| 
 
 
 
:: Szavazás :: 
 Milyen hatással van rád a benzináresés?   
 
 | 
  
  | 
- Fórumok -
 
 
 | Csevegő (kötetlen) - új hozzászólás Összesen: 170 oldal
 
 
 
  
  Lehet ám, hogy  ennek ellenére  hiány lesz kis  idő után környezetvédelmi szakemberekből. Máris  sokkal több azon üzemek száma, amelyek  szennyezik környezetünket.  Könnyen  jöhet egy  olyan új jogszabály, hogy  ezeknek a cégeknek  ilyen szakembert kötelezően kell majdan  alkalmazniuk...Valójában nem emlékszem már, mire  alapozták, hogy  sikerszakma  az unióban, de elhangzott...
 
  
  Köszönetet szeretnék mondani Peetairnek, hogy a tegnap esti Sunburst.hu oldal által szervezett Mikulás Partyn megtisztelt minket jelenlétével.A szervezők nevében:
 
 Buny
 
 
  
  Én is környezetvédelmi és vízgazdálkodási szakon vagyok. Az unióban lehet, hogy valóban keresett, idehaza viszont kötelezően az üzemek nyakába varrt "megtűrt személy" az üzemi környezetvédő, akinek javaslatait simán ignorálják, ha a bírságfizetéshez képest a beruházás megtérülési ideje több mint fél év. És nemsokára _nagyon_ sok környezetvédelmi végzettségű személy lesz. Bár már most is több mint 60.000 van a munkaerőpiacon. Szóval azért van itt tolongás e fronton. 
  
  Nemrég  egy kereskedelmi tv. csatornán néztem egy műsort,  nagyon okos  emberek nyilatkozata szerint  egyértelműen  keresett uniós  sikerszakmát választottál. 
  
  Még egyelőre kivárok, nincs még meg a "szent papír", csak keresem a lehetséges "menekülési" útvonalakat, puhatolózok. Azért jó lenne szakmán belül maradni... Ismerősöd hatásvizsgálatokat végez, jó kis muri, azokban témyleg nagy pénzek vannak. Bekerülni 1 ilyen helyre, na ahhoz kell az Ekszpert Lákk.(persze a tudás is fontos)
 
  
  Szia Orgon! Nem akarok beleugatni, de szerintem akkor a környezetvédelemre kéne ráfeküdnöd, pl. nekem egyik ismerősöm gyáraknál végez rendszeresen vizsgálatokat, mennyire hatnak ki az környező állat- és növényvilágra, ez áll zajszint mérésekből, talajvizsgálatból, meg még sok másból... Na, ő azt mondja ez mostanában elég menő és a vizsgálatot végző cégnek (nem neki) csengetik is a lottát rendesen. 
  
  Meló terén érdekelne. Ez az egyik pótmegoldás, ha nem tudok a majdani diplomámmal elhelyezkedni. Az agrár vonal és természetvédelem párosítás nem a leg nyerőbb jelemleg... :-( 
  
  Milyen téren gondolod?Elvileg, mivel OKJ-s bizonyítványt adnak, /legalábbis a MAMI az tuti/, elhelyezkedhetsz velük akár dolgozni is hivatalosan is.De ha csak hobby szintre kell szereléshez, sztem felelsleges annyi pénzt kiadni ilyenre... 
  
  Hali!Szerintetek mennyire használhatóak a mostanában hirdetett motorszerelő tanfolyamok? (Pannónia, MAMI, M-Force)
 Lehet ezekkel kezdeni valamit?
 
  
  A szmájliból ítélve sztem. viccelt, egyébként olajhűtő a bogárban is van, az meg tulképp egy folyadék/levegő hőcserélő. Simán át lehet alakítani folyadék/folyadék rendszerűre. 
  
  Nem, az  aljára kell drótozni, mert csak úgy lesz gravitásiós keringés :-)( a meleg lé könnyebb a hidegnél, és  magától dzsavel  felfele )
 
  
  öhöm, és felkötöznének egy szamovárt a bogár tetejére, abból jönne a melegvíz, mi? :-) 
  
  Miért vagy ilyen szigorú ?Attól, hogy léghűtéses, még lehet benne  egy  nizza  fűtőtest melegvízzel töltve ! :-) Hagy melegedjenek  körötte  a népek :-)
 
  
  ülj le fiam, egyes! A bogárka léghűtéses! Ezt egy végzett autószerelőnek illenék tudnia. :-p 
  
  A téma lezárásaképpen megemlíteném, hogy a mi 407-es Moszkvicsunkban annak idején egy vizes Nysa radiátor szolgáltatta a meleget, és nagyon jól bevált, a leghidegebb hidegekben se nyitottuk ki, csak félig a fűtéscsapot.Tudom ajánlani, akár bogárba is. Épp csak a hűtőrendszert kell kicsit átvariálni és akko asztán lössz olyan meleg, hogy no! :)
 
  
  Örülök neki, hogy  működik  , használjátok  egészséggel  sokáig,  hibamentesen,  de  miért írtad  ezt  most  nekem ? 
  
  Heló.Nekünk még a barkasunkba mindig működik a benzinkályha.Pedig már ez is régi. 
  
  Azért javasolják csak ilyen hideg esetén a bekapcsolását, mert "nagyfokú" meleget hoz létre a kocsiszekrényben. Ha nincs ilyen hideg, akkor öltözzön fel az elvtárs vastagon, ezt kívánja a népgazdaság.
 
 Valami hasonló szöveg van a kezelési utasításban. Ha pontosan érdekel, akkor idézem majd, ha nem felejtem el megnézni hétvégén.
 
  
  Most  valamit nem értek  másodszori  olvasás után,  minusz 14 körül  még gyári  utasítás  szerint  dideregni  kell, a kocsiban, ami  amúgy  hőt  fejleszt  az  emberi  testben, ez védekező mechanizmus, vagy  ..hol tartunk ?? 
  
   Mielőtt  valaki  hiányolná  a tizedesvesszőt , hamár  elirtam :-)2,100 KW  vagyis 2100 Watt össztelj...
 Így  szebb : 2,1 KW
 
  
  Ügyi vagy,  ha  beírod  a google  keresőbe, hogy  zaporozsec, akkor  már nagy  csodát  nem  fogsz  látni... de sok  érdekeset igen !!a téma már  múzeálisan  elkopott, de  mivel  semmi  nem  zárja  ki a   gázolaj üzemű  állókályha  utólagos  beépítését, ami  buszokban már  akkoriban is   létezett, a téma  öngyilkos lett :-))
 Ha  nagyon érdekel  a dolog, írd be, ugyanoda, hogy állófűtés,  és  akkor  kiderül, hogy  ez  sok  luxusautó  tartozéka is  volt! Kellemes  szörfözést  a neten !
 
  
  Házilagos  elkészítésnél  sokkal  könnyebb egy  olajradiátor  fűtőbetéttel  dolgozni, mert az  eleve  menetes, sokkal egyszerűbb  a tömíthetőség megoldása,   kisebb átmérőjű, rövidebb  a fűtőbetét. Kapható egy, vagy  akár két  fűtőhurokkal. (persze  a kettes  már lehet, hogy  felesleges ) Összteljesítményben  2100 KV tehát  600 és 1500 W például  a  régi csehszlovák  pótbetét. nem hiszem, hogy 2000 huf alatt árulják, még  egy  csomó  csicsa kell hozzá... én  is inkább megvenném  készen.
 
  
  Urak!
 
 Nem nagyon akarok beleszólni, meg már mások is helyesen állították, hogy a Zaporozsecben benzines volt a kályha.
 De a gyári előírás szerint, csak nagy hidegben, -15 C-fok környékén tanácsolták a bekapcsolását. Van egy Zaporozsecem és van hozzá kezelési utasításom is, abban olvastam.
 
  
  halikaköszi, megnézem.
 csőváz
 kilozulu
 
  
  Leltem neked valamit, nemcsak  készüléket,  sokféle  bekötési  módot is.... hazai cucc..http://www.dieselelomelegito.hu/dieselelomelegito-2.html
 
  
  mz ts 150 (papír szerint is) eladó műszaki, pótalkatrész van( másik moci)alku nélkül 50. 20/2220828 
  
  Sziasztok! harmadik helyen vagyok, sajnos nagyon kevesen ülnek gépközelben. Hol vagytok? motorozni? Ilyen hidegben? nagyon kéne nekem egy Jawa 350-es műszaki leírása! 1987-ben született, és a tipusa 636/5.00. Sajnos beteg, és nincs könyvem hozzá! Segítsen már valaki! köszönöm  
  
  ja, ja, pontosan. De a csőcsonkok jó nagyok legyenek ám, vagy 3-4 cm átmérőjűek, mert a termoszifonos áramlás lassú. És persze a fölső bekötést a termosztát és a motor közé tedd, különben semmilyen áramás sem lesz.Egyébként olyat is hallottam már, hogy közvetlenül a karterdeklibe tették a fűtőbetétet, és az olajat melegítették. Persze ez macerásabb, meg nem is biztos, hogy minden motorban elfér a spirál...
 
  
  De venni is tudsz:http://cgi.ebay.de/Kuehlwasser-oder-Poelheizer-Mit-Poel-guenstig-fahren_W0QQitemZ4592701161QQcategoryZ61524QQrdZ1QQcmdZViewItem
 49€ + 18€ szállítási költség. Ebben valami 12 voltos "fűtőgyertya" van.
 Bár nem olcsó, de szerintem egy-két télen behozza az árát, könnyebb indítás, kisebb fogyasztás.
 
  
  Egy vastagabb csövet befenekelsz, teszel bele egy bojlerbetétet, csinálsz rá két csonkot. Egy alkalmas helyen rögzíted a motortérben és bekötöd a hűtővízkör legalsó pontjára. Ha értesz hozzá, csinálhatsz rá egy elektronikát, ami szabályozza a hőmérsékletet. Kapcsolhatod órával is, meg persze kézzel is. 
  
  halika
 Fűtsetek motorosok!! Talán találok valami jó megoldást az öreg fordom motorjának az előmelegitésére. Jelenleg 220 voltos hölégfújót rakok a motortérbe minden este. Müködik csak kényelmetlen a minden esti motortér bujocska.
 csőváz
 kilozulu
 
  
  A szócsere itt nem műxik. Mindenkinek  a nyakán marad  amit  idevarázsol..
 
 Szent
 
 :-)
 
  
  Köszike, megyek  alszani... lefáradtam :-) 
  
  Kedves moderátor!
 Légy szíves hozzászólásaimban a "baromság" szót "csacsiság" szóra kicserélni!
 
 Köszönöm
 
 Fullkopy! Szent a béke?
 
  
  Én egyszer egy ötliteres fazék vízben egy karburátort főztem ki. A meleget az orosz primuszom szolgáltatta. Gondoltam, ez jó sok anyag, hadd szóljon maxi gázon, aztán elmentem mást csinálni. Meg is feledkeztem a dologról, amikor egyszerre csak nagy pukkanást hallottam. Odarohantam, és azt láttam, hogy a víz ezerrel forr, a primuszfőző rózsája vörösen izzik, és a tartály biztonsági szelepén egy játékos félméteres lángcsóva csap ki. Szóval csak nem lebecsülni a benzint, van abban kalória. 
  
  Hmm...Zsana se lehetett akármi. Pirósok álma :) 
  
  Nos, a kovácstűz sem más, mint izzó faszén...A katalitkályha meg engem nem érdekel, így most mindenki boldog :)
 
  
  Őszintén  azt kell mondjam, nem  a stílusom. A csacsi, még  belefér, a nagyobb testű háziállatot  már  sértőnek  tartom , főleg  ismeretlenek  közt. Kontaktusfelvételnek  nem valami jó  aljánlólevél... 
  
  Visszatérve  a csepelre, a tikalor olyan fekete  füstöt  okádott, hogy  az indítás  helyszínét  több kilóméterről láthatóvá tette :-)
 Kis dízel  eszkortommal  anno én is  elkövettem, hogy mivel  felgyújtani nem igazán  akartam, de mínusz 20 fok  körüli reggeleken  gond  nélkül  akartam  melóba  menni vele,  a szerelőaknába letettem  a hősugárzót, kocsival  beálltam, az  eleje  alatt néhány  deszkát  felszedtem, kocsiorrt ponyvával letakartam... másnap reggel  vagy  plusz  húsz  volt  a motortérben.. A megoldás  jónak  bizonyult, a gázolajat  a tankban  sem  hagyta  dermedni..
 
  
  Az algyői kitörés idején én még a gimnáziumi padokat koptattam. Zsanán voltam 78-ban. 
  
  Mond nyugodtan, én sem vagyok tévedhetetlen. Csak a fiatalok még a végén mindent elhisznek, amit itt összehordunk. 
  
  Amit leírtál, hogy  a benzines  állófűtés  hogyan képes esetleg  tüzet okozni, az  egy másik téma lenne ,  de  mi a katalitkályha  okozta  tűzveszélyről csacsogtunk.  ....
 Azt viszont  nem tartom túl  valószínűnek, hogy  az  égő  benzin  az általad írt esetben acéllemezt  legyen képes  megolvasztani.
 Attól, hogy  felizzik, és visszahűl sokszáz  alkalommal,  megváltozhat  az  anyagösszetétel, vékonyodhat  a lemez, deformálódhat, el is repedhet... hogy ilyenkor  hova  folyhat, és  mennyi  benzin, arról  fogalmam sincs, de az igazat  megvallva , miután  szükségem  sose lesz rá, túl mélyen  nem  is  akarok  megismerkedni ezen  eszközzel.
 
 Amúgy  az égésterek "átszellőztetése " a láng  kialvása után  hasznos  dolog, például  egyes cirkók hőcserélőjét úgy védik  a túlmelegedéstől / a kikapcsolás  után felforrhatna benne  a víz / hogy  kb. 1 percig  még  tovább keringeti  az  elektronika .
 
  
  a Don kanyarnál még nem volt ilyen a fordokban, ezért egyszerűen egy primusz főzőt (benzinfőzőt) tettek a karter alá, hogy a -40 fokban ledermedt motorolajat kicsit megolvassza. A csepeles megoldást valószínűleg ez a vergődés ihlette. :-) 
  
  Muczán Gábor trabant-warburg klubtulajdonos szerint a Trabi fűtőbetétje akkor szok kilyukadni, amikor leáll valamiért a ventilátor.
 Gondolom az el nem vezetett  hőmennyiség ilyenkor megolvasztja az égőtér falát és kész a baj.
 Én elképzelhetőnek tartom, h erre akár a kikapcsolás utáni maradékhő is képes, ezért kellhetett leállás után még ventillálni egy kicsit.
 Arról nem is beszélve, ha nem tudsz a ventilátor meghibásodásáról és nem lövöd le azonnal fűtőbetétet. Ez lehet az „olaj a tűzre” tipikus esete.
 
 
  
  Vkami!  Csak nem a hírhedt algyői kitörést oltottad?
 Állítólag az ottani kitörés tiszteletére készült kis hazánkban az első birodalmi lépegető.  Ha jól tudom az még egy MiG - 15-ös hajtóművel épült, és végülis csak ezzel sikerült kioltani a lángot.
 Tudsz esetleg erről valamit?
 Illetve valamilyen formában (mondjuk emilben) engem is érdekelne az a Tr. állófűtés használati utasítás.
 
 
  
  Természetesen , ugye nem fogsz megsértődni, akkor, ha  valamiben tévedsz, vagy  valamire  rosszul  emlékszel,itt leírod, és  rögtön megkapod majd , hogy  baromság....  
  
  Összesen: 170 oldalNálunk is  régen  elérhető  a dolog, a sok kiherélt dízelbe a  taxisok  már  a 123-mas mercikben  használták, volt egy  cég, ami a  220-as fűtőszál  beépítésével  foglalkozott. Az nem  egy nagy  motyó volt,  túl nagy teljesítménye sem  volt, akár  egész  éjszakára bekapcsolva lehetett hagyni, nem engedte túlságosan visszahűlni  a motort. A hideg  motort csak langyosítani  tudta, de az  máris  elég volt  a beindításhoz.A motor  előmelegítése  annak beindítása előtt nem újkeletű, hiszen  már a ma negyven éves  honvédségi csepelek is rendelkeztek  egy ha jól  emlékszem tikalor nevű  eszközzel. Ez egy gázolajjal működő motor  előmelegítő készülék volt, a gépháztető  felnyitása után kellett  a kéményét  a helyére dugni, aztán kellett beüzemelni...
 
 
 Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
 
 |  |  | 
 
 
 
 
 
 
 |