hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 24. kedd 
Ádám, Éva

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Csevegő (kötetlen) - új hozzászólás

Összesen: 170 oldal

Roles
válasz erre | email2006-06-20 19:22:35
van egy réteg aki valóban lenézi az MZ-t nekem az jött le hogy akinek csak autó vagy kismotorjogsija vagy egyikse álltalában ezek fikáznak

jah és a robogót istenitik!!! (a márhák mi?)

nekem álltaloában minden szembejövőköszön föleg ha két személlyel utazok (ilyen kicsi lenne az MZ hogy egy személlyel már nem is motornak néz ki?)
sorszám: 5044 (55806)
(előzmény: piri, 2006-06-20 19:17:35)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-20 19:17:35
Hát nemtom 10 éve a p10 essel ha +láttak felcsillant a szemük, de szerintem mamá ciki MZvel járni mert lenéznek szerintem legalábbis nekem ez jön le.
Még a rizskályhások se köszönnek általában... Persze az MZ-sek és a motorosok általában kivételek. :-)))
sorszám: 5043 (55805)
(előzmény: levendel, 2006-06-20 18:54:01)

 
 
levendel
válasz erre | email2006-06-20 18:54:01
Engem viszont kifejezetten érdekel, hogy mit gondolnak rólam az emberek, ezért vettem éppen MZ-t :)
sorszám: 5042 (55803)

 
 
Roles
válasz erre | email2006-06-20 10:53:59
Nekem aztán tök mindegy hogy milyen régi járművem van lényeg hogy megbízható legyen a szomszédok véleménye meg nem érdekel!!!

A GSXR250 áráról még nem beszéltél!
sorszám: 5041 (55770)
(előzmény: Zapkorte, 2006-06-19 19:24:21)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-20 10:47:13
Ja ez télleg így van minálunk :-)))
Egy statisztika szerint a magyarok 2x-3x akkora autóval járnak mint amekkorát megengedhetnének maguknak :-)
sorszám: 5040 (55769)
(előzmény: Zapkorte, 2006-06-19 19:24:21)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-06-19 19:24:21
150km/h-t üveghangon. :-) E mellett megbízható, kényelmes, és könnyű tisztántartani (teljes burkolat, alufelnik). És 5,5 liter 95-össel eljár úgy is, ha húzom a bajszát. Ilyenem van, mert ezt engedhetem meg magamnak. Másoknak is csak azt tudom ajánlani, hogy ha nem győzik anyagilag a részleteket meg a lóerőadót, akkor vegyenek valami szerényebb, használt járművet. Ez Nyugat-Európa számos országában divat, Angliában, Hollandiában, Franciaországban, Olaszországban nem szégyen beleülni egy tíz-tizenöt éves, talán nem is éppen kifogástalan esztétikai állapotú kocsiba, csak a magyarokban van benne ez a kényszeres reprezentálási vágy, hogy képes zsíroskenyéren élni a család, csak azért, hogy új autójuk lehessen, és ha már, akkor nem suzuki, mert "az nem autó", hanem valami jobb. Aztán papa meg mama idegbeteggé túlórázza magát, hogy valahogy el tudják tartani, mert hát mégsem járhatnak kockadettel vagy zsigulival, mit gondolnának a szomszédok?!
sorszám: 5039 (55725)
(előzmény: Roles, 2006-06-19 11:57:35)

 
 
Roles
válasz erre | email2006-06-19 11:57:35
Aham szóval minden tökéletes számára!
GSXR 250 mit tud az a kávédaráló?
Na nem lehet rossz ennyi pénzért már biztos euro 99-es szintű környezetbarát károsanyag kibocssátással rendelkezik! És ez a legfontosabb nem??? :-))))
sorszám: 5038 (55675)
(előzmény: levendel, 2006-06-19 11:49:46)

 
 
levendel
válasz erre | email2006-06-19 11:49:46
Ááá, az már rég nincs meg. GSXR 250 van helyette, a jótékony adósávba eső életkorral.
sorszám: 5037 (55674)
(előzmény: Roles, 2006-06-19 11:46:27)

 
 
Roles
válasz erre | email2006-06-19 11:46:27
Gyerekek nehogy má megint vita legyen!
Levendel nem veszed észre hogy kijött a jóidő és Zápkörte megint napszúrást kapott a városi dugóban a 8 literes JAWA-jával

Úgyhogy ne legyen megint pocskondiázás!
sorszám: 5036 (55672)
(előzmény: levendel, 2006-06-19 11:37:29)

 
 
levendel
válasz erre | email2006-06-19 11:37:29
A motorozás már csak ilyen minden cél és értelem nélkül való dolog.
sorszám: 5035 (55671)
(előzmény: Zapkorte, 2006-06-19 08:25:19)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-06-19 08:25:19
A csevegő oldalon nem lehet offolni, a környezetvédelmet meg nem én hoztam elő, hanem az új autósok prüszkölték föl. (Mellesleg egy tudathasadt állapot, ha valaki új autósként a "környezetszennyező" trabantok meg wartburgok extra adóztatását követeli, majd pedig amikor szépen süt a nap, felpattan egy MZ-re vagy Jawara, és bárgyú vigyorral az arcán eregeti a kék füstöt, minden különösebb cél és értelem nélkül, csak amolyan l'art pour l'art alapon.)
sorszám: 5034 (55647)
(előzmény: levendel, 2006-06-18 23:42:31)

 
 
levendel
válasz erre | email2006-06-18 23:42:31
Vajon kit érdekelnek a szocimotoroson a környezetvédő siklóernyős tücskök? Vegyük észre, hogy ez itt eléggé OFF és már-már kisajátítjuk a topicot, hogy másnak csevegni sincs kedve. Én ezért elnézést kérek mindenkitől, ígérem legközelebb nem offolom szét az oldalt.
sorszám: 5033 (55642)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-06-18 23:19:34
Tudom, szar lehet elviselni, hogy mások sikeresebbek nálad, de a hiba benned van, nem bennük. Én hangya szorgalommal keservesen kerestem meg a lét a tandíjra, kiseggeltem az órákat, kidolgoztam a tételeket és végül jelesre vizsgáztam. Te meg közben tücsökmódra siklóernyőzgettél a diákhitelből. Most aztán kezd maga alá temetni a légvár, amit építettél és a legjobb úton vagy az aluljáró felé, és még most is engem fikázol? Ugyan már mire föl?
sorszám: 5032 (55638)
(előzmény: levendel, 2006-06-18 22:48:15)

 
 
levendel
válasz erre | email2006-06-18 22:48:15
Tudom-tudom, a takarítónénit meg környezetvédelmi menedzserasszonynak.
sorszám: 5031 (55633)
(előzmény: Zapkorte, 2006-06-18 22:22:03)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-06-18 22:22:03
de legalább nem úszok az adósságban, mint egyesek. Egyébként meg szólíts nyugodtan környezet- és hidrotechnológus úrnak, te egyszerű autószerelő. :-p
sorszám: 5030 (55630)
(előzmény: levendel, 2006-06-18 15:44:26)

 
 
levendel
válasz erre | email2006-06-18 17:22:20
Az nem kevés. Akkor már érdemesebb lenne vmi 250es gépet használni.
sorszám: 5029 (55602)
(előzmény: piri, 2006-06-18 16:49:06)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-18 16:49:06
Van egy TS 125-öm az litert fogyaszt.
Mindegy neki, hogy 60-al vagy 90-el 2 személlyel +pakolva akkoris 6litert fogyaszt...
Tehát én nyertem :-)))
sorszám: 5028 (55597)

 
 
levendel
válasz erre | email2006-06-18 15:44:26
Na ja, aki futár létére végigállja a dugót, asztán minden pirosnál szükségesnek tartja legyorsulni a folszvágen passzátokat, az ne csodálkozzon a 8 literes városi fogyasztáson;-)
sorszám: 5027 (55595)
(előzmény: Zapkorte, 2006-06-18 13:36:17)

 
 
Matya
válasz erre | email2006-06-18 14:05:07
Már megint elfelejtetted hozzátenni, hogy NÁLAD fogyasztott annyit..Ezért ha jólemlékszem már másokat is lebasztál,hogy nem teszik hozzá, hogy milyen szempontból, stb......

Előbb nézz szét a saját portád körül..:))
sorszám: 5026 (55593)
(előzmény: Zapkorte, 2006-06-18 13:36:17)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-06-18 13:36:17
az biztos, hogy jól fogyaszt. városban akár 8 litert százra. Országúton két személlyel meg beéri 6,5-lel is. Ideális túragép - milliomosoknak.
Egyébként az első fék igencsak mérsékelt hatásfokától eltekintve tényleg használható, de azért azt nem mondanám, hogy "négyüteműen nyomatékos".
sorszám: 5025 (55592)
(előzmény: levendel, 2006-06-18 11:19:06)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-18 12:40:34
Szerintemis önbizalom kérdése, láttam olyan 40 kiló körili kiscsajt akinek alig ért le a lába kicsapta sarokkal az oldaltámaszt a pirosnál azt arra dőlt a nagy 1300as gép :-))).
Az utassal gáz ha kandikél kifelé mögüled, hogy mikó megyünk már azt elránt, főleg ha nem ült még motoron és 80kg.
sorszám: 5024 (55586)
(előzmény: Bridge, 2006-06-17 22:40:34)

 
 
hajaj
válasz erre | email2006-06-18 12:20:08
Szeva Bridge! Én is csak azt tudom mondani, hogy ha a suliban elboldogulsz a gépekkel(ne válaszd rögtön a legnehezebbet:)) akkor nem lesz gond. Ha nálunk az enyhén vékony csajok átmentek a vizsgán magassarkúban, akkor nehogymá...:D
Ha meg nem ragaszkodsz mindenképpen a szoci gépekhez és van egy kicsivel több lóvéd, akkor nézz meg pár japó vasat is (pl. Honda cbx550f), ezek is elég klasszul néznek ki, viszonylag még egyszerű őket szerelni, csak az alkatrész drága hozzá.(már ha van egyáltalán)
sorszám: 5023 (55585)
(előzmény: Bridge, 2006-06-17 22:40:34)

 
 
Roles
válasz erre | email2006-06-18 11:32:20
hali!

Szerintem mindegy milyen motort veszel a lényeg az hogy neked teccen:)
A másik dolog hogy nem tudnád megtartani!?
Azt írtad hogy A-ra csinálod a jogsit ez pedig azt jelenti minimum 50LE a vizsga gép!
Ha nem saját géppel mész hanem az iskoláéval akkor valószínű hogy régebbi típus lesz és akkor kb 600ccm mert mondjuk egy 20 éves gépnek kell annyinak lenni hogy meglegyen az 50LE


Ugyhogy majd oktatáson kiderül hogy meg tudod-e tartani a vasat!
Ha nem akkor úgyse lesz jogsid ha meg igen (ez a valószínűbb)akkor meg már érezni fogod a dolgot és olyan mocit veszel amilyet akarsz!!!
sorszám: 5022 (55584)
(előzmény: Bridge, 2006-06-17 22:40:34)

 
 
levendel
válasz erre | email2006-06-18 11:23:04
Igaz, ez nem olyan régi, mint kívánod de legalább használható...
sorszám: 5021 (55583)
(előzmény: levendel, 2006-06-18 11:19:06)

 
 
levendel
válasz erre | email2006-06-18 11:19:06
Én egy 350 köbcentis Jawa 638-ast, ajánlanék neked. A szocik közt teljesítményéhez képest jól fogyaszt, olyan négyüteműsen nyomatékos, remek hangja van és bír is menni.
Nem gond egy esetleges oldalkocsi, vagy hegymenetben a kétszemélyezés jól megrakva sem.
Ez a verzió ráadásul könnyedén mentessé tehető az elektromos bajoktól, lévén hogy már generátoros, 12V-os rendszerű. Ráadásul viszonylag "fiatal", de könnyen építgethető szériáról van szó.
Összegezve: elég veterános érzést nyújt, viszont mindennapi használatra, túrázásra ideális.

A motorokat valóban kis sebességeknél nehéz megtartani, amikor nincs stabilitás, de méginkább a tilitolizásnál. Ilyenkor már egy 130 kilós gépet is elég könnyedén magára borít az ember, ha nincs jó kondiban.
Én pl ezért szeretem a könnyű, kis gépeket.:) Igaz, hogy nem mennek annyira, de érezhetően kevesebb fáradtságot okoz a kezelésük. (városi csalinkázás, ki-be tologatás a pincébe)
sorszám: 5020 (55582)
(előzmény: Bridge, 2006-06-17 21:39:13)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-06-18 06:56:18
persze, megkérdőjelezhetőek, egy csomó elírás van, az én gixerem is három évvel régebbi alvázszám szerint, mint forgalmi szerint, gondolom valami ordas nepper így akarta csábosabbá tenni hajdanán. De azért a kiadott rendszámtáblák számát illetően nem hinném, hogy tévedés lenne, és azt sem tartom valószínűnek, hogy vadiúj suzukikat 16 éve gyártottként vennének nyilvántartásba. De ha mégis így történne, akkor a tulaj durván jól jár majd a súlyadóval. ;-)
sorszám: 5019 (55570)
(előzmény: Semi, 2006-06-17 20:40:34)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-06-18 06:50:19
megtartani meg tudod, az nem egy nagy tett, tulképp megtartja az magát. Viszont ha egyszer eldől valamiért (akárcsak egy szerencsétlen letámasztás miatt, vagy mert parkolás közben valaki letolatja), aligha tudod majd jra lábra állítani. Ez egyébként szinte minden régi 4t-ről elmondható, nem véletlenül hítták őket hajdanán "nehéz motorkerékpárnak".
Ha mindenképpen régi motort akarsz, inkább valami kisebb japókat nézegess, honda cb-350 vagy VT-250, kawasaki z-400 stb. ezek ha ritkán is, de fel-felbukkannak elfogadható áron. (Valamint fel tudod venni velük a forgalom ritmusát, és ha gáz van, belátható távon meg is tudsz állni.)
Ha szociban gondolkozol, akkor meg trophy vagy békalámpás jawa. De úgy számolj, hogy a 2t-k alapból többet fogyasztanak, mint az azonos kategóriájú 4t-k, és literenként kb. +18 Ft az olaj, szóval ha sokat akarsz menni vele, akkor inkább mégse.
sorszám: 5018 (55569)
(előzmény: Bridge, 2006-06-17 21:39:13)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-17 23:11:05
Vegyél MZ 125 RT-t (újat) :-)))
700ropi
sorszám: 5017 (55565)
(előzmény: Bridge, 2006-06-17 22:40:34)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-17 23:10:06
Én azért nem vagyok ám olyan biztos ebben, mármint, hogy a dízel kinyírja az embereket :-)
Euro 2-3 ban szerintemmár nincs ilyen probléma mivel NEM füstöl egyáltalán (gyárilag) persze ha 90 helyett 200 LE akkor igen.
sorszám: 5016 (55564)
(előzmény: Csehcsoda, 2006-06-17 21:02:30)

 
 
Bridge
válasz erre | email2006-06-17 22:40:34
Hali!
Hát én is inkább-mondjuk egy régi Bmw-t vennék pl.(r12:), de sajnos nincs rá annyi pénzem ezért gondoltam Uralra.
De az a legfőbb gondom, hogy adják az ívet, hogy nem tudnék egy olyan nagy motort megtartani,(650ccm+350 kg). És akkorát zúgnék vele mint az állat(fater szerint).
sorszám: 5015 (55561)
(előzmény: Matya, 2006-06-17 22:21:27)

 
 
Matya
válasz erre | email2006-06-17 22:21:27
A realitásoknál maradva: Ural: Hááááátttt...Orosz motort én az életben nem vennék, az tuti..:)))Ez privát vélemény, de hallottam egysmást már róluk, és láttam is.....
CSepel:Horrorizstikus árakat kérnek el értük, és úgy kell bánni velük, mint a hímestojglival.Szal csak eszelős veteránmániásoknak ajánlom.
Simson: melyikre is gondolsz pontosan???:)))
sorszám: 5014 (55560)
(előzmény: Bridge, 2006-06-17 21:39:13)

 
 
Bridge
válasz erre | email2006-06-17 21:39:13
Üdv kedves fórumozók!
Most teszem le A-ra a jogsit(elméleti már megvolt), és napok óta azon gondolkodom ,hogy milyen motort vegyek.
Kinéztem magamnak egy Uralt, mindenképp valami régi járgányt szeretnék, de az egész környezetem engem olt, hogy hülye vagyok nem fogok bírni vele. Mivel csak 165 magas vagyok és baromi vékony. Tehát nem egy sportember, leginkább a számítógép előtt ülök.Erről mi a véleményetek? Nagyon igazuk van? Próbálkozzak inkább egy simsonnal vagy csepellel?
sorszám: 5013 (55559)

 
 
Csehcsoda
válasz erre | email2006-06-17 21:02:30
A dízellel csupán egyetlen icipici probléma van. Hiába környezetbarát és hipermodern, attól még dízel. Következésképpen az égéstermék ugyanúgy 5 mikron alatti részecskékből áll, amit a légutainkban található csillóshám nem tud kihajtani.
Magyarul minden egyes belélegzett dízelkorom-részecske életünk végéig a tüdőnkben rostokol. Köszi nektek teherfuvarozók, buszüzemeltetők és üzemanyagon spóroló személyautósok.
sorszám: 5012 (55551)

 
 
HA0GPS
válasz erre | email2006-06-17 20:45:34
Kedves "Semi"!
A dátum megjegyzésedet nyugtázom. Azért a többi észrevételem ennyire nem evidens! :-)

ÜDV!
sorszám: 5011 (55543)
(előzmény: Semi, 2006-06-17 20:38:58)

 
 
Semi
válasz erre | email2006-06-17 20:40:34
Zap
Na pont a BM adatai azok amik megkérdőjelezhetőek! De szerintem ezt más is tudja...
sorszám: 5010 (55541)
(előzmény: Zapkorte, 2006-06-17 17:21:35)

 
 
Semi
válasz erre | email2006-06-17 20:38:58
Nem tudom feltűnt-e, hogy 17-e van! :-) Pénteken már a fű se nő, pláne hétvégén... :-))
sorszám: 5009 (55540)
(előzmény: HA0GPS, 2006-06-17 20:30:15)

 
 
HA0GPS
válasz erre | email2006-06-17 20:32:50
Habár az is lehet, hogy egyszerűen "csak" nem ítélték eléggé érdekesnek a felvetett témát (?)
De azért még válaszolhatna a címzett valamit!!!
sorszám: 5008 (55537)
(előzmény: HA0GPS, 2006-06-17 20:30:15)

 
 
HA0GPS
válasz erre | email2006-06-17 20:30:15
KERESEM A SZERVERGAZDÁT!
15.-én írtam egy mailt az "info@szocimotoros.hu"-ra. Nem magamtól találtam ki a címet, a lap alján találtam az "Írj nekünk"-ön.
Mivel onnan visszadobta a szerver, hogy nincs ilyen postafiók, így továbbítottam, majd megismételtem a "cikkek@szocimotoros.hu"-ra.
Tulajdonképpen egy új témát szerettem volna indítani, amihez ez olvasható instrukcióként:

"Új téma létrehozása

Új témát úgy hozhatsz létre, hogy küldesz nekünk egy emait, amiben leírod a téma nevét és hogy miért szeretnéd létre hozni. Amennyiben a témát érdekesnek ítéljük létrehozzuk.

Minderre azért van szükség mert nem szeretnénk, hogy mindeki össze vissza létrehozzon témákat és átláthatatlan, használhatatlan legyen tőle a fórum."

Lehetséges hogy túl türelmetlen vagyok azért, hogy még nem kaptam választ, de az azért nem teljesen korrekt, hogy röpködhet itt mindenfelé, mindenféle címre egy levél - úgy hogy még a célbajutása sem biztos!

Szóval várom a rendszergazdi válaszát a mailomra.

ÜDV! Lui
sorszám: 5007 (55536)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-06-17 20:26:38
Nem hiszem, hogy a fáradt étolaj tüzelés az védené a környezetet. Az a trutyi annyi lebegő anyagot és szilárd szennyeződést tartalmaz, hogy tuti nagyobb a koromkibocsátása bárminél.
sorszám: 5006 (55535)
(előzmény: piri, 2006-06-17 19:58:02)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-06-17 20:25:08
Nem feltétlenül, ha kicsit lefolytod, segédmotorként is forgalomba helyezheted az új rendelet szerint. (Dízelre eltörölték a köbcenti-limitet.)
sorszám: 5005 (55534)
(előzmény: piri, 2006-06-17 20:05:42)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-17 20:05:42
Vagy pl. ha építenék egy dízel MZ-t Euro2-3as kis motorral (400ccm) ami 2liter olajjal elmegy 100km-t akkor szerintem az sokkal környezetbarátibb lenne egy mai 250-es zweitaktostól...
Mégis 30ezer lenne rá az éves kötelezö a mostani 8 helyett...
sorszám: 5004 (55532)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-17 19:58:02
Szóval én azt feszegetem pl.,hogy ha fárdt étolajjal járok megbüntetnek, pedig védem a környezetet viszont nem adózok (nyilván nekem is megéri a miliárdosnak nem mer nem fog kuncsorogni a lángossütőbe mer nem érdekli).
Tehát azt mongya az állam, hogy inkább szennyezzem a környezetet csak dőljön a lé.
Amíg ez így lesz és bort isznak közben meg vizet prédikálnak az adómat benyelik addig itt nem fejlődünk csak stagnálunk...
sorszám: 5003 (55531)

 
 
levendel
válasz erre | email2006-06-17 19:45:02
A repcéből előállított biodízel olcsóbb, mostanában változtak valamiféle szabályok és állítólag épülnek az első, úniós támogatású üzemek...
sorszám: 5002 (55529)
(előzmény: Zapkorte, 2006-06-17 19:35:25)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-06-17 19:35:25
Nem mindenki fizet kevesebbet. Sokan fizetnek többet. Hogy miért nyúltak hozzá? Ki tudja. Lehet, hogy azért, hogy "eu konform" legyen, vagy ilyesmi. Vagy csak éppen így akarják megosztani a társadalmat, hogy aztán jobban tudjanak rajta uralkodni.
A benzinár sajnos úgy néz ki, egyelőre marad annyi, amennyi. A benzin esetében a kereslet árrugalmassága kicsiny. Gondolom a végső árat a termelési kapacitás optimális kihasználtsága határozza meg.
Nem az üzemanyagokat tiltják, hanem a jövedéki adófizetésből kieső termékek üzemanyagként való használatát. Ugyanez volt a PB gáz kontra LPG fronton. Gyakorlatilag ugyanaz volt a két anyag, nem tiltották, sőt, egyi időben még támogatták is, de csak az LPG-t. Átfejteni tilos volt. Pont azért, mert az aluminium palackos PB árában nem voltak benne bizonyos adók, amelyeket az LPG kút befizetett. (Aztán mivel nem tudtak úrrá lenni a helyzeten, végülis felemelték a PB árát is az LPG-ére, és innentől fogva az átfejtés értelmetlenné vált.)
Mellesleg ami az alternatív üzemanyagokat illeti: én nem hiszem, hogy akár alkoholból, akár biodízelből olyan mennyiséget tudnánk előállítani, ami a hazai igényeket kielégítené. Ezen felül az is megérne egy jó alapos utánaszámolást, hogy valóban olcsóbb-e ezeket előállítani, mint a kőolajszármazékokat. Én nem csodálkoznék, hogy ha kiderülne, hogy az üzemanyagokon lévő összes jövedéki adóval, áfával együtt az "alternatív" üzemanyagok drágábbak lennének, mint a hagyományosak.
sorszám: 5001 (55528)
(előzmény: piri, 2006-06-17 19:08:39)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-17 19:08:39
Szóval én még mindíg nemértem mi köze a teljesítménynek a súlyhó :-)
Nem éertem miért kellett egyáltalán változtatni a rendszeren (ami nyilván egy vagon pézbe kerül) és ráadásul mindenki kevesebbet fizet tehát mi ebben a jó az államnak?
Elgondolkodtató az is, hogy szerintem 1 liter benzin előállítása kb. 70Ft. A MOL 150ért adja az állam+ még rátesz 150Ft-ot így lesz 300 akkor hogy is van ez?
Ráadásul az alternatív üzemanyagokat egyenesen tiltják tehát azt akarják, hogy szennyezzük a környezetet bármiáron mert az bizonyára nekik (mármint a megkent állami bürokratáknak) anyagilag jobban passzol...
Na ez a baj ezzel az országgal, ezért nem működik itt semmi.
sorszám: 5000 (55525)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-06-17 18:45:41
Pedig a dolog nagyon egyszerű: a társadalmi olló egy kicsit túl szélesre nyílt az elmúlt 15 évben, és most ezt egy kicsit összébbzárják. Szerintem ez nagyon helyes és pártolandó törekvés! Nyilván ha nemzeti gazdagság állandó (vagy inkább csökken), akkor ennek a módja nem felzárkóztatás, hanem vagyonújrafelosztás. Egy idő után talán majd tényleg létrejön a középosztály, és nem többszázezres fizetésű juppik és nyócvanbruttós szakmunkások osztályharcáról fog szólni a társadalom. Azt meg, hogy ez a bizonyos középosztály milyen színvonalon létezhet, az határozza meg, hogy mennyi a nemzeti összetermék. Jelenleg annak, hogy mindenki vadiúj luxuskocsikban pöffeszkedjen, egyszerűen nincs realitása. Persze, utánad dobják 0% kezdőrészletre, meg minden, de minden harmadik lízingelt autót visszavesz a bank. Ez van pajtás, termelni kéne, és akkor az általános életszínvonallal együtt emelkedik a középosztály életszínvonala is. Ha viszont csak a hiénázás megy, mint eddig, akkor ne is álmodj nyugat-európai életkörülményekről, mert az állam a javakat csak újraelosztani tudja, megtermelni nem. Ez viszont neki feladata, hiszen ezért van egyáltalán. Ha ezzel az újraelosztó szerepével felhagyna, azzal gyakorlatilag saját létjogosultságát kérdőjelezné meg. Márpedig a magyar állam ezen feladatkörének '89 óta mind kevésbé és kevésbé tett eleget. Most ez úgylátszik, megváltozik, és pont. Naná, hogy a hájfejű gazdagoknak nem tetszik, de hát így jártak, és addig örüljenek, amíg nem a népbíróságnak kell számot adniuk róla, hogy miből van kastélyuk meg tízmellás luxuskocsijuk stb.
sorszám: 4999 (55523)
(előzmény: levendel, 2006-06-17 18:12:23)

 
 
levendel
válasz erre | email2006-06-17 18:12:23
Ennyit a "kifinomult" vitastílusról. :(
Én azt szögeztem le, hogy a súlyadóztatás megváltozásával nem mindenki nyer, illetve a terheket cipelő középosztály megintcsak veszít. Hacsak nem megy át igénytelenbe. De ezt tőlük elvárni ugyanolyan bornírtság, mint számonkérni a derűs jókedély hiányát rajtuk az újabb terhek felpakolásával egyidejűleg.
Szóval nem csak a te rétegednek az érdekei léteznek, erre próbáltam rámutatni, illetve arra, hogy azok semmivel sem lehetnek előrébbvalók a többinél, csak azért, mert épp te is közéjük tartozol. (Bár azt hiszem ezt írhattam volna többes számban is.)
Ha faszfejség egy kérdést több szempontból megvizsgálni, akkor én biztos az vagyok, de ettől az érveid még harmatgyengék.

De itt a kezdeti szempont, hogy a szociális megfontolást se felejtsük el: aki valamiért még autóra se tud költeni (diák, munkakereső, stb), az nyilván baromira örül az újabb sarcnak és igazi fafej, hogy nem érez együtt a közterületen rozsdahegyet dédelgető veterántulajdonos örömével.
sorszám: 4998 (55522)
(előzmény: Zapkorte, 2006-06-17 17:17:58)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-06-17 17:21:35
A statisztikák általánosságban véve valóban megkérdőjelezhető hitelességűek, de speciel ebben az esetben nem látom okát, hogy miért ne így lenne, hiszen itt nem becslésekről, reprezentatív mintákról, súlyozott átlagról stb. van szó, hanem egy egyszerű, a BM nyilvántartással végzett adatbázisműveletről. Ez mitől ne lenne hiteles?
sorszám: 4997 (55521)
(előzmény: Semi, 2006-06-17 16:24:20)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-06-17 17:17:58
Tipikus faszfej vitastílus: ha nem tudod kikezdeni az érveimet, akkor kikezded a személyemet. Ezt tanítják nektek az ELTÉn? Szégyellem magam helyetted. :-(
sorszám: 4996 (55520)
(elözmény: levendel, 2006-06-17 15:30:34)

 
 
Semi
válasz erre | email2006-06-17 16:24:20
Ja mivel az egész érvelés a statisztika körül forog, akkor hangsúlyoznám hogy kb annyira hiteles az a kimutatás, mint az amelyik az országunkban élő távolkeletiek számát mutatja meg vagy amelyik a választások előtti állami adósságokat! :-) Na erről ennyit...
sorszám: 4995 (55519)

 
  Összesen: 170 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu