hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 21. csütörtök 
Olivér

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Csepel - új hozzászólás

Összesen: 40 oldal
|< előző 29 30 31 32 33 34 35 36 [37] 38 39 40 >|

Doni
válasz erre | email2004-06-30 15:55:37
Úgy látom, mindenki az indexen lóg:(

Doni
sorszám: 160 (13181)

 
 
andris
válasz erre | email2004-06-28 21:23:37
Szevasztok.A héten végre volt időm a csepelre,és felraktam az új könyököt meg a tompítást is.Nagyon baró.1 év állás után(1 éves benzinnel)úgy leheltünk életet bele,hogy(gyujtásállítás után)én rugdostam,a haver meg egy 50 ml-es fecskendőbe felszívott fele-fele benzin-alkohol keveréket nyomott be a légszűrőn.Már a 3. rúgás után röfögött a jól megszokott hangján.Sőt még alapjárat is volt rajta.No akkor mondom megyünk egy próbakört,azt majd jól kiégetem a kipuff rendszert.Berakom sebességbe,ránt egyet és lefullad.Sajnos a kuplunglamellák nem parafázódtak fel maguktól,így hát a próbakör elmaradt.Nem szoktam így elodázni a dolgokat,de már vagy 2 éve keresek olyan parafát amit ezeddig nem találtam meg.Egyszer már csináltam ilyen parafázást(ami tökéletes lett),de azóta nem találok olyan anyagot,mint amilyet használtam.De aki keres az talál!Nemde?Üdv.
sorszám: 159 (13061)

 
 
Doni
válasz erre | email2004-06-24 12:28:31
MINDENKI!!!

Lenne 1 gyors kérdésem! Holnap lagziba megyek Dunával szelt fővárosunkba. A szombatom totál üres és a barátnémmal (némi unszolás után) lebeszéltem, hogy mi biza’ motors múzeumot fogunk nézni!!!
A kérdésem az, hogy hova érdemes menni, Csepelen van valamiféle motormúzeum az egykori gyár emlékét őrzendő, vagy „csak” a közlekedési múzeum áll rendelkezésre. Persze a lexebb az lenne, ha találnék 1 olyat, ahol a prototípusok is megvannak.

Előre is köszi a segítséget!

Doni
sorszám: 158 (12846)

 
 
Szasza
válasz erre | email2004-06-21 14:32:49
Egyenlore csak csere johet szoba.
Vegulis ez is jo a Jawa-ra, csakhat megsem eredeti.
sorszám: 157 (12669)
(előzmény: TLT-s, 2004-06-21 11:08:20)

 
 
TLT-s
válasz erre | email2004-06-21 11:08:20
Üdv Szasza!
Engem érdekelne a nyereg !
Bár cserét nem nagyon tudok ajánlani csak a vétel jöhet szóba.Esetleg fotót nem tudnál küldeni róla mélen.
gyorvari@airplanet.hu
sorszám: 156 (12661)
(előzmény: Szasza, 2004-06-21 01:39:08)

 
 
Szasza
válasz erre | email2004-06-21 01:39:08
Ha valakit érdekel, van egy RM monogrammal ellátott hibátlan állapotú Csepel pótülésem. :)
Elcserélném egy CZ Jawa 150C pótülésre, vagy alkatrészekre.
sorszám: 155 (12651)

 
 
TLT-s
válasz erre | email2004-06-18 20:29:34
Üdv mindenkinek!
Szeretném nektek ajánlani hogy látogassátok meg a www.regimotoros.hu honlapot ahol a fotóalbumban kb 300 fotót találhattok a Szelestei veteránmotoros Találkozóról.Ez egy kis izelitő a találkozó hangulatából. Tisztelettel Győrvári András
sorszám: 154 (12551)

 
 
Doni
válasz erre | email2004-06-18 18:22:12
Kongrecsülésön a minimum 12 évnyi tanulás eredményéért!!!

Doni
sorszám: 153 (12544)
(előzmény: enker, 2004-06-18 03:17:32)

 
 
andris
válasz erre | email2004-06-18 16:35:02
Gratula.
sorszám: 152 (12542)
(előzmény: enker, 2004-06-18 03:17:32)

 
 
enker
válasz erre | email2004-06-18 03:17:32
Sziasztok!!

Érett lettem!
Tegnap igen jól mulattunk pár korsó társaságában, a tanárokkal egyetemben.
Kibeszéltük a 4 év nézeteltéréseit.
Amúgy frankón sikerált a vizsga, rettentő nagy megkönnyebbülés ez,.... és mostmár nekiállhatok a mocik gyógyításához.
Mostanra már elmúlt a fejfájás:))!

Holnap nekiállok gumitszerelni a Csepelen, vagy két napja kaptam egy akkora durr-defektet, hogy majd elszáltam a motorról:(!
Minden jót!

sorszám: 151 (12520)

 
 
Doni
válasz erre | email2004-06-17 21:47:55
Haló, Enker!

Térj magadhoz! Hányat... -
ja, ezt ilyenkor nem illik említeni, mennyit mutatok?

Doni
sorszám: 150 (12491)
(előzmény: enker, 2004-06-16 03:08:39)

 
 
andris
válasz erre | email2004-06-17 20:10:56
Enker kolléga,mi a pálya?Hogy sikerült?És a sörözés?


Az én d-csepelemnek hosszabb távon már kimondottan kényelmetlen az ülése.Rohadtul nyomja a vas a seggem.

Üdv.
sorszám: 149 (12482)

 
 
vkami
válasz erre | email2004-06-17 00:59:59
Szerintem Enker éppen most válik éretté néhány üveg sör társaságában!

Kálmán
sorszám: 148 (12413)
(előzmény: Doni, 2004-06-16 19:09:33)

 
 
Doni
válasz erre | email2004-06-16 19:09:33
Áloá Enker!

Hogy sikerált a vizsga?

Érett lettél?:)

Doni
sorszám: 147 (12397)
(előzmény: enker, 2004-06-15 03:40:46)

 
 
enker
válasz erre | email2004-06-16 03:08:39
Sziasztok!

Nemtudom, de szerintem a D-Csepelnek sokkal kényelmesebb az ülése, mint a T-Csepelemnek. Meg kell szokni.

Ami a P21-est illeti az a helyzet, hogy vettem egy pár hónappal ezelőtt 3db-ot 10.000-ért.
Még a nagy anyázások előtt leírom, hogy ebből kettő full szét van szedve, a harmadik amit még tolni is lehet pedig szó szerint leégett a muki alatt.
Aztán pedig 10 évet rohadt a szabadban, a társaival együtt. Persze a blokk is vele együtt rohadt hiába volt annó lefóliázva.
De jó benne, hogy mind a háromnak van papírja, tehát 1 "motor"+ 2 váz+forgattyúsház+ forgalmi+ egy futónyi alakatrész.
De ebből 2 összerakható, kis hiánnyal.
A háromból kettő P20, egy pedig P21L.
Azóta vettem hozzá még egy P21-est 15.000-ért kis hiánnyal, de azt is forgalmival.
Nem valószínű hogy tudok rá szerezni egészséges kipufogókat, mert ami van az igaz, hogy a hengeres dob, de annó a sportosság kedvéért belevágtak, és felfelé megtörték. Nem valószínú, hogy próbálkozom a visszaalakítással.
Szóval ennyi, meg egy pár apróság: láncvédő, bukócső, ami szerintem átalakított, vagy pedig házi, de a bukócső az nagyon ászul néz ki rajta.

Vizsga után végre lesz ezekre is időm. Alig várom :)
Ha jól számolom még van kb 8 órám a "megváltásig":))
Amúgy valószínű, hogy a kéthengeresek közül valamelyik eladásra kerül majd.
Ha valakit érdekel, szétkapva is eladom az egyik P20-ast. De ha csak a váz meg a forgattyúsház + a forgalmi kell úgy is OK!!

Holnap ilyenkor már régen jól leszek:))

Üdv!!! Gábor.
sorszám: 146 (12375)
(előzmény: vkami, 2004-06-15 14:36:40)

 
 
vkami
válasz erre | email2004-06-15 14:36:40
Harag? Mondd csak a magadét, aztán lehurrogunk :))
Mit akarsz csinálni a P21-gyel? Érdekel, hátha az enyém is javul tőle.
Az érettségihez egy kalappal, a lányom csütörtökön megy... De nem kell ám lebácsizni!
A Csepelnek nagyon kényelmes ülése van, ne bántsd!

Kálmán
sorszám: 145 (12323)
(előzmény: enker, 2004-06-15 03:40:46)

 
 
enker
válasz erre | email2004-06-15 03:40:46
Hali!

Remélem múltkori beszólásom miatt nincs harag:)) !
Végülis ha azt nézzük, biztonságtechnikai szempontból nem árt kissé tuningolni a gépeket!
Csakhogy nállam az elsődleges cél az eredetiség volt, csak így kaphattam veteránvizsgát, aztán meg a műszakit.
Ha valaki valamit azelőtt jól megcsinált nem kell feltétlen azt leszerelni ezt támogatom.

A P21-esemnek van forgalmija annál már nem fogok annyira törekedni az eredetiségre, de majd meglátom, ahogy sikerül.
Végre jó idő lett, használjátok ki!
Csak nekem még most nem lehet, mert szerdán fejezem be az érettségit.
De utánna kegyetlenül szétmotorozom a seggem!!! Mondjuk a Csepelen nem lessz nehéz. :)
Kívánjatok szerencsét.

Szevasztok.
sorszám: 144 (12309)

 
 
Doni
válasz erre | email2004-06-14 09:03:54
MINDENKI!

HAZA HOZTAM!!!!:)))

Doni
sorszám: 143 (12212)

 
 
vkami
válasz erre | email2004-06-14 07:12:44
Szia Attila,

Mail megy az ábrával. A D-Csepel használati utasításában sajnos nincs semmi az elektromosságról.
Ismerve azonban a Pannóniák bekötését is, egy kaptafára készültek.

Kálmán
sorszám: 142 (12210)
(előzmény: aherhof, 2004-06-14 01:13:10)

 
 
andris
válasz erre | email2004-06-14 03:00:08
Szóval ez tényleg gond.A műszakki vizsgán kell a féklámpa,de gyárilag akkor még nem volt ilyen ezeken a gépeken.Amikor megvettem az én kis szerelmemet,azon is pannónia lámpa volt,és házilag volt ráeszkábálva egy kapcsoló meg a hozzá tartozó "segédberendezések".Én sem fogom leszedni róla,mert az előttem lévő gazdája jól kitalálta.Meg amúgy sem lesz rajta veteránvizsga.Üdv.
sorszám: 141 (12204)
(előzmény: aherhof, 2004-06-14 01:13:10)

 
 
aherhof
válasz erre | email2004-06-14 01:13:10
"mi a szarnak a régi csepelekbe akksi????"

Csak azért, mert szeretném TELJESEN eredeti állapotba hozni, és ha eredetileg volt, akkor ezen is lesz. Sikerült a Camponás börzén eredeti féklámpakapcsolót is találnom :-)

"A töltőtekercsek a legelső Csepeleken nem is voltak rajta, sőt még az alaplap is más volt."

Igen, nekem D-Csepelem van, le is írtam korábban.

vkarmi:
Köszönöm szépen az általad beidézett anyagot, ez nekem is megvan. Valószínüleg ez a bekötés lesz megvalósítva. de mint írtam, nekem egy D-Csepelem van, nem egy 125/T típus. Tudom, szinte ugyanaz a kettő, de pont ilyen apró különbségek vannak. De mégegyszer köszönöm.

Az általad ismert kapcsolást azért el tudnád küldeni nekem, ha megkérlek? Lehet hogy nekem más van...

Attila
sorszám: 140 (12196)
(előzmény: vkami, 2004-06-13 07:18:04)

 
 
vkami
válasz erre | email2004-06-13 07:18:04
Valóban feleslegesnek tűnik egy féklámpa a Csepelre, hisz gyárilag sem volt rajta, amiért mégis megfontolandó az a következő:
1. Ha nincs veteránvizsgája a motornak, műszaki vizsgán megkövetelik.
2. Sokszor előfordul, hogy valamit házilag eszkábáltak egy régi gépre, velem is előfordul, hogy megtartom, mert adott korra jellemző.
3. Nem nehéz elkészíteni.

Kálmán
sorszám: 139 (12151)
(előzmény: enker, 2004-06-11 02:47:44)

 
 
enker
válasz erre | email2004-06-11 02:47:44
Tisztelt kolegák!

Már nem azért, de annyit mondok a sok felesleges problémáról: mi a szarnak a régi csepelekbe akksi????
Töltőtekercs.....,...meg kialakítani a helyét....., ráadásul a tiszta felesleges féklámpa ,és még sorolhatnám.

A töltőtekercsek a legelső Csepeleken nem is voltak rajta, sőt még az alaplap is más volt. A töltőtekercs csak a Danuvia-Csepelektől (D-Csepelektől) volt alkatrésze a motornak.
Mellesleg akksi nélkül is minden frankón megy rajta, legalább nem kell féklámpakapcsolót ráeszkábálni, nem is beszélve az akkus szerszámosdobozról, ami sokkal ritkább (szerintem).
Amúgy sem nehéz bevezetékelni, de akksi nélkül még könyebb.
Ha minden kéz alatt van max:30 perc.

Üdv.: Gábor
sorszám: 138 (12049)

 
 
vkami
válasz erre | email2004-06-10 23:46:52
Tisztelettel beidézném a Csepel 125-T hazsnálati és kezelési utasításának 108. oldalát, miszerint:

A 34. ábrán a fényszóró három kapcsolási főállását láthatjuk. Az I. (középső) állásban a motor járása- közben az akkumulátor töltése folyik, az elektromos kürt, a kormányon lévő nyomógomb segítségével működtethető. A II. (baloldali) állásban az elől lévő városi lámpa, valamint a motorkerékpár hátsó sárvédőjére- felszerelt hátsó világítás az akkumulátorból egyenárammal világít. A III. (jobboldali) állásban, a reflektor két izzója, a kormányon lévő Bilux-kapcsolóállása szerint felváltva, váltakozó áramot kapja. A töltőtekercs az egyenirányítón keresztül az -akkumulátort tölti, amelyről az elektromos kürt egyenárammal működtethető. A kormányon lévő Bilux-váltóval egyik állásában a lefelé szétszórt városi ködvilágítást, a 'másik állapotban a messze világító országúti világítást kapcsoljuk. A lefelé vetítő (köd) lámpánál, az izzóban lévő első szál "az országúti világításnál a hátsó szál világít. Álló motornál a köd- és országúti világítás, amely a járó motornál közvetlenül kapja a váltakozó áramot, természetesen nem működik: A városi lámpa, a hátsó lámpa - és elektromos kürt helyesen kezelt akkumulátor esetén, álló motorral is működőképes.

Ha valakinek kapcsolási rajzra van szüksége, szívesen beszkennelem neki.

Üdv

Kálmán
sorszám: 137 (12037)
(előzmény: andris, 2004-06-10 20:43:43)

 
 
andris
válasz erre | email2004-06-10 20:43:43
Szevasztok.A kormányon lévő kapcsolóról általad hallott állítás nem igaz,mert nekem közben eszembe jutott,hogy otthon a gyári gépkönyvben valami olyat ír,hogy a lámpafejben lévő kapcsoló melyik állásban világítja a helyzetjelzőt,melyik állásban tölti az akksit.A kormányon lévő kapcsolóval váltod pedig a fényerősséget.Pontosan csak 2 hét múlva tudom nektek leírni,mert akkor megyek haza.Tényleg megnézem.Üdv.
sorszám: 136 (12026)
(előzmény: aherhof, 2004-06-10 01:57:56)

 
 
aherhof
válasz erre | email2004-06-10 01:57:56
Üdv mindenkinek!

Először is köszönöm mindenkinek a segítségét és a hozzáállását.

Van egy újabb változat/fejlemény: valaki egy ezer éves dokumentumban a következőket találta. A lámpában lévő kulcsos kapcsoló, úgy ahogy van, oké. Tehát egyik irányba elforgatva tompított, a másik irányba városi.

Akkor minek a kormányon lévő kapcsoló? A doksi szerint állítólag úgy működik, hogy a kapcsoló egyik állásában a nyomógomb dudaként funkcionál, a kapcsoló másik állásában pedig fénykürt.

Szerintetek ez létezhet? Valóságos lehet?

Attila
sorszám: 135 (11986)
(előzmény: vkami, 2004-06-09 23:48:06)

 
 
vkami
válasz erre | email2004-06-09 23:48:06
Azt gondolom, ha úgy bekötöd, mint a Pannóniákat, akkor nem hibázol.
A kormányon lévő kapcsoló a fényváltó kapcsoló, tompított-reflektor.
A gyújtáskapcsolón meg van a számozás, annak alapján egy Pannónia kapcsolási rajz segítségével könnyen fog menni.

Nem vagyunk ki tőled, meg próbálunk segíteni. Azért van a fórum.

Kálmán
sorszám: 134 (11966)
(előzmény: aherhof, 2004-06-09 21:51:32)

 
 
aherhof
válasz erre | email2004-06-09 21:51:32
Üdv mindenkinek!

Szóval akkor lehet, kicsit értetlen voltam. A lámpafejben található kapcsoló kulcsos, azaz kulcsos kapcsoló :-)

Tehát én is ezzel tudom váltani a tompított/városi világítást, és megszakítani a gyújtást a kulcs kihúzásával. Gyárilag be volt kötve. Viszont a kormányon található kapcsoló akkor meg mire használható? Mert így már nem tiszta számomra. Sajnos csak vezetékcafat lógott ki belőle, nem tudom hová ment. Vagy még lehet, hogy valamelyik alkatrész - lámpa v. kormánykapcsoló - nem eredeti?

Bár lehet, hogy az én vasam aksis volt eredetileg, sokminden utalna erre (duda, féklámpa). Lehet ehhez van köze?

Tudom, annyit problémázok ezen, biztos kivagytok tőlem :-) Csak szeretném kideríteni az igazságot...

Felteszek majd képeket a weboldalamra hamarosan.....

Attila
sorszám: 133 (11958)
(előzmény: vkami, 2004-06-09 00:08:52)

 
 
vkami
válasz erre | email2004-06-09 06:37:54
A rendelkezésemre álló irodalom nem foglalkozik a Csepel gyújtáskapcsolójával.

Kálmán
sorszám: 132 (11923)
(előzmény: vkami, 2004-06-09 00:08:52)

 
 
vkami
válasz erre | email2004-06-09 00:08:52
Én úgy értettem, hogy kapcsolós és nem kulcsos a lámpafej.
Na előkotrok valami irodalmat!

Kálmán
sorszám: 131 (11898)
(előzmény: andris, 2004-06-08 20:21:03)

 
 
andris
válasz erre | email2004-06-08 20:21:03
Szevasztok.A gyújtást a kulcs kivételével állítod le.A fényváltás(tompított-országúti)nekem is a lámpafejben van megoldva,úgy ahogy te leírtad.Üdv.
sorszám: 130 (11868)
(előzmény: aherhof, 2004-06-04 11:36:20)

 
 
vkami
válasz erre | email2004-06-07 23:53:29
A Csepel gyártásának idején a féklámpa még nem volt kötelező. Ezért alapból nem volt rajt féklámpa, csak a későbbi fejlesztések során. Ugyanúgy, mint az egyhengeres Pannóniánál a kürt és a féklámpa akkuról ment, az összes többi a generátorról. Ha a lámpafejben van szelén, akkor akkus, ha nincs akkor sima változat.
A lámpafejkapcsoló át lehet kötve. Ugyancsak anno az volt az előírás, hogy városban nem volt szabad tompítottat használni, hanem csak városi világítást. Ennek megfelelően balra tompított/fényszóró, jobbra városi fény volt.

A Simsonok már a mai előírásoknak megfelelően készültek, nem szabad összehasonlítani a Csepellel.

Kálmán
sorszám: 129 (11764)
(előzmény: aherhof, 2004-06-07 14:16:13)

 
 
aherhof
válasz erre | email2004-06-07 14:16:13
"Egyébként ha volt féklampa az is az akksiról ment, mert a féklámpát nem szokták direktben a tekercsre kötni, annak állandó erősséggel kell világítani (ugye kis fordulaton halványabban világítana)."

Ez nem tudom mennyire igaz. Nekem a sima mezei Simsonom féklámpás, aksi nélkül. És bizony fordulatszámfüggő a fényereje, de gyárilag így van :-)
sorszám: 128 (11721)
(előzmény: enker, 2004-06-05 03:18:24)

 
 
aherhof
válasz erre | email2004-06-07 14:11:58
"A baloldali kapcsoló, fényváltó kapcsoló"

Akkor itt is tévedek :-(
Nekem a lámpatestben lévő gyújtáskapcsoló látja ezt a funkcót. 3 állása van. Van egy alaphelyzetben bedugva, akkor nincs világítás. Van egy balra eltekert helyzet, akkor városi, és van egy jobbra eltekert állapot, akkor távolsági.

Vagy valami nagyon nem jó nálam? Én ilyen bekötéssel szereztem meg felújítás előtt.
sorszám: 127 (11720)
(előzmény: vkami, 2004-06-04 23:41:42)

 
 
enker
válasz erre | email2004-06-05 03:18:24
Sziasztok!
Tükör, még a vizsgáztatáskor sem kell rá.
A veteránvizsga ez alól felment, és így műszakira sem kell feltenni.
Ha egyáltalán nincs semmilyen papírja a motornak, (már leírtam a teendőket) a nyilatkozattal először veteránvizsgát kell csináltatni.
Legalábbis én ilyen sorrendben csináltam.
Az elektromos kürtről meg annyit: elvileg a kürt az összes motorra felszerelhető, ezért van ott a helye az ülés alatt, és ezért van nyomógomb a kormány bal oldalán elhlyezett kapcsolón, ami egyébként szimpla fényváltó kapcsoló.
Csakhogy, a kürtöt az exporttípusokra szerelték fel, a te "belföldi" típusú Csepeleden valószínüleg nem volt ilyen, ezért az akksinak nincs helye.Egyébként, meg az akksis Csepelek akkumulátorai a szerszámos dobozokban voltak.
Hogy pontosan melyikbe azt sajn nem tom, de szerintem a jobb oldaliban.
Elvileg a szerszamos úgy volt kialakítva, mintha a doboz hátoldalának a síkjából kiugorna egy kis téglatest alakú doboz,abban volt az akksi, el bírjátok képzelni gondolom. Házilag biztos átalakítható, de nem tudom a méreteit, csak azt, hogy már láttam olyan dobozt, és szerintem balos volt, mert ha logikázol jobboldalon a lánc miatt nem is férne el.
Egyébként ha volt féklampa az is az akksiról ment, mert a féklámpát nem szokták direktben a tekercsre kötni, annak állandó erősséggel kell világítani (ugye kis fordulaton halványabban világítana).
Szóval szerintem, ha volt is elektromos kürttel szerelt belföldi típus, az biztos külön rendelésre készült.
Inkább szerelj fel egy nyomós dudát, sokkal vagibb. Dísznek meg szerelj fel egy elektromos kürtöt is, ha már van, nem mutat rosszul.

Üdv.: Gábor
sorszám: 126 (11607)
(előzmény: aherhof, 2004-06-04 11:36:20)

 
 
vkami
válasz erre | email2004-06-04 23:41:42
Persze, mindenkinek szíve joga, milyen elveket követ. És én ezt tolerálom is.
A baloldali kapcsoló, fényváltó kapcsoló.
Én még nem láttam féklámpás Csepelt, ettől persze még lehetett.
A rendszámtartót ha felszereled, nem passzol a mai rendszámhoz.
Veteránvizsga után is, előtte is lehet műszakiztatni.

Kálmán

Kálmán
sorszám: 125 (11579)
(előzmény: aherhof, 2004-06-04 11:36:20)

 
 
aherhof
válasz erre | email2004-06-04 11:36:20
Üdv mindenkinek!

Először is köszönöm a hozzászólásokat.

"A Csepelen nem volt féklámpa (micsoda idők!), azért látsz csak gányolásokat. Ha nagyon akarsz rá, azt tanácsolom, hogy a vázra bilinccsel tegyél egy kapcsolót, a fékrúdra meg egy rugót, szintén bilinccsel."

Ami nekem van, az egy D-Csepel, és a hátsó lámpában benne van a féklámpa helye. Ezen először én is meglepődtem, de utánanézve irodalomban kiderült, hogy tényleg volt olyan széria, amin bizony volt féklámpa. Három lehetőségem van: lecserélem a hátsó lámpát; vagy nem eredeti a hátsó lámpa. Ez utobbit nem nagyon hinném, látva hogy honnan és milyen állapotban vettem. Vagy marad valami maszekolás. De lehet, hogy én tévedek nagyokat. Nem feltétlen akarok rá féklámpát, de ezen volt, legalábbis úgy tűnik.

"A rendszámtartó egy elfektetett H betű, laposvasból hegesztve."

Igen, ezt tudom, de jó lenne egy eredeti, mert az egész,moci elég jó lett. Ha más nem lesz összehegesztek egyet, de az mégsem az igazi, mint az eredeti.

"Elektromos kürt csak az akkumulátoros változaton volt, különben kézi duda (piros gumilabda, síppal)."

Na ez is egy érdekes. Szintén irodalomban megnézve volt olyan széria, amin volt kürt. Viszont aksi nincs a gépemben, úgyhogy értetlenül állok egyenlőre a dolog előtt. Abból gondolom, hogy volt kürt, mert a nyomógomb/kapcsoló megvan. Mindenesetre egy eredeti nyomós duda is érdekelne, ha netán lenne valakinek.

"Tükröt nem szereltek rá gyárilag, vizsgára jó a kerékpár tükör."

Igen valóban nem volt rajta tükör, ezzel egyetértek. De azért gáz lenne rátenni egy műanyag Cateye kerékpártükröt, akár csak vizsgáig is. Nem mernék felülni úgy a motorra :.-)

"Előttem egy hozzászólással le van írva, hogy kerülhető ki fentiek hiánya."

Igen, ezt át is olvastam. És kiderült rosszul is tudtam. A motor papirjai rendben vannak, megvan a rendszám is, most váltottam ki, itt van mellettem. De előbb nem rendes műszaki vizsgára kell vinni, és csak utána lehet veterán vizsgára vinni?

Még egy kérdés: ellentmondoók az információk számomra a kormány bal oldalán található kapcsoló funkcióival kapcsolatban. Van rajta ugyebár egy kétállású kacsoló, meg egy nyomógomb. Jól tudom, az egyik állásban dudaként funkciónál a gomb, a másik állásban fénykürt. De hallottam, hogy van, hogy a gyújtást kapcsolja le. Mi az igazság?

Bocsika a hosszú hozzászólásért....

Attila
sorszám: 124 (11525)
(előzmény: vkami, 2004-06-03 07:42:31)

 
 
andris
válasz erre | email2004-06-03 22:54:14
Ajánlom figyelmedbe a börzéket,és/vagy a VETERÁN újságot(apróhirdetés rovat).Üdv.
sorszám: 123 (11487)
(előzmény: aherhof, 2004-06-03 02:00:31)

 
 
vkami
válasz erre | email2004-06-03 07:42:31
Örülök, hogy örülsz :-)

A Csepelen nem volt féklámpa (micsoda idők!), azért látsz csak gányolásokat. Ha nagyon akarsz rá, azt tanácsolom, hogy a vázra bilinccsel tegyél egy kapcsolót, a fékrúdra meg egy rugót, szintén bilinccsel.
A rendszámtartó egy elfektetett H betű, laposvasból hegesztve.
Elektromos kürt csak az akkumulátoros változaton volt, különben kézi duda (piros gumilabda, síppal). Tükröt nem szereltek rá gyárilag, vizsgára jó a kerékpár tükör.
Sisakot vegyél mait, a régi akkor sem véd, ha ez "csak" egy Csepel.
Előttem egy hozzászólással le van írva, hogy kerülhető ki fentiek hiánya.

Üdv

Kálmán
sorszám: 122 (11405)
(előzmény: aherhof, 2004-06-03 02:00:31)

 
 
enker
válasz erre | email2004-06-03 03:31:04
Szóval: én a veterán vizsgát Nyíregyházán csináltattam. De meg kell érdeklődni a MAVAMSZ-tól, hogy hol és mikor történik vizsgáztatás.
Én a motort MÉH-telepről vásároltam, természetesen egy deka papírom nem volt hozzá. Még adásvételim sem. Végülis kivel írtam volna?
Naszóval a következőképpen kell eljárni:
Ha egyáltalán nincs semmilyen papírod akkor közjegyzővel írsz egy nyilatkozatot, ami egy származási nyilatkozat lényegében. Ebben büntetőjogi felelősségedben kijelented, hogy a motor nem lopott, bűncselekményből nem származik, illetve hogy honnan, kitől vetted. Egy a lényeg, ne felejtsd el beleírni, hogy a motort már rég vetted mert különben megszivathanak olyannal is, hogy számlát kérnek a motorról!!! Ezért azt írod hogy a számla eltűnt. Én sajna tapasztaltam. Illetve leírod, hogy a hiányzó alkatrészeket honnan szerezted.
De amúgy a jegyzőnek ezeket tudnia kell!
Miután bejelentkeztél a veteránvizsgára, viszed magaddal a nyilatkozatot, és még pár dokumentációt( fényképet, irodalmat, könyveket..)amit a vizsgáztató fog kérni, hogy bizonyítani tudd mi alapján restauráltál. Meg hogy ő is lássa milyen is volt a moci.Nem kell aggódni, lehet hogy a muki nem is lessz tisztába az apróságokkal, ha nem tudja, egyszerűen rámondod hogy az szerineted olyan és kész. Nem fog kötözködni.
A vizsgán sok infót fog kapni a továbbiakról. Kapsz még majd egy halom papírt a sikeres vizsga után.
Ezekkel a papírokkal és a nyilatkozattal meglátogatod a KPM-et és leműszakiztatod a motort. Csak szólok, hogy a veterán vizsgával egy pár dolog alól felmentést kap a jármű mint pl.: tükrök, féklámpa, sebességmérő, stb.
Ha akkor nem volt a motoron féklámpa most sem kell, ha tükör nem volt szintúgy nem kell. Ezeket mind mind bejegyzik majd a forgalmiba is és rajta lesznek a papírokon amiket a műszaki vizsgára viszel. Szóval a műszakira sem kell tükör sem féklámpa stb...
Az összes szükséges infóval el fognak látni, csak kérdezni kell!!
Sok szerencsét!!

Üdv.!
sorszám: 121 (11403)
(előzmény: borsodi, 2004-06-02 12:22:09)

 
 
aherhof
válasz erre | email2004-06-03 02:00:31
Üdv mindenkinek!

Új vagyok a csatin, most találtam rá, de nagyon örülök neki :-)

Csepel D125-ös restaurálása végén járok, és még pár apróságra szükségem lenne.

- első fékbowden tartzó izé, nem tudom hogyan fogalmazzam. Az, ami megfogja az első villánál a külső bowdent, amibe bele kell tenni, és onnan tovább már csak a belső bowden megy.
- van rajta féklámpa, de semmi más ezzel kapcsolatosan. Hol van gyárilag a féklámpa kapcsoló/fékérzékelő kapcsoló? Eddig csak maszekolásokat láttam. Szóval egy ilyen is kellene.
- rendszámtáblatartó, valami eredeti szerűség.
- duda
- valami korhű tükör, legalábis vizsgáig mindenképpen

És keresek még valami korhű bukót is, de eddig még csak nagyon horror árakon találtam.
Aki tud, kérem segítsen, mert mielőbb szeretném vizsgázni vinni/forgalomba helyezni.
Előre is köszönettel:
Attila
sorszám: 120 (11401)

 
 
borsodi
válasz erre | email2004-06-02 12:22:09
Hello!

Kösz a bíztató szavakat. Így egy kicsit nagyobb bátorsággal kezdek neki a minősíttetésnek.
Kérdezném, hogy hol csináltattad a veterán vizsgát? Milyen lépései vannak, milyen papírok kellenek hozzá?

Üdv

Borsodi
sorszám: 119 (11316)
(előzmény: enker, 2004-06-02 04:07:13)

 
 
vkami
válasz erre | email2004-06-02 06:52:15
Én is azt hiszem, nem szabad a veteránminősítést misztifikálni.
A Csepelen különben is elég vegyes volt a kép. 1961-es alkatrész árjegyzék szerint szinte minden alkatrésze volt krómozott, színes és fényezett kivitelben.
Mindenesetre jő lenne, ha leírnátok a veteránminősítéssel kapcsolatos negatív és pozitív tapasztalaitokat. Én úgy gondolom épeszű vizsgáztató, ha nincs a gépen kókányolás, örül, hogy eggyel több gép menekült meg a fémgyűjtés elől.

Kálmán
sorszám: 118 (11304)
(előzmény: enker, 2004-06-02 04:07:13)

 
 
enker
válasz erre | email2004-06-02 04:07:13
Üdv mindenkinek!
A szorítólemez a jobb oldalon helyezkedik el ez biztos!!!
És gyári alkatrésze volt!!!
A kormányszorító bakelit markolatú, csepel feliratos, de ha nincs rakj rá egy D-csepelest, vagy Danuviás kormányszorítót, az aluból van és sokkal könnyebben fogsz tudni ilyet beszerezni.
A motorszám meg nem lessz lényeg.
A vizsgáztatók nem fogják tudni beazonosítani, ami azt illeti nem is fognak ezen rágódni egy percig sem.
Én veteránoztattam egy T-csepelt januárban és nem volt gond a motorszámmal. Ami azt illeti, nekem sem volt bakelit kormányszorítóm, mert amim van az el van törve, a másik dolog, hogy nagyon ritka. Továbbá: a gázmarkolat is nehézkes, Pannónia gázmarkolattal sem lessz gond.
Ha a kipufogód egyáltalán nincs krómozva annak szinte külön örülnek: abban az időben volt olyan időszak, hogy nem volt pénz krómozni. Én egy eredeti 50 éves könyököt lefújtam hőállófeketével, mert azt krómozni nem lehetett, és annak még jobban örültek.
Szóval nem azt mondom, hogy a gázmarkolatba, a kormányszorítóba, esetleg még pár apróságba nem fognak belekötni, de ha szépen meg van csinálva, nincs feltűnő típusidegen alkatrész nem lessz gond!!! Ez biztos!!!
Az enyémen is voltak és csont nélkül megkapta.

Üdv.!
sorszám: 117 (11303)
(előzmény: borsodi, 2004-05-31 23:38:27)

 
 
andris
válasz erre | email2004-06-01 20:36:43
Szevasztok.Legjobb tudomásom szerint ez a megoldás nem gyári felszereltsége volt a csepeleknek.(Ez már egy rossz pont a veteránvizsgán,ha rajta hagyod)Ettől függetlenül egy jó megoldás,mert én is azzal a problémával állok szemben,hogy mozog néha(bukkanóknál)az állvány,és ilyenkor veri a kipuffogócsövet.Én láttam már egy pár motoron,és ott a bal oldalon volt.De szerintem(ha biztosan nem gyári a cucc)teljesen mindegy hova rakod.
Kérdésed második fele még egy rossz pont a vizsgán.Pont erről szól a veteránvizsga,hogy alaposan átnézik szakértők a mocit,és ilyen orbitális hibákért,mint ez,amit írtál szerintem el is hajtanak.Jobb ha személyesen utánajársz mindennek,mielőtt nagyot csalódnál,és elveszne egy csomó időd.
A kormányszorító fekete színű(a műanyag része),és csepel felirat van a közepéban.Üdv.
sorszám: 116 (11241)
(előzmény: borsodi, 2004-05-31 23:38:27)

 
 
Doni
válasz erre | email2004-06-01 16:52:55
Szia András!

Átküldöm mail-ben a képeket.

Doni
sorszám: 115 (11227)
(elözmény: TLT-s, 2004-05-31 21:01:08)

 
 
Doni
válasz erre | email2004-06-01 16:22:24
TLT-s!

Bocsesz.
Annyira leragadtam a képeknél, hogy észre sem vettem a mobilszámodat:)

Doni

sorszám: 114 (11224)
(előzmény: TLT-s, 2004-06-01 10:30:31)

 
 
Doni
válasz erre | email2004-06-01 14:52:29
Légyszi küldj 1 mobilszámot, felhívlak!

Doni
sorszám: 113 (11216)
(előzmény: TLT-s, 2004-06-01 10:30:31)

 
 
TLT-s
válasz erre | email2004-06-01 10:30:31
Üdv urak!
A http://kep.tar.hu/tlt-s/index.phtml?aid=27651085 oldalon látható 250-es Csepel eladó sorba került .Üzemképes,új kipuff rendszer van rajta ,forgalmija sajnos nincs ,220 ezer Ft az ára.Érdeklődni a 0630 3768964 en vagy gyorvari@airplanet.hu-n.
sorszám: 112 (11199)

 
 
borsodi
válasz erre | email2004-05-31 23:38:27
Üdv!

A 12V/5W-os hátsó izzó bevált a Danuvian. Kösz vkami!
Csepellel kapcsolatban kérdezném, hogy a középállványt (menet közben) tartó rugós lemez a jobb vagy a bal oldalon helyezkedik-e el. Továbbá milyen a kormányszorító 125/T-n?
A veteránvizsgán számít, ha nem az eredeti blokk van a vázban? Mi van, ha a "T"-nek restaurált motor pl. anno D-csepel volt és nem "T"?

Borsodi
sorszám: 111 (11155)

 
  Összesen: 40 oldal
|< előző 29 30 31 32 33 34 35 36 [37] 38 39 40 >|

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu