hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 21. csütörtök 
Olivér

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Csepel - új hozzászólás

Összesen: 40 oldal

chevy001
válasz erre | email2007-02-10 19:40:48
Bocs rossz fórumra írtam. Csevegőt akartam :)
sorszám: 1010 (69630)
(előzmény: chevy001, 2007-02-10 19:33:36)

 
 
chevy001
válasz erre | email2007-02-10 19:33:36
Hi!
Mostanában azon gondolkodok,h motorszerelést kéne tanulni (nem csak önképző szinten otthon). A mami szakközépen kívül hol van még ilyen képzés, meg hogy valaki nem járt-e oda? Mi a tapasztalat róla,ha van?
sorszám: 1009 (69629)

 
 
orca75
válasz erre | email2007-02-10 18:07:44
Sziasztok!
Vásárolnék 125-ös csepel hátsó lámpát. Ha valakinek lenne kérem hívjon a 30/9303-663-as számon.
sorszám: 1008 (69622)

 
 
andris
válasz erre | email2007-02-09 21:24:15
Üdv.

Nem vagyok én nagy szakértő,csak volt sok csepelem,és az igazi nagymotorozást is ezzel kezdtem anno.Sokat szereltem őket,így könnyen megismeri az ember a konstrukciót.

Nem tudom mi az a villa háromszög!Sejtem,hogy esetleg a "villakiflire" gondoltál.Ha igen,akkor legjobb tudomásom szerint oda nem csapágy,hanem golyóskosár kell.Alulra és fölülre is.Fejből persze én sem tudok ilyen méreteket,de vasárnapra megnézem neked.Egyébként te is meg tudod állapítani,hogy milyen méretű kosár kell oda.Kell egy subler(tolómérő),és megméred annak a vájatnak a belső és külső átmérőjét,amiben ez a kosár forog.
Pénzben se lesz sok ez az alkatrész.

Tshybe.

Az alkatrészjegyzéket postai utánvéttel tudom küldeni ha érdekel?!Ha igen,akkor írj egy mélt a dcsepel@freemail.hu címre.

Üdv.
sorszám: 1007 (69591)
(előzmény: GABBEN666, 2007-02-09 11:13:32)

 
 
tshybe
válasz erre | email2007-02-09 11:55:36
andris. engem érdekelne egy kópia az alkatrészjegyzékből ha megoldható.
tshybe@freemail.hu ra is írhatsz
üdv
sorszám: 1006 (69550)

 
 
GABBEN666
válasz erre | email2007-02-09 11:13:32
Hy andris látom te nagy csepel szakértő vagy akkor meg kérdezem már hogy a csepel d amikor rakod össze a villa háromszöget a vázzhoz oda milyen csapágy kell???előre is köszike
sorszám: 1005 (69547)

 
 
andor64
válasz erre | email2007-02-09 10:37:26
1db.komplett 125/49-es első kerék jó állapotban eladó.üdv.
sorszám: 1004 (69542)

 
 
andris
válasz erre | email2007-02-08 21:51:23
Így van.Pontosan a gumi szimmering alatt kell lennie.Egyébként szerintem nem behatárolható rendesen,hogy melyik típus készült csak bakelit/réz csapágyazással gumival kiegészítve,iletve,hogy melyik csak bakelit/rézcsapággyal gumi szimmering nélkül.Sőt az sem tudható,hogy melyik típsban volt bakelit és melyikben réz az a tömítés!

Több irodalomban is olvastam,hogy azokat az anyagokat használták fel,ami éppen volt raktáron.Sajnos ezért van ilyen össze-visszaság,meg a hiányosan vagy le sem rögzített adatok miatt:-(

Üdv.
sorszám: 1003 (69524)
(előzmény: ubisali, 2007-02-08 20:50:19)

 
 
ubisali
válasz erre | email2007-02-08 20:50:19
szasz Andris!

elöszöris köszi a segítséget.
valahol nekem is megvan az alkatrészjegyzék, majd előásom és megnézem, eddig eszembe sem jutott.
hogy ugy van-e ahogy mondtad, tehát az én teloimban mindkét alkatrész jelen van, azt még megnézem, de emlékezetem szerint bakelit nem szerepel,. ahogy a szavaidbol kivettem ennek a bakelitnek az én általam emlitett gumigyürü alatt kell lennie.
hát nem kizárt, de meg kell néznem.

üdv: ubisali
sorszám: 1002 (69516)

 
 
andor64
válasz erre | email2007-02-08 11:43:19
250-es csepel kerékagy eladó.üdv.
sorszám: 1001 (69477)

 
 
andor64
válasz erre | email2007-02-08 11:41:37
CSEPEL 125-ÖS.NAGYON SOK ALKATRÉSZ ELADÓ.CSERÉLHETÖ.ÜDV
sorszám: 1000 (69476)

 
 
andris
válasz erre | email2007-02-08 00:30:28
Szevasz.

Előástam az alkatrészjegyzékemet meg a gyári gépkönyvet is,és most káosz van.

A gépkönyvben a rajzon tisztán látszik az ábrán az általam említett bakelit tömítés,amit a könyvben felső vezető csapágynak hívnak.Az nincs benne,hogy miből készült,de van egy ugyanilyen alső vezető csapágy is.A felső vezető csapágy fölött van az a peremesen visszahajtott lemez(amit te is említettél).Ez a gépkönyvben nincsen nevesítve,viszont az alkatrészjegyzékben igen.Porvédősapka(323525 jelöléssel)a neve.Szakmai száma:MT 52, és 2,20 ft-ba került.

A gépkönyvben az is tisztán látszik,hogy az általam említett bakelit tömítés(vezető csapágy),és a peremes lemez(prvédősapka) között nincsen semmilyen gumi szimmering.

Az alkatrészjegyzékben viszont szereple a te általad említett szimmering,gumi tömítő betétként(323524 jelöléssel),MT 51/1 szakmai számmal.És itt az a tömítés amiről én beszéltem szerepel réz és bakelit kivitelben is.


Szóval most amit én levontam az az,hogy volt olyan csepel amiben csak bakelit/réz vezető csapágy szerepelt,mint tömítőanyag,illetve volt olyan amelybe beszerelték a gumi tömítőbetétet,bakelit illetve réz vezető csapággyal kiegészítve.

A gépkönyvem 1954-es kiadású és Csepel 125/T motorhoz való.Az alkatrészjegyszék másolataának évjárata ismeretlen,és csak annyi van az elején feltüntetve,hogy Csepel 125 ccm-es motorkerékpár alkatrészek.

Egyébként szerintem a tied az a változat,amiben a gumi tömítőbetét és a vezetőcsapágy is benne van.

Ha benyólsz a porvédősapka alá,akkor érezned kell a vezetőcsapágyat,ha végigvezeted rajta az ujjad.Mint írtam ez valami 40mm hosszú,tehát addig beér az ujjad.Ha nincsen ott,akkor több,mint valószínű,hogy azért fossa az olajat,mert nincs kitöltve a falvastagsága által elfoglalt hely,és a gumi meg kevés a kialakuló nyomás felfogására olajfolyás nélkül.

Remélem érthetően írtam le.Ha nem akkor kérdezz még.

Üdv.
sorszám: 999 (69438)
(előzmény: ubisali, 2007-01-31 16:39:16)

 
 
andris
válasz erre | email2007-02-06 00:16:06
Hello.

Milyen mindkettő?Az alkatrészjegyzék és a tömítés?

Küldj egy mélt a dcsepel@freemail.hu-ra


Üdv.
sorszám: 998 (69352)
(előzmény: Yoda, 2007-02-05 17:37:52)

 
 
Yoda
válasz erre | email2007-02-05 17:37:52
Hello Andris !!
Engem érdekelne mind a kettő!!
sorszám: 997 (69335)
(előzmény: andris, 2007-01-30 23:20:09)

 
 
ubisali
válasz erre | email2007-01-31 16:43:12
szasz gabben!

megnézem pontosan milyen állapotuak, és hogy most hogy is állok az egésszel mert már évek ota állnak dobozokban az alkatrészek, és csak most lett idöm arra hogy nekiálljak.
most egy 125T és egy D-csepelt akarok összeállitani, elvileg ezekhez minden alkatrészem megvan. gondolkodom rajta, és ha ugy van akkor lehet rola szo hogy eladjam.
üdv!
sorszám: 996 (69076)

 
 
ubisali
válasz erre | email2007-01-31 16:39:16
szasz

igen, a méretek stimmelnek, de nekem ez akkor is gumi :)
csak azt nem értem hogy egy bakelit hogyan tudja ellátni a tömítési követelményeket, hacsak nem nagyon viszkozus anyaggal töltöd fel, pl: mézzel :)
Na mindegy, azért köszönom segítséged.
sorszám: 995 (69075)

 
 
andris
válasz erre | email2007-01-30 23:20:09
Szevasz.

Megmértem a bakelitgyűrűt!

Szóval ez egy henger alakú valami,aminek az oldalfala 41mm hosszú,falvastagsága 2mm,külső átmérője 36mm,belső átmérője 32mm.Ja és bakelit az anyaga.

A robbantott ábrás alkatrészjegyzéket nem találtam meg,mert most költözök,de holnapra előásom megígérem.

Az alkatrészjegyzéket postai úton utánvéttel tudom küldeni annak akinek kell.

Üdv.
sorszám: 994 (69047)
(előzmény: ubisali, 2007-01-30 17:24:42)

 
 
GABBEN666
válasz erre | email2007-01-30 22:27:18
Hali ubisali a telókból egy párat nem adsz el mert nekem meg nincs és most raknám össze a d csepelem!
sorszám: 993 (69039)

 
 
Yoda
válasz erre | email2007-01-30 22:07:46
Sziasztok!
Nincs valakinek DCsepel alkatrész katalógusa, vagy esetleg robbantott ábrája?
sorszám: 992 (69038)

 
 
ubisali
válasz erre | email2007-01-30 17:24:42
andris!
ma lementem a mühelybe és megnéztem, nem -e mondtam hülyeséget, de nem.
van itthon 3 pár első teleszkopom (egyik sem szárazon működő!), de mindegyikben ez a gumiszimering szerüség van , melynek profilja "L" betühöz hasonlitható. bizonyitván hogy gumibol van, anélkül tudtam kivenni, hogy levettem volna a peremezett lemezt, ami ahogy mondtad rögzitve van bemélyitésekkel. ha bakelitbol lenne, akkor egyértelmüen nem tudnám kivenni, azaz csak darabokban.mivel mindegyik telomban ilyen van,ezért nem hinném hogy házi megoldásról lenne szó.
azért elöre is köszönöm a segítséged!
üdv!
sorszám: 991 (69019)

 
 
Kalányos Wendel
válasz erre | email2007-01-30 13:02:16
Az enyém 56-os, még az utolsó 125/T, nem D-Csepel. (Bár jó néhány alkatrész, pl. ülések D-Csepelről származnak.) Tudomásom szerint a 250-es volt olajcsillapítású, meg a Pannónia TL. Aztán a Pannónia is csak a P10-esnél vette elő újra az olajos első telókat. A TLT-től a T5 H-ig, meg a Danajka is mind szárazcsillapítású volt.
sorszám: 990 (69012)
(előzmény: andris, 2007-01-30 00:49:21)

 
 
andris
válasz erre | email2007-01-30 00:49:21
Én nem tudom te milyen évjáratról beszélsz,de legjobb tudomásom szerint a Dcsepelek olajcsillapításúak voltak.Legalábbis amikkel eddig én találkoztam!

Ubisali!

Azt a szimmeringet még mindig nem tudom beazonosítani,de holnapra utánajárok.Megnézem az alkatrészjegyzékemet és megírom mit találtam.Egyébként lehetséges az is,hogy házilag kókányolta bele valaki azt a gumigyűrűt,amit te szimmeringnek mondasz.Tartalékban van egy ilyen bakelit tömítésem,holnapra megadom a méreteit és le tudod gyártatni egy esztergályossal.Egyébként elég nehézkes ezen alkatrész cseréje,mert az a körkörös fémlemez még 2 oldalról be is van pontozva,hogy le ne jöjjön.Ha szakszerűen akaros lecserélni a tömítést,akkor ezt a tartó lemezt is le kell varázsolnod onnan.Illetve ha a bakelit gyűrű való oda,akkor a lemez eltávolítása nélkül bele sem tudod helyezni.

Üdv.
sorszám: 989 (68998)
(előzmény: Kalányos Wendel, 2007-01-29 14:10:36)

 
 
ubisali
válasz erre | email2007-01-29 23:00:00
hello andris!

én arra gondolok, amit a csö végén egy peremes lemez tart, amint azt te is irtad, de nekem az nem bakelit, az egy gumiszimering, ahonnan ömlik az olaj, mert kopott
sorszám: 988 (68995)

 
 
Vörös Csepel
válasz erre | email2007-01-29 16:02:16
250-es csepel blokkot vásárolnák.
E-mail skolasztika@citromail.hu
sorszám: 987 (68962)

 
 
Kalányos Wendel
válasz erre | email2007-01-29 14:10:36
Abban nincs semmilyen szimmering, mivel száraz csillapítású.
sorszám: 986 (68954)
(előzmény: ubisali, 2007-01-28 18:15:18)

 
 
andris
válasz erre | email2007-01-28 23:29:13
Milyen szimmeringre gondolsz?

Egy bakelit tömítőgyűrü van a mozgó-állórész között,amit egy a cső tetején peremesen visszahajtott lemez tart a helyén.Illetve van egy tömítés a teleszkóp alján,hogy ki ne follyon az olaj.Ilyet te magad is tudsz csinálni pl.bőrből.Én is csináltam,és remekül szuperált.

Az előbbit vagy börzén vagy a csepeli Old Motors-nál tudod beszerezni.
Nézz bele a Veterán című újságba is,mert ott rengeteg hirdetés szerepel.Különböző alkatrészek utángyártásával is foglalkoznak egyes szakik.

Üdv.
sorszám: 985 (68932)
(előzmény: ubisali, 2007-01-28 18:15:18)

 
 
ubisali
válasz erre | email2007-01-28 18:15:18
szevasztok!

segítségeteket szeretném kérni abban, hogy hol jutok hozzá D-csepel első teleszkopjához tartozó szimeringhez.
csapágyboltokban már probáltam de ilyen profilu nem volt, hasonlot találtam amit kis átalakitással talán használni is tudok de jobb lenne ha valahol kapnék eredetit (utángyártottat persze)
segitségeteket elöre is köszönöm
sorszám: 984 (68915)

 
 
csepzon
válasz erre | email2007-01-28 14:56:48
Hali mindenkinek!

Tudna nekem segíteni valaki abban hogy honnan tudnék korabeli "vizes" D Csepel matricát szerezni??
A másik meg hogy a D Csepeleken csak 1 fajta hátsó lámpa volt(olyan aminek a felsö része sárga az alsó piros), vagy raktak rá olyat is mint a T Csepelekre?(kis kör alakú piros plexis)??
Lécci aki tud segíccsen!!!
sorszám: 983 (68904)

 
 
GABBEN666
válasz erre | email2007-01-28 14:35:10
Hali keresek csepel 125 d-hez első-hátsó kereket hátsó lánckereket első villát hátsó lengű villát tankot nekem van sok motor alkatrészem ha kell cserélek is vmire csak írjatok ha kell vmi(SŰRGŐS) üdv gabben
sorszám: 982 (68903)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2007-01-28 00:18:25
A veteránvizsgában az a szép, hogy négy évente (vagy tulajváltáskor) újra kell csinálni. És ha négy év alatt lemattul a fényezés, vagy rozsdásodni kezd a kisipari krómozás, akkor leakasztják a rendszámodat, és kezdheted az egészet előlről. A veteránvizsga 18e plusz az okmánycserék, a civil rendszámot meg csak regadófizetés (~50e Ft) és újabb okmánycserék ellenében kaphatod utána vissza - ha ugyan egyáltalán visszakaphatod, és nem változik meg addig a rendelet.
A veteránvizsga nem értéknövelő tényező a használtpiacon, mivel az új tulajnak mindenképpen újra kell minősíttetni, akkor is, ha csak két hetes az ügy.
És mindehhez képest mit lehet nyerni? Gépjárműadó-mentességet (ez egy csepel esetében alulról karcolja az évi 1000 Ft-t) és nem kell műszakira vinni (ami két évente kb. 4000 Ft). Az négy év alatt összesen 12e Ft - szemben a veteránvizsga 18e Ft-os díjával. Hát ez még anyagilag is ráfizetés... én lebeszélnék róla mindenkit, aki bármi más módon is tudja legalizálni a járművét.
sorszám: 981 (68881)
(előzmény: andris, 2007-01-27 23:33:58)

 
 
andris
válasz erre | email2007-01-27 23:33:58
Szeva.

Így elsőre jól beválalltad a dolgokat!A papír nélküli szó hallattán engem már kiráz a hideg:-(

A veteránvizsga tényleg kemény dolog!Pöpec állapotban kell lennie,korhű alkatrészekkel és kinézetben!Ha OT-s rendszámot akarsz,akkor szerintem keress magad mellé 1(több) szakit,aki(k) vágja(ják) a dolgokat,mert egyedül "laikusként" csak magadat fogod szívatni.Hidd el tapasztalatból mondom!!!!

Sok sikert a géphez,aztán számolj be majd a fejleményekről.

Üdv.
sorszám: 980 (68880)
(előzmény: tomi21, 2007-01-23 19:05:53)

 
 
tshybe
válasz erre | email2007-01-26 11:57:32
a papír dolog legálisan ki utánajárással megoldható. amiről te beszélsz az a veterán vizsga, amii nem könnyű. a motornak olyannak kell lenni mintha most jött volna le a szalagról a gyárban.
sorszám: 979 (68804)
(előzmény: tomi21, 2007-01-23 19:05:53)

 
 
tomi21
válasz erre | email2007-01-23 19:05:53
köszi szépen TSHYBE!csak elég nagy munka vár még rám mert nincs se forgalmi,se műszaki semmi papírja és állítólag olyan vizsgára küldik ahol mindennek eredetinek kell lennie,nem lehet utángyártott hanem az akkori évekből kell származnia amikor készült a motor!Erről a vizsgáztatásról nem tudsz valami infót adni?
sorszám: 978 (68668)
(előzmény: tshybe, 2007-01-23 16:35:53)

 
 
tshybe
válasz erre | email2007-01-23 16:35:53
mert a második ülés nem széria felszerelés. azt mindig utólag tették rá, s úgy kellett újra levizsgáztatni a motort két személlyel a rutinpályán.
sorszám: 977 (68653)
(előzmény: tomi21, 2007-01-22 22:26:29)

 
 
tomi21
válasz erre | email2007-01-22 22:26:29
Vettem egy D-Csepel 125cm3-est!Kétszemélyes és az a furcsa hogy a gépkönyvben nincs kétszemélyes változat!
Nem tudja valaki hogy miért van ez így vagy hogy milyen pontosan a típusa!Ugyanugy néz ki mint a többi D-Csepel!
sorszám: 976 (68604)

 
 
andris
válasz erre | email2007-01-20 02:35:46
Maradt 1 db. gyári kulcsom,ami a kuplungállító nyílást fedő csavarhoz kell.A másik végén villáskulcs van.Ha érdekel akkor elboltolhatjuk?!

Üdv.
sorszám: 975 (68434)
(előzmény: csepzon, 2007-01-17 01:20:35)

 
 
tshybe
válasz erre | email2007-01-18 18:07:23
köszönöm. szórógittes megoldához mitszólsz?
sorszám: 974 (68357)
(előzmény: Kalányos Wendel, 2007-01-18 11:26:54)

 
 
Kalányos Wendel
válasz erre | email2007-01-18 11:26:54
Igen, Kromofággal. Arra nagyon ügyelj, hogy miután lemarattad a föstéket, jó alaposan trisós, meg ultrás forró vízzel sutyuld át az egészet, hogy véletlenül se maradjon Kromofág rajta, mert az ledobja az alapozót, meg mindent. Hogy milyen festékkel fényezd? Nagy a választék, ezt a pénztárcád függvénye. A Neoluxot nem ajánlom. A holland és a finn festékek (az egykomonensűek) viszonylag olcsók és jók is. Az a lényeg, hogy benzinés olajálló legyen a cuccos.
sorszám: 973 (68320)
(előzmény: tshybe, 2007-01-17 10:36:09)

 
 
tshybe
válasz erre | email2007-01-17 10:36:09
köszi az infókat. mivel marassam? kromofággal? alapozás után mivel fessek?
sorszám: 972 (68263)
(előzmény: Kalányos Wendel, 2007-01-15 14:51:45)

 
 
csepzon
válasz erre | email2007-01-17 01:20:35
Hali!

Lécci írjon vki olyan akinek van eredeti gyári szerszámkészlete d csepzonhoz.Legalább képet mutasson vki róla.Köszi

Roland
sorszám: 971 (68256)

 
 
OPIKA
válasz erre | email2007-01-16 13:10:53
halihó
sorszám: 970 (68221)

 
 
Kalányos Wendel
válasz erre | email2007-01-15 14:51:45
Marasd le fémtisztára, teljesen rozsdamentes legyen a felület,oszt Trinát cinkromátos alapozóval alapozd.
A plokkot nem kell túlpolírozni, gyárilag sem volt az.
sorszám: 969 (68164)
(előzmény: tshybe, 2007-01-12 12:32:09)

 
 
Kalányos Wendel
válasz erre | email2007-01-15 14:49:21
Csá! Tegnap előástam a Csepzont, és ma azzal jöttem dolgozni. Volt nézőközönség. :-)
sorszám: 968 (68163)

 
 
R.A.
válasz erre | email2007-01-12 13:02:30
A polírozást csináltasd meg Szakállal, nála jobbat nem nagyon találsz.
sorszám: 967 (68027)
(előzmény: tshybe, 2007-01-12 12:32:09)

 
 
tshybe
válasz erre | email2007-01-12 12:32:09
sziasztok
festés előtt állok. minden tanácsot szivesen veszek. blokkot is kell polírozni. segítséget kérnék.
köszi üdv.
sorszám: 966 (68026)

 
 
csepzon
válasz erre | email2007-01-11 13:39:22
Hali!


Ha vkinek van 125-ös Csepelhez szerszámkészlete, hívjon megveszem.

70 2270950 Roland
sorszám: 965 (67995)

 
 
Kalányos Wendel
válasz erre | email2007-01-10 15:49:27
BUÉK!
sorszám: 964 (67980)
(előzmény: andris, 2006-12-31 20:39:23)

 
 
andris
válasz erre | email2006-12-31 20:39:23
B.U.É.K. minden csepel tulajnak:-)

Üdv.
sorszám: 963 (67596)

 
 
Vörös Csepel
válasz erre | email2006-12-25 18:16:51
250-es csepel blokkot vásárolnák.
Email skolasztika@citromail.hu
sorszám: 962 (67420)

 
 
Kalányos Wendel
válasz erre | email2006-12-18 22:11:00
Ezt a módszert a simsonosok már régóta ismerik.
sorszám: 961 (67171)
(elözmény: andris, 2006-12-17 10:25:00)

 
  Összesen: 40 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu