:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
police - új hozzászólás Összesen: 36 oldal
Én alsóőrsön futottam bele rendőrökbe úgy, hogy nem volt jogsi, másik gatyában maradt. Semmi gond, lekérdezték aztán halle, mehettem tovább. Nem hinném, hogy ugráltatnak, ha van nálad bármi igazolvány, az alapján lekérdezik a jogsit, rendszám alapján meg a kocsit. De az tökéletesen igaz, hogy ha lehet inkább ne kísérletezgessünk:)))
Szerintem meg tudják kérdezni rendszám alapján a rádión. A forgalmit. De ha személyid meg jogsid sincs, akkor ha olyanjuk van, be is vihetnek. De nem szokás. Az nekik egy csomó plusz munka, és nincs belőle semmi hasznuk. Inkább kegyesen szemet húnynak. Legalábbis a pestiek. Aztán vidéken lehet, hogy eseményszámba megy az iylesmi, és előállítanak.
De szerintem a legegyszerűbb, ha beteszed a forgalmit az oldaldobozba, és akkor tuti nem marad otthon.
Helló Mindemkinek!
Előfordult már velem nem egyszer, hogy véletlenül forgalmi engedély nélkül indultam motorozgatni. Milyen következményekkel számolhatok akkor ha éppen egy hatósági ellenőrzésbe botlok és egyébként minden renben van?
Tessék, íme a jogszabályidézet. Tömören elmondva, igen mindkét végét jelezni kell. (a lenti szöveg csupán a kérdéses táblákra vonatkozik, kiszedegettem a lényeget)
83/2004. (VI. 4.) GKM rendelet
a közúti jelzőtáblák megtervezésének, alkalmazásának és elhelyezésének követelményeiről
5.4. Egyes jelzőtáblák (pl. Egyirányú forgalmú út vízszintes szárú nyíllal, Kikerülési irány, Magasságkorlátozás, iránytáblák, sávozott terelőtáblák stb.) - az 5.1-5.3. pontokban foglaltaktól eltérően - a forgalommal szembeni járdán, a járdaszigeten vagy a körforgalom középszigetén, illetőleg az úttesten levő akadályon vagy akadály előtt is elhelyezhetők.
13. A tilalmi jelzőtáblák alkalmazása és elhelyezése
13.1. A járművek behajtását tiltó jelzőtáblákat annak az útszakasznak a kezdeténél kell elhelyezni, ahol a tilalom alá eső járművek részére másik út még rendelkezésre áll a tilalom alá eső útszakasz elkerülésére.
14. Előírások az egyes tilalmi jelzőtáblákra
14.1. Behajtani tilos
A Behajtani tilos jelzőtáblát
a) az egyirányú forgalmú út azon végénél kell elhelyezni, ahonnan a járművek behajtását megtiltották;
b) a meg nem engedett irányból történő behajtás megtiltására az útkereszteződésben a félreérthetetlenül egyetlen forgalmi irány számára szolgáló csomóponti le-, felhajtó és összekötő ágaknál, illetve a külön e célra létesített várakozóhelyek és az útnak nem minősülő, de járműforgalmat lebonyolító területek be- és kijáratainál akkor is el szabad helyezni, ha ezeken a helyeken az Egyirányú forgalmú út jelzőtáblát nem helyezték ki.
16. Az utasítást adó jelzőtáblák alkalmazása és elhelyezése
16.1. Kötelező haladási irány
A Kötelező haladási irány jelzőtáblát csak útkereszteződések előtt, illetve a külön e célra épített várakozóhelyek vagy útnak nem minősülő, de járműforgalmat lebonyolító területek be- és kijáratainál a kereszteződés előtt szabad alkalmazni.
Tudna valaki segíteni: melyik passzus írja elő, hogy az egyirányú
forgalmú útszakaszt mindkét irányból jelölni kell (egyikből a nyíllal, a
másikból a behajtani tilossal) ? Esetleg az zerepel-e valahol, hogy kötelező
haladási irány tábláknak kell lenniük a kereszteződésekben ?
Jó, hogy van aki egyetért, már azt hittem velem van a baj.
Kiváncsi vagyok, hogy Rita 01, akitől az egész vita kiindult, olvasta-e a hozzászólásokat, és mire jutott?
Azért hasznos dolog a rutinvizsga. Sőt: én is megtartanám kötelezőnek, ha engem kérdeznének.
Én is odaállítottam annak idején nagy mellénnyel, hogy minek ez a bohóckodás, aztán csak néztem, hogy jéé: nem megy elsőre a nyolcas, meg nahát, baromi nehéz kanyarodás előtt hátrafordulni és vissza, miközben meg kell maradni az íven, pedig erre a készségre városi forgalomban azért életbevágó szükség van.
Amellett meg az se egy utolsó dolog, ha az ember mögött kezdőként ott van egy autó ütközöként és olyan sofőrrel, akiről tudjuk, hogy nem részeg, van jogsija és nem akar passzióból megölni, hanem mondjuk egy sávváltás előtt hátulról biztosítja a sávot, vagy cinkes helyzetekben ellát instrukciókkal.
És akkor még csak a saját érdekeinknél tartok, a le nem tördelt tükrű autósokról, meg fel nem borogatott gyalogosokról nem beszéltünk.
Nyilván nem tökéletes a képzés rendszere és többé-kevésbé az oktató lelkiismeretességén múlik a színvonal, de én azt mondom, hogy értékes dolog egy ilyen képzés.
Hát ez az!!!
Valahol el kell kezdeni azt a tanulási folyamatot!!!!!!
Szerintem olyan, hogy teljesen alkalmatlan, nem létezik (na jó, talán egy féllábú mongol idióta :-)). Ez egy tanulási folyamat, van akinek gyorsabban megy, van, akinek lassabban.
A kinyúlt gyerek meg egyszerűen hülye vó't, hülyeség ellen a tanfolyam sem segít. Kimész a 811-es útra, és alig van olyan fa, amin ne lógna két-három koszorú, mert a sok lökött kiszabadul hétvégén a jó kis töküres útra, és nyomja mint a süket a csengőt - amíg egyszer el nem rontja. :-(
Abban egyetértünk, hogy a vizsga nem jelenti, hogy tud valaki motorozni, és, hogy igazából az életben lehet megtanulni vezetni, de valahogy mégiscsak ki kell szűrni a teljesen alkalmatlanokat.
Lehet az is egy vélemény, hogy úgyis kihullik a férgese.
Sajnos tudok példát, amikor nem vettek a gyereknek motort, meg nem engedték vizsgára sem, aztán kölcsönkapott egy nagymotort, de csak az első nagykanyarig jutott. Lehet, ha vezetett volna már előtte is, hacsak tanfolyam szinten is, még ma is élhetne.
Szerintem meg éppenséggel gyorsan manőverezni sokkal nehezebb, mint lassan. Tötymörögni mindenki tud, legfeljebb elvisz egy-két tükröt kezdetben. Viszont 100km/h felett kanyarodni (és az úton maradni), na ahhoz már rá kell érezni a dolog ízére. De azt sem a tanfolyamon fogod megtanulni, hanem próbálgatás útján. A tanfolyamon nem tanulsz semmit, csak berregsz pár kört 50,00 km/h-val a jobbkezes utcákban, aztán ha megvan a jogsi, minél gyorsabban el is felejted, mint egy rossz emléket, mint mondjuk a katonaságot, amiben szintén van rendszer meg lehet hozzá ideológiát gyártani, de ettől függetlenül egy nagy-nagy hülyeség az egész.
Azéer ez így ebben a formában nem állja meg a helyét. Száguldani, húzni a gázt mindenki tud, de lassú sebességnél manőverezni, akadályokat kikerülni (városi forgalomban araszolni) már nem annyira. A szocimotoroknál nincs is nagy gond a probléma a nagysúlyú nagyköbcentis motoroknál fog jelentkezni. Szerintem jobb tanfolyamon az oktatómotort (ha van ilyen)odaverni, mint forgalomban beesni egy kamion alá. Persze a tanfolyam sem biztosíték a későbbi balesetek elkerülésére, de társadalmi érdek, hogy csak olyanok vegyenek részt a forgalomban, akikről bebizonyosodott, hogy alkalmasak az adott jármű vezetésére.
Na jó, aki kimegy a forgalomba úgy, hogy fogalma sincs a kreszről, az nyilván szót sem érdemel. ;-)
A rutin viszont szerintem elég butaság, hülye tötymörgés, szédítő nyolcas, meg a többi zöldség.
Üdvözlet, úgy látom majd mindenben egy az álláspontunk, én arra gondoltam hogy Kresz tudás nélkül sokkal veszélyeseb motorozni mint a sikeres KRESZ vizsga után.... nem arra hogy a forgalmi oktatáson tanulsz meg motorozni..., egyébként a rutin pálya pl nagyon hasznos mer rá vagy kényszerítve arra nagyon nagyon lassan menyj és megtanuld használni a gáz kuplung fék hármast.A rutin vizsgára kb 15000 motoros kilóméterrel a hátam mögött érkeztem még is volt ami új volt .
Ezzel vitatkoznék: én megcsináltam a tanfolyamot, de attól ugyan nem lettem okosabb, az oktató meg csak nézett ki a fejéből, nem magyarázott semmit. (Persze, tudom, rossz helyre mentem...)
Szemben egyébként az autós kioktatással, ahol az oktató mégicsak be tud avatkozni közvetlen balesetveszély esetén, a motoros tanfolyamon nem vagy semmivel sem nagyobb biztonságban, mintha swarzban gyakorolnál, e módon szerintem maga a tanfolyam elpocsékolt pénz. (De sajnos nem lehet tanfolyam nélkül vizsgára jelentkezni, mint hajdanán.)
Igazság szerint gyakorlat teszi a mestert, és az első párezer kilóméter alatt párszor tuti leizzad az őrangyalod, érdemes önmérsékletet tanusítani, főleg ha nincs autós/biciklis múltad sem.
Ettől persze még jó a papirokat rendben tartani, már csak azért is, hogy ne keserítse az élményedet a rettegés, hogy vajon melyik sarok mögött áll közúti ellenőrzés. Szedtek már ki engem is, kismotor, nagy fogás... aztán látták, hogy rendszám, jogsi, biztosítás, műszaki, minden van, akkor undorral elköszöntek "jó utat!" :-)
Én nem vagyok rendőr de abszolút eggyet értek mindenkivel aki azt mondja hogy minden papírnak rendbe kell lennie a motoron és magadon ha motorra ülsz.A közlekedés és főleg a motorozás igen is nagyon veszélyes.Hiába vagy te a világ legjobb motorosa attól még bármikor megtörténhet baj. Más hülyeségét sokkal nehezebb kivédeni mint a sajátunkat.Nem azt mondom hogy a jogosítványtól tudsz majd jobban vezetni de legalább az alapvető KRESZ szabályokkal tisztában leszel. Ami igen igen hozzá segít a kockázat csökkentéséhez.
Persze, igazad van, de azért ismerem (mivel én is most csináltam az A korlátlant), hogy milyen érzés, amikor viszket az ember segge, mert kint tombol a jóidő, meg rajzanak a motorosok...A gép meg lent pihen a garázsban és csak azért nem veszed elő, mert hátra van a forgalmi:)
Én meg tudtam állni, hogy motorozzak, de nem volt könnyű:) Pedig eléggé tisztában vagyok azzal, hogy mennyire megbüntethetnek. Örülök, hogy segíthettem:)
jobb időt és olcsóbb benzint!
Köszi!
Egy kis ismeretfrissítés rám is rámfér időnként. Néha elég pongyola vagyok.
Van olyan vélemény is, hogy a motoros jogsi nélkül nem is igazi motoros. Szerintem ezt belátni csak innteligencia kérdése.
Magyarországon nem csak a rendőrségnek, a polgároknak is meg kell még tanulniuk, hogy a rendőrség a polgárokért vannak, nem ellenük!
Akik azért vizsgáznak le, vagy azért kapcsolják be az övet, stb, nehogy a rendőr megbüntesse őket, azokanak van még mit tanulniuk az európai viselkedési normák elsajátítása érdekében, vagy, ha nem akkor, ne csodálkozzanak, ha Magyarországot még mindig a Balkánhoz sorolják!
Hadd álljon itt egy útmutató:
Amíg közlekedésben olyan balesetet nem okozol, ami 8 napon túl gyógyul, szabálysértésről van szó. Ha 8 napon túl gyógyuló sérülést okozol a balesettel (akár egy csont csak megreped), büntetőeljárás indul ellened.
Ha ittasan vezetsz, 0.8 ezrelékig szabálysértés (ez kb 1-2 sör), azon felül szintén büntetőeljárás.
Szabálysértésbe bele lehet szaladni, mindenkivel megesik, de lehetőleg ne kövessen el senki se komolyabbat. Félreértés ne essék, senki soha ne vezessen ittasan, mert abból nem jössz ki sehogy se jól, ha valami (akár vétlenül is!) történik. De azt el tudom képzelni, hogy egy kis elbambulás, túlzott megszokásból vezetés miatt valaki koccan egyet, aztán hopp a rendőr már írja is a cetlit, és bizony igaza van.
Ami a jogsi nélküli vezetést illeti, álljon itt az egyes szabálysértésekről szóló rendelet ide vonatkozó szakasza:
Engedély nélküli vezetés
47. § (1) Aki vasúti járművet, légi járművet, gépi meghajtású vízi járművet, úszó munkagépet, illetőleg a közúti forgalomban olyan gépi meghajtású járművet vezet, amelynek vezetésére hatósági engedéllyel nem rendelkezik, továbbá aki e járművek vezetését ilyen személynek átengedi,
százezer forintig terjedő pénzbírsággal sújtható.
(2) Azzal szemben, aki a közúti forgalomban gépi meghajtású járművet engedély nélkül vezet, a szabálysértési hatóság járművezetéstől eltiltást alkalmazhat, továbbá a rendőrség, valamint közúti határátkelőhelyen a határőrség helyszíni bírságot szabhat ki.
Lefordítva magyarra: max 100e huf pénzbírságot kaphatsz (ez általában 20-40e az első alkalmakkor), illetve járművezetéstől eltiltást, ami szabálysértésnél max 1 év.
Ami pedig a vizsgától eltiltást jelenti, olyan nincs. Ha épp csinálod a jogsit, közben elkap a rendőr, és eltiltanak a vezetéstől, attól te büszkén és boldogan levizsgázol, kreszt, rutint, forgalmit, csak épp az ocsmányirodától nem kapsz jogosítványt addig, amíg az eltiltás tartama le nem telik. Ennyi. Ha meg letelt, akkor bebattyogsz és adnak.
A gyakorlatról még annyit, hogy ha még nincs meg jogsid, és nem bírsz a valagadon maradni (már elnézést), akkor menj smkp-val amennyit akarsz, csak a moci papírjai legyenek rendben (biztosítás, mittoménmikell még smkp-hoz), legyen rajtad bukósisak, és tartsd be a szabályokat. Így alapból nem fognak megállítani, mert nem igazán foglalkoznak a segédmotorosokkal, pláne hogy egyre több van belőlük. Ha meg mégis megállít, akkor sírjál, mondd hogy most csinálod a vizsgát, arra gyakorolsz, ígérj meg bármit csak engedjen el.
Akinek felmerült vmi kérdése, szívesen segítek ilyen témában, ha pedig a konkrét szabályozást olvasgatná (micsoda perverzió), akkor
a szabálysértésről szóló törvény: 1999. évi 69. tv.
a szabálysértésekről szóló kormányrendelet: 1999. évi 218. számú
a büntető törvénykönyv:
1978. évi 4. törvény 184.§-tól a 191.§-ig.
na jóéjt, remélem tudtam segíteni.
Érdekes az irodátok, én visszamegyek a befizetett csekkekkel, addigra készek szoktak lenni a papirok.
Sajnos vannak szabályok amiket be kell tartani. Tudtommal jogállamben élünk és demokráciában. A hozzászólásodból ítélve még iskolába jársz, igazi lázadó kamasz vagy. Ez jó, de kérlek ne a közúton lázadj!
Ha igazi kioktatást akarsz, akkor azt mondom, hogy akinek van pénze motorra és benzinre, annak legyen pénze jogosítványra is!
Hazudnék, ha azt mondanám, hogy én jogsi nélkül nem motoroztam, de csak dűlőútakon.
Egyébként tudtommal, ha jogsi nélkül elkapnak egy évre tilthatnak el a vizsgalehetőségtől. Pézbírságnak kicsi a valószínűsége, ha tanuló vagy, legalábbis régebben így volt.
Hello!
kérdés!:
megvan a müszaki(friss) ,biztositás megkötve, de még az ocsmányirodába nem tudtak fogadni a papirok megcsinálása érdekében, vagyis minden csekket emit kiadtak ott nekem azt befizettem,csak azóta még nem kaptam ujjabb időpontot befejezni,az ottani dolgokat!Ezzel kapcsolatba az a kérdésem hogy szabad é már igy motoroznom?? vagy még mindig büntethető vagyok?
köszönöm!
Köszi a kioktatást. Mondjuk az egyáltalán nem érdekelt volna, hogy mi lesz ha balesetet okozok, (8 éve közlekedem forgalomban kerékpárral, de még nem volt ilyen.)de mind1. Mért nem lehet levizsgázni? Leírtam. Le fogok vizsgázni csak nem most.
Nincs kihalva ez a topik, csak szerintem senki sem érti, hogy miért nem lehet levizsgázni?! Van KRESZ-teszt könyv amiben az összes lehetséges kérdés benne van, elég, ha azt megoldod, és csak azokat a részeket nézed át ahol rontottál.
Senki sem szereti, ha olyanok veszenek részt a közlekedésben, akik nem ismerik a szabályokat!
Tudom nem ezt akartad hallani. DE a közlekedés veszélyes üzem, ráadásul, ha jogsi nélkül okozol balesetet (persze valószínüleg nem így lesz) nem fog helyetted fizetni a biztosító még akkor sem, ha egyébként van biztosításod a mocira. Egy ismerősöm 1,5milliót fizetett, pedig csak a néni korházi kezeléseét kellett kifizetnie, ráadásul nem is teljesen ő volt a hibás, de neki nem voltak rendben a papírjai.
Hali!
Most kérdeztem rá egy "nagyokostól", azt mondta le tudják kérdezni a rendszerből és ha nincs nálad akkor bevisznek vagy mi...mint a személyinél...? Fene tudja.
Én is arra gondoltam hogy csak eltiltanának a vizsgától!
Mi van ha azt mondom hogy otthon maradt?
Egy volt iskolatársam meg épp tette le a kresztanfolyamot B-re,közben elkapták ittas vezetésért.:) Az már durva. Asszem nem engedték csak egy fél év múlva vizsgázni,mondjuk a helyzetről nem tudok többet, de már van jogsija.
Ezek szerint már ketten vagyunk akik kíváncsiak, de úgy tűnik nagyon kihalt ez a topic:(. Nekem volt régebb egy ismerősöm aki állítása szerint 5.éve jogsi nélkül vezetett méghozzá autót. Azt mondta, ha találkozott egy rendőrrel csak lezáratták vele a kocsit és kifizetett 30 ezret. Megvárta amég elmennek a rendőrök, visszaült és ment tovább mintha mise történt volna. -ez egyrészt kissé hihetetlen bár lehetséges, smkp-al viszont nemtom mi a helyzet.
Jaja erre én is kíváncsi lennék mert most csinálom az A jogsit és már csak egy forgalmi vizsga hiányzik,de már nagyon menni kéne mocizni!!!
A kérdés nagyon rossz, mégpedig azért, mert nagyon nehéz rá válaszolni. a jó öreg magyar mentalitás szerint addig nem történik semmi, amíg egy igazán nagy tragédia nem történik, amit majd megszellőztetnek a nagyrabecsült kereskedelmi csatornák. mi számtalan igéretet kaptunk arra, hogy egyirányúsítani fogják, forgalomtechnikailag sem lenne akadálya, valahogy mégsem történik semmi. Talán aláírás gyűjtés segíthet a dolgon, de annak a részleteivel nem vagyok tisztában. esetleg egy lakossági fórum jöhet még szóba.
Akkor mit kellene (lehetne) tenni???
Az utcában többen is megerősítettek, hogy valamit tenni kellene.
Cső! Kérdésedre válaszolva:természetesen nem! Sajnos több olyan kereszteződés is van, ahol a buszok miatt védett utak is vannak, de utánuk a jobbkezest már semmi sem jelzi.Ha nem vagy ismerős, könnyen lépre csalhatnak szemfüles biztosítózók, illetve simán áldozat lehetsz. Ám az okozat már kevésbé érdekli a hatóságokat és a biztosítókat, mint a felelősség megállapítása.Nem egyszerű, csak a kis tempó segítene, akkor meg letolnak az útról.A közelmúltban egy kapubejárót úgy elálltak a parkoló autók, hogy bármennyire óvatos volt a szomszéd, elkaszálta az elejét egy hetvennel (!!!) érkező autó. Megosztott felelősséget hoztak ki a rendőrök, de a biztosító mégsem akar fizetni neki.Ja, és a büntikről már nem is szólok, amiket kapott szegény.
Ettől féltem, valami ilyenre én is gondoltam. Sajnos nálunk szinte egyáltalán nem ismerik a jobbkézszabályt. Itt is van egy-két utca ahonnan hiányzik a tábla, a legtöbb embernek fel sem tűnik. Egyik barátom 30-as táblát rakatna ezekbe a szűk utcákba. Ha betartanák az is jó lenne.
Kérdésem: Ott Újpesten felhvják a figyelmet a jobbkézszabályra, mondjuk útburkolati jellel?
Németországban egyenrangú utak kereszteződésében mindenhol (ahol jártam) felfestették a megállást jelző vonalat, így hívják fel a veszélyre a figyelmet. Ott se adják meg mindig az elsőbbséget, de mivel lassan mennek, mert tudják mire számíthatnak nem szokott beleset lenni a dologból.
off- már volt egy Pannóniám, amit most sikerült eladnom, mert azzal meg se mertem próbálni..
Sziasztok!
Lenne pár kérdésem, remélem nem volt már hasonló ebben a topicban, nem volt még időm átolvasni.Jópár éve szeretnék megtanulni motorozni, végre vennék egy 50ccm-es mocit, viszont nincs jogsim. (és sajnos egyelőre nem is lesz, mert már kijártam egy kresztanfolyamot,de az oktató végig csak hülye sztorikat mesélt, ugyhogy be kéne magolnom az egészet,de még pénzem sincs épp rá) Mire számíthatok ha elkap egy rendőr? Hogy tudnék pl egy vidéki motorostalálkozóra lejutni vele?Tudom kissé naiv kérdések, de örülnék egy pár infónak hasonló helyzetekről. előre is köszi
Hali!
Köszönöm a válaszodat, átolvasom őket.
Az új géppel még nem sokat mentem, mert lakás felújítás közepén járunk, időm alig van. Amennyit használtam, abból meggyőződtem, hogy ilyen gépet kellett vennem.
Üdv: Tomi
Hali!
Köszönöm a válaszodat, átolvasom őket.
Az új géppel még nem sokat mentem, mert lakás felújítás közepén járunk, időm alig van. Amennyit használtam, abból meggyőződtem, hogy ilyen gépet kellett vennem.
Üdv: Tomi
Üdv Tomi!
Az alap a következő: KRESZ 48.§ (6) A személygépkocsi első ülésén 150 cm-nél alacsonyabb gyermek csak akkor szállítható, ha az üléshez légzsákot nem szereltek fel, és a gyermeket biztonsági gyermekülésben helyezték el.
Ettől persze nem lettél okosabb ( ahogy én sem ), ezért kicsit utána olvasgattam a dolognak, hogy ne csak a KRESZ-ből idézgessek. Mivel hosszú cikkekről van szó, inkább beírom a helyeket, ahol megtalálod.
http://www.99-04.auto2.hu/a2-web99-11/1tores/gyermeku/fo.htm
http://www.jogsicentrum.hu/csevejde/0a.htm
Más. Milyen az új géped ???
Üdv! Shamen
Hali!
Az lenne a kérdésem, hogy lehet-e (szabályosan) első ülésen gyermeket, biztonsági gyermek ülésben szállítani?
Nem arra gondolok, hogy az egészen piciket a menetiránynak háttal, hanem a nagyobbakat, akiknek csak ülés magasítójuk van.
Amit elképzelsz, az szép, de sajnos az esetek többségében nem működik. az utcánk környéke csupa jobbkezes itt Újpesten, de havonta páran lezúzzák a másikat. A többinek pusztán szerencséje van, hiszen sokan azt sem tudják, hogy egyenrangú a kereszteződés.Ha meg történetesen egy péniszpótló bömös vagy ódi csattan beléd, akkor még feljelentést sem mersz majd tenni. Ez meg a valóság, bár én örülnék a legjobban, ha ez másként lenne. Sok sikert!
Én nagyon türelmes vagyok. Csak már velem is jöttek szembe. Csak azért pötyögök most itt, mert éppen biciklin (motortalanon) ültem, nem kocsiban.
Tühelem, dráha bahátom, tühelem!
( Huba Vezér )
Nekem már sikerült egy buszmegálló áthelyezésének igéretét kivasalnom a tanácsból. (Beláthatatlan útkanyarban van két buszmegálló, nincs olyan év, hogy ne lenne frontális ütközés, mert valaki nem bírja kivárni, amíg a busz megáll.)
Most már csak győzzem kivárni. (Bár elvileg 2008-ra igérték, úgyhogy lassan sor kerül erre is.)
Zapkorte hozzászólása alapjában véve jó. Csak manapság már nem tanácsok vannak, hanem önkormányzatok. ( Mielőtt még megszólítana, tudom, hogy tudja, hogy önkormányzat van. )
Attól függ, hogy az út kinek a fennhatósága alá tartozik. Tudomásom szerint a településeken áthaladó országos főutak általában a megyei közútkezelő kht. felügyelete alá tartoznak. Az összes többi út a helyi önkormányzaté.
De az ilyen forgalomtechnikai változtatásokra tett kísérletek többnyire sikertelenek. Aki meghatározta a forgalmi rendet az általában elégedett is vele, ezért nehezen megy a változtatás. Többnyire valami súlyos balesetnek kell történnie, hogy végre rászánják magukat a változtatásra. ( Még ennyiszer leírni a változtatás szót.) Sajnos az észérvek nem mindig hallgattatnak meg.
Németországhoz még fel kell nőnünk.
Azért mert nem írtam még nem voltam hűtlen ehhez a fórumhoz. Naponta olvastam.
Feltehetően az Index fórumra gondoltál, mert azon írtam ezen a néven, a rendőrségünk szégyentáblája topicban. Az utóbbi időben kissé megszelídült az is.
Azon kívül csak a Neotonos fórumba, valamint a néhai Police.freeblog.hu fórumára koptatom a billentyűzetet.
Ja, meg az ORFK fórumra.
Azért csak ennyire, mert néha dolgozni is kell.
Üdv! Shamen
A kerületi tanács forgalomszervezési főosztályához címzett levélben indítványozhatod a forgalmi rend megváltoztatását. (Feltéve persze, hogy valóban kerületi kezelésen álló kis utcákról van szó.) Praktikus mindjárt egy petíciót is csatolni (helyi lakosok név, cím, személyi szám), ha azt akarod, hogy valóban érdemben foglalkozzanak vele. Akkor aztán megszakértik a szakértők, hogy szerintük mi lenne ha, és ha nekik is tetszik az ötlet, akkor beveszik mondjuk a 2012-es rendezési tervbe.
Shamen!
Az a kérdésem, hogy, hogy lehet agy utca, vagy környék forgalmi rendjét megváltoztatni?
Sok helyen a kis utcák valamelyike táblával védett, ez két problémát vet fel. Az egyik, hogy a védett úton haladók sokszor a megengedett sebesség felett repesztenek ott, ahol egyébként a 30-40 km/h sebesség lenn indokolt. a másik, hogy ezeken a környékeken van a legtöbb gyerek, ekik koruknál fogva nem isnmerik a KRESZ-t. Sajnos a környéken volt is már gyermekgázolás, szerencsére nem végzetes.
Szerintem jó lenne ezeken a helyeken bevezetni a jobbkézszabályos közlekedést. A járművek nem gyorsítanának fel, mivel úgyis meg kellene állniuk, ezzel nőne a biztonság.
Németországben negyon jól működnek ilyen környékek, és tudtommal Pesten is sok ilyen hely van.
A táblákat is meg lehetne spórolni, hiszen elég lenne a megállást jelző vonalat felfesteni, ezzel is felhívni a figyelmet a jobbkézszabályra.
Vélemény?
Szia Shamen!
Már azt hittem hűtlen lettél hozzánk!
Láttam hozzászólásaidat a "Fórum"-on. Vagy az nem Te vagy?
Jó, hogy újra itt vagy!
Köszi a kimerítő választ! Üdv!
Üdv Rebel56!
Az írtad, hogy a „B” jelű jármű elsőbbségadásra kötelezett. Ennek a KRESZ 28.§ (2) bekezdés szerint eleget kell tennie.
Az irányváltoztatást – a művelet előtt kellő időben megkezdett és annak befejezéséig folyamatosan adott – irányjelzéssel kell jelezni. Az irányjelzést irányjelző készülékkel, ilyen készülékkel fel nem szerelt jármű esetében pedig karral kell adni. A szóló motorkerékpáros karral adott irányjelzése azonban szabályszerű akkor is, ha a kellő időben megkezdett jelzésadását – a bekanyarodás biztonságos végrehajtása érdekében – a művelet tényleges megkezdésekor abbahagyja.
Az irányjelzést az irányváltoztatás megkezdése előtt olyan időpontban kell adni, hogy a jármű irányváltoztató mozgása a közlekedés többi résztvevőjét ne érje váratlanul, és képesek legyenek ennek megfelelő magatartásra.
Az irányjelzés az irányváltoztatási szándékot és az irányváltoztatás irányát jelzi, de nem ad tájékoztatást az irányváltoztatás pontos helyéről, módjáról, jellegéről. Az egymáshoz közel lévő útkereszteződéseknél nem jelezheti a jobbra adott irányjelzés, hogy melyik útra akar a jármű vezetője bekanyarodni.
Az irányjelzést adó járművel szemben elsőbbségadásra kötelezett jármű vezetője köteles meggyőződni arról, hogy az irányjelzés ténylegesen milyen irányváltoztatást jelez, és az irányváltoztatást jelző jármű tényleges továbbhaladásának megfelelően köteles elsőbbséget adni.
Ez van a jogszabályban.
Kérdésedre válaszolva ez elsőbbség meg nem adásának minősül, amely jelenleg kiemelt szabálysértési kategória. Magasabb pénzösszeg és esetlegesen járművezetéstől eltiltás is járhat érte. ( Tudom, ezt nem kérdezted. )
A másodikra részre reagálva, tök mindegy, hogy milyen jármű az, amely kinnfelejtette az irányjelzőt. A KRESZ-ben van olyan, hogy az irányjelzés nem lehet megtévesztő. Eszerint „megtévesztő az az irányjelzés, amely a jármű mozgásával ellentétes vagy a közlekedés többi résztvevőjét bizonytalanná teszi a jármű továbbhaladási iránya tekintetében”.
Csak maszek véleményem, hogy az idézett esetben az irányjelzés és a jármű mozgása nem ellentétes egymással. Ha valaki jobbra jelez és balra kanyarodik, vagy fordítva, az már lehet ellentétes.
A fenti esetben azonban az elsőbbségadásra kötelezett jármű vezetője nem tudhatja azt, hogy annak a védett útvonalon haladó járműnek ténylegesen van irányváltoztatási szándéka, vagy csak kinn maradt a jelző. Ilyen esetben úgy kell eljárni, mint egy elsőbbségadásra kötelezettnek. Ha kihajt, akkor felelős elsőbbség meg nem adásáért.
Én ennyit tudok mondani róla.
Összesen: 36 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|