| 
 
 
 
:: Szavazás :: 
 Milyen hatással van rád a benzináresés?   
 
 | 
  
  | 
- Fórumok -
 
 
 | Csevegő (kötetlen) - új hozzászólás Összesen: 170 oldal
 
 
 
  
  Én sem a szavazás realitását emeltem ki, hanem azt, hogy a helyzet elkeserítő, de sajnos viszonylag jól ábrázolt volt. egyébként én is azt gondolom, hogy ez az ország nagy slamasztikában van, sőt nap mint nap tapasztalom, hogy az emberek ellenséget látnak egymásban a boltban, az orvosnál, sőt az utakon is. Messze van még Európa, akárhogy nézzük.  
  
  Üdv!
 Sztem tukrozi az eredmeny a valosagot, kb ilyen aranyban okozzak az autosok a motoros baleseteket. Azert ha belegondolunk igen soxor mi vagyunk a hibasak....
 
 tike
 
  
  Szerintem a szavazás nem volt reális.Sajnos a robogósokat is a motorosok közé számolják,és ők nagyon sok balesetet szenvednek el.
 Az a probléma gyökere,(lényegtelen hogy mivel közlekedsz)nincs Magyarországon közlekedési kultúra.Bunkók az emberek.
 Átvágnak mindenhol,befurakodnak eléd még a postán is.Ilyenkor nagyon elszomorodom és nemtudom hogy hová vezet ez a növekvő tendencia:-((((
 
  
  Körülbelül reálisan mutatták be a dolgot, tehát nem lehet egyértelműen eldönteni, hogy ki mennyire felelős, de a helyzet ettől még kritikus. Bár a kérdésfeltevés szerintem eleve az irányított válaszadás felé terelte az embereket. A legnagyobb baj azonban az, hogy ettől semmi sem fog változni, mert renitens felek vagy nem látták a műsort, vagy nem érdekli őket, esetleg -a parasztabbja- tovább hergelte magát, forralva a bosszút.Tipikusan a tyúk és a tojás esete, ezért kell vigyáznunk magunkra, mert más vagy megteszi, vagy nem. Ahogy mondani szoktam: nagyon kell vigyáznom magamra, mert belőlem csak egy van. Mások többen vannak, őket könnyebb pótolni.  
  
  Benne volt Márk kartárs is:-))Nekem megvan videón:-)
 
  
  Üdv!
 Vegre egy forum, ahol nagyjabol a valosagot mutattak be, csak az apropo NAGYON sajnalatos....
 
 tike da :(
 
  
  Most megy a TV2-ön a Napló a motorosokról lessz szó benne!!! 
  
  PILLE utánfutót vásárolnék, egyben, alkatrészeiben, forgalmit..... minden megoldás érdekel!!!!!
 
  
  Ha francia és economy, akkor peugeot 404 diesel. Szép is, jó is, hébe-korba még alkatrész is van hozzá, mert ezt meg az 504-est Afrikában licensz alatt sokáig gyártották, és a mai napig marha sok ilyen fut ott.
 Fiat a hatvanas években:
 600D (faros zastava, valamint kisbusz változatban "multipla" néven), 500, 850 (normál, kupé, spider), 1100D, 1500 (fürdőkád és kétüléses sport-kabrio), 124 (lada), 125 (nagypolák), 1800 és 2300 (soros hatosok), 130 (ez volt a kockavolga méretű nagypolák jellegű V6-os)
 Érdekesképp igen kedveltek lehettek ezek idehaza, mert a fenti tipusok _mindegyikéből_ láttam az elmúlt két évben egy-egy darabot, vagy legalább hirdetést, valószínű nem kis számban futkoshattak, ha ennyi év után is maradt belőlük mutatóba.
 
  
  csak azért húztam le, mert egy kicsit túldicsérted. ;-pAmúgy az én 131-es fiatom meg egy vidéki doktornénié volt, aki kizárólag verőfényes napsütésben használta, a téli latyakban inkább biciklin járt ki a betegekhez, nehogy az autónak baja essék, és végülis csak azért adta el, mert hályog lett a szemén, és bevonták a jogosítványát, de akkor is egy autószerelő vette meg a feleségének, és a szerelő teljesen felújította a kocsit, de addigra beállt a tél, és az asszony nem boldogult a hátsókerékhajtással, és onnan került a nepperhez, aki természetesen kizárólag nekem adta olyan olcsón, mert én nagyon szimpatikus voltam neki, és másnak kétszer annyiért adta volna. :-) Bizony, vannak ilyen megkímélt járművek, csak ki kell fogni őket. Érdekesképpen általában pont az ilyen szerencsés előéletű darabok landolnak a kereskedésekben, apróhirdetést nem is érdemes olvasni, a barátoktól, ismerősöktől meg az ég óvjon meg mindenkit, hát azok azért árulják magánúton a széthajtott kocsijaikat, mert azok a becsületes autókereskedők ott a nagykőrössi úti piacon messziről látják rajtuk, hogy rossz állapotúak, és ezért nem is veszik meg tőlük, merthogy ők inkább buknak, csak hogy az k. ügyfél elégedetten távozzék. :-)
 
 Ami meg a rohadást illeti, én még egyetlen egy olyan autómárkáról nem hallottam, amivel kapcsolatban meg ne jegyezték volna, hogy "csak az a baj vele, hogy nagyon rohad". Hallottam már skodáról, 4t trabiról, vásáros merciről (w123), és szinte minden autóról ezt a nézetet. Ezzel szemben véleményem szerint egy autó annyira rohad, amennyire törődnek vele. Itt az én nagypolákom is, erről is mondják, hogy már a merkúr telepen is rozsdásan adták át, oszt mégis megélt 34 évet, mire megérett egy kis lakatosmunkára. Hogy miért? Mert a gazdája nem volt rest minden rést kinyomni szilikonnal, a rozsdagócokat kitakargatni bitumenlapokkal, a többi helyen meg évente ellenőrizni az alvázvédőt, de nem barommódra rákenni a félig lepattogzott rétegre, hanem rendesen takarítva. Nem is alulról rohadt ki, hanem fölülről: az ajtóborítások felső éle, a szélvédőkoszorúk sarkai, és hasonlók hagyták el magukat - de hát ez ebben a korban megbocsátható.
 
 Ami meg a renaultot illeti: akár privát, akár állami, én ugyan nem járnék olyan autóval, amire elöl is, hátul is egy-egy vagina van rajzolva. Akkor már inkább az oroszlán... :-)
 
 
  
  Sziasztok!Ma este a Naploban lesz musor a motoros balesetekrol. Csak az elozetest lattam, de kivancsi vagyok, vegul milyen szinben tuntetnek fel bennunket!
 
  
  Bevittél  az erdőbe... mi volt  akkor ? 850-es, 500-as, 600-as, a zastavát  nem tom, melyikről koppintották, a kockát, tán 750-es, aztán  volt egy kockavolga  méretű álat is,asszem  1700-as ..melyikre gondolsz ?
 Hiába tudod ám, hogy pl. egy dízel fiat motornak  pici  a futásteljesítménye, hamar tönkremegy, épp annyiba kerül  a javítás, mintha nem tudtad volna :-))
 
  
  Volt  , pontosan  az általad felvázolt időszakban  szép, jó, és megbízható  francia  autó, lásd peugeot 405, de nem árulok  el  magamról sem  nagy titkot azzal, hogy akkor álomnak is túl  merész lett volna egy vadi új  nemhogy  a pénztárcámnak.A gazdaságosság  érdekes kérdés, jó  dolog lenne  az automata szivató, ha nem  vinné fel  sok  kicsi táv esetén télen  az átlagfogyasztást 8,5 -ről 10,5-re.. Az  alkatrész nem drága, mivel  nem muszáj megvenni  a gyárit..ma már  sok  megbízható  cég is  gondoskodik pótalkatrészről.A kopó-fogyó dolgok , amiket vettem, tökéletesek(féktársza, betét, hátsó  pofa, komplett kuplung stb)
 Kétségtelen, hogy  takarékoskodni  kell, de mivel  a kiszállást  az ügyfél  fizeti, így picivel könnyebb azért.
 Visszatérve:a  405-ös  dízel kombi  változata manapság is  csak ritkán cserél gazdát, nagyon bevált  autó .
 Ellentéte pl. a citroen pallace , ha már  leragadtunk  a franciáknál.
 
 A suzuki sajna  nagyon életveszélyes, láttam taxis kollégám autóját, aki elé behajtott egy merci, aztán vagont is láttam csak  azért felborulni, mert oldalról menet közben  kapott egyet.. nem is nagyot, gyorsan se ment..ezek  a hátrányok.
 Szóval, a pénz, az  nagy úr..
 
  
  Nincs a Fiatokkal semmi gond, ha az ember tisztában van a hátrányaikkal, és elfogadja őket.Én spec szerelmes vagyok a régi Fiatokba...Úgy a 70es évek első harmadáig gyártottakba....:))Minden hibájukkal együtt... 
  
  A Fiatoktól mindenkit óvnék, a régiek is  rohadtak, az újak is. Egyébként  sem jó befektetés, gyorsan elhasználódik, és nem tartja  az értékét.
 A matrica korát  meg lehet állapítani például  az enyémen, ha  alákukkolsz, kicsit felkaparod  a csücskét, világosabb alatta  a fényezés.. original patina :-)
 
 Vidéki cégautó volt,  idős  sofőr hajtotta,  aztán meg is vette. A saját fiának  adta el, aki három hónap múlva leadta csereakcióban, elvitt egy újat . Tiszta, ápolt belső tér, szűz hamutartók (sosem  láttak hamut vagy csikket)..  gyönyörű , tiszta  ülés  és  ajtókárpitok,illatfelhő  a kocsiban, a csomagtartón látszott, hogy max. öltönyös urak  kabátjai  foglaltak  néha helyet benne.. porszem  sehol, gyári  filcbélés, szóval megkímélt, féltett  családi autó benyomását keltette. Nem csak  az ajtón volt matrica,  a motortérben  a shell matricán  fel volt írva  a legutóbbi olajcsere km. állása, a hűtőn  a fagyálló  szavatossági  ideje... nagyon gondosan karbantartott, ápolt gép volt,nagyon  újszerű gumikkal, a pótkerék még  szőrös állapotban  hevert a helyén.
 Megjegyzem, egyáltalán nem peugeot-t akartam venni, de  ez a gép levett  a lábamról...
 Egy kis extra még hozzájött kedvcsinálónak, szervófék, szervókormány, állítható kormánymagasság, centrálzár, riasztó, elektromos első  ablakok, immobiliser.
 
 Egyébként rendesen lehúztad, korábban -:)
 megjegyzem , a sokkal rosszabb állapotú azonos típusú és évjáratú gépeket hat-hétszáz körül  hirdetik... Egy dolog  biztos, a beszerzési árhoz képest  képtelenség, hogy esetleges eladáskor  bukjak rajta.. ( mint írtam, mégis megtartjuk )
 
 Osztán felhívnám  az urak  figyelmét,  hogy  a peugeot  tudomásom szerint privát, míg  a renault állami  szektor, a kettő közt cimbalmozni  lehet  minőségben és tartósságban  a különbséget.Tehát nem említeném egy lapon, csak  azért, mert mindkettő francia.
 
  
  Hát, én még olyanról nem hallottam, aki milliomos létére a veterán újság apróhirdetőjét bújta, és onnan vett egy rozsdaboglyát, majd ahhoz keresett egy szakit, aki megcsinálja nekik. A milliomosokra inkább az jellemző, hogy elmennek a Spirál Auto Mélyfúró utcai telepére, végigsétálnak a sok-sok roncs közt, és ráböknek az egyikre, hogy "azt kérem". Vagy elmennek a Victoryhoz, és rendelnek egy jaguar MK-II-t, vegyék meg, hozzák be, javítsák meg, rendszámozzák le, és akkor szóljanak neki. De ilyen milliomosból sincs túl sok, és talán mondanom sem kell, hogy ezek nem a pannoniára meg a toppolinora mozdulnak. :-) 
  
  Jelentem, nekem az első autóm is ilyen legendás volt. Egy (akkor) húsz éves 131-es fiat. Hú, de ragyogott! Aztán egy-két hét alatt kiderültek a turpik: a brigéciollal gondosan mosott motor hengerfeje alól dőlt az olaj, a vezérlése el volt rakva, az utastérfűtést nem lehetett lezárni, az ülésbak átesett a padlólemez helyett popszegecsekkel ráherkentett, és sok sok kittel meg alvázvédő kencével álcázott farostlemezen stb. stb. Nem volt éppen drága a kocsi, de gyorsan kiderült, hogy harmadannyit sem lett volna szabad adni érte. :-)Azóta nem dőlök be a copy generálban csináltatott keréknyomás-matricáknak. Nem kell nekem makulátlan kocsi, inkább veszek kicsit elhanyagoltabbat, de olyat, ami ránézésre elmondja a hibáit, és el tudom dönteni, hogy ehhez képest megéri-e. ;-)
 
  
  Én sok autót használtam, a franciák közül a legeurópaibb a Renault, de én ezekért nem rajongok, mert én nagyon racionális vagyok. Nekem nem elég, ha szép, jónak is kell lennie és megbízhatónak. Ezt a 80-as, 90-es évek egyik francia tipusa sem tudta biztosítani, ezért nálam szóba sem jöttek. A másik szempont a gazdaságosság,mennyibe kerül, mennyi hozzá az alkatrész és ilyenek. Amikor megveszem mekkora a hitel törlesztő részlete és sorolhatnám. Egy barátom feleségéve beszélgettem a múltkor és panaszkodott, hogy mennyit fizetnek az új Skodára, pedig csak egy felszerelt Fabiáról volt szó. Mondtam, hogy mi ugyan az asszonnyal mindketten Suzukival járunk, de mi a két autóra fizetünk ennyit, és mindkét autó felszereltségben ugyanott volt, ahol nekik egy. Nekem kompromisszumot kellett kötni, amikor az első Suzukit megvettem, mert a törlesztés nagyságát kellett néznem. Az asztalos iparhoz jól állt volna egy kombi Felicia, de olyan részleteket mondtak, hogy azt nem voltam hajlandó kifizetni. Ha egyszer nagyon elindul a szekér, akkor valóra váltom álmom, és egy sárga Porsche Carrera Cabriót veszek fekete bőr belsővel, rajta vonóhorog, és a szakadt Lady utánfutón múanyag tető, és rajta a felirat: Asztalos.  
  
  A milliomosok kiadják bérmunkába,aztán büszkén mutogatják azt amit nem is ők készítettek 
  
  Az az igazság, hogy saját tapaszatalataim szerint is, az új francia autók messze nem olyan megbízhatóak, mint a 80as években...Már amennyit látok belőle ismerősöknél futott darabokból.....Ugyanakkor a 405ös, kinyírhatatlan darab volt, és ma is az...ugyanúgy, mint az 505ös, amit személy szerint a peugeot-k csúcsának tartok....Minden benne volt, amit a mai autókba pakolnak bele.....CSak az 505ösök még 20 évesen is futnak...:)))
 Még a "szivar" Audi 100-as tartozik ebbe a kategóriába....Azt is bármikor elvállalnám, ha úgy hozná az élet.De sajnos nem hozza!!!!!!:((
 
  
  Ja, az autó már nem eladó.A nagycsaládi kupaktanács  a csemetém részére történő  rezerválást írta elő. Meghajolok  a döntés előtt -:))) Legyetek jók,ha tudtok !
 
  
  Okos ember okosat kérdez:-))Volt már szerencsétek legendás  autóhoz, vagy csak savanyú  a szőlő ? Nem tiszta  a kép...feltételeztek, vagy megtapasztaltátok ??????
 Az utóbbi  léfüggő.. találgatni ingyen is lehet .
 
 Bocsi,  nem sértegetni  akarok, én megdolgozok  fizikailag  minden  forintért.. nem szégyen  a munka.. csak néha elfáradok :-)) De megéri !!!
 
  
  Olyan problémám van van gyujtásom van űzemanyagom mégse hajlando elindulni a motor ha pedig betolom akkor alpba felpörög és nagyon füstöl kérlek segitsetek!! 
  
  Osztom Zapkorte véleményét, szerintem is legendás! 
  
  Eddig minden  autómból jól  szálltam ki. A dolog titka  az, hogy ár  alatt kell megvenni, rendben kell tartani, aztán reális piaci áron eladni.Ezt 730-ért vettem, amikor 1,1 mil. volt  az értéke. Nem becsülöm túl, nem akarom felfújni  a dolgot, de tény, hogy nagyon szépen egyben van. Tavasz  tájékán volt lemosva  a motor, de most is csak poros. Olajfolyás  sehol, ha lemosom ragyogni  fog. Jellemző, hogy  a vezetőoldali  ajtón  még  a kerék légnyomás beállításához szükséges  matrica is megvan. Két ajtó , amit  a régi tulaj meghúzott, kivételével gyári fényezés..
 
  
  Na ja, próbálkozni lehet... annál drágábban eladni valamit, mint amennyiért megveszik, azt sajnos nem. Tanú rá a sok piti nepper, aki kétségbeesetten árul pannoniát kétszázötvenezerért meg tengelyig a földbe süppedt fiat topolinot másfél millióért. ;-)Nem tudom, ki volt az a barom, aki kitalálta, hogy most már a veteránozás legyen a millkiomosok sportja, de egy nagy tévedést elkövetett: figyelmen kívül hagyta, hogy egy milliomos _soha_ nem fog nekiállni a rozsdát vakarni, meg más piszkos-nehéz munkákat végezni, maximum beleül a készbe, ha valamiért megtetszik neki.
 
  
  Azért annyira nem aggasztó  a dolog, hogy kiútáljuk  a családból, ha reális áron nem tudom értékesíteni,  megmarad  a nagyfiamnak tanuló  autónak, aztán  max leselejtezzük pár év múlva.Nem egy  autóm volt, eddig ez  bizonyult  a legkényelmesebbnek, és  a legmegbízhatóbbnak. A stabilitása, útfekvése  nagyon biztonságos  vezetést tesz lehetővé extra körülmények  közt is. Nem véletlen, hogy  a franciák taxiként használták. Alkatrész igénye  a használat során   természetesen kopó  alkatrészekre terjed csak ki. Aki nem ült ilyenbe, annak fogalma sincs róla...  megjegyzem, nincs tudomásom  arról, hogy  a 405-ösnek  bármilyen típushibája lenne. Még eddig nem találkoztam olyan  405-ös tulajjal, aki  elégedetlen lenne  vele. Én egyszerűen csak kinőttem, ennél sokkal nagyobb rakterű kocsi kell, pedig ebbe is  simán elfér egymás mellett pl. 4 db. nagyméretű műanyag zöldségesláda.A futásáról annyit, hogy simán kibír  a motorja  még százezret...a kaszni, mivel gyárilag horganyzott, akár még tíz évet is.( plusz  alvázvédelem, gyári kerékjárati műanyagdobok,  garázsban tartott...) nincs  szó  arról, hogy mindenáron szabadulni  akarok tőle, nem azért vettem rá  új gumikat, téli  garnitúrát is, uniós rendszámot, stb.. csak hirtelen változott  a helyzet.. Ez pont  nem az  a típus,  amit ócsárolni lehet..:-)
 
  
  azért a francia autók is elég legendásak... ismerősnek beesett az ablak az ajtajába (306), ment a szervízbe, mondták neki, hogy semmi baj, tipushiba, rutinból csinálják a szerelők, akár meg is várhatja... de mondja csak, nem szokott a kocsi kigyulladni? Nem? Soha? az jó, mert az is gyakori... :-)Különben meg ne aggódj, az a 405-ös neked is családi darab lesz, ugyan ki adna félmillió forintot egy 14 éves, több mint 200e km-et futott kocsiért?! Szerintem egyáltalán nem kell félned attól, hogy még egy ilyen olcsó fenntartású, megbízható, hagyományos típusra nem tudsz szert tenni. ;-)
 
 
  
  Jujj, megnéztem, fájt..Azt tudni kell a szocik láda típusáról, hogy örökké kell hozzá alkatrész, és a vadi új szilentblokk, vagy kuplung, vagy generátor-csillagpont se-  csapágyilag, vezérműtengelyileg, himba, szelepek.. nem sorolom , minek, ilyen visszatérő hibákat  máson még nem tapasztaltam, Dacián se... a hátsó hajtásúnál  bölcső szarrá reped, féltengely   kimászik , mert zsugorgyűrű meghalt....  azt  felejtjük el, inkább a kerékpár... én végigcsináltam...
 
 Most egy 405-ös Peugeut-om van .Hat éve  az enyém. Lassan 200000 km. lesz benne, benzines, 1,6-os.
 Tág, kényelmes, megbízható, átlagban 8,5  a fogyasztása.
 Sosem hagyott ott. Amit ráköltöttem : elsőfék tárcsák, betétek, hátsó fékbetétek, összes flexi  fékcső, komplett kuplung kinyomócsapággyal, 1 féltengelycsukló, 1 motortartó szilent, 1 vízpumpa belsőrész, új  vezérműfeszítő és vezérműszíj, generátorszíj.Egy elosztófedél, 8 gyetya, néhány olajcsere, légszűrőcsere, gumik , aksi,  aztán itt a vége.Ja, sehol nem rohad, pedig 91 év végi.Lakatosnál sose voltam vele.
 Szóval ezt  a típust  nem azért nem lopják, mert komoly riasztó  van benne gyárilag, hanem azért , mert alig kell hozzá alkatrész.Nincs piaca.
 Most vérző szívvel  elkezdem árulni.. félek, még egy ilyen olcsó fenntartású, megbízható, hagyományos típusra nem tudok szert tenni, ami ilyen méretű és komfortú.. ( ez  még nem injektoros..)
 Teljesen szép állapotú, akarja valaki  480-ért ? Négy vadi continental  van alatta,  az aksi egy éves fekete Bosch silver.. szépen karban volt tartva.. szinte friss vizsga  és zöldkártya, az utóbbi  mai..
 
 
  
  a skodával vigyázni kell, mert már oda is kezd betörni a VW technológia, jönnek a ken-buszos autók. Ez a legújabb őrület: nem kábelezik be a lámpoákat meg más elektromos szerelvényeket, hanem csak egy pozitív kábel meg egy digitális vezeték megy mindhez. És mindenben, még a legutolsó index-lámpáig kis mikroprocesszor van, ami ezt a buszt figyeli, és az ezen kapott utasításoknak megfelelően kapcsolgatja a fogyasztókat. Ebben az egészben az a szép, hogy bár ez a digitális bizbasz elektromosan szabványos, de az utasításkészlet nem azonos a különböző típusoknál. Természetesen az utasításkészlet hétpecsétes titok, még a szerződött riasztó-beszállítóknak sem adják ki, szóval nemsokára már egyáltalán nem lehet a kocsik villanyához nyúlni, amíg fut a modell, és kapsz a szalonban (jó drágán) alkatrészt, addig lesz, utána meg bontó. Az isten óvjon meg az ilyen kocsitól! Ez már tényleg a fogyasztói társadalom: használd, és dobd el! 
  
  Miért próbálnám?Nemértem kérdésed.
 
  
  Ez így van. Én csak rá akartam világítani egy másik fontos szempontra. Szép dolog a márka, meg hogy hitellel elhozhatod a legrágább luxuskocsit is, de a fenntartás még új autó esetében sem csak benzin és biztosítás.Amúgy én ha magamnak akarnék félmillióért avtót, valami ilyesmin is gondolkoznék:
 http://www.teszvesz.hu/show_item.php?item=61614971
 (nagy autó, olcsón fenntartható autó, szinte még új, és ezt nem fogják sem a szomszédok, sem a tolvajok megirigyelni tőled, mert rohadtul nincs presztizse... hitel sem kell hozzá 28%-os thm-re, megveszed, és a tied. Szóval ideális. :-))
 
 
  
  Ebben igazad van, de ez jobbára igaz a feliciára is. A közelmúltban letérdelt a generátor, ezért megoldást kellett találnom a problémára. vehettem volna egy felújítottat huszonezerért, vagy felújították volna az enyémet tizenezerért, ám amikor a komplett gyárira rátaláltam 23-ért, akkor nem volt apelláta. Lehet, hogy elfogult vagyok a típus iránt, de a swifthez való különbségeket már ecseteltem.Nekem tetszik, a többit, mármint, hogy neki mi a fontos, mindenki maga dönti el.  
  
  az olcsó kisautókra lapáttal lehet hányni a sarat, mint teszik is itt páran. De azt ne feledjétek, hogy egy olcsó, nagyszériás kisautóhoz (pl. suzuki swift), mindig lesz bontott alkatrész, és mindig lesz _sokkal_ olcsóbb új vagy utángyártott is, mint bármi máshoz. Hadd ne idézzem ide az exfőnököm kifakadását, melyet akkor tett, amikor közölték vele, hogy a seat toledójához 70e+áfa lesz az új benzinpumpa... és ki kellett pengetnie, ha tovább akart menni vele! Na ilyesmi a suzuki, matiz, twingo stb tulajdonosokat még jó sokáig nem fogja érni, és ez a nem mindegy. 
  
  Csalóka  az a 300 lityi, kis  alapterületen az ég felé kell törekedni.... mivan, ha  a legalsó cucc kell,amire rápakoltál ? Nincs gond, ha ki  lehet  húzni  a többi  alól :-) 
  
  Próbáld ezt meg a Renault-ba? 
  
  Nem vagy tagja véletlenül a skodris orrmotoros fanklubnak? 
  
  Gyulán a suzuki kereskedésben Fiat 500 60.000 ért... Igaz nem szoci, de veterán. Ha skodát kéne vennem, 1000MB metálfeketében új krómokkal... Álomszép!
 
  
  A skoda nem csak szinte VW, hanem teljesen az. A különbség csak annyi hogy egy kicsit kedvezőbb az ára.Én 93- óta járok skodákkal, de még soha nem volt egyikkel sem semmi!!! gond.
 Most egy SuperB-t hajtok és nincs az a VW amiért elcserélném.
 Otthon van egy Wagon R+, ami valóban nem luxusautó,de a mindennapi használatra bőven elég.
 Ebben a kategóriában ne várjatok túl sok kényelmet.
 A pakolhatóságáról csak annyit, hogy a 300 literes csomagtartó nem olyan kicsi.
 Pl; Skoda Fábia:265 l
 Suzuki Ignis 236 l.
 
 
  
  Helló!Cezet 350 -es 1979-es évjáratú, bontott állapotban alkatrészenként eladó. Jó állapotú kipufogók, teleszkópok, kerekek,stb. Letenye,Zala megye 06/30/324-2052 Balázs
 
  
  Most veszek a skodánkba komplett motort 6e.ft-ért.Ezt übereld.Poolnak adok igazat. 
  
  Ha megnézted  az  autócity oldalát, -nem tudom, észrevetted-e  - ott lehetőséged van pár klikkeléssel  azonnal kiszámoltatni  a vételár neked megfelelő befizetési   százalékához képest   , a számodra  megfelelő hitel  futamidőt. Magyarul  eldöntheted, hány  százalékát  vagy képes  befizetni  a vételárnak, és  a fennmaradó  részt  hány hónapig  akarod törleszteni. Ha  a havi törlesztést beszorzod  a futamidővel, azért fogsz  csodálkozni kicsit.. vígaszul :  casco nem kötelező..
 
 A 120-as skodrik  a legjobbak   voltak abból  a szériából.Elég gyors, megbízható, csekély  fogyasztású, szocihoz  képest  jól  szigetelt motorhanggal.Eljárt felette  az idő..
 
 Az új skodák  nagyon jók, a régihez  semmi  közük , ez már szinte  ww.
 A vagon suzi   elég fapados,  pakolni  se lehet bele, csak  ha  addig ivartalanítod  a hátsó üléseket. Innen kezdve  csak 2 személyes.
 
 Szerintem  elsőkerékhajtású orrmotoros  autót nem lehet összehasonlítani hitelesen   farmotoros  hátsókerékhajtásúval,mindenesetre,  a vagon pattog és borul, elég gyengus,  a matiz  nagyobb motorral jó  lenne, de az  a gyenge kaszni  nem bírja  el.Ez utóbbi viszont  elég  hamar  szerteszét rohad.
 
 Aki picit konyít  hozzá, nem csak  a gyártás évét  nézi, hanem  a hónapot is.Nem mindegy , hogy januári  vagy decemberi  a gép....
 
 
  
  Hali!
 Most mi bajod a 120-as Skodával? A világ legjobb autója. Egyszerű és olcsó fenttartani. Igénytelen és nem kell tartani tőle hogy ellopják. Bár Pesten még a liftajtót is ellopják. Hozd rendbe és nem kell új autó miatt nagy költségekbe verni magad.
 
 Különben szerintem a Matiz egész jó autó. Nem tudom hogy hoztak ki annyi erőt abból a kis motorból. A Suzikival Wagonnal nem metnem csak ültem benne. Szerintem szar, úgy néz ki belül, mint ha legóbol lenne összerakva.
 
 Miért nem veszel használt Skoda Felíciát, ha a 120-ast tényleg le akarod cserélni?
 
  
  A 3 autó közül a legjobb választás az 1.0-ás Wagon. A motor az tényleg nagyon gyenge, de a matizhoz képest még mindig jobb, egyébként jól pakolható és jóval biztonságosabb is. Szeritem egy ideális városi autó. Ha eddig skodád volt, akkor eddig sem nagyon száguldoztál. 
  
  Wagonereel még nem mentem, de egyes buzukival már igen. Tisztességgel dolgozott a kis háromhengeres, fel is vánszorgott a mutató 160-ig a pályán, de ott már nagyon féltem. Labilis volt, amit a wagon magas építése még jobban kiemelhet. Tartalék erőd nincs, de városi szaladgálónak jó lehet. A kicsi kocsik sajátja, hogy a motor még bírná is, de a futómű és a kasztni korábban lehatárol minden bátrabb manővert, de az első kísérlet után rájönnél magadtól is. 
  
  Hát igen... olcsóhúsnak.. ugye? Én is nagyon szeretnék egy mitsubishi galantot, de a fentartása még az 1,6osnak is sok én meg még diák vagyok. Meg egyébként is jobb a családi béke:-) Szóval lenne félmillám amit még ennyivel megszeretnék pótolni valami hitel lehetőséggel, aztán már nem is merek 1000cm3 felett gondolkodni. Aztán még van olyan kritérium tágas (magas)és 2000nél idősebb se legyen, mert tudom jól magamról, hogy ami most ugy kezdődik, hogy 198* évi és majd később úgy fog hogy 199*évi az már úgy egy nagyon nagy minusz... szóval nem könnyű. Esetleg a wagonR+ szóba jöhet, de annak is csak az 1.0 változata. Arról meg azt írják, hogy nem nagyon megy. Nekem nincs sok viszonyítási alapom, de aki tudja írja már meg légyszi mennyi a különbség egy skoda 120L egy 1.0wagonR+ meg egy matiz menetteljesítménye között. 
  
  Osztom Fullkopy véleményét, a családban is van egy matiz. Hát, kb egyszinten van a buzukival, vékony lemez, no biztonság, yes korrózió. Nekem feliciám van, azért is döntöttem e mellett a buzukival szemben, mert minden egyező fontosabb paraméter mellett ez 200 kilóval nehezebb. No comment.Mellesleg, én egyszerre hajtok háromféle skodát (felicia, fabia, octavia), így van tapasztalatom velük. Ha olcsót és megbízhatót akarsz, akkor vegyél feliciát vagy fábiát. De az is igaz, hogy ne ragadj le egy márkánál.
 
  
  A dolog jó, de nem csomagtartó, hanem doboztartó, a többi  stimmel :-)
 A Daewoo meg családi ereklye lesz, ha egyszer megveszed, többé el nem adod..hacsak  nem permetezed meg  az autópiacon  a látogatókat  olyan izével, ami  a háton tollat növeszt .
 A béka segge, és  mélyen a Fiat  alatt van. Szerintem az  a pocsékoló, aki vesz olcsó kocsit, aztán pár év múlva, mint eladhatalant, használhatatlant, kidobni  kényszerül.
 Ami vételkor is értéktelen, eladáskor mi lesz ?
 Kukkold meg ezt, hátha segít:
 
 http://www.autocity.hu/cgi-bin/v3ac.cgi
 
 Semmit  se  válassz ki, csak  klikkelj  a keresésre, ráérsz  átturkálni  a választékot,az összes típust,  tanulságos lesz..
 üdvi..
 
 
  
  Sziasztok! Bocsánat, hogy autós témával bosszantalak benneteket, de nem rég akadt egy kis gondom a skodám műszakijával és meg jött a kedvem a lecseréléséhez:-( Aztán ahogy nézegettem, hogy mi legyen, nem maradt más, egyelőre csak valami 2000 körüli kiadású Daewoo Matiz. Mert kicsi, talán megtudom fizetni, és utána sem kerül a kötelezője és a tankolása olyan sokba. Van valakinek tapasztalata matizzal kapcsolatba aki akár mailben vagy itt megosztanám velem?Esetleg ha valakinek tudok tippet adni csomagtartó ügyben akkor itt van egy kép az enyémről:
 http://kep.tar.hu/garde/50079498#2
 Már kapott rendesen, de eddig nem látszik rajta változás. Ja és ez nekem is már a 2.0-as változat:-)
 
  
  Összesen: 170 oldalKedves hygy!Akkor ezer bocs meg egy anyamedve! Semmit se szóltam és azt is csak halkan!
 Keats
 
 
 Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
 
 |  |  | 
 
 
 
 
 
 
 |