:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Csepel - új hozzászólás Összesen: 40 oldal
A gykapcsoló teljesen más, mint a Danuvia, az üveget nem tudom milyen volt a Csepeleken.A kormányarmatúra a Danuvián tuti, hogy más, mint a CSepelen, a D-Csepelben nem vagyok biztos, de asszem az talán azonos a Csepelével.A Csepelen húzóbowdenes volt a gáz, mint a 250es Jawán /a kormánycsőben futott végig/, a Danuvián feltekeredős, mint a Panncsikon.
Hollandert nem tudom, de elég sokminden jött ki a gyárakból.
Sziasztok!
Köszönöm a tanácsokat vezetékezéssel kapcsolatban. A Dancsi jó ötletnek tűnik, ebből van egy eredeti példányom.
További kérdéseim lennének a T-vel kapcsolatban.
1. Az első lámpabúra és üveg vmint a gyújtáskapcsoló miben más mint a D csepelé vagy a Danuviáé. Az tiszta, hogy az utóbbiak üvegében benne a "D"
2. A gázmarkolat, kuplung-, fékkar eltér a Danuviától?
3. A kipufogó hollander horganyzott vagy krómozott? (festett?)
Továbbá vevő lennék egy jó állapotú RM-es ülésre.
Üdv
Borsodi
Mi az? nem EU-konform a fórum?
Voltam a 7végén Mátészalkán és Bodrogkeresztúron. Lelkesítő volt!
Tső!
Köszi Kálmán!
Most jöttem meg a mátészalkai veterántalálkozóról. Lenyűgöző volt a pöfékelő 250-es Csepelt látni, persze a Dnyepperek is brutálisak voltak. Egy kicsit el vagyok kenődve, mert lett volna 65-ért egy felújításra váró TL, és az orrom elől vitték el.
Na, ez van. Viszont jó hír, hogy jövő szombaton be tudom úgy osztani az időm, hogy Szigetszentmiklóson kezdjek, aztán rohanok "Sztálinvárosba" ballagtatni.
Doni
A forgalombahelyezése történt 1976-ban, addig porosodott a boltban. Akkoriban nem kapkodtak érte, szerintem jobbára a közületek vették.
Ha a váz vagy a motorszámot megnézed, valószínűleg "P12 75/"-rel kezdődik
Kálmán
Bocs! Bodrogkeresztúron vasárnap nem lesz találkozó csak börze.
Annál nagyob baromságot, hogy 125 ccm-ig ne kelljen jogsi, még nem hallottam.
Na mindegy, kísérletezzenek csak, aztán ha sokan halnak majd meg velük, úgyis szigorítanak.Végülis Simsonnal is akkorát lehet fikázni, hogy leszakad az ég, nemhogy mondjuk egy Gagyiva Frecskával, ami széthajtva is vagy 25 lóerő.
De jobban jársz, ha a Danuvia rajzával próbálkozol, mert az tényleg hasonlít a kis Cseplinére.
cad_cam!
Köszi a tippet, megfogadom.
Tényleg, tudomásom szerint 1975-ben gördült le az utolsó Pannónia a futószalagról. De akkor hogyan állhat egy P12-es forgalmijában 1976????
Üdv,
Doni
Szia Borsodi!
Kutakodtam neked egy kicsit. Az egyik honlapon találtam két nevet, akiknek 125T-jük van. Nekik biztos van ilyen leírásuk.
Balogh Szabolcs: tatabal@yahoo.com
Kolumban Dániel: koldanee@yahoo.com
Az alábbi címen találtam még 1-2 dolgot, hátha tudod használni.
http://www.winston.hu/pannoniamania/hagyoman/pannoniamania/pannoniamania.html
Doni
Sziasztok!
Jön valaki a 7végén veteránbörzére?
Szombaton Mátészalkán, vasárnap meg Bodrogkeresztúron lesz. Ezutóbbin veterántalálkozó is lesz!!!
Doni
Szia Wancy!
Segédmotornak nem lehet levizsgáztatni, tudtommal. Ellemben most megint aktuálissá vált, hogy az EU-ban 125 ccm-ig nem kell jogsi, ugyhogy ki tudja, mire elkészülsz vele, lehet hogy már itthon is segédmotornak fog számítani:)
Igy látatlanban, hogy mennyit ér, nehéz nyilatkozni, tudni kéne, hogy milyen hiányai vannak (biztos van), blokk milyen állapotú, stb.
Hogy hol kezdjél hozz? Az én tippem:
1., szétszerelés
2., homokfújás
3., krómozott cuccok krómoztatása
4., blokk felújítás (csapágy, szimering, esetleg fúrás - új dugó)
5., festés
6., elektromos beköté
Na meg persze a "meglepetések", amik közben előjönnek!
Sok sikert a "szecskavágóhoz"
I.
Sziasztok!
Lehet, hogy itt szentségtörés, de én MZ-s vagyok.
Viszont tudnék egy nagyon lelakott 125-ös "szecskavágót" (ahogy apám nevezi, a torkát szorongató érzésektől elérzékenyülve), amit fel akarok újítani apámnak. (Megérdemli!!!)
Kérdéseim:
-Levizsgáztatható-e segédmotorknak?
-Mennyit adjak érte, ha el sem indul?
-Melyik felénél kezdjek hozzá?
köszi:wancy
Ha innen a szoci.motoros.hu oldalról letöltöd a Pannónia kapcsolási rajzát, az szinte egy az egyben ugyanaz. El kell hagyni a féklámpa kapcsolót.
Esetleg a gyújtás-világítás kapcsoló okozhat nehézséget, de azon is rajt kell lennie a Bosch számozásnak, ami alapján könnyen eligazodsz.
Kálmán
Sziasztok!
Egy Csepel 125T létrehozásán fáradozok. Robbantott ábrás rajzaim vannak a gépről, viszont a vezetékezési rajzom hiányzik. Esetleg ha valakinek van infója a vezetékezésről, megkérném, hogy küldje el a következő címre: boorsodi@freemail.hu
Köszönöm.
Sziasztok!
Nagyon pang a fórum!
IRJATOK!
Doni!
Ha egy ilyen "buherált" motorral elmész egy veterántalálkozóra, nagyon le fognak ugatni! De ha a saját elképzelésedet akarod megvalósítani, akkor szerintem vágj bele! Szerintem az is járható út, hogy az épített motorra kérsz átépítési engedélyt! Úgy hallom mostanában már nem olyan szőrös szívűek, sokat megadtak az illetékesek az utóbbi időben!
Hali!
cad_cam!
Igaz, visszaolvastam a korábbiakat, a Tiéd még félkész állapotban van. Még mindig előrébb vagy 1 "kicsivel" hozzám képest! Még 19 napot kell várnom és lehetőségem nyílik egy 250-es megnézésére, megfelelő állapot esetén vásárlására.
Senki nem válaszolt a korábbi felvetésemre: rendezett motor + buherált váz házasítása.
Legyetek jók!
Vad szelet a hónaljba és muslicát a fogak közé!!!
Sziasztok!
Van a hasznaltauto.hu-n egy T5H, oldalkocsival 70 ezer. Ha érdekel valakit. Engem érdekelne, csak nincs cash!
Üdv: István
Doni!
Nem az enyém, a győri motorkiállításon fényképeztem
A detektíveket mára már haza küldtem.:)
Nem, csak átlátogatta, a Pannóniásokhoz és láttam, hogy a négyszázadikat gyapálod.
Mennyire nehéz ügy egy TL?
Mármint zseb szempontjából?
A vegyesmotort megveted?
Doni
Kellene? Miből következtettél erre? Vagy csak kifürkészted a netelési szokásaimat? Igen, kora este, esetleg hajnalban. Néha napközben is.
Kálmán
Úgy érzem Kálmán, hogy mindjárt írsz valamit!:)
Szép a mocid cad_cam!
Köszi a címet!
Szia Kálmán!
Igazad van a TL-t, illetve a TLT-t illetően, a Pannóniák közül ( a T5 mellett) még azok tetszenek a legjobban. A TL-ben pl. leginkább az fogott meg, hogy a karburátor mögött nincs szerszámdoboz, vagy mi. Persze be kell vallanom azt is, hogy minden Pannóniában van valami, ami tetszik és ami nagyon nem. A TL-en pl. az első sárvédő nekem nem igazán jön be. Viszont a Csepel 250-eséhez a megszólalásig hasonlító hatalmas első lámpája (sztem azonos, Hella) nagyon megfogott.
Tényleg! Ha tudsz, kérlek küldj képet a mocidról.
Üdv:
Doni
Szevasztok.Kálmán ígérem kifejtem a véleményemet,de csak ha majd jobban ráérek.Elöljáróban talán annyit,hogy nem nézem jó szemmel azt amit ott csinálnak.Egyébként mniért szélesedett meg így a szöveghely?Vagy csak ez a gép szar?Nem tudom talán doni te írtad,hogy lesz 250-es csepel szerelési útmutatód?!Van egy haverom,akinek elég sok gépnek megvan a kezelési útmutató fénymásolata.Ha érdekel valakit valamilyen márka akkor írjon,azt utánajárok.Üdv.Jövő héten jelentkezem.Addig meg pihi,na meg persze motorozás.
Doni!
Erre gondoltál?
http://www.veteranauto-motor.hu/
Sziasztok!
Egy újabb gyöngyszem a "krómos" témában! Stander, oldaldoboz csavar?!!? És a nyereg se semmi!!
Áhoi Mindenki!
Valaki meg tudná nékem mondani a veteránszövetség internetes elérhetőségét?
A hétvégén voltam egy profi műhelyben, ahol épp 1 TLT-t varázsoltak újjá. Lelkesítő volt!
A héten kapok 1 Csepel 250-es kezelési útmutatót, amint megvan felteszem az oldalra.
- Mi a békák kedvenc olvasmánya?
- ???
- A légy jó mindhalálig!
Sziasztok!
Csatlakozom Kálmánhoz! Nagyon felcsigáztál minősítés ügyben, ugyhogy várom a hallotakat-tapasztalatokat a veteránminősítéssel kapcsolatban!!
Doni!
Teljes mértékben egyet értek Veled abban a tekintetben, hogy elszálltak az árak. Sajnos ez van. A Miértre nem igazán tudom a választ. Talán azért mert van olyan bal*asz, aki 400 ezret ad egy P21-ért, ami csak nevében az, mert mindenféle Pancsi cuccokból lett összerakva. A lényeg hogy csilli-villi, és nem kell már foglalkozni vele, rögtön lehet menni az utcára! Ez megtörtént eset.
Ehhez vedd hozzá, hogy Manheim-ben 2000 euro-ert veszel egy '29-es AJS-t!
Igencsak érdekelne a véleményed a veteránminősítésről! Meg mehetne mindjárt egy copy is a mavamsznak, hadd tudják mrg ők is!
Kálmán
Szevasztok.Cad cam ha csak azért akarod a veteránminősítést hogy ne fizesd az évi biztosítási díjat,akkor én lebeszélnélek róla.Ugyanis ennyi előnye van az egésznek.Ja meg kapsz egy ot-és rendszámot,de szerintem egy öreg motor nem etől lesz veterán.Mindegy megvan a frankó véleményem erről a dologról,de most nincs időm leírni.Megígérem neked,hogy összeszedem a gondolataimat és a hallottakat,aztán leírom majd itt.Addig is olcsó benzint,széles utat,és ÉLJEN MÁJUS 1-JE ÉS A DOLGOZÓ NÉP.Kár,hogy ez ma már nem jelent semmit a mai fiatalságnak,csak egy munkamentes napot.Üdv.
Örülők, hogy így sikerült felturbózni ezt a kis fórumot!
Kálmán
Mindenki!
Teszek is 1 próbát:
Mit szóltok a személyre szabott "veterán" motorokhoz?
Én beleszerelmesedtem a Csepel 250-esébe, számomra az a cél, hogy legyen 1 olyan motorom, ami úgy néz ki.
Azért ne csesszetek le a sárgaföldig!
Sziasztok!
Áhoi Kálmán!
Köszi az emilt! Egyáltalán nem volt kurta. Múlt 7 közepén 2ségbe voltam esődve, mert Kenyába nem jött meg az emiled (már azt hittem, hogy rosszul adtam meg), de látom vasárnap átküldted még1szer.
Dánke hogy +szakértetted, mivel alapmotort kerestem és nem alkatrészhalmazt, végül nem vettem meg.
Helyette a vasárnapom azzal telt, hogy 1 nepper által felkutatott 250-es Csepelt látogattam meg az ország 1 távolabbi pontján. Mivel amúgy is volt dolgom arra, az út nem esett veszendőbe, de a motort se láttam. "Majd 1 hónap múlva!" Viszont 1 ismerőnél láttam egy kosárban vett romos 250-est, amit 110-ért vett. Mondanom se kell, hogy kiborúltam. Abban a pillanat úgy 10 évet öregedtem.
Elkeseredésemben már arra is gondoltam, hogy veszek 1 Pannóniát, levizsgáztatom, egyebek, aztán veszek 1 másik Pannónia vázat, átalakíttatom, hogy hasonlítson 1 Csepelére, beüttetem a levizsgáztatott motor vázszámát, átpakolom a Pannónia motorját, oszt kész. Azzal mocizok. Ha vizsgáztatni kell, akkor meg átpakolom az eredeti vázba a motort.
T*köm kivan a felhajtott árakról, 10 évvel ezelőtt kellett volna belevágni az egészbe.
1 szakértőtől hallottam, hogy egy új (vagy felújított?) "kipufogórendszer" 70ezerbe kerül.... Valahogy kezd világosodni számomra hogy a Csepel 250-es csak álom marad számomra. A másik meg az, hogy ha fogok 1 Pannóniát és azt ütöm addig, hogy hasonlítson az álmomra, akkor a veterános társadalom kövez meg...
1 kicsit pihenek.
Ja, menni akartam a szigetszentmiklósi börzére, de a barátnőmnek akkor lesz a ballagása. Én próbáltam felvezetni a dolgot, hogy attól még töretlen a szerelem, hogy nem leszek ott az ünnepségen... Hát mit mondjak? Azóta már látok a jobb szemere!:)))
Szia!
És köszi a levelet, meg a türelmet is.
Doni
Szia András!
Köszi a tanácsodat. Már több embertől is hallottam, hogy ha papír nélküli a motor, akkor tekintsem levegőnek (bár levegőt venni kell az embernek:) ). Ennek hallatán nagyon lelombozódtam, illetve felmerült bennem, hogy buherálok 1 kicsit a vázszámokon, persze ez már meredek lenne.
A 7végén voltam a debreceni rendőr rendezvényen, ahol veterán motorosai is voltak a rend őrzőinek. Ott kifagattam egy 250-es Csepellel berobogó policeman-t, aki azt mondta, hogy nincs gáz a papírok nélkül se, és mondott pár cselt, illetve svédcsavart. Össze is cimbiztem vele, így ha mezei polgárként nem is menne ilyen simán, segít nekem a későbbiekben.
A T5-ösödről tudsz képet küldeni? Persze a Csepel is érdekel.
Köszi még egyszer!
Salve!
Csa!
Nekem is meg van a konyv, de ott folyton arrol beszel hogy micsoda gyokerek a mai restauratorok, mindent szetkromoznak meg agyonhomokfujnak, sok erdemleges nincs a konyvben. Csa!
Sziasztok!
Már én is úgy vagyok vele, hogy mindegy mi volt krómozva, mi nem, azt az állapotot fogom helyreállítani, amilyenben megtaláltam!
Hihetetlen mekkora káosz van ezen a téren. Semmi hiteles információ nincs. Anno megvettem Dani Péter könyvét, ami utólag egy kicsit pénzkidobás volt! A könyv tele van ellentmondásokkal. Meg olyan dolgokkal, amikkel semmi képp sem értek egyet. Pl: D-Csepelek FEHÉR-en voltak csíkozva!!!!!!! OK, láttam is ilyet, de 90%-ban arany szinűt, amit meg sem említ!
Na mindegy, úgy csinálom, ahogy nekem jól esik!
Andris! Tudsz vmit írni a veterán minősítésről?
István
Szia szabgab. Eladó a motor? Mert érdekelne. Légyszíves írjál vissza a következő e-mailra! Előre is köszi.
arpi021@freemail.hu
Az én Csepel alkatrészjegyzékem szerint a következő felületek voltak:
Indítókar matt króm vagy króm
Alsó villaszár króm vagy festett
Első fékfedél festett
Hátsó rugózás:
Felső rugótokok csak festett
Alsó rugótokok festett vagy krómozott
Hátsó fékdob csak festett
Kipufogó cső festett vagy krómozott
Kormányszarv krómozott vagy festett
Kézi fogantyú csak krómozott
Kerék abroncs festett, ezüstözött vagy krómozott
Ha valamit kihagytam, szóljatok, megnézem.
Kálmán
Doni vannak képeim a mociról,de sajnos csak papír alakban.Digitális gépem meg nincsen.De majd egyszer ha találkozunk akkor megmutatom.Üdv.
Szevasz cad cam.Én is voltam már ilyen helyzetben mikor az előbb említet d-csepelemet el akartam adni.Az inas aki eljött megnézni azt mondta,hogy túl van krómozva.Most leírom mik voltak rajat lekrókozva:kormány,kormánytartó bilincs,kuplung-fékkar,első-hátsó fékfedél,fékpedál,fékrudazat,fékkulcsok,hátsó sárvédő pálcák,és az ülés rugója.Szerintem ez a moci pont szépen,ízlésesen(egyszóval ahogy kell) volt lekrómozva.A mostani d-csepelemen (okulva ebből az esetből)a következő alkatrészek vannak lekrómozva:kormánytartó bilincsek,ülésrugó,fékfedelek,fékkulcsok,fékpedál.Mint te is látod kimaradt a kormány,a hátsó sárvédőtartó pálcák,és a fékrúd.Erre a mocira mondták nemrég,hogy túl fekete.Ekkor mondtam azt,hogy elmegy a pöcsbe mindenki.
Tudod van az a La'Fontaine mese,amikor az apa megy azúton a fiával és a szamarukkal?Ez pont az én esetem.Mindig lesz olyan ember,akinek nem fog tetszeni úgy a motorod ahogy van.Javaslom csináld meg a saját ízlésed szerint,aztán meg szarj a kritikákra.Viszont ha veteránvizsgára viszed,akkor járj alaposan utána a szín-króm arányoknak és elhelyezkedésüknek,mert ott belekötnek a legapróbb részletbe is,ami nem stimmel.Na csá.
Üdvözletem uraim.
Akkor egyesével szólnék hozzá a dolgokhoz.
Doni kolléga látom te még nem tudod mibe akarsz(vagy már lehet hogy el is kezdtél)belevágni.Ezt a motort esetleg alkatrésznek vedd meg,de semmiképp se kezdj el utánajárni a papírjainak,mert a végén lehet,hogy sírni fogsz.Ne akard átélni azt amin én meg anyám(ő intézte a papírjait a mocinak amíg katona voltam)átmentünk.Tudon nehéz ilyenkor az embernek a lelkesedését visszafogni,de legyél okos és tanuljál más hibájából.Én nem fogom leírni itt részletesen,hogy miken mentem keresztül a kibaszott magyar redves,tetves,értelmetlen bürokrácia,és a hülyébbnél hülyébb szabályok miatt,de a végén igencsak megijedtem.Engem akartak megbaszni okirathamisítás és a hatóság félrevezetése miatt.Pedig engem csak a vágy hajtoot és nem tettem semmi olyat amiért ezt megérdemeltem volna.Szerencsére sikerült időban leállítanom a dolgot és megúsztam büntetés nélkül.Ekkor a motor már fel volt újítva,beleölve egy csomó pénz,idő,munkaóra,és ott voltam,hogy leöntöm benzinnel azt meggyújtom.Rá 2-3 évre el tudtam végre adni 35.000ft-ért egy fószernak.Az eredtei árból elengedtem 10.000-ret csak vigye már a pöcsbe előlem.Igen letört ez a dolog és nagyon elvette a kedvem a veteránozástól,de azóta van egy felújított d-csepelem(zsír új forgalmival)és nemrég vettem egy T5-öst is.A magyar eszement törvények megtanítottak arra,hogy a papír nélküli motorok mellet simán elmenjek,akármilyen alkalmi is legyen a vétel.Remélem megfontolod a tapasztaltabb kollégák véleményét annyira,hogy nem teszel ilyet.Ha pedig mégis megteszed,arra már csak annyit fogok mondani,hogy ÉN MEGMONDTAM.Üdv.
Én is így vagyok ezzel, a szerint az állapot szerint hozom rendbe, mint amilyenbe megtaláltam! Állítólag a D-Csepelek gyártása végén már sok Danúvia alkatrészt használtak. Gondolom azt használták, ami volt - szegény ember kézzel nőz!
Bocs, hogy megint szólok.
A kis Csepel restaurálásában az a legjobb, hogy szinte minden (krómozott) alkatrésze volt festettben is, krómozottban is. Így, ha valaki a festettet lekrómoztatja, vagy fordítva, stílustörés nincs, legfeljebb nem lesz eredeti.
Szvsz egy festett még mindig szebb, mint egy rozsdás krómos. Lásd az enyémet: kep.tar.hu/vkami, ha szabad egy kis reklámot csinálni.
Kálmán
Nagyon megtisztelő, hogy rám vártok, de én eléggé el nem ítélhető módon megválaszoltam Doninak e-mailben, mert volt olyan jó, hogy küldött képeket.
Ha tömören összefoglalhatom, szerintem egy kertikapából, T1 vázból, T5 kerekekből összerakott UV (utcai vegyes) Pannónia, alkatrésznek megér annyi pénzt, de felújítani meggondolandó.
Kálmán
Csá Doni!
Habár nem láttam a gépet, az a "vázszám-para" gyanús, de talán alkatrésznek jó lesz a gép, ha a többi alkatrész tuti! Várd meg Kálmán válaszát! Csá!
Bocs, nem Danuvia kormány, hanem lámpafej!!
Sziasztok!
Örülök, hogy végere van egy Csepel-es fórum is! Én egy D-Csepel büszke tulajdonosa vagyok, igaz a gép még nincs kész, részben idő-, részben pénz hiány miatt!
Szeretném eredeti állapotába visszaállítani, de ami fejtörést okoz, hogy semmilyen dokumentum nem áll rendelkezésre, hogy melyik évben mit krómoztak pl. A motor, amikor hozzám került, krómozott volt a kormány, a bakteleszkóp 2-2 db alsó csészéje, valamint Danúvia kormány volt rajta. Előfordulhat, hogy az idők folyamán "csinosítottak" a motron, de szerintem az sem kizárt hogy így jött le a sorról, ugyanis meg van a régi forgalmi, és a tulajdonos egy sütőipari vállalat volt. Bocs ha egy kicsit sokra sikerült a hozzászólás, de gondolom másnál is előjött már ez a probléma!
István
Összesen: 40 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|