:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Csepel - új hozzászólás Összesen: 40 oldal
Sziasztok!
Nemtud vki véletlenül dobni nekem 1 tel számot csepel küllővel kapcsolatban?Új érdekelne!
Másik!:van vkinen eladó csepel szerszámkészlete?
(Komplett?)
Köszi előre is!!
Lehet, hogy csak a képességeinket teszteli a járműved ;-)
sorszám: 659 (45453)
( előzmény: Kalányos Wendel, 2006-02-14 10:37:59)
szevasztok!
Egy ismerősömnek kellene d- csepelhez fékkar, méghozzá a ricnis fajta.
Ha van valakinek irjon.
köszönet.
Kompresszió van benne, mint az állat. Elő kell venni a combizmokat a berugókar mozgatásához. (Nem azért mert szorul benne valami is.) Nem húz át semmi, a szikra, mint egy lórúgás. Hengertalp alatt tömítés Hermozánnal, hengerfej tömítés sörösdobozból, ki nem fúj sehol. Azt hallani is lehetne. Alattomos ahiba. Csak simmeringre tudok már gondolni.
Érdekes.Mindenesetre az jó jel,hogy sikerült beindítanod.Kompresszió van benne?Nem szív valahol véletlen falsot?Tömítés milyen a hengerfejnél és a hengertalpnál?Sok ötletem már nincs.Minden hibalehetőséget szinte már számba vettünk.Tanksapka szellőzőfurata átjárható?Gyertyakábel nem zárlatos?Pipát cserélted?És a lendkereket próbáltad cserélni?Gyujtótarfó jó?
sorszám: 656 (45247)
( előzmény: Kalányos Wendel, 2006-02-13 11:35:50)
Szombaton beindult! 4. rugásra, ahogy kell. Utána még 3-szor. Aztán azóta sem. Se kép, se hang.
Üdv
ha valakit érdekel ,volna nekem eladó D-csepel szép állapotban,de hiányoságokkal
papirok nélkül
kérésre képet küldök róla
zsebecom@freemail.hu
Az bizony egy jó film lehet, én is hallottam róla. Me is nézem alkalom adtán.
Előbb felhoznám a mocit budakeszire barcikáról,és innen indulnék hozzád.No persze ez még valóban odébb van.Mellesleg csodálkoznék,ha addigra nem sikerülne beindítani a motort.
Amerikában már vetítik a LEGGYORSABB INDIÁN című filmet.Anthony Hopkins a főszereplő.Egy motorost alakít,aki egy Indian-nal megdönti a gyorsasági világrekordot.Tuti megnézem,ha hozzánk is elér.Üdv.
sorszám: 652 (44923)
( előzmény: Kalányos Wendel, 2006-02-08 13:26:25)
A Veteránban én is láttam a cikket, de még nem jutottam el odáig, hogy elolvassam. Még a Manitu szelleménél tartok.
Én is a tavaszra gondoltam, ilyen hidegben motorozzon az, akinek legalább 2 anyukája, 40 éves korára meg állandó bérlete van Hévízre. :-) Különben honnan jönnél?
Ezeket már mind kipróbáltam. Előfordul, hogy nyomás alatt nem megy át a szikra, de hogy 8-10 gyertyával sem, az már másra tereli a gyanút. Akkumlátorról még nem próbáltam az indítást, de ez jó ötletnek tűnik. Egyébként a lendkereket (több is van) feldelejeztettem már. Mint említettem a gyújtás trafósra lett átalakítva, az eredeti gyújtótelkercs zárlata miatt, úgyhogy MZ trafó van rajta.
No ezt a lemotorozást én valami tavasz környékére gondoltam,amikor már jobb lesz az idő.De gondolom addigra már pöfögni fog a csepel!Írta a levendel,hogy kompresszió.Igen meg lehetne mérni,és kipróbálhatnál egy másik lendkereket is.Hátha ott nem smakkol valami.
A veterán ehavi számának utolsó oldalain ínak jó kis okosságokat a gyújtásról Érdemes elolvasni.Üdv.
sorszám: 649 (44848)
( előzmény: Kalányos Wendel, 2006-02-06 13:52:07)
Dehogy is sértettél meg. Ez amúgy sem könnyű feladat, csak a főnökasszonyomnak szokott sikerülni. :)
Ha van hozzá kedved, motorozz le nyugodtan, szívesen látlak. Csak szólj előtte, hogy otthon legyek.
eh, látom, a befecskendezősdi - persze - nem újdonság. elnézést :)
Bocs, hogy belevauvau jelleggel ,de azért adnék egypár távszervíz-tippet én is.
Lehet, h van szikra, ami a normál légnyomáson átüti a gy.hézagot, de kompresszión már nem elég erős hozzá. Ezt nem is tudod, csak gyertyavizsgáló kk-kel ellenőrizni.
Ha már ennyit szenvedtél a géppel, érdemes lehet egy akkumulátoros gyújtással is megpróbálnod beindítani. Én ugyan abszolút nem ismerem a Csepelt, de ha minden igaz, mexakítós, lendkerekes mágnesgyuszi van benne. (vagy valami más? mindegy)
Én levennném a lendkereket, a mexakítón akksiról beállítanám az előgyújtást és beleraknék mondjuk egy 6V-os Mz trafót, egy hozzá való 220 mikrofarados kondival együtt. Megszakítóhézag 0,4mm-en.
Arra figyelni kell, h tuti töltöttségű legyen az akksi (akár töltőről hajthatod is közben).
Mellesleg a pipát én is lecserélném kizárásos alapon.
További tapasztalati úton gyűjtött tanács jön most.
Indítás: egy köbcenti benzin, v nitrohígító befecskendezés a hengerbe, majd kitartó rugdalás, esetleg szívóoldal befogása ronggyal.
2-3 kísérlet után hengerszellőztetés. (ez befecskendezés nélküli kísérleteknél is kell!)
Egyébként leginkább arra gondolok, h legyengült a mágnes, v zárlatos a tekercs, ilyenek. Ha nem tudod ezeket kimérni, sztem próbáld meg amit javasoltam!
A simmering tényleg alattomos, de ha van kompressziód és nedves a gyertya, akkor mit számít?
Egyébként ennyi állás után automatikusan megy a két szimi a kukába...
Princ, a katona
sorszám: 646 (44540)
( előzmény: Kalányos Wendel, 2006-01-31 15:55:14)
Engem a segítőszándék vezérelt.Remélem nem sértettelek meg?Üdv.
sorszám: 645 (44524)
( előzmény: Kalányos Wendel, 2006-02-02 10:20:16)
Ja, míg el nem felejtem: Első nagymotorom egy Danuvia volt, amit 1981-ben vettem, ez követte ez a Csepel, ami 1989-től va a birtokomban. Szedtem már szét mindegyiket, kicsit értek is hozzá, mivel tanult szakmám.
sorszám: 644 (44521)
( előzmény: Kalányos Wendel, 2006-02-02 09:30:34)
Igazad van a szimmering cseréjével kapcsolatban.Kaposvár az messze van nekem.Viszont ha már jobb idő lesz,és ráérek,és még mindig nem menne a gép akkor egyszer leugranék hozzád mocival.Persze csak ha kellene még segítség.Szerintem orvosold ezt a szimmering cserét.Hátha valóban ez a gond.Üdv.
sorszám: 643 (44518)
( előzmény: Kalányos Wendel, 2006-02-02 09:30:34)
Gyertyahézag 0,5.
A gyújtása külső trafósra átalakított. Az előgyújtást speciális holtponttuskóval állítom. Még a kipu is tiszta, nem csak a karburátor.
A simmering cseréhez nem kell széthúzni a blokkot, nem 50-es Simson ez. Különben Kaposváron lakom.
Ja a gyertyahézag 3mm.A gyujtás beállítást hogyan végzed?
sorszám: 641 (44464)
( előzmény: Kalányos Wendel, 2006-01-31 15:56:45)
Nem létezik,hogy nem lehet beindítani!!!Merre laksz?Ha ott lennék beindítanám neked.Ha kitakarítottad a porlasztót a tankot meg a benzincsapot,beállítottad a gyújtást,és szereztél egy jó gyertyát(isolator,vagy pl. nekem valami ruszki SZAR van benne),annak menni kéne.Szikra van?Nem zárlatos az a bakelit szigetelés aminek az egyik vége a gyujtótekercshez megy a másik végére meg rá van tekerve a gyujtókábel?Ez megszívatott már sokmindenkit még a nagyfaterom korában is.Ha kap egy kis vizet(és nem szárad ki jól),vagy meg van repedve már kész is baj.Nézd meg vagy cseréld ki a gyertyapipát is.Próbálgasd még egy kicsit.Ha végképp nem megy csak akkor szedd szét a blokkot és cseréld ki a szimmeringeket.Szerencsére nem tart sokáig a kis csepel szétszedése és összerakása.A bezinsapkán van egy kis szellőzőfurat.Az átjárható?Ha el van tömődve nem fog rendesen benyát kapni.Más ötletem nincs.Üdv.
sorszám: 640 (44463)
( előzmény: Kalányos Wendel, 2006-01-31 15:55:14)
Ja és hidegindító bespricceléssel is kísérleteztem, eredménytelenül.
sorszám: 639 (44422)
( előzmény: Kalányos Wendel, 2006-01-31 15:55:14)
Benzin van, hiszen nemrég tettem bele 5 lityit, meg a csapon is átfolyik. Az úszóházba is eljut, meg a gyertya is nedves. Az előgyuszi 3 mm-en, a mexa 0,4 és nincs bekráteresedve. Gyertya Bosch W-175, vagy Brisk 14 Y, illetve sok mással is próbáltam. Októberben nagy nehezen, hosszas tologatás árán indult csak be. Mivel huzamosabb időt állt a gép (9 évet) a simmeringre gyanakszom. Magyar fémházas van benne, az pedig nem rossz, ránézésre nem látszik rajt semmi, na de ez a ránézés.
Sziasztok. Valaki meg tudná mondani nekem mekkora egy Csepel 100as és egy Cepel 125ös tankjának a vájata? Hossza és, mélysége, ésa szélessége érdekelne. Előre is köszönöm. Jó hétvégét.
Jaj azt elfeledtem mondani,hogyha a légszűrőbe spricceléssel indul be,akkor ahogy beindult rögtön zárd is el a légszűrőt,majd fokozatosan nyisd a megfelelő szintig.Kezdő koromban sokszor megszívtam a nyitott légszűrővel való indítást.Üdv.
Csatlakoznék a zapkorte kolléga véleményéhez.Állítsd be rendesen a gyújtást.Ha ez megvan akkor gyújtás nélkül 2-3 rúgás(persze előtte úsztatás a szivatóval),majd ráadod a gyújtást és ekkor próbálsz bele életet lehelni.Persze az egész művelet elzárt légszűrővel.Ha ez sem segít akkor tekerd le a gyertyát és injektálj a hengerbe pár ml. benzin-alkohol keveréket(pl.izo-propil vagy ehhez hasonló-én sebészeti alkoholt szoktam használni).Én fele-fele arányban kb.5-6 ml-tert adok neki.Gyertya vissza és indítás.Ha ez sem segítene akkor ismét nyomj egy kis "koktélt" a hengerbe,majd indításnál a megnyitott légszűrőbe is permetezz be egy kis elegyet.Fecskendővel tökéletesen meg tudod oldani egyedül az egész procedúrát.Ettől az enyém mindig be szokott indulni.Még 1 év állás után a régi benzinnel is.Egyébként valóban nem szeretik a csepelek ezt a hideget.Nézd meg a benzincső áteresztőképességét is.Ha már egy kicsit is el van dugulva,akkor nem fog indulni rendesen.Fontos még,hogy jó gyertya legyen a gépben.Ha ettől sem indulna be akkor gyujtótekercs.Üdv.
Talán mégsincs benzin. Arra érdemes figyelni, mert állatira tud fogyni. Higyj nekem, tapasztalatból beszélek ! ;-)
sorszám: 634 (44064)
( előzmény: Kalányos Wendel, 2006-01-24 10:53:20)
gyertya, gyújtásidőpont, vagy akár csak egyszerűen a -10..20 fok, ami van.
sorszám: 632 (43996)
( előzmény: Kalányos Wendel, 2006-01-24 10:53:20)
A 125-ös, ezüsttankos Csepelem nem indul. Szikra van, benzin van, kompresszió a csúcson. Mi lehet a bánata?
Üdv!Csepel 125/49 és 250/52 tipusokhoz keresek alkatrészeket vagy bontott motorokat.Elsősorban:sárvédő,lánc-kerék és védő,ülések,elsővilla,üzemanyagtank,kormány-és kezelőszervek,lánckerék stb.Aki tud segítsen! Email:oroszkalaci@freemail.hu
Csepel 125-höz keresek: berugokar rugót, komplett hátsó ülést, első ülésre gumit.
Ha valaki tud segíteni, akkor azt mailben tegye, mert ritkán olvasom a fórumot.
anna17@mail.datanet.hu
Köszi
http://kep.tar.hu/d-csepel/50132516#2
Csákány !
Csepel 125/49-hez keresek első-hátsó kkomplett kereket, akár gumival is.
Így könnyebb
http://www.vatera.hu/item/view/real.php?cod=5426366
Lenne egy 250-es Csepel kerekem eladó.
a www.vatera.hu-n megtekinthető
Nyíregyen van egy öreg.Dobos Györgynek hívják.Gyárt kipuffokat.Egy telefont megér:06-42 490-855.Üdv.
csepel 125 eladó KIZÁRÓLAG ALKATRÉSZNEK PAPÍR NINCS HOZZÁ ÁLLAPOTA FELÚJÍTANDÓ, APRÓ HIÁNYOKKAL, NEM TUDOM MILYEN ÉVJ. IRÁNYÁRA 28000FT TEL;0620 992 4528 BUÉK MINDENKINEK!!!!!!!!!!!
Csepel 125/49 -es gépem van, hiányos, ehhez keresek cuccokat, esetleg komplett mocit felújítás előtt.
Szia Elmi! Ide tudnád adni a telefonszámot ahol a könyököt vetted?
Lekrómozva 8 ezer?
A doboknak 6e volt darabja,könyök az drágább asszem 8/db azt más gyártotta.
Szia Elmi! Hol és mennyibe szerezted a kipufogókat? Mit ér meg Neked a kerék?
Megegyezünk. Üdv!
Szia Elmi! Hol és mennyibe szerezted a kipufogókat? Mit ér meg Neked a kerék?
Megegyezünk. Üdv!
Ezeket utángyártottba szereztem be énis spirálom meg hátsolámpám le het,hogy van.
Szia Elmi! Könyök csövek és dobok érdekelnének+ kezelő karok+ kilóméteróra
meghajtás spirállal esetleg hátsó lámpa.
Cserébe ha kell valami írd meg, ha tok segítek én is. Köszi!
Szia Elmi! Tudnál nekem segíteni 250-es Csepel ügyben?
Na akkor az enyém a másik véglet.Hogy a franc essen bele....
Vidéki rokonunk még évekkel ezelőtt kérdezte, hogy ha tudta volna, hopgy még mindíg motorozom, /lehet ezt abbahagyni??!!!/, akkor odaadta volna a Danuviáját, amit két hónappal korábban tolt ki a garázsból, és adta oda a blokkot a szomszédnak, a többi, meg ment a lomtalanításba!!!!Még a benzin is benne volt, ők voltak az első tulajok, az édesapjával!!!
Azóta akárhányszor eszembe jut, a gutaütés kerülget!!!És egyre inkább!!! :(((((
Összesen: 40 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|