:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Csevegő (kötetlen) - új hozzászólás Összesen: 170 oldal
Elküldöm a forrást, ha valami nem tiszta, segítek, írj.
http://www.soroksar.hu/hivatal/okmany.htm
Fullkopy
A papírátírás a vásárlás után milyen folyamatal jár. (Van új rendszám forgalmi a tulaj nevén műszaki nincs)
nekem még pluszba mennyit kell fizetni és mit kell csinálni?
Köszi
Persze.. tulajdonszerzési illeték.. ha dolgozol, kapsz érte pénzt, amiből már levonták a jövedelemadót. Ebből a már adózott munkádból származó jövedelmedből takarékoskodsz, és elveszik majd a kamatadót . Aztán, ha vásárolsz egy gépkocsit, például, a sokszor adózott munka árán szerzett jövedelmedből ismét adózol, mert vagyontárgyat merészeltél szerezni...
Látod, így lehet egy disznóról több bőrt is lehúzni..
Mátyás király korában már tudták, mi a luxus, volt füstadó.. tehát, ahány helyen télen fűtöttél, az volt az adószorzó.. vagy nyolcan egy szobában, vagy ha szétköltöztél a csemetéktől, mégegy kémény kellett, akkor lehet pluszban tejelni..
A fingadót már bevezették az autóknál, nem vetted észre ?
Ha nem euro akárhányas a motor, több a gépjárműadó..
Ne is menjünk tovább, a csatornázási művek a szennyvízmennyiségszámláló bevezetését fontolgatja, nem elég ám a bemenő vízóra szerinti arányos ár, ha máshol ittál, vagy a boltból vitted haza a palackot, és otthon mész pisilni ? ha az istenadta csapadékot rá mered kötni, majd jól megfizettetik...
Ne fokozzuk.. jól ki lesz találva..
Szerintem meg azért van bürokrácia, mert nagy profitot hoz. Ez a kelet-európai fajtájú állami koldulógépezet bőségesen kitermeli a fenntartási költségeinek a sokszorosát. Régen az ilyesfajta sarcot, mint "tulajdonszerzési illeték", meg a társai, füstadónak, meg ebadónak hívták. Ha van rá valami ürügy, fizess! Ha nincs, majd mi megalkotjuk a vonatkozó jogszabályt!
Remélem fingadó, illetve " szellentési térítés" azért nem lesz.
Amúgy talán tényleg olvashattál valahol ilyen kikötést. Természetesen jogszabályellenes, de az nem baj. Arra jó lehet, hogy rákésztesse a tájékozatlan vevőt, hogy csipkedje magát az átírás terén, mert azt sugallja, hiába fizetett, nem lesz tulaj belőle.Az ilyen kritérium helyből semmis, de a fentiek szerint mégis lehet picit ügyeskedni vele..
Sógorság, komaság, régi magyar átok "
Igazad van. De, tudod, mi a valós igazság ? Ha te lennél olyan pozícióban, hogy jóbarátaidat, rokonaidat jó keresettel járó munkahelyre ültesd, megtennéd. Akkor is, ha erre olyan céget kéne alapítani államköltségen, mint például : fűtő a napnál...:-))
Én sem lennék jobb a deákné vásznánál ":-)
Most akkor , például mi ketten, hogy is tudunk rendet csinálni itt ??
Ahol mi tartunk, onnan nézve más, mintha az ő látószögükből néznénk... és ha odakerülünk, eszerint megváltozik a kép...
most akkor : savanyú a szőlő ? Ne, inkább találjunk ki valamit, amiből meg lehet éldegélni..
Bocsi, kicsit tömör lett...
Az a legszomorúbb, hogy ez a nagy bürokrácia azért van kitalálva, hogy a sok irodakukac valamit csináljon. Ha nem lenne ilyen sok papírmunka akkor azok az íroasztal mellett ülő alkalmazottak mit csinálnának. Szerintem Magyarországon ezért kell mindent túlbonyolítani. Így meg aztán eltartja az "állam" őket, azaz az emberek.
"Ami nem született meg, az nem él,nem volt mibe belehalnia, ha erre irányul a kérdés :-)"
Arra irányult, amit írtam, hogy most így van-e. Elég lett volna annyit írni, hogy nem.
Hogy régen így volt-e, az ma már nem lényeg, de emlékszem egy ilyen mondatra: "A vevő akkor válik tulajdonossá, ha 15 napon belül átiratja a járművet."
Persze lehet, hogy én emlékszem rosszul. :-)
Komám veszélyes vizekre tévedtél.Már csak az a kérdés,hogy "bekapod-e a horgot"?Én évekkel ezelőtt ugyanilyen szituban voltam.Tulaj meghalt,én megvettem unokától,felújítottam(csepel 125),pénzt-időt-utánajárást-telefonálgatást-stb.beleöltem,azán amikor jött a papírmunka úgy beszoptam a faszt ahogy kell.Ment a herce-hurca asszem két évig,közben a katonaságot is letudtam.Mikor kiokoskodták rengeteg futkározás(kpm vs. okmányiroda), jogszabályok tanulmányozása,sorbanállás,hosszas,drága és legfőképpen felesleges telefonálgatás,idegörlő várakozás,több tucat kérvény benyújtás után,hogy okiratot hamisítottam és a hatóságot félrevezettem,és szeretnének beidézni,na akkor szakadt el cérna.Az egészet(forgalomba helyezési kérelmet)sikerült mondvacsinált indokokkal lemondanom.De ez is elég nehéz és körülményes volt.A motort szó szerint hugyér-szarér eladtam,mert nem akartam flex-szel szétvégni(majdnem megtettem).Ekkor mondtam azt,hogy én soha többet nem veszek olyan motort aminek nincsenek legális papírjai.
A szabályok lehet,hogy változtak valamelyest,de szerintem a lényeg,biztos,hogy maradt ugyanaz ami eddig volt.Ez a veteránminősítés meg egy nagy lófasz.Valóban úgy meg,ahogy a zapkörte leírta.
Egy a lényeg:Ha mazochista vagy,és sok időd valamint pénzed van,illetve szereted a bürokratizmus végeláthatatlan útvesztőjét,plusz a közeljövőben nem akarsz legálisan közlekedni a motoroddal akkor igenis jó helyen jársz.Ha nem akarod ezeket akkor kurva gyorsan felejtsd el az ilyen kókány,homályos dolgokat.Üdv.
Az edelényi krómozóba csak olyan cuccost vigyél,amit a géppel tudnak polírozni,mert ha nem tudják akkor csúnya lesz a végeredmény.Én többször is krómoztattam már ott,de nem vagyok velük teljesen megelégedve.Amúgy tényleg nem vészesek az áraik.
Olyan tárgyakat tudnak szépen megcsinálni,amihez nincs szükség aprólékos,és kimondottan időigényes munka.Mert az ilyeneket megfelelő berendezés hiányában elbasszák.Legutóbb a pancsim gyári hátsó csomagtartóját vittem hozzájuk.Ebből a két oldalsó tartó rúd felülete szép és egyenletes bevonatot kapott.Viszont maga a csomagtartó része szar lett.Bemaródások,és színkülünbségek a felülete kb. 70%-án.Messziről ezt nem látni,de közelről igen.Meg egyébként is,ha valamit kifizetsz akkor az legyen fajin.A csávó(tulaj)azzal védekezett,hogy nem csiszoltam fel eléggé.(Egyébként előre szólt,hogy a kicsi és hozzá nem férhető részek miatt nem tudják nekem felcsiszolni)Ez került asszem 2.000 ft-ba.Szerintem ha egy kicsit vevőbarátiabbak lennének,és beinvesztálnának egynéhány megfelelő gépre,akkor nem lenne nagy gond velük.Nade ugye ne várjunk túl sokat egy észak-kelet mo.-i falu krómozójától.
Valahol tiszaújvárosban vagy a környékén van egy jó krómozó amit dícsérnek.
Remélem tudtam segíteni?Amúgy tudom a tulaj elérhetőségét ha valakit érdekel?Üdv.
Hello-bello!Ez a szavazás már volt egyszer nem?Pool te tudsz erről valamit?
Nem kötexünk, én tuti nem , én segítek, mert van tapasztalatom, és vannak ismereteim. Ettől még néha tévedhetek ám én is. Remélem, nem fogok :-))
Ha a tulaj meghal, és örökség tárgyát képezi a gépjármű, akkor azt a hagyatékátadó végzés tartalmazza. Magyarul az örökösök tulajdonossá válnak, az egyszerűség kedvéért ha sokan vannak, egymás javára némi kp. fejében le szoktak mondani jogukról, hogy lehetőleg egy tulaj maradjon...
Ajándék címen is lehet gépjárműhöz jutni, de arról is kell bizonyító erejű magánokirat, az ajándékozó, és természetesen két tanú aláírásával, valamint az ajándékozott elfogadó nyilatkozatával.
Minden esetben nyomonkövethetőnek kell lennie a vagyontárgy tulajdonosának megváltozásának.
Más kérdés ? :-)
halika
Mit akarsz vásáni.Esetleg gurulhatnénk egyutt néha.
csőváz
kilozulu
Nem kötekvés,
És ha tulaj meghalt ő pedig a rokonától vagy valkitől kapta akkor mi a helyzet??
Eladó egy komplett elsőteleszkop 250ETZ re! tökéletes gumiharanggal, tárcsakfékeshez.
olaj és szimering csere kell csak bele!
10000.-! felső kormánylefogatóval ,és lámpa házzal,üveg nélkül!fényképet tudok küldeni! Kecskeméten!
Ami nem született meg, az nem él,nem volt mibe belehalnia, ha erre irányul a kérdés :-)
Az adásvétel után , ha az szabályos, tulajdonossá válsz, és azonnal tovább is adhatod a dolgot.
Ha nem iratod át, nem baj, annyi az egész, pl. gépjármű esetén, hogy nem tettél eleget bejelentési és vagyonszerzési illeték fizetési kötelezettségednek. Ezért megkaszálnak, és utólag majd behajtják rajtad. Mivel a téged követő valamely tulaj átíratja, és a megelőző adásvételikkel igazolja a legutóbb bejegyzettig visszamenőlegesen a jogfolytonosságot.
Tulajdonjogot csak tulajdonostól lehet szerezni. Tehát, ha én el akarom adni neked a Lánchidat, saját érdeked, hogy meggyőződj arról, hogy az enyém-e, mivel fizetsz érte....
Ha több tulaj is volt előtted, és erről csak adásvételik vannak, nem árt végignyomozni..mielőtt vásárolnál..
A pic-es reszevel a keri laci kiserletezett de kozben eladta a jawa-jat es ez felbe maradt.
Ez a forumot is szokta nezni idonkent.
Sziasztok! Szeretnék kapcsolatba lépni Kéri Lacival, vagy HyGy-vel PIC-el vezérelt elektronikus gyújtás ügyében. Szóval, ha valaki tudja, hogy ez hogyan lehetséges, vagy tud nekem segítséget nyújtani a gyújtásban, akkor örömmel várom a levelét a következő e-mail címre.
herrwatt@freemail.hu
Előre is köszönöm: Herr'Watt
hello!
tud vki kecskeméten egy jo kis szocimotoros boltot?
Én nem írtam, hogy tudok ilyet, csak kérdeztem, hogy él-e még a szabály. :-)
Ezek szerint pl. a 15 napon belül el is lehet adni jogszerűen, átírás nélkül? :-)
(Bár valami azt súgja, hogy nem, mert pl. addig elidegenítési tilalom lehet, vagy v-mi hasonló.)
Egyébként egy érdekes kérdés, hogy a vevő köteles-e meggyőződni, hogy ki a tulajdonos? Mert lát egy tulajt a forgalmiban, és egy másikat az adásvételin, amiről ránézésre nem lehet megmondani, hogy valódi-e.
Rosszul tudod, ha aláírtad vevőként az adásvételit, ami szerint a tulajdonos adott el neked gépjárművet , 2 tanú által igazolva, attól a pillanattól te már tulajdonos vagy, akit határidő kötelez az átírásra.
Ha a jogelőd tulaj nem iratta át, nem gond, az sem, ha az elődje sem, lényeg, te fizeted a részed, tőlük meg behajtják. A követelmény : a legutóbbi bejegyzett tulajig fedjék egymást az adásvételek, foghíj nem lehet.
jön valaki a Mátészalkai börzére?
Ezek általában még bontásra sem jók, mert minden horpadt, rozsdás, szakadt, kopott, össze-vissza bütykölt (gányolt) rajtuk. Nem véletlen, hogy még a hirhedten igénytelen románok is kidobják őket, egy élet munkája lenne használható, legális járművet csinálni belőlük, ha órabéresíted, a végén kiderül, hogy azért már rég vehettél volna egy kulcsra készet, és még benzinre is maradt volna.
Most nem azt mondom, hogy valami érdekes/értékes ritka darabbal ne lehetne előadni, de közönséges szocimocival biztos, hogy nem éremes, még akkor sem, ha ingyen adják, mert van belőlük a tíz ujjadra.
Sziasztok!
Már múltkor felmerült bennem (amikor az volt a téma, hogy mi a teendő 5 adásvételivel átíratni egy motort), hogy már nem él az a szabály, miszerint csak az válik tulajdonossá, aki 15 napon belül átíratja a gépet?
Fogadd meg az okosak tanácsát, és ne vegyél magadnak gondot. Én is mahináltam eleget papírokkal, kaptam felszólitást, idézést, figyelmeztetést eleget.
Ha egy motornak nincs rendezett papírja akkor állítsátok fel a mázsára. A 80-100 Ft/kg ár szerintem tisztességes ajánlat.
Tulajdonjogot csak a tulajdonostól szerezhetsz. Mi az, hogy van papír, csak nem a tulaj írta alá ???
Ha ilyet veszel, és közben nem tartóztatnak le, bontásra a gép még tuti jó lesz :))
Persze ettől még később jöhet a meseautó a karpereccel !!!
Bomba üzlet cssacsiknak .
látom nagyon lelkes vagy, de szívás lesz a vége. :-(
Szerintem nem lopott mert van papír csak nem az ő nevén :?
nem tudom, nem próbáltam, hívd fel az autóklub veterán szakosztályt vagy a mavamszot, ott megmondják. De ha megfogadsz egy tanácsot: ha az ember szerint ilyen egyszerű az ügy, adjál neki 5e Ft előleget, hogy rendezze a papirokat és utána megveszed. Ha meg erre nem hajlandó, akkor teljesen nyilvánvaló, hogy az ügy ilyen vagy olyan okból elintézhetetlen, és kár is vele az idődet vesztegetni!
Sokan hivatásszerűen űzik a csempészetet, veszik Romániában meg Ukrajnában a lepukkant simson-250-et meg uralt 100 euróért, szétdobják, két fordulóban áthozzák a határon, és aztán hirdetgetik a hülyéknek, hogy "beindul az ural, csak le kell festeni és betolni a veteránvizsgára, 170.000", hát ne legyél annyira hülye, hogy meg is vedd! Ezek betegek! A jawa 638-amat 35e-ért vettem, a suzuki GSX-R-250-emet meg 150e-ért, és mindkettő rendszámos, rendezett tulajdonviszonyú, működőképes, kulturált esztétikai állapotú jármű volt, nem egy ki tudja honnan lopott hiányos, rozsdás ócskavas. Szóval aludj rá még egy párat, nézegess körül, nemsokára úgyis jön a hó, ráérsz keresgélni.
De ehhez nem kell semilyen papír Vagy igen? és tényleg ilyen *** ?
Van ilyen, kell hozzá közjegyzői nyilatkozat, interpol igazolás, anyám kínja, és utána elviszed a veteránvizsgára, és kivágják hogy "szép-szép, de ez gyárilag nem arannyal volt csíkozva hanem sárgával, és a küllőkön a galván is kicsit homályos, ez így sajnos nem felel meg, viszlát, 10.000 Ft lesz a kasszánál"
nem lehet! Ha lehetne, nem "papirok nélkül" árulnák.
Valami ilyesmit mondanak nekem hogy veteránvizsga és oda nem kell papír semmi és adnak hozzá rendszámot meg papírt Igaz?
Ja csak egy adásvételid van az előző tulajtól
Ha veszek egy mocit papírok nélkül forgalomba lehet helyezni??
Ha igen kb mennyiért?
Köszönöm
Ma es/vagy holnap fennakadasok lesznek az oldal eleresevel, mert szervert valtunk.
Zapkorte
Ha azt mondom hogy nincs semmi papírja, akkor hova mennyek, mert most kimentem a kpm hez ott elzavartak az okmányiródába ott meg 1 hónapra adnak időpopntot, ha nincs papírja nem ér emmit vagy mi?
kuldj email nekem az uj cimedrol (amiben benne van a user neved, a jelszavad, a regi cimed)
msn? mi az? valami csatt-féle? az nincs. azért nem őrzöm én a monitort egész nap: kóválygok erre, kóválygok arra, és ha épp van két perc szünetem, bekukkantok az emailomba.
hygy !
hogyan tudnám megváltoztatni a hozzászólásaimnál megjelenõ e-mail címet ? kibaszott céges webtartalom szûrõ letiltotta a c2 oldalát .
Na ja, egy szoci motor simán gazdasági totálkáros lehet pusztán papirügyileg. ;-)
Igen, ha megveszed 15 nap az átírási határidő. Illetve 15 napon belül be kell jelentened, hogy megvetted, de nem kell feltétlenül át is iratnod. Nekem pl. így van egy suzukim lassan egy hónapja: bejelentettem, az enyim lett, de mégsincs átiratva, mert ahhoz kéne a műszaki, a műszakihoz egy új féktárcsa, az meg épp kifogyott a nagykerben és meg kell várni a következő szállítmányt.
Persze nem kell feltétlenül meg is venned, ha a tulaj belemegy, lehetsz egységsugarú üzembentartó is, és akkor se eredetiséglehúzást, se vagyonszerzési lehúzást se törzskönyv-lehúzást nem kell fizetned, ez kb. egy huszas. Csak nem minden tulaj megy bele.
Jótanács: ha kiskunfélegyházára mész motorral, akkor ne hagyd ott sehol lezáratlanul, mert vannak olyan kedves, jószándékú emberek, akik nagyon szeretik ellopni. De nem kell izgulni, mert még egy MZ-t se tudtak elindítani :). Ezért bosszúból
összetörtek rajta pár dolgot, na ez az igazi lazaság, mi? Ha véletlenül valaki találkozna ilyen balfaszokkal, akkor a nevemben is fossza meg egy pár fogától. Előre is köszönöm.
Zapkorte
köszi a válszokat, elég bonyolult úgyhogy nem veszem meg, mert blokk sincs benne és a forgalmi se az ő nevén van (kár mert tetszett és oldalkocsis is volt).
Ha veszek egy pannóniát (bármilyet) és rendeben vannak a papírok (forgalmi szürke ő nevén van, blokkszám vázszám megegyezik, van rendszám) akkor azt nekem ha megveszem 15 napon belül a nevemre kell iratni?
előre is köszi a válaszokat
Gépjárművet venni csak tulajdonostól vagy a tulajdonos megbízottjától lehet!
Blokkot beiratni meg csak olyat, ami a) forgalomból végleg kivont járműből van kiszerelve vagy b) a donor járműbe azóta beleirattak egy másik blokkot (vagy esetleg c) külföldről hozott, vámkezelt blokkot). Természetesen ezt neked kell bizonyítani.
Egyszerüség kedvéért inkább: http://www.kep.tar.hu/motomen/50152090
Ilyenre gondoltál? A tulajdonos túl sok könyvet olvasot a könyvtárban és ettől elszédült, aztán hazafelé túl gyorsan jött szembe a körforgalom.
Bocs hogy naív vagyok, de hova küldjem?
Biztos hogy megyek még veletek túrázni,akkor szivesen beszélek mindenről,de írni azt nem nagyon szeretek sajna.:-(
Összesen: 170 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|