:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Csevegő (kötetlen) - új hozzászólás Összesen: 170 oldal
Lehet ám, hogy ennek ellenére hiány lesz kis idő után környezetvédelmi szakemberekből. Máris sokkal több azon üzemek száma, amelyek szennyezik környezetünket. Könnyen jöhet egy olyan új jogszabály, hogy ezeknek a cégeknek ilyen szakembert kötelezően kell majdan alkalmazniuk...
Valójában nem emlékszem már, mire alapozták, hogy sikerszakma az unióban, de elhangzott...
Köszönetet szeretnék mondani Peetairnek, hogy a tegnap esti Sunburst.hu oldal által szervezett Mikulás Partyn megtisztelt minket jelenlétével.
A szervezők nevében:
Buny
Én is környezetvédelmi és vízgazdálkodási szakon vagyok. Az unióban lehet, hogy valóban keresett, idehaza viszont kötelezően az üzemek nyakába varrt "megtűrt személy" az üzemi környezetvédő, akinek javaslatait simán ignorálják, ha a bírságfizetéshez képest a beruházás megtérülési ideje több mint fél év. És nemsokára _nagyon_ sok környezetvédelmi végzettségű személy lesz. Bár már most is több mint 60.000 van a munkaerőpiacon. Szóval azért van itt tolongás e fronton.
Nemrég egy kereskedelmi tv. csatornán néztem egy műsort, nagyon okos emberek nyilatkozata szerint egyértelműen keresett uniós sikerszakmát választottál.
Még egyelőre kivárok, nincs még meg a "szent papír", csak keresem a lehetséges "menekülési" útvonalakat, puhatolózok. Azért jó lenne szakmán belül maradni...
Ismerősöd hatásvizsgálatokat végez, jó kis muri, azokban témyleg nagy pénzek vannak. Bekerülni 1 ilyen helyre, na ahhoz kell az Ekszpert Lákk.(persze a tudás is fontos)
Szia Orgon! Nem akarok beleugatni, de szerintem akkor a környezetvédelemre kéne ráfeküdnöd, pl. nekem egyik ismerősöm gyáraknál végez rendszeresen vizsgálatokat, mennyire hatnak ki az környező állat- és növényvilágra, ez áll zajszint mérésekből, talajvizsgálatból, meg még sok másból... Na, ő azt mondja ez mostanában elég menő és a vizsgálatot végző cégnek (nem neki) csengetik is a lottát rendesen.
Meló terén érdekelne. Ez az egyik pótmegoldás, ha nem tudok a majdani diplomámmal elhelyezkedni. Az agrár vonal és természetvédelem párosítás nem a leg nyerőbb jelemleg... :-(
Milyen téren gondolod?Elvileg, mivel OKJ-s bizonyítványt adnak, /legalábbis a MAMI az tuti/, elhelyezkedhetsz velük akár dolgozni is hivatalosan is.De ha csak hobby szintre kell szereléshez, sztem felelsleges annyi pénzt kiadni ilyenre...
Hali!
Szerintetek mennyire használhatóak a mostanában hirdetett motorszerelő tanfolyamok? (Pannónia, MAMI, M-Force)
Lehet ezekkel kezdeni valamit?
A szmájliból ítélve sztem. viccelt, egyébként olajhűtő a bogárban is van, az meg tulképp egy folyadék/levegő hőcserélő. Simán át lehet alakítani folyadék/folyadék rendszerűre.
Nem, az aljára kell drótozni, mert csak úgy lesz gravitásiós keringés :-)
( a meleg lé könnyebb a hidegnél, és magától dzsavel felfele )
öhöm, és felkötöznének egy szamovárt a bogár tetejére, abból jönne a melegvíz, mi? :-)
Miért vagy ilyen szigorú ?
Attól, hogy léghűtéses, még lehet benne egy nizza fűtőtest melegvízzel töltve ! :-) Hagy melegedjenek körötte a népek :-)
ülj le fiam, egyes! A bogárka léghűtéses! Ezt egy végzett autószerelőnek illenék tudnia. :-p
A téma lezárásaképpen megemlíteném, hogy a mi 407-es Moszkvicsunkban annak idején egy vizes Nysa radiátor szolgáltatta a meleget, és nagyon jól bevált, a leghidegebb hidegekben se nyitottuk ki, csak félig a fűtéscsapot.
Tudom ajánlani, akár bogárba is. Épp csak a hűtőrendszert kell kicsit átvariálni és akko asztán lössz olyan meleg, hogy no! :)
Örülök neki, hogy működik , használjátok egészséggel sokáig, hibamentesen, de miért írtad ezt most nekem ?
Heló.Nekünk még a barkasunkba mindig működik a benzinkályha.Pedig már ez is régi.
Azért javasolják csak ilyen hideg esetén a bekapcsolását, mert "nagyfokú" meleget hoz létre a kocsiszekrényben. Ha nincs ilyen hideg, akkor öltözzön fel az elvtárs vastagon, ezt kívánja a népgazdaság.
Valami hasonló szöveg van a kezelési utasításban. Ha pontosan érdekel, akkor idézem majd, ha nem felejtem el megnézni hétvégén.
Most valamit nem értek másodszori olvasás után, minusz 14 körül még gyári utasítás szerint dideregni kell, a kocsiban, ami amúgy hőt fejleszt az emberi testben, ez védekező mechanizmus, vagy ..hol tartunk ??
Mielőtt valaki hiányolná a tizedesvesszőt , hamár elirtam :-)
2,100 KW vagyis 2100 Watt össztelj...
Így szebb : 2,1 KW
Ügyi vagy, ha beírod a google keresőbe, hogy zaporozsec, akkor már nagy csodát nem fogsz látni... de sok érdekeset igen !!a téma már múzeálisan elkopott, de mivel semmi nem zárja ki a gázolaj üzemű állókályha utólagos beépítését, ami buszokban már akkoriban is létezett, a téma öngyilkos lett :-))
Ha nagyon érdekel a dolog, írd be, ugyanoda, hogy állófűtés, és akkor kiderül, hogy ez sok luxusautó tartozéka is volt! Kellemes szörfözést a neten !
Házilagos elkészítésnél sokkal könnyebb egy olajradiátor fűtőbetéttel dolgozni, mert az eleve menetes, sokkal egyszerűbb a tömíthetőség megoldása, kisebb átmérőjű, rövidebb a fűtőbetét. Kapható egy, vagy akár két fűtőhurokkal. (persze a kettes már lehet, hogy felesleges ) Összteljesítményben 2100 KV tehát 600 és 1500 W például a régi csehszlovák pótbetét. nem hiszem, hogy 2000 huf alatt árulják, még egy csomó csicsa kell hozzá... én is inkább megvenném készen.
Urak!
Nem nagyon akarok beleszólni, meg már mások is helyesen állították, hogy a Zaporozsecben benzines volt a kályha.
De a gyári előírás szerint, csak nagy hidegben, -15 C-fok környékén tanácsolták a bekapcsolását. Van egy Zaporozsecem és van hozzá kezelési utasításom is, abban olvastam.
halika
köszi, megnézem.
csőváz
kilozulu
Leltem neked valamit, nemcsak készüléket, sokféle bekötési módot is.... hazai cucc..
http://www.dieselelomelegito.hu/dieselelomelegito-2.html
mz ts 150 (papír szerint is) eladó műszaki, pótalkatrész van( másik moci)alku nélkül 50. 20/2220828
Sziasztok! harmadik helyen vagyok, sajnos nagyon kevesen ülnek gépközelben. Hol vagytok? motorozni? Ilyen hidegben? nagyon kéne nekem egy Jawa 350-es műszaki leírása! 1987-ben született, és a tipusa 636/5.00. Sajnos beteg, és nincs könyvem hozzá! Segítsen már valaki! köszönöm
ja, ja, pontosan. De a csőcsonkok jó nagyok legyenek ám, vagy 3-4 cm átmérőjűek, mert a termoszifonos áramlás lassú. És persze a fölső bekötést a termosztát és a motor közé tedd, különben semmilyen áramás sem lesz.
Egyébként olyat is hallottam már, hogy közvetlenül a karterdeklibe tették a fűtőbetétet, és az olajat melegítették. Persze ez macerásabb, meg nem is biztos, hogy minden motorban elfér a spirál...
De venni is tudsz:
http://cgi.ebay.de/Kuehlwasser-oder-Poelheizer-Mit-Poel-guenstig-fahren_W0QQitemZ4592701161QQcategoryZ61524QQrdZ1QQcmdZViewItem
49€ + 18€ szállítási költség. Ebben valami 12 voltos "fűtőgyertya" van.
Bár nem olcsó, de szerintem egy-két télen behozza az árát, könnyebb indítás, kisebb fogyasztás.
Egy vastagabb csövet befenekelsz, teszel bele egy bojlerbetétet, csinálsz rá két csonkot. Egy alkalmas helyen rögzíted a motortérben és bekötöd a hűtővízkör legalsó pontjára. Ha értesz hozzá, csinálhatsz rá egy elektronikát, ami szabályozza a hőmérsékletet. Kapcsolhatod órával is, meg persze kézzel is.
halika
Fűtsetek motorosok!! Talán találok valami jó megoldást az öreg fordom motorjának az előmelegitésére. Jelenleg 220 voltos hölégfújót rakok a motortérbe minden este. Müködik csak kényelmetlen a minden esti motortér bujocska.
csőváz
kilozulu
A szócsere itt nem műxik. Mindenkinek a nyakán marad amit idevarázsol..
Szent
:-)
Köszike, megyek alszani... lefáradtam :-)
Kedves moderátor!
Légy szíves hozzászólásaimban a "baromság" szót "csacsiság" szóra kicserélni!
Köszönöm
Fullkopy! Szent a béke?
Én egyszer egy ötliteres fazék vízben egy karburátort főztem ki. A meleget az orosz primuszom szolgáltatta. Gondoltam, ez jó sok anyag, hadd szóljon maxi gázon, aztán elmentem mást csinálni. Meg is feledkeztem a dologról, amikor egyszerre csak nagy pukkanást hallottam. Odarohantam, és azt láttam, hogy a víz ezerrel forr, a primuszfőző rózsája vörösen izzik, és a tartály biztonsági szelepén egy játékos félméteres lángcsóva csap ki. Szóval csak nem lebecsülni a benzint, van abban kalória.
Hmm...Zsana se lehetett akármi. Pirósok álma :)
Nos, a kovácstűz sem más, mint izzó faszén...
A katalitkályha meg engem nem érdekel, így most mindenki boldog :)
Őszintén azt kell mondjam, nem a stílusom. A csacsi, még belefér, a nagyobb testű háziállatot már sértőnek tartom , főleg ismeretlenek közt. Kontaktusfelvételnek nem valami jó aljánlólevél...
Visszatérve a csepelre, a tikalor olyan fekete füstöt okádott, hogy az indítás helyszínét több kilóméterről láthatóvá tette :-)
Kis dízel eszkortommal anno én is elkövettem, hogy mivel felgyújtani nem igazán akartam, de mínusz 20 fok körüli reggeleken gond nélkül akartam melóba menni vele, a szerelőaknába letettem a hősugárzót, kocsival beálltam, az eleje alatt néhány deszkát felszedtem, kocsiorrt ponyvával letakartam... másnap reggel vagy plusz húsz volt a motortérben.. A megoldás jónak bizonyult, a gázolajat a tankban sem hagyta dermedni..
Az algyői kitörés idején én még a gimnáziumi padokat koptattam. Zsanán voltam 78-ban.
Mond nyugodtan, én sem vagyok tévedhetetlen. Csak a fiatalok még a végén mindent elhisznek, amit itt összehordunk.
Amit leírtál, hogy a benzines állófűtés hogyan képes esetleg tüzet okozni, az egy másik téma lenne , de mi a katalitkályha okozta tűzveszélyről csacsogtunk. ....
Azt viszont nem tartom túl valószínűnek, hogy az égő benzin az általad írt esetben acéllemezt legyen képes megolvasztani.
Attól, hogy felizzik, és visszahűl sokszáz alkalommal, megváltozhat az anyagösszetétel, vékonyodhat a lemez, deformálódhat, el is repedhet... hogy ilyenkor hova folyhat, és mennyi benzin, arról fogalmam sincs, de az igazat megvallva , miután szükségem sose lesz rá, túl mélyen nem is akarok megismerkedni ezen eszközzel.
Amúgy az égésterek "átszellőztetése " a láng kialvása után hasznos dolog, például egyes cirkók hőcserélőjét úgy védik a túlmelegedéstől / a kikapcsolás után felforrhatna benne a víz / hogy kb. 1 percig még tovább keringeti az elektronika .
a Don kanyarnál még nem volt ilyen a fordokban, ezért egyszerűen egy primusz főzőt (benzinfőzőt) tettek a karter alá, hogy a -40 fokban ledermedt motorolajat kicsit megolvassza. A csepeles megoldást valószínűleg ez a vergődés ihlette. :-)
Muczán Gábor trabant-warburg klubtulajdonos szerint a Trabi fűtőbetétje akkor szok kilyukadni, amikor leáll valamiért a ventilátor.
Gondolom az el nem vezetett hőmennyiség ilyenkor megolvasztja az égőtér falát és kész a baj.
Én elképzelhetőnek tartom, h erre akár a kikapcsolás utáni maradékhő is képes, ezért kellhetett leállás után még ventillálni egy kicsit.
Arról nem is beszélve, ha nem tudsz a ventilátor meghibásodásáról és nem lövöd le azonnal fűtőbetétet. Ez lehet az „olaj a tűzre” tipikus esete.
Vkami!
Csak nem a hírhedt algyői kitörést oltottad?
Állítólag az ottani kitörés tiszteletére készült kis hazánkban az első birodalmi lépegető. Ha jól tudom az még egy MiG - 15-ös hajtóművel épült, és végülis csak ezzel sikerült kioltani a lángot.
Tudsz esetleg erről valamit?
Illetve valamilyen formában (mondjuk emilben) engem is érdekelne az a Tr. állófűtés használati utasítás.
Természetesen , ugye nem fogsz megsértődni, akkor, ha valamiben tévedsz, vagy valamire rosszul emlékszel,itt leírod, és rögtön megkapod majd , hogy baromság....
Nálunk is régen elérhető a dolog, a sok kiherélt dízelbe a taxisok már a 123-mas mercikben használták, volt egy cég, ami a 220-as fűtőszál beépítésével foglalkozott. Az nem egy nagy motyó volt, túl nagy teljesítménye sem volt, akár egész éjszakára bekapcsolva lehetett hagyni, nem engedte túlságosan visszahűlni a motort. A hideg motort csak langyosítani tudta, de az máris elég volt a beindításhoz.
A motor előmelegítése annak beindítása előtt nem újkeletű, hiszen már a ma negyven éves honvédségi csepelek is rendelkeztek egy ha jól emlékszem tikalor nevű eszközzel. Ez egy gázolajjal működő motor előmelegítő készülék volt, a gépháztető felnyitása után kellett a kéményét a helyére dugni, aztán kellett beüzemelni...
Összesen: 170 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|