:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Junak - új hozzászólás Összesen: 7 oldal
Nem én vagyok az az ember akinek beszámolót kell írnia.Vannak erre olyanok akik értenek is(a junakhoz) hozzá.Öket kellene meggyőzni.Képet nem tom hogyan kell ide,segítsetek!A kipufogót valami "hozzáértő"faragta rá,Én már rajta vagyok a csere projekten.Remélem hamar összejön mert rohadt csúnya ezen a gépen.Különben sok MZ volt a tulajdonomban azokon egész jól mutatott.
hell!
most csipett meg a "hülyelégy"! a hülye itt jó értelemben véve.
Junak kell a portára!!!
az asszony persze ezt máshogy látja de hát a nők már csak ilyenek...
ha minden jól megy vasárnap jön az első. aztán...
a Junak-ról én is hallottam jót s rosszat. de asszem amig nem próbálta az ember fia addig ne törjön pálcát.
a motoros túra topic-ban mondta valaki, hogy a mai motorokban s a mai motorosokban túl sok a műanyag.
a Junak-nak van egyáltalán műanyag alkatrésze? :-)))
minden jót!
Írhatnál egy beszámolót,vagy méginkább egy cikket(képekkel) a tapasztaltakról.Egyébként miért MZ kipuff van rajta?Így vetted,vagy te raktad rá?
Üdv.
Üdvözlök mindenkit.Nem rég lettem BOLDOG Junak tulaj.Olvastam itt hideget meleget erről a vasról.Én személy szerint azon a véleményen vagyok,amin serfy.Vagy 15 éve egy barátomnak volt egy nem gyári állapotú de nagyon szép, igényesen átalakitott junakja amivel dunántulra járt dolgozni(debrecenből)és ennyi, semmi extra elment,hazajött minden gond nélkül évekig.Annyira beleszerettem a hangjába, hogy akkor elhatároztam,nekem is.Na most már nekem is,bár azt tudom sokszor kell még az olajat a körmömalól kisikálni mire én is elmerek indulni vele hosszú útra.De a hangja még ezzel a ronda MZ kidörrentővel is király.
Kedves fórumozók!
Eladásra kínálnám Junak 350-es motoromat,a mi felujítás alatt van, szétszedve, de nem sok minden hiányzik hozzá.
A motor papirjai rendben vannak.
Akit érdekel, írjon a sared@citromail.hu-ra.
Sziasztok, kollégák. Tervezem a felujitás, és az elsö kilométerek megirását. Pár képem is lessz. Most kicsit elvagyok foglalva a kocsim átalakitásával, de már majdnem kész. Összkerékhajtást faragtam bele./Passat 32B syncro lett belöle/Ma már ki tudtam probálni, olyan meredek havas uton felment, hogy nem mertem ugyanott lejönni.Még szoknunk kell egymást.Szoval nem felejtettem el a dolgot.
Bocs.A gép valamit félre nyomott.Én a Serfy kolléga 16. hozzászólására reagáltam.A cikket pedig a motorja felújításáról itt szeretném olvasni a fórumon,nem a veteránban.
A cikket a cikkek@szocimotoros.hu-ra lehet küldeni.Türelmetlenül várjuk az írásod Serfy.Üdv.
sorszám: 62 (44143)
( előzmény: Kalányos Wendel, 2006-01-25 10:30:29)
???. Ezt hol olvastad? Különben is ezt már Ocskay kolléga megtette.
Olvastam,hogy írnál egy cikket a Junakról.Én szívesen olvasnám.Addig zaklatom a hygyt amíg a kellő lépéseket meg nem teszi.Üdv.
sorszám: 60 (44072)
( előzmény: Kalányos Wendel, 2006-01-24 10:38:58)
Sziasztok ugylátom itt mindenki vagy alszik, vagy szerel vagy motorozik, bár ezt kötve hiszem ebben az idöben
Igen voltam Bányán. Más csapattal, úgyhogy erről nem tudok, de majd utána járok.
Én elég sűrűn járok arrafele, és egyre azt tapasztalom, hogy egy egész évtizedre való Veterán AM-ban meg lehetne tölteni a "Velünk pusztuló történelem"b c. rovatot. :-(
OK, írok neked egy E-mailt. :-)
eorsabban = egyre gyorsabban
Nekem úgy tűnik, eorsabban rohadnak. Évente egyszer-kétszer járok arra.
sorszám: 52 (41662)
( előzmény: Kalányos Wendel, 2005-12-13 14:27:49)
Ezek szerint Te ott voltál Bányán, hívott engem is! Az Uraljához tőlem vitt hengerfejet, meg szelepeket.
Volt ott valamiféle megbeszélés egy új Somogy megyei veterán klubbról? Mert nekem ilyesmit említett!
sorszám: 51 (41636)
( előzmény: Kalányos Wendel, 2005-12-13 14:27:49)
Üdv! Tapolca mellett van bizony, pár perc motorizálva, negyed óra bicsajjal. Nem tudom te írtál-e nekem ímélt, ha igen, akkor válaszoltam, ha nem, akkor írjál:), aztán megadom a tulaj telaszámát.
Megtekinteni megtekinteném, de nincs nagy tapasztalatom az ilyesmiben, nem akarok kitolni senkivel. Festés+krómozás biztosan kéne neki, de nem eszi a rozsda, ennyire emlékszem nyárról, amikor utoljára láttam.
sorszám: 50 (41631)
( előzmény: Kalányos Wendel, 2005-12-13 09:19:49)
Ismerem... Egyszerűen nem értem, hogy hogyan tud elkótyavetyélni annyi értéket, amit összegyűjt. A kótyavetye alatt azt értem, hogy eszméletlen kincsek rohadnak el nála hasznavehetetlen rozsdaporrá, ahelyett, hogy egyet is helyreállítana. Eladni persze semmit nem akar. A múltkor is, amikor Bányán volt a Bogár és veterán találkozó, kivonult egy katonai Urallal, amit tréleren hozott. Ott ment vele 3 kört, aztán annyi, mert nem volt a gépnek töltése. És esze ágában nincs megcsinálni, vagy ha nem ért hozzá, hát megcsináltatni. Ott ajánlott neki egy illető 300 ezret zsebből, de áá, neem. Akkor meg minek neki? De, ha csinálna ezekből egy múzeumot. Belépődíjért, még nem is járna rosszul. Ilyen meg eszébe sem jut.
A Becsali kocsmát sokan ismerik!!
A Punik Lászlót ismered? Kiskorpádi koma.
sorszám: 48 (41616)
( előzmény: Kalányos Wendel, 2005-12-13 13:12:03)
Az nagyon jó! Ott pl. a Xantus János utcát ismerem a legjobban, meg a falu központjában a korcsmát, ami épületileg egyben van a bolttal.;-)
CsokonyaVISONTÁban. :-))
üdv
sorszám: 46 (41613)
( előzmény: Kalányos Wendel, 2005-12-13 12:00:22)
Én meg Kaposvárban. Tudom hol van Csokonya, jártam ott sűrűn. Csak az a kérdés, hogy MEZŐcsokonyában laksz, vagy CsokonyaVISONTÁban? ;-)
Valóban a szabási komám már eladta a Junakot, jelenleg az a moci a Balatonparton van, és eladó! 500 ezret kérnek érte, de alkuképes az ár, gondolom! :-)) Amúgy elég jó volt az a gép, együtt motoroztam a tulajjal elég sokat.
Wendel, hol laksz? Én is a környéken lakom, Csokonyába!
sorszám: 44 (41608)
( előzmény: Kalányos Wendel, 2005-12-08 09:21:04)
Gyulakeszin? Az ugye Tapolca mellett van? Érdemes lenne megnéznem azt a Junakot. Nincs olyan messze, de nem tudom mikor lenne rá időm. Megtennéd, hogy megtekintenéd? Persze, ha meg akarod venni, tiéd az elsőbbség. :-)
Kicsit visszatérve a Simsonos témához, össze is csuknám azt az embert, aki az s50esemet elvinné egy dt-ért! kiharcolt telók, 3 vadító sebesség, oian mint egy cadillac kétkeréken.:) (persze kicsit bele is kell élni magad hozzá;))
Junak van itt egy a gyulakeszi fatelepen, szerintem eredeti állapotban tankcsomagtartóval, ellenben nem tudni hogy indul-e. Mellette áll egy 74es Honda CB350T, szintén nem tudni indul-e, érdemes megnézni őket.
Én mindig is kedveltem a veterán motorokat, meg autókat is. Jelenleg is van 3 ilyen motorom. Igazából nem szeretem a száguldozást, inkább az "öreguras" bandukolást, kirándulást. Ezért van chopperem, és ezért szertnék egy Junakot, de még inkább egy AWO-t. De méginkább mind a kettőt. :-)
tudja a manó. Junakom még sosem volt, és amennyire most látom a helyzetet, már nem is lesz. Nem mondom, egy guzzi v35-tel vagy v50-el még kísértésbe lehetne hozni... de egyébként inkább az újabb járgányok kezdenek érdekelni, amivel lehet gyorsulni is meg lassulni is kedvem szerint. ;-)
sorszám: 40 (41577)
( előzmény: Kalányos Wendel, 2005-12-12 13:27:29)
Azért a Simson, az akkor is Simson. Egy rendkívül népszerű, eltalált, elnyűhetelen kétkerekű, amihez mindenféle alkatrész van, ami nem drága és megrendelni sem kell. De ez most itt a Junak topic. Nem égeti a Junak a szelepeket, mint pl az Ural?
Nekem volt DT-m. a kopó-fogyó alkatrészekkel (dugattyú, lánckerék, kuplunglamella, fékbetét, telószimmering stb) nincsen semmi gond, megfelelő szaküzletben raktárról kiszolgálnak, viszonylag emberi áron. Lehet ilyesmit üzemeltetni, mint ahogy üzemeltetnek is ilyesmit emberek, csak ki kell nyomozni, mit honnan lehet (érdemes) beszerezni hozzájuk, mert a szalon tényleg piszok drága.
sorszám: 38 (41574)
( előzmény: Kalányos Wendel, 2005-12-12 12:00:12)
Bármennyire is szidom-hordom itt a Junakot, azért azt egy szóval sem mondtam, hogy nem szeretnék egyet.
Különben köszi a tippet.
Ez igaz, de milyen állapotban? És milyen alkatrész ellátottsági háttérrel, meg árakkal? Erre is gondoltál? Nem beszélve arról, hogy egy Yamaha, vagy bármilyen más nem ismert típus szereléséhez elég nagy felkészültség kell, úgy szellemiekben, mint szerszámokban. Nekem egy Simson nagygenerál 3-4 óra, de talán még annyi sem. És a lendkerék lehúzón kívül semmiféle célszerszám nem szükséges hozzá.
Ja, és azt is megnézném, aki 100e-ért el tud adni egy simsont, amikor ebben az árkategóriában már bőven kaphatók a yamaha DT-50-ek meg az Aprilia RS-50-ek meg effélék...
Te Wendel, kurva sok piti nyerészkedő nepper van, de ha megnézed a veteran korábbi számait, kiderül, hogy azt a félmilliós skoda 445-öt meg azt a negyedmilliós "ritka" p-21-et ugyanott, ugyanazzal a telefonszámmal már egy éve is hirdették. Az persze előfordul, hogy a tulaj nem hajlandó olcsóbban eladni, mint amit hagymázas álmaiban kigondolt, de általában nem is veszik meg tőle ennyiért ezeket, álmai palimadarára meg hat-hét évig is vadászhat folyamatos hirdetgetés mellett.
A prémium márkák (jaguár, mercedes) más kérdés, azokra tőkeerősebb a kereslet, ott viszont igények is vannak ám, annak a jaguárnak vagy mercedesnek tényleg minden porcikájában újszerü és reprezentatív állapotban kell lennie, és van is. Szóval azért ezek árai nem tekinthetők referenciapontnak egy kittes kasztnijú, foszladozó volánú moszkvics 407 értékének meghatározásához, még ha újra is van festve.
Mellesleg a sok nepper kegyetlenül pofára fog esni, mert eddig a regadó védte a veteránpiacot is, jan 1-től viszont a veterán járművek regadómentesen behozhatók. Ha pl. junakra vágysz, felütöd az allegrót, és 1000 zlotytól (64000 Ft) kezdődnek a junakok, "orginalny z dokumentacj±", und viel spass. :-)
sorszám: 34 (41567)
( előzmény: Kalányos Wendel, 2005-12-12 10:24:19)
Igen, a Simsonok túlértékeltek, de ennyi az áruk. Én még 2001-ben 35-ért vettem egy lepukkadt Endurót, amire 50-et költöttem, és 100-ért szemrebbenés nélkül el tudtam volna adni. Az autók árait nem lehet reálisan összehasonlítani, ott más a lépték. A kormányváltós Polák 60 E Ft-os ára állapot és alku kérdése. Ha szocialista relációban gondolkodunk, akkor bizony egy eredeti állapotú 445-ös Skoda ennek majdnem a 8-10-szerese. Feliciáról, vagy valami márkásabb nyugatiról (BMW, Merdzsó. stb.) ne is beszéljünk. A Junak is azért lehet túlértékelt, mert egyrészt veterán, de sokkal inkább kuriózum. Nem olyan ritka, mint a fehér holló, csak annyira, mint a fekete Junak :)
No, azért bőven lehet rendszámos motort venni 60e-ért. A simsonok kicsit túlértékeltek, mert nem kell hozzájuk 70e Ft-s motor-jogsi, de 350-es jawat többször láttam 40e körül hirdetni, egyet meg is vettem 35e-ért. Kiscsúzli (MZ TS-125) is szokott lenni 15-20e körül. Viszonylag korrekt, indítható, műszakiztatható gépek. Szóval ehhez képest nem volt kiemelkedően olcsó az a junak. Az más kérdés, hogy mások milyen árakról álmodnak, van pl. egy fekete CZ-175, azt több mint egy éve hirdetik a vaterán valami 75e Ft-ért, és a kutyának sem kell. Szóval a 150e Ft-s etz meg 400e Ft-s pannónia meg 800e Ft-s Ural hirdetéseket azért tessék fenntartással kezelni... mert azok annyiért általában meg is maradnak annak, akiéi. :-) A 60e egy reális ár lett volna egy ritka tipusért, de úgy a viszonyítás kedvéért megjegyezném, hogy én pl. a kormányváltós nagypolákomat is pontosan ugyanennyiért vettem másfél év vizsgával, működőképes állapotban, szóval azért nem kell seggre ülni egy 60e-s junaktól, bár tény, hogy ritka alkalom, amikor ilyesmit normális áron kínálnak, és nem valami piti nepper hagymázas ömlengéseit kell hallgatni.
sorszám: 32 (41496)
( előzmény: Kalányos Wendel, 2005-12-09 09:41:52)
Nézd, minden cigány a maga lovát dicséri. Persze, hogy viszonylag jó lett a gépe, miután az áttételtől kezdve mi mindent kicserélt, átalakított, korszerű anyagokkal pótolt, stb. Gondolj arra, ha olyan nagyon szerette volna azt a gépet, akkor nem adja el. Az, hogy járt vele Győrben? Én egy 250-essel a nyáron Nagyváradon. Az pedig oda-vissza 1000 km. Pedig Futonggal, ami kínai, igaz csak 1 éves.
Nem biztos, hogy megvoltak a papírjai, ugyanis a Junakok túlnyomó többsége állami tulajdonú gép volt. Adott esetben ezt támasztja alá, hogy oldalkocsis a szóban forgó gép. Ezeket selejtezés után a BÁV-nál értékesítették, ahol nem volt igazán nagy kereslet ezen gépek után, így aztán a MÉH telepekre kerültek, természetesen már papírok nélkül. Ott vehette meg valaki, akár alkatrész gyanánt, vagy, hogy kerti traktort csinál majd belőle, stb. Pl. több, a rendőrség, vagy a tanácsok által használt T5-ös, P10-esnek lett ez a sorsa, magam is találkoztam ilyennel. Ezen felül a 60 E Ft-os ár erősen utalhat még a gép állapotára is. Ennyiért egy közepesen lepusztult 51-es Simsont lehet venni.
szerintem volt papír is, a szentesi oldalkocsi magyar őshonosságra utal, a csempész-származás inkább a simsonnál meg az uralnál esélyes, mert ezek a tipusok futottak a környező országokban nagy számban. Persze hogy megérte volna a hatvanat, csak éppen végiggondoltam, hogy akkor nekem most szét kell szerelni, le kell csiszolni, újra kell fényezni, meg kell furatni, be kell csiszoltatni, utána kell járni hogy honnan lesz hozzá ez vagy az vagy amaz, utána ki kell tömni az ocsmányirodát meg a kf-et stekszel stb stb, hát ha nekem fizetnének érte 60e-t, akkor is meggondolnám, megér-e ennyi fáradozást egy nagy, nehéz, lomha, fékezhetetlen egyhengeres pöfögvény.
Annyit pedig megért volna.Még ha papírja sincsen akkor is.Pedig mindig azt hangoztatom,hogy csak papíros gépet vegyen mindenki ebben a mai bürokrata egy geci magyarhonban.
Én nyáron a Magyar Bazár használt egyéb rovatában láttam junakot szentesi oldalkocsival 60e Ft irányáron. Kísértésbe is estem tőle... de aztán végül meg sem néztem, nehogy a kísértés erősödjön... ;-)
sorszám: 27 (41470)
( előzmény: Kalányos Wendel, 2005-12-07 10:18:33)
Hellótok!
A szabási fickó már eladta a Junakot, tehát már csak mesélni tud róla. De ha elolvastad a cikket a fickó csak jót mesélt róla, pont azt mondta, hogy neki semmiféle gondja nem volt a mocival. Egyébként nem értem, miért fikázzátok a Jucit, a mai anyagokkal lehet korrigálni a konstrukciós hibákat. Egyébként egy ilyen "összefosóssal " a Serfy bátyó lengyelországban volt meg haza is jött vele, úgyhogy legyen ő az ellenpélda. Üdv.
Jó tömítésekkel (pl. olajálló gumi, esetleg parafa)és azt ragaszó anyaggal megkenve, valamint 2 ajkas simmeringekkel lehet rajta azért valamelyest segíteni. Csak hát sajna ezek kellenek. Egy szutykos kis Berva mopednél elég a bezsírozott rajzlap is, mégsem csöpög belőle az olaj. A Veterán AM valamelyik régebbi számában van cikk a Junakról, ami egy szabási fickóé. Már régóta készülök, hogy felkeressem, de még nem jutott rá időm, pedig csak kb. 35 km-re lakik. Na ebben a cikkben igen lehúzzák a Junakot.
Hát igen ez egy illen becsurrantos szerkezet.Egyik jobban másik kevésbé.Az enyém is -még az elején- eresztette rendesen, a jobbos kanyarokat kicsit bizonytalanul vette. De aztán szobatiszta lett, igaz nem olyan steril mint egy AWO.Ez a blokk ezt tudja.Az árrol nem tudok mit mondani mert igen kevés maradt meg,és én sem nagyon láttam müködö elado mocit.
sorszám: 24 (41441)
( előzmény: Kalányos Wendel, 2005-12-07 10:18:33)
Állapottól függően változó. Az ősz elején egy nagyon szépen restauráltat, papírokkal, érvényes műszakival és biciklis km-órával láttam 350-ért. Igaz, 10 perces állás után egy tenyérnyi olajtócsa éktelenkedett alatta. Egy hasonló állapotú Simson AWO-ért csak 300-at kértek, és az alatt porszáraz volt az aszfalt.
A piacon mit kóstálnak az ilyen motorok?
Sia mindenkinek. Végre pezsdül az élet ittis. Szoval ennek a gépnek is vannak problémás részei,de azt hiszem abban a korban nemnagyon volt tökéletes mkp, illetve nálunk nem lehetett beszerezni.Elismerem sokkal szerviz igényesebb masina mint egy jaffa, vagy egy pancsi, dehát az erönek ára van.Én nagyon megszerettem, talán azt is elmondhatom hogy kiismertem.Nagy meglepetést már nem tud okozni.
sorszám: 21 (41379)
( előzmény: Kalányos Wendel, 2005-12-06 14:25:11)
Az tagadhatatlan, hogy a gyönyörű a hangja, és a menetstabilitását sem vitatja senki. De a hibáit - amit talán pozitívumként mutattál be - te magad is tapasztalhattad. Különösen tetszett amit a váltóról írtál. Tudod egyszer, hajdani T-5-ösömről elszállt a léptetővilla. Este 8-kor kezdtem szétszedni, másnap reggel 6-kor azzal mentem dolgozni.
Az internet gazdagabb, mint a városi könyvtár: http://www.vmm.hu/intdoc/junak/gepkonyv/junak01.htm
Összesen: 7 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|