:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Izs - új hozzászólás Összesen: 13 oldal
Bpen a Népszínház utcában lehet szénkefét venni, a nagykörúttül kifele indulva jobbra.
ha jól emlékszem, jó a Jawa forgórész. Azt vszínűleg egyszerübben találsz. Szénkefét pedig szénkefe boltban. Nyíregyházán van egy. Másutt nem tudom.
Tégy bele Jawa fesz szabályzót. Az igen jól bírja a strapát és az is 6v 45w.
ÜDV
EMBEREK, kéne egy "kis" segítség nekem!
Az az én nagy bajom, hogy el van törve a kuplung nyomórudam (az izsemben :) ) és valahonnan szereznem kéne egy újjat.
Ha valaki tud nekem segíteni légyszives írjon gyorsan mert nagyon fontos lenne most.
Előre is köszönöm.
ÜDV
Bocs feszültség-szabályzót akartam írni, nem megszakítót!
Üdv újra Izsesek!
Időközben ismerősöm segítségével kiderítettük hogy nem a megszakítóval van a baj. A helyzet az hogy a forgórész túlmelegedett és ezmiatt megolvadtak dolgok.
Tehát most forgórészt keresek és szénkeféket. Előre is kösz a segítséget!
Üdv
Miért lehet, hogy nem pörög fel a motorom?
Alapjáraton, meg kicsit fölötte eljár bármeddig, de amint gázt adok, csak fuldoklik. Az normális dolog, hogy ívet húz a megszakító?
Sziasztok!
Lenne még egy kérdésem.Amatőr vagyok elektronikához. Mi okozhatja azt hogy nincs töltés. A motor addig üzemel míg az akku töltött. előre is köszönöm!
Üdv
Sziasztok!
Ha esetleg valakinek van planéta 3-hoz feszültség szabályzó, kérem jelezze, megvenném. Köszi
Üdv!
szia!
nincs véletlenül 56oshoz kapcs.rajzod?
Üdv hp
Szia!
Nincs véletlenül kapcs rajzod 56 hoz?
Holnap küldök képet a fékröl!
Üdv HP
Magam is ez alapján próbálkoztam, de ezt én össze sem tudtam állítani, mert állandóan zárlat keletkezik. A Trabanton a megszakító kalapács testet szakít, és a trafón fix pozitív van. Az Izsen ez pont fordítva lenne? A rajz alapján igen, viszont nekem a dinamó mindhárom kivezetése test. A kapcs rajzon mi az a sok izzó a lámpaházban? Az egyik a világítás, de mi a másik 4?
Üdv Blaag! Melyik kapcsolási rajzod van? Én anno fordítottam egyet, az tökéletesen működik. Cím: http://izs.fw.hu/izs_planeta_kapcsolasi_rajz_magyar.jpg
Sok sikert hozzá! Ha ezzel sem megy, akkor valami nagy gubanc van. De az nem valószínű! :D
Olyan embert keresek, aki jártas a Planeta 3 elektromos rendszerében. Letöltöttem egy kapcsolási rajzot hozzá, de ha az alapján kötöm be, akkor valami zárlat van mindíg. A dinamóban olyan pontok is testek, ahol elvileg pozitívnak kellene lennie, például a megszakító rugója is test, pedig annak éppen a trafó + kivezetésével kellene kapcsolatban lennie. Hogyha csak az akksi, fesz szabályzó, dinamó, gyújtótrafó részt veszem figyelembe, akkor hova kellene bekötni a rajzon 3-as, és 5-ös számmal jelzett kábeleket?
Hello
Lehet, hogy én sem rendelek,mert elég nehézkesnek tűnik. Meg az őszintét megvalva az orosz postában sem bízom annyira :)
Megpróbálom akkor Deél Józsit.
Köszi
Gyuri
Ne haragudj, én nem vagyok esztergályos, más csinálta meg a dolgot nekem. Én csak kitaláltam, majd a készre drehált cuccot összehegesztettem. :-) Ha te drehás vagy, tudnod kell a hogyant. Ha te rozsdamentes anyagból kérsz tőlem mondjuk bukócsövet, én is tudni fogom a hogyanját.:-)
De megoldható a dolog!!! És jó cuccot lehet készíteni ezen a módon olcsón. én tavaly 2 motort szereltem fel így. egy 165cm3-s Cagivát meg egy kis KTM-et.
Bocs, de ez nekem nem tiszta. Szóval van egy vadiúj lánckereked, amit befogtál külpofás tokmányba. Utána mit szúrsz le méretre??? Nekimész tengelyirányban egy leszúrókéssel a fogak meg a furat között? De hát ottan is disznó módon kemény, nem? (Én egyszer keskenyebbé csináltam egy lánckereket padon, de megbántam, hogy bevállaltam, mint a kutya aki hatot kölykedzett, mert teljesen ráment egy vidia késem.)
És az eredeti lánckereket, aminek a külsejét kéne leszedni, hogy fogod be? Csináltál hozzá valami szerszámot?
Szia Gyuri
Én Budapesti vagyok. Azért lenne 13.000Ft a postaköltség, mert én generátort szerettem volna, ami igencsak súlyos, de úgy néz ki tudok máshonnan szerezni.:) úgyhogy mégsem rendelek tőle.
Írtál már az izs.hu-ra? Vagy hívd fel Deél Józsit az alkatrészekkel kapcsolatban, mert ha ő tud szerezni,lehet hogy olcsóbban megúszod, itt megtalálod a telefonszámát:
http://ural.hu/www/shops.php
Zsolt
Szia Zsolt !
Bocsi,hogy csak most válaszolok,de elutaztam.
Én csak pár dolgot szeretnék az 1971-es Planétámhoz. Megszakítót, szénkefepárt, meg eredeti bowdengarnitúrát.
Egyenlőre ott tartok Dave-vel (mert ugye így hívják barátunkat) hogy próbálja beazonosítani a bowdeneket.
Egyébként lehet hogy kellene komplett Primer hajtás is( kislánckerékkel ,nagylánckerékkel meg duplahevederes lánccal...sajnos)
Nekem még nem írt postaköltséget.
Én Kecskeméti vagyok,Te merre lax?
Más: Még mindíg keresek kuplung meg elsőfék szektort lehet hibás krómmal és lehet rozsdás is.
Ha van valakinek jelezze.
Köszi
Gyuri
Valóban jó kitaláció, mert most is van motorom ami ilyen első és hátsó lánckerékkel működik!
A lánckereket ált. kívülről a fogaknál szokták megfogni és nem a cementált belsejével kezdesz (kislánck.), hanem leszúrod méretre, a középső nem felkeményített résznél. A hátsót megfoghatod belülről is. A 2 darabot lépcsősen illeszted pászosra, kis gyököt törve az éleknél. A hegesztés némi heftelés után tetszés szerint lehet ív, co2, vagy avi. Egy jó minőségű ívhegesztés megteszi. Egyébként lehet kapni rizskályhákhoz igen jó minőségű ÉS OLCSÓ távolkeleti lánckerekeket, megfelelő fogszám és láncméret esetén, többszörösét bírja bármely kisipari élettartamának.
Köszi, akkor jó. Bár 6 db csavarnak tényleg illik jól leszorítani a hengerfejet.
viszont két "n" betű van a nincs-ben:)
Az normális dolog, ha nincs a hengerfej alatt tömítés a Planeta 3-on? Még csak nyoma sincs, hogy lett volna.
Szervusz
Én is most leveleztem velük ,de a postaköltség 13.000Ft, ami kicsit sok, bár még nem válaszoltam, hogy visszalépek. Te mit rendelnél? Lehet hogy ha többen rendelnénk együtt, akkor osztozhatnák a postaköltségen!!!! és úgy már tényleg megérné
Zsolt
Sziasztok
Én most próbálok rendelni tőlük....remélem sikerül.
Egyébként az áraik nem tünnek drágának.
Van valakinek tapasztalata velük kapcsolatban? Rendeltetek már tőlük?
Gyuri
Hi:)
Ismét működik az oldal.
Micsoda vívódás!:)
Szervusz
az előző link már nem működik, mikor megírtam a hozzászólást még nézegettem az oldalt, de estére megváltozott és leszedték az Izs alkatrészeket.....:(
Zsolt
Szervusz
Sajnos csak ez az egy darabom volt, de lehet hogy innen tudsz rendelni: http://www.russian-spares.com/izh.htm
azt írja a 18 fogú mellé, hogy van több méretben....
Vagy Deél Józsi (www.ural.hu)vagy Holló Zoli (www.fw.hu/izs)
Zsolt
HI
Zsolt!!..Tudnál nekem is valahonnan szerezni egy 21-es fogas lánckereket?
Hi:)
Hű de gyors vagy!:) ingyé van!
Budapesti vagyok.
Hívj fel: 06/20 5429 394
Zsolt
köszönöm, elfogadom, merre laksz, hogy tudnám elhozni? mennyiért adod?
Blaag!!
Látom nagyon-nagyon szeretnél 21 fogas lánckereket, nekem van egy, odaadom, próbáld ki, és ha nem válik be visszaadod, ha beválik megtarthatod :)
Zsolt
Ezt nagyon jól kitaláltad, csak egy pár apró hiba van benne 1) hogy fogod be a lánckereket az esztergáláshoz? 2) mivel esztergálod ki a közepét? (Mert szerintem legfeljebb ha supportköszörűvel.) 3) hogy hegeszted össze a közepet meg a szélet úgy, hogy a lánckerék ne kacsázzon? (Merthogy a hegesztés mindig elhúzza az anyagot, ahogy hül és zsugorodik a varrat.)
Az ipari lánckerék már jobb ötlet, legalábbis az elülsőre, bár azt is meg kell fúratni, vésetni... A hátsót mondjuk meg lehet spórolni egy MZ agy beépítésével... meg aztán lehet egyediben is gyártatni, ha muszáj, de munkába járós motorra azért ezek kicsit költséges és macerákos dolgok, és ezt évente kétszer előadni... hát nem tudom. :-(
A www.powerbelt.hu-n, lánckerekek egész tárházát kínálják, annyi foggal, olyan mérteben, ahogy csak az ember akarja. Igaz a közepén csak sima furat van, de az esztergálós megoldással ezen lehet segíteni. Az árak rendkívül kedvezőek.
láncot lehet kapni minden méretben, a lánckerekeket pedig össze lehet építeni egy ócska ruszkinak a közepéből (aminek le van esztergálva a külseje) és egy új jó méretű japánból aminek megfelelően kiesztergálták a belsejét. A kettőt illesztve egy co hegesztés segítségével már meg is oldódott a lánckerék gondod.
Szóval fel a fejjel és nem elrettenni a kezdeti kissebb nehézségek miatt!!!
Nem magamból indultam ki, ezért csak a szezonról beszéltem!
Blaag: én már próbálkoztam a 21 fogas lánckerékkel, de eltünt a negyedik sebesség, olyan gyenge lett, viszont a harmadikban úgy ment mint a 19 fogassal negyedikben....:)
Sziasztok
Csak azt ne mondjátok, hogy nincs alkatrész:http://www.russian-spares.com/izh.htm
Van dögivel, csak nem itt és legfeljebb nem annyiért, mint szeretnénk.
A K68I karburátor a gyártótól 2500 Ft körül van, nekem a börzén 7500-t adják :)
ez van, de van!
Márpedig mese nincs! A szocimotoros onnan ismerszik meg, hogy vérében van a bütykölhetnék. Ha ez nem így van, akkor vagy gazdag és megszállott, vagy épp szakkönyveket forgat, szerszámot meg alkatrészt gyűjtöget a nehéz időkre és mindenek előtt érteni akar a járgányához :-).
Ha megbízható gép kell, újat veszel. Ennyi.
ülj le fiam, egyes! 500km x 52 hét = 26000km/év. Ez alatt két nem kapható lánc+lánckerék garnitúrát is el lehet szaggatni.
Üdv! Sajnos lánckerékben nem tudok segíteni, mert nincs tartalékom. Az Ural.hu-n a Boltok környékén szerintem érdemes körbenézned, Hézserék, Deél Józsi, és a többiek tudnak biztos segíteni. Több méretet is lehet kapni, de állítólag érdemes a gyári méretnél maradni (19 fogas, asszem).
Köszönöm az infót. Lánckerékben nem tudsz segíteni? Egy jó állapotú bontottnak is nagyon örülnék.
Kedves Márkatársak!
A lánc 5/8" x 1/4", 104 tagú, plusz a patentszem.
Remélem tudtam segíteni!
Üdv! Káldi Benedek (http://www.izs.hu)
Látom páran nagyon képben vannak Izs terén. Viszont mégsem tudja senki a láncméretet hozzá. Honnan tudjátok pótolni a fél évente cserélendő láncot, és lánckereket? Nekem minden motosoboltban azt mondják, utazzak Moszkvába Izs lánckerék miatt, mert itthon nem fogok már kapni. Nagy szükségem van egy Planeta első lánckerékre, segítsetek.
Eladó IZS 49'-es!
Motorja pöfög, meg lett csinálva.
Váz kopottas, papírjai nincsenek.
Viszont van hozzá ládányi alkatrész és egy másik váz is!
huszaklaci@freemail.hu
06-70-22-55-861
A planéta igen megbízható szerkezet. Ne hajtsd szét. Nem egy gyors gép, de nagyon nyomatékos. Egy karburátorcsere csak jót tesz neki, mert a gyári ruszki egy halom szar.Igen könnyen alakítható. Kemény masszív váza van. Ledobálsz róla egy csomó sallangot, megkönnyíted pár kilóval és egy jó, mindennapi használatú motorod lesz. Szerelni meg kéne tanulj, mert a szocialisták erről szólnak.
A heti 500 km nem egy olyan borzasztó táv. Az évi 15000km alatt van.
Szerezd meg a Ternai könyvet, abból okulhatsz.
Úgy mondták az öregeink: "megy izs meg nem izs". :-) Heti 500km-et meg nem nagyon fog egy huszonéves motor állandó szerelgetés nélkül kibírni. Még a (korabeli) rizsások sem. Fél évente lejársz róla egy lánc+lánckerék felállást, évente cserélhetsz fékbetéteket és gumiabroncsokat, két évente nagygenerálozhatod a blokkot, és akkor még olyan a nyalánkságokról nem is beszéltem, mint pl. elektromos kapcsoló törése, kopása, különböző esések következményei - ilyen futásteljesítményre szerintem nem szabad olyan motort venni, aminek az alkatrészellátása egy kicsit is problémás.
Ha lapos a pénztárcád, vegyél inkább MZ-t, ahhoz főbb vonalakban minden beszerezhető.
Ettől még lehet izsed, de munkába járásra legfeljebb akkor, ha az otthonod lesz az alkatrészraktár meg a szerelde is hozzá, mert különben az lesz, hogy elromlik, eltolod vagy elszállíttatod a szerelőhöz, a szerelő közli, hogy nincs hozzá alkatrésze, keríts hozzá ezt-és-ezt, akkor jöjj vissza, és a végén te fogsz munka _helyett_ boltról-boltra járni autóbusszal vagy biciklivel. :-(
Az izs egy bivaly gép,de ennek megfelelően szereti a benzint szipákolni elég rendesen.
Alkatrész ügyben talán valóban nehezebb hozzá találni cuccokat,de aki keres az talál:-)
Szerelés terén szerintem nem nehezebb,mint egy mz vagy jawa.Belejössz majd egy idő után ne aggódj.Talán a dekompresszor ami pluszban van rajta.
Üdv.
Én merem ajánlani az Izs-t. Szerintem nagyon megbízható, bár alkatrészt kapni nem lehet hozzá. Egy 15 éve porosodó Planeta 3-ast némi tisztogatás, olajbetöltés után negyedik rúgásra sikerült beiindítanom. Más motorokkal nincs tapasztalatom, de szerintem ha egy jól működő egészséges példányt vásárolsz, és rendesen karban tartod, nem gyötröd, akkor nem fog cserben hagyni.
Összesen: 13 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|