:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Csevegő (kötetlen) - új hozzászólás Összesen: 170 oldal
Eloszor Zapkortenek akartam valaszolni, de mindenki mondott igazat,szal sztem mindenkinek igaza van..
Egyet kiemelnek: Tenyleg hullhat a fergese, en is sok emberrel osszevesztem, mert akar/t nagyvasat venni, vagy vett, de hat beszelhet az ember. Viszont a lenyeg, h nem csak magukban tesznek kart sajna! Ez az egyetlen bibi az elmelettel.
A kategoriak emlitett kibovitese sztem is jo lenne, kerdes, h pl eme javaslatot fel lehetne-e terjeszteni valahova??
16 évesen lehet csak 125-re ülni, ezt tartanám, addíg az 50-es az úr, és ez így is marad, mert Európában is ez a trend. Azért kellene tágítani az A korl. kategóriát, mert 18 évesen már egy erősebb géppel is elbírnának azok, akik használtak 125-öst két évig. Ez így jó, mert nem hiszem, hogy 17 évesen mindjárt egy nagyobb motor nyergében lenne a helye a fiatalságnak. Viszont én az A korl. kategóriában eltöltött két év után engedném csak korlátozás nélkülire az embert, és mindegy, hogy 47 vagy 20 éves, mert addíg eltelik legalább 6 év, és tényleg csak az teszi le ezt a vizsgát, aki ezen idő után is motorozni akar, aki meg nem, az érje be egy kisebbel.
Nem biztos, hogy a tag egyáltalán tudatában van a veszélynek. Én pl. amikor tanfolyamra jártam, egyetlen egyszer nem rutinoztam esőben, egyszerűen mert épp nem esett. Arra, hogy mennyire más fékérzés a nedves aszfalt, már jóval a jogsi megszerzése után jöttem rá budapest hisztérikus forgalmában. Kis, szar, lassú motoron ültem, úgyhogy nem lett belőle semmi baj. Ha egy 100 fölött vágtató 200kg-s vasaló lett volna alattam, lehet, hogy most nem irogatnék itt... egyszerűen mert addig soha senki el nem mondta nekem, hogy mennyivel könnyebben kicsúszik esőben egy motor.
Osztom a véleményedet a kategóriák helytelenségében, de azt gondolom, hogí amíg nem érint téged vagy engem, vagy aki még így gondolja, sem közvetlenül, sem közvetetten, addig tényleg hullhat a férgese. Aki felelőtlenül ráül egy bigbájkra rutin nélkül, az meg is érdemli a sorsát, csak másban ne tegyen kárt. A gázt mindenki tudja húzni, de az nem minden.Én akkor is tartanám magam a fokozatosság elvéhez, ha megtehetném a nagygép beszerzését, ugyanis engem is, mást is hazavárnak.
Ha nem tetszik, akkor a következő túrára mehetek Babettával, vagy Romettel is:) akkor aztán tényleg nem előzök :)
Pedig éppen ez benne a szép: aki elmúlt már 21, az 650-es vagy 1000-es gépen megyen ki friss jogsival először motorozni, aztán lehet, hogy még életében nem kanyarodott 50-nél gyorsabban, merthogy az már nem része a tanfolyamnak!
Amúgy szerintem is bővíteni kéne a kategóriákat, olyan segédmotor, ami 50cc-s és 45kmh-nál nem tud gyorsabban haladni ma már nem kapható, 125cc-s 11kW-s rendszámos motor még csak-csak van (mondjuk VanVan), de az Ak kritériumainak megfelelő megint csak egyedül a CBF-250 meg néhány keeway. Ezek a kategóriák rendben voltak a 60-as, 70-es évek motorjaira, de a mai teljesítményhajhász világban a termékskálának csak a legeslegalsó régióit fogják át. Szvsz. a moped legyen 80cc és max 6kW (ezzel egyből legalizálódnának a német lomis gépek), az A1 legyen a régi Ak., az Ak-ba meg férjen bele a egy GS-500 vagy Monster-400, ami azért a mai forgalmi viszonyok között nem számít erőműnek. A megszerzés meg úgy lenne jó, ha B->A1->Ak->A kategóriáról kategóriára évente lehetne lépkedni, vagy pedig ha valakinek sürgős, akkor csináljon PÁV-ot.
De hát ezek álmok, a valóság az, hogy a világon senkit nem érdekel ez a téma annyira, hogy a reformjával ennyit foglalkozna, úgyhogy marad minden a régiben: simsonról illegális 125-ös apriliára, arról meg friss jogsival egyenesen a GSX-1000 vagy hayabusa nyergébe, aztán "hulljon a férgese".
Hát már néhány éve így van Győző! De nem válaszoltál a kérdésemre!:))))))
Én biztos közbeiktatnék még egy kategóriát az A korlátozott és az A közé, vagy tágítanám a korlátozott körét, hátha újabb motorok is beleférnének a teljesítmény dologba, és akkor szjnesedne az amúgy elég lapos 50 Le alatti kategória.
http://www.origomotor.hu/motor.php?mode=CIKKEK_RESZLETEK&cid=108&rid=10
Hm..
Most olvastam a ciiket, s megvilagosodtam. Tudtam, h valtoztak a szabalyok ahhoz kepest, mint amikor en csinaltam jogsit, de hogy ennyire?
Tudtam, h van valami PAV kedvezmeny, de hogy abszolut nem kell A hoz A1 utan..
Ha valaki egybol A-t akar csinalni, akkor sem ekll PAV? Hm..
Kicsit felelotlen..
Ja, csak kicsit elnezted.
500milla volt, szal fel milliard..
Olvasd el a júliusi Motor Revüben a BMW teszt első felvonását, érdemes. 7210 km-nél 1 liter olajat töltöttek utána, a markolat fűtés egyik állása nem működött. Valószínűleg ez csak egyedi eset lehet, a cikk írója szerint ez az olaj fogyasztás még elmegy. Azért én nem lennék nyugodt, főleg, ha a vételárát nézem a gépnek. Viszont megbízható a BMW, nagyon!Biztos csak széri szórás. Várom a további fejleményeket ez ügyben.
Azért azt elfelejted, hogy közben a felhasznált anyagok is változtak.
A banki hitelekről csak annyit tudok mondani, hogy egyáltalán nem támogatom őket. Amúgy van olyan magánszemély is aki hitelre eladja a motorját(nagyon szabadulna tőle, vagy kell a pénz). A Gs500 elég jól néz ki, kis szervízigényű, viszonylag jól megy és akármit is írhatnék a lényeg, h ha nem hajtod 5 évig biztos nem kell hozzányúlni.
Politika: nem tudom, hogy hallotta-e valaki, hogy a kormány lecserélte a járműparkját (Audi A6és A8-as autókra, asszem 500mrd Ft volt). Mentőkre nincs pénz, azok biztos drágábbak, mint az Audi:P. Ja és nem ezek az okosok teszik bele a s.ggüket, hanem beteg emberek.
Tartósságban autók terén talán még most is a németrek az elsők, de nagyon jönnek a japók is. MOst regálok mindenre...:)
Ha megbízható motort szeretne valaki, az vegyen BMW-t! Nagyon drágák, de nagyon jók. Mellesleg, akinek nincs tapasztalata, az ne szóljon bele:). Az új japán motorok azért nem bírhatnak többet, mint régi társaik, mert sokkal nagyobb a teljesítményük, kevesebbet esznek, szal a maximumot hozták ki belőlük, igaz, hogy valamilyen szinten a régiekből is, szóval ezt úgy lehetne meg nézni, h most legyártanának egy 1988-ast és egy újat és ugyanolyan körülméynek között tesztelnék le őket, bár ez sem jó, mert lehet, hogy az egyiket jobban eltalálják, mint a másikat...
Egyet értek veled! Itt is van egy XJ, nagyon olcsón vette a srác, és eddig semmi baja nem volt csak tankolni kell...
vadmotoros!
Néha nagyon tudnék örülni, ha már 250-esed lenne, főleg olyankor, amikor 40-nal tartjuk a kamiont, és te még mindíg nem előzöl!:)))))))))))
Helló!
Én ha annyira gazdag leszek hogy már nincs mire költenem akkor fogok venni magamnak valami 250-es motorocskát. De ha azt megveszem akkor azt addig használom amíg szét nem rohad. nem fogom 2-3 évente cserélgetni a motorokat.
Újfent érdeklődöm, hogy mi lesz a cikkekkel?
Zapkorte!
Azért írtam, mert a nejem és én is 30 fölötti budapestiek vagyunk, és B2 a besorolásunk, mégis nem sokkal több a biztosítás a nagyra.
Ezt érdemes megnézni. A letisztult forma, és funkcionalitás! Ezeknél megállt az idő, de azt mondom nem baj! Tetszik! www.royalenfield.com
Pool, ajánlom figyelmedbe van csinos egyhengeres:)
Én próbálgattam a biztosítós dijszámítót, meg az alianz dijszámítóját is. Arra jutottam hogy legjobb ha 30 fölötti vidéki vagyok max 350 géppel (ja nem, legjobb ha nincs is gépem:))) Na a lényeg hogy az alianz, nem nagyon vesz figyelembe ilyneket, van a 350 köbc és ennyi, többi nem nagyon oszt-szoroz. De van olyan biztosító ahol ez nem mindegy. Majdnem a cipő méretemet is kérdezik. Mert akinek nagy lába van azt nehezebb hanyatt lökni...
Nem. Illetve nem csak. 350cc-nél van egy határvonal. nekem, mint 28 éves bp-inek 350 alatt valami 8-9e, a fölött meg 24e. Megnéztem. www.biztositas.hu
Zapkorte!
Ez a biztosítás csak annak függvénye, hogy hány éves vagy. Nekem az éves biztosításom a nagy kategóriában 17.200.- körül van.
A nejemnek 10.000.- Ft körül van az éves díja a 250-esre.
Amit ma megbeszéltünk telefonon a jövő hétre az áll, és ott még beszélgethetsz az újról is, bár szerintem az nem fog beleférni a keretetbe. Viszont a doboztartót olyan 12.000.- körül megkapod nála, de a doboz drágább lesz. Az átírás költsége benne van az árban, tehát névre írva kapod.Azt mondta, olyan 11.000 km van a motorban.
Sziasztok!
Eladó 1db ETZ250 membrános henger+módosított dugattyú (alig használt a cucc)
A membrán RD350-ből származik, lemez lapkás. A henger 3. túlméretes. A dugattyú+gyűrük teljesen újak.
Ár:10,000 Ft
Bikergery@freemail.hu
szerintem lenne érdeklődés a 3 1/2-edre, merthogy itt rés van a piacon! A 125-ös meg 200-as suhanc motorok után a következő lépcső a GS-500. Márperdig a 11kW még kevés, 350cc fölött meg 8000 helyett 24000 Ft a biztosítás, hophó! Én megvenném a 350-es morinit, 20-25kW-t ha tud, az nekem már dószt elég, mert nekem az öregbácsis 100kmh utazó megfelel, a fölött már nagyon kell figyelni, az már nekem nem élvezetes. Szóval ha valakinek van eladó morinije, szóljon csak bátran. ;-)
A média topicban gondoltad?Nekem nem tölti le:-(
Nos nem megyek most bele az önéletrajzomba,de soha nem voltam elkényeztetve.Én egy egészségügyben dolgozó közalkalmazott vagyok,aki(mint tudhatod) nem rendelkezik valami zsíros fizetéssel.Elég nagy merészségre vall részemről bevállalni ezt a mocit,de már nem bírok magammal.Ha már nem lehet enyém az új ural akkor marad egy "olcsóbb" motor.
Viszont valóban jó dógom van valahol,mert ezzel a mocival ismét 4-re bővül a gépparkom száma:Dcsepel 1959,P 10 Pannónia 1969,ETZ 250 1987,és a GS ha minden jól összejön:-))))))Üdv.
Tike milyen cikket emlegetsz?A minap motoroztam a fehérvári úton,és egy gyönyörű szép fekete színű,arany csíkozású danuvia jött velem szemben.Sajna csak egy pillantra láttam.
Motomix az ujsag neve, a majusi szamban van.
tike
Üdv!
Olvastatok a Motomixben a Danuviarol szolo cikket???
Velemenyek?
tike
Mondhatnám azt is, hogy fene a jódógodat....2-3 éves motort, mi???Nagyon meglódult a dolog, szoci után rögtön, mi??:)))
Hát változik a világ...Én úgy örültem a Yamahámnak, mikor megszereztem, mint majom a farkának.És nem volt olyan hogy részletre, meg mittudomén, vót X pénz, oszt abból lesz motor, vagy nem...
És jó bolt volt....:)))
Köszi a választ.
Hát kezdek egyre jobban hajolni a GS 500 felé.Nem is a fogyasztása,hanem inkább a fokozatosság elve miatt.Valóban nem árt végigjárni a ranglétrát,megszerezni a rutint,és aztán fokozatosan följebb menni.Tulajdonképpen én is mindig ezt hangoztatom mindenhol.
Buny meg tudnád érdeklődni,mennyibe mennek ezek a motorok újonnan és használtan az amargónál?És ha már úgyis informálódsz,tudnál kérni valamilyen fizetési konstrukciót?Már tűkön ülök.Holnap este felhívlak.
Tulajdonképpen jó lenne egy 2-3 éves moci,és ha nem muszáj akkor 10%-nál nem tennék le többet.Tudom tegnap nem ennyit mondtam neked,de azért szeretném úgy megoldani a dolgot,hogy minnél kisebb összegből el tudjam hozni.Maradjon pénz az átíratásra,meg a moci dobozokkal való felszerelésére stb.Köszi előre is.Üdv.
Mondom, sajnos nincs Morinim ,de már nem is tudnék mit csinálni négy motorral..:))
Hát nem mai darabok.1977-től kezdték gyártani.80-tól már GSX-ek voltak.Azok is jók még.85-től GSX-R-eket csináltak.
A GS1000-es 1978-1980-ig 87 lóerő, 216km/h végseb.Száp nagy motor, keress vmi képet a neten.
GS750 1977-től 68 lóerő, 190km/h végseb
A GS-ek még hengerenként 2 szelepesek, a GSX-ek hengerenként 4.
Mondjuk a GS-ekben sok km szokott lenni, de még görgős a főtengelyük, szóval olyan 200-250 ezer km-t elmennek, gondos használat mellett...:))
A GSX-ekben már siklócsapágy van, bár azok is bírják jól.
Látod megtaláltad a kompromisszumot a kis fogyasztás és a teljesítmény között.
Kár, hogy én előbb nem fedeztem fel a Morinit magamnak, biztos azt vettem volna, a nejemnek meg egy Excaliburt, hogy márkatársak legyünk.:)))))))))))))
Na, ezek érdekelnek. Tudsz néhány jellemző technikai adatot, meddig gyártották, milyen árban érdemes gondolkodni, stb.?
Vagy veszel egy GS1000-est pl, vagy GS750est..:)))Azon elférnél asszem simán.
Na jójó, hagyom a régiek további Istenítését.De ha valakinek esetleg kell tanács ilyenekhez, ha tudok, szívesen segítek...
Hát ja, a gs kicsi ez tény. Ilyenkor örülök hogy kicsi maradtam. :) Cascot én is javaslom, bár nem vagyok híve a biztosításnak, de mostanában sok olyan estet hallottam hogy ellopták és nem volt casco... Tudom hogy ez összeesküvés elmélet, de mégis furcsa. Legfurcsább hogy ebből volt 1-2 aminél címre mentek, mert zárt kertből vagy magán garázsból kötötték el, riasztó működése nélkül. Én képzelek túl sokat a dolgok mögött?
Ja, cascot meg mindenképpen kötnék, hiszen egy motort elkötni nem kunszt, meg a többi közlekedő is tartogathat meglepetéseket. Letenném a hajam, ha bármi gond lenne vele. Aztán meg fizetni a semmire? Azt azért nem.
Világos beszéd, igazából az gondolkodtatott el, amit Matya írt, nevezetesen, hogy méretileg talán nem az igazi. Én 183 magas vagyok, legutóbb 62-es zakót és 52-es nagrágot vettem magamnak. A 115 kilómhoz alulméretezettnek tűnik, bár kétségtelenül szimpatikus. Nem feltétlenül kellene új, hiszen a számjáték döntő érv. Nagyobb méretű meg nemigen akad, viszonylag fiatal évjáratban ennyiért, így marad a majomkodás a köszörűkövön.
Ja, annyit még, hogy a GS500 kicsi lenne nekem méretben.Ültem már olyanon, és mint majom a köszörűkövön...A GS1000-es jó méretű lenne...:)))
Tudom, a GS amúgy is szimpatikus volt, de nem cserélek semmit le.Jó az az XJ650 nekem.70 ló, kis fogyasztás./4.5-5 lityi./És GYÖNYÖRŰ!!
Sajnos nincs Morinim....semilyen.
Szagot kaptam! Szerintem Matyának van egy eladó 3és1/2 Sport Morinije! :)))) Amúgy a gs 47 lovas, és szerintem neked is teszene, mert eredetije 89-es, azóta csak simitottak a keverék képzésen. Amúgy meg a régi GS450 blokkjából csinálták. Szóval ez is egy régi típus. És anyag is van benne mert van 180 kilos önsúlya.
Hát Buny, egy kérdésem lenne.Hány lóerős a GS500-as??
Csak mert a 3és1/2 Sport Muréna 42 ló.A gyengébbik széria meg 37 paci.Ja és ezek mellé nem is forogja halálra magát.Olyan 160 körül van a vége.Fogyasztása meg 3.5 körül.Az azért elég baráti.Érdekes, nem fürösztik a benzinben....
Fogyasztás: ha mondjuk egy új motor 2 literrel eszik kevesebbet egy réginél százon, akkor egy 10000Km-es futással számolva kb 52ezer Ft-al vagy beljebb.Na de mennyivel drágább a motort megvenni...:)))
Akárki akármit mond, az alkatrész kb egy árban van, azt azért nem néztem.
Addi!
Olvasd el a 3513-as hozzászólásomat, ott egy két éves motorról volt szó, azért az nem 17.451.- Ft, de az újra is csak 20.052.- Ft körül jönnél ki ugyan ezen indulóval, és egyikhez sem kell casco.
Szeva Buny!
A rosszabbul járás szerintem sem kizárt, bár nem számoltam utána, csak ne felejtsük el, hogy mennyi a havi törlesztő. Nálam legalábbis ez a legfontosabb. Havi 30 körüli részletért vehetsz pár éveset, vagy teljesen újat, igényedtől függ, mindössze a futamidőben lehetnek eltérések. Ha majd előbb-utóbb sikerül lecserélni a tz-met, akkor körül kell néznem rendesen, meg kitalálni, hogy mit is akarok. Ha azt veszem, hogy egy gs 17 havonta, meg kötök rá cascot, akkor egy viszonylag elfogadható teher lesz, ha meg előtte normálisan felöltöztem az mz-re, akkor az maradhat a gs-re is. Ahány ember, annyi igény, csak a lehetőségek mások, de a banki konstrukciók lényege az, hogy lehetőleg te ne járj jól.
Összesen: 170 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|