:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Csepel - új hozzászólás Összesen: 40 oldal
A tank festését megoldhatod,ha van egy kompresszorod.Azzal szépen lehet dolgozni.Igaz én a sajátomat simán neoluxszal nyomtam le,de nekem nem volt akkoribana még ismerős seakinek lett volna kompresszor.Egyébként nem lett olyan rossz!Fontos,hogy jó minőségű festéket válassz,lehetőleg kétkomponensűt.Azok minőségben,tartósságban is jobbak,mint az egykomponensűek.Gyári színminta alapján arra alakalmas boltokban kikeverik neked(géppel) a festéket.
A csíkozás az már neccesebb.Személy szerint nem vállalkoznék rá.De ha neked van elég időd,meg türelmed ehhez a pepecs munkához akor rajta.Valami sablont ha csinálsz akkor biztos könyebben megoldható a házi kivitelezés,de akkor sem biztos,hogy ott lesz ahol gyárilag volt.
Üdv.
Kezdőként érdeklődöm, tank festés, csíkozás házilag megoldható-e, hogyan, mivel? Előre is köszönöm!
Bőrből nem készült nyereg,legfeljebb házilag.Az én hátsó nyergemen egyébként RM(Rákosi Művek)felirat van.
Üdv és jobbulást.
sorszám: 708 (47251)
( előzmény: Kalányos Wendel, 2006-03-14 11:33:31)
Aha. Nem tapiztam meg, csak távolról láttam börzéken. Akkor a vastagsága miatt tűnhetett úgy, hogy bőrből van.
A régebbi fajtályú nyereg, is gumiból készült. A WM-es is. Csak keményebből, és vastagabból, mint a későbbi nagymérteű nyergek.
üdv!
sorszám: 706 (47146)
( előzmény: Kalányos Wendel, 2006-03-13 13:38:05)
2,5X19"-osra van szükséged? Szerecz autó- és motorkerékpáralkatrész kereskedés, Kaposvár, Vásártéri u. 4. Tel./Fax: 82/411-401, 411-403. www.szereczauto.hu
Úgy láttam, hogy a pótnyerged a régebbi, kisebb méretű. Ezek anyaga, ha emlékezetem nem csal, még bőrből készült, legalábbis a WM feliratú. Az enyémen D-Csepel nyergek vannak, gumiból, olyan, mint a Tiéden elöl. Elég gyalázatos állapotban vannak, főleg az első, úgyhogy egy műbőr huzatot gyártattam rá. Majd börzén szerzek eredetit. Sajnos a képekre még egy kicsit várnod kell, mivel a hétvégén berobbant a derekam, és nem tudtam kitolni a vasat.
D-Csepelhez keresek gumikat, ha valaki tud boltot, vagy van valakinek eladó írjon. Köszi!
Hali!
Van 1 pár d csepel alkatrészem eladó!
70 227 0950 roland
Milyen bőrnyeregről beszélsz?
A tiéden miből van az ülés anyaga?
Várom a képet.Üdv.
sorszám: 701 (46821)
( előzmény: Kalányos Wendel, 2006-03-09 11:07:04)
Köszi, megkaptam. (Jó nagy lett.) A hétvégén készítek róla egy képet, elküldöm Neked. Ha jól láttam, a Tiéd D-Csepel, az enyém 125/T. Az ülések D-Csepelről valók, már így vettem. Azok kényelmesebbek, mint a WM, vagy RM bőrnyergek.
Köszönöm a pozitív reakciót.Bár az sem bántana ha nem tetszett volna.
Egyébként ez pont egy nem jó kép.Oldalról sokkal szebb.És mostmár gyári csomagtartó is van rajta.Tudod az a fajta,amelyik a hátsó lábtartóhoz van rögzítve?!
Kár,hogy ninmcs alkatrészed már:-(
Amúgy a csepelről nem küldenél egy képet nekem.Küldök én is.
Üdv.
sorszám: 699 (46749)
( előzmény: Kalányos Wendel, 2006-03-08 13:31:06)
Megtaláltam. Ugyan inkább az eredetileg helyreállított gépeket szeretem, de a Tiéd mindezek ellenére tetszik. :-) Abban pedig teljesen igazad van, hogy ezek a változtatások csak előnyére váltak.
sorszám: 698 (46689)
( előzmény: Kalányos Wendel, 2006-03-08 11:17:18)
Igen, ez a léptetővilla mizéria ismerős, azt nekem is kellett cserélnem. Sajnos már nincs, mert minden Pannónia alkatrészemet eladtam, pedig volt belőle doszt. Mindenesetre nagyon kíváncsi vagyok élőben is a gépedre. Megpróbálom megkeresni a galériában.
Mihály azt elfeledtem,hogy vásárolj egy benzinszűrőt(akármelyik motoros boltban megkapod),amit a benzincsőbe lehet bele applikálni.Kb.300 ft-ba kerül.Az esetleges tankban maradt apró hordalékokat nagyon faszán megszűri.Sok bosszúságtól kímélhet meg ez a kis eszköz.Néha persze ezt is ki kell mosni.
Üdv.
Hát én ilyen vulkanizálásról még nem hallottam.Szerintem egyébként nem érdemes vele kínlódni.Börzén kapsz újat,igaz utángyártottat,de a gumi sajnos ilyen tulajdonsággal bír.Egyszer csak elöregedik azt onnantól nem lehet használni.Asszem tavalyelőtt olyan 5.000 ft. körül volt darabja az ex camponás börzén.
Mihály!
Nagyon szívesen.Ha van még kérdésed akkor nyugodtan tedd fel.
Üdv.
Persze hogy ózemképes,sőt még műszaki is van rajta.P10-es átalakítva.T5-ös tank,egyedileg gíyártott,egyenes és széles kormány,ETZ első teleszkóp,hátul 18-as elöl 19-es felni.A hátsó villa pedig két pannónia balos villaszárból lett összefaragva.Szerintem gyönyörűen sikerült az átalakítása,de mindig vannak és lesznek is olyanok,akiknek nem tetszik.Szarok rájuk.Tavaly a helyi motoros találkán megynerte az első díjat a szépségversenyen a szocreál kategóriában:-)))))))
A galériában andris név alatt van róla egy kép.
Annyi bajom van csak vele,hogy mostanában szarakodik a léptetővilla,emiatt bajok vannak az első és a negyedik sebeséggel.Idén is cserélni kéne a villát,mert így már nem szeretném használni.Esetleg neked nincs egy eladó?Vagy valakinek a haverok közül?Ha kész lesz,akkor meggondolom a dolgot:-)
Üdv.
sorszám: 694 (46661)
( előzmény: Kalányos Wendel, 2006-03-07 10:03:14)
Milyen Pannóniád van? Üzemképes? Műszaki vizsga van rajta? Gyere azzal! :-)
Húha, ez nehéz kérdés. Valahol olvastam, hogy vulkanizálással lehet rajta segíteni, de hogy ezt hogyan csinálják, azt nem tudom. A színét gumifestékkel visszanyeheted.
Sziasztok!
Van egy ha jól tudom Csepel hátsó ülésem amit elkezdtem felújitani, de a gumi üléspárnára is ráférne egy egy kis javitás, mivel lehetne a gumi hiányt pótolni, illetve
van egy két apró szakadás/repedés, illetve a kifakult szinét újszerűvé varászsolni?
Valamint érdekelne hátsó lábtartó eladó.
Köszi
Zoli
Andris nagyon szépen köszönöm! Üdv.Mihály
Andris nagyon szépen köszönöm! Üdv.Mihály
Már volt erről szó vagy itt vagy a pannóniás oldalon de leírom azt a módszert ami nálam bevált.Kavicsot bele(volt aki csapágygolyót írt) egy adag vízzel.Jól átrázod minden irányból vagy félóráig(hallottam betonkeverőbe helyezett tankról is,persze kipárnázva),vagy ameddig bírod.Utána ezt kiengeded belőle,majd jó forró mosószeres vízzel megint kiöblögeted.Ezután sima hideg vízzel addig kell öblítgetni,amíg az összes hordalék el nem távozik belőle.Hagyod kiszáradni és kész.
A legújabb trend a tankok belső felület kezelése,persze ez is rozsdamentesítéssel kezdődik.Lehet kapni(pl. a Veteránban is reklámozott)különböző szakboltokban tankfelújító szetteket.Ennek több fázisa és munkafolyamata van,ami állítólag eredményeses bevonja a tank belső felületét.Ellenáll a benzin támadásának,és a korróziónak.Nem olcsó mulatság de ha van pénzed rá,akkor ajánlom figyelmedbe.Még személyesen nem beszéltem eddig senkivel,aki alkalmazott volna már ilyen módszert,de biztos jó.
Én személy szerint(ha szükség van rá),akkor maradok a saját tapasztalataim által leírt módszernél.Nem kerül semmibe,és nem kell hozzá semmi,kivéve a kavicsot.Azt meg összeszeded valahol.Azért azt még tanácsolnám neked ehhez a módszerhez,hogy a motort a téli leállítás előtt ,mindig tankold tele.Így nem tud a levegő páratartalma kárt okozni a tank belsejében.
Remélem tudtam segíteni?!
Üdv.
Üdv! Kérnék szépen tanácsokat arra vonatkozóan, tank belső részét, hogy- miként-mivel lehet rozsdátlanítani, tisztába tenni. Köszönettel!
Na ezt jó tudni.
Suzuki VZ 400 Desperado.Ezt hajtom most(pesten).De otthon van még egy pannóniám,meg egy ETZ 250 is.Meg persze a csepel:-)
Üdv.
sorszám: 686 (46277)
( előzmény: Kalányos Wendel, 2006-03-01 15:22:58)
Nem, az Eporapidot szerencsére nem oldja a benzin. Még hajdani VW-mben ragasztottam vele úszót, sikerrel.
Egyébként mivel jönnél? Remélem azért nem autóval?
Oké.De én sajna nem a csepellel leszek:-(
Az eporapidot nem oldja fel a benzin?
Üdv.
sorszám: 684 (46101)
( előzmény: Kalányos Wendel, 2006-02-27 14:35:16)
Üzem közben tűnt fel, hogy folyik a benya ki a légszűrőből. Először arra gondoltam, hogy fennakadt a tű. Aztán amikor nézegettem, és csak úgy önkéntelenül megráztam az úszót akkor vettem észre, hogy lötyög benne az üza. Elég macerás a forrasztás, így talán Eporapiddal kenem meg vékonyan. Addig is cseréltem, mivel volt otthon még tartalékban néhány.
Hát igen, igazad volt, tényleg beindult. :-) Így legalább tudunk egy jót motorozni. Addigra leműszakiztatom.
Hát persze. A lyukacskán befolyt az úszóba a benzin, ezáltal megnőtt a súlya és állandóan túlfolyt, megfulasztotta a motort és tele szívta magát. Hidegen viszonylag könnyen indult, hiszen akkor kapott dús keveréket. Aztán bemelegedett és kakukk.
Üdv.Dcsepelhez keresek első-telóhoz kifliket,hátsóteló nagyrugókat védő felső nagy perselyeket. előre is köszönöm Mihály / 20/480-2605
Vazze:-)))))))
Egyszer engem így még a simsonom szívatott meg.Akkor még nagyon kezdő voltam,és nem értettem miért ömlik belőle a benzin.Szerencsétlen motor ment,de csak nagy nehézségek árán.Aztán egy szaki mondta az utcán,mikor ott kínlódtam vele,hogy nézzem meg az úszót,mert tuti lyukas.És láss csodát valóban.
A te sztorid abban érdekes,hogy ilyen jellegű észrevételt nem jeleztél nekünk.Mármint az az érdekes,hogy a túlfolyón nem folyt a benya.Vagy igen???
A lényeg,hogy megvan a hiba oka.Terápiája mi lesz?Beforrasztod,vagy bányászol újat?Saját tapasztalataim alapján az úszó összforrasztása(persze mielőtt kiengedted belőle teljesen a benne maradt benyát)elég nehézkes és időigényes.
Látod?Mondtam,hogy mire lemennék hozzád,addigra már pöfögni fog a jószág!
Üdv.
sorszám: 680 (46014)
( előzmény: Kalányos Wendel, 2006-02-23 08:27:17)
Halihó!
Eladó csepel alkatrészek!!
Tel.:70 2270950 Roland
És amiatt kap sok benyát? De akkor beindulni miért nem akart?
sorszám: 678 (45896)
( előzmény: Kalányos Wendel, 2006-02-23 08:27:17)
Üdvözlöm a fórumot.Én elsősorban alkatrészek után érdeklődnék.Keresek Csepel 125 első ülst ha lehet komplettan,valamint kipufogó dobot.Címem:tamucika@freemal.hu
Na barátaim, megvan a hiba oka. Többen is sokféle lehetőséget mondtatok, ötletek zömét adtátok, de velem az élen senkinek nem jutott eszembe egy veri primitív, mondhatni alaphiba. Barátaim, hogy b@ssza meg a jegesmedve: LYUKAS AZ ÚSZÓ!!!
És miért nem jó neked az ami már volt használva de jó állapotban van?De te tudod!
Üdv.
Válaszoltam is.
Új alatt azt mondom, hogy nem volt még motorra szerelve. Másképp nemigen lenne értelme, ezt tudtommal még nem kezdték utángyártani.
Sajnos nincs ilyesmim.De ha kell neked is elküldhetem majd a képet róla?Üdv.
Hello.Van egy képem róla,csak elő kell keresnem.Majd beszkennelem azt elküldöm,de ez nem mostanában lesz.Majd előtte úgyis szólok.
Azon mit értesz,hogy új?Ez régi de nagyon fajin állapotban van.Küldök mélt.Üdv.
Szia Andris!
Nekem is van egy bordó danúviám, amit megszeretnék eredeti szinében hagyni, csak az előző tulaj lefestette a sárvédőket, meg az oldalboritást valami ronda pirosra, ha esetleg lenne eredeti szinű alkatrészed és eladnád engem érdekelne.
Akkor jólvan:-) Csak az a sok felkiáltójel mmeg ?jel zavart meg.
Nincs estleg az eladott Danuviádról kép? Gyűjtöm a képeket ezekről, van már bő 700.
Az alkatrészügyben dobhatnál egy mailt a petrol kukac citromail pont hu-ra. A lánckerék csak akkor kellene, ha új.
Hát ez az, én sem találok semmi összegüggést. Csökönyös, mint egy öszvér. Úgy indul, ahogy az esze viszi.
Nem sértődtem meg.És én sem akartalak téged megsérteni.Lehet úgy értetted amit mondtam?Mindegy.Egyet beszélünk csak máasként:-)
Volt nekem is egy danuviám(bordó),de nem volt nálam sokáig,mert rögtön el is adtam.Pár tízezerért(asszem talán 25.000 ft volt az a pár db ezres).Szinte 2 motor volt.Van még egy hátsó lánckerekem,meg két oldallemezem jó állapotban.Nem érdekel?
Wendel!
Az enyém is ugyanezt csinálja nyáron,mikor meleg van.Ha már meleg a motor nem indul be az istennek sem.Pontosítva hol beindul,hol nem.Összefüggést soha nem találtam a motor beindulása és nem indulása között.
Rapszódikus egy szerkezet az biztos.Bár az én gépemen simán cserélni kéne egy gyujtótekercset,meg egy kondit.Csak sajna nincs időm:-(
Üdv.
The number of the Beast!
666
A sporthengerfej jelentősen növeli a kompressziót, és állítólag ront az alapjáraton.
Andris: Abszolút nem bántó szándékkal írtam, hanem hogy segítsek. Persze hogy nem kötelező olvasni, csak örülök, ha márkatársat találok. Gondoltam szólok, hátha van kedve vkinek oda is bekukkantani.
sorszám: 666 (45705)
( előzmény: Kalányos Wendel, 2006-02-21 13:27:38)
Nem lóg a főtengely, a megsza sem mozog oldalirányban. Ellenben csinált olyat, hogy beindult (!!!) de erősen visszarúgott. Azt még nem mondtam, hogy egy gyári sporthengerfej rajta, amiből le let véve, így a kompresszióviszony kb. 1:11,5. Szóval totálra rámozdítottam az alaplapot utógyújtásra, és 2, rúgásra indult. Ekkor tűnt fel, hogy iszonyatosan füstöl. Szóval a váltóolajat bekapta. Szimmering cserét eszközöltem, mondanom sem kell, hogy gyalázatos állapotban volt a régi. Most nem füstöl, de melegen még mindig nem indul, ellenben úgy megszívja magát, mint az állat. Pedig az úszótűt is becsiszoltam. Megtolni egyedül nem tudom, mert harmadikban is elcsúcsik a kerék akkora a kompri benne. Ma következik a gyújtás felőli szimmering cseréje. Jó lenne egy Danajka hengerfejet is szereznem, mivel a henger is az rajta.
Attól még,hogy ti ott az indexen kitárgyaltátok,itt még nem volt róla szó!!!És egyébként is miért gondolod azt,hogy innen akár egy ember is nézi,olvassa az indexet???
Szerintem ez nem törvényszerű!Én sem nézem,és örülök,hogy van egy ember itt,aki ezt leírta.Ennyivel is okosabb lettem.
Üdv.
Sajna többnyire ez a jelenség nem csapágyhiba, hanem a gyenge minőségű, gyakran üregesre öntött forgattyúsház csapágyfészkének a kiverődése. Nagyon neg lett kergetve a gép, vagy csak sokat futott. Előbb utóbb mind lóg egy kissé... Ezt már régen kitárgyaltuk az index Danuviás topicján. Ha nem ismered, nézz be!
Egy Danuviás
No,ilyenről én még nem is hallottam!?Érdekes.
Lassan csak beindul az a gép:-)
Üdv.
Helló
Nekem van danuviám ami hasonló felépitésü(blokkban)mint a csepel.már sok mindenről szó volt a bajokkal kapcsolatba nekem van még egy ötletem.A vater jawaja csinált ilyet:Nagynehezen beindult aztán alapjáraton hagytuk és ha egy gyújtást kihagyott leállt.Aztán rájöttem a hibára levettem a jobb deknit a gyujtás felölit és elkezdtem megmozgatni a f.tengelyt minden irányba akkor amikor a megsz. nyitva volt.HA A MEGSZAKITOVAL ELLENTÉTES IRÁNYBA MOZDITOTTAM A FŐTENGELY VÉGÉT AKKOR BEZÁRT A MEGSZAKITÓ!(csak leirom: nem forgatni kell a f.tengelyt hanem oldalra föl -le minden irányba mozgatni ha elértenéd amit irtam.)(PEDIG EZT A MOZDITÁST AKKOR CSINÁLTAM AMIKOR PONT NYITVA VOLT A MEGSZAKITÓ.)Szóval ez történhetett mikor már járt a motor és ha elmozdult egy picit a főtengely akkor nem nyitott ki a megszakitó.Ezt a bajt te ugy tudod orvosolni hogy nagyobb megsz.hézagot állitasz.Az egészet ugy tudod leellenőrizni a legegyszerübben ha benthagyod a gyertyádat de fogsz egy másikat (ami a hengerfejben van gyertya arról leveszed a pipát amit meg odapróbálsz kivülre) arra teszed rá a pipát :Aztán rugd meg és nézd meg hogy van-e szikra.Ez az egész azért kell:A gyertyát azért kell benthagyni a hengerfejben hogy legyen nyomás a hengerben és ha neked tul kicsi a megsz. hézagod a nyomás a fötengelyt lehet hogy olyan irányba fogja egy picit elnyomni hogy a megszakitó nem fog kinyitani és nem lesz szikra,ezt tudod leellenőrizni a kivülre tett gyertyával.Ezt azért tudja megcsinálni mert pl rossz a csapágy és nagyon kotyog a főtengely ez még olyan bajt is okozhat ha nagyon elmozdul a ftengely akkor a szimering nem is fog körkörösen zárni és emiatt menetközben falsot fog szivni.Ha nem értetted volna a leirást szólj és megpróbálom másként leirni ezt az ellenörzési módszert.
sorszám: 661 (45492)
( elözmény: Kalányos Wendel, 2006-02-14 10:37:59)
Összesen: 40 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|