:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Csevegő (kötetlen) - új hozzászólás Összesen: 170 oldal
A szelepszár szimering zsigáknál azért van, hogy a szelepvezető és a szelepszár között ne tudjon az égéstérbe kerülni az olaj, ami a vezérműtengelyt és a himbákat keni a hengerfejen. Ezzel csökkentették a motorolajfogyasztást.
Nekem volt 100-as skodám, egy híres pestlőrinci gépműhelyben ( Dedeó ) megcsinálták szelepszár - szimeringesre. ( vagyis úgy emlékszem, skodrinál nincs külön besajtolt keményacél szelepvezetőszár, tehát a hengerfejet munkálták le, hogy rá lehessen ütni a szimeringeket.Egyébként a lada, peugeot, bmw szelepszár szimeringek akkoriban megegyeztek, de a teflon volt a legtartósabb, az orosz pedig leghamarabb repedezett szét.
Kezemben az adalék doboza , aszongya az írás :
Kopáscsökkentő és ütéscsillapító hatású a korosabb járműmotorokban a szelepülések és a szelepek érintkező felületén.
Szóval semmi köze a szelepszár szimeringhez.
Na, ma kipróbáltam a világhíres M2T olajat és jelenthetem, hogy semmi, de semmi érezhető különbség nincs a Mol sprint 2T és e között. Ugyanúgy megy, gyorsul stb, mint azzal.
Szóval kicsit talán jobb mint az Áfor Arol 2T, amellett h kevesebb, mint a felébe kerül.
Helló.Van egy Cagiva Elefant 125-ösöm.Azt meg tudná valaki
mondani, hogy mitöl lehet az, hogy ha eléri az üzemi hőfokot akkor le
áll és ha kiveszem a gyertyát akkor az meg benzines.De ha vissza hül
akkor pedig pöccre indul.hali
Heh :) a skoda S100-at kihagytad nekem az van, en is tolok bele olompotlot.
Zsigába nem kell.Abban van szelepszárszimmering.Ólompótló azokba a kocsikba kell, amiknél a szelepszár kenését/tömítését a benzinben lévő ólom végezte.
Persze a Zsiga sem fakad sírva, ha ólompótlót raksz bele, de nem megy tönkre, ha kimarad az adalék...
Ólompótló most is kell bele.
De a háború előttiekbe nem kell.
"olompotlo csak a regi 4 utemuekbe kellett"
Pontosan. És ide tartozik a Skoda 105-120, amiből azért még fut pár. Na és ne feledjuk a Zsigulit, Moszkvicsot, és a többit.
Üdv!
tudtommal olompotlo csak a regi 4 utemuekbe kellett, mivel ott a szelep rudakat vagy miket kent ha jol emlexem.
Az "UNI"-ra gondolsz? Mondjuk azért abban se ólom, csak ólompótló van. :) De jó drága. a 91-es UNI kerül annyiba, mint a 95-os NATURAL (ólommentes).
Mondjuk Pool ezt használja (ha jól tudom, a rendeset és nem a Super-t), úgyhogy csak tudja miről beszél. :)
Elmondom, én miért nem ezt hasnálom.
Eddig sokan nem ajánlották, motoros újságokban is mindig rossz példaként emlegetik. Pl egy olajokról szóló cikkben ezt írták: "Vigyázzunk, mert a legrosszab olajokra (pl M2T) is rá van írva, hogy jó minőségű olaj."
Továbbá, ha ezt raknám a gépbe (Jawa 350/638), akkor 1:40 arányban raknám és fülén-száján folyna az olaj.
Ott van még az M2T Super. Abból fél liter 100 Sk. Tehát egy liter 200 Sk. Na most ezt se merném 1:50-nél kisebb arányban rakni.
És amit használok, Valvoline DuraBlend félszintetikus, annak litere 270 Sk, és ezt 1:60 arányban keverem (ehhez még jön Fimol 1:1000 arányban). És ez így most nem tudom, hogy olcsóbb-e, vagy egy picivel drágább (régebben pontosan kiszámoltam), de mindenképp megéri, mert nagyon ritkán füstöl a gép, és eddig nem tapasztaltam negatívumot.
Neten olvastam egy srácról, aki a 632-esébe, ami ugye vashengeres, Castrol TTS fulszint olajat rak 1:100 arányban és évente min 15e km-t motorozik.
Üdv!
ja, mi viszont azon döbbentünk le, hogy Szlovákiában meg ólmos benzint árulnak a skodához. (Magyarországon ez nincs vagy hét éve.)
Pool! Most akkor am "M2T szuper" a jó olaj, vagy az "M2T" az egy szuperjó olaj? :))
Múlt héten egyébként, mikor Szlovákiában jártunk, épp vettem vagy 5 liter ilyen M2T-t, de félek attól, h pdaranyi azért mégiscsak jobban ismeri ezeket a löttyöket és jobb lett volna mégse megvenni. Na majd meglátjuk.
Egyébként lengyel Mixol-S -t akartunk venni, de sehol nem találtunk, viszont ez a M2T is ugyanabban a 420ft/l-es árban volt, hát próba cseresznye...
SZerintem az M2T szuper jó olaj, semmi baj nincs vele. Szlovákiában valamikor a 70-80 as években szüntették be a keveréket. Itt ugye Trabant és Warbulgok helyett Skodák mentek, abba nem kellett... Emlékszem, hogy mikor átléptük a hatért és Magyarországi városba értünk, akkor jellegzetes kétütemű illatt volt.
Ha lehet, az M2T nevezetű "olaj" kerülendő. Legalábbis én csak rosszatt hallottam eddig róla. Az M2T Super talán már jobb, de az már drága.
Szlovákiában még sohasem láttam keveréket a kúton, ezért én mindig is magam keverem az olajat a benzinbe. De ha lenne sem bíznék meg benne.
Üdv!
Nem rég estem le a bejáratásról, Szarvason az Agipnál még keveréket tankoltam, mikor Gyulán már nem volt qti a Molnál, asszem még A szarvasi Molnál is van kevrék, de nem 100% régen tankoltam már :0( (Bárcsak előbb olvastam volna e sorokat, akkor nem jártam volna augusztustól 1:20-al...)
Vagy kigurulsz Szlovákiába, és televeszed a cégdizájnos oldaltáskákat slovnaft olajjal.
tesco gizdaságos motorolaj 1340Ft/5l. Vagy konzultálhatsz a bátyusommal is, tavasszal leereszti az olajat a volvóból... :-)
Heló!
Csak az én szívfájdalmam az , hogy most már a MOL kutaknál se lehet majd keveréket kapni, vagy ez másnak is rossz hír? Egyáltalán, tankol itt rajtam kívül valaki qti keveréket? Vagy ezt már kitárgyaltátok korábban?
Csak azért fogalmaztam meg ezeket a kérdéseket, mert még az ócsó (és rossz) Arol 2T használatával is az otthoni keverés eléggé az anyagi csőd = megszűnés irányába terelgeti a kétütemű autózást-motorozást.
És valamit azért ki kéne találni, hogy ez ne így legyen.
Valoszinu, hogy letekeredett a kuplungrol a rogzito anya. Olaj leenged (vagy motor oldalra borit, hogy az olaj ne fojjon ki) oldal dekni leszed, anya visszarak (rakj ala pl kormos anyat, vagy az eredeto rogzitot ha bene van).
HyGy
Sziasztok, segitsetek légyszi! a motorom egy 150es ETZ. Beindulni betud(sebességbe is), de ha berakom bármilyen sebességbe meg se moccan, kuplung nem húzza vissza a kart(már legalább 1 éve csúszik) mikor megállt már egy hete zőrgött amikor jobban meghúztam a gázt. nem tudom mi lehet a baja, ha valaki tud segíteni a djbarabas@freemail.hu-ra irjon, előre is köszi!
Ocskay Zoltán : A motorkerékpár története. A kezdetektől 1945-ig terjedő időszak alapos és emészthető formájú áttekintését nyújtja.
A használhatóság, a realitások tekintetében nem egy utolsó szempont, hogy hazai szerzőtől származik a "mű", tudom ajánlani.
Egy négyütemű motornak legfeljebb az árt, ha olaj nélkül járatták, de az sem sokat, ezt tapasztalatból mondom, mert én néha sajnos elfelejtem időben utántölteni, csak amikor már csörög az egész, akkor kapok észbe.
Rendeltetésszerű használattal 3-4e km alatt lehetetlen benne kárt okozni, mert a) nagyon jó minőségű anyagokból gyártják az ilyesmit b) még a legegyszerűbb fröccsolajozású 4T-nek is klasszisokkal jobb a kenése, mint a 2T-knek.
A nagyon használtra értettem a lutri dolgot. Ezek az 1-2 éves dolgok szimpatikusak, de azért tényleg sokat jelent az előélet még erre a rövid időre is. Sztem egy durvább bejáratás már megrövidítheti a gép életét és az étvágyára is negatívan hathat. nem merek belevágni semmi újba, mert amióta nagy álmaim beteljesültek (TZ+Digicam) azóta csak szívom a vastag f@.zt... :o(
Sziasztok!
Nem tudom jó helyen járok-e?
SUZUKI TVS segédmotoros kerékpárhoz keresek komplett hátsókereket, jó állapotút. Hol találhatok ilyent, Bp lenne a legjobb. Várom a segítségeteket.
Köszönöm.
Hú.... Köszi. de nagy marha vagyok, nem bírok olvasni.. :) asszem valamit félrenéztem.. köszi a felvilágosítást! :)
Én is köszönöm a jó kívánságokat.
Ja én is 2 éves motort vettem 3500km-el. 3500km az még gyakorlatilag új. Semmi nem "jött ki rajta", pedig már 20e fele jár az óra, és semmilyen, szocimocikra jellemző időleges gányolást nem találtam benne. Egyszerűen megunta a srác, és eladta. No persze bizonyos tipusokkal azért vigyázni kell (GS500=oktatómotor, SR125=futármotor stb), de ilyen nagyon új motoroknál viszonylag könnyen meg lehet állítani a tényleges futásteljesítményt, elkéred a szervízkönyvét, vagy megnézed, hogy még gyári gumiabroncsok vannak-e rajta, vagy hogy mennyire "vállas" a féktárcsa stb és egyből látható, ha vissza van csavarva az óra. A slusszkulcs is nagyon árulkodó, 15-20e km után már itt-ott kiüt a réz a nikkel alól, meg a műanyag is kifényesedik a fogdosástól, ilyenkor a kopott kulcsot eldobják, és csak egy gyári kulccsal árulják a motort, ez is gyanús jel. De egy-két-három éves motort sokkal-sokkal könnyebb és veszélytelenebb vásárolni, mint 10-15 éveset, és durván olcsóbbak lehetnek, mint a szalon ár, mert nincs nagy kereslet a fiatal de használt gépekre, főleg, ha már egy "ráncfelvarráson" is átesett azóta a tipus.
Nem annyi van a mocijaban hanem annyit ment iden.
Koszonom szepen Toria,Peet!
:))))))
Sziasztok!
Elnézegetem a szavzást, és meglepő, hogy a többségnek 2-4 ezer km-es mocija van? (legalábbis akik az oldalt látogatják)
pl. Roland Brown: Motorkerékpárok képes enciklopédiája ( Ex Libris kiadó )
Freak: ha sikerul osszeszedned valami jo anyagot, szivesen latnak itt az oldalon egy cikket vagy cikksorozatot belole.
HyGy
Üdv Mindenkinek!
Egy kis segítség kellene...
A MOTOROK és a motorozás történetéről szeretnék egy s mást megtudni...
(A Kezdetektől a Máig..)
HA valakinek van valami ötlehet,hogy hol is tudnék ennek utánajárni akkor kérlek írd meg! Sokat segítenél vele...
Előre köszönöm!
Freak
A használt motor bizony nagyon lutri. A asjátomra már egy kisebb vagyont költöttem, és most úgy néz ki olcsóbb(kifizetődőbb) lesz bele venni egy másik blokkot. Ugyanis tegnap elszállt az 1.és a 2. sebességem, ha bontásnál kiderül hogy teljes váltómű generál+csapágyak miegymás, lehet jobban megérné a blokkcserét, mert 25-30ezer km után hajíthatom el a hengerem, mert uccsó fúrás, perselyeztetni + nem szeretném.
Cimborám amúgyis ajánlott egy 0km-es Szivet, remélem az ára nem lesz magas és a paírjai is rendben vannak, így még jópár évig eléldegél és neaggyisten megválnék tőle, nyugodt lélekkel adhatom tovább.
Ez így van, viszont pont az első időszak a legfontosabb a bejáratás szempontjából, a blokkba pedig nem látsz bele. Később derülhetnek ki a "humoros" dolgok, amikor legyűrtél néhány ezret vele. Ennek ellenére én sem tenném meg az államnak azt a szívességet, hogy ajándékba adok neki ennyi pénzt. Nem ad ő azért nekem semmit pluszt, sőt...
Mi is azon tanakodunk, hogy 1-2 évesen már leadnak új paripákat, akad amit meg sem kínoztak, csak nemtetszett előző tulajának, azzal már egészen jól járhatunk... a regadóból meg értelmesen fel lehet öltözködni...
halika
milyen beszerzési forrásbol származó vasakra kell regadót fizetni?
csőváz
kilozulu
Na ja, még mielőtt arra is kitalálnak valamit.....
tanulság: olyan járművet kell venni, ami már belföldi forgalomban van. Akár totálkáros állapotban is.
Az értékek ugye ezer forintban értendők.
80 cm3-ig 10/20/2,0
81-125cm3 50/95/1,9
126-500cm3 70/135/1,9
501-900cm3 100/180/1,8
901cm3-től 125/230/1,8
A táblázatban az idei és a jövő évi reg. adó mértéke szerepel, ill. a változás mértéke.
Inkább ne írok semmit, mert azt a nyomdafesték mellett a monitorom sem bírná el...
Ugyan, Mo ócskavas-nagyhatalom, 17Ft/kg-ért viszik a cigáynok a méhbe zsukszámra, csak fel kell(ene) dolgozni. Oszt ottan van a "magyar ezüst", a pécsi uránbánya stb, tarthatnánk mi előrébb, csak hát azért meg kéne dolgozni, és ez az utóbbi tizenöt évben nem sikkes. A "nyugati" életszínvonal meg -jé!- nem állt be autómatikusan, amint kapitalizmus lett, de nem ám. Nem is csoda, ezért a német is, holland is keményen megdolgozott. Az angol meg a francia nem annyira, ők inkább háborúztak, gyarmatosítottak,és az így szerzett tőkét forgatják. De aki nemcsak dolgozni, de még fosztogatni meg gyarmatosítani is lusta, az csak oda juthat, mint a magyarok. :-p
A skoda nekem is popec :) nem sok gond szokott vele lenni. (nagyon ritkan van akarmi is) Meg 1 honap es megy ujra muszakira, mert lejar :(
:) latod renault?! :) a skoda bezzeg birja. :))))
A Renault halt be,azon van vonóhorog.
Már két hónapja Skodával járok,megy mint a távírat A szerelők jövőhétre válalták a Renault-ot.Mi van a te skodádal?
A kínaiaknak az a nagy előnyük kicsiny hazánkkal szemben, hogy nagy az ország és sok ásványi kincsük van, több erőforrásuk van és le akarják pipálni USA-t. Most nézz szét itthon, a vas nagyrészét szovjet barátaink hozták, ami bejött annak is egy részét "nagyjaink" kimentették a rendszerből... DE az Echte SZOCIMOCI A LEGJOBB DOLOG A VILÁGON!!!!
Ahogy így elnézem, hol tartanak a kínaiak, és hol tartunk mi, nem biztos, hogy olyan jó ötlet volt megszabadulni attól a rendszertől... :-p
Boldog névnapot kívánunk:
Győzőnek és Bunynak!
Toria és PeetAir
Uh melyik?
Mi van a skodrival? Megcsinaltad mar?
Összesen: 170 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|