:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Csevegő (kötetlen) - új hozzászólás Összesen: 170 oldal
Halika
van egy er 5 -ös kawám , de nincs hozzá gyári csomagtartó. Kellene csináltatni valahol valami fajinat.Ha bárkinek van ötlete ,kérem osza meg velem. siker esetén a következő túrán jövök egytálca sörrel. köszi.
csőváz
Kilozulu
Zapkorte
A túlhevült, elhasználódott olaj lerakódásait hívjuk kátránynak! Nem tévesztendő össze a kőszén kátránnyal! Amiről a szó esett az a kátrány olaj!
Innen veszi a mester, de te is utánanézhetsz...
Én csak egyet tudok biztosan. A balkáni háborúk idején az ENSZ béke fentartók hajói lerohadtak, mert "szőkített" üzemanyagot tankoltak, és az az érzékeny lelkük nem bírta a savas kémhatást. Érdekes, a lerihadtak mind mol üzem anyaggal próbáltak menni....Volt olyan ismerősöm is, akinek a dizel autója komolyan megrongálódott a mol olajtól az is savas kémhatás miatt.. Perelt is, de vesztett, mert nem tudta igazolni, hogy máshol nem tankolt...Nekem csak kétszer kellet szétszednem a TZ karbiját valami ragacs miatt, és többször találtam a karbi alján homokot molnál történt tankolás után, bár ez utóbbi lehet hogy a kút hibája volt.
ezt már sokan sokszor elmondták, de nem tudom, igaz-e. Azt biztosan tudom, hogy az ÁFOR-os időkben a kutaknál leadott fáradtolajat szűrés/lepárlás után a HTO-hoz keverték, én ez alapján könnyebben el tudom képzelni, hogy manapság a dieselben landoljon, mintsem a keverékben. Egyébként a fáradt olaj _nem_ higított kátrány, nem tudom, ezt honnan veszed.
Én továbbra is fentartom, hogy a mol kutaknál 1:40 es a keverék, de meg próbálok utánna nézni, ki tudja.... Nem lepődtem meg igazán, hogy valami sz@rt kevernek bele....
A kúti keverékben Újra hasznosított olaj van,amely egyenlő a higitott kátránnyal.Ezért olcsóbb.:-)
Tisztelt Öregapó!
Tudom hogy ezt mind tudja de a biztonság kedvéért ! A kutaknál tankolható keverék az 1:50 keverési arányú ,olajat kell utánna töltenie hogy jó legyen!
Remélem nem sértettem meg az észrevételemmel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Lehet, hogy a kúti keverék olcsóbb, de én például a néhai ETZm nagyon útálta. Már az 1:40 es keveréket sem szerette, de amit a mol kutakmál adtak, attól rendszeresen beteg is lett.Az egy dolog, hogy a kipufogóban rendesen nagyobb volt a lerakódás, de még a karbiba is gyártott valami ragacsot vagy kétszer. Most a Jawámba mégis ezt használom, mert valóban olcsóbb, egyszerűbb tankolni.A Jawa 1:40 es keveréket szereti, talán ellessz vele.
Szerintem ne akarj. Meg lehet csinálni, de ha netán eldugul vagy valami, nagyon sok kár lesz belőle. Inkább keríts valahonnan egy kis helyes félliteres vagy kétdecis flakont, ami elfér az oldaldobozban, és abból önts olajat bele, ha mindenáron tiszta benzint akarsz tankolni. Itt jegyezném meg viszont, hogy ha csak 1800 Ft egy liter olaj, és csak 1:50-hez kevered, akkor is +38Ft/l a benzinárhoz, a kútkeverék még mindig sokkal olcsóbb. (hacsak nem "szerzed" valahonnan az olajat)
Sziasztok. Nem akarok en itt gazos motort, de kulon olajas etz-t mar jobban. Bar ha en csinalom akkor ugysem mernem hasznalni. :D Lenyeg hogy voltak itt nagy vitak. Ehhez szolnek
1.A husquarna krosszmotorokban legjobb tudomasom szerint membranos olajszuvattyut alkalmaznak. 4 utemurol van szo! Oda meg sztem sokkal tobb olajat kell szallitani mint egy 2Tben Azert jo a dolog mert ezeken a gepeken nincs egy olajnyomas ellenorzo led se, viszont jol erzekelheto az olajnyomas hianya a blokkolo hatso kereken. :D Egy szerelo szidta a megoldast onnan tudom.
2: a szivattyus olajozasos motorokba kaphato olyan olajfajta ami hig mint a viz.
3. Nem olyan sok olajat kell oda szallitani! vagy nektek van olajkutatok hogy annyi oljat akartok nyomatni azzal a szivattyuval? ne egyen mar meg 1 liter olajat 10 kilometeren. :) Vagy vegulis ezt konnyen tudjuk varialni ha fuvokat teszunk bele. Meg en csak MZ-ben gondolkozom ne furjatok mar ki a karbit sokkal egyszerubb a szivocsonkot.
Szal a lenyeg: ezek konnyen megoldhato problemak
byezz!
Gyoszi
A villanymotoroknak a csapágyazása megy előszőr tönkre, aztán a túlterheléstől előbb utóbb leég.A léptető motorok elég stabilak. De mint mondtam, egy egyszerű azsinkron motor megteszi, csak a csapágyzását kel jól megválasztani.Ha azt akarjuk, hogy a jeladó meghibásodása esetén nyomja tele a hengert olajjal azt sok féleképpen meg lehet oldani. PL szinkronizált oszcival, akkor az vezérelné a motort meghajtó tranyókat, a jeladó pedig csak a szinkront adná így, .De ez bonyolítaná a dolgokat.ennél egyszerűbb egy olajnyomás érékelő, ami hiba estén levenné a gyújtás, esetlegleg kigyújtana egy ledet is, hogy lásd, miért álltál le.Ez legalább az olaj elfogyását, a csövek elszakadását is kivédené.Megépíteni a saját motoromon több dolog miatt sem fogom megépíteni: Nincs pénzem. Nem kevés van, hanem semennyi. Már tankolni sem tudok, nincs motorozás.:((( Ezenkívül az elektromos szivattyú valóban jelent hiba lehetőséget, még ha nagyon minimálisat is, nekem ebben ami nem nulla, az sok.A mechanikus pedig teljesen szétcseszi a blokkomat. Mindezt azért kivitelezni, hogy talán olcsóbban kapok valahol alkoholt , vagy ne keljen keveréket tankolnom, illetve magamnak keverni, nem fogom.Csak elvi szinten érdekel egyenlőre a dolog.Ja, és hozzá teszem, ha messzebbre elmerészkednék alkoholos mocival, akkor vihetném az üzemanyagot marmonkannában, mert tankolni sehol sem tudok majd.Például Pestről leutazni Badacsonyba, és ott egy hetet eltölteni, közben a környékre kimozdulni alkoholos mocival nem lehetne, még tartalék kannával sem. Minden ilyen hosszabb túra előtt lehetne fúfókákat cserélni, gyújtást állítani, vissza benzinesre. Nem leszek az első fecske...
Én nem akarok hozzászólni a vitához, de egyszerűbbnek látnám ha az olajmotort egy egyszerű áramlásmérő vezérelné, vagy nyomásmérő. Egyszerű, olcsó, könnyen cserélhető! És ami a legfontosabb! Ha elromlik, akkor telenyomja a blokkot olajjal, nem pedig szárazon pörgeti! :-)
Valahogy nekem a villanymotorok nem a megbízhatóság példaképei, pláne nem a léptetőmotor...
ciao
Semi
Fogjatok össze, csináljátok meg, aztán egy cikk keretében tárjátok a nyílvánosság elé, akkor legalább értelme van a beszélgetésnek.
Lehet, ahogy abban igazad van, hogy egy plusz hiba forrás jön be. Csak az a kérdés, hogy az, hogy a deklit nem kel bolygatni, marad az eredeti külső, megéri e ezt az árat.Forgás érzékelő elektrónikát nem kel csinálni. Ez a léptető, és az aszinkron motor lényege. Ha nem változik rajta a feszültség, nem mozdul. A müködtetéséhez szükséges elektrónika gyakorlatilag egy az egyben megeggyezik a gyújtásáséval, amit Peti 74 nél láthatsz.Sőt,ha minden igaz, és azt kiegészítjük egy tranzisztorral, akkor onnan vehetjük a vilanymotor hajtását.Így amennyivel több a meghibásodható alkatrészek száma, az a tranzisztor, kettő-három ellenálás, és a léptető motor.Nem fog számottevően sűrűbben elromlani így.Ha akarod, készíthetek statisztikai számításokat is, de nem érdemes.Az pedig biztos, hogy egy fogaskerekes szivattyú tengelyét összekössük fixen, egy csővel egy villanymotor tengelyével, forrasszunk max tizet, az egyszerűbb, mint kifúrni többhelyen a deklit, a lukakba menetet vágni, akkora nyílást készíteni rajta, hogy a harditárcsa elférjen( a dekli alatt tudniillik nem fér el, ha a deklin kivülre kerülne, akkor egy plussz tebgely kell), burkolatot készíteni a szivattyúnak, az excenterre, ne adj isten, a készen meglévő ETZ, trabant mágneses (hall) jeladóra harditárcsát eszkábálni.Utánna drukkolni, hogy a főtengely, az excenter, annak a felfogatása ne üssön annyira, hogy még hardy tárcsával se lehessen a forgást átvinni...Ha mindez összejön, akkor az eredmény egy működő, sose meghibásodó olajszivattyú. és körülbelül tíz centivel szélessebb blokk.Ékszíjjal ne is próbálkozz, biztos hogy nem fog elférni a dekliben az ékszíj tárcsa, ha megszélesíted a deklit, akkor pedig ugyanott vagy, mint az előbb, csak még rondább kinézettel.Ezek után azt hiszem, még se olyan nagy ár a plussz tranziszor, léptető motor azért, hogy a kinézet eredeti maradjon, a szivattyút oda tedd, ahova akarod.
jól van bátyám, akkor te csinálj léptetőmotrot meg elektronikát hozzá, meg amit csak akarsz, ha neked ez az egyszerűbb, és tartsál "elvakult gépésznek" ha jól esik. Részemről csak annyit tudok ehhez hozzáfűzni, hogy teljesen feleslegesen szaporítod az entitásokat, és ez mindig a megbízhatóság róvására megy.
G.
ui: el is felejtettem: ne felejts el forgásérzékelő elektronikát sem csinálni a főtengelyre, mert ha csak simán rákötöd a léptetőmotorod a gyújtásra, és lefulladsz, mire a berugót megtalálod, úgy telenyomja olajjal, hogy az életben újra nem indul. ;-)
Majosházi bontó ma nyitva van,vagy az mzklubbon devilnek van egy
Rizskályhás történet, de hátha ebbe a topikba belefér. Tegnap találkoztam az "új" mocimmal. Kawa gpz550 1985-ből. Stoppal mentem Hannoverbe érte, reggel indultam, este tízkor odaértem. Tegnap reggel pedig felültem rá és usgyi.
Egészen Amstettenig mentem, ahol az elektromos gyújtás bemondta az unalmast. A labanc kawa szervíz azt mondta, hogy egy hét és 600 euró lesz az új modul. Én meg azt mondtam hogy akkor most hazajövök stoppal, és építtetek egyet 3000 Ft-os anyagáron, és visszaviszem nekik, szintén egy vagy max két hét alatt.
A hazajövés már megvan...
Naggyon király a naplementében kelet felé tépni egy négy sávos autobahnon, ahol mindenki 140 és 220 között nyomja....
Az alkohol és a benzin elégetésekor is nagyrészt széndioxid keletkezik. A biogáz és az alkohol esetén ez a széndioxid nem módosítja a föld széndioxid háztartását, mert biomasszából van előállítva, ami a levegő széndioxidjának lekötéséből készült. Benzin esetén viszont a néhány millió éve lekötött széndioxidot szabadítod fel, ami gáz.
Kicsit azért elhamarkodtad a dolgot. Először is, vagy hibás a motorom, vagy nem minden motororon van oldalkocsi. Ezenkívül a max fordulat kétszerese az kb 1200 jawánál, Mznél egy picit több. Ez jawánál hertzben megadva 200 Hz. Ez rendesen az alacsony frekik közé tartozik, bármivel tartósan megoldható.A méretnél nem vetted figyelembe a pumpálandó mennyiséget.Igaz, hogy sűrű az olaj, de a mennyiség meglehetősen kevés.Ezen kívül írtam, hogy dugattyús megoldás is számításba jöhet. Az pedig biztos hogy működik, a néhai endúrocskámon olyan volt.És én a fogaslkerekestől sem határolódtam el.Az pedig, hogy megfurdancsoni a deklit, hajtást eszkábálni egyszerübb, mint egy mezei léptető motort szerelni a fogaskerekes szivattyúra, legfeljebb egy elvakult gépész mondhatja.Kel készíteni egy két végén eltérő átmérőjü csövet, abba mindkét végén likat csinálni memettel, csavart csavarni bele, és össze vannak kötve. A motor léptetésére pedig egy max három tranyos kapcsolás
kel.Egyébbként ha ékszíjjal oldod meg a kihajtástást, akkor mivel ez már nem fér el a dekliben, ki kel fűrészelni a deklit, valahogy a deklire rögzíteni kell a szivattyút, utána burkolatot készíteni az egészre. Ha hardy tárcsával oldod meg, akkor ha jól gondolm azt amit csinálni akarsz, a szivattyú a főtengely vonalába kerül a deklin kívűlre, ott fog szépen kiállni a burkolatával együtt . Az is szép látvány.Szóval gondolkozz el mégegyszer legalább léptetőmotor, fogaskerekes szivattyú pároson.Bár a dugattyús megoldás nekem szimpibb lenne.Egyébbként manapság a dizelekben az üzem anyag szivattyúk is elektromos meghajtásúak, ha jól tudom.Ők fogaskerekessek.Nekem is volt jópár éve egy ilyen, ha minden igaz.A meghajtó motor kellett belőle.Tulajdonképpen a léptető motor se életszükséglet azt hiszem, valószínű, hogy egy síma aszinkron villanymotorral elmegy, annak a fordulat száma egyenesen arányos a meghajtó áram frekvenciájával.Szóval, nem olyan síma ügy az, hogy hülyeségeket beszélek...
Pedig az a legegyszerűbb megoldás. Kihajtást meg egy hardy tárcsával frankón meg lehet csinálni. Vagy akár ékszíjjal is. Megszélesedik? Egy oldalkocsis motornál ez ki a fenét érdekel? Megduplázni meg nem kell semmit, mert nem a szivattyú szállítása van a motorhoz méretezve, van ott egy beszabályzó-csap visszafolyócsővel, és attól függ a befecskendezett olajmennyiség. Speciel a jawa olajszivattyú vígan kielégíti Takács Dénes gázwartburgja szükségleteit is, pedig az három henger 1000cc-vel. Membrámszivattyúval meg nem nagyon fogsz olyan sűrű anyagot hatékonyan szállítani, mint a motorolaj. Legalábbis egy emberi méretűvel. De ha építesz egy nagyot, és még villanyárammal is bírod etetni, akkor is fennáll a probléma, hogy nem fog neked folyamatosan nyomást biztosítani. Márpedig ha rendes kenést akarsz, akkor a membrámodnak legalább a motor max fordulatszámához tartozó frekvencia kétszeresével kellene rezegnie, az már elég sok. Vagy pedig rugalmasan táguló tartállyal kell pufferelni. Szóval ülj le fiam, egyes.
Mi van? Netközelbe kerültél?
Attila,barátunk tankolt egyszer kényszerből valahol biobenzint a yamahába.Olyan szaga volt a kipuf füstnek mintha valami lángos sütő menne elötted.Azt gondoltuk ,hogy valami napraforgó származék lehet ez az üzemanyag.Inen jött, hogy napraforgó=szotyi, így Attila az első SZOTYIMOTOROS!
Igen, az alkoholé a jövő! Éljen a szesz!:)))
Ja visszatérve az alkoholos témához, ha jól tudom Amerikában a Cart vagy a Nascar versenyautók metanollal mennek?
A biogáz meg ha jól tudom, nagyrészt metánból áll, ennek égésekor pedig széndioxid keletkezik ami ugyebár nem tesz jót a klímának.
Hallottam még olyasmiről hogy folyékony nitrogénnel hajtottak egy kisteherautót. a működési elvét sajnos nem tudom. talán a gáz tágulását használhatták.
De szóljatok ha nem jól tudom.
Hát, a lustaságban én is jeleskedem.Nem is akarok újat kitalálni.Elektromágnes is létezik, membrános szivattyú is. Egyébbként lehet a két dolgot előnyösen ötvözni. Marad az általatok ajánlott olajszivattyú, de rakjunk rá léptető motort. Direktben meglehet vele hajtani a szivattyút, és odarakhatjuk így az egésszet, ahova akarjuk, az excentert , vagy egyebet se kell átvariálni. Még ráadásul beszerezhető is.Talán valamivel nagyobb helyet foglal így. Még egyszer mondom, akkor csak a karbit kel furkálni.
Akkor ezek szerint az alkoholosszotyibenzingáz a jövő üzemanyaga?
Bár lehet, hogy csak én vagyok túl lusta, hogy fejlesztgessek.
Viszont állítólag a lusta mérnök a jó mérnök.Mindig a legegyszerűbb megoldást keresi...:)))
Ezzel a hozzáállással asszem jó mérnök leszek...:)))Legalábbis bízom benne...
lehet, hogy maradi vagyok, de én inkább egy olajpumpát dobnék fel a kuplung felőli oldalra.Nem lenne szélesebb tőle. a főtengely végéről, meg meg lehet hajtani remekül.A két henger se lenne gond asszem, az egyhengeres cetkák is kétszer spricceltek olajat a porlasztó mögé, a szívócsonkba.Na itt is működhetne a dolog, max kicsit több olajat nyom bele az ember.
Ha valakinek van annyi fölös energiája meg ideje, hogy membránossal tököljön, azt egy kicsit azért irigylem.....:))
Én azt azért csak végszükségben csinálnám. Megszélesedik tőle a dekli.A beaplikált szivattyúnál figyelembe kel venni, hogy két hengert kel kenni.Az ár vonzat se mindegy. Ráadásul a kihajtást se olyan egyszerű megoldani. De egy mebrános, elektromos szivattyú valóban nem egy nagy durranás, ráadásul olcsón kivitelezhető. Annak könnyebb helyet találni, még úgy is, hogy az olajtartálynak is helyet kel keresni.Lehet, hogy a gumi esetleg nem bírja a szükséges nyomást, akkor acél membrános kel, nem számottevően nehezítené ez a dolgot.De végszükségben valóban lehet használni 175 köbcentis mocihoz való fogaskerekes szivattyút, csak figyelni kel, hogy a kihahtásnál meg kel duplázni az egy fordulathoz tartozó olajpumpálást, ha a szivattyú egyhengeresről származik.
Talán lehet így is, de minek? nem egyszerűbb egy czetka/aprilia/yamaha fogaskerékszivattyút felvarrni a gyújtásoldali deklire, oszt a bütyökről kihajtani?
hihi :) szep jovokep, jot nevettem rajta.
Épp mint Öveges professzor anno:))) Minden háztartásban akad 1 vasmagos tekercs. Amúgy tény, ha vki ért hozzá az megkreálhat bármit.
Ha már csak valóban az olajozás a gond, azt meg lehet oldani, ha nem is egyszeűen.Kel hozzá egy mefelelően méretezett elektromos mmondjuk membrános szivattyú, a szivattyú vezérlésér a gyújtás adná, aztán már csak egy olaj beporlasztó likat kel a karbiba gányolni.
A membrános sziattyú így is kinézhetne: Egy tekercsben a vasmag esetleg valami kopás álló csőben(ralán teflon) mozogna. A vasmag vén csavarral rögzítve az olajálló gumi mebrán. Vagy valami olyan, mint az akvaristák levegő pumpája. A vasmag a tekercsben van fixen és egy rugalmas lapon lévő mágnest húzogat. A rugalmas laphoz van a mebrán csavarozva.A mebrán mérete számolható az egy fordulathoz szükséges olajból.Akinek más az izlése a vasmagot képezheti ki mint egy dugattyút, aztán igy nyomogathatná az olajat. Akinek ez se jó, méretezhet fogaskerekes szivattyút, azt léptető motor hajtaná. Kis szerencsével lehet a célhoz megfelelő léptető motort szerezni, talán a fogaskerekes olajpumpa is található megfelelő méretben.
Apropó gáz, mint biogáz, akkro az alkolmeghajtás pajzán szellemében néhány babkonzerv betúrásával is üzemképessé tehető lenne a masina:) Vulgárisan szólva profán módon telefinghatná az ember a tankot:))) A szagot meg úgyis elviszi a menetszél ugyebár:)))
Sztem ez igaz az alkoholmeghajtásra is, mert nekem nincs tudomásom arról, hogy az olaj mennyire keveredne a metanollal. Vmi régebi autós könyvben olvastam arról, milyen arányban lehet keverni benzinnel, majd utánanézek...
ez világos volt eddig is.
azért kérdezem.
ha te tudod mesélj!
Nem Attis-t, hanem Attilát írtam, talán így érthetőbb.
druszám miről van itt szó?
Kétütemű motorba csak akkor tudsz gázt bekötni, ha külön olajozású, tehát a régi MZ és Jawa ettől megmenekül.
Attilát kérdezzétek meg milyen a "szotyibenzin", ő tesztelte.
Nekem az alkoholos jővőkép a szimpibb. Ha mágállít a rendőr, és a szonda furcsa szinben kezd játszani, lehet azt mondani, hogy csak elfogyott az üzemenyag, és egy alkoholos autóból szívogattunk le nedűt.Ez bőven kárpótól azért a csekélységért, hogy géppisztollyal kel majd a mocit őrizni, nehogy a járókellők leigyák a tankot. Hát nem rokonszenvesebb mint mint egy öt kilóméter széles , száz méter mély gödör mellett ácsorogva azon töprengeni, hogy vajon nem rontottuk e el a reaktor beállítását egy csöppet?!!!:)))))És akkor még nem említettem azt a szitut, amikor az asszon pajtás megtalálja dugi pálinkát. Símán lehet majd mondani, az az üzemanyag tartalék, csak nem merted a motoron hagyni...:)
Éljen az alkohol!:))))
Helló!
Most olvasgattam amiket írtatok a jövő energiaforrásaként.Látom magam előtt a jövőt: a 78.Szocimotoros túrán a HYGY Jawa-ján már nem gyújtást kell állítani hanem a CPI megzavarja a gammadimenzionális gázsprintert és így nem jön létre a láncreakció. Ezért egy kölcsön reaktorral kell megtenni a maradék utat:)
A fóroumokon pedig azon lesz a vita hogy milyen arányban kell keverni a plutóniumot az uránhoz, hogy ne legyen újabb ősrobbanás:)
Vagy ha nem a fúziós energia hanem az alkoholos üzemanyagok fognak elterjedni, akkor azon fogunk veszekedni hogy Tike szamócapálinkájától, vagy Pool Becherovkájától megy jobban a motor:) Aztán a szombati buli után vasárnap reggel mindenki csodálkozva veszi észre hogy kiürült az üzemanyag.:) De az alkoholos meghajtásnak van 1 nagy előnye: Minden faluban van legalább 1 kocsma :)
a "román fényező" egy eposzi jelzős szerkezet, nem az illető nemzetiségére, hanem az igényszintjére utal. :) A szesz itt van bp-en. Persze lehet, hogy a htáron furcsállnák kissé, ha két-három kanna szesszel mennénk át, hogy a szlovák benzinhez keverhessük...
Azt nem mondtam hoyg túl is élték:))))
Én repülős aeg.nél szolgáltam, így ott az. ún. repszesz elegendő menyniségben állt rendelkezésre, egyesek itták is:))) Naracs v. málnaszörppel s vizzel elgyítve elég érdekes állapotba hozta őket:)
Kölnit valóban ittak a ruszkik, de metil alkoholt keveset. Már igen cskély mennyiségben(egy feles elég) vakságot okoz, nagyobb mennyiségben halált.Ezt még ők se nagyon bírják. Esetleg az iatalukat spécizhették meg egy kis metillel, pár százalékban, hogy jobban butítson. Jut eszembe, a seregben az egyik fogdatársam megitta a 2.5 deci szaliciles tiszta szeszemet, amit a szakállam begyulladására kaptam.:)))
A Szovjetúnió ill. egyéb utódállamok területén azért még mindig komoly hagyományai vannak a metilalkohol fogyasztásának:))) Régen egyik itt dolgozó orosz orvos ismerősön a gorbacsovi szesztilalom alatti időkben elmagyarázta hogy szokás a kölnit ihatóvá tenni, mivel az nyakló nélkül kapható volt:) Szóval mint káros melléktermék max Romániában s idehaza, de ott....:)
te sipákoltál, hogy belerokkansz a felvidéki túra költségeibe. ;-)
Egyébként a román fényező mondta, hogy tud valami szeszfőzdét, ahol olcsón (értsd: borravalóért) lehet venni metilalkoholt, merthogy az ott káros melléktermék, semmit sem tudnak vele kezdeni. Csak az a gond, hogy 200 liter az egység. De ha van üres hordód, én benne volnék egy ilyen beszerzésben, aztán keverünk belőle motalkot.
Összesen: 170 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|