:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Csevegő (kötetlen) - új hozzászólás Összesen: 170 oldal
Az alkoholos üzemanyag témához csak annyit, hogy a háború előtt tiszta benzinnel szinte senki se járt asszem, bár lehetett kapni. Helyette a sokkal olcsóbb MOTALKÓt használták, ami tudomásom szerint valami alacsony oktánszámú benzin és metil-alkohol 50-50%-os keveréke volt, persze kisebb fűtőértékkel.
Egy alkalommal nagyapám az előttünk cammogó, mosóbenzinnel tankolt Barkasra mondta, hogy: "ez motalkóval mehet, amilyen büdös" .
Nem véletlenül találták fel a több hengert.
diesel pedig már létezik nevetséges menetteljesítménnyel 1,5 l-es fogyasztással indiában.
Einfield utánzat féle biztos megtalálod.
Amúgy 2-ütemü diesel is van a világon, kicsiben nekem is van 2.
1ik kompressziógyujtásos a másik izzógyertyás ez alkohol-ricinusos, előbbi perto-éteres üa-gal megy.
A dizel is érdekes motorba. Kíváncsi vagyok, hogy tüntetnék el a plussz rázkódást, ami szerintem a hatalmas kompresszióból eredne.A gyorsulása is is biztosan alacsony lenne. Igaz, autóknál már van olyan dizel, ami megközelítí a benzinesek gyorsulását, de a motorkerékpároknak illik mindig nagyobb gyorsulásúnak lenni, mint a benzines autóknak. Ezenkívül van még pár technikai agállyom, például az erősebb hajtókar igénye, amikor a mocikban igyekszenek egyébbként mindent kikönnyíteni, meg pár ilyesmi.
Én egyébbként ezekszerint nem vagyok motoros, mert nekem nem annyira a motorozás okoz örömet, hanem az, hogy eljutok vele valahova. Csak ritka az az eset, amikor csak a motorozásért motorozom. Én szívesen spórólnék, de nem minden áron.
Kedves Pool!
A diesellel nem értek veled egyet.
A biodizel olaj könnyen biztonságosan előállítható otthon bárki számára.
Használata nem veszélyes.
Az meg hogy nincs még elegendő teljesítményt nyujtó diesel moci...
Meglásd valaki még gazdag lesz.
Vágod?
T:
Attila
Hozzáfűznék 1-2 dolgot.
Ha valaki nagyon komolyan gondolja, alkohol előállításában benne vagyok, persze saját használatra, én ebben hiszek,és nem véletlanül.
próbáltam már tiszta szesszel üzemeltetni ottó motort és működött, igaz csökkent teljesítménnyel, de a végsűrítés nem volt 1:12 ami optimális lett volna.
A másik gond az volt, hogy nem találtam meg a megfelelő olajat mely homogénen keveredett volna a szesszel.
oka az lehetett hogy "csak" 96%-os volt és a benne lévő víz nem engedte, vagy csak én voltam béna:-)
PB gáz: Nos az én kisérletező kedvem nem hagyott nyugodni, ezért beraktam a 11,5-ös palackot.
A reduktoron keresztűl (C2H2) egy általam modosított fűtéscsapon kevertem a levegő gáz keveréket.
A kenés abból állt, hogy a karbiba tömény olaj volt bekötve.
Teljesítmény siralmas, ami hagyján a palack igen gyorsan kezdett hülni..
Mivel e sorokat olvassátok a kritikus értek alatt véget vetettem a mutatványnak.:-)
Meg ne próbáljátok!
Csak kis fordulaton sikerült gyenge teljesítményt elérni.
Most láttam a TV-ben kb egy hete, hogy a németek építettek H2 üzemű mocit.
trial, vagy inkább enduró gépre hasonlított súlya a 100 kg-ot nem érte el, hatótávjára már nem emléxem, de már épp elfogadható volt.
hát ennyi.
Attila
Szerintem sem való sem dízel sem gáz a motorba. A presszóba sem azért megyek ki sörre, mert alkoholista vagyok. Annál olcsóbb, ha sima bolba veszek pálinkát és otthon megiszom. Nem azért motorozok mert spórolni akarok. Vagy ha van ilyen én azt nem motorosnak nevezném.
Nekem húsz pénzembe került pár éve a kétbetűs rendszám.Igaz jogsim se volt. Tehát van olyan zsarú, akit érdekelnek az MZk. Tavaly is megállítottak vagy kétszer.De nem is ez a fő gond. Vegyük a legjobbik rosszat: Egy síma baleset, a másik hibájából. Ha zsaruk kijönnek a helyszinre, első dolguk, hogy átnézzék a mocit.Mivel a motor érvényesen nem vehetett volna részt a forgalomban, nem fog fizetni a biztosító az autósnak sem. A keletkezett kárnál a bíróság közös felelőséget fog megállapítani , úgy érzem, akkor lehet fizetni az autóban esett kár felét...És szerintem ez a legkissebb rossz ami történhet. A legnagyobb, ha felrobban a palack, és megsérül valaki. Az börtönt von maga után.
Es a gazban mi fogja megoldanmi a kenest? Vagy akkor kulonolajozas?
És mi az hogy tetves? Te vagy az a Tomcat?!
Jajjj! má megin a hüleségek. Jaaaajjj! :) A motorozás manapság - mint ahogy azt korábban te is leírtad vmelyik fórumon- sokkal inkább jelent szabadidős, élménykereső tevékenységet, mint a közlekedés gazdaságos formáját. Asszem ezzel itt mindenki egyetért.
Ha a benzin pénzbe kerül, hát muszáj megvenni. Mese nincs. (esetleg csináljunk egy kis kőolajfinomítót, én benne vagyok)
Ugyanis az alternatív meghajtás általában sok és terjedelmes segédberendezést feltételez. Erre egyrészt nincs elég hely, másrészt épp az eszköz könnyed kezelhetősége és mobilitása látná kárát az efféle agyament fantazmagóriáknak.
A gázzal meg süssünk csirkét vazze :-).
Aztán szerinted melyik zsernyáknak jutna eszibe kipakoltatni az oldalkocsi csomagtartóját, hogy hátha talál benne egy gázpalackot? Egyáltalán, ugyan ki szedne ki egy tetves oldalkocsis MZ-t? Amikor vittük műszakira két betü négy számos rendszámmal, simán beelőztek a yardok, de el is húztak a francba, kurvára nem érdekelte őket, hogy két hülye a tél közepén egy tizenöt éve érvénytelen rendszámú oldalkocsis motoron pöfög az Alkotás úton. :-)
Az autóban is nehéz úgy elhelyezni, hogy egy ütközés során ne lehessen elérni, ezért van a tartály túl biztosítva, és orba-szájba szelepelve, ha szakadna a vezeték.
A reduktor fűtését meg lehet oldani a váltó olaj keringetésével, csak egy pumpa kérdése az egész.A kis Polskit annak idején így oldották meg.
Gáz lesz a az átalakítás engedélyeztetésével. Engedélyeztetni kel, mert a motor teljesítményét, üzemanyagát érinti az átalakítás. Kétséges lessz a biztonság is. Motoron azt hiszem, még gázpalackot sem lehet szállítani, nem hogy azt használni.Úgy elhelyezni a gázpalackot, hogy az ne sérüljön egy esetleges balesetnél, nehezen megoldható egy oldalkocsiban.
hát miért ne? csak a reduktor fűtését meg a gázpalack elhelyezését kell megoldani, ez azért oldalkocsis motor esetében nem egy nagy tett. (Szűken talán szóló motoron is elő lehetne adni.)
tervezed-tervezed, de mégis mikorra tervezed??? Nekem azért szólni kéne előre...
a benzin miatt meg mondtam már, hogy ne aggódj, 5e Ft-ért rendszeresen lehet kapni gázszettet, az oldalkocsiban elfér a palack is, szerezz egy cezet oliomaticot, egy nap alatt fölszereljük, aztán hadd szóljon!
Fénylik :-).
A felvidéki motorzás jó ötlet, odafent valahogy sokkal érdekesebb... Nincsenek kiegyenesítve az utak, kidöntve mellőlük a fák és a táj is mindenhol változatosabbnak tűnik, mint Mo.-n.
Az aszfalt is frankó, de az aprószemű szlovák nemzeti síkosságmentesítő kőörlemény néhol még így a nyár derekán is az útszélekre gyűlve várja türelmesen kétkerekű áldozatait. (főleg kanyarokban meg kereszteződésekben persze, hol máshol)
Viszont szinte semmi forgalom és ami van az is naon békés. Ez is teccik. :)
Ezért hát egy nagyobb lélegzetvételű motoros várnézegető túrát én is tervezek a Vág völgyében felfelé, aztán meg keresztbe kasul mindenhol, sok-sok látványosságot érintve, úgy hogy Füzér (Súlyhely) felé kéne megérkezni.
(hú, ez vagy egy tonna benzin! ébresztőőő!)
szevwasztok!
ha okosat nem tudok hozzáfűzni az aktuális témához akkor inkább csak :-)
érted...?
ez a túra téma Buny-ban igen mély nyomot hagyott asszem...
a pannoniát bőrözöm ezerrel, hogy a túrára tudjunk menni vele. a múlthéten kaptam hozzá kipufogót, ma meg karburátort... majd csak motor formája lesz!
Darányi Petivel már lebeszéltük, hogy mi Tornalján találkozunk s onnan 300Km szlovákiában a campingig...
szevwasztok hejjj!
Mit mondana Vaughan? Találkozót nem szervez, arról nem beszél, jön-e a következőre, szerintem lassan át is nevezhetné magát Big Brother-re!:))))))
Vaughan! Miért vagy ilyen szűkszavú mostanában? ;-):():-D:pp
Csak kísérleteztem: végiggondolja-e egyáltalán valaki amit leírtam, tehát akad-e legalább elvi érdeklődő :D
Ezexerint igen. Valójában 2200-ért adnám a jegyeket. Ha érdekel valakit. Tudom ez se az évszázad üzlete, (meg ezerrel off) de 800 pézért talán már érdemes lehajolni :)
Van 4000 is az a 3300. (Most jövök a kútról.) Ráadásul további emelések várhatóak. :-(
...A benzinárat ez elvileg a jelenlegi szint több másfélszeresére (?) emelné, a Mol ugyanakkor azzal már a nyilvánosság előtt kalkulál, hogy néhány hónap múlva 275 forintba kerülhet a 95-ös... - Index
Nem értem mi ebbe az üzlet anak aki megvenné tőled 3300 Ft értékű üzemanyagért a 3000 Ft értékű vásárlási utalványt. Pénzel is lehet fizetni a Tescoba.
De tessék ám sietni, mielőtt még meggondolom magam! :-)
Korábbi hsz-okat olvasgatva úgy tűnik, mintha a szocimotorosok jelentős hányada rendszeresen látogatná a TECSÓ-üzletlánc boltjait.
Nálam ma megfeneklett 3db x 1000 Ft-os TECSÓ vásárlási utalvány, de mostanában nem nagyon akarok pl. náluk fogyasztani.
Akinek kell, 15liter benya áráért vigye, ne is lássam!
Tudtommal nincs olyan messze a mukodo. Asszem az indexen olvastam, hogy francia orszagban fogjak felepiteni az elsot. Akkor ki derul, hogy muxik e vagy nem.
Nos, mivel nem en foglalkoztam a kutatatassal, igy nem all odomban cafolni, nem is akarok. Mindenesetre az teny, hogy a letrehozott plazmat mikrohullamu sugarzassal hevitik millio fokra.Ez teny.Meg az is, hogy ezt antennakkal sugarozzak a tokamak belsejebe. Hogy hogyan inditanak, meg mibol all a lancreakcio, arrol nem irok semmit..
Arról volt szó, az alkeszt a motorba öntjük. Pool, te nem is vagy igazi motoros! Hát nem elittad a kicsikéd elől?!!:))))
Ez a búcsú dolog új tőled, de ez azt is jelenti, hogy mentegetni akarod magad, az énelhárító mechanizmusod műküdik, az pedig nem jó, mert úgy érzed, hogy mások azt látják rajtad, hogy sokat iszol, és ez valójában így is van, csak önmagadnak nem mered bevallani,és kifogásokat keresel.:)))))))))))))))
Hűha... Most hétvégén búcsú volt nálunk. Tegnapi hoszzászólásomnál volt bennem alkoholszint. :-)))
Maximum nem Segítségnyújtás elmulasztása miatt, hanem Közlekedés biztonságának veszélyeztetése miatt indul eljárás a motoros ellen.
Nem ismeritek a bábú történet végét. A rendőrség azóta is keresi cserbenhagyásért azt az ismeretlen motorost, aki a szemtanúk szerint elindult egy az út szélén fekvő sérült felé, majd hirtelen megfordult és káromkodva elmotorozott!:))))
Egyébbként megfontolandó a hazavivés mellet a bábú út közepére húzása, és a közlekedés szereplőinek tanulmányozása is .::)))
...csak érdeklődtem, mert tényleg nem egy szokványos történet. Én biztos hazavittem volna emlékbe. :-)
Arra azért kíváncsi lennék, mit melegítettek a mikróval. A grafitot? Azt nem lehet olyan hőfokra melegíteni, ami elég a fúziós láncreakció beindításához. A hidrogénben pedig nem fog megfelelően elnyelődni a mikrohullám, még ha plazma állapotban is van.ráadásul a mikró energia sűrüsége nem elég. Remélem erre jól emlékszem, hiszen a híradásiparon belül ez a szakom. Lehet, hogy ezért nem volt önfentartó. Nem volt meg a megfelelő meleg.Ezért mondtam a lézert, mert az ultraibolya lézernek van meg a megfelelő energiája csak azt hiszem, hogy kis helyen megfelő energiát adjon.A gond az, hogy ilyen lézer még nem létezik ismereteim szerint.Egyenlőre a hidrogént csak atom robbanással tudják megfelelően beindítani, az meg nem a legmegfelelőbb egy reaktor számára. Kísérletezhetnek azzal, hogy nem érik el a láncreakciót, és úgy akarnak energiát nyerni, de az valószínüleg sose lesz önfertartó. az arra jó csak szerintem, hogy magát a jelenséget tanulmányozzák, és nem arra, hogy egy mőködő reaktor legyen. Máshogy fogalmazva a dolgot. Csak megfelelően gerjesztett hidrogén atomok tudnak egyesülni.A gerjesztéshez energia kel. Tehát az önfentartáshoz szükségséges egy adott energia sűrűség, hogy egységnyi térben megfelelően sok gerjesztett atom legyen a nyereségességhez. Imereteim szerint a mikró ezt az energia sűrűséget nem produkálja.Ez a gond a hideg fúzióval is.Ha elég az energia ahhoz, hogy önfentartó legyen, akkor ez az energia ohatatlanul hő energiában is megnyilvánul, már nem lessz hideg.Itt a hideget milió fok alatti hő fokra értem.Az is igaz, nem vagyok atomfizikus.Nagyon csekély ismeretettel rendelkezem az atomok lelki életéről.
Nem, a bábut megerőszakolta, szájába engedte és a mellére szart. Végén cserbenhagyta vérző szájjal... (debutavagyok)
Nos, be kell valjam, eloszor nevettem egyet, aztan vegigolvastam a hozzaszolasokat errol a fuzios cuccrol..
Nos egy volt csoporttarsam ezen dolgozik, szal meselt dolgokat..
A nagy homerseklet nem gond, mert a tokamak belsejet grafitlapokkal beleltek, de nem csak hoszigeteles miatt. A lenyeg, h elektromagneses eroterrel tartjak egyben, es a helyen a plazmat, azonkivul nem lezerrel, hanem nagy antennakkal futik fel, mikrohullamokkal. Az uzemanyagot pedig egy kis jukon lovik be a plazmaba. A heletkezo helium egy reszet ujra felhasznaljak, mig a tobbit el lehet vezetni, es masra hasznosithato.
A kiserletek soran mar mukodott a dolog, de nem eleg nagy hatasfokkal, nem birta sajat magat sem mukodesben tartani. Most ezt probaljak meg javitani. Szal az meg messze van, h hol epuljon az elso mukodo..
Az 1000000 fokos homerseklet miatt pedig ez igy jarmuben soha sem fog mukodni..
Ez a történet vége? Mi lett a bábuval? Otthagytad? Igazán Lynches akkor lett volna, ha a bábunál megcsörren egy telefon, amin Te beszélsz otthonról és azt mondod bele magadnak, hogy "Dick Laurent is dead." :-)
Ja. Az alkoholisták meg jónagy szarban lesznek!
Lassan eljutunk bab gázzal működő rakéta hajtóműig. Megfelelő bélrendszer, pár tányér babgulyás, és már motor sem kel a járműre!:). Csak azt nem tudom, a környezetvédelmi hatóságok, és a hátul haladó járművek vezetői mit szolnának.:)))
Ez való igaz a fingot is meglehet gyujtani csak nemmindegy hogy a gázok milyen hőfokon égnek,vagyis mennyi a gyulladáspontja!!!:)
Tipp:Az alkoholt lehet egy kicsit frissiteni acetonnal!Jobb lessz az égése mint a benzinnek talán ugyanis keverhető a dolog gond nélkül!
ha szereted a kihivásokat csapj a lovak közé!
Köszönöm az értékes biztatásokat. Nem tudom, hogy miként fogok dönteni, de ez nagy mértékben függ az eladó által kitalált ártól. Azt tudom, hogy most egy YAMAHA RD 350-es szarvát rángatom, mert nem hallgattam a jó szóra és megvettem sokak tanácsa ellenére. Pedig az is hasonló szitu volt azaz ott egy hozáértő barom javította, s ez után még állt az RD közel 3 évet. Elhoztam, dolgoztam vele 1 hónapot mire elindult. Még most sem tökéletes, de így is csodálni való a maga 23 évével (http://kep.tar.hu/mcmad/50088360#2)
Az RD 160000 forintért került hozzám.
Hát nem tudom hogy a KAWÁVAL mi lesz...
Na akkor elmesélem, mekkora balf*ék voltam, hátha lesz aki tanul belőle. Néhány napja a Pilisben kóboroltam, nevezetesen Piliscsévnél. Megláttam a crosspályát, és elhatároztam, hogy ki is próbálom, majd óvatos leszek. Az nem jutott eszembe, hogy azokon a falakon amik ott vannak, óvatosan nem igazán lehet felmenni, hiába van hátul crossgumi. Amikor elkezdett visszafelé csúszni a motor, egy elegáns hátrabukfenccel eltávoztam tőle. Nekem semmi bajom nem lett, csak egy kisebb megmagyarázhatatlan zúzódás a mellkasomon (hátrabukfenc közben nem tudom hogy hogyan sikerült elöl beverni magamat), a motornak a fékkarja, jobb tükre, mikiegere, kilométerórája és mindkét jobb oldali indexe bánta.
Azt gondolom, nem ártott hogy a hátamat a kabát protektora, a hátizsák protektora, a hátizsákban lévő laptop, és a nadrág vesevédője is védte.
A lényeg: crosspályára crossmotorral és pályaismerettel ajánlott bemenni.
Az aznapi élményeknek ezzel nem volt vége. Visszafelé a Pilisszentlászlón keresztül menő úton jöttem a sötét éjszakában. Harminccal mentem, és enyhén paráztam, nehogy túl hosszúnak bizonyuljon a hátsó fék és az első fék negyedének féktávja. Egyszercsak megláttam egy alakot feküdni az út szélén, közel és távol senki. Legyőztem a félelmet (hullának vagy közel annak nézett ki), kötelességtudó állampolgár módjára odamentem. Csak kb 1 méterről láttam, hogy egy bábu. Olyan érzés volt, mintha egy David Lynch filmben szerepelnék, bár arra nem emlékszem hogy Lynchnél szoktak-e a szereplők káromkodni.
Alternatív energiaforrásként még elképzelhető a biogáz is. Van egy csomó működő alkalmazása, pl van olyan város, ahol az összes busz biogázzal megy.
A biogázban az a jó, hogy teljesen apró változtatásokkal lehet benzin- és dízelmotort is átállítani rá. Tárolni meg kezelni pedig sokkal könnyebb, mint a hidrogént, mert normál nyomáson nagyságrendekkel több energia van azonos térfogatban.
Egyszer kiszámoltam: az én közlekedési energiaigényemet (kb havi 200 liter benzin) nagy ráhagyással napi 80 kg szerves hulladékból lehetne fedezni, két db 10 köbméteres reaktor segítségével.
Egyébként nemsokára elkezdik építeni az első energiatermelési célú fúziós erőművet, EU-Japán együttműködésben. Az most a vitatéma, hogy Japánban vagy az EU-ban épüljön. Mindkét fél azt szeretné hogy nála. Ha engem kérdeznek, akkor Japánban.
Az eléggé utópiának tűnik, hogy a járművek fúziós energiával menjenek. Akkora energiák kellenek a reakció beindításához, hogy néhány kényelmetlenül nagy háztömböt kellene a járművel cipelni. Persze még feltalálhatják a hideg fúziót, csak nem adok rá sok esélyt.
Akit érdekelnek az alternatív energiaforrások, látogasson el a www.greenfo.hu-ra. Van jó hírlevelük is.
Mcmad!
Vedd meg, legalább lesz valaki akinek rajtam kívül ilyen motorja van:) Az enyém 85-ös, állítólag pöpec állapotban van, ha minden igaz jövő hét második felében személyesen is meglátom. Az enyém 700 euro volt, + a macera.
Pool!
A gpz 550 soros négyhengeres. Az 500-as a kéthengeres, valszeg azzal kevered.
Összesen: 170 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|