:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Junak - új hozzászólás Összesen: 7 oldal
értem most már okosabb lettem.köszönöm szép lehet a hangja ha a 350-eséböl indulok ki.
Csak 460 ccm körül van a 85,5 -ös furattal.
Az eredeti 75 volt
Kimélni is kell.miért csak majdnem 500-as?
Sziasztok, beindult a majdnem 500-as.
Eddig sem volt gyenge, de most igen jól szedi a lábát.A főtengely kiegyensúlyozása olyan jól sikerült, hogy szinte semmi rezgés nincs. Hála FERIbának..
Az inditása is megoldódott. Kicsit fesziteni kellett a kuplungrugón, és nagyon figyelni kell a dekompresszorra.
A honda gencsi vigan teszi a dolgát. Fesszab még nincs , de annélkül sm megy fel a feszkó 14volt fölé.
A 21-es lánckerékkel jobban gyorsul mint a 350-es a 20-assal, pedig még csak 31 kmvan benne, és igencsak kimélem.
Ezt a fórumot látva, arra következtetésre jutottam, hogy a Junakosok nem szeretnek írni... :-)
Egyébként üdv a fórumon, az én Junakom is át volt faragva, sőtt én is faragtam bőven rajta.
Most meg már Junakom sincs, mégis itt koptatom a billentyűzetet... :-)
szia igen meggondoltam,és nagyon megtetszett.Szerelmes lettem a Junakba! de lehet,hogy ti nem fogtok szeretni,mert a junak amihez hozzájutottam,az choppere van átalakitva.Az eredeti is nagyon tetszik de az én szemszögem más mert még csak 23 vagyok.üdv Csaba
Hali, Csaba.
Üdv a dinoszauruszok között :))
Jól meggondoltad Te ezt a lépést?
sziasztok üdvözlök minden kedves Junak kedvelöt.most lettem gazdagabb 1 Junak M10-es csodával!de még élöben soha nem láttam.A vaterán vettem és meg elsö látásra beleszerettem.Remélem,hogy csak dicsérni fogom.udv mindenkinek Csaba
Még idáig csak leveleztünk,hogyan kellene felszerelni.A jövő hétre igérte.
De a jeladó rajzát már elküldte,
had törpöljek hogyfog beférni.
Hali, megjött már a polák gyujtásod???
Gratula , szerintem nem fogsz csalodni.
Méleztem a lengyellel.
Asszem veszek tőle egy gyújtást,oct
felrakom a zenesura.
Kösz az infót.
Majd kiváncsi leszek a tapasztalataidra.
Már érik a dellortó, kb két hét és kiderűl. 30 mm a torok.
Igen vezérli az előgyujtást.
Az árat viszont nem tudom. Én a készitőtől kaptam ajándékba, de ha irsz neki biztosan válaszol.
A nyáron két lengyel srác jött erre junakokkal, mindkettőn birta az iramot ez a gyujtás.
Köszönöm,megnéztem.
Két kérdést még ha szabad:
1:Előgyújtást is vezérel?
2:Mi az ára?
Kösz.
Köszönöm,megnéztem.
Két kérdést még ha szabad:
1:Előgyújtást is vezérel?
2:Mi az ára?
Kösz.
[url]http://prameti.webpark.pl/junak/junak.html[/url]
Szia megkeresem, valahol meglessz.
Szia Feri, én nem gondoltam a kuplung átalakitására. Miota betettem egy garnitura gyárit, semmi bajom vele, pedig kap rendesen. Egyszer volt kis gondom vele, nagy melegben egész nap ment, akkor pesten a dugoban nem oldott rendesen. De csuszni még nem akart. Egyébként ma kaptam meg a Lucas generátort, annak a forgórésze is nagyon hasonló, de hengeres a felfogatása. Az átmérő 19 mm körül van, lehet hogy a hondát is ilyenre kellene csinálni? Akkor cserélhető lenne.
Szia serfi,Mijen kuplungot akarsz beszerelni az 500 ba. azért kérdezem mert a 730 on 2garn jáva lamela van és hidegen meg csuszik de ha felmelegszik tőkéletes
"A gyujtásom is megvan Hall elemes, valami kis bizbasz állitja az előgyujtást a fordulatszám függvényében. "
Erről tudnál valamit mondani,részletesebben?
Sajna,idáig csak külföldön találtam olyan gyújtást,amelyik eléggé megbízható számomra.
Ha magyar az a kütyü,akkor nemérdekel,
két buheráció már van a polcon.
Egy 16mm-es blokkszelet megy jobb oldalra, az elég lessz.
Be fog férni heg. nélkül a dekni alá a találmányod?
Sziasztok, hát igen , . Ez a dinamóhajtás alaposan ellett cseszve.Ha a mágnest meglehetett hajtani fix fogaskerék hajtással, tehát nem a szerelőre bizták a foghézagot, akko nem értem miért kellett a dinamót állitgatósra csinálni. a rögzitése is megbizhatatlan.
Én is nagyon sokat agyaltam hogy láncal probálkozom, de ha már belebonyolódom akko inkább ez a mostani variácio lenne a legjobb.
Szerény véleményem szerint a probléma gyökere nem a hajtás módjában h.nem minőségében van.Eleve a foghézag beáll-t a proletár tudására bízták, a tengelyek párhuzamossága és a fixálás is kívánnivalót hagy maga után.Na ezek után a beálló f.hat. vonalú csapágy bírja ki ha tudja.De nem bírja, elkezd lötyögni,a szim. ezután csak dísznek van, azután meg a kartergáz+olaj átavel a d.-n és kész a baj.Ja! És milyen áramtermelő az ami (papiron)45 W-os, a gerj. áram meg 20 w.Végeredményben a lengyel elvtársak elég trehányan másoltak a lucastól./Ugye Mr Lucas aki feltalálta a sötétséget:)/
Tudod én ragaszkodnék az eredeti megjelenéshez. Igy a lehetőségeim igencsak korlátozottak. Az indexen már láttam a mocit. Vagány!
Szia Feribá, a posta most qrva gyors volt.Remélem neked is teccik az elgondolásom.
"A fogaskerekes dinamók gyakorlati tapasztalataim alapján nem szeretik a 90 feletti tartós tempót,"
Ezt én úgy oldottam meg(igaz hogy egy NSU-n)hogy kiszórtam belőle a fogaskerekeket,és csináltattam helyükre lánckerekeket,gyorsító áttétellel,és egy sima kerékpárlánc forgatja.A láncfeszítőt macerásabb volt elkészíteni,mint a lánckerekeket
felszerelni.És egy 300w-os suzuki generátort hajt.Elöl bírja a 100 w-os égőt,nem halványodik le.
Szia Serfi,a csomagot megkaptam és ugynézki hogy megoldható az átalakitás.A továbi részleteket telefonon megbeszéljük
Szia Feri? a pakkot feladtam, remélem hammarosan odaér. Már faragom a blokkot is a henger miatt, de az nem olyan bonyolult.Az az igazság vacillálok a dupla gyertyán, ha megtudom oldani hogy ne legyen feltünő.
Most a Feri szól hozzá, mert még nem regisztráltatta magát:A riga mágnes nem gagyi,igaza van serfynek.Na majd egyszer megszerezzük egymás t.számát aztán beszélgetünk, v. lemotorozol hozzánk.Ne most mert zuhog:).
Szia, iszom szavaid. Nagyon nem vagyok képben az utobbi évek karbijaival kapcsolatban. Ha sikerül keritenem kiprobálom a dellortot, és miért ne sikerülne. :) De ezzel a mostanival is nagyon sokat javult a kezelhetősége.
Töröm a fejem én is a kétgyertyás megoldáson, bár nem hiszem hogy megteszem mert az már tényleg látszik .
A mostani legkisebb alapjáratom az ugy 70-80 körül van , azaz a duplája mert a pöffenéseket számoltuk:)))
Egyébként a Feri régi motorján levő Riga generátor tökéletesen teszi a dolgát, mióta kicseréltök az akkut, meg kicibáltunk belöle e gy MIG 21-re elég kábelköteget
Miután nem szólt senki közbe/:)/ folytatnám.Egy próbálkozást megérne a dellorto PHF 30-34 is amin gyorsító is van. Lehet hogy meglepődnél,és ha tudsz 2-3 fok alapelőgyújtást állítani le lehet vinni az alapjáratot szinte megállásig.Mondjuk ehhez lehet hogy kell a 2 gyertya.( 500-asról beszéltem )
Ez a fórum azért van hogy szövegeljünk.Én nem a riga l.kerékre gondoltam mert az szerintem gagyi hanem a robogó v. motorínó lendkerékre.Azok gyárilag 12v/100 W-osak kb.Az alapjárat azért lehet stabil mert a junaknak csak 35-ös f. van. Ennél minndennek csak nagyobb van.
Szoval, a tekercselgetett áramtermelőkkel betelt a lelkem.A két év alatt egy 6voltos vadonatuj gyári , és három tekercselt- ebből 1 lengyel-dinamót forgattam szét. Ragaszkodnék a 12volthoz a világitás és az elektronikus gyujtás miatt. A mágnes megmarad vésztartaléknak a helyén.
A fogaskerekes dinamók gyakorlati tapasztalataim alapján nem szeretik a 90 feletti tartós tempót,pedig mindenből a legjobbat probáltam beszerezni.A csapágyak szétmennek, a forgórész hozzáér az állóhoz, és kész a menetzárlat.
A Feri riga megoldása nekem maximálisan szimpatikus, ez is hasonló, csak nem kell áttekertetnem 12-re, és gyárilag olajállóak a tekercsek. A gyujtás a baloldalra került, a gencsi a jobbra, a mágnes marad középen.
A karbi azért tetszett meg, mert erről másolták a Pegazt. Bár a részletekben vannak külömbségek. A torok 27mm, a fogyasztását még nem tudom, de az alapjárat az hihetetlenül stabil lett, már langyosan is , és tüsszögés mentesen gyorsit minden helyzetből.
Bocs a sok szövegért :))
Ok.Én csak azért említettem mert én már ezeket fogom használni a 820-on.Ha a BSA működik junak porl.val akkor v.színű, hogy fordítva is.Amennyiben mégsem akkor ajánlhatom a dellortó phbh sorozatot.Na, további kellemes bármi csinálást.
Szia, küllőm van pár darab, mennyi kellene?
Szia, küllőm van pár darab, mennyi kellene?
Szia, a generátor már lényegében megvan. 12v100-120w. Furogéppel meghajtva kiváló, 800-as fordulatnál már van 70watt. A tekercsek is olajállóak. A gyujtásom is megvan Hall elemes, valami kis bizbasz állitja az előgyujtást a fordulatszám függvényében. A nagyhenger is felvan bordázva, még egykis marózásra vár. Kb két hét és összejönnek az alkatrészek. Sikerült keritenem egy Amal- monoblokk karbit, Nortonon volt eddig. Talán a Juci sem löki ki magából.
Sziasztok!
Sárvédőkre és küllőkre lenne szükségem.
Köszönettel:Robi
srobeo@feemail.hu
Miért nem a robi lendk-et rakod fel? Feri nem említette? Szerintem egyszerűbb mint a h. és a gyújtást is megoldhatod róla.
Szia BRC.... Éppen most küldök Közös barátunknak egy Juci főtengelyt átalakitani, hogy elviselje egy CB 250 generátorát. A 730-as nem piskóta, merészet alkottatok. Minden elismerésem.a polákok is meresztették a szemüket, a fotók láttán.
Háát akkor ez sem az igazi. Persze hengert mindenképpen újat kell csinálni mert a gyári semmit nem ad ki.
Hello
Az a gyári blokk nem gyári. Már tudjuk, hogy egy vállalkozó szellemű ember öntött hozzá új hengert, meg művelt vele mindenféle merész dolgokat... :-)
Hello
Az a gyári blokk nem gyári. Már tudjuk, hogy egy vállalkozó szellemű ember öntött hozzá új hengert, meg művelt vele mindenféle merész dolgokat... :-)
Sárvédőt keresek junakhoz.
06705634076
Valahogy próbáld föltenni azt a "gyári" blokk képét, aztán megegzamináljuk.Utoljára: én nem azt mondom,hogy nem létezik gyári 5 kilós, de én nem találtam semmi hitelt érdemlő utalást rá.Általunk gyártott főt. van benne + h.kar.A gyári cuccokat nagyrészt el lehet felejteni ilyen mértékű átalakításnál.
Összesen: 7 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|