hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 24. kedd 
Ádám, Éva

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Csevegő (kötetlen) - új hozzászólás

Összesen: 170 oldal

bambi99
válasz erre | email2005-06-29 02:42:12
Mivel hogy ez már nem szocitúra,igy hát merészeltem olyan motorral menni,mint a többség.Persze ha szocik mennének,akkor biztos,hogy MZ-vel megyek!!!!!!!!
sorszám: 3644 (32588)
(előzmény: hygy, 2005-06-28 01:23:02)

 
 
Öregapó
válasz erre | email2005-06-29 00:59:15
Nagyon drága a jogsi. Legalább az oktatónál maradna a pénz nagy része, de elmegy adóra, benzinre, ilyesmire. ebből is az állam kaszál. Én azért jártam sokáig jogsi nélkül, mert 1995ig nem lehetett a szemem miatt , utána pedig jódarabig nem értesültem arról, hogy változott a jogszabály. Mihelyt kiderült, hogy lehet már, le is tettem, mert mégiscsak nyugissabb így, és valóban a balesetnél nagyon kínos ha nincs, könnyen kikiáltják az embert olyankor is hibásnak, ha vétlen.
sorszám: 3643 (32575)
(előzmény: Zapkorte, 2005-06-29 00:37:54)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2005-06-29 00:37:54
Ez meg azért van, mert rohadt drága a jogsi, és még macerás is megszerezni. Aki napi tízórázik, annak már alig van esélye. Én augusztustól májusig foglalkoztam ezzel a hülyeséggel, úgy, hogy mindig szabaddá tettem magam, talán egyszer mondtam az oktatónak az egész tanfolyamon, hogy aznap nem érek rá, és valami 70e forintot költöttem a témára. Az első nagymotoromat meg 35e-ért vettem.
És igen, bennem is megvolt a kisértés, hogy tegyek az egészre magasról, de pontosan azért nem tettem, hogy ha valami balesetbe keveredek, akkor ne súlyosbítsa a helyzetet a jogsi hiánya. Mert baleset előbb-utóbb biztos hogy lesz, még ha superman vagy, és nem önhibás, hát majd valaki összeszed, és személyi sérüléses balesethez mindig jön rendőr, márpedig motoros baleset személyi sérülés nélkül ritka, mint a fehér holló.
sorszám: 3642 (32573)
(előzmény: ADDI, 2005-06-28 17:11:29)

 
 
Matya
válasz erre | email2005-06-29 00:34:19
Te, semmi gond a részletekben válaszolással.
Hát ha lesz egy kis időm átugrok, de elhiszem, amit írtál, én is ilyen vagyok...:)))
sorszám: 3641 (32572)
(előzmény: furfarag, 2005-06-28 23:28:54)

 
 
furfarag
válasz erre | email2005-06-28 23:49:53
Látom, a nagytestvér figyel!!
sorszám: 3640 (32564)
(előzmény: vaughan, 2005-06-28 23:40:46)

 
 
vaughan
válasz erre | email2005-06-28 23:40:46
:-)
sorszám: 3639 (32562)
(előzmény: furfarag, 2005-06-28 23:28:54)

 
 
furfarag
válasz erre | email2005-06-28 23:28:54
Te,Matya.Gyere át 1x hozzám, és meglátod hogy mekkora szocis vagyok:-)
Én hobbiból javítom másét,és saját szocimotorom.
Bocsi,hogy többdarabban reagálok de most olvasom vissza a topicot:-))
Szombaton Agárdon a Skoda talin Suzukival voltam,és nem zavartak el:-))
sorszám: 3638 (32559)
(előzmény: furfarag, 2005-06-28 23:16:56)

 
 
furfarag
válasz erre | email2005-06-28 23:16:56
Hát igen. Nem szép tőlem,hogy nem szocival nyomulok,de ez van működő képes formában,de ha besz@rna mennék autóval a túrára,és nem keresnék kifogást:-))))
Szerintem,ha gyalog megyek akor is örülnek neked,nekem,vagy bárkinek.

"Lassan a szocimotoros túrákat ár kéne nevezni a szocimotoros oldal olvasóinak/hozzászólóinak túrájává.
" hát igen ez lessz avége,ha nem jöttök el a túrákra:-)

sorszám: 3637 (32556)

 
 
Matya
válasz erre | email2005-06-28 22:38:51
Most mondtam az MZ fórumban, mert arról ment a téma, hogy szept 8-10ig Szentesen Illegális Bál.Ha valaki akar jönni megteheti.Nem túl drága, de nagyon jó buli.
sorszám: 3636 (32549)

 
 
Buny
válasz erre | email2005-06-28 20:44:54
Én őgyanezt mondtam, csak én 4 évet adnék, mert kötelezővé tenném az A1-t is.
sorszám: 3635 (32532)
(előzmény: hygy, 2005-06-28 01:21:18)

 
 
ADDI
válasz erre | email2005-06-28 17:11:29
Vajon meddig lehet még ragozni a dolgot, avagy variációk egy témára: "A rendőrségi vizsgálatok szerint nem volt jogosítványa annak a 22 éves motorosnak, aki halálra gázolt egy 68 éves nőt hétfőn Esztergomban. A motoros nem adta meg az elsőbbséget a zebrán átkelni akaró idős nőnek. Az asszony olyan súlyos sérüléseket szenvedett, hogy a kórházba szállítás után elhunyt."
sorszám: 3634 (32519)

 
 
vaughan
válasz erre | email2005-06-28 11:08:54


Bambi mester!

régen hallottam felőled!

idén lesz-e Tiszacsegén verseny?
sorszám: 3633 (32498)
(előzmény: bambi99, 2005-06-28 00:15:46)

 
 
hygy
válasz erre | email2005-06-28 01:23:02
Bambi, te meg egy szoooot se szoljal. :) Multkor ha jol lattam az nagyon atepitett MZ volt amivel jottel :) mintha meg a feliratot is kicserelted volna hondara. :)))) Hihi

HyGy
sorszám: 3632 (32487)
(előzmény: bambi99, 2005-06-28 00:15:46)

 
 
hygy
válasz erre | email2005-06-28 01:21:18
En azt mondom, hogy kellene az a ket ev amit most megszuntettek, sot csak a ket ev kellene a pav vizsgat motorral el kellene felejteni.

Szoval a helyes ut az lenne, hogy szerezne egy korlatozott jogsit, azzal szepen 2 evig jarna. Ha motoros ember akkor tenyleg 2 evig motorozna es rutint szerezne. Ha hirtelen fellangolas volt, akkor nem szerezne nagyobb jogsit.
Ha a ket ev megvolt utana mehetne el korlatlan jogsira, ide mar csak ugy is az menne el aki tenyleg komolyan gondolja. (Persze ezzel sem szurnenk ki mindenkit, de meg sem az lenne, hogy valaki friss jogsival felul egy 1000-es gepre.)

HyGy
sorszám: 3631 (32486)
(előzmény: Pool, 2005-06-27 20:51:52)

 
 
bambi99
válasz erre | email2005-06-28 00:15:46
IGY VAN MATYA IGAZAD VAN!!!!!!!
sorszám: 3630 (32484)
(előzmény: Matya, 2005-06-27 12:59:08)

 
 
vaughan
válasz erre | email2005-06-27 22:43:31
:-)
sorszám: 3629 (32479)
(előzmény: Pool, 2005-06-27 20:51:52)

 
 
Pool
válasz erre | email2005-06-27 20:51:52
Hella!

Azzal én is egyetértek, hogy valamiféle értelmes szabályozás kell, de azért nem szabad túlzásokba sem elmenni. Így is nagy a bürokrácia, csak a legszükségesebb korlátok kellenének. Aki akar úgy is felül az ezres gépre még jogosítvány nélkül is...
sorszám: 3628 (32471)
(előzmény: Buny, 2005-06-27 20:43:27)

 
 
Buny
válasz erre | email2005-06-27 20:43:27
Én őgy emlékszem, hogy a németeknél meg van a lépcső, és ott van egy 37 kW-os kategória (vagy volt), és utána lehet csak tovább menni. Viszont elég derekasan be kell tartani a korlátokat, és a legtöbb esetben a gyártók már úgy fojtották, hogy csak nehézség árán lehessen nagyobb teljesjtményűre cserélni.
sorszám: 3627 (32470)

 
 
Matya
válasz erre | email2005-06-27 18:55:39
Értem én ,és bíztam benne, hogy így van.....:))
sorszám: 3626 (32462)
(előzmény: hygy, 2005-06-27 17:13:17)

 
 
Zsandatara
válasz erre | email2005-06-27 17:52:10
Lejtő - emelkedő... nem mindegy? Attól függ honnan nézed! :-))))
sorszám: 3625 (32458)
(előzmény: motomen, 2005-06-27 17:07:16)

 
 
hygy
válasz erre | email2005-06-27 17:13:17
Matya: sosem akartuk, hogy arrol szoljon, hogy csak szoci motorral lehessen jonni. Masresz eddig is mindig igyekeztunk alkalmazkodni a leglassabbhoz.

Egyszerűen "csak" a motorozásról.Olyan emberekkel, akik mellesleg szoci gépen kezdtek motorozni.És ülnek át a nagyobbakra.

Hat nem tom, nekem a motorozas a motorozasrol szolt, fuggetlenul attol, hogy mi kivel jon. Es talan ezt a tarsasagot az tartja ossze, hogy valaha szinte mindenki szocizott, vagy most is szocizik.
Es bevallom, ha sikerul nekem is egy nyugait venni, akkor a szociturakra a nyugatival fogok menni (fokent, hogy a vasarlashoz valoszinu el kell adni a jawa-t) de ettol meg emlekezni fogok a jawa-s, mz-s korszakomra, amik nagyon szep evek voltak, meg akkor is ha rengeteget szereltem, es volt hogy 1 nappal ertem kesobb fel a tobbikhez kepest.
sorszám: 3624 (32454)
(előzmény: Matya, 2005-06-27 12:59:08)

 
 
motomen
válasz erre | email2005-06-27 17:07:16
Érdi lejtő? Az nem emelkedő? :)))) Mea coulpa.
Akkor annak a szilánkjai voltak. Én már sötétben jöttem este, és szokás szerint elkedztem imátkozni. Baromi szar az a kanyar, de nem az íve miatt hanem mert nyomvályús és fel is van kaparva. Utána meg kis pesti kaland után mentem tovább a a 6os kivezetőjén. Eddig csak nappal voltam arra, nem különösebben sz*r. De éjszaka isten kisértés. Nem látni a vályukat. Kaminyont próbáltam előzni. Pislogok ki, nem látok, oldalaznék, és amint átbillenek a huplin, kilök a szembe sávba. Nappal még látom hol van, de éjjel csak akkor veszem észre ha dob egyet rajtam. Szóval aki pécsnek megy vagy jön be éjjel, az 90-nel már ne nagyon előzgessen mert meglepődhet azon a szakaszon.
sorszám: 3623 (32451)
(előzmény: Zsandatara, 2005-06-27 16:26:22)

 
 
Zsandatara
válasz erre | email2005-06-27 16:26:22
Régen jártam erre, így csak nyomokban olvastam az előbbi hozzászólásokat, nem is akarok véleményt kifejteni, csak pont a most vasárnapi élményem idevág, azt leírom. Párocskámmal a Velencei-tóról jöttünk hazafelé a jó kis MZ-mel, fölmálházva a régi hetesen. Érd előtt van egy nagy lejtő és annak a végén egy eléggé alattomos bal kanyar. Még a lejtő tetején megelőzőtt minket egy Kawasaki Z750, meglehetősen nagy sebességkülönbséggel. Lent a kanyarban utólértük, mert az út szélén fetrengett, a Kawa meg úgy beszorult a szalagkorlát alá, hogy hárman is csak bajosan rángattuk ki (hamar akadt segítő kéz, szinte mindenki megállt). A párom orvos, megnézte a gyereket, nagyon nagy mákja volt (be volt öltözve), külsérelmi nyom nem volt rajta, de volt eszméletvesztéses állapotban, és még mindig szédült. Kihívtuk a mentőket, a gyereket bevitték agyrászkódás gyanúval. Míg megvártuk, hogy a gyerek motorját is elvigyék az ismerősei, pont Furfarag állt meg mellettünk. Én már akkor nagyban szereltem az MZ kontakthibáját - nesze neked, megállok segíteni, oszt azután baszik elindulni. Na ez szoci fíling :-)))
A balesetet szenvedett gyerek egyébként - saját bevallása szerint - 15 éve motorozik, de ez az első nagyobb teljesítményű motorja. Idén vette vadonat újonnan - hát ezt most hamar le kellett raknia...
sorszám: 3622 (32449)

 
 
Matya
válasz erre | email2005-06-27 16:18:40
Lehet, nem tudom.Így, ahogy te írtad, sztem jobban fedi a valóságot.Már amennyire az elbeszélésekből kivettem.
Mellesleg én a Jawa-val is el mernék indulni messze szó nélkül.Persze vannak bizonyos kompromisszumok, de ezek az ésszerűség határán belül simán működhetnek.
Egy jó ismerősöm mondta egyszer egy másik közös ismerősünknek arra a megyjegyzésére reagálva, hogy "ő aztán sose köt kompromisszumot, akkor inkább nem csinálja amit kitalált", meg hogy "az olyan ember szolgalelkű", hogy az élethez szükség van kompromisszumokra, de a kompromisszum nem feltétlenül megalkuvás.És sztem ez így nagyon igaz.
sorszám: 3621 (32448)
(előzmény: GYOZOETZ, 2005-06-27 15:30:00)

 
 
GYOZOETZ
válasz erre | email2005-06-27 15:30:00
Hm..
Sztem felreertetted. A GS nem egy eromu, s szerintem o arra gondolt, h ezzel el lehet indulni messzire, felpakolva biztonsaggal. Nem kell szerelni.. De majd o reagal ra..
Egyebkent abban igazad van, h nem igazi szocitali mas motorok miatt, de ez a tarsasag nem is azert van egyutt, hanem mert egy nagy csalad, akinek van koze a szoci feelinghez. Ha a szo szoros ertelmeben vett tali lenne, az inkabb olyan veterantalis lenne sztem.
Ja es turan se megyunk tobbet 80nal..
sorszám: 3620 (32446)
(előzmény: Matya, 2005-06-27 12:59:08)

 
 
Öregapó
válasz erre | email2005-06-27 14:26:52
Nagyon nem értek eggyet azzal, hogy mindenki olyan mocira üljön, amilyenre akar. Először is, ha valaki motorral gázol, a vétlen gyalogost nem vígasztalja, hogy a motoros is megnyúvadt. Azt a drága autó tulajdonosát sem vígasztalja, akinek a karambolból eredő kárát a biztosító csak részben fizeti.Magamat is féltem, nem szeretném, hogy egy rutintalan ifjonc akinek csak pár óra tanvezetési gyakorlata van, egy két és fél mázsás jószággal lepöcköljön az útról. Tulajdonképpen sajnálom azt a fiatalt is, aki csak egy picit hülye, de nem lenne nevelhetetlen, csak megy a többiek után, nem is gondolja eléggé végig, mit csinál. Legalább a jogszabályokkal próbáljuk visszafogni ezeket.Ilyen erővel a kisgyerekek keze ügyében is ott lehetne hagyni minden éles, szúrós tárgyat, mondván aki hülye haljon meg.Annak legalább csak ritkán sikerülne az ismerősök torkát elvágni. Én egyébbként a kategóriákba belevenném nemcsak a köbcentit, teljesítményt, hanem a moci súlyát is.
sorszám: 3619 (32438)
(előzmény: Atilla, 2005-06-27 12:50:52)

 
 
Matya
válasz erre | email2005-06-27 12:59:08
Furfarag!
Sztem ott a bibi, már eleve, hogy neked azért kell 500as motor, mert SZOCITÚRÁKRA jársz.....Ne b..sza már meg, hogy a szocik tempóját csak egy 500as géppel lehet tartani....Mindenesere elgondolkodtató a dolog azt hiszem.Félre ne értsetek, de ha olyan tempójú a túra, hogy ekkora motor kell hozzá, ott már régen nem a szoci-érzésről szól a mese.Egyszerűen "csak" a motorozásról.Olyan emberekkel, akik mellesleg szoci gépen kezdtek motorozni.És ülnek át a nagyobbakra.
Én úgy gondolnám, hogy egy szocimotoros túrának arról kéne szólni, hogy szoci motorokkal utaznak emberek, 70-80as tempóval.Mert ugye valljuk be, azt kényelmesen lehet tartani azokkal a motorokkal is.
Lassan a szocimotoros túrákat ár kéne nevezni a szocimotoros oldal olvasóinak/hozzászólóinak túrájává.
De ti tudjátok.Viszont így a vége csak saját magatok áltatása lesz, hogy mekkora szocimotorosok vagytok.Ezen az alapon tulajdonképpen bárkit szocimotorosnak lehetne nevezni, mert azért az emberek nagyrésze azokon kezdett motorozni.
Nekem is van rizsem, de szocitúrára eszembe nem jutna azzal menni.Akkor Jawa 250, és 70-80-as utazó, időnként pini az árokparton, stb.AZ a szoci érzés.
Nem akartam senkinek a lelkivilágába gázolni, de ott volt a kulcsszó a hozzászólásodban, azt hiszem.
A megalomániával én sem értek egyet.Nagyobb motor még nem jelent nagyobb motorozási élményt.Illetva ha valakinek igen, akkor az inkább már csak adrenalinvadász.
sorszám: 3618 (32431)
(előzmény: furfarag, 2005-06-27 10:48:48)

 
 
Atilla
válasz erre | email2005-06-27 12:50:52
Hello

Szerintem, nem kell minden jót elrontani! Átvettük ezt az idióta amerikai (meg már európai) gondolkodásmódot! Amúgy is túl szabályozott világban élünk, lassan eljutunk oda, hogy már nem is lehet benne élni! Odáig fog fajulni a dolog, hogy megszületsz betesznek az inkubátorba, azután meg ki se vesznek nehogy valami bajod legyen, mert az ugye drága! (Csak még meg kell oldani, hogy, hogy lehet inkubátorban dolgozni!)
A pénzről szól az egész, Nem csak arról, hogy 20-szor menj vizsgázni, hanem hogy fizesd a TB-t, meg a rengeteg adót, baleset ne érjen, beteg soha ne legyél, és a nyugdíjazásod napján hirtelen halj meg! De hol van itt a szabadság?
Ha valaki kiszámolná, hogy a bővülő motorkerékpár piac többet hoz a konyhára, mint amit a balesetek elvisznek, még jogosítvány se kellene! Ezen múlik az egész!
Szerintem mindenki olyan motorra üljön, amilyenre akar, ha hülye és megdöglik, hát akkor megdöglik! Úgysem lehet megoldani, hogy csak olyan motorozzon, akinek rutinja van! Ha ma levizsgázok, és nem ülök motorra soha, 1 év múlva annyi rutinom sem lesz mint ma van, és simán kapok nagyobb kategóriára jogsit. Szemfényvesztés, meg pénzszedés az egész!
Egyébként aki szeret motorozni, az szerintem is mindegy milyen motoron ül.
Most divat lett a motorozás, több a divatmotoros, törvényszerűen több köztük a hülye is. Majd kimegy a divatból ez is, és akkor marad az, aki tényleg azért motorozik mert szeret!

Üdv Attila
sorszám: 3617 (32430)

 
 
furfarag
válasz erre | email2005-06-27 10:48:48
Csőváz
Én ezt a megalomán trendet nem értem!A motorosok célja a leg-leg-leg nagyobb cm3 elérése?!
Szerintem mostanában senki nem gondolja át,hogy mire veszi a motorkerékpárt.
(Van aki hobbiból vagy közlekedési eszköznek, és van aki a szerelés kedvéért:-)) .)
Én egy 500cm3-es gépet hajtok,de elég lenne egy 350-es is,ha nem járnék Szocimotoros túrákra:-))Én egy rigán is tudom élvezni a motorozást:-)
Pedig vehetnék akármekorát 20-év motorozás után.
Lehet hogy ezek a gyors mókusok nemis a motorozást,hanem a sebességet szeretik??
sorszám: 3616 (32423)
(elözmény: GYOZOETZ, 2005-06-26 01:31:18)

 
 
Sylwer
válasz erre | email2005-06-27 10:31:05
Én nemvagyok motoros, még nem...ezért vettem egy T5-ös Pancsit. Apu szerint ez egy barátságos motor, meglehet rajta tanulni motorozni, a súlya a mai mkerékpárokkal vetekszik, egyedül a motor erőssebb az újakon. Nos, a mai fiatalok micsinálnak???-hogy volt ált. iskolai osztálytársam idézzem (ö profi motoros): "Leteszik a jogsit - nagynehezen - rutin nincs. Mivel manapság fillérekért (részletre) megvehet akárki egy combos kis gépet, Ő a naggycsávó. Aztán amikor menőzik, csak kicsit húzza a gázgart hátrébb mint kellene, egykerék, aztán a motor is törik, a gyerek is törik." - Ő javasolta nekem, hogy kezdjek valami kisebbel. És megmondom őszintén, örülök, hogy egy Pannónia gazdája lehettem...
sorszám: 3615 (32420)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2005-06-27 09:52:22
igen, ismerem! nagyon szép hely, aki akar, mehet gyorsan is - de csak kanyartól kanyarig.
Másik ilyen jóság a 811-es Etyektől Lovasberényig. Nagy kihalt út, százéves fasor, meg minden, és minden kanyarban két-három koszorú a fákon!
Asszem, akinek nincs türelme 80-al menni, az inkább kerülje az efféle harmadrendű utakat. :-)
sorszám: 3614 (32417)
(előzmény: ADDI, 2005-06-27 00:04:20)

 
 
vaughan
válasz erre | email2005-06-27 09:48:45
:-)
sorszám: 3613 (32416)
(előzmény: Matya, 2005-06-27 01:26:07)

 
 
Matya
válasz erre | email2005-06-27 01:26:07
Hát erre mit mondjak.A családját sajnálom, nekik szörnyű lehet.De ha valakinek ennyi esze van csak.....
sorszám: 3612 (32407)
(előzmény: ADDI, 2005-06-27 00:07:03)

 
 
ADDI
válasz erre | email2005-06-27 00:07:03
Na tessék, most olvastam az alábbi hírt. Pont erről beszélek,no comment:Száz métert repült és szörnyethalt az a motoros, aki 170 kilométeres sebeséggel lecsúszott az elkerülő út építés alatt álló szakaszáról vasárnap, a kora esti órákban Pécsett, a Pláza közelében, értesült a HavariaPress. A fiatal motoros valószínűleg motorjának teljesítményét akarta kipróbálni az építés alatt álló szakaszon, de nem vette észre, hogy az aszfaltozott rész idő előtt véget ér. A szerencsétlenül járt férfi a szemtanúk szerint száz métert repült járművével együtt, majd a földre érkezés után szörnyethalt. A baleset körülményeinek vizsgálata jelenleg szakértők bevonásával zajlik a baranyai megyeszékhelyen.
sorszám: 3611 (32405)
(előzmény: ADDI, 2005-06-27 00:04:20)

 
 
ADDI
válasz erre | email2005-06-27 00:04:20
Én ma délután vittem a családomat a négykerekű gépjárműtechnikai eszközzel Budapestről Tinnyére, aki ismeri a környéket, az tudja, hogy vannak tempós kanyarkombinációk, emelkedők, lejtők felváltva, szóval igazoi élménymotorozást lehet csinálni, vagy kevésbé szerencsés esetben az erdőben landolni. Legalább 15 motor előzött meg, a srácok húzták a gázt keményen. Én pedig már csak azt figyeltem, hogy mikor fognak a szemem láttára ütközni a szembe jövővel, vagy eldobni a gépet a következő kanyarban. Ez nekem már nem a motorozás kategória, hanem az, amikor a hülyeség akaraterővel párosul. Mellesleg engem is veszélyeztet a dolog, úgyhogy csak ésszel érdemes tekerni a gázkart, persze sokaknak van szerencséjük, de vajon meddig?
sorszám: 3610 (32404)
(előzmény: szillaci89, 2005-06-26 22:59:40)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2005-06-26 23:54:44
Mondottam: olyan 50cc-s motor, ami max 45km/h-t megy, ma Magyarországon nem kapható. Az utolsó ilyen talán a simson s50n volt, speciálisan magyar piacra gyártották, 9 fogú első lánckerékkel. :-) Szóval a kérdés itt nem az, hogy fölemeljük-e vagy sem, hanem hogy kell-e nekünk ilyen kategória, vagy sem. Jelen pillanatban ugyanis (a babettás falusi nénitől eltekintve) bárkit a falhoz lehetne szegezni, aki rendszám nélküli motoron jár. Ezért nem tartják be a kategóriákat az emberek. Nem is lehet. No meg azért sem, mert ha akarnák sem kaphatnának rendszámot az AF-1-ükre meg Pegasojukra, mert ez a szemét állam egyszerűen nem ad, még akkor sem, ha lecsengeted a horrorisztikusan magas regisztrációs díjat, mert jujj, hát az füstöl, még a végén megfulladnak a rigók a fán. Ezt a problémát meg nem lehet besöpörni a szőnyeg alá, mert kurva sok ilyen motor van használatban. Vagy föl kéne emelni az M-et, mint Németországban (ott már valahol 125cc-nél van a leichtkraftrad), vagy lehetőséget kell biztosítani az embereknek arra, hogy legalizálják a 125-ösüket (meg a simsonjukat, ami ugye szintén gyorsabb, mint 45kmh), és utána szépen ki lehet szedegetni a rendszám nélkül őrjöngő hülyegyerekeket.
Az meg, hogy a haverod nem motorozott, hát így járt. Sajnos azt mégsem lehet elvárni az emberektől, hogy az A tanfolyamhoz vezetői gyakorlatot igazoljanak. :-) Megj. azért gyorsan bele lehet ám rázódni a dologba, tényleg csak egy kis önuralom kellene hozzá. Esetleg lehetne egy olyan variációt is csinálni, hogy új motort friss jogsisnak csak 20kW-ra lefolytva adhassanak el a kereskedők, és ezt a folytást csak a bejáratás (mondjuk 1000km de min. egy hónap) után vegyék ki. Ilyesmi is van Németországban, bár nem tudom, hogy ott pontosan hogy működik a dolog... de ha megnézel a mobile.de-n egy keresést, ott figyelnek a 20-25kW-s 650-es gépek. És az ott tényleg annyit is, a német nem gagyizik a forgalmival.
sorszám: 3609 (32403)
(előzmény: szillaci89, 2005-06-26 22:57:19)

 
 
szillaci89
válasz erre | email2005-06-26 22:59:40
De egyáltalán mi a jó abban, hogy közúton versenyzik valaki valakivel???
sorszám: 3608 (32398)
(előzmény: hygy, 2005-06-26 22:52:09)

 
 
szillaci89
válasz erre | email2005-06-26 22:57:19
Azt sem tartom jónak, hogy (elnézést kérek, ha valakit megbántok)milliomos anyuci és apuci alálöki a kisfia alá 14 éves korában a "lepapírozott" 150-es Aprilia robogót, vagy legrosszabb esetben 180-as Runnert, és minden tapasztalat nélkül száguldozik 100km/h felül. Amúgy a robogósokra sokan panaszkodnak, amiatt, amit művelnek a forgalomban. Én is változtatnék a kategóriákon, de ha az M-et feljebb emeled az sem jó, mert akkor lehetséges, hogy nagyobbakat is vezetnének, mint most pl 200cm3. Az mindenképpen jó ötlet, hogy az Ak-t feljebb kéne emelni. Szerintem 500cm3-re elég lenne és akkor már jóval több motor beleférne. A jogsi nem úgy van, hogy ha 16 évesen megcsinálod az A1-et akkor két év vezetői tap. után mehetsz A-ból? Mellesleg ez is hülyeség, mert van egy rokonom már letelt neki a 2 év, vagyis papíron, mert nem volt pénze 125-ösre, úgyhogy nem vett, de már vihetne személyt papíron, de a valóságban nincs semmi tapasztalata...
sorszám: 3607 (32396)

 
 
hygy
válasz erre | email2005-06-26 22:52:09
Azt tudom, hogy iden a 3. ismeros tori ossze magat, firss jogsival/motorral sot olyan is volt aki nagyobbra valtott.

KURVARA VIGYAZZATOK!!! Meresz oreg motoros nincs, csak oreg motoros.
Ha nem birsz masik utan menni akkor ne menj, nem az o szorakoztatasara motorozol, hanem a sajat magadera.

HyGy
sorszám: 3606 (32395)

 
 
szillaci89
válasz erre | email2005-06-26 22:44:22
Ez is más volt régen. Azt hiszem, hogy apa 16 évesen megcsinálhatta korkedvezménnyel a motorra a jogsit, korlátozás nélkül.(igaz, hogy akkor még nem voltak ilyen gépek, mert neki is 350CZ-je volt 22Le-vel:). De aki hülye, az akkor is hülye volt, aki nem, az nem azóta vezet még egy balesetet sem csinált, szóval itt nem volt fokozatosság, de mégsincs baj.
Pl.: van egy srác Simoval kezdett, utána 125-ös Tz, 250-es Etz és tavaly vett egy CBR-t 1000 köbciset, több éve járt streetfighter iskolába (Etz250), elég jól tud vezetni, bár nem normális, mert megy mint az állat, de ez megint más téma, hogy 100-ból max 10 ember tudja megállni, hogy ne húzza egy versenymotornak, nem sokan mernek felülni mögé.
sorszám: 3605 (32394)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2005-06-26 20:19:09
Az Ak nemzetközi. A T, M, K a nemzeti kategória.
Az viszont már egy másik kérdés, hogy a nemzetközi jogsiba nekem nem tudták bevezetni a korlátozást, szóval külföldön vezethetek én is 1000-es sporttúrát. ;-) Sőt, ha egy évre külföldre megyek, fél év után honosítanom kell a magyar jogsim, és korlátlanra írják majd, ha pedig visszajövök, azt hazudhatom, hogy külföldön megcsináltam a nagy kategóriát, tessék, itt a külföldön kiállított nemzetközi jogsi igazolásul, és akkor ez a buzi állam nem tud lehúzni a két különbözeti vizsgadíjra, hehehe.
sorszám: 3604 (32380)
(előzmény: motomen, 2005-06-26 16:14:50)

 
 
motomen
válasz erre | email2005-06-26 16:14:50
Nincs ebben nemzetközi szerződés. Egy ország a saját területén ezt szabályozhatja. Pl az A kor is nemzeti kategória. Igy hívják illetékes helyeken. De pl olaszban 21 éves kortól lehet autót vezetni de mocit 18tól. Bár ez lehet hogy csak kiskategória... Minden gond nélkül be lehetne vezetni, csak gazdasági érdekeket sér. Az autó piac stagnál, viszont a motoros piac idén 40%-al bővült. Ezzel együtt adó és egyébb ilették dijjak, reg. adó... Arról nem is beszélve hogy hiába motorok kis fogyasztással mégiscsak növekedett a benzin fogysztás. Éppen most jelnetették be hogy annak ellenére hogy rekord vagy közel rekor a benzin ár, növekszik folyamatosan a felhasználás. És a legjobb hogy nem gazdasági célból nő a felhasználás... Szóval sír a szánk, de van rá pénzünk. Ez a statisztika.
sorszám: 3603 (32365)
(előzmény: Zapkorte, 2005-06-26 11:48:58)

 
 
pumukli
válasz erre | email2005-06-26 15:13:08
Egy kezdő motoros 250 km/h-val, fékezés nélkül robbant bele a Golfba. Mindkét első ülésen ültek.
sorszám: 3602 (32362)
(előzmény: pumukli, 2005-06-26 15:10:51)

 
 
pumukli
válasz erre | email2005-06-26 15:10:51
Saját kárára joga van hülyének lenni. De nézd meg ezt a képet! KATT!
sorszám: 3601 (32361)
(előzmény: vaughan, 2005-06-26 14:54:07)

 
 
vaughan
válasz erre | email2005-06-26 14:54:07
a demokráciában mindenkinek joga van hülyének lenni!
aki feléri ésszel az úgyis a fokozatosság mellett foglal állást, aki meg nem...

sorszám: 3600 (32360)
(előzmény: vaughan, 2005-06-26 14:52:00)

 
 
vaughan
válasz erre | email2005-06-26 14:52:00
szeintem hulljon a férgese!!!

bár a férgese rossz fényt vet a többi motorosra is...
sajnos...
sorszám: 3599 (32359)
(előzmény: Buny, 2005-06-26 14:00:25)

 
 
Buny
válasz erre | email2005-06-26 14:00:25
Nem hiszem, hogy ez ennyire bonyolult lenne. Ki kéne mutatni statisztikával, hogy ez biztonságosabbá tenné a motorozást, az importőröket, hogy így egy köztes teljesítményű gépet is el tudnának adni, ha van ilyen a palettán.
Ezek után csak egy olyan szervezet kell, amely meggyőzi a rendelet alkotót, hogy szükség volna még egy kategóriára, ha már a mostanit nem lehet változtatni az egyéb szabályok miatt.
sorszám: 3598 (32357)
(előzmény: Zapkorte, 2005-06-26 11:48:58)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2005-06-26 11:48:58
Én úgy tudom, hogy a kategóriákat nemzetközi egyezmény szabályozza. Esetleg megpróbálhatod meggyőzni a KFF-et, hogy indítványozza ezek megváltoztatását a megfelelő fórumon, de én személy szerint nem tartom valószínűnek, hogy erre ráfeszülnének. Nekik ebből semmi előnyük nem származik, viszont egy csomó munka, tanulmányokat készíteni, kerekasztalbeszélgetéseket összehívni, rendeletet fogalmazni, az összes oktatót, biztost, forgalmi rendőrt átképezni stb. stb. ahhoz hogy ezt így végigverjék, nem kis elhivatottság kellene, de az ilyesmit közalkalmazotti berkekben lámpással kellene keresni. (Tisztelet a kevés kivételnek.)
sorszám: 3597 (32354)
(elözmény: GYOZOETZ, 2005-06-26 02:19:49)

 
 
Buny
válasz erre | email2005-06-26 10:04:58
Elszámoltam magam, mert én 14 éves kortól indítottam a smkp-val, onnan két év a 125, majd 2 év A korl., így jött ki nekem a hat év, az idősebbeknek meg maradna a 4 év, mégha rutint nem is szerez, mert egy métert sem megy, legalább gondolkodik azon, hogy kell-e ez neki?
sorszám: 3596 (32353)

 
 
motomen
válasz erre | email2005-06-26 03:18:39
Én is kötelezővé tenném a kötelező két évet A kor-ban. Van pár ismerős aki most nem rég-1-2 éve a nagy motoros hullámban kezdtek mocizni vagy éppen most vettek nagy mocit. Persze első gépnek 600 meg szupersport gépeket. Állandóan arról szól a fórum hogy most éppen ki zuzta össze magát. Most is éppen egy srác van intenzíven már egy hete. Persze ők meg vannak győződve milyen frankó motorosok, és szeretnek száguldozni. Mondjuk az nem rossz hopgy ezt legalább a ringen csinálják. De néha dobogókő, mátra... És szerintem ezek az esetek mind a gyakorlatlanság. Van egy srác aki most ujságolta hogy már sokszor esett úgy hogy blokkolt az első kerék mert elfékezte magát. Szerintem ez elég gáz... Nekem is volt már első kerék blokk valami szar úton de azon kívúl hogy rajzoltam egy méteres furcsa betüt az aszfaltra, nem történt semmi. A különbség hogy kettőnk között van 6 év eltérés rutinban. Ezek azok amit meg kell tanulni és jobb ha kismotoron teszi az ember.
sorszám: 3595 (32351)

 
  Összesen: 170 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu