:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
police - új hozzászólás Összesen: 36 oldal
Na tessék, már írni sem tudok, szóval rosszmájú... :)
Nem hülyék ezek a németek! Idehaza is lehetne sz@patni ilyen kütyüvel a robogós jónépet! Pedig nem voltam mindíg ilyen rosszmályú... :(
Én is támogatom az ötletet!
Itthon is kéne pár ilyen:
http://auto.indavideo.hu/video/Igy_buntetik_a_nemet_robogosokat
Nem lehet lefordítani, se letakarni. Motorkerékpárra az irányjelző nem kötelező, de ha fel van szerelve, akkor működnie kell. Hibája esetén ideiglenesen karjelzéssel pótolható, ekkor nem büntethet a rendőr.
6. § Műszaki hiba
(1) A vezető köteles a járművet - lehetőleg olyan helyen, ahol a forgalmat nem akadályozza - haladéktalanul megállítani, ha a jármű olyan hibáját észleli, amely balesethez vezethet, különösen ha elromlott a jármű
a) kormányszerkezete,
b) üzemi fékberendezése,
c) összes féklámpája,
d) irányjelző berendezése, kivéve ha kézzel megfelelő irányjelzés adható,
e) bal oldali első vagy hátsó helyzetjelző lámpája, kivéve, ha a jármű kivilágítása nem szükséges vagy az elromlott lámpa a távolsági fényszórót és a hátsó helyzetjelző ködlámpát kivéve más lámpával helyettesíthető.
(2) Az (1) bekezdésben említett hiba elhárításáig a járművel - a (3) bekezdésben említett esetet kivéve - közlekedni nem szabad.
(3) A közlekedés biztonságát közvetlenül nem veszélyeztető műszaki hiba esetében a járművel - fokozott óvatossággal, lehetőleg kis forgalmú úton és időszakban - a legközelebbi olyan helyig szabad közlekedni, ahol a hiba elhárítható.
Rendszám nélkül is tudsz biztosítást kötni, de közlekedni csak rendszámmal lehet. Rendszám megszerzése után irány a biztosító a forgalmi bemutatására, és hajrá!
Rendszám nélkül nem tudsz biztosítást kötni. Ha pedig nincs érvényes biztosításod le sem tudod műszakiztatni.
Már hogy lehetne!Nincs rendszámod.Az az azonosító.Ha szabálytalankodsz az alapján azonosítanak.
Forgalomból végleg kivont motorral(le van adva rendszám), ha kötök rá biztosítást és elviszem műszakira, a sikeres műszaki után vajon lehet már vele legálisan közlekedni? Rendszáma persze ettól nincs még neki. Ezen gondolkodom.
Igen, megbüntethet! Ha nem működik le kell forditani az irányjelzőket a föld felé, vagy leszerelni, s kézzel jelezni.
Üdv!
Nem működő irányjelző miatt büntethet-e meg a közeg?
Némely kiváló família tényleg lop. Manapság ez akár bőrszínfüggetlen is lehet. De, nem feltétlen jellemző. A bronz hatékonyabb ott, ahol laksz, úgy látom a leírásodból.
Ez a fajta viszont gyakran képtelen felmérni a magához vett termék értékét, és ezáltal megelégszik elkótyavetyélésekor egy kétszázezer Forintos cucc továbbadásakor akár kétezer Froncsival is. Ez nagyon veszélyes. Ilyen környezetben nagyon védd a cuccaidat, mozgásérzékelők, rákötött sziréna, stb.
Igazad van, de ez nem sokat változtat a dolgon. Ha vesz egy vázat, a legalizálni kívánt motorból nem tudja átteni a blokkot egy papíros vázba, csak ha legalizáltatja a motort. Akkor viszont miért tenné át, amikor nem sérült a jószág?!!!!Továbbra is fentartom, hogy a blokkot törvényesíteni pont olyan nehéz, mint az egész motort.Ugyanis akár forgalomban lévő motorból teszed át a blokkot, akár kivontból, a donornak papírosnak kell lennie, tehát előbb azt kel papíroztatni. Ha lehet. Illetve ha lehetne. Szerintem gyakorlatilag kivitelezhetetlen a dolog.Talán veteránként, de annak az útját igen kevéssé ismerem.Anyit azért tudok arról is, hogy az se egy öröm.
Néha előjön ez a kérdés, azt hiszem már írtam a véleményem, de megismétlem magam:
Biztos, hogy a papír nélküli gépek egy része tisztességes úton került tulajdonosuk birtokába. De egy része biztos nem. Nagyon sok motort lopnak. Örülök, hogy nehéz legalizálni a papír nélküli gépeket, így kissebb a haszna a motor tolvajoknak.Tőlem is loptak már robogót is, kiválló állapotú ETZ-t is. Nem dobna fel a tudat, hogy szemét kissebségi család, aki elemelte, el tudná adni normál áron.Elég baj, hogy a zsaruk nem tudták rájuk bizonyítani a dolgot, pedig csak eme kiválló família tartózkodott a helyszínen. Nehogy már el tudják adni a motorom 150 ezerért.
tök mindegy mennyit ittál mert 0% tolerancia van:)ha megiszol kétkorty sörhabot és utána fújsz egy szondát,már repül is a jogsi.én még megúsztam,nagy nehezen,tényleg másnapos voltam tavaly,de megszivattak rendesen,hála isten megvan még a jogsi.
Nem így van. Blokkcserés, forgalomban levő motorból is származhat a beépíthető blokk. Lényeg az, hogy, abban a forgalomban lévő motorban is legyen másik blokk, ahonnan a vett származik, mert másként nem írják át. Kivontból simán átírják .
Nem tulságosan. A blokkot nehezebb, szerintem lehetetlen megmagyarázni. A teljes motornál csak a tulajdon jogot kell igazolni, a blokknál a tulajdonjogot, és azt, hogy a donor motor bontásra ki lett vonva a forgalomból.Magyarán ha a blokk tulajdon jogát tudod igazolni, akkor az egész motorét is. viszont kivonásit csak akkor tudsz szerezni, ha tiéd már a motor. Akkor meg minek?
Fél liter sör 2 óra alatt kiürül. A digitális szonda legalábbis azt mutatja. A régi ballonos feltehetőleg kimutatná.
Üdv! :)
A kérdésem az lenne,h jelenleg, ha 2ezrelék alkoholt mutat ki a szonda, akkor is ugyanazt a bírságot kapom, mintha hullarészeg lennék?
Csak,mert kalkulátorral kiszámoltam,h egy pohár(3dl) sőr 3 óra alatt kiürül,de mi van,ha téved kicsit a kalkulátor és megállítanak...
Vegyél egy papíros vázat és tedd át bele az egészet. Egyedül a blokkal lehet kis mizéria, de azt csak egyszerűbb megokoskodni, mint egy komplett motort... lehet gyorsabban és jobban kijössz belőle. Én tudok is egy vázat szerintem ingyen, kérdés hogy a papírjai megvannak e...
Ingatlan és jármű elbirtoklásának korlátai vannak, én a gyakorlatban ingatlanrészt birtokoltam el, nem egyszerű. Bíróságon kellett bizonyítanom, hogy az elbirtoklás megtörtént, tehát szinte sajátomként, korlátozás nélkül használtam az ingatlanrészt.
Mint utaltam rá, a motort, aki érvényes műszaki nélkül a sufniban nézegeti, nyilván rendeletetésszerűen nem használja, mert erre nincs közútom lehetősége. Aztán az is adódik kérdésként, ha megvalósul az elbirtoklás, lehetséges-e a forgalomba helyezés, vagy, dísztárgy marad a gép. Nem egy jármű kerül elő fészerekből, a fészer tulaja akár harminc évig is örizgethette, mégsem tudja forgalomba helyezni, pedig elvileg már tán elbirtokolhatta..
Amúgy a papírmizékben a 744. hozzászólástól olvasd el a dolgokat, sok éve ezt kielemeztem itt bővebben.A 47. oldalon lesz.
Sajátjaként pedig nem rendelkezhet , amíg az elbirtoklás nem valósul meg , mert a sajátjakénti rendelkezés akár eladást is jelent, ami túlmutat a használaton , és az kellő jogosultság hiányában jogszerűtlen is.
Elbirtoklás útján szerzi meg a dolog tulajdonjogát az, aki a dolgot sajátjaként ingatlan esetében tizenöt, más dolog esetében pedig tíz éven át szakadatlanul birtokolja.
Lehet, hogy nem ez a pontos szöveg, de én is így emlékszem valahogy a dologra. Én valami sajátjaként rendelkezik vele, vagy mi szövegre emlékszem.
A használat szó mintha nem szerepelne, csak a kifejtésben valahol, de ott is kikerülhető talán. Találtam szerintem elég jó írást erről, akár korrekt is lehet.
http://www.opten.hu/opten/pages/letoltesek/jogseged/az_elbirtokl-ae-s.doc
Mondom, közel sem biztos hogy járható út, de talán ráeröltethető az adott helyzetre.
Az eladónál hagyta a TSZ a motort, az azt hitte, mivel a tulajdonos megszünt, a motor az övé lett. Elhatározta, hogy eladja. De mindig halogatta a dolgot, így eltelt X év. Ha így nézzük, a jóhiszemüség fenn áll, a birtoklás is.Ami bezavarhat, az, ha adó köteles volt a jármű. Az adó be nem fizetése kizárja a sajátként való birtoklást. Azt hiszem.
Szerintem érdemes rákérdezni az önkormányzat jegyzőénél. Azt hiszem, ő nem csak ingatlan, hanem mivel a forgalmit az önkormányzatnál csináltatod, az adót oda fizeted, gépjármű tulajdon jog ilyen kérdésében is illetékes lehet.
Próba cseresznye...
Az elbirtoklás feltétele a sajátjaként való használat, ha jó emléxem. Egy műszaki engedély nélküli gépjármű rendeltetésszerű használata enélkül nyilván nem valósul meg. A másik aggályom, az elbirtoklást bíróság állapítja meg, ami az előzmények miatt igen valószínűtlennek tűnik.
Támadt egy talán használható ötletem ezekre az esetekre.
Elbirtoklás.
Ha valaki X évig sajátjaként birtokolja, nem büncselekmény útján jutott hozzá, átmegy a saját tulajdonába. Ha fenn áll az elbirtoklás, talán a BM nyilvántartásában megvan még a moci, akkor lekérhető a törzskönyv. A törzskönyv alapján el lehet vinni vizsgáztatni, majd a vizsga után ki lehet állítatni az új forgalmit. Az elbirtoklás ideje amikor tanultam 15 év volt, most vagy hosszabb 5 évvel, vagy rövidebb azt hiszem.Minsenesetre talán érdemes ezen a szálon elindulni.
Talán ha a tsznek lenne vmi jogutódja, akkor attól megvennéd jelképes összegért és lenne adásvételid.
Sziasztok!
Olyan gondom lenne hogy vettem egy 350 es jawa-t most ujjitom fel. A motornak még a régi fekete fehér rendszáma van. Már rég nem volt forgalomba helyezve.A motor az egyik helyi TSZ tulajdonában volt. De ugye a TSZ a rendszerváltás után megszűnt. A motor az egyik dolgozónál maradt aki elrakta és nem használta( hogy elrakta az tulzás kilökte az udvarra). Szóval ha felujjitottam forgalomba szeretném helyezni de mivel a forgalmiba is az van hogy a TSZ-é volt valmikor, nekem meg adásvételim sincs mert ugye a TSZ-t azt lassan 20 éve bezárták. Szóval megvan minden papirja de nem tudom hogyan fogom forgalomba helyezni adás vételi szerződés nélkül illetve átiratni. Tudtok ezzel kapcsolatbna mondani valamit nekem?
Előre is köszönöm!
Majd' el felejtettem, olyan is van, hogy az említett bünti mellett, pl. bizti hiánya miatt is, határozott időre vonják ki a járművet, hatóságilag, hónapokra, és ez időn belül a megbüntetett tulaj nem is helyezheti ismételten forgalomba a járművet. Ha viszont eladja, az új tulajra nem vonatkozik a kitiltás.
Vannak határidők, még a törzskönyvet is megsemmisítik, ha az ügyfél nem megy érte időben....
A bírsághoz még hozzájön az újra forgalomba helyezés költsége is. Pár éve, mellettem az ocsmányirodán ha jól füleltem, azért káromkodott egy ürge, mert még a rendszámtáblákat is ki kellett fizetnie ilyen kivonás után.Úgy látszik, nem tették szekrénybe az önkormányzatnál a forgalomból kivonás idejére a táblákat, hanem bezúzatták. De ez nem biztos, nem velem történt a dolog. Csak valószínű.
Aha, akkor ezzel inkább nem játszunk. :)
Amíg előkerülnek a rendőrbácsik, annyit tudnék a dologról, hogy a műszaki lejártáért, és a zöldkártya lejártáért is el kell venni a helyszínen a forgalmit, és ki kell vonni a járművet a forgalomból. A bírság bármelyik tételért ötvenezerig terjedhet , azt nem tudom, összeadódik-e a kettő, de gyanítom, igen.
Az lenne a kérdésem a rendőrbácsikhoz, mekkora büntetési tételre számíthatok, ha több hónapja lejárt műszakival és zöldkártyával autózok.Elég keveset megyek vele és ezzel az autóval asszem még nem is igazoltattak, tehát elég rejtőzködős autó... :))
Nem közben, hanem a bukott eredetvizsga után. Visszavásároltam a gépet,mert nem lett volna célszerű, sem pedig tisztességes akadékoskodni vele. Közös megegyezéssel visszaállítottuk az eredeti állapotot. Így én buktam 400 km.-nyi üzemanyagot, ő pedig az eredetvizsga árát.
Ha érdekel a dízel kettesgolf,már legális, épp eladó :-)
A vevő közben visszamondta a vételt?
Leírom a dolog végét, hátha érdekel valakit. Lényeg, az Okmányiroda hivatalból megtette a feljelentést a bukott eredetvizsga miatt. A rendőrség egyedi azonosító meghamisításának alapos gyanúja miatt folytatott eljárást, szakértőt is kirendelt. A szakértő megállapította, hogy az alvázszámot hordozó elem behegesztése javítás miatt történt. Az eljárás bűncselekmény hiányában így lezárult. Gyakorlatilag évekkel ezelőtt valamikor a tűzfalat és a kocsi teljes elejét gyári újra cserélték. Az alvázszámot hordozó elem útvan volt, levágták, aztán visszahegesztették. Az a bibi, hogy e javítás előtt be kellett volna mutatni a járművet a Közlekedési Hatóságnál. Ez sajna elmaradt, ezért volt a macera.
Köszi, hogy foglalkoztál a dolgommal... Amúgy, a gép itthon van, minden iratával, befizetett biztosítással, súlyadóval és egyebekkel, csak, tök feleslegesen foglalja a helyet a kertben. Használhatnánk, de minek üljek fapadosba a másik összkomfortos helyett.. Mi még semmi iratot nem kaptunk egyik hatóságtól sem. Állítólag a bukott eredetvizsga után, hivatalból indul az eljárás,a BM-nél, a felfedő területén illetékes hatóságnál vizsgálják . Most nem írom ide, hol bukott a gép, de, vagy egy hete beszéltem az ottani nyomozókkal, még nem volt iktatva se az ügy, nem is tudtak róla.
Jaj, bocs! Ezer dolgom volt. Bár ez téged nem vígasztal ( és gondolom nem is érdekel ).
Szóval annyit tudtak mondani, hogy egyetlen helyen lehet sürgetni a dolgot, ez pedig az ügy előadója. Vagyis az a rendőr, akinél az ügyirat van. Nem tudni, hogy akar esetleg szakértőt bevonni, vagy sem? Ha akar, amint a szakértő megvizsgálja a kocsit, akkor elvileg visszaadható. Nem tudom, hogy el is vitték, vagy helybenhagyással foglalták-e le. Bár mindegy, mert eladni sem így, sem úgy nem lehet.
A szakértők is szeretnek ülni az ügyön, bár lehet, hogy tényleg elfoglaltak. Ezt nem tudom. Szóval nem lesz egyszerű.
Itt is azt a tájékoztatást adták, hogy az ügy átlagos átfutási ideje 2-3 hónap. Sajnos az igazságszolgáltatás(!?) malmai lassan őrölnek. Feltéve, hogy egyáltalán beindulnak.
Ilyenkor jó az ismeretség annál a szervnél, ahol az ügy van.
Mi történt, Shamen, máris letartóztattak, mert rákérdeztél ? :-)
Tehát, elvileg , valamennyi közbenső tulaj hozzájárulása kéne,a dolgok visszarendezéséhez, illetve, az összes eddigi adásvételt korrektül semmissé kéne tenni, hogy visszaszármazzon a gép a bejegyzett tulajra, innen kezdve lehetne legálisan friss adásvételre szerződni.
Gyakorlatilag, ez a folyamat egészében törvénysértő lenne, mert így többen kikerülnék a jármű megvásárlásából következő illetékfizetési kötelezettségüket.
Kicsikét macerásnak tűnik, nem ?
Igen, elkerülhető lenne , de azt gondolom, ebben nem lesz partner a legutóbbi bejegyzett tulaj. Hiszen amíg a bianco adásvételi nem kerül be dátumozva a hatósághoz,vagyis az eladás nem valósul meg napra készen, minden díjért, bírságért őt találják majd meg.. ki tudja, mi történt már eddig is...
A másik probléma, ami sokkal súlyosabb, ő már eladta azt a gépet, ha mégegyszer eladja,ugyanazt, abból komoly baja is lehet.Hiszen, nincs rendelkezési joga, többé nem tulajdonos, ha ezt mégis aláírja, az okirathamisítás.
Figyelj ha te eladod akkor irsz egy adásvételit az illetővel és kész de ha ő vissza akrja hozni a forgalomba akkor kell a forgalmija és kelll az az okmány ami alapján ki vonták a forgalomból,plusz adásvételi és ha a te adásvételidet nem az a személy irta alá akinek a nevén van a motor hanem egy más személytől vetted akkor bizony kell az összes adásvételi visszamenőleg a gazdiig ! Ha nincs kivonva akkor viszont megintcsak kellenek ezek az ományok ! de plussz ahogy már itt emlitették meg is büntethetnek !Mert ugyanis az átiratási idő az 15 nap! ha ezt elmulasztod akkor bizony pénzel büntetnek ! de az előtted lévő embereket is !
És ha mondjuk dátum nincs az adásvételin és ő az első tulajjal ír adásvételit akkor ez elkerülhető nem??
Az összes közbenső tulajdonoson behajtják visszamenőleg a vagyonszerzési illetéket, akár mulasztási bírság is lehet, késedelmi kamattal .
Holnap ( hétfőn ) megkérdezem az egyik bűnügyes kollégát, ezekkel ők foglalkoznak.
Hali. Van egy motorom amit kivontak vmikor forgalomból, láncolt adásvételije van, az első tulajtól egészen hozzám. Namármost ha én ezt eladom akkor az új tulajnak elég átiratni, vagy az összes eddigi tulajdonosnak át kell???????
Helló Shamen ! Gáz van, belepottyantam valamibe, ami nem volt elkerülhető. Asszony örökölt egy kettes Golfot, amit felesleges mivolta miatt eladtunk... volna... de, mint kiderült, az eredetiségvizsgálaton akkorát hasalt a gép, mint álat. Szóval, mindent tudok a következményekről, csak azt nem, hogyan tudnám gyorsítani az eseményeket, melyek hatósági oldalon történnek. Magyarra fordítva, alig várom, hogy lezárják a felesleges nyomozást a cirka 18 éve átvarázsolt alvázszám miatt. A vevőnek kéne a gép, NKH-tól kapott alvázszámmal is... de, nem 3 hónap múlva....ötleted van ?
nekem bukó, lejárt forgalmi,jogsi nélküli(mármint van jogsim csak otthon hagytam) próbakörre adtak 80ropi büntit+6hónap eltiltást,irtam fellebbezést,és az enyhítő annyi volt hogy a 6ból 3 lett, de a 80ropi megmaradt csak részletre tudom fizetni,hát ez van,ja és tanuló vagyok papíron,persze azért melózom csak erről ők nem tudnak:),de nem is kell.
Köszönöm a segítséget. Az összeg 45 ezer Forint. Az "enyhitő" körülményeket a feljentést kitöltő rendőr mondta, hogy jó lesz. Ez volt az első eset, épp egy veterán motoros találkozóra mentünk, és megkockáztatam lábon elvinni. Nem jött össze.
Üdv!
Összesen: 36 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|