:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Csevegő (kötetlen) - új hozzászólás Összesen: 170 oldal
Udv!
Sztem eloszor nezz utana tudsz-e szerezni egy komplett blokkot az osztrakoktol v nemetbol. Ha netan ez lenne, akkor eri meg megvenni, de akkor is max 120-150eHUFert
tike
u.i.: Ha jol emlexem egy vez.muszij kb 40-60ropi, a kuplunglanc 15-20.
Hali!
Én ehhez a fúzióhoz offtopic leszek azért ragadtam billenytűzetet, hogy ha jártok keltek a neten vagy a nagyvilágban érdekelne engem szerelési könyv Honda CR 250R hez 1988as a motorom. Nem azért mert annyira nem boldogulnék vele, mert már felújítottam kotta nélkül hanem hogy meglegyen. Új ára egy ilyennek kb 7-8 ezer forint. Neten ha valaki talál akkor szívesen letötleném mondjuk ingyen, :D illetve kéz alól megvenném jutányos összegért a könyvet. Cserébe fel is tudom ajánlani az általam felhalmozott sokféle típushoz való szereléi könyveimet.
Üdv: Gyöszi.
Sajnos a fúziós erőműhöz nem normál hidrogén kel, hanem ún"nehéz" hidrogén, aminek az atommagja tartalmaz egy plusz neutront. Ezt vízbontással beszerezni nem lehet egyből, mert valami nagyon elenyésző része az össz felszabaduló hidrogénnek. Előbb össze kell ezeket gyűjteni . Akkor pedig már egy helyen vannak, tehát ha átterjed rájuk a fúzió, robbannak.Lehetséges, hogy a fúziós energiát máshogy fogják felszabadítani, mint amivel most kísérleteznek, de a probléma mindig fenn áll.egyszerre csak kevés hidtogént szabad egyesíteni, a többit távol kel tartani az egyesülőktől. A hasadásnál az egyik anyagról a másikra a hasadást részecske viszi át, a részecskéket le lehet fékezni(grafit) , De a fúziónál az egyesülő energiája egyesíti a következőt, ezt az energiát nem lehet fékezni, legfeljebb valami szuper hőszigetelő anyaggal. Viszont hogy lehet egy hőszigeteanyagot rávenni, hogy beeresszen a szerkezetébe hidrogént, mint egy szivacs, és ezt az elnyelést szabályozhatóan tegye, ráadásul a hővezető képességét is szabályozni kelene.Vagy olyan elválasztó teret kellene létrehozni, ami szabályozható mennyiségű hidrogént átenged, de energiát nem. Bonyolult kérdés ez... A hidrogén tartálynál fentartom, nem a vastagság számít, hanem a szilárdság. Napjainkban nagyon fura anyagok vannak. Ötvözik a fémek, és a polimerek tulajdonságait, olyan, mintha kristály szerkezetekből alkotnánk láncot. Hihetetlenül erősek. De erről nem tudok sokkal többet, nem vagyok vegyész.Az biztos, hogy a kevlár páncél autok töredék súlyuak a régieknek, és épp olyan erősek. A magyarok is elkezdtek, vagy el akarták kezdeni ilyen gyártását.
A feketedobozzal csak vicceltem.
A fúziós erőműhöz nem kell külön hidrogén tartály. Pár gramm hidrogénnel elüzemelne pár napig. A szükséges hidrogént pedig elő lehetne állítani vízbontással, így elkerülhető a baleset. Szerintem a végső megoldás a fúziós energiára nem az lesz, ahol ma tapogatnak.
A hidrogénmotornál ha a hidrogént gáz formában tárolod, akkor sokkal kevesebb fér el benne, mint cseppfolyósítva, ezért minden kilométerbe tankolni kellene. Meg ebben az esetben is vastagfalú rárolóeszköz kell a túlnyomás miatt.
A fekete doboz a szilárdságát a méreteinek köszönheti. Na persze azért biztos erősebb és drágább anyagból is van, mint a repülőgép. Ilyen kicsiben a repülőgép is többet bírna.
Hát, azért a hidrogén bombának is van sugárzása. És nem csak az indítására használt atombombának. Gamma sugárzása van, ami egymagában nem maradandó sugárzás mint a részecske sugárzások, de másodlagos sugárzást okoz a hatása alá került anyagokban(akkora teljesítménynél mint egy fúziós robbanás, a fertőtlenítésre használt gamma sugárzás nem okoz ilyesmit), azok aztán már maradandó sugárzást okoznak.Ezért nem létezik teljesen"tiszta " nukleáris bomba.A fúziós reakció szabályzására egyetlen járható út van azt hiszem: Egyszerre csak kis menyiséget gyújtanak be. Nagyfrekvenciás lézerek elvileg képesek akkora hőmérséklet előállítására, ami elindítja a fúziót.És itt a balasetveszély forrása. Meghibásodás esetén elképzelhető, hogy annyi hidrogént egyesül, amennyinek az energiája már be tudja "gyújtani" a távolabb lévő tartályt is.Ekkora hőenergiánál már semmilyen hőszigetelés nem segít ilyenkor.Csak az a megoldás, ha a hidrogén tartály messze van az "égés" tértől.A gázos motornál a hidrogén tartály fala nem kell hogy vastag legyen, elég ha erős. Napjainkban hihetetlenül erős anyagokat tudnak csinálni, erőssebbet könnyebbet mint az acél. Lásd kevlar(vagy hogy írják). Viszonylag könnyű tank is elképzelhető.Valóban cserélhető palack lenne a tank, a robbanás veszély csökkentésére.Erről egy gondolat: Ha a repülőgép fekete doboza elpusztíthatatlan anyagból van, miért nem készítik abból az egész repülőt?!!!:)))
Szívesen megnézném az alkoholos autókat Brazíliában, csak jó lenne ha valaki fizetné a tanulmányutat!:)))
Szerintem nem lenne balesetveszélyes, ha szabályozni tudják. Ekkor még véletlenül sem szabadulhat el a reakció. De persze először csak nagyon nagyba tudják majd megcsinálni ami csak épületbe fog beférni. Sugárzási probléma nincs, ez nem atombomba hanem "hidrogénbomba". A végterméket a Héliumot simán ki lehet engedni a környezetbe. Kíváncsi vagyok, mikor majd az újságok nem a megnövekedett szén-dioxidról, hanem a Héliumról fognak írni, mondjuk 50 év múlva. Vajon a hélium milyen hatással lesz a klímára? Elvileg semleges nemesgáz, tehát nem vagy csak nagyon nehezen lép reakcióba. De aztán ki tudja mit okozna...
Egyébként én is arra gondoltam, hogy árammal vizet bontanak, a Hidrogént cseppfolyósítják és aztán ezt lehet tankolni. Persze nem hagyományos módon, hanem mondjuk palack cserével. Ezzel csak az a baj, hogy biztonsági okokból nagyon vastagfalú tartájt kellene csinálni, ami nehéz lenne. Motorkerékpárokpa csak pár literes palackot lehetne rakni és 50-100 kilométerenként kellene tankolni. A dugattyús motorok simán megmaradhatnak. Bár a Hidrogén elég hevesen ég, de már kikisérletezték, hogy az égést hogy lehet kordában tartani. Erről doktori disszertáció a Műegyetem könyvtárában is van, nagyon igényesen megírva, még 1976 ból.
Egyszer látogass el Brazíliába, ott csak alkohollal megy minden. De vannak más országok is ahol már alkohollal mennek.
Hát, a a fúziós energia nem lenne rossz, de közuti járművekben még jó darabig nem lesz felhasználva. Egy dolog, hogy még nem tudják szabályozni( bár úgy tudom, nem járnak messze a megoldástó), a nagyobb baj, ha az illető jármű balesetből kifolyólag felrobbanna, bármilyen kevés lenne benne az üzemanyag, csak egy hidrogén bomba lenne, ha pici is. Pár száz méteres távolságban biztosan nem lehetne élni pár tíz évig a sugárzás miatt.Viszont egy fúziós erőmű áramával bonthatnánk vizet, a hidrogénnel elmenne rendesen a moci, csak baromira meg kelene tervezni a robbanás eleni védelmét. De ez még kivitelezhető.Nekem egyenlőre az alkohol a kedvencem. Ha már én nem ihatok, legalább a motorom igyon!:)))
Szerintem ennyi pénzért nem szabad megvenni azt a motort, mert kell rá mégegyszer ennyi. Osztom Vaughan véleményét, hogy inkább más irányba keresgélj!
Sokan azt mondják, hogy a technika már megvan, de várni kell, mert el kell adni még először a kőolajat. Ez szerintem nem teljesen igaz, mert a kőolajat felhasználja a textilipar a gumiipar és még sokminden más iparág is. Tehát a kőolajat így is úgy is el tudják majd adni.
Hello!
Hát Braziliában néhány évtizede alkoholt használnak. A nagyvárosokban kocsmaszag van a sok autó miatt. Egyszer régen én is kipróbáltam a tisztaszeszt a Simsonomba. Mikor hazamentem anyám azt kérdezte, hogy mit kerestem én kocsmába. Szerintem simán fel lehetne váltani a benzint alkohollal. A benzinszűrőmet megette egyébként. Fúvókacsere meg egy két kis apróság és kész is. Egy kicsit kisebb lenne a teljesítmény, de jobb lenne a belső hűtése és a kompressziótűrése is jobb az alkoholnak. Brazíliába sok a nádcukor, abból csinálják, ha jól tudom.
A hidrogéncella is egy megoldás.
A biogázt járműveknél szerintem el lehet felejteni.
Szerintem a jövő a fúzióé.
H + H = He + energia
Ez a reakció játszódik le a napba is. Egy csepp vízből jónéhány megawattot lehetne kihozni. Probléma, hogy ez a reakció rettenetes magas hőmérsékleten zajlik le és szabályozni is tudni kellene. Meg járműbe szerintem eleinte nem raknák be. Először energiát állítanának elő belőle erőművekben, az autók pedig mehetnének áramra. Állítólag kifejlesztett a Hitachi egy új aksit amit pár perc alatt fel lehet tölteni. Egyik probléma ez volt az aksikkal. A másik hogy elég nehezek, nagyok. De majd lesz kisebb is. Aztán ahogy fejlődik a technika, a fúziót meg tudják csinálni kicsibe, akkor aztán szerintem lehet majd minden autóba egy ilyen erőmű. Azért ehhez még kell jónéhány év, és először nagyban fog sikerülni az biztos.
Pool
A GPZ 550 es nem két hengeres? Hát hogy mennyit ér és mennyiért lehet rendbehozni azt kérdezd meg egy tapasztalt szerelőtől.
hát ha csak fúrni nem kell...
a kétszáz kibeb@szott sok!!!
ember!az egy széthajtott "valami..."
én nem venném meg!
egy kicsit még gyüjtessz a pénzhez s 400.000Ft körül már használható motort tudsz venni. mondjuk egy XJ600, vagy CB750. ha 500-as kell akkor CX500-V2.
Köszönöm a hozzász.-t a motor ára alku kérdése most 200000 ft-nál tartunk! Ha nem kell furni akkor kb szerinted mennyi az annyi kb?
ha 50.000Ft-ért adják akkor vedd meg s két év alatt szépen lassan össze tudod rakni! ha drágábban adják felejtsd el!!!
egy négyhengeres motor gépmunkája minimum 100.000Ft ! a többi alkatrészt ha bontóból be tudod szerezni szerencséd van. de az sem két hét alatt fog sikerülni!!!
dönts józanul!!!
ha kevesebb pénzed van s motorozni szeretnél inkább vegyél egy jó MZ-t!!!
Sziasztok!
Lenne 1 ?-em. Adott egy kawasaki GPZ 550-es 1984-es évjáratú, új gumik javított első telók, új fékbetétek, új feszszab.
Hibái: lefúj a gyűrűk melett a henger, verérműlánc megnyúlt, feszítő és a rezgéscsillapító cserére szorúl, kuplunglánc kuka, váltókar tengely lóg a házban(perselyezni kell), szívócsonk gumik repedezettek (csere), hajtólánc rossz.
A kérdés: Érdemes-e vele foglalkozni (megvenni) és ha igen kb mennyiért?
Kb mire lehet számítani a javításnál (forintban) ?
Előre is köszi a hozzászólásokat!
A németek a II. világháborúban jópár autójukat átállították alkoholosra. Ez valószínüleg most is menne, akár mororkerékpárra is.Lassan talán még házilag is megérné a dolog, jó kis krumpli szesszel, csak az adóhatóság ne kavarna be.... Mesterséges üzemanyagokat, esetleg még mesterségesen elő állított gázt is el lehet képzelni, úgy tudom, ezekkel is folynak kísérletek. Az a kérdés, hogy a mesterséges üzemanyag előállításához szükséges energiát hogy állítják majd elő környezet barát módon, de ez már a követkető kérdés.Motor kerékpárnál nagyobb járműveknél már van pár olyan prototípús, ami közvetlenül energiát alakít át mozgási energiává. (úgy nevezett "UFO" motor)Ezen kívül folyamatosan fejlesztik a villany motorokat, akumlátorokat. Egyenlőre csak közepes eredménnyel.(szerintem).Dióhéjban ennyi...
Sziasztok!
Lassan 3 órája olvasgatok itt visszafelé. És egy kérdés kimaradt, pedig engem nagyon érdeklne. Köztudomású hogy a köolaj mint olyan "hamarosan" elfogy. Motoroknál tudtok e olyan fejlesztésről ami az alternatív üzemanyagfelhasználás felé mutatna?
Segítségeteket elöre is kösz.
Jorgat
Oké.Azért remélem nincs harag?!Üdv.
Jól van, mert akkor visszamondom az egészet.
Köszi a fáradozásod buny kolléga,de úgy néz ki,hogy már nem.Pontosan majd a jövőhéten derül ki.Üdv.
Aktuális még a dolog a motorral?
Czövi a marika néni számát meg tudnád nekem adni?Köszi.Üdv.
Ja és a lóvét majd kiviszem neked valamikor,mert a következő túra lehet nem jön össze.
Szerinted??
Tudom vannak emberek akik nem távolodnak el a motoruktól,mert szerves részüket képezi a vas.Tudod,mint a kentaurok:-)))
Most direkt csinálod,vagy falsot szívsz alapjáraton?!!:-))
Szúnyogriasztóra gondoltál? :-)))
Dolphi!
Megmondom őszintén, hogy a szemünkben egy kicsit sáros vagy, mert tudod a számom, azt írtad kinézel, aztán valahogy ez így is maradt. Hát ezért. Ja, és a múltkor válaszra sem méltattál!Ha esetleg erre tévedsz, minimum egy fagyi torta!:)))))))))))
tike!
Van riasztód a motorban??
Te hol élsz? Még cikk is van róla:-))
szevwa!
én erről lemaradtam...
buktál? ha irsz akkor biztos egyben maradtál!
motor?
Napsütéses szép jó napot!
Mit nevezünk maradandónak? Már lassan egy év telt el és a vállam még fáj. Nem tudom, hogy lesz-e valahajobb, de hát ez van. Azt mondják ez egy hosszabb folyamat. :-(
Külsőleg semmi nyoma semminek. Az izomzat is visszafejlesztve a vállamra. :-D
Nem bírom motor nélkül. Ha minden igaz a napokban újra motorra ülök és kezdem elölről a tanulgatást és a félelem legyőzést.
Csak anyagilag is rendbe kellett jönnöm. Új kabát, új kesztyű és még egy nadrágot kell szereznem. Az is meglesz napokon belül.
Tudod: "Mazsoláskodom"
Aztán ha úgy érzem minden rendben körülöttem, akkor talán csatlakozok hozzátok egy jó kis gurulásra...
Puszi asszonykádnak!
Szeeevaaasz Dolphi!
Nem hiszem el,hogy te még élsz:-)
Mivan veled? Stagnálsz? Tervek a jövőre nézve?Persze a legfontosabb,hogy rendbejöttél,semmi maradandó??
:-)))))))))))))
Sziasztok!
Meghallgattam a Buny riportot! :-D
Állat. Buny: Gratulálok. Remélem imádkoztál a hölgyért.
:-D
Ott van az ismerősömnek a 125-öse, mondjuk vizsgáztatni kell, de ha ez nem jön össze, akkor még mindíg megnézhetitek.
Milyen jo ha az embernek nagy családja van:), még válaszolnia sem kell:P
Azert koszi bátyó de megtom ám oldani a reagálást:P
Nem kedves Gyöző nem :) mindkettonek van sajat Simssonja ezert nem tartanak igenyt az enyémre:)
Egyébként nálam a simsonozás olyan "mecsbox" jelleget öltött többet tologattam mint hasznaltam:)
A masik meg, hogy nem megy eleget, tehat turazni nem lehet vele, nem mintha lenne penzem turazni dehat a remény hal meg utoljara:)
Nem, csak a simson degradalo neki, es nem akar azzal jarni...
Nocak, nocak...
Ferjedurad lenyulta a simot?
Vagy batyad?
:))))
A kukoo@freemail.hu -ra küldhetnel egy tel. szamot hogy tudjunk beszélni.
Köszi
Szia!
Érdekelne, hogy hol lehet megnézni a mocit!
Nagyobb motor vásárlása miatt eladó szeretett 125-ös ETZ-m. A motorja most lett felújítva 100 km van benne. A henger 150-re felfúrva. A blokkba pedig szimeringek és csapágyak cserélve. Új fényezés, új gumik, új láncszett, polírozott felnik, új kipufogó, új tükrök. 18-as hátsó kerák van benne de adom hozzá a 16-osat is. A motorba német dogattyúk lettek téve. Az ára 100.000 ft. Az ár irányár.
http://web.axelero.hu/ttot61/ivy.BB88F0A9-DBB5-448F-A316-FD5430620B88.html
Szerintetek mennyit ér egy komár és egy verhovina (normál és felújítoot állapotban)
már bőrözöm a Pannoniát a következő túrára!
mindenképp ott akarok lenni!!!
ha törik, ha szakad...
mármint nem a pannonia!
Bambi.Ugyanaz a hat darab nem szocimotor volt a túrán amik ott szoktak lenni.
Azért láttad soknak,mert sokan nem tudtak eljönni Mz-vel, Jawa-val!!
Ha ez nem szocimotoros túra,akkor mitől lessz a túra végére csupa olaj a sisakplexim:-)))))))))
Nyugi bambi. :) Csak viccelek. :) Nekem aztan 8, hogy mivel josz, csak gyere.
Különben szoci ide,nyugati oda,a tapasztalatot át kell adni a fiatalabb korosztálynak is.Egy túra a legalkalmasabb erre a célra:-))))
Az a lényeg hogy ott voltál:-)
Összesen: 170 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|