:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Izs - új hozzászólás Összesen: 13 oldal
És mi a helyzet, ha csak alkatrészeket akar az ember behozni, egy itthon meglévő lepukkant gép felújítására?
Nekem is van ilyen ismerősöm Romániában, és épp ezért tegnap beszéltem erről Borse Károllyal (mavamsz főtitkár, zsűritag), azt mondta, hogy ők csak olyan motorra adnak OT-s rendszámot, ami KIFOGÁSTALAN esztétikai állapotú, és a felületek gyári vagy azzal azonos kidolgozásúak. Vagyis ha nem krómoztatod a kipuffogót, hanem kályhaezüsttel kened le, akkor az már nem jó. Ha nem sárgával hanem pirossal csíkozod, nem jó. Ha nem fűzöd újra a kerekét, csak lehomokoztatod és leszinterezteted (vagy fested), nem jó. stb. Magyarán a követelményeknek egyetlen egy használt motorbicó megfelelni nem tud, ez a leghivatalosabb forrásból származó _tény_. Persze meg lehet ilyenre csinálni - de olcsóbb, ha idehaza veszel egy rendszámos uralt a legdrágább neppertől. :-(
Veteránozás nélkül meg használt uralt nem hozhatsz be, mert a régebbiek nem felelnek meg az uniós zaj- és károsanyagkibocsátási előírásoknak.
Hát én nem éppen új mocira gondoltam.
Egy havernak van kint ismerőse, az állítólag elég olcsón be tudna szerezni öregecske gépeket (Izst, Uralt).
Ja, és "kedvcsinálónak" egy beszámoló:
http://xv1100.freeweb.hu/behozatal/behozatal.htm
(és neki még az orosz tip. bürokráciával nem is kellett küzdenie. :-))
Ha mindent összeadsz, a $3000 körüli árat ( http://www.mcasta.ru/eng/mainhome2.htm ), 10% vámot, 25% áfát, környezetvédelmi díjat, regisztrációs adót és más illetékeket, utánfutózást az ukrán hómezőkön stb., akkor nem hiszem, hogy 10-15%-nál bejjebb leszel a székesfehérvári árakhoz képest, plusz elég életveszélyes mutatvány, és nyelvtudás nélkül nem érdemes belekezdeni.
Nem tudjátok kábé mennyibe kerülne Ukrajnából behozni egy Uralt?
(Vám, forgalombahelyezés stb.)
Első motoros járgányom egy Berva moped volt. Na erre kisértetiesen hasonlított a Riga motorblokkja. Minőségében is. Biztosan ezt is "közösen fejlesztették"
Volt egy időszak, amikor a Jawával "közösen" fejlesztettek.
Na ja, csak én úgy veszem észre, az enduro-divat nagyon lecsengőben van, idén már mindenki idomos speed motorokra ült, az meg még max a rajzasztalon létezik a tavárisoknál.
No majd még agyalok.
Nem rosszak, ha az ember szereti az edurókat.
Az újabb Izsekről egyébként azt olvastom valahol, hogy motorikusan elég erőteljes a hasonlóság a Jawakkal (pl. automata kuplung stb..)
Nem rosszak, ha az ember szereti az edurókat.
Az újabb Izsekről egyébként azt olvastom valahol, hogy motorikusan elég erőteljes a hasonlóság a Jawakkal (pl. automata kuplung stb..)
És mit szólnál egy ilyen ZID-hez? Ez már elég jól néz ki? (Szintén orosz.)
http://www.aranykezu.hu/oroszmotor/courier.html
vagy esetleg a kistestvére:
http://www.aranykezu.hu/oroszmotor/sova.html
Szerintem ezek a ZID-ek egész elfogadható megjelenésűek...
Az Izs valóban DKW származék, az NZ-350-től ered, de a mai Izs-eknek már nem sok közük van hozzá.
Ami az árakat illeti: Egy vadiúj Izs $800 körül van, a fenti ZID túraendúró meg valami $600, a szova $530 a tavárisoknál. Jó, erre még azért rájön vám, áfa, forgalomba helyezés, stb., de úgy öszeségében nem érzem túl drágának a szerkezeteket. Hogy ne mondjam, egynémely rosszéletű nepper a harminc éves, végleg kivont, gépmunkára, fényezésre, galvánozásra váró pukkanatokért is szemrebbenés nélkül elkér ennyit :-( és tulajdonostól reális áron venni meg lassan szinte lehetetlen, fölvásárolták őket az üzérkedők. :-(((
"Megy Izs meg nem Izs?"
A minőségről annyit, hogy haverom vett egy Planétát, ami majdnem 15 évig rozsdásodott egy pincében.
Szétszedtük a legapróbb darabokig, mindent letisztítottunk, újrafestettük, pár csapágy lett még cserélve benne.
Vagy egy fél óráig rugdostuk, nem indult.
Aztán jöttünk rá, hogy pozitívésű volt az elektronika, megfordítottuk a polaritást és pöcc-röff, beindult.
Állatira jó moci lett abból a rakás ócskavasból, később se volt vele gond.A megbízhatóság attól függ, mennyire teszed rendbe.
Lehet hogy az Izs a DKW leszármazottja?
Hali!
"Zsiguli, később Lada személyautók azért már határozottan jók voltak a maguk idejében, és a Moszkvicsokról is el lehet mondani"
Jaja, de ebben nagy szerepe van annak is, hogy a Zsiguli/Lada az FIAT, a Moszkvics pedig OPEL koppintás.
Izsről sokat nem tudok, de egyesek szerint azért izs, mert megy IZS meg nem IZS. Igaz ez?
Üdv: Zoli
Hát... Én a magam részéről nem vennék új Izst. Újonnan biztos drága, ha meg már sokat fizettem érte legalább nézne ki valahogy.
Inkább egy jó öreg Planéta kettes, fel kell újítani a motort, festés, krómozás, és olcsóbban van egy sokkal szebb Izsem minha újat vettem volna.
És ha a motort alaposan rendbeteszi az ember, olyan sok gond nem lesz vele.
Az orosz cuccok minőségéről sokféle mendemonda terjeng. Az én tapasztalataim is vegyesek, hogy példaként említsem a Riga és a Verhovina motorokat. Szerintem rettenetesek voltak. A Zaporozsec nevű autóról, (a "Tajga Réme" "Lenin bosszúja" stb.) szintén nem sok jót hallottam. Ellenben a Zsiguli, később Lada személyautók azért már határozottan jók voltak a maguk idejében, és a Moszkvicsokról is el lehet mondani, hogy voltak ugyan hibáik szép számmal, de összességében jól használható autók voltak, igaz kellett némi szakértelem hozzájuk. Ezeket én is használtam eleget. Apám mint régi Izs tulajdonos szintén dicsérte őket. Én nagyon kacérkodom egy Ural vásárlásának gondolatával. Csak az áruk lehetne egy kicsit alacsonyabb.
Hát én sem jókedvemben motorozok télen, de sajnos ilyenkor is várják a népek a küldeményeket. Ja, és autóm sincsen már.
hm... télen motorozni némi fanatikus lelkesedéssel és négy-öt jégeralsó együttes alkalmazásával csak-csak lehet, de jeges úton már nem vállalnám! Zsenge ifjúkoromban pár jókora bringás zakót köszönhettem a sarki virágárus kiöntött vizének télen, sőt, egyszer Leányfalun kapott az ónos eső... na nem, a jég teljes halál, olyankor inkább kocsi, ha mégoly kispolgári is. :-)
Teljesen egyetértek az előttem szólóval (mint régen az elvtársak a taggyűlésen) és szeretném annyival kiegészíteni, hogy fontos még a motoron a kuplung kézi működtetése. Télen jeges úton nagyon finoman kell a kerékre átadni a nyomatékot, hát ezt robogón nem nagyon lehet megvalósítani. És még egy személyes tapasztalat, bár ez inkább az én ügyetlenségem volt. Kipróbáltam egy robogót. Indulás, motorhang jó magas, majd amikor már elég gyors is volt, meg a fordulatszám is magas volt, megszokás szerint kuplung, váltás... Hát bal kéznél is egy fékkar volt. Nem zakóztam el, de ez a szerencsének is köszönhető. Na itt lett egyszersmindenkorra elegem a robogóból.
speckó én nem értem, hogy lehet robogón motorozni. Egy rendes motoron jól megszorítod a tankot, és egy tömeggé válsz a géppel, de a robogón csak ülsz, mint Juci néni a hokkedlin. Szerintem ez a hitvány életérzés nőknek és gyerekeknek való (esetleg pizzafutároknak, akiknek a hátsó doboz miatt macerás napjában ezerszer átlépni a vázat).
az 50..125-ösök $500, a 350-esek $800 körüli egységárakon vannak a tovarisoknál, erre rájön szállítás, vám, forgalomba helyezés, áfa és persze a profit. Óvatos becslés szerint előbbi olyan 300e Ft, utóbbi meg 450e Ft körül lehetne kitolható a szalonból, szóval úgy nagyjából "keeway" árszínvonalán.
Amúgy "nullrevízió" nem csak az orosz gépeken van, hanem szinte mindenen, csak persze a képviseletek ezt nem verik nagydobra. :-) E mellett az anyagminőség és kidolgozás tényleg aggasztó kissé, de feltételezem hogy nem rosszabb, mint a kínai szemété, és végtére is a vevőt természetesen védi a törvényadta garancia.
Sziasztok! Lehet, hogy kicsit off leszek, de igazad van! Én személy szerint utálom a robogókat, szerintem tök bénák. Sokkal inkább motor egy MZ vagy Simson vagy Jawa!
Szerintem ártól függ. Kedvező áron biztos el lehetne adni. Mert máskülönben az oroszok nem a minőségről híresek.
A bécsi Ural kereskedő az új motort eladás előtt szétszedi, kijavítja a hibákat és cak utána dobja piacra.
Kálmán
Gyerekek, kinek mi a véleménye, piacképesek lennének idehaza a
http://www.mcasta.ru/eng/mainhome2.htm
lapon látható korszerű szovjet motorok?
(Nem a már itthon is kapható Ural/Dnyeper vonalra gondolok, hanem a Planétákra, Jupiterekre, 50-es endúróra, 125-ös négyütemű (állítólag honda licensz) kismotorra stb.)
G.
Eladó épített Izs Planeta 3, képek a www.freeweb.hu/izs oldalon "az én Izsem" rovatban, Cicus épített motorja. A képekhez képest változás: K-62 karburátor, sportlégszűrő, Jupiter berúgó- és váltókar, új első gumi, friss műszaki. Kikiáltási ár: 105.000 Ft. Tel: 20/5701362 Ha vannak alkatrészeid, amiktől megválnál (nem csak Izs), lehet szó beszámításról.
Igen, a neve az felénk is él, csak itt Grúz kecskének emlegetik. Ahogy látom, a DKW RT-125-el való egész közeli rokonsága a motorblokkban merül ki.
Ezt mifelénk üzbég kecskének nevezik, nagy szeretettel. Az IZS-zsel való hasonlóság nem véletlen, a K-55 a DKW RT-125 szovjet klónja.
Kálmán
össze. 1-2 dolog hiányzik még róla. sajnos nem lett eredeti, ezt látom, de életem első felújítása volt és lelkemet nyugtatom azzal, hogy a pusztulástól mentettem meg.
Kínáltak nekem is egy ilyen gépet,de nem kellett,mert van 3 motorom(elvileg 4),pedig tényleg egy ritka jószág.Üdv.
Ui.:amúgy összeraktad már?
Üdv mindenkinek!
Nekem egy Kovrov K55 motorom van 1957-ből. A motorblokk kísértetiesen emlékeztet az IZS 49 motorblokkjára, csak ennek 125-ös a hengere. Mikor megvettem, 30 éve pihent egy garázs mélyén. A vételkor saját lábán dübörögtem vele haza, utána még 1 hónapig jártam vele a környéken, aztán szét lett szedve, hogy redbe legyen téve. Nagyon jó volt vele motorozni. Igazi robosztus gép. Remélem sikerül hozzájutnom egy IZS-hez is!
Üdv!
Az Izses oldalon van egy eladó Izs quad, ha érdekel...
Hali. Lenne itt egy IZS Planeta 3-as,meg egy oldalkocsi,meg egy roncs alkatrésznek 35eft ért.06703173647
Szivesen küldök képeket,de most elég ramatyul néz ki (készül egy másik ülés és egy másik tank is, ha kész lesz küldök képeket. Ráadásul a mútkori perec is hagyott maga után nyomokat :))))
Ha 50K lenne akkor sem érdekelne, nem szeretem a négykerekű motorokat :)
Láttam én is, de annyit azért nem szánok rá. Nincs most kedvem :)
Kálmán
Valamelyik hirdetési oldalon most láttam egy IZS quadot(300-400EFt):)
Majd elfelejtem.. Nincs kedved képeket küldeni róla a honlapom galériájába? :-D
Őszintén nem nagyon kedvelem az orosz dolgokat, de ha valaki megnézi az IZS-gyár weblapját, azért vannak ott érdekes dolgok.
Itt a nálunk a faluban pl. van egy IZS quad, ha eladó lesz biztos megveszem.
Kálmán
Ne is mondd.Nagyon nyomulnak a kínaiak.Keeway meg kimco,meg a kimondhatatlan nevű szarjaik.A sok barom meg megveszi,mert olcsó.Aztán egy pár km alatt meg majd szétpereg alattuk.
Dicsekednék én is ha lehet.
D-CSEPEL 1959(már csak a markolatok,bowdenek és a hátsó lábtartók nem eredetiek)
PANNÓNIA T1 1963(műszakis,de vannak kisebb hibák rajta)
MZ ETZ 250 1987(a legpipecebb motorom)
Most fontolgatom még egy P10 megvételét,ami valószínű meg is fog történni.Üdv mindenkinek.
Az az érzésem, hogy a motorostársadalom átalakult. Régen a motorozás természetes rész volt az életünknek. Minden srác biciklizett, motorozott, és csak ha már ezek mellett össze tudott kaparni egy autót, akkor ült át arra. Manapság egyből autó, a motor vagy ciki, vagy méregdrága, minimum 750-es japán csoda. Nincs igény a 350 vagy az alatti motorokra, inkább a robogó a menő. Ezért aztán az orosz gyártók ide sem dugják az orrukat. Szerintem nem lehetnek olyan rosszak a mostani gyártmányaik, egy párat kipróbálnék szívesen. Nagyobb bizalmam lenne hozzájuk, mint az új kínai vagy miféle Keeway gépekhez.
Na azért csak összejövünk páran...
Igazából nekem sincs IZS-em illetve a múltkor megdobtak egy 49-es maradványaival. Egy hétig állt az udvar közepén, nézegettem, hogy felépítsem vagy nem, erősen hiányos volta miatt. Aztán úgy döntöttem, lesz belőle még motor. Csak addig sok benzin lefolyik a porlasztóimon, mert néhány prodzsekt kissé megelőzi.
Akik más fórumokon olvasgatták amiket írok, azoknak unalmas lesz, meg nem is dicsekedni akarok, a jelenlegi állomány a következő:
Műszakis motorok:
Pannónia 250 TLF '59
MZ TS 125 '75
Restaurált:
P21 '75
Működőképes:
D-Csepel 125 ~'59
Jawa 353/250 '61 (gyári eredeti)
Jawa Babetta
Puch DS 50 ~'64
Simson SR2e '64
Restaurálás alatt:
Jawa Typ 11/250
Motorkuli '67
Javításra vagy restaurálásra szorul:
Jawa 360/350 '71
Jawa 354/350 '61
MZ TS 125 de Luxe '76
KTM 50
no meg az IZS 49 '57
Kálmán
Kálmán dorgálására jelentkezem én is.Nekem még nem volt ugyan IZS a birtokomban,és valószínű,hogy nem is lesz,de hallottam már róluk egy pár jó sztorit.Például amikor az ózdi haverom ment egy kört a nála heverő izs-zsel(vagy izzsel?),a házuk mögött elterülő hegyes erdőben.Azt mondta kb.5 kmt tett meg és megevett vagy 2 litert a szörny.Viszont azt is mondta,hogy egy ekét nyogodtan el tudott húzni volna.Jó lehet van benne egy kis túlzás de azért van valami alapja.Nagy böszme dögök.Vagy a másik haver mondta,hogy az úton a biciklis mellé érve ráhúzta a dekompresszort,az meg behajtott az árokba ijedtében.A galád!!!Egyébként nagyon szívesen kipróbálnék egyszer egy ilyen mocit.Üdv.
Köszi szépen, Chris már eladta tudtommal, az enyém még megvan(Cicus), járok vele rendszeresen..
ChopperChris és Cicus átépített gépeire gondoltam!
Csá!
Én a nyáron megyek ki Moszkvába, megpróbálok majd lencvsevégre kapni egy-két eredeti példányt "autentikus" környezetben.
Csá!
Melyik motorra gondolsz??
Szevasztok! Láttam a jobb oldali menüben is megtalálható IZS-es oldalon két olyan motort, hogy... Kissé át voltak építve, de egy nem hozzáértő meg nem mondaná róluk, hogy szoci motorok..
Összesen: 13 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|