:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Csepel - új hozzászólás Összesen: 40 oldal
Megköszönném ha átküldenéd.Üdv.
Kipróbáltattam 1 haverral neki működik.
Lehet hogy kihagytál 1 karaktert.
Ha így se megy, jelezd és e-mail-ben átküldöm őket.
Pénteken átküldöm a felújítás utáni képeket.
Doni
Azt írja,hogy a lap elévült.Üdv.
Bizony nekem is így indult anno,ahogy te írod.Nem tudom mit változott a magyar bürokrácia azóta(szerintem semmit),de bizony engem az okmányiroda küldött a KPM-hez onnan meg visszaküldtek az okmányirodába-Én egyszer már leírtam a sztorit,de ha nem volt elég intő akkor rajta.Az én esetemben egyébként az eredeti tulaj már halott volt.Ez egy nagyon megkerülhetetlen tény volt.Nekem mindenesetre örökre elvette a kedvem a papírok nélküli motoroktól.Üdv.
Szia Andris!
A cif-es krómtisztítás nekem nagyon bejött. Három napja estem neki a rozsdás könyöknek és hihetetlen az eredmény. Bár mindössze 15 percig vakargattam a rongyra kent cif-fel, de ahol normálisan rádolgoztam, ott már-már új hatású a fémfelület. Néhány helyen apró lyukak tarkítják az összképet, de félméterről már alig észrevehető. Ennek "fényében" a könyök krómozásának költségét megúsztam.
Itt lehet megnézni a 15 perces suvick eredményét (a kipufogódob + 10 perc volt):
http://kep.tar.hu/doni99/index.phtml?aid=27648797
Doni
Én most egy papírok nélküli Danuviát vettem. Az okmányirodán (fél óra kutakodás a rendszeren) azt mondták mivel náluk nem szerepel a nyilvántartásban menjek a kpm-hez majd ők megoldják. Oda eddig még nem volt időm bemenni, (talán ezért)de eddig nem tünik lehetetlennek megoldani a problémát.
Szevasztok.Jól tudod,illetve sejted.A régebbieken még a kormányon van,csakúgy,mint az enyémen is.Utána viszont már az ülés alá tettek egy kis kart,amit kifelé húzva szivattad a gépet.
Valaki előttem írta a cif-es krómtisztítást.Ez még eszembe sem jutott.Nem rossz.Én az Autosolra esküszöm.Az asztán paszta a javából.Hallott már valaki róla?Nagyon drága de nagyon kevés kell belőle.Üdv.
Mivel még élek - már nem nagyon - jelentkezem.
Én 6-7 évvel ezelőtt helyeztem így forgalomba Pannóniát.
Írtam egy kérelmet a rendőrségnek (még nem volt ocsmányiroda), hogy vizsgálják meg nem lopott, nem körözött és ismerjenek el tulajnak. Elismerték. Aztán a napokban megjelent akitől vettem ... megtalálta a forgalmit.
Ha közjegyzőhöz mész nem kell az eladó, te nyilatkozol, hogy a saját tulajdonodat képezi. A többi stimmel. Az ocsmányiroda vagy megeszi vagy nem.
Kálmán
Teljesen hivatalosan is meg lehet oldani, csak macerás utána járni, majd leírom, ha érdekel.
Üdv!
Én még élő emberrel nem találkoztam, aki papír nélküli motort legalizálni tudott. Ez a kérdés engem is nagyon érdekel, mert hasonló cipőben járok.
Azt találtam ki, hogy kellene írni egy fiktív adásvételi szerződést (úgy fiktív, hogy az eladó valós, csak a vétel nem), ezután elmenni egy közjegyzőhöz, ahol az eladó ír egy nyilatkozatot arról, hogy a motorkerékpár nem lopott és a szürke forgalmija elveszett. Ezután az adásvételivel és a nyilatkozattal bemenni az okmányirodába és átiratni.
Hogy működik-e, azt nem tudom. Talán. Az mindenesetre biztos, hogy ezek a régi motorok nem szerepelnek a számítógépes nyilvántartásban. Én két "tiszta" motort írattam a nevemre és mindkét esetben a gépre fel kellett vinni a régi tulajt is, mert nem volt benne.
Üdv
Borsodi
Sziasztok!
A Csepelhez (amiről már írtam) nincsen semmilyen papír!
Ilyenkor mit tudok tenni? Le lehet így is vizsgáztatni valamilyen módon? Ha valaki tud segíteni ebben akkor annak megköszönném!
Bocsesz a helyfoglalásért, de a "99" a kedvenc számom!!!
Megkaptam a képet. Köszönöm. Igazán szép a motorod. Megtaláltam a számot eléggé el volt koszolódva és én fentebb is kerestem.
Csaba
Elküldtem egy másik címről. Remélem átmegy.
Borsodi
Eddig még nem ért ide. Küld el mégegyszer légyszives.
Csaba
Urak !Ajánlanám a figyelmetekbe a www.regimotoros.hu honlapot.Hátha valaki köztetek is kedvet kap és velünk tartana.Mindenkit várunk
matecsaba@netposta.net a címem. Már a tankot is levettem de nem találtam rajta vázszámot. A Pannónián simán látom mert elég feltünő helyen van. A Danuvián (kb. ugyanott keresem) semmi sem látszik. Baromság de lehet vastag a festék rajta? Kromofággal letisztítsam? Bár nem úgy néz ki mintha festékkel akarták volna eltakarni, gyárinak tűnik rajta a festés és értelme sem sok lett volna.
Csaba
Szia Andris!
Már-már gyanúsan jó állapotban van a gép. A váltó tavaly lett felújítva + a teljes motorgenerál óta csak 2000 km van benne. Egy velemidős (28) sráctól vettem, aki elköltözött arról a környékről, ahol garázst bérelt, és az új helyen nem tudta hol tárolni.
Az állapotához még annyit, hogy pöcre indul meg minden, csak tavaly elcsúszott vele a srác, melynek eredményeként a jobboldali lábtartó "elment kapálni" + az első kerék alig érezhetően üt.
Minden más ép.
Nagyon örülök Neki!!!!:))))
Az "A"-s jogsihoz a tanfolyamot ma kezdtem, de nem bírtam kivárni... haza pöfögtem vele!
Egészséges pattogó hangja van.
Amint lecsutakolom a 7 végén, teszek még képeket közzé Róla.
Még 1 kérdés: nem tudod, hogy a dúsító az első T5-ösökön eredetileg
még a kormányon van?
Doni
Szeva.Nem lehet rajta típusidegen alkatrész,króm-festett részek arányára figyelj oda,illetve arra is,hogy mik voltak krómozva és mik festve.Gumiméret gyárilag előírt legyen stb.Szigorúan veszik és elvileg csak hétvégén ill. találkozókon használhatnád.De azt nem tudom,hogy hogy a pöcsbe ellenőriznék ezt le.Na mindegy.Ha rám hallgatsz ne hajtcs a veteránvizsgára,mert nehéz ügy.és sok gond van vele.De hát te tudod?Üdv.
Gratula, a Csepelt ne add fel, de ezzel is jókat fogsz motorozni. Ha szerzel egy használható TLF ülést, kapsz érte egy jó állapotú T5-ös ülést tőlem.
Kálmán
Sajnos túlságosan is.Olyannak kell lennie, mintha most gurult volna ki a gyárból.Szó szerint.Minden az utolsó csavarig felújítva.
Sziasztok!!
Az lenne a kérdésem tőletek, hogy a veterán vizsgához elég-e egy adásvételi, vagy szükség van még valami papírra?
Egy sikeres veterán vizsgához a motornak mennyire kell eredetinek lenni?
Előre is köszi mindenkinek!!
Ez jó vásár volt.Milyen állapotban van?
Sziasztok!
Immár 18 órája én is veteránmotor tulajdonosa vagyok.
T5-ös és 1964-ben látta meg a gyártósort:)
50 db Mátyásos pízér vándorolt a garázsomba és minden papírja oké + év végéig műszakija is van.
Legyetek jók!
Doni
U.I.: A Csepel 250-est azért nem adom fel!!!
Itt lehet +nézni!
http://kep.tar.hu/doni99/index.phtml?aid=27648797&pid=5131130
Hello!
Az oka valószínű, hogy rossz helyen keresed. A két betű és négy szám a motor volt rendszáma. A Danuvián a vázszám a bölcsőváz jobb oldalán a kormány és a blokk-felfogatás közötti szakaszon kívűlről olvashatóan van beütve. Legalább is az enyémen ott van. Ha továbbra sem találod, akkor ha adsz egy mail címet elküldöm az én vázszámom fotóját és így könnyen be tudod azonosítani a helyét.
Üdv
Borsodi
Szia borsodi
Megnéztem a motoron a motorszám 508-al kezdődik de a vázszámot én sehol sem találom. Ahol a kormány van a vázban ott van egy 2 betü 4 szám beütés de másutt én nem találtam. Ennek mi lehet az oka?
Csaba
A jövő héten lehozom az eredeti gépkönyvemet,és kérdezhetsz bármit ami érdekel.Egyébként ha jól emlékszem a mérete az amit te írtál.Üdv.
Akkor jó mert már kezdtem megijedni,hogy valami rosszat mondtam.Én azt a régi rendszerben való jó megépítettséget arra értettem,hogy ma szerintem nem tudnának olyan motort építeni,ami 45 év után is majdnem úgy megy ,mint anno.Elfogult vagyok a mocimmal szemben,de ezt én így érzem.Mindegy a lányeg,hogy nem bántottalk meg.
A tapasztalataimból amit a múltkor leírtam azt kihagytam,hogy bizony egy hosszabb út után már kimondottan kényelmetlen,és megterhelő volt nekem a majdnem 187 centimmel az üléspozíció.Ez kb.15 km volt.Egy ilyen hosszabb út után már eléggé lehet érezni a vasat ami a gumi alatt van,és ez sem kellemes.Az ülésgumit amit meg kifogásoltam felejtsétek el.Ez az az anyag ami 45 év után csoda ha nem fárad el.Üdv.
Itt valami félreértés fennforgás van!
Nem sértettél meg, nem kérdeztem, válaszoltam.
Kálmán
Persze, hogy halvány, de világosban mindegy éjjel meg látszik. Meg egy kicsit később éled fel.
Pont mivel a kontakthibán feszültség esik azért gondoltam, hogy több helyen mérjél, hátha olyan helyen mérted a 8 voltot, ahol meg is van. Másrészt a "feszültségforrás" kevésbé van leterhelve, így nagyobb feszültséget szolgáltat. Mi fog kiégni? A hátsólámpa.
Szisztematikusan menjél végig a pontokon, ahol érintkezési hiba lehet, meg fogsz lepődni.
Kálmán
Nem értem a kérdést!Ha megsértettelek akkor bocs!Írd le mi a problémád és válaszolok rá.Ha tudok!Üdv.
Mindenképpen megmérem több helyen. A 12 V-os izzó ötlete jónak tűnik, de nem túl halvány a fénye? Hány Wattos?
Ha párhuzamosan vannak kötve, akkor mindkét izzón ugyan annyi a feszültség, csak a rajtuk átfolyó áram különbözik az ellenállásuk áramosztása szerint.
Ha van kontakthiba, ami a 42 éves korára tekintettel könnyen elképzelhető, és ez ellenállásként jelentkezik, akkor ezen feszültségnek kellene esni és nem mérhetnék 8V-ot.
Borsodi
Ha ellenállást teszel be, azon is csak hő keletkezik.
Tegyél be egy 12 voltos izzót hátra, nekem a Pannónián sosem ég ki.
Ha precízen utána akarsz járni a dolognak, mérjél több helyen, szerintem lesz olyan pont, ahol már most benn van az "ellenállás", valami kontakthiba formájában. Ugyanis a két izzó párhuzamosan van kapcsolva, de szerintem az elsőn nem fogsz 8 voltot mérni.
Kálmán
Még valami...
Nekem is van egy Danuviám. Feldelejeztettem a lendkereket. Elöl 25W-os, hátul 5W-os izzó van. A hátsót 10km alatt feketére égette. Ezután tettem be újat és rámértem. 8V-ot mutatott a multiméter. Mit lehet vele kezdeni? Tegyek ellenállást a körbe? Ekkor lemehet a fesz 6V-ra?
Még egy kérés. Akinek van otthon Csepelje, válaszolna a láncos kérdésemre?
Üdv
Borsodi
Hello!
Teljesen korrekt!
Borsodi
Ja a vázszám asszem a jobboldali bölcsőcsövön van, ha jól emlékszem kb középtájt.
Ami a blokk alatt van, az a motorszám.Ugyanannak kell lennie a vázszámnak is.Az első SZÁM az évjárat, a harmadik a hónap, az utána következő négy szám az, hogy hányadik volt az évben.
Szóval úgy néz ki: 2/5 1001
62-es évjárat, májusi, 1001-es sorszámú motor.
A blokkon a másik két szám, a sorozatszáma a blokknak, mert párban munkálták őket meg.Azoknak egyformáknak kell lenniük.
Vettem egy lestrapált Danuviát és a vázszám az két betü négy szám. Ez tényleg a vázszáma vagy ez a régi rendszám? A srác szerint a rendszám de nincs a vázon másik szám. Illetve a blokkon két szám is van. Az egyik a két blokk felen van a másik a henger alatt. Melyik a motorszám?
Mi az, hogy a régi rendszerben jól megcsinálták ezt a kis gépet? Egyenesen a Rákosi-rendszerben! Olyan mérnökök, mint a Jurek testvérek!
Kálmán
Azt még a gyárban dolgozók is megmondták, hogy a legjobb magyar motorkerékpár a 125-ös Csepel.
Üdv!
Még adat az előző kérdéshez:
085 1/2"x1/4" g.lánc
osztás:12,70
belső szélesség:6,38
görgő átm.:7,77
csap átm.:3,58
lánc szélesség:16,0
Ez a Csepel lánc?
Borsodi
Üdv!
Kérdezném, hogy tényleg 1/2"x1/4"-os lánc kell a 125-ös Csepelre? És 96 szem?
Borsodi
Bocsesz de fáradt vagyok és némely dolgot nem jól írtam.Pl.:ne kerüld ki=kerüld ki.A főtengely ékje alatt pedig a lendkerék felfogatását értettem.Végsebességre olyan 60-70 között mehet.Egyedül ami nem tetszik benne az az ülésgumi gyenge minősége,és a középállvány konstrukciója.Mégegyszer üdv.
Szevazstok.Jó a meglátásod egyébként.Én lassan 2 éve járok ezekre a pesten és környékén megrendezett börzékre,és elképesztő,hogy ezalatt a két év alatt is mennyit változott a vásár jellege,kínálata.Kezd hasonlítani a józsefvárosi piacra.A kínai cipőtől a gyerekjátékokon át minden van.Én ettől függetlenül élvezem azt a zsibajt ami ott van,és tetszik ez a zsibvásár jelleg.Szerintem egy vevőcsalogató dolog az egész.Vagy inkább úgy fogalmazok,hogy egy jó hétvégi program az egész családnak.Nem hiszem,hogy véletlenül kerültek volna oda ezek az árusok.A veterán fan apa kiviszi az asszonyt és/vagy a gyerekeket és ők is vásárolni fognak.(ezektől az árusoktól)Egyszerűen kiszagolták a lehetőséget.És szerintem meg is fog térülni nekik.Egyszerűen ne kerüld ki őket ha ennyire zavar.
Még a fórum elején igértem valakinek a tapasztalataimat a 125-ös csepellel kapcsolatban.Nos igazából kitapasztalni nem tudtam,mert nincs rajta műszaki vizsga.Ettől független jártam vele a városban.De legfőképp a szőlőbe használtam vizet hordani.Ott nincs rendőr.A típusbetegsége a nem megfelelő hűtésből következő túlmelegedés miatti leállás.Ilyenkor meg kellett várnom míg lehűl.Addig nem indítható.Ezt a túlmelegedést több minden is okozhatja.Nekem pl. a 19*2,50-es gumi helyett elöl-hátul 19*3,00-as van.Hogy miért?Azért mert nekem így jobban tetszik.(Egy indok amiért nem lesz rajta nekem veteránvizsga)A gyujtótekercs szigetelésének sérülése esetén is hamar átmelegszik a tekercs,és ilyenkor zárlatossá válik,nem ad szikrát.Ezt tőlem okosabbak mondták nekem.Valószínű ez lehet a baj,illetve a kondenzátor túmelegedése.Tapasztalatom szerint gyakori hibája még,hogy szereti a főtengely ékjét eltörni.Főleg szerelés után.Az én kicsikém egymásután gyilkolja a hátsó lámpa izzóját.És mégegy.Szinte mindegyik kis csepel amivel eddig dolgom volt kidobálta az egyes sebességet emelkedőn.Bár ezt betudhatjuk a korának is.Itt csak az alkatrészcsere segít.Egyébként szerintem egy nagyon fajintos konstrukció,formára,tartósságra,használhatóságra és anyagra.Az én mocim 45 éves és az első sebesség kidobálásán kívűl nincs semmi baja.Akárki akármit mond abban a régi rendszerben jól megcsinálták ezt a kis gépet.Pedig az akkor nem volt olyan egyértelmű,mont ma.Anyaghiány stb.De ez már politika.Üdv.
Üdv!
A tömeggel nem volt bajom, viszont a börzén még halott német katonát is árultak. Egy veterán autó- és motor börzén áruljanak veterán korú autókat, motorokat és alkatrészeiket. Gyermekjátékot, kutyát, macskát és más ide nem illő dolgokat áruljanak bolhapiacon és hasonló rendezvényeken.
A sok részeg majmot én sem bírom.
Borsodi
Miért mit vártál?Ebben direkt ez a jó,Vagy nem szereted a tömeget?Nekem nem ez nem tetszett ezeken a börzéken,hanem az,hogy még a téli időkben megrendezett vásárokon,sok részeg majom ordibált a forralt bortól.Ez tényleg nem idevaló.Üdv.
Sziasztok!
Kösz a válaszokat! Voltam a hétvégén Szigetszentmiklóson "tanulmányúton". Sikerült első lámpát vennem a T-hez. Ez kisebb mint a D-é vagy a Dancsié. Egyszerűbb gyújtáskapcsolóval és felirat vagy minta nélküli üveggel. Egyben van, csak festeni kell. A hollander tuti, hogy Öv csak a felületkezelés kérdéses.
A kezelőkaroknak is sikerült utánanézni. Míg a Danúvia kormány csak egy cső és azon a kezelőkarok Al elemekkel vannak felfogva, addíg a Csepelen a karok felfogatója rá van forrasztva (hegesztve) a kormányra. A gáz pedig spirálos-csúszkás. Különben a börze zsibvásár jellegű volt. Fúj! Szörnyű!!!
Üdv:
Borsodi
Hello!
Hollanderből én már találkoztam alu és öntötvas változattal is, majd utánanézek a témának.
Csá!
Összesen: 40 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|