hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2018. június 22. péntek 
Paulina

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Csepel - új hozzászólás

Összesen: 40 oldal
|< előző 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 [40] >|

szabgab
válasz erre | email2004-04-22 16:29:27
http://www.vatera.hu/item/view/index.php?cod=685966

Hátha érdekel Titeket!
sorszám: 10 (8710)

 
 
Doni
válasz erre | email2004-04-22 01:55:05
Szia!

Köszi a gyors választ. Csak bejöttem még a munkahelyre (itt van Internetem). Most értem vissza a mocitól, Nyíregyházáig caplattam, hogy lássam. Hoztam képeket róla (1 word file-ba raktam ezeket) átküldöm az e-mail címedre.
Légyszi szakértsd már meg, hogy megér-e 20.000-t. A képek mobillal készültek, ráadásul este, így ne pengeéles felvételekre számíts:)
Ami a képen nem látszik:
1. a felnik vastagon rozsdásak, nem csak felületi korrózió.
2. Az ülés, már-már tökéletes, 1-2 vékony 1-2 cm-s repedések vannak 1 féltenyérnyi területen.
3. A sárvédők mintha újak lennének, se rozsda, se horpadás.
4. A tank a képen is látszik, hogy rozsdás oldalt, viszont a rozsdás krómozott rész felett, a fekete festéket kaparva úgy "fest" mintha alatta is krómozva lett volna, ott csillog a felület.
5. A blokk a kerti kapából lett átemelve. A srác szerint a kapában lévő motor és a kamrában nyugvó moci valaha egyek voltak. Ebben nem vagyok biztos, mert a blokk oldala - mégha foltokban is, de - festett, ami tudomásom szerint későbbi típusokra volt jellemző, holott a nyújtott búrájú hátsó lámpa (csak műanyag, talán ezt hívják csőlámpának) korai típusra vall.
6. A vázszám.... hát, nem tudom, jobb oldalt a kormánycsőhöz közel néztem a számott, furcsa mód épp ott volt elkorrodálva. Ha nagyon gyanakvó akarok lenni, a lámpa fényénél úgy tűnt, mintha szándékosan lenne szétütögetve.
7. A blokk - számomra - ramaty állapotban van, az oldala alig van rácsavarozva, nekem úgy tűnt, hogy az egykoron dicső motorkerékpár gyártásunk pislákoló szelleme tartja össze...

"Dióhéjban" ennyi.
Szerinted mi tévő legyek? Érdemes ebbe belevágni?
Mennyi egy működőképes blokk?
A papírok így is mennek, hogy a vázszám - ha egyáltalán jó helyen kerestem - nem leolvasható és esetleg a blokkot is cserélni kell?
Csütörtök délelőtt kell rácsörögnöm a srácra, hogy érdekel-e a dolog. Javallnál nékem vmit?
Előre is köszi!

Remélem túlságosan nem teszem próbára a türelmed.

Doni


sorszám: 9 (8688)
(előzmény: vkami, 2004-04-21 22:31:26)

 
 
vkami
válasz erre | email2004-04-21 22:31:26
Szia Doni,

igazából nem értek én annyira 250-es Csepelhez, bár van egy az én látókörömben is.
A darabszámot akkor elég jól saccoltam.
A papír ügy egyesek szerint nehéz ügy, nekem viszonylag simán ment, egyszer generáltam erről egy vitát az indexes Pannónia fórumon, többnyire azok írtak, akik meg nem vennének papír nélküli motort. Én kb. hat éve, egyszerűen írtam egy kérelmet, lekérték a központi nyilvántartóból a motor papírjait, elismerték a tulajdonomat és a nevemre írták. Legjobb, ha visszaolvasod a fórumot. (Tanácsolom, hogy ötszázasával mentsd el txt formátumba a weblapot és akkor könnyen tudsz benn keresni.)
A rendszámot régen beütötték, az én 1959-es TLF-emnek először EC-s, aztán mikor oldalkocsit kapott NB-s rendszáma volt. Még a 64-es Trabantomban is van rendszám beütve, sőt 58 előttieknél megtalálod a két betű, három szám kombinációt is. Akkor volt a váltás négy számra.
A TL és a TLT között a legfontosabb eltérés a sárhányók, a láncburkolat, oldaldobozok, a könyvedbe le van írva.
A 63-as Pannónia jó ötletnek tűnik, bár mérd fel, hogy a teendők közül, mit tudsz megcsinálni, mit kell megcsináltatni és tudod-e ezeket a dolgokat hajtani.
Nem akartam neked csalódást okozni bizonytalan válaszaival, de ebben nem igazán lehet megmondani a frankót, ahányan vagyunk, annyiféle a tapasztalat.

Kálmán
sorszám: 8 (8676)
(előzmény: Doni, 2004-04-21 14:11:22)

 
 
Doni
válasz erre | email2004-04-21 14:11:22
Szia Kálmán!

Köszi a tételes kifejtést. Nekem már megvan a könyv, ebből annyit hámoztam ki, hogy 1950-ben 834-836 U-t gyártottak. Persze ettől több készült 1950 márciusáig. Nagyon jó, hogy írtad a költségeket: most vasárnap nézem meg a 150-re tartott mocit. Én - mégha nem is mindennapos használatra, de - nem csak hétvégéken szeretném használni. Épp ezért nekem a motorrész 100%-os felújítása a fő cél, persze nem úgy, hogy a moci többi része marad a lerobbant állapotban, azokat is szeretném újítgatni, de első körben nem ragaszkodok a legapróbb mütyűr eredetijéhez. Szerintem a motor papír nélküli, ezért azt szeretném megtudakolni Tőled, hogy milyen mizériákat kell végigcsinálni ebben az esetben. Az egyik pannóniás guru azt mondta, hogy ilyenkor az adásvételi szerződésbe írjuk bele az eredeti rendszámot, amit a vázba ütöttek bele (tényleg, ez a Pannóniáknál is igaz? ott is beütötték a vázba a rendszámot?). Ezzel már el lehet szerinte indulni a bürokrácia útvesztőjébe. A Pannóniák közül még a TL-t (ez váltotta le a Csepel 250-est)és s könnyebben elérhető T5-öst nézegettem. A TLT csak a tokozásban tér el a TL-től?
Még 1-2 kérdés a Csepel 250-esről:
1. A képeket nézegetve feltűnt, hogy (ahogy én látom) egyes 250-eseken eltérő az első lámpa mérete. Nekem speciel a nagyobb méretűvel tetszik jobban. Melyik a ritkább?
2. Ha csak a motor felújítását nézzük, mégha csak sac szinten is, de mennyi lehet ennek a költsége ha mással csináltatom? Sajnos nem igazán műszaki a végzettségem, de lelkes vagyok és van olyan autószerelő ismerősőm, aki esetleg segítene, de elképzelhető, hogy lesz olyan pont, ahol mindez nem lesz elég és egy 3. félre lesz szükség.
3. Esetleg olyanon is gondolkodok, hogy előszőr egy Pannóniát állítok talpra és a Csepelről szövögetett álmaimat apránként valósítom meg. Ma olvastam 1 hirdetést egy 1963-as Pannóniáról, papírok nélkül lerobbant állapotban (a motor 1 kerti kapából lett visszaemelve) 25-ért árulnak. Mennyire szabad 1 ilyenbe belevágni? Persze ez függ attól is, hogy mennyire és hogyan lehetséges (költség + kálvária)papírok nélkül forgalomba helyezni 1 motort.

Előre is köszi a válaszokat!

Doni
sorszám: 7 (8651)
(előzmény: vkami, 2004-04-19 21:14:02)

 
 
tlbmarci
válasz erre | email2004-04-20 15:29:19
Hello srácok!

Ma kaptam meg Ocskay Zoltán könyvét, ami a csepeli motorgyártásról szól, van benne egy csomó érdekesség + 400 fotó, úgyhogy tényleg nagyon szuper! Abban rengeteg van a Csepelről is! Csá!
sorszám: 6 (8578)

 
 
vkami
válasz erre | email2004-04-19 21:14:02
Szia Doni,

valóban az ikerdugattyús problémás volt és gondolom, mikor megunta a felső pártvezetés, hogy mit szarakodnak vele, parancsot adott, hogy legyen egyhengeres. Ikerdugattyúst gyártott a Puch is, nekik valahogy működött. A Puchnak viszont egy szimpla Y-alakú hajtókarja volt, míg a Csepelnél az Y ága csuklósra volt szerkesztve. Természetesen ennek semmi köze a hátsó henger hűtéséhez.
A fáma szerint 500 db-ot gyártottak, nem láttam még az Ocskay-könyvet, lehet, hogy abban van hitelesebb adat.
Így 55 év távlatából valóban nehéz lett ilyent összehozni. Két barátom is van aki ezzel szenved, nem tudom mikor fognak vele motorozni (TLT-s mi a véleményed?)
Pannóniát könnyebben találsz, ennyi pénzért már egész tűrhetőt. Itt is persze minél régebbi, annál nehezebb elérni. Szerintem a nagyfékdobos az igazi, biztos azért, mert nekem is az van. De azt hiszem, ha motorozni akarsz és nem villantani a haverok előtt, meg szívni a garázsban akkor a Pannónia vagy a 250-es Csepel jó választás. Ügyanakkor úgy gondolom, bár sokaknak más a véleménye, ha valaki eredeti állapotra akar hozni egy bármilyen veterán motort, a vételárra rá kell számolni még laza 200000 Ft-ot, ezt is kalkuláld be. Így, ha 150-ért veszel egy Csepelt, forgalmival, műszakival, ami elfogadható állapotban van, nem csinálsz rossz boltot. De ha azt szét kell szedni, újra kell krómozni, festeni, a blokkját felújítani és forgalomba helyezni, akkor még rakd hozzá a kétszázat. Mindezt nem elriesztás képpen írtam le, én drukkolok neked, csak azért, hogy kalkulálni tudjál. Ha gondolod, tételesen is megindokolom fentieket.

Kálmán
sorszám: 5 (8548)
(előzmény: Doni, 2004-04-18 23:49:12)

 
 
Doni
válasz erre | email2004-04-18 23:49:12
Kálmán, köszi a weboldal címét, szétnézek ott is.
Szia Andris!
A pénztárcát illetően is igazad van - csakúgy mint a 250-es szépségében - , bár a 125-ösök áráról még kevesebb az infóm. Jövő vasárnapra ígértek egy jobb állapotú 250-est kemény 150 "Mátyásos pízír". A debreceni Pannónia-guru számba menő Vasadi Mihállyal beszélgettem, hogy hogyan is indulhatnék el a mocikeresésben. Azt tanácsolta, hogy vegyek olcsón egy Pannóniát (a T1-es, T5-ös tetszik) azzal motorozgassak-gépézgessek és mellette évek alatt találhatok-bütykölhetek egy Csepelt. Még annyit hozzáfűzök, hogy én nem garázsban szeretném tartani a majdan felújított motoromat, hanem - amíg az idő engedi - minden hétvégén kirándulgatni, motorozni. Hetekkel ezelőtt még nem tudtam, hogy mennyire ritkaság az ikerdugattyús - ezen a téren többek között Kálmán nyitotta fel a szemem. Azért akartam a kezdetektől egydugattyús 250-est, mert azt olvastam az ikerdugattyúsról, hogy sokszor megragadt, konstrukciós hibából eredően túlmelegedésre volt hajlamos a hátsó dugó. Mióta tudom, hogy milyen ritka, persze így már az se lenne "rossz":).
Természetesen érdekelnek a tapasztalataid, sőt, ha van képed a mociról, kérlek küldd el.
Ja, igen. A 250-esről leírások, dokumentumok csak börzékről szerezhetők be? Vagy van(nak) más források is?

Előre is köszi!
U.I.: Csak egészségesen!
Béres Csep(p)el!!!:)))
Doni
sorszám: 4 (8508)
(előzmény: andris, 2004-04-18 13:16:47)

 
 
andris
válasz erre | email2004-04-18 13:16:47
Nekem csak a 125-össel vannak tapasztalataim.Ha az is érdekel megosztom veled.A 250-esek igazi ritkaságok.Én élőben még nem is láttam,pedig már pár éve kezdtem el a veteránozást,igaz csak hazai gépekkel.Szerintem sokkal szebbek,mint a 125-ösök.Robosztusabb,erősebb(mondjuk ez evidens).és esztétikusabb.De a szívem csücske akkor is a 125-ös marad.Üdv.Ja és a legalapvetőbb különbség,hogy jóval mélyebben kell a pénztárcádba nyúlnod,ha egy ilyet akarsz.
sorszám: 3 (8484)

 
 
vkami
válasz erre | email2004-04-18 04:11:57
http://forum.index.hu/forum.cgi?a=t&t=9050053&uq=74

Igaz kicsit döglött.

Kálmán
sorszám: 2 (8475)
(előzmény: hygy, 2004-04-18 01:36:12)

 
 
hygy
válasz erre | email2004-04-18 01:36:12
Donát leveléből idéznek:

Most kezdtem a veterán motorozás rögös útjait járni és eddig nem találtam olyan oldalt, ahol fórum szinten foglalkoznának a Csepelekkel.

Én személy szerint a Csepel 250 egydugattyúsának a megszállottja vagyok, ezzel kapcsolatban szeretnék minél több infót, kapcsolatot szerezni.
sorszám: 1 (8467)

 
  Összesen: 40 oldal
|< előző 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 [40] >|

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
Motoros túra (17577)
Jawa (27030)
Pannónia (6539)
MZ (48855)
Izs (607)
Motorszervíz (2866)
police (1762)
Simson (3402)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu