:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Csepel - új hozzászólás Összesen: 40 oldal
mázlista. sajna én már végigkutattam a papáim garázsát, sőt még a szomszédét is, és sehol nem figyelt egy csepel 125 ös sem. és most letörtél, mert nekem nincs szerencsém. Tudnál majd róla küldeni egy fényképet ha összerakod? kösz
Szervusztok!
hát, hol is kezdjem, ma meglepett az ég,
(najó az apósom)
Egy 1954-es 125-ös D csepellel...
Ez az ő motorja volt "anno"
sok évvel ezelőtt, egyetemista korában,
s most rám vár hogy újra életet leheljek
belé.
A hatalmas szerencsém, hogy szinte GYÁRI
állapotú a motor. Tehát, a festés nem kopott meg, le se pattant sehol, motor nincs meggyilkolva, nade hát összesen 4000 km van benne és mióta nem volt használva (vagy 35 éve) azóta garázsban állt leponyvázva.
Most akkor mázlista vagyok vagy nem?:)
Ma egész nap tisztítgatással telt, szépen fel is waxoltam a drágát.
Hétfőn mennek a felnik meg a lámpa "kerete" a krómozóhoz, utána már csak
az összeszerelés jön.(persze új gumikkal, bowdenekkel)
Csatlakozom az előttem szólóhoz.Az enyém is rengetegszer csinált ilyet.Ilyenkor egy kis benzin-alkohol keveréket szoktam fecskendőből rúgás közben beporlasztani a légszűrőbe.Mindig bevált.Utána pöfögött szépen a kicsike.Beszélj hozzá szépen és tuti beindul a lelkem:-)
Szia,nekem motoron is bevált a hidegindito spray, persze elötte kiszellőztetem a vasat.A légszüröbe egy pici fujás és félgáz, ha a gyujtás ok. biztosan indul, utána pedig élve marad, ha a karbi is jo. A mai olommentesben lévö adalékok miatt a gyertyát csak homokoloval lehet pucolni,a drotkefe szrtsem ér:)Esetleg a kartert is ereszd le ha van lent csavar.Szal uj gyertya oszt huss.Az enyémre akko jön rá az efféle kórság amikor csak beinditgatom az ismerösöknek, és menet meg szálse.
sorszám: 605 (41482)
( előzmény: Kalányos Wendel, 2005-12-08 09:28:51)
hello. Igaz mar egy kicsit nagyon hideg van, de azert meg indulnia kéne. A gyertyát nézd meg, mert ha túl sok az olaj a keverékben beköpi. Esetleg nézd át a karbit. a fúvókákat. hat most csak ennyit tudok igy mondani. Meg hogy ne sertegesd szegényt.
sorszám: 604 (41465)
( előzmény: Kalányos Wendel, 2005-12-08 09:28:51)
Az a q-va Csepelem már megint nem akar indulni, esetleg csak tolásra. Benzin van, gyújtás van, ráadásul még jó helyen is, aztán semmi. Legszívesebben felrobbantanám.
Nekem van 250-es csepelem meg pár alkatrészem is.Mi a mail címed.
a www.veteran.hu aprói közt tucatjával szokott lenni ilyesmi. Hogy milyen áron, az már egy más kérdés... a csillagászokat el kell hajtani. Előbb-utóbb kerül rendes is, annyira ez azért nem ritkaság.
Sziasztok. Tudnátok segíteni nekem? SZeretnék 1 d-csepelt. csak az a baj hogy nincs sehol:) Ha tudtok egy ojat aminek megvannak a papírjai, műszakija is van, esetleg jó állapotú is, kérlek szóljatok.
emilcím: tozsercsaba@freemail.hu
köszi!!!
szia andris
persze hogy érdekel mailben elküldöm a címem ha megadod a tiéd. van azok közt az alkatrészek között alaplap vagy lendkerék is, mer az is érdekelne.
üdv
Emberek.Kiárúsítom a csepel alkatrészeimet.Aki egyben elviszi az nagyon jól jár.(blokkok,blokkfelek,porlasztók,hengerek,légszűrők,stb.)15.000-ért lehet vinni.Ja és "karosszéria elemek" vannak benne.Szóval rengeteg minden.Akit érdekel akár darabokban akár egyben az írjon vagy hívjon a 06 30 357-4618-as telszámon.
Üdv.
Csak papírformátumban van meg,úgyhogy csak postai utánvétes úton mehet a dolog ha érdekel?!Még le is kell másolnom.Azt kell kifizetni meg a postai díjat.Pár száz forintból szerintem megvan.Válaszolj érdekel-e.Üdv.
szia andris
nekem is el tudnád küldeni az alkatrészjegyzéket. köszi.
üdv
Habár látom, hogy itt főleg 125-ös tulajok fordulnak meg, mégis próbálom felvenni a kapcsolatot 250-es tulajokkal. Keresek olyan embereket, akiknek van, volt Csepel 250-ese. Ha csak alkatrészed van egyenlőre a géphez, az sem baj. Küldj egy mailt, vagy hívj! (30/9639-942)
Szeva.Alkatrészjegyzékem van.Abban benne van minden az utolsó alátétig.Küldj mélt ha érdekel.Üdv.
Hali!
Keresnék D-csepelhez szervizkönyvet , vagy valamit, amiben robbantott rajzok
vannak, digitális, esetleg papiros is érdekel
Csövi.Ja ja van kép a vasról.Küldjek?
Sziasztok,
125-ös D-Csepelhez v. 125t-hez lenne szükségem komplett első fékszerkezetre, első ülésre, kipufogóra és benzincsapra. Ha tudtok eladót, kérlek jelezzetek. Email: csurnel@freemail.hu, tel.: 70/504-05-94
Köszönettel:
Kornél
kép van róla?
tshybekukacfrímélponthu
Hali.Szevasztok!Van egy eladó D-Csepelem totál felújítva új rendszámmal ha valakit érdekelne...
Nekem van egy 1956-os, 1957-ben forgalomba helyezett ezüsttankos Csepelem, eredeti szürkeforgalmival. És qrva jól megy! :)
Ja bocs. A szám lemardt, írtam már régebben is de az már lejjebb van. A számom: 0620/800-88-77.
Márha nekem szól: hol tudlak felhívni?
Helló. Tudnál küldeni pár képet arról a panniról? Meg azt írd meg nekem merre található vagy az országban. Előre is kösz.
Helló.
Eladó sok Csepel25 cucc /Csomagtartó, sárvédők, kipufogó dob és vég, első villa, kerekek, felni, sárvédők, henger, hengerfej, üres blokk, oldaldekni, fékek, tankok, oldaldobozok. Továbbá komplett 125ös csepel felújítandó, felújított, papír nélkül és egy mese szép minden papírral. Hívj Bátran! Dávid
Helló mindenkinek, én új vagyok itt. Keresek megvételre egy 1957-es gyártású Csepelt, romos állapotban. Azért ilyet, mert akkor egy idősek leszünk, és azért romosat, mert némi gépész múlttal szeretek bütykölni. Tud valaki segíteni?
Üdv.
Panni R50-es,1959-es.eredeti fényezéssel,kissé szétszedett állapotban elado:35000ft
Tel:06304333271
Bizony ne kapkodd el a dolgokat,Inkább gyűjtögessél és ha már lesz megfelelő tőkéd,akkor tudsz venni egy olyan mocit,ami pont jó lesz.Szerszámokat időközben beszerzed,a szerelést meg majd megtanulod.Üdv.
Ja és ha rám hallgatsz akkor nem veszed meg azt a motort.Hacsak nem pár ezerért adják.Mert alkatrésznek annyit megérne.
Köszi szépen, sajnos erre számítottam.nincsenek hozzá papírok:( az a baj, hogy nem értek a szereléshez, nincs szerszámom meg helyem a dologhoz de szívesebben járnék egy ilyen gyönyörűséggel mint egy 100eforintos semmilyen japán robogóval ami mondjuk gombnyomásra indul. Akkor még érlelem a dolgot és főleg gyújtök :)
mégegyszer köszi
Az,hogy valami kívűlről szépen néz ki,még nem biztosíték semmire.Én pont ennyiért árulom a saját gépemet,de van rajta még mit csinálni.Szóval megy meg minden,de azért tudnék még rajta mit csinálni.Pont ezért válok meg tőle,mert nincs időm rá.Sajna.
Szóval azt,hogy egy 150-be kerülő géppel mi gond akadhat,azt így nem lehet megmondani.Ahhoz látni kéne először is a gépet.Ha nem értesz annyira a témához,akkor javaslom,hogy vigyél magaddal egy embert aki szakavatottabb a témában,mint te.Annyit viszont tudok neked mondani,hogy ezért a pénzért mindenféleképpen rendelkezzen a motor papírokkal.(törzskönyv,forgalmi).Papír nélküli motort-főleg ilyen öreget-ne vegyél,mert megszívod,mint a torkos borz.
Ahhoz,hogy egy csepel mindennapi használatra alkalmas legyen nehéz választ adni,mert szerintem ezek a gépek már nem erre valóak.Dehát ízlések és pofonok.Mindenesetre ha ez lenne a terved,akkor annak a motornak nagyon egybe kelle lennie.Szerintem 150-ért nemigen kapsz ilyet.Azzal is számolj,hogy mivel a csepel régi motor,szinte törvényszerűen adódnak majd időnként hibák.De ebben pont ez a szép.Ha még adódik valami kérdésed kérdezz bátran.Segítünk.Üdv.
Sziasztok, frissen szerettem bele a csepel D 125-be. Tanácsot kérnék a tapasztaltaktól, hogy egy 150e körüli felújított példánnyal sok gond akadhat-e. Tudom nem mai gépek, állandóak a problémák csak sajna egy simsonnal megjártam mert megbízhatatlan volt. Nyugtassatok meg, egy szépen felújított csepel megbízhatóbb és alkalmas mindennapi használatra ugye? :) előre is köszi Gulyi
A hideg téli esté(k)re jó kis elfoglaltság lesz az.Aztán majd számolj be miképp történtek a dolgok.Üdv.
Köszi Andris! Majd, ha befejeztük a lemezvillás összerakását akkor, majd kipróbáljuk a parafázást az apámmal. Úgyis előttünk van ez a hülye tél....
Jaj egy fontos részét kihagytam.Mikor a félkész lamellát csiszolni kell mindkét oldalán,hogy egyenletes legyen a parafás felület,és ne legyen túl vastag sem,akkor ezt a műveletet egy sima asztalon kell végezni.Lerakod az ív papírt az asztallapra,erre rárakod a lamellát,majd felülről,a kezzünkkel nyomást gyakorolva szépen egyenletesen leszedjük a felesleges részt a parafából.A parafa síkja vízszintbe kell álljon a lamella síkjával.Mert ekkor fekszenek fel egyenletesen egymásra a lamellák felületei.Üdv.
Nos mivel van egy kis időm,leírom,hogyan lehet parafázni egy kuplunglamellát.Előre bocsátom,hogy a módszer egyedi,mert sehol nem olvastam róla,így lehet akad benne majd némi kívánnivaló.Bár én a saját gépemet így csináltam,és bevált.Ezért merem itt leírni és ajánlani másnak is.
Kb.4 évvel ezelőt csináltam a lamellák parafázását,mert már annyira el voltak kopva,hogy nem lehetett beállítani a kiemelést a különböző állítási helyeken.Gondoltam akkor megcsinálom.Mivel nem voltak új lamelláim a parafázás maradt,mint megoldás.A parafát akkoriban egy mezőgazdasaági boltban szereztem be.Boros dugóként árulták.Nekem viszont pont megfelelt a méret,és a puhasága is.Itt akkor már meg is említeném,hogy azóta sem találtam megfelelő konzisztenciájú parafa dugót.Ugyanis lett volna még egy gépem,amin ugyanezzel a módszerrel szerettem volna orvosolni a lamellákat.De erről majd később írok még.Szóval fontos,hogy elég puha legyen a dugó a formálhatósághoz,viszont elég keménynek is kell lennie ahhoz,hogy ne porladjon szét.Miután megvettem jópár darabot(pontos darabszámra nem emlékszem)hazavittem.A lamellákból kinyomkodtam a régi és kopott parafákat,finom kb.600-as csiszolóval végig csiszoltam a lamella felületét,így megtisztítva a rárakódott kosztól.(ez nem létfontosságú,csak esztétikai része a dolognak)Ezután a lamellát befogtam egy satuba úgy,hogy az aktuálisan parafázandó lyuk legyen a sutupofák felett.Ezután szépen,óvatosan de azért kellő határozottsággal benyomtam a dugót a lyukba.Addig kell nyomni a lyukban a dugót előre,amig kellően meg nem szorul.Ezt lehet érezni.Ekkor egy fűrészlappal(lehet keretes is)vagy tapétavágóval le kell vágni a dugónak azon részét,amely felől benyomtad a lyukba.Úgy kell levágni,hogy kb.2-3 mm parafa lógjon ki a lamella síkjából(a későbbi korigálás miatt).Ezt a műveletet kell végig csinálni amíg az összes lyukban parafa nem lesz.Arra vigyázni kell,hogy a lamella mindig a megfelelő helyen és erősséggel legyen befogva a satuba,mert elhajolhat a parafa lyukba nyomkodása közben.Az pedig nem jó.Ha már nem tudod befogni a satuba a lamellát,mert útban lenne a parafázott rész akkor a kezünkben kell az utolsó pár lyukat megcsinálni.De azt hiszem én meg tudtam csinálni végig a satuban úgy,hogy ne sérüljön a parafázott lamella.Na mindegy itt már adja magát a helyzet.Mikor kész van,akkor fogsz egy ív kb.100-150-es csiszoló papírt,és addig csiszolod mindkét felét a lamella síkjából kilógó parafának,míg a parafa vastagsága a lamella vastagságának kb. a kétszerese nem lesz.Szóval annyit kell leszedni a parafa vastagságából,hogy mindkét oldalra annyit lógjon ki,hogy a parafa, a lamella vastagságának a kétszerese legyen.Egyébként itt nem kell ám méricskélni,meg mm pontosan dolgozni.Lehet csinálni szemre is,csak akkor kb. egyforma legyen az összes lamella.Ha kész van akkor mehet is be a gépbe azt lehet beállítani a kiemelést.
Egy haverom azt mondta,hogy még mielőtt berakjuk a helyére előtte egy kicsit ki kell "főzni" motorolajban.Talán annyi igazság van benne,hogy egy kicsit beáztatni a motorolajba érdemes,hogy megszívja magát,dehogy a főzésnek mi értelme lenne azt azóta sem tudom.Mindenesetre én egyből raktam a gépbe,és nagyon szuper lett.
Voltam azóta jó pár boltban,de nem találtam sehol oéyan parafadugót ami jó lett volna.Esetleg még szóba jöhet a kreatív boltokban kapható táblás parafa,csak azt hiszem ott a legvastagabb méret a 3mm.Szóval az nehezebb ügy lenne a kicsi vastagság miatt,de lehet megoldható azzal is.
Még egyszer leírom,hogy ez az én módszerem volt,és csak egy tipp.Lehet van ettől jobb megoldás is.Ha valakinek van valami ötlete ezzel kapcsolatban akkor várom.
Ui.:ha valami nem érthető a leírásomban akkor kérdezzetek.Üdv.
Helló mindenkinek!
Felújítom faterom 64-es Danuviáját,ehhez keresnék jó állapotú vagy felújítható főtengelyt! Csak olyan érdekel, amelynek ép az ékhornya és a kúpja!
Köszönettel:
Gyuri
Helo.A danuvia lámpafejében van valami tarto a kapcsolon.MI az egy biztositék tartó vagy egy egyenirányitó tartója?Mert nekem a motoron az rézdróttal van összekötve.Egyépként nincs bennt akksi de ha lenne akkor mi szabályozza a töltés feszültségét?Megmértem a töltöfeszt multiméterrel és váltóáramot mértem alapjáraton 9v-ot.ezzel nem lehet akksit tölteni csak egyenárammal hol kell beépiteni az egyenirányitot?találtam egy diodát csak ugy odaraktam az akksi + sarujához menő kábel végéhezigy tudtam mérni egyenáramot 7v-ot.A multimétert átkapcsoltam 10v-ot mértem váltóáramként pedig ott volt azt egyenirányitó Ezt lehet hogy mégegyszer megmérem mert szerintem nem mérhettem volna igy váltoáramot.
Üdv.Ha lesz egy kicsit több időm akor majd leírom.A téli napokra jó kis elfoglaltság.Amúgy egy bő délután alatt megvan.Csumi.
Szia Andris!
Érdekelne, hogy hogyan lehet parafázni a lamellákat. Az oldaldeklit nem szedtem le, de úgyemlékszem, hogy a régiek elég kopottak. Köszi előre is!
üdv.
Köszi Andris! Oké, majd beszámolok róla. :)
Nekem Van henger meg hengerfej ha akarod elküldöm postán 5000pénzért.
Jaj még egy dolog.Ha már úgyis szétszeded,akkor nézd meg a vastagságukat a parafás lamelláknak.Egy kicsit ki kell lógniuk a lemez síkjából.Ha nem így lenne,és összeszerelés után ugyanúgy fennáll a probléma,akkor parafázni kell őket.Én egyszer csináltam ilyet.Ha érdekel milyen tecnikával oldottam meg akkor leírom majd azt is.Üdv.
Hello.Az én javaslatom:
1-szedd le a kuplung oldali deklit(olajleeresztés után persze)
2-a kuplungrugók kiemelése után szedd szétt a lamellákat
3-töröld le őket egyenként tiszta ruhával(lehet össze lesznek ragadva)
4-szépen rakd vissza őket
5-próbáld ki a motort
Persze ha szükséges akkor állíts a kiemelésen,az állítócsavarnál.Ezt meg lehet csinálni úgy is,hogy csak azt a nagy anyát tekered le a dekli oldaláról.A további állításhoz már csak egy 10 villáskulcsra meg egy erősebb csavarhúzóra lesz szükséged.Mielőtt itt kezdenéd állítani a kuplungot,előtte a kuplingkarnál a finomállító csvart teljesen ereszd vissza.Így később itt még korrigálhatsz.
Ha piszkos,vagy régi az olajod akkor cseréld le azt is,mert könnyen összeállhatnak a lamellák újból.
A lefulladás is azért van,mert nioncs teljesen kiemelve a kuplung.Ha megcsinálod azt amit mondtam,akkor jónak kell lennie.Üdv.
ui.:ja azt elfeledtem mondani,hogy a kuplungrugók kiakasztásához szükséged lesz egy célszerszámra,amit egyébként anno mellékeltek a gyári szerelőkészletbe.Nem nagy dolog.Egy erős kampó az egész,aminek a kampós vége átfér a külső takaró lamella furatain.Jó bütykölést.Aztán számolj be mi volt.
Nem emel ki - vagy ragad a tönkrement súrlódóbetét.
Összesen: 40 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|