hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2018. június 22. péntek 
Paulina

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Csevegő (kötetlen) - új hozzászólás

Összesen: 170 oldal

Teknőc
válasz erre | email2014-07-05 17:20:45
http://okosmotoros.blog.hu/2013/09/28/motoros_veszelyben_hirtelen_megallas
Teknőc
sorszám: 8081 (142652)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-06-20 19:40:31
szerintem van annyira tartós mint egy MZ :D
sorszám: 8080 (142604)
(előzmény: Atilla, 2014-06-20 18:33:27)

 
 
Atilla
válasz erre | email2014-06-20 18:33:27
Ha egy ilyenem lehetne...
Ezek a nagy ccm-es 2t motorok nagyon kívánatosak.
Persze vannak nyűgjei, nehezen kezelhető mert a teljesítménygörbéje olyan mint egy hegycsúcs, zabálja a benzint, füstöl és még nem is túl tartós.
De az a hang, meg az a teljesítmény...
Annyira kellene, hogy le sem tudom írni!

Szoktam nézegetni ezeket, a régi nagy 2t vasakat.
A Kawasaki H2 megvan?

http://www.youtube.com/watch?v=kzaBsGvXcsw

Az a hang... És ez még nem is egy sportmotor.
sorszám: 8079 (142603)
(előzmény: Teknőc, 2014-06-19 20:51:55)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2014-06-19 20:51:55
Egy modern 2T..
http://www.youtube.com/watch?v=xX6_LlXtt48
Éljen a kékfüst!
Teknőc
sorszám: 8078 (142601)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2014-06-11 14:33:05
Sziasztok,

Újra van egy állásajánlat itt Krakkóban, magyar ügyfélszolgálat, remek fizetés, szerintem nagyon jó kondíciók. És Krakkó nagyon szép hely, tán a legjobb jópár száz kilóméteres körzetben.
Ha valakit érdekelnek a részletek, akkor írjon nekem emailt: hzoltaan@gmail.com
sorszám: 8077 (142565)

 
 
Árpád
válasz erre | email2014-06-02 20:06:06
Nekem eddig egy alig hasznalt robogómat és az eddigi legjobb állapotú motoromat lopták el. Ha szabad kezet kapnék az elkapott tolvajok büntetésénél..... Meg kell jegyeznem, rasszista lettem öreg koromra. Bár nem biztos ez mégse. Ez nem előítélet hanem tapasztalat inkább. De a tolvajok elintézésénél nem is számítana. Legfeljebb az látszana hogy egy kicsit több barna levágott kéz lenne a végeredmény mint fehér. Ezt az ETZ-m eltulajdonítói miatt írtam le. A zsaruk beazonosították őket, aztán annyi. Nekik szabad.
sorszám: 8076 (142529)
(előzmény: Miklósbácsi, 2014-06-01 19:24:26)

 
 
Miklósbácsi
válasz erre | email2014-06-01 19:24:26
Pusztuljon el az ilyen, ott ahol van. Remélem meglesz. Én váci vagyok, majd jobban kinyitom a szemem.
sorszám: 8075 (142518)
(előzmény: Joco_etz, 2014-06-01 18:30:25)

 
 
Joco_etz
válasz erre | email2014-06-01 18:30:25
https://www.facebook.com/tolvajkergetok?fref=nf

Sziasztok,
Nem tudom pontosabban belinkelni, de biztos mindenki megtalálja a lényeget. Kismaroson történt, hátha valaki találkozik a motorral.
sorszám: 8074 (142517)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2014-05-26 15:27:52
tud valaki egy weboldalt, ahol meg lehetne nézni, hogy az alvázszám alapján mikori gyártású a gép? Egy Jawa pionirrol van szo.
Köszönöm,
Z
sorszám: 8073 (142449)

 
 
hygy
válasz erre | email2014-05-20 09:37:26
Ja és kerteset, azt nem írtam.
sorszám: 8072 (142424)
(előzmény: hygy, 2014-05-20 09:37:07)

 
 
hygy
válasz erre | email2014-05-20 09:37:07
Hello!

Kiadó albit keresek Bp 3. ker, vagy környékén, pl üröm ilyesmi. Ha tud valaki valamit emberi áron, akkor szóljon pls. Ja kutya is van meg motor is. :)

HyGy
sorszám: 8071 (142423)

 
 
Árpád
válasz erre | email2014-04-22 17:26:11
Teknőc, ha erre jársz, csörgess meg létszi telefonon vagy skypon-on. Elhagytam a címed, a telószámod se mentettem el. A Skype walakhy, ha minden igaz. A honlapomon fent van.
A többiektől elnézést kérek a magán űzi miatt.
sorszám: 8070 (142264)

 
 
daranyi68
válasz erre | email2014-04-08 07:47:28
Szeretnék menni,érdekes én is pont kérdezni akartalak felőle! :d
sorszám: 8069 (142066)
(előzmény: VGGábor, 2014-04-07 19:57:50)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2014-04-07 19:57:50
Azóta megoldottam ;) Vasárnap FMP felvonulásra jössz?
sorszám: 8068 (142065)
(előzmény: daranyi68, 2014-04-07 09:30:01)

 
 
Atilla
válasz erre | email2014-04-07 11:11:56
Biztos berohadt a bowden... :-)
sorszám: 8067 (142061)
(előzmény: daranyi68, 2014-04-07 09:30:01)

 
 
daranyi68
válasz erre | email2014-04-07 09:30:01
Kb. 1 éve volt szerencsém élőben látni a gépet,szerintem szép munkát végzett rajta!A kuplungkar az ami baromi nehéz!
sorszám: 8066 (142060)
(előzmény: Keri, 2014-04-07 08:33:56)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-04-07 08:33:56
Hallás alapján diagnosztizálni felvételről, főleg ilyen silány hangminőségűről lehetetlen, mivel nem viszi át a szükséges magas frekvenciákat, és a dinamikája is gyenge, hogy a csattogásokat megfelelően rögzítse.

Kb. azt hallanám meg ez alapján amikor már leszakadt a hajtókar. :)))
sorszám: 8065 (142059)
(előzmény: VGGábor, 2014-04-06 20:48:50)

 
 
daranyi68
válasz erre | email2014-04-06 21:00:32
Látom a könyökhöz és a kukához igazítottad a motorod színét :P
sorszám: 8064 (142057)
(előzmény: VGGábor, 2014-04-06 20:48:50)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2014-04-06 20:48:50
Ezt nézzétek meg, egyrészt véleményezni, másrészt van rajta egy olyan alkatrész ami a bovdent hivatott megvédeni a beázástól ;) http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/veteran/csorges-teszt-120034
sorszám: 8063 (142056)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2014-04-06 19:41:49
No, mit talált egy pécsi barátom rólam, s az FMP motoros csapatról...
http://youtu.be/u5tUjiXP0UQ
Teknőc
sorszám: 8062 (142055)

 
 
Atilla
válasz erre | email2014-04-06 10:49:19
Nem is gondoltam, hogy a bowdenolajozás is hitvitához vezethet. Felveszem ez is a Jawa jobb, vagy az MZ, meg a milyen motorolajat használjak listára. :-)
sorszám: 8061 (142048)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-04-06 10:28:10
Nem mondtam, hogy igazam van, csak leírtam egy, személyes tapasztalatot. Ettől még más úgy cselekszik ahogy jónak látja.
sorszám: 8060 (142044)
(előzmény: Keri, 2014-04-06 09:09:24)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-04-06 09:32:19
Még a Jawan, ráadásul vadi új és eredeti kuplungbowden. Salzburgi túra előtti éjszakán szereltem még be, és mivel új volt, gondoltam van benne annyi olaj ami kell, frankón siklott, gyönyörű fényes minden része.
Na oda úton végig esett. Másnap reggel nem bírtam behúzni a kuplungot a vad Alpok egyik tehénlegelőjének közepén. (Jawan ez mondjuk nem akkora tragédia)
2T olajat csurgattam bele, mivel csak az volt nálam. Azzal kimozgattam és ezzel a bowdennel is került a bontóba.

De alapvetően nekem a bowdenek halála mindig az volt, hogy ahol hajlítva volt kifáradt és elkezdett elszakadni. A porral soha nem volt bajom...bár én karban is tartottam a gépemet.
sorszám: 8059 (142042)
(előzmény: Atilla, 2014-04-05 17:34:46)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-04-06 09:17:47
Egyébként meg ne forgasd ki a szavaimat a kiragadott részletekkel, mert teljesen más lesz az értelme, abba meg ugye már vígan beleköthetsz.
Csúnya politikusi szokás, nem szeretem az ilyen mentalitást.

A teljes mondatom úgy szólt:
"A tények meg az, hogy ha nekem nem hiszel, fellapozod az "MZ hogyan tovább" c. szerelési könyv 149. oldalát és elolvasod hogy hígfolyós olajat kell rendszeresen becsurgatni a bowdenházba."
sorszám: 8058 (142040)
(előzmény: Gyula-bá, 2014-04-05 23:22:52)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-04-06 09:12:47
A varrógép olaj nem középút, hanem AZ előírás, mivel az is "hígfolyós" :)
sorszám: 8057 (142039)
(előzmény: VGGábor, 2014-04-05 18:43:29)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-04-06 09:09:24
Nem bírod ha nincs igazad, mi? :)
Én tényekkel jöttem te meg tévhittel.
sorszám: 8056 (142038)
(előzmény: Gyula-bá, 2014-04-05 23:22:52)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-04-05 23:22:52
"... hogy ha nekem nem hiszel ..." - a tapasztalt dolgok nem hit kérdések. -)
sorszám: 8055 (142035)
(előzmény: Keri, 2014-04-04 15:21:02)

 
 
daranyi68
válasz erre | email2014-04-05 21:40:13
Én minden évben megolajozom a bovdeneket varrógépolajjal!Az összes bovdenem még eredeti rajta.Gondom sose volt még ebből.
sorszám: 8054 (142034)
(előzmény: VGGábor, 2014-04-05 18:43:29)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2014-04-05 18:43:29
Arany középút: műszerolaj! Híg annyira hogy ne ragadjon bele a por, de ken is épp eléggé.
sorszám: 8053 (142033)
(előzmény: Keri, 2014-04-04 15:21:02)

 
 
Atilla
válasz erre | email2014-04-05 17:34:46
Nekem már rohadt be egy esős túrán a kuplung bowden. Szoptam vele rendesen. Pár nap alatt az olaj rendbe hozta, de addig megizmosodott a kezem.
sorszám: 8052 (142032)
(előzmény: Keri, 2014-04-04 15:21:02)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-04-04 15:21:02
A tapasztalat az, hogy a szárazra mosott az első esőnél berohad.

A tények meg az, hogy ha nekem nem hiszel, fellapozod az "MZ hogyan tovább" c. szerelési könyv 149. oldalát és elolvasod hogy hígfolyós olajat kell rendszeresen becsurgatni a bowdenházba.

De tulajdon képen bármelyik kerékpár vagy motor tokoshuzalokra vonatkozó karbantartási utasítását is elolvashatod.
sorszám: 8051 (142028)
(előzmény: Gyula-bá, 2014-04-04 12:09:31)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-04-04 12:09:31
Ebben a témában úgy látszik más a tapasztalatunk. Nekem a szárazra mosott bowden vált be, nem kell karban tartani csak arra csak arra vigyázni, hogy hogyan van vezetve ill, hogy a karnál ne szoruljon, ne törjön. Nekem a gagyi kisipari is kibír 4-6 szezont.
sorszám: 8050 (142027)
(előzmény: Keri, 2014-04-04 09:45:11)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-04-04 09:45:11
Csak a teflonos bowdent nem kell olajozni.

Minden mást igen. A beragadó porra meg kitalálták a karbantartást. Hivatalosan egy bowdent évente ki kell mosni és újraolajozni.

De szerencsére a gagyi kisipari bowdeneknél ez úgy működik, hogy jó ha kibír egy évet :D így nincs gond a karbantartással.
sorszám: 8049 (142026)
(előzmény: Gyula-bá, 2014-04-03 23:44:33)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-04-03 23:44:33
Csak ideiglenes a "megoldás" mert a kenő anyagba beleragadó por később még több problémát fog okozni.
sorszám: 8048 (142024)
(előzmény: VGGábor, 2014-04-03 23:09:45)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-04-03 23:41:43
Nekem "tükörre" polírozott rozsdamentes tengelyeken, nevezzük "csavarnak", mozdul el a bronzzal kiperselyezett kar, évek óta nincs baj vele.
sorszám: 8047 (142023)
(előzmény: Keri, 2014-04-02 08:56:59)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2014-04-03 23:09:45
MOstmár értem, azthittem h lent kéne vmit perselyezni... :D De egyébként úgynézki megoldottam. Hozzávalók: sok grafitos nagy igénybevételű kenőzsír, új bovden csöpögésig átolajozva...
sorszám: 8046 (142022)
(előzmény: Keri, 2014-04-02 08:56:59)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-04-02 08:56:59
A kuplungkar egy csavaron forog. Na ha oda teszel egy primitív csapágyat (persely) akkor sokkal finomabban lehet húzni neki.
Meglepően sokat számítanak a kezelhetőség érzésében az ilyen apróságok.
Pl. a merevebb, nagy ívben elvezetett teflonos bowdenek.

Mondjuk az is igaz, hogy a tajvani alkatrészek (ha a csiga ilyen) azzok nem igazán passzolnak, és kikopás nélkül is lehet ez a daráló súrlódó érzés, mivel szépen összecsiszolt felületnek kéne lenni, ahhoz hogy zsír hatékonyan síkosítson, nem gagyi rossz illesztésű öntvénynek.
sorszám: 8045 (142011)
(előzmény: VGGábor, 2014-04-01 21:26:59)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2014-04-01 21:26:59
Perselyezni? Ezt nem értem, de igazából mindegy, kösz a segítséget.
Csak egy észrevétel, lassan nyáriasítani kéne a fejlécet :)
sorszám: 8044 (142005)
(előzmény: Keri, 2014-04-01 21:09:52)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-04-01 21:09:52
Én addig variáltam amíg finoman nem működött a bowden. A karnál is lehet fennakadás, amikor megfeszül.
Rendesen meg kéne perselyezni akkor finoman menne.
sorszám: 8043 (142004)
(előzmény: VGGábor, 2014-04-01 20:19:51)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2014-04-01 20:19:51
Most kényszerűségből cserélnem kellett az egész jobb deknit, amannál szerintem ki volt kopva, ezen nem, de a működés is kb ugyanolyan. Most bovdent is cserélem. Bovden lehet kicsit szorul, de a gyári elvezetés a TSnél ilyen, meg most is gyári méretű bovdent vettem, beolajozom bezsírozom a csigát aztán hátha egyszer jó is lesz :D
sorszám: 8042 (142003)
(előzmény: Keri, 2014-04-01 20:14:05)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-04-01 20:14:05
Lehet hogy ki van kopva a csiga.
Esetleg a bowden nem szorul?
sorszám: 8041 (142002)
(előzmény: VGGábor, 2014-04-01 19:26:30)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2014-04-01 19:27:27
kuplungkosár se az első benne, szerintem nem az van beverődve, hogy ott legyen darabos...
sorszám: 8040 (142001)
(előzmény: VGGábor, 2014-04-01 19:26:30)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2014-04-01 19:26:30
Annyira nem fogsz, utánaolvastam már, amit vettem azis lítiumbázisú, csak grafitszemcsékkel. De azt nem tudták a boltba se h igazából érne-e többet a diszulfidos, az biztos h drágább.
De egyszerűen nem tudok már mást h ne legyen olyan darabos meg kemény a kuplung lassan behúzva.
sorszám: 8039 (142000)
(előzmény: Keri, 2014-04-01 19:11:37)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-04-01 19:11:37
Na most összezavarlak.
Én lítiumos zsírt használok oda :D

Amúgy teljesen jó bármelyik.

Az adalékban különbözik. Mindegyiknek más előnyös tulajdonsága van, de a csiga nem egy kényes állat.
sorszám: 8038 (141999)
(előzmény: VGGábor, 2014-04-01 19:01:15)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2014-04-01 19:01:15
Csak egy kérdés: molibdén diszulfidos kenőzsír helyett grafitosat is jó használni a TS kuplungkinyomó csigájánál? Egyáltalán mi a különbség a 2 között? Azt tudom h a sima kenőzsírral beton a kuplungom még mindig...
sorszám: 8037 (141998)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2014-04-01 15:13:53
hehe, megjelent a neten egy darabokban elado Jawa pionier, papírokkal (na az ritka, mint a fehér holló) Úgyhogy inkább azt veszem meg. ;)
sorszám: 8036 (141991)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-03-19 21:58:55
De igen az volt, csak a ruszkik "korszerűsítették" a német technikát, meg is lett az eredménye...:D)
sorszám: 8035 (141908)
(előzmény: Atilla, 2014-03-19 11:31:52)

 
 
daranyi68
válasz erre | email2014-03-19 12:46:46
Szerintem az volt.
sorszám: 8034 (141900)
(előzmény: Atilla, 2014-03-19 11:31:52)

 
 
Atilla
válasz erre | email2014-03-19 11:31:52
A régi Minsk nem RT125 koppintás volt véletlenül?
Egyébként kockát esztergálni marha egyszerű, csak a laikusok nagy dolog, mert látványos a végeredmény.
sorszám: 8033 (141899)
(elözmény: hzoltaan, 2014-03-19 09:19:20)

 
 
daranyi68
válasz erre | email2014-03-19 10:39:06
De mire volnál kíváncsi?Az mz jobb volt.125ccm és 90-100 között ment.Zabált és nem volt megbízható!Szorosabb ismeretség nem alakult ki köztünk a kb 2 hónap alatt.
sorszám: 8032 (141898)
(elözmény: hzoltaan, 2014-03-19 09:19:20)

 
  Összesen: 170 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
Motoros túra (17577)
Jawa (27030)
Pannónia (6539)
MZ (48855)
Izs (607)
Motorszervíz (2866)
police (1762)
Simson (3402)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu