:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Csevegő (kötetlen) - új hozzászólás Összesen: 170 oldal
Ezért is tartom azt, hogy a mai gépek j jobbak, mint a régiek.
ADDI!
Ezzel a bérleti konstrukcióval azért vigyázni kell, mert, ha kiszámolod a végén rosszabbul jössz ki, mint egy lízing konstrukcióval.
andris!
Azért én a józan ész híve vagyok és osztom Pool véleményét abban, hogy a fokozatosság csak a javadra válna, és megszoknál egy középkategóriát, aztán lépnél tovább. Hidd el anyagilag, és más szempontból is így járnál a legjobban.
Azért egy Morini 3 1/2 ma már kicsi lenne a piacon, ezt be kell látni. Nem nagyon találnál célközönséget, aki hajlandó lenne megvenni.
Igen ez a gond a euro x normák bevezetése és emlegetése elött a mocikat sajnos fürösztötték a benzinben. Észre vehető hogy 90 elejiekkel szemben 90 végi vagy utáni gépeknek, sokkal jobb a fogyasztásuk.
A GPZ 5literes fogyasztása szerintem csak erős álom. Unokatesóm agg gpz550 unitrack-jét nem lehetett ez alá vinni. Ezek miatt is jobb ha újabb gépet veszel.
Mennyit is fogyaszt egy 750-es sport-túra?
Gondolom tudod, hogy sok mindentől függ.Nem közömbös az sem hogy mikori kiadás és ki hol vezeti.Ezt lehetne tovább részletezni, de gondolom, ezzel szinte mindenki tisztában van.
Nekem 900-as CB-m van, húsz éves, 33ekm, és a fogyasztás 5.2 - 10.8 liter/100 km.(ez a két szélső érték).Nagy átlagban 6.7-7.1 liter/100 km.Barátomnak 10 évvel fiatalabb CBR900, túrák alkalmával (mikor is együtt megyünk, ezt tudom csak)5-6 között fogyaszt. SV650 :4-5.5 liter, volt egy haverunk, GPZ750-essel, ő mindig 5 literről számolt be, (de ez nem biztos, szkeptikus vagyok)
Válasz:normális igénybevétel esetén (értsd:nem lámpától-lámpáig egy-kettő fullgáz) egy fiatal 750-es kb 4.5-6.5L/100km. Üdv
A suzuki éppen a gs500-ra kínál egy olyan konstrukciót, hogy 129.800-at (10 %) befizetsz, aztán néhány forinttal 17000 fölött fizetsz 3 évig, majd a piaci maradványértéket kifizetheted egyben, vagy más hitelre váltasz.Ez szerintem nem rossz alternatíva, a motor meg jó.Ha lesz pénzem, én is ilyet veszek majd.
Én is ajánlanám a gs500-at. príma kis motor, igaz hogy nem erőművész de tartós és kevesebbet fogyasz mint az mz-m. 120-al pályán 5 liter alatt van, de általában olyan 4,2. Szervíz ritkán kell. Pl szelepállítás is olcsó mert csak 4-et kell és nem kell hozzá lebontani idomot, vízcsöveket. Szinkron is csak két karbihoz kell... Ja és a vágyott cb-d árából amit a baromnál láttál ezt újonan is megkapod (asszem, bár most nem néztem mi az új ára)
Az olaszok tényleg törik a kocsikat, de a tartósággal amúgy nincs gond. Öregemnek egy fiat croma-ja van 350 000km-rel vígan, de ez van a taxis ismerősnek is. Ő most adná el, mert 700 000km van benne, és azért taxizáshoz sok már. És még nem a roncstelepre megy a kocsi, mert belül tip-top, és motorja is bírja.
Ha nem magad szervizelnéd, akkor is sokkal olcsóbb a szervíz, mivel kevesebb van benne mindenből és gyorsabban megvan.
andris!!
1: ne legyél negatív.Egyszer mindenki tök hülye volt a négyüteműekhez.Sajnos nem azzal a tudással jövünk a világra.Szelepállítás sima ügy, ha egyszer megnézed, hogy hogy csinálja egy szaki.
2:Sztem a Yamaha a legjobb japán, ha már feltétlen kell rangsor...:)))
Én a GS 500-ast se magam szervízelném.Abszolút nem értek a négyütemű gépekhez.Szelepállítgatás meg ilyenek.Jól elrontanék rajta mindent.Egyébként meg meglátom majd hogyan alakulnának az anyagiak.Attól függ minden.Üdv.
Szerintem a GS 500 egy jól eltalált gép. Igaz szerény is, de egy MZ hez képest azért nagy lépés. Nem árt szerintem a fokozatosság. Ha az MZ vel elvoltál évekig, akkor a GS el is ellennél évekig. Szervizt otthon meg tudod csinálni rajta. Egy vízhűtésnél már nem olyan egyszerű az otthoni szerviz. Meg itt összesen 4 szelep van, ha egy 750-es sporttúrát veszel akkor meg 16. Kevesbb gyertya is van meg minden. :-)))
Vegyél 500 GS-t! Nem beszélek hülyeségeket.
Pool ha már fent vagy ilyen későn,akkor valami jobb viccet is mesélhetnél:-)))Amúgy mi a francot csinálsz ilyenkor?Én melózom,de te??
Látom szaki rá vagy izgulva erre a GS 500-ra.Biztos,hogy nagyobbat fogok venni,mert úgy érzem nekem az 500-as kicsi lenne.Ha nem is rögtön,de egy éven belül biztosan.Arra meg végképp nincs pénzem,hogy cserélgessem itt a mocikat.
Bambi.Azt tudom,hogy a honda a legjobb márka a japán motorok között.De ezt bizony meg kell fizetni.Igenis nagyon tetszett az a CB 750-es Yoshimura kipuffal,de szerintem az nem fog összejönni.Üdv.
Két informatikus beszélget:
- Te, tudnál nekem kölcsön adni 1000 forintot?
- Persze, de tudod, mit? Legyen inkább 1024, hogy kerek legyen!
Egy dolgot elfelejtettem.Mennyit fogyaszt kb.egy 750-es sport túra gép?
A honda drágább,de jobb minőséget árul mint a suzuki.A hitellel meg vigyázz,mert a hitel kináló részesedést kap,ha eladja neked hitelre a motort,viszont ha utána közben megszünik a munkaviszonyod valamilyen okból kifolyólag,akkor ugrik a lóvé nagy része,és a motor is.
andris
Vegyél egy Suzuki GS500 ast! Azzal jársz a legjobban és még pénzed is marad. Aztán ha megindul a szekér, akkor meg veszel majd egy szép Hondát, a Suzukit meg megveszem tőled. :-)))
Látod, vág az eszem, mint az intelligens mosópornak.
Szerintem egyéként motorválasztásnál sok embernek számít a prsztízs és a divat is.
Köszönöm mindenkinek a tanácsokat.Beszéltem a bunyval,és a jövő héten megnézem vele a kínálatot.Majd beszámolok,hogy mi volt.Ami biztos az az,hogy a red baron valóban drágább az amargónál.És túlnyomórészt észrevételem alapján hondából áll a kínálat.Ezek meg alapból drágábbak,mint a suzuki.Üdv.
Szerintem pedig lenne rá, főleg a nem olyan tehetős országokban.Itt is csak azért cserélik az emberek az autóikat, mert később nem tudnák normális áron eladni.Így egyik hitelből a másikba másznak bele.Se vége, se hossza.
Ha tudnák, hogy amit megvettek 5 éves futamidőre, miután kifizették, is autó/motor lenne még 5-10 évig, akkor nem rohannának rögtön a kereskedőhöz újabbért.
Ez bizony tény!Azt azért hozzá tenném, hogy amai fogyasztói társadalomban nincs is rá igény hogy tovább tartson.
mindörökre olaszmotor! meg olaszautó! persze azt azért tudd, hogy az olasz még a japónál is szigorúbban 5-6 évre tervez. Ugyanis ennyi idő alatt egy rendes olasz lakos körbetöri a járművét, és vesz egy újat. :-)
A morini nagy lehetne ha újra gyártaná a 3 1/2-est... bár lehet, hogy a jobb lábas váltást ma már nem fogadná be a kényes piac...
Én pont arra a bekebelezőre lettem volna kíváncsi.Azért, ha utána nézel a 90-es évek elején még létezett a Morini, aztán valamiért nem bírták a versenyt a többi gyártóval. Talán a fejlesztés hiánya, talán a megbízhatóság, talán a design hiányzott, nem tudom. A mérnökök biztosan tudják mit csinálnak, de úgy emlékszem az Aprilia amikor megvette a Moto Guzzit akkor áttervezte az egészet, lehet, hogy ezt kéne a Morinival is csinálni, aztán mindezt annyi pénzért árulni, amennyiért egy új japánt lehet venni, és annál jobb minőségben, aztán a szervíz költségei is hasonlóak kellene, hogy legyenek. Ezek után már csak a piacra kell bevezetni újra.
Ugyanaz a cég, csak asszem valamelyik nagyobb márka bekebelezte.Csak tulajdonosváltás volt, a mérnökök ugyanazok maradtak.Meg nem mondom, hogy melyik oldalon, de valahol láttam az új gépeiket.Q..va jól néznek ki.Bennük maradt az a Morinis karakter, ami a 3és1/2 esekben volt.Amit imádok.
Akkor azt kell venni. Biztos mebízhatóbbak. Látod, én meg ilyet nem vennék, biztosan azért, mert én nem kedvelem a modern megbízható olasz motorokat. A Morinit most ki is gyártja?
Félre ne értsd, nem azért mondom ezeket, hogy idegesítselek.De én ha beledöglök is, nem veszek "szar újat"...:)))Japánt.Inkább Ducati, vagy Morini.Azokban jobban megbízom...
Hát na ez az....ÉN akkor cserélek, amikor akarok, Te, meg akkor, amikor KELL...:)))mert hogy 5-6 év után kell, az tuti.
Ja, azt ki írta, hogy a 80as években még nem tudtak motort tervezni a japánok??Elég érdekes helyzet, hogy az akkori motorok, a "nem tudnak tervezni" ellenére is rohangásznak, ugyanakkor újabbakból jóval kevesebb lesz 15 év múlva...???És a 80as évekből, még akkor is lesznek motorok, a nyakam ráteszem...:))
Inkább azt mondanám, hogy az idők folyamán ELFELEJTETTEK motort tervezni....:)))
Eladó Czetka 350!
Info: pristie@freemail.hu
/
kep.tar.hu/czetka
Ez mindíg annak a kérdése, hogy mennyi pénz van a zsebemben, és te mennyire akarsz cserélni?
Azért kíváncsi leszek, hogy tíz év alatt hányszor cserélitek majd le az újakat.., meg én hányszor az XJ-t..:))
andris!
Beszéltem a tulajjal más ügyből kifolyólag (Munyi motorja), és a következőket mondta:
Ha egy GS 500-as kellene, azt két évesen meg lehet kapni nála 950.000.- Ft-ért, ebbe beszámolja a most egy éves múlt GZ 250-est 750.000.- Ft-ért, amire a tartozásunk még kb. 500.000.- Ft. Ezt levonjuk a 750.000.- Ft-ból, akkor 250.000.- marad. Ez az induló, amit befizetünk. A fennmaradó 700.000.- Ft-ot 72 hónapos részletre számolva 13.500.- Ft körüli részletet hozott ki, és nem kell cascot fizetni. A finanszírozásnál az a lényeg, hogy a motor 10 évesnél ne legyen öregebb a futamidő végén. Ezért választhatsz 4 éveset is. Este, ha nem zavarok rád csörgök.
Még mindíg nem osztom azon véleményt, hogy a régi japán motorok jobbak a maiaknál.
Majdnem igazad van Zapkörte, de egy pici hiba van. Közelsem él minden magyar legaább száz ronygyból.Például pedagógusok, az olyan orvosok akik nem hála pénzes helyen dolgoznak, nem keresnek enyit.Ráadásul sok ember nem egyedül él enyiből, mivel családja is van. A többi viszont teljesen igaz.
nem jól állsz a dologhoz. Ebben éppen ez a művészi, hogy az összes anyagot és méretet úgy össze tudják hangolni, hogy a teljes elhasználódás állapota nagyjából egyazon időpontban áll be. E módon nincs az az örökös vergődés, mint a régi gépekkel, hogy mindig elromlik valami apróság, de nincs szived kidobni az egészet, mert a többi része jól működik. Egy modern japó lefutja azt a kilómétert, aminek a lefutására tervezték, és utána be is áll a gazdasági totálkár, könnyű szívvel taszítod be a siemens-martin kemencébe, és veszel egy másikat. Az, hogy ez az élettartam ezeken az árakon a csóró kelet-európainak, aki 400 euróból él egy hónapban megfekszi a gyomrát, az egy szerencsétlen mellékkörülmény. Az amerikainak meg a németnek ez nem megterhelő, és ezeket a dolgokat elsősorban nekik gyártják az ő igényeik és fogyasztási szokásiak figyelembe vételével. De még egyszer mondom, az, hogy az alkatrészek tervezett élettartamát szinte tökéletesen össze tudják hangolni, az a mérnöki tudmány non-plusz-ultrája. A többiről meg a marketing osztály tehet. :-(
Hölgyek/Urak!
Szombaton, a Dél-dunántúlon, Bolhó községben a 3. falunappal egybe kötött Veterán Motoros Találkozó lesz. Semmi extra progi, motormustra, dumálás, felvonulás, sörözés.
Minden veterán motoros kolléga vendégem egy ebédre!
Aki jönni akar, az legkésőbb csütörtökig keressen meg emailbe. (maretics kukac freemail pont hu)
Ja, még annyit, hogy inkább terveznének most is olyan szarokat, mint régen.
Ja,igen, és mostanra már annyira tudnak tervezni, hogy véletlenülalulméreteznek mindent, és nem mennek el, max 5-6 évet.A most 20éves rizsek, meg, amit"még" szarul terveztek meg, azok még mindig futnak.Mik vannak???
Kérdésedet költőinek tekintem, mert a hozzászólásom második mondata éppen arra vonatkozott, hogy nem ismerem a részleteket, mindössze egy ötlet volt.
a hitel kb. 40% thm. ha viszont elmégy egy bankba s veszel föl személyi kölcsönt s számolnak 30% thm. szerinted melyikkel járnál jobban? kp-ra megveszed magánszemélytől s a banknak törlesztessz...
Egyre többet hallok olyanról, hogy kereskedők hozott motorra is kötnek hitelszerződést a pénzintézeteken keresztül. A részleteket, mármint, hogy megéri-e, nem ismerem, de egy próbát talán ez is megér.
Az oka hogy a vörösbarom japánból importált motorjai miért vannak 20kilo körül: Japánban, ez egy nagy használtmotor kereskedelni cég. Felvásárol minden használhatót és eladja, de nem csak odahaza hanem a világ sok részén. Hozzánk a készletből főként a 400-as gépek kerülnek olyan 6-8 év körül adott kilóméterrel, mert a magyar vezetés szerint (nevezzük F. Péternek) ez az ami kelendő nálunk, és japóktól olcsón meg lehet kapni. Ugye ők a motort 400-nál kezdik, és ha kinőtték akkor csak nagyobbat vesznek. Viszont aki kezd az már nehezen akar használtat venni ebben a kategóriában. Igy keletkezik sok feleslegessé vált kisköbc jól karbantartott, motor amit 400-500kilo között meg lehet kapni. Persze vannak öregebb gépek is, több futott km-vel de azok nem ide kerülnek hanem ukrajna, oroszország, brazilia, chile és egyébb fejlödő országok. Itt a baromban, megjavítják rajta amit kell azt beárazzák csak már 700-900 ropiért.
na jó, a jawanál az érthető, merthogy pont 22-25e km körül szokott elromlani a kilóméterszámlálója. Nézd csak meg a tiedet, számol-e? ;-)
Amúgy elképzelhető, hogy a 22e km pont az a kor, amikor az emberek megunják a motorozgatást, vagy megváltoznak az igényeik, és másikat vesznek... Ettől függetlenül a red baron drága hely. Nyilván nem kicsi a rezsijük sem, azért... de minden esetre én mérlegelném, hogy hányszor mehetek szervízbe fél év alatt az árkülönbségből, ha magánszemélytől veszek motort (ami egyébként nem biztos, hogy megéri, mert sokan kurvára elhanyagolják a motort, márkaszervízbe 6000-es óradíjban nem viszik, mert az mégiscsak rablás, ők viszont nem állítanak szelephézagot, nem cserélnek olajat stb)
Laci, nagyon igazad van. Sajnos. :-)
Erre utaltam, magánszemélyek ritkán akarnak 2-3 év megtérülés mellett befektetni, pedig hasznos lenne.
Kár azért a Trabiért. Egy ilyenbe már nem árt egy tűzoltó készülék. :-)
andris
Szerintem vegyél egy 8 éves Suzuki GS500 ast! Azt megkapod 500 ezerért vagy kevesebbért és egyszerű kétengeres léghűtéses motor, házilag szervizelhető. 45 lóerő bőven elég mindenre kezdetben.
Szerintem van sok használt motor kereskedő aki ad valamilyen részlet konstrukciót.
A régi japánokkal, az a gond hogy akkor még sok volt a gyermek betegségük, mert nekik is meg kellet tanulni motort csinálni. Emelett a 90 elaji vagy elötti gépeknek már vannak alkatrész gondjaik. Nem főként a beszerzés hanem az ár! Nekem egy 88-as gépbe akartak hozni úszókba szelepet 16 ropiért, mert erdeti japánból... Megmondtam hogy a ferde szeműek hova dugják el a szelepjeiket és nem kéretem:)
Viszont van 1-2 típus a régiek közül is ami megbízható, stabíl típus, de csodát ne várj tőlük. Általában izmos fogyasztás és és nem túl jó futómű. És ha nem volt felújítva akkor az sem lesz kevesebb szerelés mint egy jawa vagy mz. Ez saját és haverok tapasztalata is.
Javaslom keress egy olcsóbb kereskedőt, lehetőleg nagyhírűt, mert ők nem égetik magukat gagyival (nem a vörös baromra gondolok). És vegyél egy kisebb gépet de viszonylag fiatalt kevés kilométerrel.
Hát sztem tényleg hülyeség félni a régebbi japánoktól.Sztem jobbak azok, mint az újabbak.Nincsenek annyira kihegyezve.De hát kinek a pap, kinek a papné.
Egyébként, amiket néztél és írtál, azoknak a 30%-a, amit le kell tenni kezdőnek, majdnem fedezne egy öreg rizst.
Egyet nagyon meg kell nézni.Olajat ne egyen.Szóval nincs füst hidegen se.Nincs olyan, hogy "hát régen ment, azért füstöl egy kicsit.". Az felejtős.
Jó nézelődést.
Semmi sem végleges.Pont erre jó a fórum.Én eddig csak kétütemben nyomultam.Ezekhez a motorokhoz abszolút nem értek.Sem az árhoz sem semmihez.Ezért kértem ki a tőlem szakavatottabbak véleményét.Az öreg japán gépektől viszont még ilyen tapasztalatlanság mellett is valahogy irtózom.Lehet nincs igazam.
Abban igazad van,hogy magánszemélytől én is szívesebben vennék,de pont a részletfizetésen van a hangsúly,ami ugye ilyen esetben nincs meg.Nekem pont az a lényeg,hogy viszonylag kevés indulórészletért kihozhassam a mocit.Havonta pedig törlesztenék.
Az amargónál vannak jó motorok,ahogy nézegetem a neten,viszont nincs részletesen leírva semmi(használt motorról beszélek).Valszínű el kell nézzek oda is,hogy világosabban lássak.Majd a buny segít.Ugye?Üdv.És köszi a reakciókat.Megfontolom őket.
Hát lehet, hogy jól hangzik, de én akkor is azt mondom, hogy nem vennék tőlük motort.Meg semmit.De Te tudod.
Én sokkal inkább magányszemélytől vennék, és előtte átnézetném a motort szakszervízben, ha már ennyire fázik az ember a garancia miatt.
Ja, és öregebb miért nem kéne?
20év körüliek is ugyanolyan megbízhatóak lehetnek, ha karban vannak tartva, és töredék pénzért meg lehet kapni őket.És NEM MEGY BENNE HAMARABB TÖNKRE a sok alkatrész.Az az újabbaknál is ugyanúgy benne van a pakliban.
És érdeklődnék azoktól, akik pár éves használt motorokban gondolkoznak, hogy jártak-e már hétvégén éjjel a nagykörúton.Mert ha nem, akkor mondanám, hogy tegyenek egy sétát olyan éjfél körül egyszer.Azokat a motorokat fogjátok egy-két-három év múlva megvenni esetleg, amik ott rohangásznak olyankor...:)))Na de milyen állapotban lesznek addigra......
Tudom hogy nem kérdezted, de egy 92-es 750-es CB ért 52 kiloval nem sok a milka-ötven? A piacon kapsz 30 kilóval 98-99-est is ezért az árért... A szervíz meg gari nagyon jó, de nem véletlenül adják ilyen bátran, nem a 6 hónapban fog elromlani...
Összesen: 170 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|