:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
police - új hozzászólás Összesen: 36 oldal
Heló.Most tanultam A1-es kreszt a tesom meg M kategoriát meg mások B kategóriát.Együtt jártunk kreszre és nem sok különbséget találtam az A1 M és B között.Egy kettő azért volt:Kismotorral mehetsz az ut leállósávján de naggyal már nem.A1-el mehetsz autópályán M-el nem.A vasuti átjáróban az A1 el meg lehet elözni egy biciklist ,kismotorral már ezt nem lehet megtenni.Minden motoron mindig lámpával kell közlekedni még autóval lakott területen belül nem kell lámpa.Parkolásnál egy autó számára kijelölt helyen két motor is elhelyezhető.Segédmotorral ha más tábla nem tiltja mehetsz lakott területen kivül kerékpáruton max 20km/h val mig A1el már nem.Ha valahol kinnt van hogy :behajtani tilos személyautóval tábla oda még bemehetsz egynyomon haladó motorral de oldalkocsissal már nem.Kismotorra nem kell müszaki vizsga de A1től és felfele már kell.Nekünk a kresztanfolyam utolsó óráiban gépen lehetett gyakorolni a vizsgaprogramot.Nekem mindig 0,1,2 pontos volt.Kreszvizsgán 0 pontosra sikerült és minden kérdésre tudtam a választ nem tippelve sikerült a 0 hibapont.Még hátra van nekem a rutin és a városi vezetés és vizsga.Lécci irjatok olyan dolgokat ha tudtok hogy mire figyeljek majd oda a vezetésnél mit szoktak megszólni ill.buktatni.
Én csak a jól működő dolgokban vagyok konzervatív, egyébként fogékony vagyok az újra is.
De a járművezető képzés jelenlegi színvonala hagy maga után egy kis kívánnivalót. Egy volt oktató fogalmazta meg a magánképzés megjelenése után, hogy beindult a kamikáze képzés. Ha pénzed van, mindened van, ez lett e jelszó. Régebben megengedhették, hogy kivágtak valakit a képzésről, ha tök hülye és béna volt. Ha jól emlékszem öt sikertelen vizsga után elküldték PÁV-ra. Aki már volt olyanon tudja, hogy aki alapból nem ment át a gyakorlati vizsgán, azt PÁV-on tuti, hogy elmeszelték.
Kb. évente nekünk is van KRESZ vizsgánk. Természetesen tesztlapos. A biztos siker érdekében hallgatólagosan engedélyezik a kollektív megoldást.
Ilyenkor mindenki a közlekedésieken lóg. Már többször javasoltam, hogy legalább nekünk legyen fehér lapos vizsgánk, és kissé gyakrabban, hogy mindenki toppon maradjon. De erre jelenleg nincs igény.
Így fordulhat elő, hogy a rendőr hülyeségeket beszél az utcán.
Egyébként a KRESZ oktatásokra nem ártana közlekedési területen dolgozó rendőröket is bevonni. Sok érdekes dolgot tudnánk mondani, ami bizonyos szabályokat érthetőbbé tenne. Ezekkel az ismeretekkel az oktatók nem rendelkeznek.
A francba, már megint álmodozom.
Üdv! Shamen
Fullkopy, jól teszed, hogy továbbképzed a fiadat. Sajnos a fiatalok azt hiszik ( annak idején én is azt hittem ), ha megszerezték a jogsit, akkor már ők az országutak királyai. Sajnos sok gyakorlatlan vezető esik áldozatul annak, hogy a saját képességeit túlbecsüli. Lásd "diszkóbalesetek".
Egyetértek a dologgal, ugyanis elgondolkodtatott egy eset, ami a rutin vizsgám során történt meg egy előttem vizsgázó sráccal. Az első feladatot, a nyolcast tolással még teljesítette, de a visszaérkezés után a startvonalnál akkorát esett állóhelyben a géppel, mint recesszió idején az életszínvonal. A vizsgabiztos töprengett egy picit, majd közölte, hogy a feladatot végül is teljesítette, az újat még nem kezdte el, így gyakorlatilag semmi sem történt, folytathatja (!!!)Aztán belegondoltam, hogy a kereszteződésig minden gond nélkül (?)eljut, majd állóhelyben elhúzza a gép. Kell ez?
Úgy látom, mindketten konzervatívan ragaszkodunk az ész és a logika érvényesüléséhez. Sajna kevesek vagyunk a járművezetés képzés módosításához. Pedig milyen sok életet menthetnénk meg !
A képzés rossz, a számonkérés még rosszabb.
A magam részéről csak annyit tehetek, hogy itthon továbbképzem frissjogosítványos fiamat. ( nem mondom, hogy lelkesedik a srác, de nincs mese, a slusszkulcs nálam van, a mágnes meg , ami vonzza a srácot, maga az autó :-) ) Sajna, más apák ugyanezt általában nem teszik meg..
Üdv Mindenkinek!
Az egész ( KRESZ ) oktatási és vizsgáztatási rendszert meg kellene reformálni. Aki még vizsga előtt van, az biztos nem ért velem egyet, aki viszont több éve közlekedik és folyamatosan mazsolákba botlik, az igen.
Az oktatási és vizsgáztatási rendszert szigorítani kellene. Például azzal, hogy megszűnne a tesztlap és helyette esszé jellegűen kellene kidolgozni a feladatokat. Így el lehetne kerülni a tippelés útján jogsihoz jutás lehetőségét. Persze ez esetben az értékelés lenne bonyolultabb. Igaz, hogy a tesztlapon apró kis változtatásokkal kívánják a vizsgázót megzavarni, de az is félmegoldás. Annak idején én közlekedési szakközépiskolába jártam. A KRESZ könyv volt az egyik bibliánk. A fehér lapos dolgozatok mellett rengeteg teszt lapot is kitöltöttünk. Gyakorlatilag az akkor létező összeset. Így fordulhatott elő, hogy a vizsgára kiadott lapot is kívülről tudtuk.
Persze ez csak álom részemről. Hiszen szigorítás helyett inkább könnyítenek. Gondolom hallottatok a tervezetről, hogy nem kellene 8 általános a jogsihoz. Na, ezzel ugyan kiknek próbáltak jópofizni ?
Az, hogy bevezették az „A” kategóriánál a korlátozásokat, az egy viszonylag jó dolog. Így lehet elkerülni az 500-as gépre felülő 17 éves sráccal való találkozást. Kisebb géppel megtanul motorozni, és aztán mehet a nagyra. Édesapám mesélte, aki a 60-es évek elején vizsgázott motorra, hogy akkoriban a gyakorlati vizsga úgy nézett ki, hogy kerülni kellett egyet a motorral a Tsz udvarán. Előtte azonban talpra kellett állítani a gépet, amely le volt fektetve. Aki nem bírt vele, annak megköszönték a közreműködést és kérték, hogy gyúrjon még egy kicsit.
Nem azt mondom, hogy az a módszer jobb volt, de a második fordulata az tetszik. Viszont ilyen alapon senkinek nem lehetne mondjuk Honda Gold Wing. Azzal még Fekete Laci is megszenvedne egy kicsit.
A kivonatolt tesztlap nem biztos, hogy szerencsés megoldás lenne. Nem árt, ha a régi ismereteit is feleleveníti az ember a speciális motoros kérdések mellett. Az, hogy valaki vezetői engedéllyel rendelkezik az csak akkor előny, ha rendszeresen frissítette az ismereteit. Az már manapság kevés, ha valaki a tizenéve tanultakra támaszkodik, mert azóta többször is módosultak a szabályok.
Ha valaki szeret motorozni annak megéri pénzt és időt szakítani arra, hogy levizsgázzon. Nekem is van kollégám, akinek nincs motorjogsija, de van egy 900-as gépe. Akkor lesz neki kaka, ha belebotlik egy balesetbe. Még akkor is, ha vétlen. Ugyanúgy eljárnak vele szemben engedély nélküli vezetésért, mint egy átlag polgárral.
Üdv! Shamen
Ebben igazad van, de az, ha a kreszt megtanultad, az nem elég a vizsgán való átmenéshez, mert éppúgy mint a forgalmi vizsgán, itt is vannak ügyes beugratások. Plusz van egy csomó olyan szabály, amivel a gyakorlati életben az ember nem szembesül nap-mint-nap, és ezért el is felejti. Pl. hol lehet megállni a lakó-pihenő ővezetben, vagy hogy hány kiló tengelyterheléstől nem szabad fölállni a járdára, meg ilyesmi. Én 98 óta vezetem a különböző saját járműveimet, kétszer tettem sikeres kreszvizsgát, ismerem a táblákat meg az elsőbbség sorrendjét az útkereszteződésben meg minden, de attól tartok, ha most hirtelen kresz vizsgalapot kéne kitöltenem, az nem lenne tíz hibaponton belül. Ezért kell a tesztkönyv.
Szerencsés tippeléssel szerintem nem lehet kresz vizsgát tenni. Ahhoz túl sok kérdésből áll, és túl keveset lehet rontani.
Amúgy szerintem az egész vizsgarendszer töb betegágy, kreszestül, rutinostül, forgalmistúl, mindenestül, a különbség csak az, hogy a kreszre feltudsz készülni, a forgalmira meg legfeljebb az oktató készíthet föl, ha elmondja előre, hogy hol mivel szoktak szivatni. Vannak jó kis helyeik, pl. olyan iparvágány, ahol már fák nőnek a sinek közt, olyan régóta járt arra vonat, aztán kéjes vigyorral az arcukon lesik, hogy megállsz-e a kikapcsolat fénysorompó előtt körülnézni, meg olyan nagyon keskeny, de kétirányú utca, ami a kereszteződés után ugyanolyan keskeyn, de egyirányú utcaként folytatódik, és ez persze ki is van táblázva a kereszteződés után, és mondják, hogy fordulj balra, és látod, hogy a szembejövőknek ott a kerek tábla, és azt hiszed, hogy az behajtani tilos, és az a szakasz is egyirányú, ahol épp állsz, és besorolsz balra, és megbuktál, mert az egy 30-as sebességkorlátozó, amit behajtani tilosnak véltél. Meg van még jópár ilyen a tarolyukban, és kuvára élvezik a mocskok. (Hogy soha nagyobb élvezetben ne legyen részük!)
Szia shamen!
Zapkorte hozzászólásával nagyjából egyetértek, természetesen nem szándékozom motorjogsi nélkül "csapatni", "rendszámnélküliség"-ről viszont nem is volt szó.
Ami a lényeget illeti, én azt vetettem fel, amiről Te is írsz, vagyis, hogy nagy különbség van egy friss vizsgával, zéró tapasztalattal mondjuk egy 500-as gépre felülö 17 éves srác, és egy évek óta közlekedő valaki között, és itt persze nem elsősorban magamra gondolok, hanem általánosságban bárkire.
Ne érts félre, nem generációs probléma, amiről írok (az életkor nem érdem, hanem egy állapot), csak azt gondolom, hogy a fent említett srác sokkal nagyobb veszélyt jelent, elsősorban saját magára, de az utcán levő többiekre nézve is, mintha mondjuk én motoroznék A-s jogosítvány nélkül, feltéve, hogy tudok motort vezetni (mint már írtam nem fogok, csak a példa kedvéért említettem). Ha jól értettem Fullcopy is ilyesmiről ír.
Visszatérve a témához, én el tudnám képzelni, hogy lenne egy "kivonatolt"
KRESZ-tananyag, ami a motorosokra vonatkozó speciális szabályokból állna, és akinek van jogosítványa, az csak ebből vizsgázna. Szerintem sok ember van, aki tavasztól őszig szívesen otthonhagyná az autóját a francba és átülne motorra, csak riasztja a vizsgával járó vegzatúra.
Természetesen csak a KRESZ-ről van szó, a gyakorlatnál nem lenne pardon.
Van ilyesmi a világon, vagy tök hülyeség, amiről fantáziálok?
Most mennem kell melózni!
Sziasztok!
Ez a mai KRESZ oktatás és a vizsga is nagy rakás sz@r. Egyetlen példa:
Sikeres frissvizsgázókat kérdeztem meg olyan kiemelten fontos dolgokról, mint például az előzés min. 5 legfontosabb feltétele. Nem tudták csokorba szedni.. alkalmazni a gyakorlatban pedig csak azt lehet, amit értelemszerűen megtanultunk. A manőver megkezdése előtt végig kéne gondolni, adottak-e a feltételek. Ez viszont csak annak sikerül, akinél ott a tudás...
Üdv Zapkorte!
A hozzászólásod első részével egyetértek. Nem úgy a másodikkal.
Azt hiszem elég különleges képességeid lehetnek, hogy egy délután be tudod vágni a KRESZ-t. A KRESZ-t egyébként sem bevágni kell, hanem megtanulni. Nem a vizsgára kell felkészülni, hanem a közúti közlekedésben való részvételre. Kint az utcán nem tudsz a.) –b.) és c.) válaszok közül választani. Belekerülsz egy szituációba, ahol 33 százalék esélyed van, mert a tesztkönyvben várom válasz közül kellett választanod??
A tesztkérdéseket én mindig is hülyeségnek tartottam a KRESZ vizsgán. Nem adja vissza a tényleges tudásszintet, mert lehet, hogy csak szerencsésen tippelt a vizsgázó.
Nem tudom örülnél-e egy olyan partnernek a közúton, aki egy délután bevágta a KRESZ-t, és szerencsésen tippelt?
A végén az emberi oldallal kapcsolatos ironikus megjegyzésedben van igazság.
Üdv! Shamen
Röviden fogalmazva,csak olyan típusú motorkerékpárra szerelhetsz, és csak olyan típusú oldalkocsit, amilyet már korábban magyarországon összeépítve forgalomba hoztak.
Tehát, a vonatkozó KöHÉM rendelet szerint a motorkerékpárnak oldalkocsi felszerelésére alkalmasnak kell lennie.
Továbbá az oldalkocsinak a típusbizonyítványa alapján alkalmasnak kell lennie -kompatibilisnek- a motorkerékpárra történő hozzácsatlakoztatásának, gyári tartozékokkal.( ezt igazolja a tip.biz. )
Nem minősül átalakításnak :
f) a gyártómû által rendszeresített oldalkocsinak motorkerékpárra történõ felszerelése, amennyiben a motorkerékpár oldalkocsi csatlakoztatására alkalmas;
( köhém ötös)
http://net.jogtar.hu/jr/gen/getdoc2.cgi?dbnum=1&docid=99000005.KOH&cel=P(2)B(4)p(a)
17. § Motorkerékpárhoz oldalkocsi csak abban az esetben kapcsolható, ha a motorkerékpár saját
tömege az oldalkocsi saját tömegének a kétszeresét, az oldalkocsis motorkerékpár saját tömegére
vonatkoztatott motorteljesítmény pedig 100 kilogrammonként a 3 kW-ot eléri.
( köhém hatos )
http://www.godbrother.hu/download/6_1990_kohem.pdf
A dolog érdekessége, hogy már nem írják be az új forgalmiba az oldalkocsi alvázszámát. Sőt, az oldalkocsi nem jármű, és nem is szerepel a jármű nyilvántartásban. Akkor pedig átiratni nem kell.Hogy adásvételit kérnek-e róla ? Gőzöm nincs, de , ha kérnek, mire fel ? Hiszen sehol nem jegyzik az azonosítóját, a vizsgát követően mindössze a motorkerékpár jellege változik meg : oldalkocsis mkp. lesz.Ezt viszont bejegyzik..
Ebből arra következtetek, ha arra alkalmas motorral és összekapcsolt oldalkocsival vizsgára mész, műszaki alkalmasság után gondod nem lehet. A biztonság kedvéért adásvételit az oldalkocsiról vigyél, de ismétlem, nem tudom, milyen alapon kérhetnék..
Kreszt azért kell csinálni, mert a motorkerékpárok közlekedésére speciális szabályok vonatkoznak, amiket annak idején amikor a B-ből vizsgáztál, nem kértek rajtad számon. No meg azért, hogy az iskola 20e Ft-ra lehúzhasson a kresz tanfolyamért, mert a tanfolyam végzése a vizsgára eresztés kötelező feltétele, nem ám hogy csak úgy elolvassuk a jogszabályt, és elmegyünk vizsgázni...! :-( Egyébként nem a kresz gáz a jogsiszerzésben, mert azt egy délután alatt be lehet vágni a tesztkérdéses-helyesmegoldásos könyvből. Még a rutint is túl lehet élni (bár ott már szoktak vergődések lenni), a forgalmi vizsga, na az a gáz. Tudod, kis emberek kezében nagy hatalom... ki is élvezik: "ön második motorosként a párhuzamos közlekedésre alkalmas, de útborkolati jellel nem jelölt főútvonal külső sávjának belső oldala helyett a belső sávjának külső oldalán haladt, ráadásul az egyik kanyar után az indexet is kint felejtette és csak tíz másodperc után vette észre! beláthatja, hogy ilyen felkészületlenül nem engedhetem át! nem érdekel, hogy hány éve vezet autót balesetmentesen, uram, ön a közutak réme! vegyen pótórákat és jöjjön vissza két hét múlva!" :-(
Amúgy ma közúti ellenőriztek másodszor, ezúttal a puszteszeri úton. Ment előttem vagy két-három kocsi, de az nem kellett, én kellettem. Jó, hogy nálam minden rendben volt (még segélycsomagom is van ;-)), de ezek itt direkt motorost akartak fogni, szóval van ilyen is, nem biztos, hogy a B-s jogsis rendszám nélküli csapatás jó ötlet.
halika
Vennék az ES -re oldalkocsit.Milyen papirok kellenek,hogy müszakira vihessem?
csőváz
kilozulu
Szerintem ez azért van, mert nem minden autós tudna például Simsont vezetni! :))))
És azért az elméleti tananyagban is láttam a magam részéről különbséget.
Szerintem! :))))
Szia Shamen!
Először is köszönöm a választ!
Azért kérdeztem, amit kérdeztem, mert néhány ismerősöm eléggé "nagyvonalúan" kezeli, illetve inkább csak kezelte (közben megszerezték az "A"-t) ezt a dolgot, vagyis évekig motorozgattak
"csak úgy".
Most ugye közeledik a szezon és én is egyre erősebb késztetést érzek, hogy több mint 20 évnyi segédmotorozás után átüljek valami nagyobbra, de nem biztos, hogy lesz időm a jogsit még a tavasszal megszerezni. Viszont a "B"-s papíromat nem szeretném egy eltiltás veszélyének kitenni, már csak azért sem, mert a munkámhoz is kell.
Na, eddig a magánügyemről, de ehhez kapcsolódva felvetnék azért egy témát, hátha lesz, akit érdekel.
Arra gondolok, hogy miért kell új KRESZ-vizsgát tenni, ha motorjogsit akar valaki, akinek van "B"-s jogosítványa (nem is tegnapi)? Persze azt az egyszerű választ tudom, hogy "mert ez a SZABÁLY és kész", de inkább az érdekelne, hogy mi ebben a logika? A KRESZ elvégre is ugyanaz, akár autót vezet az ember, akár más közúti járművet, miért nem elég az egyes járműfajtákra vonatkozó speciális szabályokból vizsgát tenni? Másként fogalmazva: miért csináltatják végig az egész procedúrát mindenkivel, függetlenül attól, hogy valaki az első járművezetői engedélyét szerzi, tehát most ismerkedik a közlekedés elveivel és szabályaival, vagy már sok éve nap mint nap kint van az utakon? Ha jól tudom elsősegélyből felmentést lehet kapni, KRESZ-ből miért nem?
Tudjátok esetleg, hogy mik az idevonatkozó szabályok másutt Európában?
Mégegyszer köszi és üdv!
Zoli1
Bocs, nem piloce, hanem police.
Fullkopy ! Köszi kérdésedet.
Nem voltam teljesen elveszve. Olvasgattam az oldalt, csak írni nem írtam rá.
Néztem azt is, hogy történetében először a Piloce topic lecsúszott az utolsó helyre. Eddig. Ezért is köszi Zolinak a kérdésért.
Amúgyiránt a "police.freeblog.hu"-n tengettem napjaimat. Már elég jó kis társaság alakult ki.
Aztán szervezzük a nyári túráinkat a kollégákkal. Már van is egy fix időpontunk augusztus végén.
Szóval ennyi.
Üdv! Shamen
Naná, hogy kell igazolás! Itt van ám vasfegyelem ! Külömben is, hun voltál eddig engedély nélkül? Merthogy, mivel ez egy önkéntesen használható fórum, semmi közünk hozzá ... Amúgy nagy marha pangás van..egyebekiránt, hol bújkáltál eddig , semmi gond ?
Szia Zoli1 !
Látom senki nem kapkodja el a választ. Ha kell, tudok igazolást hozni a késésem okáról.
Szóval kezdjük a KRESZ-szel. A járművezetés személyi feltételei. 4.§ (1) bekezdés Járművet az vezethet, aki a jármű vezetésére jogszabályban meghatározott, érvényes vezetői engedéllyel rendelkezik, és a járművezetéstől eltiltva nincs.
A 35/2000. (XI.30.) BM rendelet ( a közúti közlekedési igazgatási feladatokról, a közúti közlekedési okmányok kiadásáról és visszavonásáról ) rendelkezik a vezetői engedélyekről. 3.§. A vezetői engedély különböző kategóriákba, alkategóriákba és kombinált kategóriákba sorolt járművek vezetésére jogosít, melyeket egy melléklet tartalmaz. Azt hiszem nem kell leírnom, hogy mi tartozik az „A” és a „B” kategóriába.
A 218/1999 ( XII.28.) kormányrendelet ( egyes szabálysértésekről ) az alábbiakat tartalmazza: Engedély nélküli vezetés 47. § (1) Aki vasúti járművet, légi járművet, gépi meghajtású vízi járművet, úszó munkagépet, illetőleg a közúti forgalomban olyan gépi meghajtású járművet vezet, amelynek vezetésére hatósági engedéllyel nem rendelkezik, továbbá aki e járművek vezetését ilyen személynek átengedi, százezer forintig terjedő pénzbírsággal sújtható.
(2) Azzal szemben, aki a közúti forgalomban vezet gépi meghajtású járművet engedély nélkül, a szabálysértési hatóság járművezetéstől eltiltást alkalmazhat, továbbá a rendőrség helyszíni bírságot szabhat ki.
Mivel ez kiemelt szabálysértés, ezért a pénzbüntetés mellett számítanod kell járművezetéstől eltiltásra is. A fenti összeg a plafon. Természetesen ettől alacsonyabb összeget fognak kiszabni első alkalommal. Hogy mennyit, azt több dolog is befolyásolja. Pl. személyi körülményeid. Van-e munkahelyed, mennyi a jövedelmed, van-e eltartott a családban, hány fő? Továbbá szempont, hogy az elmúlt két évben volt-e már szabálysértésed. Ennyire visszamenőleg néznek utána. Ide csak azok a szabálysértések tartoznak, amelyeket a szabálysértési hatóság bírált el, tehát a helyszíni bírság nem számít.
A szabálysértési hatóság 1 hónaptól 1 év időtartamig tilthat el. Tudni kell, hogy 6 hónapot meghaladó eltiltás esetén utánképzésen kell részt venni. Erről bővebben ebben a topicban a 9. oldal, a #182-es hozzászólásában olvashatsz.
Az, hogy hosszabb ideje van „B” kategóriás vezetői engedélyed „kedvezményre nem jogosít”.
Ja, és a szabálysértési hatóságok ítélkezési gyakorlata is eltérő területi egységenként.
Üdv! Shamen
Sziasztok!
Új vagyok a topikban, a kérdésem pedig az lenne, hogy mit érdemel az a bűnös, aki nagymotor-jogsi nélkül adja nagymotorozásra a fejét (és persze megdől).
Ennek nyilván van egyszer egy anyagi vonzata, érdekelne, hogy ez milyen határok között mozog.
Befolyásolja-e a szigort, ha a fent említett (természetesen csak elképzelt) illetőnek kb. 20 éve van B-s jogsija.
Az anyagi következményeken túlmenően érinti-e a retorzió a B-s jogosítványt?
A két jó fej rendőr szakszerű válasza mellett persze szívesen olvasnék mindenkitől véleményeket, esetleg sztorikat ezügyben.
a papír mizériákban nemrég épp ezt tárgyaltuk ki, szerintem ott az utolsó 30 üzenet közt minden kérdésedre választ találsz. ;-)
Nem, az ocsmányiroda nem foglalkozik végleg kivont dolgokkal. Itt kell bemondanod a rendszámot:
Belügyminisztérium
Központi Adatfeldolgozó,Nyilvántartó
és Választási Hivatal
Közlekedési Igazgatási és Nyilvántartó Főosztály
Közlekedési Nyilvántartó Osztály
1106 Budapest Tárna u 1-3
Levél:1475 Budapest PF:367
Tel:06 1 432 1742
és persze csekk is lesz. :-(
a 15000 Ft-os átírásról még nem hallottam, ez vagy január 1-től van így, vagy összekeverte a pasas az eredetiségvizsgálattal. 2005 szeptemberben 3720 Ft átírási illetéket fizettem 250-es motorra, itt a csekk.
Ha tudjátok a régi rendszámát, az alapján ki lehet kérni a BM nyilvántartás archívumából egy másolatot, amivel a forgalomba helyezheted. Kényszerátiratás? 125cc x 20 Ft = 2500 Ft amiről szó lehet, ettől szerintem igazán nem kell rettegni. Ha netán kérik, jól oda kell adni nekik, és kuss. ;-)
Sajna csak ennyit tudok a dologról, lehet, hogy a forgalmit pótolni kell :
Véglegesen kivont jármű ismételt forgalomba helyezése, amennyiben a kivonás nem bontási igazolással történt
Az eljáráshoz az ügyfél által bemutatandó okmányok, nyomtatványok:
· Az okmányirodában kitöltött nyomtatvány
· A járműhöz kiadott érvénytelenített új típusú forgalmi engedély és törzskönyv, vagy a csonkolással érvénytelenített régi típusú forgalmi engedély
· A forgalmi engedély és a törzskönyv illetékének megfelelő összegről feladóvevény
· Az érvényesítő címke díjának befizetéséről szóló postai feladóvevény
· A rendszámtábla árának befizetését igazoló postai feladóvevény
· A közlekedési hatóság által kiállított Műszaki adatlap
· Az előzetes eredetellenőrzés során kiállított jármű kísérőlap tulajdonosváltás esetén
· A kötelező gépjármű felelősségbiztosítás fennállását igazoló kötvény vagy fedezetigazolás
· Az ügyfél személyazonosságát igazoló okirat.
http://www.soroksar.hu/hivatal/okmany.htm
A jármű végleges kivonása forgalomból
A közlekedési igazgatási hatóság az ügyfél kérelmére véglegesen vonja ki a járművet a forgalomból:
a külön jogszabályban meghatározott M1, N1 kategóriájú, valamint a motoros triciklinek nem minősülő háromkerekű gépjármű esetén bontási átvételi igazolás alapján;
egyéb jármű esetén, ha annak ismételt belföldi forgalomba helyezési szándéka nem áll fenn .
Amennyiben a jármű forgalomból történő végleges kivonására bontási átvételi igazolás alapján kerül sor, a jármű hatósági jelzését, forgalmi engedélyét és törzskönyvét a közlekedési igazgatási hatóságnál le kell adni .
A közlekedési igazgatási hatóság a jármű bontási átvételi igazolás alapján forgalomból történő végleges kivonása esetén a jármű hatósági jelzéseit selejtezés céljából megküldi a Hivatalnak, a forgalmi engedélyét és a törzskönyvét a bontási átvételi igazolás átvételével, valamint a bontási átvételi igazolás sorszámának járműnyilvántartásba történő bejegyzésével egyidejűleg egyszerűsített határozattal visszavonja.
A bontási átvételi igazolás alapján forgalomból végleg kivont jármű ismételten nem helyezhető forgalomba .
35/2000. (XI. 30.) BM rendelet; 2006.
Mi a szöszt akarsz egy végleg kivonttal ?
ha végleg kivonatja, nem kell, minden más esetben át kell. (Hej, HyGy, nem lehetne az ilyesmiből egy FAQ-t csinálni?)
Sajnos hiába nem veszed át, kézbesítettnek tekintik. Az a világ, hogy ezzel manipulálni lehetett, megszűnt. A postás dolgozó az állásával játszik .Ha például kimész, mikor csenget, és nem veszed át a küldeményed, neki be kell ikszelnie, hogy az átvételt megtagadtad.
Köszönöm a válaszokat, és bízzunk Istenben. Az igazoltatás és a fenyegetettség már eddig is elég elrettentő volt rám nézve, nem hogy gyorsan nem megyek azóta, de még meg is vetem a gyorshajtókat. Remélem a megbánás elég a rendőrségnek és elfelejtik azt a kis sebességtúllépést.
Mindenesetre már szóltam a postásnak, hogy ha a rendőrségtől kapok levelet, akkor nem talált meg, dobja csak be az értesítőt, én meg majd nem megyek le a postára érte.
A szabálysértési törvény szerint nincs helye felelősségre vonásnak, ha a cselekmény elkövetése óta hat hónap eltelt, azaz a cselekmény elévül. Az elévülést azonban bármely eljárási cselekmény, amit a rendőrök foganatosítanak, félbeszakítja, a félbeszakítás napjával az elévülési idő újrakezdődik. Ha a cselekmény elkövetésétől számított két év eltelt, már biztosan nem lehet az elkövetőt felelősségre vonni.
http://totalcar.hu/tanacsok/autojogasz/ki51208/
Megtaláltam, három pont járhat érte, de a határ csak hatvan, az ittasokra lehet százig kiszabni...
http://www.magyarorszag.hu/hirek/kozelet/szabalysertes20050322.html
Közel fél év távlatából azt gondolom, kezdhetsz reménykedni hogy csak megnéztek. Rég feljelentettek volna, max. két hónapon belül kaptál volna postai úton egy csúf barnás papirost, amely igen sokba került volna, ha komolyan gondolják.
Azért állítottak meg, mert így bizonyítható az elkövető személye.Az ötven százalékost meghaladó sebességtúllépés már elég durva.
A bírság hatvanezer Ft-ig terjedhet, a jogsit 1 hónaptól egy év időtartamra vonhatják be.( ha nem volt előzmény ) Valahol olvastam,hogy százra emelték, a max bírság összegét,de nem akarlak ijesztgetni. Hogy hány ponttal jutalmaznak , azt nem tudom. A közigazgatási eljárásokban be kéne tartani a harminc napos határidőket, de nem szokták.
Hadd kérdezzem meg, hogy a közlekedési szabálysértést követően mennyi időn belül kell a rendőrségnek kiszabni a szabálysértési bírságot? Konkrétan; motorral lakott területen 50 km/h helyett 79-cel mentem és szemből bemértek - 2005. augusztus 26-án. Leállítottak, igazoltattak, de nem írattak alá velem semmit.Eddig semmiféle értesítést, szab.sértési határozatot nem kaptam. (Egyébként három-öt ház van az egyik oldalon, a másikon szántóföld, magas árokpart.
Köszönöm, ha válaszoltok
Üdv: Gyuri
Kösz Fullkopy!
Megkezdtem a csemegézést.
Egy kis cirkuszka a tachográf kapcsán itt olvasható ( Land Rover Egyesület ):
http://www.mlre.hu/kohem6.html
Az a kevés kivétel, kapásból 16.
Ebből a legtöbb vihart kavart és vitát gerjesztett a következő :
-magáncélra használt járművekkel nem kereskedelmi forgalomban szállított áruk
Miután nagynehezen sikerült a rossz szakfordítás kijavítása és újraértelmezése, a hatóság részéről, jelentősen lecsökkent a kötelezettek köre.
Magyarul a kötelezett kategóriában mégsem kell tachográfot szerelni a magáncélra használt pl. tehergépkocsiba, ha nem kerekedelmi forgalomra szánt árut szállítasz.
Ha már ketten is kíváncsiak vagytok a dologra, akkor itt teszem közkinccsé:
http://www.jogositvany.hu.hu/j5-1990.htm
http://www.locargo.hu/aktualis/dijak.html
http://www.jogositvany.hu.hu/j35-2000.htm
http://www.jogositvany.hu.hu/j89-1988.htm
http://www.kfki-isys.hu/pg/prof/torveny/218_99ss.htm
http://www.illetekhivatal.hu/1990xciii.htm
http://www.ado.hu/vamjogasz.php?page=1&idx=1025
http://www.apeh.hu/informacio/adoeljar_m.htm#illet
http://www.kotelezobiztositas2006.hu/kotelezo_biztositas/kotelezo_felelosseg_biztositas_kormanyrendelet
http://traffipax.info/docs/jogszabalyok/bmrend35-2000.htm
http://www.gyomaendrod.hu/ugyintezes/felfogadas/#uj_jarmu_forgalomba_helyezese
http://www.edeleny.hu/eugyintezes/gepjarmu_ado.htm
http://www.jogsicentrum.hu/info/kohem.doc
http://www.im.hu/
http://www.jogsicentrum.hu/kategoriak.htm
http://web.b-m.hu/belugy/bmjog.nsf/cda8258f45faba0cc12569480042e930/125c50facf928234c1256b760041f70c?OpenDocument&Highlight=0,kresz*
http://www.soroksar.hu/hivatal/okmany.htm
Asszem elég egyszerre most ennyi, Van, amit két forrásból is bemásoltam, amelyik tetszik, azt érdemes átnevezve elmenteni.
Igazat szólhatsz Jocó. Erre nem is gondoltam. Azért kíváncsi lennék, hogy egy tachograf vs. Fámalézer párharcban ki lenne a győztes, ha nem egyforma az érték.
A visszaélésre még alszom egyet.
Hi Fullkopy! A linkeket én is megköszönném! Jocó
Hi Shamen! Megint pontosítok! (nem kekeckedés) A 3.5 tonna össztömeget meghaladó teherautókba be kell építeni (pár kivételtől eltekintve) tachográfot amit az OMH-ban hitelesíteni kell, ami öt évig, beszerelés után pedig illeszteni, ami a követkető gumicseréig, vagy két évig érvényes. Az új ismerettel ne élj vissza nem kell mindent ellenőrizni...
Szerintem te sokkal többet dolgozol itt a válaszokon, mint eddig gondoltam. Kicsit lehet könnyíteni a dolgon. Mindenesetre elküldöm neked az e-mail címedre az összes számomra hasznos linket, ha akarod.
Sorry, a lábjegyzeten átfutottam.
Legutóbb az 511-ik hozzászólásomban is hivatkoztam a magyarország.hu -ra, de irdatlan rég idézek többek között innen ...
Visszaemlékszem a Ludas ( vicclap ) mottójára : egy újszülöttnek minden vicc új >:-)
Üdv Mindenki!
Valóban a járművek km órája viszonylag pontatlan műszer. Főleg a régebbi mechanikus meghajtású szerkezetek elsősorban a csalósabbak. A jeladósak már pontosabbak, de jelenleg szerintem nincs olyan gépjármű, amelynek hitelesített lenne a km órája. Elő szokott fordulni – mondjuk nem olyan gyakran -, hogy megkér valaki bennünket, hogy mérjük már be traffival a km óráját. Ilyenkor beáll mondjuk egy 50 km/h sebességre, mi pedig megmérjük a valós tempóját. Persze ez a kérés zsákbamacska az állampolgár részéről, mert ez nem szerepel egy rendőr szolgálati feladatai között sem. Lehet olyan, hogy udvariasan utasítja el a rendőr a kérést, ...... és persze van a másik lehetőség is. Annyi tanácsot adnék, ha valaki ilyen kéréssel áll a rendőr elé, lehetőleg gyér forgalomban tegye, mert akkor van nagyobb esélye a segítségre, és akkor van esély az elutasítás első variációjára is.
Az újabb kocsiknál már nem jelentős az eltérés, mindössze néhány km/h. Nem csak felfelé csalnak, előfordul olyan is, hogy lefelé. Természetesen a gumiméretben való eltérés befolyásolhatja, de én azt nem tudom megmondani, hogy mennyivel. Biztos lesz, aki utána számol.
Ha többet mutat az órád a ténylegesnél az még a jobbik változat. Az a problémásabb, ha kevesebbet mutat, mert akkor naívan, ártatlan arccal fogsz sebességet túllépni.
Szeretnék most visszautalni két réges-régi hozzászólásomra, ezek pedig a 69-es és a 75-ös. Ez valahol a 11. oldalon van. A 69-esben le vagyon írva, hogy mennyi a ráhagyás a mérés során. Ezt éppen a járművek km órájának, és természetesen a mérőműszernek a pontatlansága miatt találták ki, határozták meg.
Az utak mellé kihelyezett sebességmérőkről és kijelzőkről pontos információval nem tudok szolgálni. Én is csak autósként találkoztam még vele. Mivel nekünk úgy tanították, hogy a traffipax az „egyetlen” hitelesített mérőeszköz, ezért úgy gondolom, hogy a járművek órájánál pontosabb, de nem hitelesített műszerről van szó. Ez csak a magánvéleményem.
Erről a témáról az tudna bővebb felvilágosítást adni, aki üzemelteti ezeket.
Jocó köszi az információt. Nem tudtam erről a lehetőségről ( bevallom a magyaroszag.hu-ról sem ).
Sajnos itt ezen az oldalon most nem tudom illusztrálni, de földig meghajolok azok előtt, akik megpróbáltak arról meggyőzni, hogy lakott területen belül nem lehet smkp-val a kerékpárúton repeszteni.
Annyira izgatott a dolog, hogy elejétől majdnem a végéig átnéztem a KRESZ könyvet és megtaláltam az erre vonatkozó szabályt. Csak én kis butus nem ott kerestem, ahol kellett volna. Ugyanis nem az 54.§-ban, a kerékpárok és segédmotoros kerékpárok közlekedésénél van, hanem jóval előbb a jelzőtábláknál. A kerékpárút jelzőtábla magyarázatánál van a keresett dolog.
Íme: „Kerékpárút” (26. ábra), a tábla azt jelzi, hogy a kétkerekű kerékpárok csak a kerékpárúton közlekedhetnek; a segédmotoros rokkantkocsi, gépi meghajtási kerekes szék, illetőleg a kétkerekű segédmotoros kerékpár lakott területen kívül a kerékpárutat igénybe veheti, ha ezt jelzőtábla nem tiltja. A kétkerekű segédmotoros kerékpár, segédmotoros rokkantkocsi a kerékpárúton legfeljebb 20 km/óra sebességgel közlekedhet. A kerékpárúton más jármű közlekedése tilos;
Aztán abban a drága ( 1690 Ft ) kis zöld KRESZ könyvben van még hozzáfűzve magyarázat is, amelyben azt írják, hogy az a kifejezés, hogy kívül igénybe veheti, azt jelenti, hogy belül nem.
Szóval mégegyszer bocsi. Aztán magyarázatként még hozzáfűzném, ha mindent tudnék, akkor nem az utcán sz…..nék ( kérjük behelyettesíteni: szenvednék, szívnék, szaladgálnék, száguldoznék, stb. )
Üdv! Shamen
Hi Shamen!
Szokták egyesek mondani, hogy az autók-motorok kilóméterórája pontatlan, többet mutat a ténylegesnél.Mi erről a véleményed?Tfh. gyári gumi- és kerékméretet használunk.
Vannak néhol kitéve sebességmérők, amelyeket előtt elhaladva mutatják a pillanatnyi sebességünket.Ezek mennyire pontosak?
Hi Shamen!
Ne menj könyvesboltba!Csodálom, hogy nem tudod, (és ugy látszik más sem) hogy januártól a magyarország. hu-n fent van az összes hatályos jogszabály! Nem kell többet cd jogtárt másolni! A KRESZ meg fent van a Kff honlapján is, mindkét helyről letölthető. Üdv. Joco
Láttam előre, a reakciódat, ezért írtam, hogy : "a birkák gyalogosan kötelesek haladni ",de azt direkt kihagytam, a sok kondás meg köztük van, álcázva a suba alatt.Szőrivel kifordítva, mert nem esik az eső .
( mivel optimisték vagyunk )
inkább a 22. § (gyalogosok zárt csoportjának közlekedése) illetve a 62. § (állatok hajtása) vonatkozik rájuk. :-p
Akkor szerinted, ha az akol a közút egyik oldalán van, a legelő meg a másikon, akkor a bürgék által kitaposott ösvény ezennel előlépett közúti útkereszteződéssé.
Eszerint, birkák gyalogosan kötelesek libasorban haladni a csapás bal oldalán. A keresztúton való csoportos áthaladásukkor elsőbbséget kell nekik biztosítani. :-)
Hogy út miképp , mely feltételekkkel csatlakozhat a közúthálózathoz, már leírtuk.A térképre akkor vezetik fel, ha az engedélyezési eljárás lezajlott.A dolog nem úgy működik, hogy előbb a keresztelő, aztán születik meg hozzá a gyerek.
Én már láttam ám olyan erdőt is, ahol vadak élnek.Itt folyik a vadgazdálkodás.... vadul.Nemigazán vágják ki a fákat.
Lerágott csont már ez a dolog. Minek csűrni, csavarni?
Bocs, hogy belevau, ebbe a komoly vitába, de vegyük Fullkopy isten háta mögötti telephelyét. Valószínű, hogy oda egy közúton lehet eljutni ( Most vessük el a légi összeköttetés lehetőségét. ) Szóval közúton el lehet jutni a telephelyig. A telephely túlsó végén van egy kiskapu, ahol mondjuk csak egy 6 méteres asztallal felszerelt kombájn tud kijutni. Az az út viszont már nem közút, mert közvetlenül nem csatlakozik a közúthálózathoz.
Szerintem.
Összesen: 36 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|