Izs - új hozzászólás Összesen: 13 oldal
Érdekes, hogy a MOL benzinkutakon kizárólag a 80W-90-es Hykomol olajat ismerik, pedig 10 féle Hykomol létezik. Az eladó megpróbált meggyőzni, hogy amit keresek, az nem is létezik. Viszont rámutatott egy megoldásra, ami eddig nem jutott eszembe. Létezik a MOL-nak kifejezetten Trabant váltóolaja, ez alacsonyabb viszkozitású, azért, hogy a negyedik fokozat szabadonfutója jól működjön. Ebből vettem egy flakonnal, de kipróbálni még nem tudtam. Van egy érzésem, hogy be fog válni.
Ja, a kép: http://izs.hu/www/gallery.php?image=1301
A Planeta 1 és Planeta 2 oldaldeklijén nem volt krómozott fedél, egybeöntött volt. A képen egy szegedi Planeta 1-es van, megfigyelhető a kéziváltókar és a dekli is. Mellesleg marha szép... :)
Planeta 1 is ilyen volt?Milyen volt az oldaldekli?Mint az 56-oson?Van egy 65-ös orosz szervízkönyvem de abban nincs ilyen.Káosz?
Blaag: sikerült belépned azóta az izs.hu-ra? Küldtem e-mailt ezügyben.
Planeta 1-esen is volt kivezetés és kis váltókar a jobboldalon. A DKW-ból maradt meg emléknek, a lemezvilláson (350) és a 49-esen a tankon lévő váltükar volt erre kötve. Ezt a megoldást a Planeta 1-gyártás végéig, vagyis kb. 1966-ig használták.
Jó megfigyelő vagy!Tényleg váltókar!De nem planétán hanem izs56-on.De mivel csak 1 alkatrész az eltérés ezért szokták planétákba is építeni.Annyira nem jó,inkább csak üreskereső.
Megfigyeltem néhány fotón, hogy vannak olyan Planeták, amiken a blokk jobb oldalán van egy kar felfelé. Ezeken kézzel is lehet váltani? Pont azon a helyen van, mint a bal oldalon a lábváltó. Lehetséges, hogy arra az oldalra is ki van vezetve a váltóvillákat mozgató tengely? Ha jó a megfigyelésem, akkor ez melyik Planeta altípusnál jellemző?
Mondtam!Hidegen egyébként még vízzel:)is beránt.1l-es is van.
Ha meleg motornál jobban kiemel az tényleg az olajra utal.
Nem parafás, van benne azt hiszem 5 műanyag tárcsa, meg 6 fémlemez. Nem hiszem, hogy cserére szorulnának, elég jó állapotúak. A bowden vadi új, azzal biztos nincs gond. Biztos vagyok benne, hogy a nagy viszkozitású Hykomol okozza, mert már meleg motornál csökken ez a hatás.
Csak azért, mert a parafás kuplung sok állás után összeragad és nem fog rendessen kiemelni.
AZ Izsnek is parafás a kuplungja nem?
Nem tudom, minek görcsöltök ezen, bármelyik nagyobb agip vagy shell kútnál van spéci, olajos kuplung tűrő, direkt motorbringába való olaj. Igaz, nem 700Ft, de úgysem kell belőle sok.
De szerintem nem ez a baja a kuplungodnak. Nekem kétszer volt ilyen problémám, egyszer a bovden volt kiszálasodva, és hiába volt jól beállítva a hézag, behúzáskor nyúlt vagy fél centit, és emiatt nem emelt ki rendesen, másodjára meg, egy szintén sokat állt motornál csak a tárcsacsere segített.
Literes kiszerelésben is haphatók ezek a 30-as, 60-as olajok? Valóban, a kiindulási probléma a kuplung oldódásának sikeresebbé tétele. Valószínűleg egy megfelelő olaj nagy mértékben könnyítené az álló helyben történő üresbe kapcsolást, mert a viszkózus olaj miatt a kuplung tud annyi nyomatékot betenni a váltó fogaskerekeire, hogy nehezen lehessen üreset kapcsolni.
Elviseli de sűrűbb tehát fogja a kuplungot:)/innen indultunk/A kamaz és a Re-cord azért jó mert régi szabvány szerint készülő egyfokozatú nyersolaj szar,és az izs ezt szereti.Az eredeti előírás "gépkocsi-traktorolajat vagy repülőgépolajat"javasol/szabványszámukat fejből nem tudom/magyar megfelelője a 60-as olaj amit már csak re-cord-ék gyártanak./régi teljesítmény és szabványtáblázatokban láthatod hogy Mdc-30 és 60 a nyerő/Ez utóbbit talán találsz mezőgazdaságigép boltban vagy hasonlót,ha azt mondod hogy 60-as kell.Kamaz maszter csak Nyíregyházán a KGST piacon kapható.Remélem kielégítő választ szenvedtem ki:)Sok sikert az olajvadászathoz!
Még forró nyári időben sem hiszem, hogy a váltóban levő olaj hőmérséklete meghaladná a 60-70 fokot. Azt pedig még a Hykomol is bőven elviseli. Persze ha neked bevált a Kamaz olaj, én is szivesen kipróbálom. Az ára miatt mindenképp megérné, Bp-en lehet kapni?
Mert ott a kuplung!+a főtengely tehát sokkal nagyobb hőmérséklet mint egy autó váltójában!Meghát gyárilag is ez lenne az előírás nem csak Izséknél.
Mielőtt azt hinnéd"kereskedő" vagyok,és rád akarok valamit sózni,tévedsz!Csupán komázom az összetartó veterános/főleg Izses/társadalmat.
Motorolajat a váltóba? Az miért jó?
Miért akarsz mindenképpen hykomolt?Az váltóolaj nem?Sima motorolaj a nyerő!
Amennyi infót én adni tudok, azért nem érdemes találkoznunk.
Azt hiszem megtaláltam mit veszek bele, MOL Hykomol 80W jelű olajat, ennek 40 fokon 88 mm2/s a kinematikai viszkozitása, míg a eddig használt Hykomol K 80W-90 jelűnek 148 mm2/s.
Álom!Mennyire mozogsz Pesten?Én itt száradok állandóan!/Egyébként Bács-Kiskun/Esetleg találkozhatnánk is infocsere céljából./?/
Vajon megsínylené, ha hidraulika olajat töltenék bele?
Vas megyei vagyok, de mozgok Budapesten is.
Hát nem hiszem.Mezőgazdasági boltban próbálkozz!Merre laksz?/hátha tudok segíteni/
Egyik általad emlitett olajat sem ismerem., még nem is hallottam róluk. Motoros boltokban kaphatóak ezek?
Minél hígabb annál jobb!Nem tudom merre laksz?Keleti régió:Kamaz maszter orosz olaj 1500Ft 5l.Duna Tisza között Re-cord MDC-30,vagy 60 1l 700Ft körül.Ezeket szereti az izs!
Ti milyen olajat használtok a váltóba? Én Hykomol-t (80W90) tettem bele, de szerintem annak túl nagy a viszkozitása, mert behúzott kuplungnál is hajtani akar. A kuplunglammellákat megtekeri a nagy folyadékellenállás.
Ugye mondtam!Nem olyan drágaság ez az izs dolog.Rátenni,irány motorozni!
Tényleg 4000 Ft egy vadiúj primer lánc a Planetára, ezer köszönet Deél Józsefnek, nélküle csak nézegethetném a motort. Regisztráltam az Izs.hu-n, de belépni mégsem tudok, mi lehet az oka?
Ja én csak azt hittem hogy ,arra kiváncsi a kolega hogy motorikussan milyenek. a váz és az oldalkocsi az más téma. Egyébként a motorjáról eltérő vélemények vannak. Eggy biztos: hosszúlöketű tehát a pörgetést nem szereti.
Egyetértek tata21!Mondjuk oldalkocsisnál érdemes a vázat megnézni hogy mennyire görbe.Mz után tuti furcsa lesz mert ez nem szereti a pörgetést.Egyébként kivisz a világból.
Van egy mondás: " MEGY IZS MEG NEM IZS". De ez csak vicc volt, nem kell beszarni! Ha egyszer rendbe van téve a motorja, és ésszel van használva biztos jó gépek. igaz nekem még izsel nem volt dolgom.
Sziasztok!
ÉN MZ-s vagyok , és most találtam egyszép IZS planetát,,és nagyon megtetszett, mert oldalkocsis, ésszeretnék egy olyat, az a kérdesem hogy milyen motorok az izsek? nem igen tudok roluk sokat!
köszönöm! üdv.
Szeva soveny!Tényleg álom az oldal!Küldtem már mailt,de gondoltam megpörgetem ezzel is.Szóval k-36,fesszab.,blokk?Régen láttam má' azt a pincét.:)
ÜDV! midnekninek
Soveny én is grat az oldalhoz ( az ok hogy 50000-n nézték meg de senki sem íra fórumra! na mind 1 nem is azért írok.
Van egy eladó enyhén hiányos IZS PLaneta sportom!(kompletten vagy alkatrészekben)
Hiányosságai::papírok nincsenek, tank első lámpa , kezelőszervek (vannnak csak jawa 350-é)
de akit érdekel küldök képet és ha lehet e-mailben érdeklődjetek ,mert ritkán olvasoma fórumot max az IZS.hu-t nézem azt is amég aktuális!
Asszem azé' ez inkább TZ-t érinti. Majd mondom neki. :p
soveny:
Gratula az új honlaphoz!! :-))))
Csonouri:
Nem azt vetted meg amit a tesz-vesz-en hirdettek?
Az átadás után a régi, freeweb-es oldalt megszüntettem, az azon lévő minden információ (fórum bejegyzések is) megtalálható az új lapon. Köszönöm a látogatóknak, hogy a lap megélte az 50.000 letöltést! :-D
Káldi Benedek (Soveny)
Sziasztok!
Elkészült az új IZS.hu lap; új rendszerrel, több információval várunk sok szeretettel mindenkit! A cím nyilvánvaló: http://izs.hu
További jó időtöltést!
Lenne egy szétbontott sokat használt 3-03 Planetám, berugókar és első lámpatest hiányzik, de egy uj henger és dugó is van hozzá. Ha valakit esetleg érdekelne,(csak egyben) elvihető. Fejér megye. antero@cashette.com
Segítsetek
van egy izs gyári qvadom állitolag 350-es kéthengeres , difis, difizáras, felezös , és van rajta valamilyen kihajtás is. Ha valaki tud rolla valamit kérem jelentkezzen a csonouri@freemail.hu cimen
üdv csono
Hello!
Van egy eladó uj IZS 49 hengerem és dugatttyum. Ha valakit érdekel akkor itt lehet érdeklődni: brezitom@vipmail.hu
Hát nem tudom ti milyen Fbs-t használtok,de én már jó néhány blokkot tömítettem vele és mindegyik cseppmentes./lehet hogy csak szerencsém volt./
Szó se róla, a speciális tömitőpaszta az való erre a célra. Én is használtam már sok félét.
Összesen: 13 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|