:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
police - új hozzászólás Összesen: 36 oldal
Hali!
Csak egy kérdés a közegekhez: Mi van akkor, ha én cégautóval közlekedek hétvégén, munka után, szóval nem hivatalosan.
Személyautó, engedélyem van hogy vezethetem az autót.
Menetlevelet, vagy valamit kérhettek?Üdv:Tomi
Ezen el lehet rágódni egy darabig, ami nincs a KRESZ-ben,út és közút kapcsán, itt olvasható:
http://www.jogositvany.hu.hu/j1-1988.htm
Erről már régebben volt szó valahol, tán a papír mizékben..ha még emlékszel, az öregapó szivatta meg magát , mikor kispesten a lakásául szolgáló társasház melletti parkolóban próbálgatta a műszaki nélküli motorját. Jött a rendőr... kasza..
Az önkormányzat illetékességi területén, tehát közúton -mivel a parkoló az út, közút tartozéka -( nem volt bekerítve a parkoló, ami amúgy a helyszínrajz szerint meg nem osztható társasházi tulajdon volt ). A szabálysértés megvalósult..
Visszatérve Kuci Tescós megjegyzésére, a csepeli tesco parkolója nincs bekerítve, korzóznak is benn a járőrkocsival rendünk őrei, az bizony közterület, a Szig.szentmiklósi Aushan parkolója viszont lévén körbekerítve,kapu is van, nem közterület. Itt egyszer láttam rendőröket a mozgéssérült parkolóknál írogatni, kérdésemre, hogy mit is csinálnak magánterületen, azt válaszolták, hogy hívták őket.. Megkérdeztem, hogy jogszerű-e itt az ő intézkedésük, nem tudták a választ.. azóta ott nem láttam rendőrt, pedig gyakran járok arra..
A helyzet kulcsa az, hogy jogszabály szerint mi minősül közútnak. Ezt akkoriban kikerestem, ha jól emlékszem, az erdei út is közút, ha nincs tábla, vagy sorompó, de meg fogom keresni és ha meglesz a jogszabály, bemásolom..
Ez egy jó kérdés!!!Tetszik, mert néha én is letévedek az aszfaltról, ha olyan kedvem van...És nem nagyon szeretnék összeütközésbe kerülni a közeggel...:)))
Üdv mindenkinek, de főleg a rend őreinek!
Itt Veszprém megyében előjött az erdei motorozás/krosszozás témaköre.Igazából nem értem, hogy ha az erdei út is közút, akkor miért nem használhatom?Ha pedig nem közút, akkor a rendőrség nem kérhet pl műszakit a motorra, hisz ez olyan terület ahol nem lehet ugyan motorozni, de én még is azt teszem.Ez szerintem kb. olyan mintha a Tesco parkolóban igazoltatnának...
Másfelöl, honnét tudom hogy az a terület már erdei út és nem közút?Honnét tudom, hogy közlekedhetek-e ott.Én még nem találkoztam "erdei út kezdete" jelzőtáblával.Ha lenne akkor egy lapjára állított háromszög lenne benne egy vadászó alakkal...
Konkrét példa.Csopak és Veszprém között a struccfarm mögött van egy Tódi mező nevezetű hely, ennek a szélén egy fehér murvával leszort út vezet.A mezőn vadászlesek vannak és szokták is használni...Nincs sehol sem behajtani tilos erre az útra.Nincs sorompó sem.Nincs kiírva,h ez kinek a vadászterülete és még csak egy tájvédelmi körzetes tábla sincs.Akkor itt miért nem motorozhatok a közúti viszonyoknak megfelelően?
Most egyelőre többet nem kérdezek.Várom a hozzászólásokat!
Köszi.
Még egy kérdés... bár tudom, hogy közlekedési vagyol, de talán tudod... ha megdőlök az egyén, engem meg kiszúrnak a röntgenen, amikor egy kenyérbe sütött reszelőt akarok becsempészni Baracskára, az milyen szankciót von maga után?
Kis pontosítás : az oldalkocsi leszerelése, és az abban levő ülés kiszerelése ( tehát az ülések számának csökkentése ) nem ugyanaz a fogalom.
Az oldalkocsi leszerelése nem az ülések számának csökkentése. Ebből következik :
Az ülést kiszedhetjük , és terhet szállíthatunk az oldalkocsiban.
Ha leszereljük az oldalkocsit, szólóban motorozhatunk.
A fentiek közül egyik sem átalakítás.
Semmi gond, én is csak válaszoló vagyok a dologban, Zapkörte második kérdése pedig valóban rejtőzött a sorok közt..
A másik : szeretem a korrekt és hiteles dolgokat, de sajna hibáztam, most, hogy rákérdeztél kellett rájönnöm, hogy elvarázsoltam valahova az oldalkocsis választ.Az biztos, hogy mivel szinte megyénként más választ találtam az oldalkocsi leszereléséről, a közlekedési főfelügyelet, mint legfelső hatóság állásfoglalását kértem az ügyben. Velük leveleztem. Ezt , és ennek eredményét valószínűleg a papír mizériák vagy jawa rovatban közzé is tettem annakidején, vissza lehetne keresni, de az mégse egyenértékű a fejléces névre szóló válasszal..
Ha fontos, segíthetek, feltehetem mégegyszer ugyanazt a kérdést ennek a hivatalnak, ha kibír a dolog kb. egy hetet,mert ennyi idő alatt szoktak reagálni.
A logikai alap az, ha az alkalmas motorkerékpárra az oldalkocsi felszerelése nem átalakítás, akkor a leszerelése sem . Gyakorlatilag erre az elméleti kérdésre kaptam akkor helybenhagyó választ.
Ikt.sz.: 2752/1/2005. Tárgy: Tájékoztatás tehergépkocsi hátsó üléssorának kiszerelésével kapcsolatban.
Ügyintéző: Blázsovics József
Tisztelt .......( Fullkopy) Úr!
2005. 10. 17-én keltezett állásfoglalás kérésére az alábbi tájékoztatást adom.
Az Ön által leírt esetre – mely szerint tehergépkocsija hátsó üléssorának kiszerelésével akarja megnövelni gépkocsija rakterét és szállítható teher tömegét – a közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendeletben (továbbiakban: ER.) foglalt előírásokat kell alkalmazni.
Az ER. 2.§ határozza meg az átalakítás fogalmát, mely szerint:
„(2) A rendelet alkalmazásában jármű átalakítása a már forgalomba helyezett jármű olyan megváltoztatása, amely a típusbizonyítványban, az összeépítési engedélyben vagy a korábbi átalakítási engedélyben meghatározott adat, illetőleg közlekedésbiztonsági vagy környezetvédelmi jellemző módosulását eredményezi, valamint a gépkocsi alvázának (az alváz szerepét betöltő, az alvázszámot viselő szerkezeti elemének) cseréje.
(3) Nem minősül átalakításnak
a) olyan tartozéknak a járműre történő felszerelése, amelynek felszerelését a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló rendelet (a továbbiakban: MR) előírja vagy megengedi;
b) a motor azonos típusú motorra történő cseréje;
c) a járműre engedélyezett cserefelépítmény felszerelése;
d) a járműbe beépített ülőhelyek számának ideiglenes csökkentése;
e) szabványos, illetőleg járműtípushoz rendszeresített vonószerkezet felszerelése, amennyiben a jármű egyébként vontatásra alkalmas;
f) a gyártómű által rendszeresített oldalkocsinak motorkerékpárra történő felszerelése, amennyiben a motorkerékpár oldalkocsi csatlakoztatására alkalmas;
g) a külön jogszabályban meghatározott feltételek szerint a gépkocsira megkülönböztető fény- és hangjelző berendezés felszerelése, amennyiben az megfelel MR.-ben foglalt követelményeknek;
h) a jármű olyan módon vagy mértékben történő megváltoztatása, amelyre a Központi Közlekedési Felügyelet alkalmazási engedélyt ad, illetőleg amelyet engedély nélkül megvalósíthatónak minősít.”
Konkrét ügyében tehát az üléssor ideiglenes kiszerelése nem minősül átalakításnak és az így módosított járművel a közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet (továbbiakban: KRESZ) 47.§ alkalmazásával lehet terhet szállítani. Külön felhívom a figyelmét arra, hogy a gépkocsit az időszakos műszaki megvizsgáláson a forgalmi engedélyben szereplő szállítható személyek száma szerinti kivitelben kell bemutatni, tehát az eredeti állapotot vissza kell állítani.
Amennyiben a szállítható személyek számának csökkentése nem ideiglenes jelleggel történik, akkor az ER. 16.§ alapján átalakítási engedélyt kell kérni, majd időszakos műszaki vizsgálaton kell a járművet bemutatni. Sikeres műszaki vizsgálatot követően kerülhet sor a forgalmi engedélyben a szállítható személyek számának módosítására.
Kérem a fentiek szíves figyelembe vételét.
Budapest, 2005. november „ 4 „.
Üdvözlettel:
Török László sk.
főosztályvezető
Kárpótlásul most ezt mellékelem, hasonló témakörből eredően.
Fullkopy!
Megköszönném, ha az oldalkocsi leszerelésére vonatkozó hivatalos válaszleveledet az e-mailemre el tudnád küldeni. Egyik kollégám hasonló cipőben jár és tudni szeretné pontosan, hogy mi a közlekedési hatóság állásfoglalása.
Esetleg úgy is jó, ha tudsz adni jogszabályi hivatkozást.
Előre is köszi!
Bocsi, felületesen olvastam el.
A rendszámot ebben az esetben lefoglalja a rendőr, mint tárgyi bizonyítási eszközt. Ebből lesz a bcs., amire hivatkoztál. Ja, és ha jól gondolom a forgalmit is. Ha a rendszámhoz tartozó forgalmi használja fel, akkor a 35/2000-es BM rend. e.) pontja alapján. Bcs. elkövetés esetén természetesen jogszerű az előállítás. Az intézkedő ilyenkor átadja a pácienst a bűnügyi részleg dolgozóinak, mert ez az ő hatáskörük. Gyakorlatilag a közlekedési bűncselekmények kivételével ( legalábbis felénk ) szinte minden bcs. az ő hatáskörükbe tartozik. Az egyedi azonosító jel meghamisítása bcs. alapesetben három évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő, de nem tartom valószínűnek, hogy első alkalommal letöltendőt adnának érte.
Vissza a helyszínre. Utána természetesen a nyilvántartóban leellenőrzi a gépet a yard. Azt is, amin a rendszám volt, és azt is, amelynek a rendszámát felhasználták. Ha a gép, amelyen a rendszám volt ( és közlekedtek vele ) nem rendelkezik műszakival, biztosítással, akkor azért szabs. feljelentés. Pénzbünti és természetesen a jármű kitiltása forgalomból. Aztán itt van a tulajdonjog kérdése is. Ha nem saját tulajdona a gép annak, aki vezette, akkor vizsgálják, hogy hogyan került hozzá. Olyan gépet, amelynek nincs műszakija nem illik ( szabad ) kölcsönadni.
Ja, most látom, hogy külföldről behozott gép. A vámpapír és az adásvételi kevés a közúti forgalomban való részvételhez. Aztán itt kimerült a jelenlegi tudásom. Nem tudom, hogyan lehet behozott motort forgalomba helyezni kis hazánkban. Ha a helyszínen nincs nála semmi papír a gépről, és a nyilvántartóban sincs benne, akkor tuti lefoglalás, mert lehet akár lopott is. Ha utólag sem tudja igazolni, hogy jogszerűen birtokolja a motort, akkor nem tartom valószínűnek, hogy visszakapná. Összefoglalva nem biztos, hogy megéri neki így közlekednie. Annyi gondja nem lehet a nagy TS-nek, hogy ne érné meg közlekedésre alkalmassá tenni. Ha elkapják többe kerül, mint egy MZ teljes felújítása. ( Bár bizonytalan vagyok benne, hogy mennyibe kerülhet egy teljes felújítás. )
Mégegyszer bocs, hogy nem reagáltam a témára.
A kérdés másik csücskét, hogy mit tesz a rendőr, meghagytam neked de nem reagáltál :-)
Valószínűsítem, hogy bűncselekmény alapos gyanúja miatt igazoltatás után elveszi a rendőr a forgalmit,gondoskodik a jármű hatósági tárolóba való beszállításáról, és előállítja a pácienst.
Tilos a rendszámok cserélgetése
Felhívjuk arra az olvasók figyelmét, hogy a rendszámtábla leszerelése, egyik járműről másikra történő átszerelése, vagy más jármű - akár talált - rendszámának a használata bűncselekmény, és a maximális büntetési tétele három évig terjedő szabadságvesztés (a tényállás megnevezése: egyedi azonosító jel meghamisításának bűntette) .
Egyedi azonosító jel meghamisítása
277/A. § (1) Aki
a) egyedi azonosító jelet eltávolít, vagy egyéb módon meghamisít,
b) olyan dolgot szerez meg, vagy használ fel, amelynek egyedi azonosító jele hamis, hamisított, illetőleg amelynek egyedi azonosító jelét eltávolították,
bűntettet követ el, és három évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.
(2) A büntetés öt évig terjedő szabadságvesztés, ha az (1) bekezdésben meghatározott bűncselekményt
a) üzletszerűen,
b) bűnszövetségben
követik el.
http://www.magyarorszag.hu/ugyintezo/ugyleirasok/okmanyelj/okmany/kozkozlokm/rendszam
Shamen, megint egy neked való kérdésem van. Egy barátom csinálja, én meg a hajam tépem, mert nem tudom lebeszélni róla: a piros, oldalkocsis MZ TS-250-ese rendszámát átcsavarozta egy szóló, zöld színű TS-150-esre, és úgy mászkál vele munkába. Szerinted mi történne az emberrel, ha netán belefutna egy közúti ellenőrzésbe? Gondolom olyan rendőr nincs, aki bevenné a zöld kis TS-ről, hogy az egy piros oldalkocsis nagy TS, és az azonosító számok megtekintése révén erről a helyszínen meg is lehet bizonyosodni. Az embernél természetesen semmiféle papír nincs, amivel igazolná, hogy a zöld motor honnan van neki (de állítólag otthon valahol van róla egy vámpapírja meg egy adásvételije).
Jól sejtem, hogy ez bőven kimeríti a rendszámmal való visszaélés fogalmát, és simán letöltendőt kaphat érte?
Az oldalon található adásvételi minta szerintem jó. Amit nyomtatványboltban lehet kapni, az is ezen adatokat tartalmazza, kissé más formátumban.
Mellékesen megjegyzem a rendőrségnek már nincs köze hozzá, a járművekkel kapcsolatos ügyintézés az önkormányzatok okmányirodáiban zajlik immáron több éve. Ettől függetlenül a mai napig jönnek a Yardra átíratni és útlevélért.
Szerintem ez attól függ, hogy minden szükséges adat rajta van-e(ideértve a tanukat is).
Akkor quad-ot se veszek! :)
Ha a tipusvizsgálatnál, vagy a műszaki megvizsgáláskor kiderül a japcsi mopedről, hogy gyorsabb a megengedettnél, akkor nem felel meg a típuskövetelménynek, a jogszabály szerint motorkerékpárnak kell tekinteni.
A lassú járműnek és a mezgaz vontatónak is ki kell elégítenie a típuskövetelményeket.
"(2) A jármûtípushoz a típusbizonyítvány, a jármûsorozathoz a sorozat forgalomba helyezési engedély, illetõleg a jármûhöz az egyedi forgalomba helyezési engedély abban az esetben adható meg, amennyiben a jármûtípus megfelel az MR-ben meghatározott követelményeknek. A típusbizonyítványban, a sorozat forgalomba helyezési engedélyben és az egyedi forgalomba helyezési engedélyben meg kell határozni azt is, hogy a jármûtípushoz vagy a jármûsorozathoz tartozó jármûvek, illetõleg az a jármû, amelynek a forgalomba helyezését engedélyezték, milyen jármûfajtaként vehetnek részt a közúti forgalomban."
Ráadásul itt szigorítás is van , időkorlátozás:
"A mezõgazdasági vontatóra és pótkocsijára, a lassú jármûre és pótkocsijára, valamint a munkagépre kiadott típusbizonyítvány a kiadásától számított 3 évig érvényes. Az MR-ben meghatározott követelmények alapján a KKF a típusbizonyítvány kiadásakor ennél rövidebb érvényességi idõtartamot határozhat meg, illetõleg az érvényességet utólag korlátozhatja."
http://www.jogositvany.hu.hu/j5-1990.htm
Ha teheted, válogass még. A 70 A1-ért szerintem sok egy kicsit, nekem az A volt 60-ban, mínusz a 30%. A piac kicsi, a sulik versenyeznek egymásra licitálva, várd meg a tavaszt, akkor jönnek a nagy kedvezmények.
Én az a1-röl akarok vizsgát a tesóm meg a mopedről.Itt most az egyik sulinál az A1 70000 a moped 40000.
Én azt nem értem, ha a modern 50ccm-es japán robogókat smkp-ként használhatják, amelyek akár 70-80km/h-val is tudnak repeszteni, akkor az 50ccm-es quad miért nem lehet mondjuk lassújármű vagy mezőgazdasági vontató?Hisz azt mondja az ipse, jóvan akkor csak 25-tel vagy 30-cal megyek, ha ezen múlik.Hisz a robogóknál ez a helyzet.
Ezt így elég nehéz, majdnem lehetetlen megmondani. Függ attól, hogy milyen gyakran tudsz vezetni ( egyrészt a te elfoglaltságod, másrészt a suli/oktató fogadó készsége befolyásolja), illetve azt sem tudni előre, hogy az oktató hogyan vélekedik a teljesítméyedről.A vizsga időpontok is húzhatják a dolgot, de sok minden rajtad múlik. Optimális esetben másfél-két hónap alatt megvan a dolog az A1-en, a moped valaivel rövidebb (bár nem világos, hogy miért akarsz a smkp. kategóriával kezdeni, ha ott az A1 lehetősége?).
Nekem 5 rugó volt a vizsgálati díj tavaly nyáron a jogsihoz, emlékeim szerint egységesen minden dokinál annyi.
Itt lehet a dolog valahol elásva, ami előírja a difit 4 keréknél:
"A lassú jármű és a segédmotoros kerékpár típusvizsgálatára a gépjárműre vonatkozó rendelkezéseket kell megfelelően alkalmazni."
Így pedig le lehet húzni a redőnyt, vége a Qvad-dalnak:
"A típusbizonyítvány érvényességének időtartama alatt, valamint az érvényességének korlátozását eredményező jogszabályi változások kihirdetése előtt kereskedelmi szerződésben lekötött járművek tekintetében a típusbizonyítvány az érvényessége megszűnését követő további hat hónapig - a típusbizonyítvány jogosítottja részére - a járműtípushoz tartozó járművekre vonatkozó általános forgalomba helyezési engedélynek minősül."
Hat hónap egérút, és csá...
Forgalomba helyezés előtti vizsgálat és közúti műszaki ellenőrzés
19. § (1) A típusbizonyítvány nélkül forgalomba helyezhető segédmotoros kerékpárt forgalomba helyezés előtti vizsgálat céljából a területi közlekedési felügyeletnél be kell mutatni. Ha a területi közlekedési felügyelet a forgalomba helyezés előtti vizsgálat alapján megállapítja, hogy a jármű a jogszabályban meghatározott műszaki feltételeknek megfelel, azonosítási jellel látja el.
(2) A típusbizonyítvánnyal rendelkező segédmotoros kerékpárokat - a típusbizonyítvány alapján - a gyártónak vagy a forgalmazónak azonosítási jellel kell ellátnia. Az azonosítási jel hatósági jelzésként elfogadható.
A fentiek szerint csak a típusbizonyítvány megléte esetén ütheti be a jelet a forgalmazó.
A tipbiz megléte viszont azt jelenti, hogy a jármű megfelel az előírásoknak.
"a jogszabályban meghatározott műszaki feltételeknek megfelel,"
A típusbizonyítványt a Központi Közlekedési Felügyelet típus-jóváhagyási eljárás keretében, típusvizsgálat alapján adja ki. A típusbizonyítvány kiadását írásban kell kérni. A típusbizonyítvány kiadása iránti kérelmet a járművet belföldön késztermékként kibocsátó gyártó, továbbá a külföldön gyártott jármű esetén az a belföldi forgalmazó (a továbbiakban: forgalmazó) nyújthat be, amely a járműtípus tekintetében:
http://www.kff.hu/fofelugyelet/szakteruletek/jarmu/kovetelmeny/tipbizkiad
De a rendelet szerint azt a jelet nem csak a kf, hanem a forgalmazó is beütheti, nem? Vagy van ennek valami további akadálya, ami miatt ezt nem csinálják?
Valamelyik rendőr vagy aki ért hozzá ami ezen a weboldalon található adásvételi szerződés ha kivan nyomtatva elfogadják a rendőrségen?Nem tudja valaki mennyit kell fizetni ha orvosi vizsgálatról kell papir az a1 vizsga miatt?Vagyis mennyibe kerül a kiállitása.
Heló.Mennyi ideig tart egy mopedvizsga az elkezdéstől a vizsgáig.Hány nap vagy hónap?És mennyi az A1 ?
Le vagyunk maradva, a Qvados fórumon már tavaly novemberben csacsogtak erről:
CIRKA 2005. nov. 21. 15:08 | Válasz | #29
Az imént beszéltem a Budapesti Közlekedési Felügyelet munkatársával a quad és Atv vizsgáztatásával kapcsolatban. Megtudtam, hogy a quad ha kap rendszámot akkor sem közlekedhet szilárd útburkolaton, vagy közúti forgalomban nem vehet részt. Mert nincs rajta utcai mintázatú gumi ill. hátsó difi ( mindkét hátsó kerék egyidejüleg hajtva van ). Az úri embernek megadtam a fórum elérhetőségét, remélem segít a quad és Atv tulajdonosoknak a jövőben tisztán látni a vizsgáztatás terén, hogy ne egymás találgatásaira és innen onnan kapott információira hagyatkozzunk. Köszönöm.
http://forum.sg.hu/listazas.php3?azonosito=quad&id=1131816265
http://forum.sg.hu/forum.php3?azonosito=quad
http://quad.vilaga.hu/
Ha hihetünk a telefoninfómnak, akkor difi nélkül az ötven köbcist a mozgássérült sem használhatja . Hiszen nincs kf jel, itt a kör máris bezárult a rendszám nélkülinél.Közúton nem használható.
A rendszámost jelenleg bárki bárhol használhatja, a többit később meglátjuk.
A hykomat csak egy automata váltó típus, , ami pl. a trabikat tette mozgássérültek számára használhatóvá ./ a sebességváltóból nem lesz jármű :-) /
Van egy telcsiszámom, akkor került a látómezőmbe az közlekedésfelügyelet engedélyezési osztálya, amikor a hatszemélyes kisáruszállítóm utastér elválasztóján görcsöltem. A rács-háló-zajszigetelő hátfal kiszerelem- módosítom-átszerelem ügyben sikerült velük zöldágra vergődnöm. Rengeteget segítettek telefonon, pedig ez nem szokásuk, szerencsére sikerült megtalálni a hullámhosszt a csacsogáskor.Roppant tárgyilagosan és jegesen kezdik, a válaszadást, de ez oldódhat..... innen az infó a qvadról, az egyeztetések megtörténtek, az állásfoglalás kialakult, a jogszabályi háttér már csak idő kérdése a rendszámosoknál... az ötven köbcist már leírtam...
Ugyaninnen van egy hivatalos válaszlevelem az oldalkocsi leszerelése kapcsán, tehát 2 vizsga közt nyugodtan lehet szólóban is nyígatni..
egyébként honnan származik ez az infó, mármint hogy ki akarják tiltani őket az aszfaltutakról?
Tudom, hogy szilárd burkolatú utat írtál. Én azért írtam közutat, mert ha nem lehet levizsgáztatni, akkor közúti forgalomban sem vehet részt, vagyis csak és kizárólag sport célra lehet igénybe venni. A versenyszabályokban nem vagyok otthon, de gondolom meg van határozva, hogy pl. egy krossz motort hogyan lehet eljuttatni a versenypályára. Ez a sors vár a quadokra is?
Véleményem szerint a felszereltségét tekintve egy quadot nem használhatna mozgássérült. A hycomat járművekké történő átalakításnak és vizsgáztatásnak külön szabályai vannak. Azt szintén a felügyeletnél tudnák megmondani, hogy lehetséges-e "quad hycomat"? Nem tartom valószínűnek.
Hülye kérdés, de mi van ha a quadokat mozgássérültek veszik igénybe? Mondjuk már volt szerencsém ilyet hajtani és elég körülményes a feljutás, de tegyük fel...
Pont ez a lényeg, ha nincs difi, kanyarban radíroz szilárd úton, instabil,ezáltal nehezen kormányozható, és rongálhatja az utat is. ( elméletileg )Ez az ürügy a kizárásukra ...
Nem azt írtam, hogy közúton nem szabad használni, hanem azt, hogy szilárd burkolatú úton. Végülis mindegy, ha ezt tényleg bevezetik, annyi a qvadmizériának.
Hogyan kanyarodik ? Sík egyenletes úton nem is akkora a gond, de mi van, ha ívmenetben (kanyarban ) valamelyik hajtott kerék gödrön halad át ? Nyilván nem azonos utat kéne megtennie, mint a másik keréknek pl. ez esetben: jobbra kanyar, a jobbos kerék kis ívben sima úton fordul, a balos pedig nagy ívben, eközben gödrön kell áthaladnia... a hosszabb út így meghosszabbodik..
Egy megrakott teherautó( billencs ) esetén a beragadt kereszt diferenciálmű ( ami rövidrezárja a jobb és bal oldali hajtott féltengelyt )tuti hogy szilárd burkolaton féltengelytörést idézne elő...
Nem ilyen durva a helyzet terepen, ahol nem akkora a tapadás.Valamikor az első megszerzett szakmám gyakorlásakor volt szerencsém olyan teherautókhoz, amelyek két meghajtott hátsó tengellyel rendelkeztek,( Rába Man, Roman, Kamaz, , mindkét hajtott tengelyen bekapcsolható keresztirányú difivel, és ráadásul a két meghajtott tengely közt ( a rövid és hosszú kardán közt )is volt mégegy difi és zár. / csemege a hozzáértőknek, homlokkerekes difi volt a "b" hídban/ Gond nélkül forgolódtak bekapcsolt zárral a kavicsbányákban...persze rakottan nem ártott azért hamar kikapcsolni, mikor elindult a monstrum..
Tök jól látod a dolgot:-) Ekkora retekség csak itt következhet be ! Persze, köszönhetjük az itteni közlekedési morálnak is ...Tán nem kéne qvaddal ráhajtani az autópályára..hiszen terepjáró szegény...
Azért indultam rá a témára, mert már nem kultiválom a kétkerekűt.(Bocsi , srácok ) A háromkerekű ( oldalkocsis ) meg elég instabil tud lenni. Gondolkodtam a qvadon, de sikerült annak jövőbeni várható ellehetetlenülése miatt kiábrándítani magam.
Kis keréktávolságú jármű, nincs jelentős különbség a két kerék forgási sebessége közt, annyit meg enged a gumi is. Nem ez az első ilyen gyártmány, pl. a BMW Isettának sincs kiegyenlítőműve ugyanebből az okból.
A bejegyzés meg akárhogy is lesz, ha lesz, elég érdekes lesz. Ugyan a közutakon eddig (szerencsére) nem voltak mindennaposok a quadok (az elmúlt évben csak háromszor láttam ilyet, pedig levezettem 22e km-et), de aki eddig kiment, ezután is ki fog, az tuti, pontosan azért, mert nem lehet elvárni, hogy trailert tartson fenn csak azért, hogy ha egy-egy hétvégén kedve támad egy kis állatkodásra a Tétényi Fennsíkon, akkor odavihesse a quadját.
Ha nincs differenciálmű a quadban, akkor hogyan kanyarodik? Milyen a meghajtása ennek a gépnek?
Igaz, hogy ez nem kapcsolódik szorosan a topic témájához, de érdekelne.
Ez a forgalmiba történő bejegyzés érdekes lesz majd. Az lesz benne, hogy közúti forgalomban nem közlekedhet? Márpedig ha földúton halad valaki, az is közút, vagy közforgalom elől el nem zárt magánút. Gondolom arra gondoltak, hogy csak sport célból, az erre kijelölt helyen lehet majd közlekedni vele. De hogyan jut el vele a koma a "sportpályára". Kiviszi utánfutón?
Ismét egy jogi furcsaság.
"A meglévő rendszámosak forgalmijába tervezik beírni a legközelebbi műszakin ezt a korlátozást."
az micsoda turpi lesz! Egy csomó ember megvette súlyos százezrekért, meg megfizette a regadót, és akkor gyakorlatilag kitiltják a forgalomból a járművét! Ez aztán az igazi vérgeciség!
Megnéztem az általad hivatkozott KRESZ-t. Abban is az a fogalom van, amit én idéztem. Ebből viszont már kimaradt a betegszállító kocsi. Viszont ez alapján a quad belefért volna, ha nincs a KöHém rendelet.
Ami nekem le volt töltve jogszabály, az még a régi volt. Bocs.
Amiből én az idézett smkp. fogalmat kimásoltam az egy szép sötétzöld színű, világoszöld keretű, kis méretű KRESZ könyvecske. Piros betűs KRESZ felírat, a közúti közlekedés szabályai és értelmezésük. A kézirata lezárva 2001. májusban, vagy júniusban. A netes KRESZ-ben még a régi fogalom van. Legalábbis abban, amit én letöltöttem.
De mindjárt megnézem a te hivatkozásodat is.
A quaddal kapcsolatban akkor tényeg nem a KRESZ-ben van a probléma.
Más. Tegnap valaki felhívta a figyelmemet egy másik "police" oldalra. A címe "www.police.freeblog.hu". Nem annyira közlekedési témájú, inkább propaganda jellegű ( eddig), de még csak most indult. Ha valakit érdekel nézze meg.
Kis kutakodás után eredmény az lett qvadügyben, hogy a differenciálmű hiánya miatt nem közlekedhet szilárd burkolatú úton.
A meglévő rendszámosak forgalmijába tervezik beírni a legközelebbi műszakin ezt a korlátozást.
Lehet a megfelelő kategória s.m. , de egyedi forgalombahelyezéssel, ha a típusbizonyítvány szerint amúgy megfelel. Természetesen ez sem közlekedhet szilárd burkolatú úton.
Forrás : Közlekedésfelügyelet, engedélyezési osztály.
Eszerint nem a kreszben van a kulcs, hanem a KöHÉM-BM rendeletben.
Tulajdonképp egy év a matematikai különbség de mivel tankönyvről van szó, és a tanítási időszak átnyúlik a következő évre..
A neten található hatályos kresz , amiből másoltál, egyidős a könyvvel, amiből én másoltam.
http://web.b-m.hu/belugy/bmjog.nsf/cda8258f45faba0cc12569480042e930/125c50facf928234c1256b760041f70c?OpenDocument&Highlight=0,kresz*
A lap utolsó módosításának dátuma: 2005.07.22 09:27:46 AM
Nem lehet, hogy egy módosítás, vagy KöHÉM rendelet lekorlátozza a négykerekes sm-t betegszállítóra ?
Mindenesetre, ezt tanítják a kilencedikesekkel...
Közlekedési ismeretek tankönyv
7-10. évfolyam
--------------------------------------------------------------------------------
MS-2180
2. kiadás 2004.07.06
C5, 128 oldal ára: 1090,- Ft
ISBN: 963-697-301-6
Bocsi, félreértés.
A jelenleg hatályos KRESZ szerint segédmotoros kerékpár: Olyan két-, három- vagy négykerekű jármű, amelyet 50ccm-t meg nem haladó lökettérfogatú, belsőégésű motor vagy legfeljebb 4kW teljesítményű egyéb motor hajt, tervezési végsebessége a 45 km/óránál nem nagyobb, és saját tömege legfeljebb 350 kg.
Amit te idéztél az a régi szabály. Az új szerint már négy kerék is van, ezért nem értem, hogy miért nem lehet levizsgáztatni a quadot.
Itt a kulcs,srácok, egy kerékkel több van neki a kelleténél :-)
Segédmotoros kerékpár (Smkp): olyan két– vagy háromkerekû jármû, ill. négykerekû betegszállító kocsi, amelynél a hajtómotor hengerûrtartalma az 50 cm3-t nem haladja meg, sík úton 40 km/h sebességnél gyorsabban haladni nem képes, és a vezetõn kívül személyszállításra nem alkalmas.
http://www.mozaik.info.hu/Homepage/REVIEW/MS-2180R.HTM
Fogalmam sincs miért nem lehet a quadot levizsgáztatni smkp-nak, meg kell majd kérdezni a Közlekedés Felügyeletnél.
Fullkopy leírta, hogy mi lehet jelenleg Mo-on smkp. Ha smkp. jellegű járgánnyal tépsz és megállít a rendőr van nézi a jelet, vagy nem. Ha nézi bukta. Megjegyzem a robogók többségében nincs benne, de ha az összes a papírusz ( jogsi és motor papírjai ) rendben vannak, van biztosítása, akkor a yard többsége nem kötözködik.
Azt hiszem írtam már, hogy ilyenkor be kellene rendelni a felügyelethez, ahol eldöntik, hogy smkp- vagy mkp. Ettől függenek a további intézkedések is.
Bocs, de itt van egy kis tévedés. Jelenleg 14 éves kortól lehet levizsgázni smkp-ra. Ami úgy néz ki, hogy a szülinapja után kaphat csak vezetői igazolványt. A 14 éves kor a magyar jogrend szerint a büntethetőség határa. Vagis, aki betöltötte a 14. életévét büntethető. Bűncselekmény és szabálysértés esetén is. Az egy más kérdés, hogy jövedelemmel nem rendelkező embernél a büntetés kiszabása hogyan működik.
Nem semmi sztori. Rendes voltal az oreggel, de tenyleg!!!
Az axiammal pont az a fo gond szerintem, hogy vezetesre meg eretlen koru gyerkocok (14) is hajthatjak. legalabbis kulfoldon. Kepzeld csak el, ha figyelmetlensegbol vagy vaganysagbol balesetet okoz, mert kimegy a forgalmba, akkor meg szamon sem lehet kerni, mert kiskoru.
udv, Norbi
Összesen: 36 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|