:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
police - új hozzászólás Összesen: 36 oldal
Ez mind szép és jó, de tudomásom szerint nem úgy szoktunk elesni, hogy azt előre tudnánk.
Esetleg, ha neked van eséselőrejelző készüléked, akkor tedd közkincsé, mert így mindenki eldönthetné, milyen ruhában induljon motorozni.
És gondolom indulás előtt a közlekedés többi résztvevőjével is közlöd, hogy most fokozottan vigyázzanak Rád, mert rövidujjúban nem akarnál elesni.
Szerencsére nem vagyok rá allergiás. ;-)
Ez az, pontosan a méhecskék miatt raktam fel a légterelőt, így a védőruházat kimerül egy pólóban és térdnadrágban :-) A háromkerekű nem szokott borulgatni alattam...
És nem félsz, hogy egy méhecske beröppen a pólód alá, neagyisten a rövidgatyádba? :)))
Szerintem ilyen kurvamelegben tök jó rövidujjuban és rövidgatyában motorozni. Ilyenkor a menetszél már nem zavaró, kellemes langymelegen nyaldos körbe, isteni. Persze fokozottan kell ügyelni az esésközeli helyzetekre, de aki már nem kezdő, az nyugodtan bevállalhatja, nem lesz semmi baja, ha nem rohasztja magára a "protektoros" cordurakabátot.
Én vettem egy komplett csomit a Zichy Jenő utcában, valami ezres körül volt. Hogy pontosan mi van benne, azt már jó rég néztem, de szerintem kevés. Pl. volt benne egy (!) tekercs kötözőpólya, de nem volt benne egyetlen jódampulla sem, sem pedig érszorító, meg még egy csomó minimálisan fontos dolog hiányzott. (Ezeket egy megbontott autós kötszerládából szépen átpakoltam bele.)
Na csak arra akarok kilyukadni, hogy ha a minimális dolgokat magaddal hurcolod, azzal már tuti, hogy túlteljesítetted a rendeletet. Azokat pedig érdemes, mert amíg az autós azért hurcol segélycsomagot, hogy ha elüt valakit, azt bekötözhesse, addig a motoros meg azért, hogy ha elütik (vagy csaj spontán elesik), saját magát bekötözhesse. ;-)
Én is láttam már motorosrendőrt rövidujjú ingben, de láttam már olyat is, hogy teljes mocis szerkóban a motor mellett kellett forgalmat irányítania kánikulában.Mondjuk volt neki miből izzadnia, de így is elég szar lehetett...
Veszprémben a buszpályaudvar mellett.
De ha gondolod beírom neked a tartalomjegyzéket.Ha az alapján te raksz össze egyet az is ugyanolyan jó (elvileg..).
Valaki nemrég nagyon helyesen kiállt a megfelelő öltözék mellett.
A rendőrségnek nem kellene példát mutatnia?
Szerintem autópályán a rövidujjú ing nem igazán a helyes viselet, ugyanis ilyen motorosrendőrt láttam, még egy vesevédő sem volt rajta.
Állítólag Németóban ugyanolyan kötelező darab a vesevédő, mint a bukosisak.
Szerintem én is ilyet(izzókészletet is) vettem a motorosboltban.
Azért csak hasznos néha ez a GOOGLE!
Rátaláltam egy cégre, aki saját gyártású
elsősegély csomagokat forgalmaz:
http://www.nrkft.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=41&Itemid=88
Remélem nem csak magamat szórakoztattam jól el ezzel a témával, de más hasonló cipőben járó sorstársamnak is segítettem!
Jó utakat, sok benzint! Lui
Képzeljétek!
A MSZT honlapján próbáltam utána nézni annak az 1989-ben kiadott szabványmak, ami az elsősegély felszerelésekről szól.
Addig már eljutottam, hogy az ezt ismertető dokumentum megrendelhető tőlük potom 2070,- HUF-ért papíron, elektronikusan PDF-be meg 2160,- HUF-ért.
Ez egy 6 oldalas valami! :-)
Lehet azért annyira ködös téma az az
"A" jelű elsősegély csomag is... Jó drága kideríteni még a tartalmát is...
vagy netán meg tudná nézni valaki a sajátját nekem? Úgy tűnik a tartalomjegyzék is elég lenne már, majd csak becsomagolom valamibe. :-)
Meg még azt is olvasom a fent említett szakoldalon, hogy 2001 és 2003-ban már szándékozták visszavonni... de még él!
Vajon hogy csinálják ezt a "nagyok" a fejlett EU országokban?
Már mint az efféle információk publikálását...
ÜDV! Lui
Szia!
Kösz az infókat! Az oldalasban azok a dolgok (is) benne vannak, amiket leírtál, azzal nincs is semmi bajom.
Az "A" tipusú csomagocskát a szóló 250-559-hez hajtom. Mondhatni nulláról indul a téma. Nincs semmilyen korábbi csomagocska...
Amúgy annyit már sikerült kiderítenem hogy az "A" jelű elsősegély doboz a MSZ 13553-89 szerint "készül".
Üdv! Lui
A meglévő csomag - ha lenne- lejárt tartalmát a benne lévő leltárlap alapján, ( szavatosság a csomagolásokon )akár a patikában is kicserélhetnéd.A steril kötszer, jód és egyebek járnak le, az olló nem :-) Az oldalashoz egyébként "B" jelű doboz kell, és elakadásjelző háromszög is.
A szóló 638-asnak a bal lemezfedele alatt elfér a tasakos "A" csomag.
Hitelesíteni nem kell, vásárlásnál jó, ha le van zárva,akkor elvileg nem lehet hiányos. A rendőr , ha kíváncsi, úgyis kibontja, attól függetlenül, hogy orig., vagy nem.
Köszi a címet!
Már csak annyi a dilemmám, hogy csinálhatok-e "házilag" mentőcsomagot...
Régebbről rémlik valami "zacskós" csomagolás a mocikhoz - már csak a méret miatt is, hogy hol tudom eldugni a gépben :-)
Szóval a maszek csomag tartalmilag valószínüleg jó lenne (ha tudnám a pontos előírt alkotóelmeit!), de mit szól esetleg a kiváncsiskodó, hogy hogyan hiteles és szavatos a pakkom?
Üdv! Lui
A B a Metróban a legolcsóbb,( ezerketttő, vagy ezeröt..) az tuti. Lehet, hogy úgy is jól jársz, ha megveszed, és abból összeállítod az A-t. Aztán lehet, hogy ugyanott A is van,nem néztem, de lehetséges, hiszen bukót is árulnak...
Szerintetek az "A" tip. mentőcsomagot hol árulják nem túl drágán? Már amennyiben ez összefügg a POLICE fórummal - mert az én mocimmal igen!
Kismotoron is tartani kell ilyet? Vagy ott elég csak érteni az elsősegély nyújtáshoz? (lásd: EÜ vizsga azért kell) Mentődoboz meg majd csak akad valahol?! (Már ha éppen én szeretnék segíteni valakin...) :-)
NA. Akkor ezt jól kitárgyaltuk... :-)
Amúgy a gégemikrofonnál jobb megoldás is létezik a sisakba: fejtetőre csont-mikrofon.
Anno egy gyári készletet ajánlottak nekünk a TÜÓ sisakokba, kb. 160 ezer HUF-ért. Ugyanis beszédünk megrezegteti a fejtetőnket is. (próbáld ki az odarakott űjbegyeddel!)
Na már most: ha a sisak tetejébe beépítenek egy ilyet, az oldalába meg a hangszórókat, akkor tényleg nem sok előkészítést kíván a kommunikáció. Csak felkapod a sisakot és nyomás...
Valami hasonlót szeretnék összehozni házilag, kombinálva egy kicsit az automatikus adásraállás (VOX), a zenehallgatás, és a GSM headset funkciókkal. De ez már egy másik fórumra való téma - sőt talán az alap SISAK kérdéskör is... ha netán valaki már kellően unja itt ezt a kérdéskört, akkor bocsi!
ÜDV! Lui
Húúú! Az a vadászpilóta verzió még spécibb! Egy sebességet kipróbált kollegám szerint mocin nagyobb sebességnél már levegőt is nehéz venni. Ekkor lehetne hasznos a pilóta sisak alá beférő légzőmaszk! :-)
Ezt már észrevettük korábban is.
Nem!
Én is akarok néha kötözködni!!!!!!!!
Én Amsterdamban egy katonai boltban akartam egyszer egy vadászpilóta sisakot venni a TZ-re, de az már utópia lett volna, megaztán a pénzem is elfogyott...
Nekem az tetszett a tankos fejfedőben, hogy olyan jól bélelt. Viszont a pofánk már huhogós üzemben is tök lefagyott benne, nem tudom hosszabb távon milyen lehet motoron.
Meg a vicces békahang, amit elő tudott állítani az a komoly "egymásközti" rendszer...
Viszont a gégemikrofon egyértelmű előny, nem is értem, hogy miért nem ilyennel szerelik ezeket a kereskedelemben kapható beszélőkéket. Nem kapcsolja be a menetszél, nem kell gombot nyomogatni, tök ideális lenne.
Én az ecserin láttam nemrégiben vadiúj orosz pilótasapkát, amit náluk a katonai teher-és bombaszállítók, meg polgári kisgépes pilóták szoknak használni.
Az már bőrből készült és nincsenek rajta párnázott hurkák, mint a tankos kivitelűn. Szóval egy fokkal konszolidáltabb dolog.
Igen, csak egy sima személygépkocsi volt, de nem akartam már belekötni, mert a lényegen szerintem nem változtat a másik jármű típusa.
Nem szgk-t írt, hanem autót.. de nem tökmindegy ?
Szerintem záróvonaltól függetlenül is az autós lett volna 100%-ban a hibás, hiszen kanyarodás előtt meg kell győzödni, arról, hogy az biztonságosan elvégezhető-e. Ráadásul mindig számítani kell arra, hogy csak kinntmaradt az index, főleg motorkerékpár esetén.
Itt mindenki tgk-ról beszél, de te szgk-t írtál, mi az igaz?
JA ÉS MÉG VALAMI: a fülvédők ugyebár tartalmaznak egy pár (HIFI-nek azért nem nevezhető) beépített fejhallgatót is, amikre külső hangforrás(ok) köthetők - ráadásul a menetzajt is nagyon jól kizárják.
Teljesen más akusztikai érzés ebben suhanni a menetszéllel szemben! :-)
Ráadásul a párban alkalmazott gégemikrofonok is olyan hibátlan mobil kommunikációt eredményeznek, ahol nincs mocizaj, vagy egyéb háttérzúgás, csak a kedves motoros hangszállainak rezonálása!
Még az egyébként komoly "DRAGER" TÜÓ-sisakom sem tud ennyit, habár abba is beépíthető hallgató meg mikrofon...ÜDV!
Na ez jó hír! Amúgy is készülök átgurulni, kipróbálni a legújabb Román utcaszintű (?!) GPS digitális térképi adatbázist... meg aztán amúgy is szép a táj! Azért csak sajnálom, hogy "holmi katonai fejvédő" csak a harckocsikban megfelelő védőfelszerelés, a mocin nem. Ami az EU-s sisakot illeti: 1990-ben egy hasonló kategóriájú valami plexije tört szerte szét az arcom előtt, amikor lerepültem 50-nel... meg a hármas-látásos agyrázkódást is így szedtem össze...amúgy tényleg sokat megvédett belőlem. (pl. a körmeimet!) ÜDV! Lui
A záróvonal kimaradt a leírásból...így viszont a tgk szabálytalan balrakanyarodás közben , a záróvonalat átlépve okozhatott volna balesetet.Így viszont övé a 100 százalékos felelősség.
Amikor én szereztem a jogsit 20 évesen, akkor azt mondták hogy 2 évet várni kell a személyszállítással, cimborámnak most júniusban jár le ez a tilalmi időszak. Mondjuk nekem jó dolgom volt, mert már két éve megvolt a B kat jogsi, így ahogy kézbe vettem az Akorlátot egyből vihettem volna utast is.
Szép napot!
Szia! Az első jogosítvány megszerzésétől számítva két évnek kell eltelnie. Mindegy, hogy autó vagy motor, de nem tartozik bele az smkp. Életkorra nincs külön megkötés, de mivel az A1 alsó életkorhatára 16 év, ebből az következik, hogy 18 éves korod előtt semmiképp nem vihetsz utast.
Fullkopy, levendel: köszi a válaszokat!
Amikor én szereztem a jogsit 20 évesen, akkor azt mondták hogy 2 évet várni kell a személyszállítással, cimborámnak most júniusban jár le ez a tilalmi időszak. Mondjuk nekem jó dolgom volt, mert már két éve megvolt a B kat jogsi, így ahogy kézbe vettem az Akorlátot egyből vihettem volna utast is.
Szép napot!
Egészen egyértelmű, hogy 100%-ig a teherautista lenne a felelős egy esetleges balesetért ebben a helyzetben.
"Az én kirakott indexemet úgy értelmezi, hogy a "Behajtani tilos" felirattal ellátott kis utcába akarok lekanyarodni " Nem értelmezheti úgy, mert akkor azt kellene feltételeznie, hogy a záróvonalat átlépve, szabálytalanul akarnál balra kanyarodni. (miközben ezt szabályosan jelzed)
Ez a gondolatmenet alapjaiban ütközik a KRESZ és a józan ész elveivel is.
Másrészt meg az irányváltoztatást jelezned kell, amikor az ábra szerint átértél a belső sávba még épphogy csak befejezted a manővert. Erre mi lehet a panasz? És miért lenne ez félreérthető, ha egyszer ott van neked végig a záróvonal?
Ez nem a megtévesztő jelzés, hanem egy újabb nyolcosztályos tróger a "bésjogsival mán vezethető" teherautóban esete.
Sajnos, sok esetben már csak a motoros örököseinek, teherautóval történő találkozás után.. ezért kell nagyon odafigyelni az esetlegesen megtévesztő jelzésekre.Mindenki rohan.
Egyértelműen elsőbbséged volt, a szembejövőnek csak akkor szabad megkezdenie a balra bekanyarodást, mikor te is megkezdted, a vázolt esetben, mivel csak így győződhetett volna meg a valós haladási irányodról, illetve így teljesíthette volna elsőbbségadási kötelezettségét..Kisebb
baleset esetén a helyszínelő véleménye alapján kismértékben talán megosztható a felelősség, súlyosabb esetben macerás, főleg, ha nincs tanú az irányjelző megtévesztő használatára.A magam részéről laikusként a tgk-t hoznám ki 100 százalékban hunyónak,nem bonyolítanám, de lehet, hogy a szakember másként látja...
Köszi a választ! Ez volt az emberi oldala, nézzük a jogit: ha megtörténik a baleset, akkor kinek fizet a biztosító?
Erdélyben szabadon oldalkocsizhatsz sisak nélkül (hivatalosan), de Magyarországon sajna kötelező.
Sajnos csak az EU ece jeles sisak felel meg a KöHÉM rendeletnek.Ennek használata éppúgy kötelező, mint a hasonló jellel ellátott biztonsági övek használata gépkocsikban. Ott sem használhatsz e helyett katonai nadrágszíjat.
Üdv Mindenkinek! Talán naív a kérdésem, de azért felteszem: tiltja-e valami, hogy az öreg (1982) oldalkocsis JAWA-mon sisak gyanánt egy vadi új harckocsizó sapkában utazzak? HA nem akkor még keresnék hozzá hasonlóan idióta jellegű szemüveget is, meg egxy könyékig érő bőrkesztyű se lenne az az utolsó - amolyan "a tizedes meg a többiek" módra... :-) Jó utakat! Lui
Szabályosan haladtál volna, de a közlekedés más résztvevőjét viszont megtévesztetted az irányjelző folyamatos használatával. A sávváltás után talán jobb lett volna kikapcsolni, és az úttorkolat után ismét működtetni. Elsőbbséged neked volt, azzal nincs baj. A táblát te láttad, ő lehet, hogy nem...hihette, hogy lefordulsz, és egyidejűleg kanyarodhattok..
Sziasztok!
Nemrég már kérdeztem a megtévesztő jelzésekkel kapcsolatosan, most viszont adódott egy konkrét helyzet, ahol majdnem elkaszáltak.
Készítettem egy ábrát ezzel kapcsolatosan, ami nem teljesen pontos, rossz minőségű is, de a lényeg talán látszik rajta: katt!
Tehát: a térképen alulról felfelé haladok motorral. Az "A" jelnél kirakom az indexemet balra, sávot váltok, hogy később a nagy kereszteződésnél le tudjak kanyarodni balra. Az indexemet kinn hagyom, hiszen nemsokára itt a nagy kereszteződés, ahol le akarok fordulni.
Szemből jön egy autó, amely a "B" jelnél megáll és szeretne balra nagy ívben kanyarodni. Az én kirakott indexemet úgy értelmezi, hogy a "Behajtani tilos" felirattal ellátott kis utcába akarok lekanyarodni és arra gondolva, hogy majd elkanyarodunk egymás előtt - kijön elém. (Az ábra itt nem pontos, ez megvalósulhatna, kicsit közelebb van egymáshoz a két szemközti utca.) Épphogy ki tudom kerülni, ő meg rámdudál és élénk gesztusok kíséretében felszólít egyik közeli hozzátartozómmal való szexuális cselekedetre.
Utólag is úgy látom, hogy szabályosan haladtam. :) Szerintetek?
Nagyon jó forrást találtam :
http://www.autosisi.hu/kresz.htm
Tévedések elkerülése miatt:a lakott területen belüli esetet vázoltam..
Nyugi, csak a szokásos hecckampány. Már tavaly is elsütötték néhányszor.
Ami az álló kocsisort illeti: a kikerülésre ugyanazok a szabályok vonatkoznak, mint az előzésre, tehát elvileg megteheted - gyakorlatilag azonban aligha teljesühet azon pont, hogy tilos több járművet egyszerre előzni, hiszen az álló kocsisorba nem tudsz besorolni. A lámák előtt meg záróvonal szokott lenni. Szóval nyugi bele, hogy nem szabályos eme tevékenység. A rendőrrel szemben meg kár okoskodni, ha megdőlsz, jobb, ha őszinte megbánást tettetsz, akkor talán kevésbé nyomja meg a ceruzát.
Vedd elő ismét a kresz könyvet, és frissítsd fel a tudásodat, mielőtt megkaszálnak.
Nincs ebben semmi extra, az ember felejt. Nem véletlenül kell évente, vagy többször is házi vizsgát tenni nagy cégek sofőrjeinek.Szinten kell maradni, és a módosításokkal is tisztában kell lenni.
A fogalmakkal kezdd, mert elfelejtetted, hogy az álló jármű melletti elhaladás ugyanabban a forgalmi sávban nem előzés, hanem kikerülés.Párhuzamos közlekedésnél ez pedig csupán egymás mellett való elhaladás.
Ne keverd össze a megállni tilos tábla hatályát, ami alól kivétel a forgalmi ok, az álló jármű fogalmával.
A forgalmi okból álló gépkocsisor kikerülését azonos sávban pedig tiltja a kresz.
Előzni pedig csak ténylegesen mozgó járművet lehet.
Lehet , hogy nekem se ártana utánaolvasni, most séróból válaszoltam, remélem jól..
Azért lenne fontos egy szakember véleménye, mert a néhány éve tanult dolgok hajlamosak elhomályosodni a memóriában.
Véleménynek köszönöm, de egészen pontos képet szeretnék kapni.
Mivel mindenhol azt hallani-olvasni, hogy a motorosokat fokozottan ellenőrzik, ezért jó lenne egy kicsit felkészülni.
Szerintem!
Paragrafust ne várj tőlem, de én néhány éve úgy tanultam, h egy nyomon haladóval csak külön forg. sávban előzhetsz, kétnyomút. Talán egynyomút is.
Nonszensz módon ez fordítva nem igaz, tehát az autós majdhogynem jogosan túr le, ha a sávodban békésen rotyogsz a padkához közel :(.
A kikerülésnél nemtom mi a helyzet.
Sziasztok!
Hogy is van ez hogy mikortól lehet utast vinni mocin??
Egyszer olyat hallottam hogy 2 évre a jogsi után, meg olyat hogy 18 év után!
Mi az igazság?
esetleg mindkettő?
Azt szeretném megtudni, hogy le van-e valahol az írva, hogy álló autók között nem lehet elmenni motorral.
Mivel a forgalmi okból történő megállás nem minősül megállásnak, ezért
szerintem az előzés feltételeinek megléte esetén miért ne lehetne előzni?
HI!
Kösz a válaszokat!
Ezentúl jobban ügyelek az okmányokra.
Összesen: 36 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|