Izs - új hozzászólás Összesen: 13 oldal
Na, én is így értettem. Két papírlap összeragasztására például tökéletes (vagy mindenképpen jobb, mint a Technokol), de benzin közelében (tehát az egész motorkerékpár) én nem szívesen használnám. Volt hozzá szerencsém, de ott ömlött a blokkból az olaj utána, ahol nem szégyellt. Pedig frissen összerakott, zsírmentes darab volt. Biztos csak nekem nem volt szerencsém... 8-)
JA! A benzin az más téma.
Én az elbaszódott benzincsapomat próbáltam vele orvosolni, hogy ne szivárogjon a benya de pár nap alatt leoldotta....
De az én FPS-em tubusára rá is volt írva h csak zsírtlanított felületre, vmint hogy csak víz és levegő ellen tömít.
Szerintem akkor inkább a blokkragasztónál maradjunk ,az kicsit drágább de mégis az van erre a célra kitalálva.
Csatlakozom az elöttem szólóhóz: az FBS az egy fasza tömitőanyag.
Szerintem Fbs a nyerő.Már sok gépezettel volt dolgom és eddig mindig bejött.Benzincsaptól a hajamig már mindenre rákentem és kiválóan tart,de elsősorban tömítő és nem ragasztó.
FBS-sel azé' érdemes ám vigyázni, mert - legalábbis tapasztalataim szerint - nem olyan jó, mint mondják. Biztos csak nekem nem volt szerencsém, de a zsírtalanított felületen is hol megragadt, hol nem, és ledobta egyből az alu. Loctite-ot inkább ajánlanék (fekete). Vagy Ti szerencsésebbek vagytok vele? Üdv! Benedek
Még nem szereztem hozzá primer láncot, anélkül meg ugye nem lehet beindítani. Amint lesz valami beirom ide a fórumba.
Tipikus IZS hiba.:)Ami könnyen orvosolható!Nézd át a tömítéseket mert valahol kiszelel.A tuti helyek:porlasztó-szívócsonk,szívócsonk-henger :vágj klingeritből új tömítéseket és tépd rá a csavarokat mint a paraszt/esetleg megkínálhatod mindezt egy kis Fbs-sel/ha ezek után sem működik akkor hengertalp vagy hengerfej tömítés esetleg dinamó oldali szimering.Sok sikert:)
Egy keveset járt a motor a rozsdás primer lánccal. Miután megtisztítottam a belsejét, szépen rendbe raktam utána második rúgásra bepöffent, pedig előző tulaja szerint 1993-94 körül volt utoljára beindítva. Sajnos jópár évet a szabadban is töltött, ezért kerülhetett bele a sok víz. Hidegen melegen elindul könnyen, csak nem jár szépen, fel nem is pörög, csak tüsszög, olyan mintha néha a légszűrőn kipufogna. Alapjáraton elpöfögne akármeddig, de gázadásra csak hörög, meg elfullad. Nagy becsben tartom, úgyhogy szeretném ha egyszer még szépen működne, de nem tudom a hiba okát.
Azt hittem rozsdás lánccal indítottad:)Egyébként igazad van.Sokmindent nem gondolna az ember.Gy ártási évet csak kb. tudok mondani,más blokkszámokhoz viszonyítva.Én még nem láttam olyan táblázatot mint pl. a DKW-nak van.
Mikor hozzámkerült a blokk akkor teljesen darabokra szedtem, a váltó alkatrészeit szerencsére még fedte egy vékony olaj réteg, ami megóvta a víztől. A primer láncot viselte meg legjobban, meg a kuplung lemezek fedlapját. Kapott új csapágyakat, meg szimeringeket. A dugattyú és henger kitűnő állapotban volt. Meg sem fordult a fejemben, hogy elszakadhat a lánc, gondoltam ez a dupla lánc egy örök darab. Valaki meg tudná mondani a motorszám alapján a gyártási évet?
Az frankó!Egyébként elég bátor ember lehetsz ha egy ilyen blokkot be mersz indítani!Elismerésem:)
Valószínűleg nem is szabta volna el, ha egészséges lett volna a primer lánc. Csakhogy a blokkban 10 évig 2 liter víz volt olaj helyett, és ettől a lánc bizonyos részei olyanok lettek amilyenek.
Az Izs-nek nem 12 voltos a rendszere, a CPI elektronikus gyújtás pedig nem működik 6 volt üzemi feszültségen. Mellesleg a CPI-nél az elektronikába van beépítve a kondenzátor, így az alaplapról valóban elhagyható.
Lehet azonban építeni 6 volt üzemi feszültségű elektronikus gyújtást is, ami valóban megszünteti a szikrázást, hisz 1 amper helyett mindössze 100 milliampert kell kapcsolgatni a megszakítónak.
Deél Józsinál megtalálsz mindent ami az IZShez kell.Zsír új primer lánc 4000 pénz/szerintem megéri/.A visszarúgással nem tudja elnyírni a láncot.Hézagold ki a berúgótengelyt hogy ne lötyögjön kifelé!Deél József:06305350776/sok sikert:)
Sziasztok!
Látott már valaki "élőben", nem csak képen, Izs-ből készült házi gyártmányú három kerekű platós járgányt?? Ha valaki tud eladót, és volt háromszög rendszáma valamikor, akkor nem kíméljen, küldje az infót. Fénykép is érdekel!!!
De Izs-ből készült "gyári" korabeli hínárvágó gép is érdekel.
A legjobbakat!
Levettem hétvégén a blokk berúgókar felőli oldalát, hogy megnézzem miért szorult meg a berúgó. Hát meglepődtem, ugyanis a visszarúgás következtében elszabta a primer láncot, ami beszorult a két lánckerék közé. Úgyhogy most kell szereznem egy ilyen láncot. Nincs véletlenül valakinek egy eladó?
Sziasztok! Nem tom az IZS-nek 12V-os-e a gyujtása? Ha igen, az ívet húzó megszakító problémájára megoldás egy magyar termék a CPI elektronikus gyújtás.
Ez egy nagy trafó ami tartalmazza a kapcsoló elektronikát is. A megszakítóra kell kötni, a kondi elhagyható. Szerencsét!
Tegyél rá Jawat az olcsó és jó mindenre!
Azt hiszem a trafója eredeti, mert ciril betűk vannak rajta, de a kondenzátorát már buherálta az előző tulaj, azt hiszem Trabanté van rábütykölve.
Tegyél bele új vagy erősebb kondenzátort!A legjobb lenne ha pl.:MZ trafó van benne akkor a kondenzátor hozzá való legyen!
Köszi,figyelni fogok rá.
Üdv. Tamás
Köszönöm a választ, bizony rúgdal vissza rendesen, legutóbb akkorát visszavágott, hogy valami meg is szorult benne, és azóta meg se moccan a berúgókar. Hétvégén szétszedem megnézni, valami szerintem eltört benne, és befeszült, mert reccsenés az volt egy jó nagy. A gyújtását hónapok óta próbálom állítani, és szinte az egész állítási tartományban fél milliméterenként minden helyztet kipróbáltam, de sosem lett jó. A megszakító úgy ível, mint egy hegesztő.
Persze hogy befolyásolja!1 dob 2 csonkra elég nagy fojtás.+a két könyöknek ugyanolyan hosszúnak kéne lenni.Szerintem nem jó ötlet.P3:4mm előgyújtás 0,3-0,5mm a magszakítóhézag.Kb.Lehet nagyobb lehet kisebb,ahogy érzed,de vigyázz,mert olyat visszarúg,hogy eltöri a lábad!
Szerintetek befolyásolja a motor járását, ha a két kipufogó helyett csak egy csőre megy rá a két csonk? A gyújtásbeállításhoz Planeta 3-ra vannak valakinek adatai?
Ha forgalomból végleg kivont IZs-t vennél akkor meg kell nézni mi volt a kivonás oka! Nem mindegy!
Zsolt
Tárna u. a nyerő,nem Várna!Egy IZS mindig elindul,de egy blokkgenerál sem kerül sokba/a hengerrel nem kell foglalkozni:)/
Köszi a tippeket,a Várna utcát megnézem,de majd kiderül az utca jegyzék alapján hány darab is van belölle Bp.-n.,de ennek utánna járok.
Mert már egyszer lemaradtunk egy általam jónak itélt IZS-röl mert valahogy semmi nem akart összejönni,amikor elmentünk megnézzni,nem volt ott a papir,utánna nem tudtuk beinditani mert nem volt akksi,amikor az is volt akkor mit tudom én mi volt,egy szónak is száz a vége,lemaradtunk.
Üdv. T.
Izs nem lehet rossz vétel!Adásvételinél arra kell vigyázni,hogy ha nincs végleg kivonva jó ha él a tulaj.Dátumtól számított 15 nap is van/átírás/.A legjobb végleg kivontat venni/csonkolt forgalmi+forgalomból végleg kivonva pecsét.Alvázszám alapján "nem szivesen" keresnek adatokat.Ezt elvileg valami Tárna utcában/BP/kéne kérvényezni.Volt már valaki ott??
Szervusz
én vettem egy forgalomból végleg kivont Izs Planeta3-at, aminek elvesztettem a régi forgalmiját. (3 év ide-oda rakosgatásban) Az okmányirodában azt mondták keressem meg a régi tulajt, ő csináltassa meg újra a forgalmit (egy forgalomból kivont motorra????) és azzal jöjjek be újra, amit érvénytelenítenek!!!!!és az alapján kiállítják az újat. Erre én kissé burkoltabban azt válaszoltam -te hülye vagy! erre azt a választ kaptam, hogy tényleg, ez hülyeség, szóval szépen a régi rendszám alapján (erre emlékeztem)utánanéztek az adatoknak és láss csodát megcsináltak mindent. De szerintem a blokk- és vázszám alapján is vissza lehet keresni az adatokat. A legfontosabb szerintem hogy az eredetvizsgán átmenjen. A lényeg hogy a hivatalban nem nagyon szeretik a bonyolultabb dolgokat, de az ember ne hagyd magad lerázni.
Zsolt
Kérdezném,azokat akik már hallodtak olyanról,hogy az adás-vételiben rögzítették a motor és alvázszámot,de forgalmi nem volt meg,ezt azután valamilyen módon vissza leht állítani hivatalossan forgalomba?
Várnám válaszotokat,nem nekem kell a fiam van beleszeretve az IZS márkába,próbálnám óvni egy rossz vételtöl amivel elveszítené a pénzét.
Üdv. Tamás
Ha meg lehet nézni valamelyik gépet/izst/még az is lehet,hogy jutunk valamire!:)
Sziasztok !
Gondban vagyok,kellene egy szaki aki a fékdobokat felszabályozná,ha van cim és telefon az lenne a tutti.Lehetöleg dél-Pest környékéröl,de végsősoron bárhonnan jó.
Várom válaszotokat.
Üdv. Tamás
Köcce mindenki. Sajna képem nincs róla és a pontos típusát se tudom.
Idén vettem Planéta 2-est fúrva, festve, műszakival 60.000 Ft-ért, és múlt héten adtak el egy Planéta 3-ast friss műszakival Pécsen 45.000 Ft-ért. Úgyhogy sokra ne számítsatok. A régebbiek kicsit többet érnek, ha van papírjuk, de nem százezreket. Hirdetni meg bármennyiért lehet, "madarat" lehet keresni, csak ritkán sikerül találni. Üdv
fighter, tasso: Ha küldötök képet a gépekről én szívesen beazonosítom nektek, és kb árat is tudok mondani, de valóban nincs rájuk kereslet, ezért csak olcsón adhatóak el. Vagy a neten is kereshettek, de irreálisan magas áron is fel tesznek mocikat, mert nem akarják eladni, csak "madarat" keresnek, és ezzel fel akarják verni az árakat.
Bocs!Nekem az otromba nagy ostoba motorok tetszenek!
,,Vacak Pannónia"???? hmhmhmm
mzzzz
Az frankó!Gondolom planéta1.Ha papírja is van akkor 80-120 suska között!Csak az a baj,hogy nincs igazán kereslet rá.Nem értem miért,ugyanis sokkal jobb a vacak Pannoniáknál!Na mindegy.Ha 60 körüli akkor lehet Izs56 is ami jelentősen emeli az árat!:)
planéta állítólag valami 60-as vagy az előtti. állítólag
A 350-es izs elég tág fogalom.Tudni kéne a tipusát+évjáratát!
Tasso! Szerintem adjuk fel. Kb. 1 hete nem írt senki arra amit kérdeztem.
Sziasztok!
Mi a véleményetek,egy oldalkocsis Izst mennyiért lehet eladni?49-es vagy ötven valahányas, még nem tudom.Mindenesetre nagyon jó állapotban van,festés,króm szép és motorikusan is jó lehet.
Hali! Egy 350-es izs mi pénzbe van? Teljesen gyári állapotú.
Szervusz
még nekem is dobozban van minden, és csak a télen csinálom meg én is. De ha már okosabb leszek, megíromk mindent a fórumba.
Zsolt
Hali!
elég rég beszéltünk telefonon, sajna a számod nem mentettem el.
nekem még mindig dobozba van a generátor és a közdarab is, és a télig nem is lesz időm, de érdekelne a megoldás: milyen modositás kellett a közdarabon, hogy a kefék sikba kerüljenek! köszi
Hali!
végül is sikerült a közdarab átalakitása,
mi lett a megoldás?
Sziasztok
1971-es Planéta 2-be milyen hőértékű és típusú gyujtógyertyát vegyek?
Előgyujtást és megszakítóhézagot mekkorára szoktátok állítani? Ha valakinek van tapasztalata az írjon lécci.
Köszi
Gyuri
Üdv mindenkinek! Eladó egy 350es Izs Duna oldalkocsival és forgalmival vagy elcserélhető nagytestű robogóra. A gép üzemképes állapotban van. Érdeklődni CSAK telefonon: 06702597803
Összesen: 13 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|