hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 25. szerda 
Eugénia

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Csevegő (kötetlen) - új hozzászólás

Összesen: 170 oldal

Orgon
válasz erre | email2005-11-27 13:07:43
soknégyes!!!!! :-)
sorszám: 4444 (40829)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-11-27 13:05:28
Kapható volt, barátom,a trabi állófűtés, de csak 1988-tól , nagyon kevés 601 s-ben.
Hogy mivel lehet tüzet okozni, azt lehet, hogy meg kellett tanulnom, mivel többek között üzemanyagszállító tartálykocsikat vezettem a seregben.
sorszám: 4443 (40828)
(előzmény: vkami, 2005-11-27 02:48:45)

 
 
hygy
válasz erre | email2005-11-27 09:46:11
Itt Pecsen, a finnek meg hasznaljak ezt a technologiat ;) a nagy uzemekben.
Mire elindulnak haza a melobol, mar meleg a motor :)

HyGy
sorszám: 4442 (40822)
(előzmény: Zapkorte, 2005-11-27 09:12:34)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2005-11-27 09:12:34
Pontosabban minden ősszel ki kellett égetni a kipufogót, és akkor volt fűtés a trabiban. Aki hagyta elkokszosodni, az bizony fázott. De az állófűtést nem ezért találták ki, hanem hogy bergengóciában a hanziknak ne kelljen a lefagyott szélvédővel küzdeniük amíg bemelegszik, mert ott azért vannak komolyabb hidegek, meg csapadék is. Egyébként itthon is volt ilyen állófűtés, asszem a körablakos barkas mikrobuszokban gyárice is, meg néhány "de luxe" wartburgban rendelhető extraként, de ezeket a járműveket már vagy hat-nyolc éve kohósították.

A svédeknél meg az volt divatban, hogy beépítettek egy 2000W-os bojler-fűtőbetétet egy kis vas hengerbe, csőcsonkot tettek a két végére, és bekötötték a vízkörbe. Amikor a svéd felébredt, bekapcsolta az áramot, és mire a kávéját megfőzte, a kocsimotorja már üzemi hőmérsékletre volt felfűtve a nélkül, hogy egy felet is fordult volna.
sorszám: 4441 (40821)
(előzmény: vkami, 2005-11-27 03:00:44)

 
 
vkami
válasz erre | email2005-11-27 03:00:44
A baromság az az, hogy a Zapó kályhája gázolajjal fűt. Benzines volt az kérem. De nekünk, Trabantosoknak azzal sok tapasztalatunk nem lehetett.
Különben a Trabi fűtése, ha jól volt összerakva, jól működött. -10 fokban 10 km padlógáz után már vetkőztünk is :)
sorszám: 4440 (40820)
(előzmény: Fullkopy, 2005-11-26 11:21:50)

 
 
vkami
válasz erre | email2005-11-27 02:48:45
Fullkopy, ne kötekedj velem!
Az én Trabim ZO-s volt, úgy, hogy kb. egyszerre húztunk bakkancsot!
Ha gondolod nagyon szívesen elküldöm neked a Trabant állófűtésének használati utasítását. Ha valami Magyarországon nem volt kapható, attól még létezett. Amiről te nem hallottál, az is létezhetett.
Kétségtelen, hogy extrém helyzetben sok mindennel lehet tüzet okozni. Én olyan gázkútra emlékszem, ami egy szem kavicstól gyulladt ki. A kavicsot kellő sebességre kellett gyorsítani és ütköznie kellett egy vasdarabbal. Oltottuk is közel 3 hétig.
sorszám: 4439 (40819)
(előzmény: Fullkopy, 2005-11-26 11:21:50)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-11-26 11:21:50
Már csak azt kéne tudnom, miaz, amit én írtam , és baromság. Lehetne bővebbet erről ??,
A másik , nekem volt 2 trabim, mindkettő kétbatűs rendszámú volt. Az egyik, id, a másik pe betűjellel.Hogy abban az időben lett volna hozzá, az általad leírt állókályha, az viszont tényleg baromság.

A kat. kályha lángnélküli hőforrás becenévre is hallgatott, de nem vennék rá mérget, hogy ha működés közben felborul, nem okozhat tüzet, mert ilyen okú trabiégésekre mintha emlékeznék... ugyanis nem kell kifolynia a benzinnek sem, elég , ha a rostélya csak annyira meleg, hogy kontakt esetén tüzet gyújtson... szerintem olyanba mentél bele, amiben nem lehetsz ennyire biztos, de kérdezzük meg erről a tűzoltót !
Irgumburgum, nem baromságozunk, mert nem illik, ez nem volt itt eddig szokás, és mert visszakapjuk.
sorszám: 4438 (40775)
(előzmény: vkami, 2005-11-26 01:14:55)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-11-26 11:09:49
Addinak válaszoltam vaksikám, hogy az, ami szeretett kigyulladni, az a micsoda. A kutya nem mondta, hogy a katalitkályhába áram kell :-)

A trabisok használták, főleg a kombisok, jobb híján,mivel nem mindenki tudott hosszabbítóról hőlégfúvót üzemeltetni pl. aki a negyediken lakott... Mivel a kérütemű trabi gyakorlatilag álló helyzetben fűthetetlen, viszont nagy hidegben azonnal ráfagyott az ablalokra a beülők által kilélegzett pára, praktikus megoldást nyújtott. Az a néhány nem épelméjű, aki működő katalittal indult el, néha tényleg "túlfűtötte" a kocsit .

A záporjózsik rendelkeztek áramot is igénylő benzin, vagy a jobbak gázolaj kályhával. Mint tudjuk, farmotoros, léghűtéses motorja volt, hátul elhelyezve. Hiába volt 1200 köbcis motorja, az utastér fűtését csak így tudták jól megoldani.

Azért remélhetőleg előbb-utóbb még te is eljutsz arra a szinre , hogy megtaláld a kérdés és válasz közti sorszám-összefüggést :-))

sorszám: 4437 (40774)
(előzmény: Zapkorte, 2005-11-25 23:44:51)

 
 
Matya
válasz erre | email2005-11-26 10:40:37
Grat.Ezt így kell csinálni..:))
sorszám: 4436 (40772)
(előzmény: vkami, 2005-11-26 01:14:55)

 
 
vkami
válasz erre | email2005-11-26 01:14:55
Ebben az elmérgesedett hangulatban nem tudom, hogy hogyan mondjam meg, hogy baromságokat írtok.
1. A Trabanthoz az NDK-ban lehetett kapni utólag fixen beépíthető állófűtést.
2. A Zaporozsec gyárilag benzinüzemű volt, ezért a gyárilag beépített álló helyzetben is működő fűtése benzinüzemű volt.
3. A Katalyth kályha benzinüzemű, hordozható, kisebb és nagyobb változatban Magyarországon is vásárolni lehetett. Foltbenzinnel (nem motorbenzinnel) működik, denaturált szesszel lehet begyújtani és nem kell felborítani. Ha felborítod, akkor sincs baj, mert nem nyílt lánggal ég.
4. Állófűtést leginkább Barkasból, Zaporozsecből lehet kinyerni, volt még a 603-as Tatrában is, meg bizonyára több fajta teherautóban, teherautót nem vezettem, nem ismerem őket, nincs rá jogosítványom.

Irgum-burgum tessék már egy nyelven beszélni és abbahagyni ezt a stílust, mert itt ez eddig nem volt szokás.

(levendel nem neked szól a zsörtölődésem, hanem azoknak, akik építeni nem, csak rombolni tudnak és visszafoghatnák már magukat))
sorszám: 4435 (40768)
(előzmény: levendel, 2005-11-25 20:16:26)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2005-11-25 23:44:51
én mindent tudok, azt is, hogy a katalist kályha, amiről beszélsz, egy kis henger alaku plé vacak, amit lékhorgászok meg lesen ülő vadászok használtak és egyáltalán nem kell hozzá 12V csak egy doboz gyufa, viszont épelméjű ember nem használja autóban, mert tűzveszélyes ha feldől.
sorszám: 4434 (40765)
(előzmény: Fullkopy, 2005-11-25 23:09:38)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-11-25 23:33:32
Azt hittem, talán még egy zápkörte is be tudja azonosítani, mikor, mire válaszoltam. Sajna, nem így van. A számok , időpontok felismerése akadályt jelent neki. :-))
sorszám: 4433 (40763)
(előzmény: Fullkopy, 2005-11-25 23:09:38)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-11-25 23:09:38
Nagyon hülye vagy, ezt használtam én is, amikor te még a zacsiban lógtál, a többi genyával együtt, vagy már spárgán húztad a fazekat ? !! :-))
sorszám: 4432 (40762)
(előzmény: Zapkorte, 2005-11-25 22:09:11)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2005-11-25 22:46:58
a börziáner ürge valami 25e Ft-kről beszél, tőle vegyél te. Amúgy meg a német magassan fölötte áll, hogy tetves 39 euróért szélhámoskodjon. De persze aki bizalmatlan tipus, az igénybe vehet escrow szolgáltatást is.
sorszám: 4431 (40760)
(előzmény: levendel, 2005-11-25 22:20:22)

 
 
levendel
válasz erre | email2005-11-25 22:20:22
Ez az! Hozasson csak vaughan magának németiából egy nagy követ dobozban, az közelebb van és olcsóbb, mint szigszentmiklós.
sorszám: 4430 (40754)
(előzmény: Zapkorte, 2005-11-25 22:09:11)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2005-11-25 22:09:11
"sirokko"-nak hívta a német a trabi benzinkályhát, és a vadiúj készlet 39 euro az ebayen.

fullkopy meg megint hülyeségeket beszél, mint mindig.
sorszám: 4429 (40752)
(előzmény: levendel, 2005-11-25 20:16:26)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-11-25 21:56:50
A katalitkályhát a trabisok használták a fűtés kiegészítésére, volt nekem is. Féltem is tőle rendesen.
sorszám: 4428 (40749)
(előzmény: Fullkopy, 2005-11-25 21:55:00)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-11-25 21:55:00
Nem, amire te gondolsz, az a katalitkályha. Nem jó, ha felborul...az se, ha valami túl közel van hozzá, ami szeret égni.

Viszont a zaporoszecek készültek gázolaj üzemű kályhával is. Na , abból nem hiszem, hogy lenne eladó, az túl jól sikerült a szovjeteknek.Takarékos, ügyes, akár egy álló kisbuszt is befűt.
sorszám: 4427 (40748)
(előzmény: ADDI, 2005-11-25 19:48:12)

 
 
levendel
válasz erre | email2005-11-25 20:16:26
hali! börzéken szokott egy pécsi illetőségű ótvarász használatlan (de ugyebár nem új, hiszen vagy 15 éve nincs trabantwerke) Trabant tramp kájhát - ő így írja:) - árulni kompletten.
Ebben van egy kis benzintartály, maga a fűtőbetét a ventillátorral, plusz a gyári kapcsoló és valami előtétellenállás az izzítószálhoz vagy mihez, meg egy tartalék fűtőbetét.
Ha érdekel, küldök egy képet az összeállított rendszerről.
sorszám: 4426 (40745)
(előzmény: vaughan, 2005-11-24 19:40:42)

 
 
ADDI
válasz erre | email2005-11-25 19:48:12
Ez az, amelyik előszeretettel szokott kigyulladni?
sorszám: 4425 (40744)
(előzmény: Fullkopy, 2005-11-24 21:18:56)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-11-24 21:18:56
Zaporozsec motyó volt. Talán bontóban...
sorszám: 4424 (40711)
(előzmény: vaughan, 2005-11-24 19:40:42)

 
 
vaughan
válasz erre | email2005-11-24 19:40:42
szevwasztok!
a segitségeteket szeretném kérni!
12V-os benzinkályhát keresek, lehetőleg müködöképesen!
ha esetleg tud valaki szivesen vennék emilt! a bogiba kellene mert igen hideg...

köszi és minden jót!
sorszám: 4423 (40704)

 
 
Pool
válasz erre | email2005-11-24 00:22:42
bambi!

Jó, legyen sör virsli! :-))) Persze, öreg motorral is lehet indulni. Mondjuk a motoromon leginkább a kuplungot sajnálom. De legutóbb Zsandi 300 as MZ jén is ez adta be a kulcsot, így elmaradt a visszavágó. Beavallom, az én Jawám kuplungját is megiselte a verseny. Valmi repülőrajtot kellene alkalmazni... Na, majd a Tesco parkolóba megrendezzük.

Bambi! Azért nem ér ám túl magas csatornákat reszelni! Utána gépátvétel lesz! :-))) És a benzint is ellenőrizni fogom! :-)))
sorszám: 4422 (40649)
(előzmény: bambi99, 2005-11-23 20:35:29)

 
 
bambi99
válasz erre | email2005-11-23 20:35:29
Esetleg sőr virsli?:-)
sorszám: 4421 (40631)
(előzmény: Matya, 2005-11-23 18:13:56)

 
 
Matya
válasz erre | email2005-11-23 18:13:56
Szerintem mindegyik legyorsulja a másikat...Csak beállítás, meg állapot kérdése, hogy melyik megy jobban....
sorszám: 4420 (40617)
(előzmény: andris, 2005-11-22 18:44:23)

 
 
andris
válasz erre | email2005-11-23 14:43:35
Természetesen.Veled együtt már biztos a siker.Remélem én is öregbíteni tudom majd az MZ jó hírét:-)

Üdv.
sorszám: 4419 (40610)
(előzmény: bambi99, 2005-11-23 14:15:43)

 
 
bambi99
válasz erre | email2005-11-23 14:15:43
öreg motorral is lehet indulni?
sorszám: 4418 (40609)
(előzmény: Pool, 2005-11-22 23:22:29)

 
 
Pool
válasz erre | email2005-11-22 23:22:29
Jó majd leteszteljük.
sorszám: 4417 (40596)
(előzmény: andris, 2005-11-22 18:44:23)

 
 
andris
válasz erre | email2005-11-22 18:44:23
Nekem mások a tapasztalataim.Legyorsulom a jawát tz-vel,de végsebességben a jawa a jobb.A jawak lomhasága is közismert(gyorsulás szempontjából).Majd élőben.Üdv.
sorszám: 4416 (40574)
(előzmény: TRibor, 2005-11-22 18:31:44)

 
 
TRibor
válasz erre | email2005-11-22 18:31:44
Pool! Szerintem is neked van igazad! Nekem 250-es ETZ-m van, és a haverom JAWA-ja odaver gyorsulásban. Nem sokkal de lehagy. Hoszabb távon már viszont megtudom szorongatni.
sorszám: 4415 (40573)
(előzmény: Pool, 2005-11-22 18:03:07)

 
 
andris
válasz erre | email2005-11-22 18:24:55
Szerintem meg akkor is lenyomja.Egy gyorsulást rendezünk jövőre.Ok?Üdv.
sorszám: 4414 (40572)
(előzmény: Pool, 2005-11-22 18:03:07)

 
 
Pool
válasz erre | email2005-11-22 18:03:07
Szerintem nem nyomja le a 250 es MZ a Jawát. Gyári adatok szerint a Jawa 0,5 s el jobb is. Szerintem ez így is van. 300 as MZ vel versenyeztem már, az pár méterrel megvert, mert rosszul váltottam. Ha 5 méterrel tovább tart a verseny már én nyerek.
sorszám: 4413 (40570)
(előzmény: andris, 2005-11-22 17:49:46)

 
 
andris
válasz erre | email2005-11-22 17:50:44
Ha nem akkor jövök egy sörrel.Ha igen te jössz egy becherovkával:-)
sorszám: 4412 (40569)
(előzmény: andris, 2005-11-22 17:49:46)

 
 
andris
válasz erre | email2005-11-22 17:49:46
Pool.Nem azért mert nekem tz-ém van neked meg jawád,de szerintem gyorsulásban az etkó lenyomja a jawát.Legalábbis az enyém tuti lenyomja a tied:-)
sorszám: 4411 (40568)
(előzmény: Pool, 2005-11-19 13:29:43)

 
 
Keats
válasz erre | email2005-11-22 12:12:42
Hy!
Van 1 honda ns 125 f-em és van vele 1 problémám a karbiban a főfúvóka eltört Hol lehetner ehhez alkatrészt szerezni? +Mért csinálta az hogy 1-esben semmi gomd 2-esben szinte fulladt !
Köszi Keats
sorszám: 4410 (40540)

 
 
_béla
válasz erre | email2005-11-19 21:30:51
http://www.sr125.atw.hu/
uj oldal sresek számára :)
lendítsük fel az oldalt :)
van fórum is :)
sorszám: 4409 (40403)

 
 
Pool
válasz erre | email2005-11-19 13:29:43
Mindkettő 10,5 s alatt gyorsul 100 ra. Állapottól függően roszabb lehet.
sorszám: 4408 (40376)
(előzmény: B.A.T. (II.), 2005-11-19 11:36:59)

 
 
B.A.T. (II.)
válasz erre | email2005-11-19 11:36:59
Kérdés: Melyik gyorsul fel hamarabb 100-ra?

1: JAWA 350/638
2: MZ ETZ 251

Esetleg mp értékeket is tudnátok mondani? A kérdést NEM a JAWA kontra MZ vita újraélesztése miatt tettem fel!!!! Előre is THX!!!!
sorszám: 4407 (40373)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-11-19 11:17:28
Nincs ellentmondás. Nem értettél meg..Magad magyaráztad meg, miért jó az ólomtetraetikl a kétüteműbe. Mert ha nincs meg a benya oktánszáma, 92 helyett csak 89, akkor ólomtetraetillel korrigálható.

Úgy emékszünk kicsit jobban, hogy 86-os volt a normál, és 92 aszuper, valamint 98 az extra.

Aztán, megboldogult katona éveimben, pártucat alkalommal volt szerencsém üzemanyagot szállítani tartálykocsival( ez a katonai szakképzettségem) mikoris a szállítmánnyal kaptam laborvizsgálati jegyzőkönyvet. Ebből kiderült, hogy a 86-os néha valójában 89-es máskor meg csak 84-es. Ez mindjárt megmagyarázta, hogy a fater volgáján miért kellett szinte tankolásonként korrigálnom a gyújtást...
sorszám: 4406 (40372)
(előzmény: vkami, 2005-11-19 03:49:57)

 
 
vkami
válasz erre | email2005-11-19 03:49:57
Örülök, hogy egyetértesz velem, de nem tudom hol itt az ellentmondás? A mai benzineknek alapból magas az oktánszáma.
A kopogást meg gyújtrásállítással ki lehet küszöbölni.
Mi még kicsit emlékszünk, amikor 76-ost lehetett tankolni és 82-es volt a szuperbenzin.
sorszám: 4405 (40361)
(előzmény: Fullkopy, 2005-11-18 13:11:39)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-11-18 13:11:39
Az írásodban nem vetted észre, hogy magad is indokot adtál a kétüteműek ólomtetraetilhasználatára : növeli az oktánszámot. Eszerint az előírtnál kisebb oktánszámú benzin használata miatti gyújtásidőzítés problémákat remekül lehet vele orvosolni. ( Kopogáscsökkentő )
Gyanítom, ólomtetraetil nem kapható, az ólompótló adalék valószínüleg nem az.

A szelep és a fészkek megmunkálásából kihagytad az összecsiszolás előtti mozzanatot, a szelepfészekmarást, és a szeleppalástköszörülést. A többi stimmel.
sorszám: 4404 (40325)
(előzmény: vkami, 2005-11-18 02:53:25)

 
 
levendel
válasz erre | email2005-11-18 07:35:27
A Sulkowsky-féle útleírásokból van azért jónéhány változat. Ha arról beszélsz, ami mostanában jelent meg sárga színű kemény kötésben, hát az tényleg olyan szintűre sikeredett, h a háziasszonyok is élvezni tudják :). Gondolom ez is volt a cél azzal a kiadással.
De mondom: a háború előtt megjelent itt Mo.-n vagy 5 kiadásban, kb ugyanennyi címmel, lehet h a tartalom is változott.
Na majd egyszer a közl. múzeum könyvtárában jól összehasonlítom őket.
sorszám: 4403 (40313)
(előzmény: hygy, 2005-11-17 23:36:58)

 
 
levendel
válasz erre | email2005-11-18 07:34:48
A Sulkowsky-féle útleírásokból van azért jónéhány változat. Ha arról beszélsz, ami mostanában jelent meg sárga színű kemény kötésben, hát az tényleg olyan szintűre sikeredett, h a háziasszonyok is élvezni tudják :). Gondolom ez is volt a cél azzal a kiadással.
De mondom: a háború előtt megjelent itt Mo.-n vagy 5 kiadásban, kb ugyanennyi címmel, lehet h a tartalom is változott.
Na majd egyszer a közl. múzeum könyvtárában jól összehasonlítom őket.
sorszám: 4402 (40312)
(előzmény: hygy, 2005-11-17 23:36:58)

 
 
vkami
válasz erre | email2005-11-18 02:53:25
Mint már céloztam rá, a II. világháború előtt nem volt ólmozott benzin.
Ugyanakkor autószerelők gyakori, bár nem igazán kedvelt tevékenysége volt a beégett szelepek becsiszolása. Ez abból állt, hogy úgy megcsiszolták a szelepülék záró felületét, illetve a szelepeket, hogy ismét tömítsen záráskor. Persze utána szelepet is kellett állítani. A szelepüléket öntöttvas hengerfejek esetében nemes egyszerűséggel belemarták a hengerfejbe, ha pedig alumíniumból készült a hengerfej, akkor besajtoltak egy lágyvas szelepüléket.
A II. világháborúban az amerikaiak, hogy a repülőknél nagyobb teljesítményt érjenek el, ólomtetraetilt adalékoltak a motorbenzinhez. Ezzel emelték az oktánszámot és qrvára nem érdekelte őket a környezetvédelem. Mellékhatásként észrevették, hogy azoknál a motoroknál, amelyiknél adalékolt benzint használnak, nem égnek be a szelepek. Hogy a kopást is csökkentsék, elkezdtek keményebb szelepüléket alkalmazni, hisz már nem vagy legalábbis ritkábban kellett szelepet csiszolni.
A csúcstechnológia a háború után persze átszivárgott a polgári alkalmazásokba, így elterjedt az őlmos benzin és a kemény szelepülék, de szaporodtak az autók is és jött az ólom hisztéria.
Nobel-díjas hazánkfia megoldotta, hogyan lehet ólomtetraetil nélkül növelni az üzemanyag oktánszámát. Mivel azonban az új motorbenzin nem tartalmazott olyan adalékot, ami kenné a szelepek tömítő felületét és így óvná a szelepüléket is, vissza kellett térni a puha szelepülékekhez, valamint a kemény szelepülékkel rendelkező motorokhoz kitalálták az ólompótló adalékokat.
Ha valaki autójában, motorjában ilyen szelepülék van, használhat adalék nélküli benzint is . Ajánlott azonban a szelephézag gyakoribb ellenőrzése és a jármű kíméletesebb használata, a tartós, nagy terhelések kerülése.
Ha nagyobb kopást, beégést tapasztalunk, ajánlott az ólompótló használata, de elegendő minden harmadik, negyedik tankolásnál.
Egy esetleges hengerfej javításnál érdemes a szelepülékeket kicserélni puhára, hisz nem egy nagy ügy, egy közepesen felkészült esztergályos elég gyorsan tud ilyent készíteni nekünk.
A kétüteműeknél ilyen probléma nincs, azok nem igénylik az ólomtetraetil kenő hatását. Lehet, hogy most azok akik meg vannak győződve az ólomtetraetil kétüteműekre gyakorolt jótékony hatásáról, nekem ugranak, de szeretnék mindenkit megnyugtatni, a kétüteműt az olaj keni, nincs olyan mozgó alkatrésze, ami szárazon fut. Hacsak ki nem felejtjük belőle az olajat :)
sorszám: 4401 (40308)
(előzmény: Fullkopy, 2005-11-17 20:52:33)

 
 
hygy
válasz erre | email2005-11-17 23:36:58
Olvasom ezt a Sulkowsky konyvet, mar nagyjabol a felenel tartok, de en masra szamitottam. Talan egy jobban kalandregeny szerubb dologra, tobb es reszletesebb szot ejtven a motoros kalandokrol szerelesekrol, szivasokrol. De ez inkabb egy ilyen altalanos utleiras.
sorszám: 4400 (40306)

 
 
Pool
válasz erre | email2005-11-17 22:32:34
Zapkörte

Nem, tévedsz. Úgy 92 óta nincs Szlovákiában ólmozott benzin. Helyette más vegyületet kevernek a benzinhez.


Az sima M2T re gondoltam hogy szuper jó, tényleg nem volt egyértelmű. :-)))

Ha valaki nagyon utánanézne, lehet hogy kiderülne, hogy az M2T és az M2T szuper egy és ugyanaz. Annyi a különbség, hogy az egyiket az igényesebb fogyasztóknak drágábbért adják. Gondolom a szuper csomagolása dizájnosabb is.

Erről az olaj témáról sok vita ment már le itt, én továbbra is tartom a véleményemet, hogy a legolcsóbb ásványi olaj tökéletes választás a szocimotorokba. Én ezt ajánlom. A többi fogorvos nem tudom mit ajánl. :-)))
sorszám: 4399 (40302)
(elözmény: Fullkopy, 2005-11-16 08:03:00)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2005-11-17 21:40:37
szerintem a doboz csak placebo. :-( De mint mondtam, nem számít, ezek a kocsik már nem futnak sokat, amelyik öreg bácsinál van, azért, amelyiket meg használták, az meg azért. A legfiatalabb szoci autó is 15 éves!
sorszám: 4398 (40298)
(előzmény: Fullkopy, 2005-11-17 20:52:33)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-11-17 20:52:33
Igazándiból halványrózsaszín gőzöm nincs, hogy öntöttvas, vagy valami , tán hengerelt acélból esztergált szelepülésre ( szelepfészekre) öntötték-é reá a zsiga amúgy alumínium hengerfejét..
Kiegyezek magammal abban, hogy az a szelepes motor, ami az ólommentes benya bevezetése előtt készült, valószínűleg boldogabb adalékkal.:-))
Miután marha régen tanultam erről,autószerelő szakmám miatt , és szintén e távlatban mosódik el az a két katonai évem, amikor üzemanyag szolgálatvezető voltam, bizonytalanná tesz , hogy nincs semmilyen képlet , vagy tartalommeghatározás az említett dobozon. Emlékeimben az rémlik, hogy ólomtetraetilt kevertek a benzinbe régen, de az nemcsak szelepkenő , hanem oktánszámnövelő is volt.
Hogy mifene van a dobozban, rejtély marad...
Az egész azért jutott eszembe, mert ha tényleg oktánszámnövelő, akkor a gagyi benya szintreemeléséhez, akár kétüteműbe is jó...
sorszám: 4397 (40295)
(előzmény: Zapkorte, 2005-11-17 20:28:30)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2005-11-17 20:28:30
Egészen pontosan az ólom szerepe az volt, hogy a szelepüléseken csapadékként kiválva megakadályozza a szelepek beverődését. Csak az egész régi öntöttvas hengerfejes (illetve oldalt szelepelt) motoroknál van jelentősége. Mondjuk skodánál, ford fiestánál... no és persze hosszú távon. Manapság ezek a kocsik már olyan műszaki állapotban vannak, hogy előbb hullik atomjaira a kasztni a rozsdától, minthogy a szelepek beverődnének... ;-)
sorszám: 4396 (40292)
(elözmény: Fullkopy, 2005-11-17 20:15:29)

 
 
vaughan
válasz erre | email2005-11-17 20:18:49
hell!

ajánlom figyelmetekbe a www.duen.hu oldalon olvasható szilágyi janika kálváriája a horvátokkal cimű rövid cikket!

a qrv@ annyukat!
sorszám: 4395 (40289)
(elözmény: Fullkopy, 2005-11-17 20:15:29)

 
  Összesen: 170 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu