meg motorozni,azon csapott meg először a benzingőz.
Néhány hét múlva megkaptuk a papírt,h lezárták a nyomozást (képzelhetitek,mennyire foglalkoztak 1 ilyen kismotorral).
Tudomásom szerint biztosítás kötésekor a biztosítók nem nézik meg,h körözés alatt áll-e a segédmotor. Igaz ez?
Így rendszám híján simán a számok átütése nélkül lehet újra "forgalomba helyezni" egy segédmotort?!
A lopás kb 10 éve történt,ennyi idő után még benne lehetnek a rendőrség rendszerében a Simson adatai?
Gyári szám: 6364230
Motorszám: 6047634
Üdv Sunesz!
Ez a rovat arról szól, hogy ismertetésre kerüljenek azok a szabályok, amelyeket nem árt, ha ismernek a motorosok. Az eddig elhangzott kérdésekből azt állapítottam meg, hogy nem mindenki van tisztában az előírásokkal. Remélem, hogy az eddig elhangzottak, illetve leírtak segítséget nyújtottak, illetve nyújtanak.
A továbbiakban is szeretnék segíteni. Természetesen ha az smkp-ra vonatkozó változásról megtudok valamit, azt felteszem ide. ( Jelenleg még nem hallottam változásról)
Az eddig leírtak sem titkosak, csak nem közismertek.
ui: A "normális" rendőrök értékelik azt, ha valaki minden szempontból felkészülten vesz részt a közúti közlekedésben. Az apró stiklik esetleg még beleférnek.
DE, ugyanúgy, mint a motorosok, úgy a rendőrök sem egyformák.
Akkor bocsi a félrevezetésért!
ott az igazság.
a "kezdő idő" az első _jogsi_ megszerzésétől azámítódik, nem az adott _kategóriától_. Ha az első jogsid motoros, és később csinálsz B-t, akkor azzal utánfutózhatsz, és vica versa.
Szó mi szó, első hallásra én is furcsálltam a dolgot, de utána már örültem neki, ugye az oktatónak mindíg igaza van (akkor is ha nincs, de ez más tészta). Mondjuk az igazoltatásokat elkerültem, összesen talán 5x állítottak meg, ebből 3x autóval a maradékon ketten voltunk és 1 szót nem szoltak...
Szerintem nincs köze a B-s jogsihoz, se a jogosítvány kiállítási idejéhez, gondolj bele, ha 10 év múlva újra ki kell állítani, akkor megint nem vihetsz két évig utast?
Én úgy emlékszem, hogy ha már két éve letetted az egyik A-ra a vizsgát(és van jogsid is), akkor vihetsz utast, de ezek után már nem is vagyok benne oian biztos.:)
Ha már van legalább 2 éve B-s jogsid, akkor azonnal. Nekem ezt mondták az okosok a vizsgapályán, ez volt az első kérdésem. Irígykedtek is a többiek emiatt... :->
Azért esett a választásom a miniizzókra, mert ez egy hirtelen kattanás volt 1 hétvégén, míg otthon voltam,és a helyi vas-műszakiban csak ezeket tudtam beszerezni. Ráadásul egy éjszaka alatt üzemkész volt a dolog. (Ja és az én szerény villamossági előképzettségemből csak erre futotta...)
Tulajdonképpen igazad van, de lehet, hogy a nagy fényerejű drágább.
a jogsi kiállitásától 2 évig.
2 évig nem szállíthatsz utast.
Nem kell, két jól megválasztott előtét-ellenállat, és máris ég kétféle fényerővel ugyanaz a LED. Gyárice is így csinálják.
Heló.Ha lerakja valaki az A1 (125)motorvizsgát akkor mennyi ideig nem szállithat még utast?
Köszönöm a tippeket, tavasszal valszeg utánanézek a dolognak, ha másra nem, hát dísznek jó lesz.;)
Miért nem próbáltad meg LED-ekkel? A póthelyzetfényhez normál, a fékhez nagy fényerejűt. Nagyságrendekkel kisebb a fogyasztása, valamint csekély a meghibásodási lehetősége is. Meg szerintem olcsóbb is. De ez lehet, hogy nem igaz, mert nem tudom, hogy a mini izzók mennyibe kerülnek?
Köszi Shamen!
Igy már világos a kép ebben a témában.
Üdv.
Tibi
Nekem úgy van megoldva, hogy a díszlécbe 2 sor 12v-os Tungsram miniizzó van aplikálva (kb 1 watt körüliek, összesen talán ők is 21 wattot esznek). az egyik egy póthelyzethényt ad, a másik sor a pótfék, de télen majd mindet átkötöm fékre, akkor feltünőbb lesz. De lehet hogy az elsőfék kapcsolója sz@rozik...
Milyen már az a pótféklámpa, amely annyire szívja az akksit? Nekem pluszban egy 21W-os izzós kivitel van felszerelve a 6 Voltos gépen, de nem vettem észre, hogy nagyon levenne a feszültségből.
Valakinek láttam a dobozára egy LED-es kivitelt felrakva. Már el is raktároztam, mint 5letet.
Hali, mintha a Louis hatalógusban lennének ilyen kütyük. A használ6óságát nem tom... Ém fénytuning gyanánt pótféklámpát eszkábáltam a túradobozom díszlécébe, vadító, csak fékezéskor szopja az akksit rendesen...
Szia!
Szerintem nem azért jöttek ki eléd, mert nem volt világítós szelepsapid! :))
Azt mindenképpen jól teszed, ha csak lenyugvás után ülsz motorra!Néha vezetés közben is elég nehéz megőriznie az embernek a nyugalmát...Pl. mikor duplafelezőn átmenve előzik az AUTÓSOK egymást...
Szépek ezek a csicsás dolgok, de hasznuk nem sok van, és persze itt megjegyzem, hogy nem is igazán szabályosak.
Egy ideje mánia a kocsik alá szerelt kék neoncső, a kék LED, a kék színű villogó belső világítás. Láttam már én is ezt a világítós szelepsapkát. Sőt valamelyik nap olyan dísztárcsát láttam egy kocsin ( igaz az nem világítós ), amelynek a külső részét a menetszél forgatta.
Különösebb megjegyzést a továbbiakban nem teszek, mert én is szeretem díszíteni a járgányaimat. Igaz a jelenlegi kocsim ebből még kimaradt.
Én is lámpamániás vagyok (voltam?). Volt egy Ladám, amelyen hátrafelé harminchat izzó világított.
De az még megboldogult legénykoromban volt. Egyszer meg is kergetett a rendőr miatta, mert nem ismert meg csak akkor, amikor megállított.
Ja, mondtam már, hogy utálom az olyan vezetőket, akik az irányváltoztatással egyidőben teszik ki az irányjelzőt?
Kedves Hajaj!
Gratulálok a jogsidhoz és balesetmentes közlekedést kívánok a jövőben. Te még nem tudod, hogy mennyi hülyével fogsz még találkozni a közúton. Remélem, hogy nem találkozunk akkor, amikor ideges vagy.
az aproneten hirdetgettek ilyet pár hónapja, de szerintem a Homasita nevű autócsicsa-boltban is kapsz. Sajnos nagyon pici elem van benne, a LED meg ugye ~10mA áramnál világít, szóval én inkább a borostyán színű macskaszemet javaslom, amit a biciklisták használnak...
Sziasztok! Nekem csumafriss (2 hónap) B és A. korl. jogsim van, szóval lehet nagy hülyeségeket beszélek, de én ha ideges vagyok és vezetnem kell, előbb inkább össze-vissza ütlegelek/rúgdosok valamit, minthogy beindítsam a motort. Ha nagy gáz van, akkor akár egy percig tényleg lekapcsolom magam és csak aztán indulok el, mert azt már most észrevettem, ha valami nagyon b@ssza a csőröm, akkor mindjárt máshogy vezetek.
Autóban mindig nézem a holtteret és jelzek kisebb irányváltoztatásoknál is. Motoron ugyanígy, ha nekem van elsőbbségem egy kereszteződésben, akkor pedig gyorsítok, nehogy faszikám azt higgye, hogy majd elsőbbséget adok neki. Legalábbis már volt olyan eset, amikor simán ki akart jönni elém faszikám, holott már közel voltam, aztán az én sávomat lefoglalva megállt az út közepén, én meg átrántottam a vasat a szembejövő sávba, mert megállni már nem tudtam volna.
Ma láttam az ebayen (CB400 szerszámkészlet után kutatva, akinek van az írhat:)) világító szelepsapkát, mi róla a véleményetek? Csak sötétben kapcsol be a led és csak akkor ha forog a kerék, elég jól néz ki és persze sokkal láthatóbb oldalról a motor is, esetleg nem tudtok ilyet itthon forgalomban?
Hát nem tudom, nekem előbb volt autóm, mint motorom, de a motorosokra mindig mint abszolút kiszámíthatatlan tényezőre tekintettem: ha stop tábla mögül láttam közeledni, mindig merev görcs és fékezés, mert bár jó messze volt, tudtam, hogy simán duplájával megy, mint az autók. Ha feltünt mögöttem egy a tükörben, nemhogy sávváltásba, de egy kátyú kikerülésébe sem mertem belefogni, mert ki tudja, jobbról kerül-e vagy balról, inkább mentem egyenesen fix sebességgel, amíg elhúzott a retekbe. Sőt, ha előttem volt, még ha csak egy kis robogós is, inkább jól lemaradtam, hogy ha lepottyan a motorjáról, biztosan meg tudjak álni, el ne gázoljam. Szóval a motoros autós szemmel rettenet. És szerintem nem csak én vagyok így vele, most, hogy sokat motorozok, látom, hogy sok vezető ha csak meghallja a motor hangját, már megkeresi a tükörben, és leúzódik, hadd menjen a donorbiciklis minél messzebb, ne is lássa. Olyannal viszont alig egy-kettővel találkoztam fél év és 15000 km alatt, aki direkt elzárta az utamat a sorok közt; olyannal is viszonylag kevéssel, aki elfelejtett benézni a tükör holtterébe sávváltás előtt, és véletlenül rámhúzta a kocsiját. Szóval szerintem itt Pesten egyáltalán nem rossz a helyzet, mint ahogy egyesek lefestik, bár tény, hogy vannak veszélyes helyzetek - de hát a közlekedés veszélyes üzem, aki nem vállalja, utazzon buszon.
Azért érdekes az emberi lélek. Nem tudom, hogy a motoros autósként miként figyel a motorosra? Én ezzel kapcsolatban csak a saját álláspontomat és hozzáállásomat ismerem.
Azért jutott ez eszembe, mert egyszer teljes sötétségben, külterületen megállítottam egy kivilágítatlan kerékpárost. Se lámpa, se prizma. Kérdeztem tőle, hogy mi a foglalkozás. Azt mondta, hogy hivatásos gépkocsivezető. Kérdeztem tőle, hogy nem szokta őt idegesíteni a sok kivilágítatlan kerékpáros. Azt felelte, de igen, szokta is szidni őket. Ennek ellenére évek óta kivilágítatlanul közlekedett. Nem tudom később mi lett vele? Azóta sem találkoztam vele.
Azt én is tapasztaltam, hogy az autósok nagy ívben sz..nak a kétkerekűekre. Mintha nem is lennénk az úton. Az esetek többségében azonban nem a láthatóság miatt, hanem egyszerűen semmibe veszik a másikat.
Igaz sokszor a másik autóst is, pedig azzal egy súlycsoportban vannak.
- tenyleg sokan vannak az utakon akik nem tul jol vezetnek
- van hogy valaki amugy jol vezet, de faradt, faj a feje veszekedett valakivel es a gondola a korul forognak
Ilyenkor azert jo tud lenni az a pot feklampa ami beleordit az arcaba, hogy feeeeeeeekeznek elotted. A tobbi cucc szinten hasonlo megfontolasbol is jo.
A motorost az autosok meg meg ugy altalaban nem veszik eszre. Valahogy nem szamitanak ekkora targyra.
1 honapja utoljara egy rendorauto valtott ram savot siman, mikozben a kolleganojevel dumalt. :) A legjobb az egeszben, hogy eszre sem vette, hogy ott voltam utana sem.
Az ilyen villogo kutyuk meg ilyenek meg sztem jok, segitik, hogy az autosok eszre vegyenek, mert amugy nez feled de nem lat, ha valami villog kattog csipog, az azert fel tunik neki.
Sokadreszt pedig nem tudod kivenni a forgalombol a szar vezetoket. Ezert neked kell vedekezned, mert a te eleted, sztem egy villogo kutyu siman bele fer ebbe a vedekezesbe.
Ugy tudom hogy van ilyen valtozata a GS500-nak, a Dolphinak is ilyen volt.
Tényleg, mi voltál?
Én egyébként közlekedési rendőr vagyok (Vagy ezt már írtam?), azon belül is balesethelyszínelő. Immáron 14 éve. Az elmúlt csekély időszakban több száz balesetnél voltam. Bár a baleseti okok többnyire ugyanazon szabályok megszegéséből adódnak ( relatív és abszolút gyorshajtás, elsőbbség meg nem adása, kanyarodási szabályok, követési távolság, stb. ) maga a szituáció más és más. Ezek megmaradtak bennem és a közlekedés során elő is jönnek. Olyan ez, mintha üldözési mániája lenne az embernek. Mindig úgy megyek, hogy azt latolgatom, hogy adott közlekedési helyzetből mi lehet, veszély esetén, hogyan tudom kivédeni. De ez nem csak rám jellemző, hanem általában a balesethelyszínelőkre. Egyszer készítettek egy baleseti statisztikát a rendőrségen belül. Az állományon egészéhez viszonyítva az okozott balesetek aránya jóval kevesebb volt a helyszínelők körében, feltehetően a fentiek miatt.
Ez a szokásom a magánéletben is elkísér, így akkor is, ha motorozom. Bár tuti, hogy mindenre nem lehet felkészülni. Az élet rácáfol minden logikára.
A bizalmi elv szépen hangzik,de a gyakorlatban smafu.
Ti még nem hallottátok motoros körökben azt a nézetet,h úgy kell közlekedni,h arra számítasz,h a másik biztosan nem tartja be a szabályokat?!
Készülj fel a legrosszabbra és akkor nem érhet -túl nagy- meglepetés!
A másik:
"Közlekedj motorral úgy,mintha mindenki rád vadászna!"
Én nem szeretnék azok közé tartozni,akiknek a fejfájára azt írják,h "hitt a bizalmi elvben".
Én bizalmatlan vagyok és ha észreveszem,h 1 autó kikanyarodhat elém,úgy készülök,h ki is fog a pupák...
A harci kiképzésen át kell esni :-))
Ma áthaladtam családommal Dunaharasztin, és behajtásnál igen hamar mélyen elcsodálkoztam , mert ilyet még nem láttam. Van egy, a főutat keresztező vasúti átjáró, ahol átcsámpázik a HÉV a másik oldalra.
A vasúti átjárót jelző hagyományos táblát olyan periódikusan világító piros fényű kerettel szerelték fel, amit még csak karácsonyi vagy újévi dekorként láttam.( fényfüzér)
Minden szemünk , mikor észleltük ( 8 db .) fennakadt, a nagyfiam éppen túlvan a B rutinon , ő sem tudott kiokosítani :-)
Vagy nincs benne az új kreszben, vagy nem jól tanulta meg a büdös kölyök :-))
Szóval tutira észrevettük a plusz infóval ránkható dolgot....
A fórumos srácokat nem akarom a virágzó korrupcióra oktatni orvosilag, mert a vesztegető néha meg szokott halni. Ez itt elkerülendő.
Tudom, hogy a mai jogrendszer nem valami hatékony, azt is tudom, hogy túlnyírbálták a rendőrök jogait.
Ebből az következik, hogy kevéssé tudják védeni a tisztességes állampolgárt. ( A sógorom közlekedési rendőr volt , azt meg nem írom ide, hogy én mi voltam, de vannak ismereteim )
A bizalmi elv hiánya számomra az új kresz könyvekben lesújtó, azt sugallja, hogy ne is számítsak rá, hogy mások is betartják a szabályokat ?
Persze, én sem vagyok szent, de nem sodrok veszélybe másokat, sőt, magamat se. Néha belefér kis gyorshajtás, némi záróvonal átlépés,cikázás a sávok között, repülőrajttal előnyszerzés hátrányos pozícióból, kis kormányráhúzás az ellenfél hajának szőkítésére és tupírozására, szóval én egy angyal vagyok :-))
A következő történet jutott eszembe: az Ybl Miklós főiskolán egyszer valakinek egyes lett az írásbeli vizsgája, és az illető megvédte az igazát. A végén a tanár bácsi így kiáltott fel: "Igaza van! A maga megoldása helyes. És én ez alapján a hibás megoldás-kulcs alapján buktatom húsz éve a diákokat...!" :-)
Bocs, ezért voltam hármas matekból.
25kW / 173kg= 0,14kW/kg, vagyis teljesen belefér az A korlátozott kategóriába.
Összesen: 36 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|