| 
 
 
 
:: Szavazás :: 
 Milyen hatással van rád a benzináresés?   
 
 | 
  
  | 
- Fórumok -
 
 
 | Csevegő (kötetlen) - új hozzászólás Összesen: 170 oldal
 
 
 
  
  Kapható volt, barátom,a trabi állófűtés, de csak 1988-tól , nagyon kevés 601 s-ben. Hogy mivel lehet tüzet okozni, azt lehet, hogy meg kellett tanulnom, mivel többek között üzemanyagszállító tartálykocsikat vezettem  a seregben.
 
 
  
  Itt Pecsen, a finnek meg hasznaljak ezt a technologiat ;) a nagy uzemekben.Mire elindulnak haza a melobol, mar meleg a motor :)
 
 HyGy
 
  
  Pontosabban minden ősszel ki kellett égetni a kipufogót, és akkor volt fűtés a trabiban. Aki hagyta elkokszosodni, az bizony fázott. De az állófűtést nem ezért találták ki, hanem hogy bergengóciában a hanziknak ne kelljen a lefagyott szélvédővel küzdeniük amíg bemelegszik, mert ott azért vannak komolyabb hidegek, meg csapadék is. Egyébként itthon is volt ilyen állófűtés, asszem a körablakos barkas mikrobuszokban gyárice is, meg néhány "de luxe" wartburgban rendelhető extraként, de ezeket a járműveket már vagy hat-nyolc éve kohósították.
 A svédeknél meg az volt divatban, hogy beépítettek egy 2000W-os bojler-fűtőbetétet  egy kis vas hengerbe, csőcsonkot tettek a két végére, és bekötötték a vízkörbe. Amikor a svéd felébredt, bekapcsolta az áramot, és mire a kávéját megfőzte, a kocsimotorja már üzemi hőmérsékletre volt felfűtve a nélkül, hogy egy felet is fordult volna.
 
  
  A baromság az az, hogy a Zapó kályhája gázolajjal fűt. Benzines volt az kérem. De nekünk, Trabantosoknak azzal sok tapasztalatunk nem lehetett.Különben a Trabi fűtése, ha jól volt összerakva, jól működött. -10 fokban 10 km padlógáz után már vetkőztünk is :)
 
  
  Fullkopy, ne kötekedj velem!Az én Trabim ZO-s volt, úgy, hogy kb. egyszerre húztunk bakkancsot!
 Ha gondolod nagyon szívesen elküldöm neked a Trabant állófűtésének használati utasítását. Ha valami Magyarországon nem volt kapható, attól még létezett. Amiről te nem hallottál, az is létezhetett.
 Kétségtelen, hogy extrém helyzetben sok mindennel lehet tüzet okozni. Én olyan gázkútra emlékszem, ami egy szem kavicstól gyulladt ki. A kavicsot kellő sebességre kellett gyorsítani és ütköznie kellett egy vasdarabbal. Oltottuk is közel 3 hétig.
 
 
  
  Már csak  azt kéne  tudnom, miaz, amit én írtam , és  baromság. Lehetne  bővebbet  erről ??, A másik , nekem volt  2 trabim, mindkettő  kétbatűs rendszámú volt. Az  egyik, id, a másik pe betűjellel.Hogy  abban  az időben lett volna  hozzá, az  általad  leírt állókályha, az  viszont  tényleg  baromság.
 
 A kat. kályha  lángnélküli  hőforrás  becenévre  is  hallgatott, de nem  vennék  rá  mérget, hogy  ha  működés  közben  felborul, nem  okozhat  tüzet,  mert ilyen okú  trabiégésekre  mintha  emlékeznék... ugyanis  nem kell kifolynia  a benzinnek  sem, elég , ha  a rostélya  csak  annyira  meleg, hogy  kontakt  esetén  tüzet  gyújtson... szerintem  olyanba mentél  bele, amiben  nem lehetsz  ennyire  biztos, de  kérdezzük  meg  erről  a tűzoltót !
 Irgumburgum, nem  baromságozunk, mert nem illik, ez nem  volt itt eddig szokás,  és  mert visszakapjuk.
 
  
  Addinak  válaszoltam vaksikám, hogy  az, ami  szeretett kigyulladni, az a micsoda. A kutya nem  mondta, hogy  a katalitkályhába  áram kell :-) 
 A trabisok  használták, főleg  a kombisok,  jobb híján,mivel  nem  mindenki  tudott hosszabbítóról  hőlégfúvót  üzemeltetni pl. aki  a negyediken  lakott... Mivel  a kérütemű trabi  gyakorlatilag  álló helyzetben  fűthetetlen, viszont  nagy  hidegben  azonnal  ráfagyott  az  ablalokra   a beülők által kilélegzett pára, praktikus  megoldást  nyújtott. Az  a néhány  nem épelméjű,  aki  működő  katalittal indult  el, néha  tényleg  "túlfűtötte"  a kocsit .
 
 A záporjózsik  rendelkeztek  áramot is  igénylő benzin, vagy  a jobbak  gázolaj kályhával. Mint  tudjuk, farmotoros, léghűtéses motorja  volt, hátul elhelyezve. Hiába  volt  1200 köbcis  motorja, az utastér fűtését  csak így tudták  jól  megoldani.
 
 Azért remélhetőleg  előbb-utóbb még te is  eljutsz  arra  a szinre , hogy  megtaláld  a kérdés  és  válasz  közti  sorszám-összefüggést :-))
 
 
 
  
  Grat.Ezt így kell csinálni..:)) 
  
  Ebben az elmérgesedett hangulatban nem tudom, hogy hogyan mondjam meg, hogy baromságokat írtok.1. A Trabanthoz az NDK-ban lehetett kapni utólag fixen beépíthető állófűtést.
 2. A Zaporozsec gyárilag benzinüzemű volt, ezért a gyárilag beépített álló helyzetben is működő fűtése benzinüzemű volt.
 3. A Katalyth kályha benzinüzemű, hordozható, kisebb és nagyobb változatban Magyarországon is vásárolni lehetett. Foltbenzinnel (nem motorbenzinnel) működik, denaturált szesszel lehet begyújtani és nem kell felborítani. Ha felborítod, akkor sincs baj, mert nem nyílt lánggal ég.
 4. Állófűtést leginkább Barkasból, Zaporozsecből lehet kinyerni, volt még a 603-as Tatrában is, meg bizonyára több fajta teherautóban, teherautót nem vezettem, nem ismerem őket, nincs rá jogosítványom.
 
 Irgum-burgum tessék már egy nyelven beszélni és abbahagyni ezt a stílust, mert itt ez eddig nem volt szokás.
 
 (levendel nem neked szól a zsörtölődésem, hanem azoknak, akik építeni nem, csak rombolni tudnak és visszafoghatnák már magukat))
 
  
  én mindent tudok, azt is, hogy a katalist kályha, amiről beszélsz, egy kis henger alaku plé vacak, amit lékhorgászok meg lesen ülő vadászok használtak és egyáltalán nem kell hozzá 12V csak egy doboz gyufa, viszont épelméjű ember nem használja autóban, mert tűzveszélyes ha feldől. 
  
  Azt hittem, talán még  egy zápkörte is  be  tudja  azonosítani, mikor, mire  válaszoltam.  Sajna, nem így  van. A számok , időpontok  felismerése  akadályt  jelent  neki. :-)) 
  
  Nagyon hülye vagy, ezt   használtam én is, amikor  te  még a zacsiban lógtál, a többi  genyával  együtt, vagy  már  spárgán  húztad  a fazekat ? !! :-)) 
  
  a börziáner ürge valami 25e Ft-kről beszél, tőle vegyél te. Amúgy meg a német magassan fölötte áll, hogy tetves 39 euróért szélhámoskodjon. De persze aki bizalmatlan tipus, az igénybe vehet escrow  szolgáltatást is.
 
  
  Ez az! Hozasson csak vaughan magának németiából egy nagy követ dobozban, az közelebb van és olcsóbb, mint szigszentmiklós. 
  
  A katalitkályhát  a trabisok  használták  a fűtés  kiegészítésére, volt  nekem is. Féltem is  tőle  rendesen. 
  
  Nem, amire te  gondolsz, az  a katalitkályha. Nem jó, ha  felborul...az se, ha  valami  túl  közel  van hozzá,  ami  szeret  égni. 
 Viszont  a zaporoszecek  készültek  gázolaj  üzemű  kályhával is. Na , abból  nem hiszem, hogy  lenne  eladó, az  túl  jól  sikerült  a szovjeteknek.Takarékos,  ügyes, akár  egy álló  kisbuszt is  befűt.
 
  
  hali! börzéken szokott egy pécsi illetőségű ótvarász használatlan (de ugyebár nem új, hiszen vagy 15 éve nincs trabantwerke) Trabant tramp kájhát - ő így írja:) -  árulni kompletten.Ebben van egy kis benzintartály, maga a fűtőbetét a ventillátorral, plusz a gyári kapcsoló és valami előtétellenállás az izzítószálhoz vagy mihez, meg egy tartalék fűtőbetét.
 Ha érdekel, küldök egy képet az összeállított rendszerről.
 
  
  Ez az, amelyik előszeretettel szokott kigyulladni? 
  
  Zaporozsec motyó  volt. Talán  bontóban... 
  
  szevwasztok!a segitségeteket szeretném kérni!
 12V-os benzinkályhát keresek, lehetőleg müködöképesen!
 ha esetleg tud valaki szivesen vennék emilt! a bogiba kellene mert igen hideg...
 
 köszi és minden jót!
 
  
  bambi!
 Jó, legyen sör virsli! :-))) Persze, öreg motorral is lehet indulni. Mondjuk a motoromon leginkább a kuplungot sajnálom. De legutóbb Zsandi 300 as MZ jén is ez adta be a kulcsot, így elmaradt a visszavágó. Beavallom, az én Jawám kuplungját is megiselte a verseny. Valmi repülőrajtot kellene alkalmazni... Na, majd a Tesco parkolóba megrendezzük.
 
 Bambi! Azért nem ér ám túl magas csatornákat reszelni! Utána gépátvétel lesz! :-))) És a benzint is ellenőrizni fogom! :-)))
 
  
  Szerintem mindegyik legyorsulja a másikat...Csak beállítás, meg állapot kérdése, hogy melyik megy jobban.... 
  
  Természetesen.Veled együtt már biztos a siker.Remélem én is öregbíteni tudom majd az MZ jó hírét:-)
 Üdv.
 
  
  öreg motorral is lehet indulni? 
  
  Nekem mások a tapasztalataim.Legyorsulom a jawát tz-vel,de végsebességben a jawa a jobb.A jawak lomhasága is közismert(gyorsulás szempontjából).Majd élőben.Üdv. 
  
  Pool! Szerintem is neked van igazad! Nekem  250-es ETZ-m van, és a haverom JAWA-ja odaver gyorsulásban. Nem sokkal de lehagy.   Hoszabb távon már viszont megtudom szorongatni.  
  
  Szerintem meg akkor is lenyomja.Egy gyorsulást rendezünk jövőre.Ok?Üdv. 
  
  Szerintem nem nyomja le a 250 es MZ a Jawát. Gyári adatok szerint a Jawa 0,5 s el jobb is. Szerintem ez így is van. 300 as MZ vel versenyeztem már, az pár méterrel megvert, mert rosszul váltottam. Ha 5 méterrel tovább tart a verseny már én nyerek. 
  
  Ha nem akkor jövök egy sörrel.Ha igen te jössz egy becherovkával:-) 
  
  Pool.Nem azért mert nekem tz-ém van neked meg jawád,de szerintem gyorsulásban az etkó lenyomja a jawát.Legalábbis az enyém tuti lenyomja  a tied:-) 
  
  Hy!Van 1 honda ns 125 f-em és van vele 1 problémám a karbiban a főfúvóka eltört Hol lehetner ehhez alkatrészt szerezni? +Mért csinálta az hogy 1-esben semmi gomd 2-esben szinte fulladt !
 Köszi Keats
 
 
  
  http://www.sr125.atw.hu/uj oldal sresek számára :)
 lendítsük fel az oldalt :)
 van fórum is :)
 
  
  Mindkettő 10,5 s alatt gyorsul 100 ra. Állapottól függően roszabb lehet. 
   sorszám: 4408 (40376) 
(előzmény:  B.A.T. (II.), 2005-11-19 11:36:59)    
  
  Kérdés: Melyik gyorsul fel hamarabb 100-ra?
 1: JAWA 350/638
 2: MZ ETZ 251
 
 Esetleg mp értékeket is tudnátok mondani? A kérdést NEM a JAWA kontra MZ vita újraélesztése miatt tettem fel!!!! Előre is THX!!!!
 
  
  Nincs ellentmondás. Nem értettél meg..Magad magyaráztad meg, miért jó  az ólomtetraetikl  a kétüteműbe. Mert ha nincs meg  a benya oktánszáma, 92 helyett csak 89, akkor  ólomtetraetillel korrigálható.
 Úgy emékszünk kicsit  jobban, hogy 86-os  volt  a normál, és 92  aszuper, valamint 98  az extra.
 
 Aztán, megboldogult katona éveimben, pártucat  alkalommal  volt  szerencsém üzemanyagot  szállítani tartálykocsival( ez  a katonai  szakképzettségem) mikoris a szállítmánnyal kaptam laborvizsgálati  jegyzőkönyvet. Ebből kiderült, hogy  a 86-os néha  valójában  89-es  máskor meg csak 84-es. Ez mindjárt megmagyarázta, hogy  a fater volgáján  miért kellett szinte  tankolásonként  korrigálnom  a gyújtást...
 
  
  Örülök, hogy egyetértesz velem, de nem tudom hol itt az ellentmondás? A mai benzineknek alapból magas az oktánszáma.A kopogást meg gyújtrásállítással ki lehet küszöbölni.
 Mi még kicsit emlékszünk, amikor 76-ost lehetett tankolni és 82-es volt a szuperbenzin.
 
  
   Az írásodban nem vetted észre, hogy magad is indokot adtál  a kétüteműek  ólomtetraetilhasználatára : növeli  az oktánszámot. Eszerint  az előírtnál  kisebb oktánszámú benzin  használata miatti gyújtásidőzítés problémákat  remekül lehet vele orvosolni. ( Kopogáscsökkentő )Gyanítom, ólomtetraetil nem kapható, az ólompótló   adalék valószínüleg  nem az.
 
 A szelep és  a fészkek  megmunkálásából kihagytad  az összecsiszolás előtti mozzanatot,  a szelepfészekmarást, és  a szeleppalástköszörülést. A többi  stimmel.
 
  
  A Sulkowsky-féle útleírásokból van azért jónéhány változat. Ha arról beszélsz, ami mostanában jelent meg sárga színű kemény kötésben, hát az tényleg olyan szintűre sikeredett, h a háziasszonyok is élvezni tudják :). Gondolom ez is volt a cél azzal a kiadással. De mondom: a háború előtt megjelent itt Mo.-n vagy 5 kiadásban, kb ugyanennyi címmel, lehet h a tartalom is  változott.
 Na majd egyszer a közl.  múzeum könyvtárában jól összehasonlítom őket.
 
  
  A Sulkowsky-féle útleírásokból van azért jónéhány változat. Ha arról beszélsz, ami mostanában jelent meg sárga színű kemény kötésben, hát az tényleg olyan szintűre sikeredett, h a háziasszonyok is élvezni tudják :). Gondolom ez is volt a cél azzal a kiadással. De mondom: a háború előtt megjelent itt Mo.-n vagy 5 kiadásban, kb ugyanennyi címmel, lehet h a tartalom is  változott.
 Na majd egyszer a közl.  múzeum könyvtárában jól összehasonlítom őket.
 
  
  Mint már céloztam rá, a II. világháború előtt nem volt ólmozott benzin.Ugyanakkor autószerelők gyakori, bár nem igazán kedvelt tevékenysége volt a beégett szelepek becsiszolása. Ez abból állt, hogy úgy megcsiszolták a szelepülék záró felületét, illetve a szelepeket, hogy ismét tömítsen záráskor. Persze utána szelepet is kellett állítani. A szelepüléket öntöttvas hengerfejek esetében nemes egyszerűséggel belemarták a hengerfejbe, ha pedig alumíniumból készült a hengerfej, akkor besajtoltak egy lágyvas szelepüléket.
 A II. világháborúban az amerikaiak, hogy a repülőknél nagyobb teljesítményt érjenek el, ólomtetraetilt adalékoltak a motorbenzinhez. Ezzel emelték az oktánszámot és qrvára nem érdekelte őket a környezetvédelem. Mellékhatásként észrevették, hogy azoknál a motoroknál, amelyiknél adalékolt benzint használnak, nem égnek be a szelepek. Hogy a kopást is csökkentsék, elkezdtek keményebb szelepüléket alkalmazni, hisz már nem vagy legalábbis ritkábban kellett szelepet csiszolni.
 A csúcstechnológia a háború után persze átszivárgott a polgári alkalmazásokba, így elterjedt az őlmos benzin és a kemény szelepülék, de szaporodtak az autók is és jött az ólom hisztéria.
 Nobel-díjas hazánkfia megoldotta, hogyan lehet ólomtetraetil nélkül növelni az üzemanyag oktánszámát. Mivel azonban az új motorbenzin nem tartalmazott olyan adalékot, ami kenné a szelepek tömítő felületét és így óvná a szelepüléket is, vissza kellett térni a puha szelepülékekhez, valamint a kemény szelepülékkel rendelkező motorokhoz kitalálták az ólompótló adalékokat.
 Ha valaki autójában, motorjában ilyen szelepülék van, használhat adalék nélküli benzint is . Ajánlott azonban a szelephézag gyakoribb ellenőrzése és a jármű kíméletesebb használata, a tartós, nagy terhelések kerülése.
 Ha nagyobb kopást, beégést tapasztalunk, ajánlott az ólompótló használata, de elegendő minden harmadik, negyedik tankolásnál.
 Egy esetleges hengerfej javításnál érdemes a szelepülékeket kicserélni puhára, hisz nem egy nagy ügy, egy közepesen felkészült esztergályos elég gyorsan tud ilyent készíteni nekünk.
 A kétüteműeknél ilyen probléma nincs, azok nem igénylik az ólomtetraetil kenő hatását. Lehet, hogy most azok akik meg vannak győződve az ólomtetraetil kétüteműekre gyakorolt jótékony hatásáról, nekem ugranak, de szeretnék mindenkit megnyugtatni, a kétüteműt az olaj keni, nincs olyan mozgó alkatrésze, ami szárazon fut. Hacsak ki nem felejtjük belőle az olajat :)
 
  
  Olvasom ezt a Sulkowsky konyvet, mar nagyjabol a felenel tartok, de en masra szamitottam. Talan egy jobban kalandregeny szerubb dologra, tobb es reszletesebb szot ejtven a motoros kalandokrol szerelesekrol, szivasokrol. De ez inkabb egy ilyen altalanos utleiras. 
  
  Zapkörte
 Nem, tévedsz. Úgy 92 óta nincs Szlovákiában ólmozott benzin. Helyette más vegyületet kevernek a benzinhez.
 
 
 Az sima M2T re gondoltam hogy szuper jó, tényleg nem volt egyértelmű. :-)))
 
 Ha valaki nagyon utánanézne, lehet hogy kiderülne, hogy az M2T és az M2T szuper egy és ugyanaz. Annyi a különbség, hogy az egyiket az igényesebb fogyasztóknak drágábbért adják. Gondolom a szuper csomagolása dizájnosabb is.
 
 Erről az olaj témáról sok vita ment már le itt, én továbbra is tartom a véleményemet, hogy a legolcsóbb ásványi olaj tökéletes választás a szocimotorokba. Én ezt ajánlom. A többi fogorvos nem tudom mit ajánl. :-)))
 
  
  szerintem a doboz csak placebo. :-( De mint mondtam, nem számít, ezek a kocsik már nem futnak sokat, amelyik öreg bácsinál van, azért, amelyiket meg használták, az meg azért. A legfiatalabb szoci autó is 15 éves! 
  
  Igazándiból  halványrózsaszín gőzöm nincs,  hogy öntöttvas, vagy  valami , tán hengerelt  acélból esztergált  szelepülésre ( szelepfészekre) öntötték-é reá  a zsiga  amúgy alumínium hengerfejét..Kiegyezek magammal  abban, hogy  az  a  szelepes motor, ami  az ólommentes benya bevezetése előtt készült, valószínűleg  boldogabb adalékkal.:-))
 Miután marha régen tanultam erről,autószerelő szakmám miatt , és szintén e távlatban mosódik el az a két katonai évem, amikor üzemanyag szolgálatvezető voltam, bizonytalanná tesz , hogy nincs semmilyen képlet , vagy tartalommeghatározás  az említett dobozon. Emlékeimben az rémlik, hogy ólomtetraetilt kevertek  a benzinbe régen, de az nemcsak szelepkenő , hanem oktánszámnövelő is volt.
 Hogy mifene  van a dobozban, rejtély marad...
 Az egész  azért jutott eszembe, mert ha  tényleg oktánszámnövelő, akkor  a gagyi benya szintreemeléséhez, akár  kétüteműbe is jó...
 
  
  Egészen pontosan az ólom szerepe az volt, hogy a szelepüléseken csapadékként kiválva megakadályozza a szelepek beverődését. Csak az egész régi öntöttvas hengerfejes (illetve oldalt szelepelt) motoroknál van jelentősége. Mondjuk skodánál, ford fiestánál... no és persze hosszú távon. Manapság ezek a kocsik már olyan műszaki állapotban vannak, hogy előbb hullik atomjaira a kasztni a rozsdától, minthogy a szelepek beverődnének... ;-) 
  
  Összesen: 170 oldalhell!
 ajánlom figyelmetekbe a www.duen.hu oldalon olvasható szilágyi janika kálváriája a horvátokkal cimű rövid cikket!
 
 a qrv@ annyukat!
 
 
 Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
 
 |  |  | 
 
 
 
 
 
 
 |