:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Csevegő (kötetlen) - új hozzászólás Összesen: 170 oldal
A suliban éhező srácok egy része nem feltétlenül azért éhezik, mert nincs mit enni.Sok inkább nem visz kaját, mert ciki neki az, hogy ő vajaskenyérbe kapja a felvágottat, nem zsemlébe.A másik a zsemlét se hajlandó elvinni, mert a harmadik a büfében szórhatja a pénzét hamburgerekre, extra szendvicsekre. Sok srác pénzt kap, amit persze másra költ, a szülőnek meg fogalma sincs róla...
Én csak szupermarketekben vásárolok. Nem ütöttem meg magam, hogy kétszáz fölött adjak egy lityi tejért, amikor százötvenet se kell adnom ugyanazért. nyilván nem egy litert veszek, hanem egy kartonnal. Csak nagybevásárlásokat csinálok, ha egy huszast elköltök, tuti, hogy minimum négyezret spórolok az utcánkban levő üzlethez képest, a nagyobb választékról nem is beszélve. Az aushan 7, a tesco 3 kilóméterre van a házamtól. A megtakarítás minimum három és fél, ennyiért már érdemes egyet autózni.
Tételezzünk fel egy olyan helyzetet, hogy nincs autód /vagy olyan kocsid van, amelyre nem változott az adó mértéke/
A GSX-R-t már megvetted, a Keeway-t még nem adtad el -> a költségeid 0-ról ?-re emelkedtek. Nézz kérlek magadba: ezesetben is igazságosabbnak tartanád a rendszert vagy harcosan érvelnél ellene?
Mondjuk úgy, hogy igazságosabb mint az eddigi rendszer. Fejleszteni rajta még lehet, de az irány helyes.
Émmeg továbbra is azt mondom, hogy hülye vagy, a saját életed keseríted meg ilyen hozzáállással..Így semmid nem lesz..Illetve azt hiszed majd, hogy VAN valamid, de közben az a valami csak egy barom, puritán, fapados, "mindenki hülye, aki nem úgy gondolkozik mint én, és vessenek magukra ha nem hallgatnak rám" életfilozófia..Már ha egy ilyen önfejű hozzáállást lehet annak nevezni egyáltalán.
Amúgy a döntés olyan vonzatával egyetértek, hogy a gépjárműimportőrök egyesületének (kartelljének) határozott károkat okoz a döntés, feltéve ha valami hatással lesz a vásárlói szokásokra.
Áh, a káröröm beszél belőled, téged is megszólított az olcsó népbutító demagógia, hiába ideologizálod a dolgot.
Miniműálautó pedig igenis hogy van. Klíma és elabl nélküli mezítlábas típusok, a lista alján. Tényleg vicces, hogy ugyanolyan elbírálás alá esik a dácsia logan, mint a folszvágen póló. És ez még "igazságos" is?
Mostmán úgyláccik 2 zápkörtétek is van mert ezzel én teljesen egyet értek! :-)
Én azért vettem csúzlit mer 4700Ft az éves kötelezője, állítólag 3l/100km-elmegy és akárhova elvisz fele pézé mint a busz, viszont ott állok meg ahol akarok, nem vagyok menetrendhez kötve, nem kell cipekedni. Autóm nincs mert nem tudnám fenntartani a nagy EU-s munkásfizetésből.
Lehetne, de akkor lehet, hogy zsírosdeszkát kéne ennem, viszont látnák a szomszédok + a többiek, hogy nekem is tellik esőérzékelő ablaktörlőre.
Sajnos az a legnagyobb baj ma itthonban, hogy a nagy átlag sznob mintállat azt akkoris megvesz a suzukit ha a gyereke (+ő) éhezik miatta.
Még jó, hogy nekem elveim vannak és az egyik az, hogy nem érdekel a pénz és az ilyenekkel nem foglakozom.
Éppen erről beszélek: vedd észre, hogy burzsuj vagy, és ha nem is szégyelled magad, de zokszó nélkül fizesd ki a luxus-adót! Vagy ha nem tetszik a mértéke, adva van a lehetőség, hogy visszaülj egy csúzlira, vagy akármire, ami után tizedannyit kell fizetned, mint a luxusmotor után.
Ma már csak luxuskocsit kapsz: elektromos ablak, klímaberendezés, beépített hifitorony, fűthető ülés meg visszapillantó tükör, meg a jóég tudja még mi minden frinc-franc van mindahányban. Az egység sugarú, hétköznapi használatos autó éppen olyan kihalt műfaj, mint a hétköznapi közlekedő-motor (szoci motor, vagy SR-500, CB-350 stb jellegű egyszerű termékek).
Persze, a társadalom mindenhol tagolt, ez így van, csak éppen az nem mindegy, hogy az egyes társadalmi osztályok közt mekkora a vagyoni és életmódbeli különbség. A magyar társadalomnak éppen az a hibája, hogy ez a differencia végletesen nagy, az egyik család simán fizeti a havi ötvenezer luxuskocsirészletet, a másiknak meg éhezik a gyereke. (Fú, ez utóbbi nagyon közhejes, de sajnos tényleg így van. Beszéltem a tanfolyamon az egyik meghívott előadónővel, aki technikumban is tanít, és ő mondta, hogy ez náluk is probléma, szinte minden osztályban van ÉHEZŐ GYEREK.)
Azt meg talán hagyjuk, hogy mekkora spórolás 295 Ft-s benzinnel kibumlizni a legközelebbi hipermarketbe kenyérért meg tejért... persze, sokan ezzel ideologizálják meg saját maguknak, hogy minek vettek luxuskocsit, de azért aki kiszámolja, elég hamar rájön, hogy semmit nem spórol meg vele.
Nem tudom mire ez a sok duma burzsujokról meg luxusról. Egyszerűen elveszik a lényeg, újra megsarcolnak minket csak mert az az általános vélemény hogy a tehetősek játékszere a motor. Most kivesznek még pár ezret azzal a jelszóval hogy reformok...
De azért szerintem az csücsküs, hogy a gyárigazgató többet keres havonta mint én évente...
Ilyen nem volt az átkosban meg autó se nagyon ezért motoroztak...
Most van ingyen auto (0%) 50e törlesztés + másik 50 a benya mer azé nem kell autó ,hogy a garázsban álljon.
Van szabadság is anno útlevél nem volt most péz nincs, hogy felüljek a repülőre.
Tehát akkor is szar volt meg mostisaz annak aki munkából akar megélni legalábbis.
Két milkóért hol kapsz luxuskocsit ? A legalja luxus hatnál kezdődik.
Ha valakinek ma van egy két- hárommilliós családi autója, az nem luxus, az átlagembernél a szolíd álom megtestesítője, ami öt évig , a beugrótól függően havi cirka ötvenezer törlesztéssel jár. Átlagos házaspárnál, ha mindkettő keres, ez nem is elérhetetlen. Természetesen nagy teher. Vidéken nem a helyi vegyesbolt, és kocsma forgalma az irányadó. A spórolósabbak meglátogatják a legközelebbi szupermarketet, az ivóhelyek színvonalát és közönségét tekintve a pangás általános következmény és jelenség. Szegényebbek mindíg voltak, és lesznek is.A társadalom mindenhol tagolt. Vannak elmaradottabb területek, de nem ez a jellemző.
Mielőtt valaki a sznobot magára venné, azért a sznobok nem szocival járnak. Asszem ez a jelző közülünk senkire sem érvényes.
Amit leírsz az sajnos igaz, csak azt akartam érzékeltetni, hogy a jármű nem értékmérő, sőt igazából nem is tudok olyan tényezőt, ami alapján rangsorolni lehetne. Hacsak nem az emberek boldogsága alapján.
Látszat alapján főleg ne ítélkezzünk!
Sőt továbbmegyek, akik állandóan a másikat figyelik gyorsan sznobokká válhatnak, hamis értékrendet kialakítva.
1977 -ben már emlékeim szerint 8 Ft. volt a benya, erről az időszakól csacsogtam. A kimért tej volt 3 Ft., az üveges 3, 60, ugyanígy a barna kenyér 3, a fehér 3,60... egy szemle harminc fillér,párizsi 4, a téliszalámi 10 Ft/ 10 dkg. egy zacsi frutti 2,20, karamell 2,40 környékén, ennyit a nosztalgiáról :-)
Azért emlékszem ennyire, mert uzsi szempontjából önellátó voltam, nyolc froncsit kaptam szüleimtől naponta erre... itt is figyelemmel kísérhető a pénz értékcsökkenése, uzsipénzem kisiskolás koromban 3 Ft. volt, a középiskola végére 15 lett...
ez csordaszellem, kérem. A társadalom megosztott, ezt csak a vak nem látja. A túramotorosoknak kellene leginkább látnia a különbséget. Nem igaz, hogy nem voltatok még olyan falvakban, ahol már a vegyesbolt s a kocsma sem él meg, és az emberek azt eszik, ami a konyhakertben megterem. Biztos csak akarniuk kellene, és lenne kétmellás luxuskocsijuk, mi? ;-)
Pár éve a mobiltelefonosokra mondták, hogy burzsujok, pedig a legtöbbjüknek már akkor is szükségből vot mobiljuk. Ma meg a napszámosok is telefonnal járnak.
Szerintem a jármű is hasonló, azért, mert nincs valakinek az nem jelenti azt, hogy szegény. Sokakat ismerünk, akik jobban járnának, ha taxival, vagy bérelt autóval járnának, ha szükségük van járműre, hiszen olyan ritkán mennek autóval.
Nem is értem mért kell osztályozni az embereket, főleg egy olyan helyen, ahol a hasonló érdeklődési körnek el kellene törölnie az anyagi különbségeket.
Egyszer motoros-mindig motoros. Legyen az Mz vagy Harley (bár szerintem nem mindenki motoros, akinek van motorja)
Mielőtt jól megkapnám, hozzáteszem a társadalom elemzése ellen nincs ellenvetésem, addig , amig nem egy fórumozóra húzzák rá a vizes lepedőt!
Igen, én is tudom. A rezsi a drága, meg a kaja, aki meg még lakbért is fizet, az kész is van, a 300 Ft-s trikóra is hónapokig spórol.
Úgy általában teljesen fel vannak borulva az arányok. A szocban az un. tartós fogyasztási cikkek (tv, mosógép stb) drágábbak, aránytalanul drágábbak voltak, mint manapság, viszont a megélhetés olcsóbb volt. Most vehetsz két-három színes tévét a fizetésedből, igaz, de baszhatod, mert az alapvető létfenntartási szükségletekre kell költened a nagy részét. Így van a kocsival is. 60e Ft-s zsigulit vagy MZ-t bárki vehetne magának, de mihez kezdene vele, ha nem tud bele tankolni, nem tud járni vele. Hát ez van. És ezért burzsujok azok, akiknek oda van nőve az új autó a seggükhöz, és mégis van orcájuk 5000 Ft adóemelés miatt telepicsogni a netet.
"A magyarok jelentős része sajnos naponta iszik, ha ezt csak alkalmilag, vagy mértékkel tenné, ihatna márkásat is."
Hát persze föleg ilyen melegben ki is száradnánk ha nem innánk, szerintem a meggymárkás a legjobb :-)))
Hol keres 160at egy szakmunkás esetleg bruttóba... 100 körül kapok...
Amikor 5-6000 Ft volt a fizu még igencsak 3-5Ft volt a benya meg a sör is
meega kenyéris mega tejis...
Nem jól közelíted meg a dolgot, mikor nyolc Ft. volt a benya, a fater négy rugót keresett. Ez ötszáz literre volt elég.
Ma egy hasonló korú és képzettségű szakember cirka százhatvanat kap.Ez ötszázharminchárom literre elég.
Drága a benzin, arányaiban sose volt olcsó, ha a példát nézem, nem ez a fő gond. Az élet, a megélhetés ára nőtt a fizetésekhez képest aránytalanul.Többek kozt ezért nem jut kirándulásra sokaknak.
A magyarok jelentős része sajnos naponta iszik, ha ezt csak alkalmilag, vagy mértékkel tenné, ihatna márkásat is.
Persze, valami tragacsot olcsón lehet venni, de adózni, biztosítani, szervizelni és még e mellett 300 Ft-s benzinnel megtankolni, na azt már kevesebben engedhetik meg maguknak.
Az "antivilágban" nagyanyámék a piros zsigulin kirándulni járkáltak hétvégenként, sopronba, Lillafüredre stb. Most egy ilyen tréfa 8-10e Ft értéke benzint kérne, ez azért eléggé luxus.
Ja, és a magyarok többsége minőségi vörösbort sem fogyaszt, legfeljebb kannásat, olyan személy meg nincs is az ismeretségi körömben, aki rendszeresen járna színházba, pedig én pesti vagyok, és itt aztán van egy csomó, nem úgy, mint Mucsaröcsögén, Bivalybasznádon vagy Kiskunbüdösbütykösön.
Miért kell megint ferdíteni a társadalmi helyzeteket? Szerintetek mennyibe kerül egy disznó? Vagy egy ló? Vagy 2-3 kacsa/liba/tyúk?
Na ennyiért simán vehetne egy olyan motort mint a legtöbbünké... Akkor meg ne burzsujozzunk már!
Többször szóltam már a statisztikák miatt is! Megint százalékokkal való dobálózás van, de közben kussolás van arról hogy a lakosság hány %-a kereső, hány %-ának van jogosítványa, hány embernek van más közlekedési eszköze stb stb... Vagy hasonlítsuk gyorsan össze más statisztikákkal is! Pl hány %fogyaszt minőségi vörösbort, hány % jár színházba, hány %vesz ékszereket stb stb stb...
Sokkal összetettebb dolgok ezek mintsem, hogy ennyire kiforgatva könnyen érthetőnek bizonyuljon.
ciao
Semi
Igen-igen, nekem is van, és -ilyen szempontból- én is az vagyok. A többség bizony BMV-vel jár, vagy vidéken szépapjától örökölt rozsdás tanya-bájkon. Ez van, srácok. Szerintem a félreértésnek az lehet a forrása, hogy az internethasználók alapból nem adják vissza a társadalom valós keresztmetszetét, hiszen az egyszerűbb létformáknak se kedve, se igény nincs a netezésre. ÍGy aztán az itt jelenlévők abban a tévhitbe kerülnek, hogy az a normális, ha van egy 10 évesnél fiatalabb kocsijuk meg egy motorjuk. Pedig a magyar összlakosság mindössze 10%-ának van az előbbi, és csupán 1%-ának az utóbbi. Hogy a manóba ne lenne burzsujság???
Nekem is volt japom, akkor én is burzsuj voltam?
Az biztos, hogy most proli vagyok, mert csak egy Jawam van.
Te! Ez egy kicsit sántít.
Bezzeg másoknak csak MZ-re meg Jawara fussa... hülye burzsuj. :-p
Na ez meg aztán a méretes nagy fasz hozzáállás, mert mitől is vagyok pl ÉN burzsuj??Mert van egy 24 éves rizskályhám, amire kétszer annyi súlyadót kell majd fizetnem, mint eddig??:(
Fejezzed be ezt a burzsujozást, mert csak az jön le belőle, hogy veszettül irigy vagy azokra, akiknek esetleg több jött össze az életben mint neked..Vagy csak ügyesebben sáfárkodnak a javaikkal...
Honnan került elő ez a kitiltás? A cikkben csak a súlyadóváltozásról beszélnek, amit már kitárgyaltunk: aki burzsuj, többet fizet, aki szerény, mint én, az meg feleannyit sem. ;-)
Ha kitiltják a kétütemű motorokat és ezzel együtt az MZ-ket én elvesztem az életem értelmét!!!!!!!!!!!!!4
Faszság az egész.Elenyészően kevés a környezetkárosító hatása ezeknek a a gépeknek, a gyárakhoz képest.CSak a kisembert könnyebb megszopatni, mert nincs pénze olyan jó ügyvédekre, akik elvernék a port emiatt, meg nincs lobbyjuk.
Az ottomotor hatásfoka 40%
A dieselé 60 ez a kulcs :-)
Erröl már régen szó van, mármint, hogy MIDEN kétüteműt kitiltanak.
Az EU-ban már a stílfűrésszel is kevernek és ha jól tudom 2008 utánmá nálunk se lehet majd semmi kétütemű (kertitraktor, láncfőrész, hajómotor, aggregátor stb.).
Szerintem az MZ se lesz kivétel esetleg ha veterán :-(
Látom közeledik álláspontunk, bár tudomásom szerint a modern dízelek emissziója sok benzinesé alatt van. Sőt az EURO5-ösket részecskeszűrővel hozzák forgalomba.
Egyébként a kenyérnél nem csak a szállításra gondoltam, szinte akkor fogy a legkevesebb dízel. A gabona termelésénél, ill szárításánál kell sok gázolajra gondolni, bár sok szárító már földgázzal működik.
A gáz lehet megoldás, de én 3,5tonna fölötti tgk kategóriában nem ismerek se bezines se gázos megoldást, kivéve buszokat.
Annak idején a Trabantosokkal gondolkoztunk hasonlóban:
amikor szó volt róla, hogy kitörvényhozzák a fenekünk alól a gépet, elhatároztuk, hogy ha erre sor kerül, elmegyünk nagy számban a Kossuth térre. Ott körbe leparkolunk, járó motorral, ráhúzott szivatóval otthagyjuk az autókat a következő táblával: 'Ha már elvettétek, legyen a tiétek!'
halika
Olvassátok el ,és sírjatok!
http://www.muszakiforum.hu/?fejezet=5&cid=23743&wa=hk06
Lehet ,hogy a parlamentnél fogunk szocitalizni?
csőváz
Kilozulu
Sajnos viszont ott tartunk, hogy onnan eszünk ahova sz..runk lásd az egyik északkalet magyarországi vizesbalhét amiben több ezren megbetegedtek a fekália miatt.
Ennyit a környezetvédelemről :-(
A gáz például olcsó és tiszta. Ez a gazdasági + értelmi +érzelmi hozzáállás. Így aztán szerintem igenis rengeteg embert lehet hibáztatni. Nem csupán gazdasági kényszerekről van ugyanis szó, hanem ismerethiányról és kényelmességről is.
u.i.: a kenyér meg az ő szállítása példával egyébiránt egyetértek, sok termék árában a szállítgatás a drága
u.i.2.: Azért szerencsére ott még nem tart a kémia, hogy a kenyér előállításához csak benzint/gázolajat használjanak. Bár vannak ilyen ízű termékek. :)
Ja, hogy a 6-oson...! Akkor tiszta sor! Az ember nem akart lapos szögben 200-al átmenni a nyomvályukon. Ezt meg tudom érteni, ott én is mindig rettegek, még 100-al is.
Ezt így má és is kiszámoltam m/s-ra és arra jutottam, hogy itt má olyan dolgok történhetnek ami pusztán a véletlenen múlik :-)
Én 60-70-el tötyörgök mostanában, leginkább a 6oson (ki van táblázva 60 ra végig Földvártól Pestig) és a szélén mert mindenki előz. Az M0son + amennyit tudok 90-95 de ezmá sok azért a csúzlinak (TS125). Azért nem megyek 80al mert akkor nem előzhetne meg a KRESZ szerint :-)))
Na emberek, végre megvan az első nagy motorom. Egy Jawa 638-as! Gyors mint a golyó, erős mint a bivaly és szép mint egy istennő. Én meg egyszerűen boldog vagyok.
Szerintem eszébe se jutna melléd menni, ha mondjuk kacsáznál egy kicsit a sávodban. :) De ha csinálsz egy látványosan nagy nyolcast, vagy tojást a hátsó kerékbe, akkor is baromi nagy ívben kerülnek ki, ez tuti!
Esetleg kombinálható a kacsázással...
Csak az igazoltató útonállók környékén kell felfüggeszteni ezt a taktikát :-))
A gond csak az, hogy ez nem elvi-érzelmi kérdés, hanem gazdasági.
Nem akarom kiszámolni, hogy például mennyibe kerülne mondjuk egy kiló kenyér, ha az előállításához csak benzint használnánk a gázolaj helyett, szerintem egy ezres lehet hogy nem takarná.
Ugyhogy lényegében egyetlen embert sem lehet hibáztatni, ez sajnos a fejlett ipar velejárója, ha tetszik, ha nem.
Szeretném jelezni, hogy az "ETZ 250 - Szimeringcsere az első teleszkópban" című cikkben nem látszanak a képek.
/valószínűleg az elérési út megváltozása miatt/
Hát azért 200-nál már ez nem olyan egyértelmű... ő megy 200-al, szembe jön valaki 100-al az már összesen 300km/h, enynivel közelednének egymáshoz. Ez 83 m/s. Ha a reakcióideje 3mp, és a visszasoroláshoz kell mondjuk 2mp, akkor az azt jelenti, hogy legalább 400-re előre be kell látnia a szembejövő sávba ahhoz, hogy biztonságosan igénybe vehesse előzés végett. Ha viszont a terelővonalon innen marad, akkor ha utol is ér valakit, a sebességkülönbség csak 100km/h, ezt a variációt nyilván biztonságosabbnak érzi.
De az is lehet, hogy nevelő célzattal ilyesztett meg, mondjuk úgy gondolta, hogy ha ilyen lassan döcögsz, miért nem mész ki a sáv szélére, vagy ilyesmi. ;-)
Mert MI kényszerítünk mindenkit, hogy dízelüzemű járművet vásároljanak. :) Van, akinél 4-5 km/h (gyalogos tempó) csőlátáshoz vezet...
Az nemteccik amikor sávon belül elmegy a rizskályha 200al, bármá mostanában résen vagyok de először (kb 8év kihagyás után) majdnem bes@tram :-)))
Az ráadásul nem gyön semmi szenben tehát direkt csinálja :-)
Úgy látszik, ez az integetés-téma kifogyhatatlan. :)
Korábban én is azt hittem, hogy majd le se tojnak az egyéb motorosok az emzémmel, úgyhogy kezdetben alig volt időm viszonozni a köszöntést, mert feltételeztem, hogy feleslegesen lóbálom a kezem és csinálok magamból hülyét, ha fapofával elgurul mellettem a másik tag. Ehelyett majdnem én tettem így. És nem egyszer, soxor. Márkától-évszaktól függetlenül.
A lízingelt sportmocisok meg tényleg külön kategória, ők talán nem is a motorozást, hanem csak az adrenalint keresik a két kerékben. Néha azért ők is csápolnak, olykor villognak inkább, ezt is érdemes észrevenni. Viszont az ilyenkortájt csopperre pattanó, műanyagfröccsöntött kínai rohamsisakban feszítő kidobóemberekre jobb nem is pazarolni a szót.
Viszont ha mindenki lóval járna, akkor az egész Föld méteres magasságban lószarral lenne tele :-)))
És köszi nektek, akik árut vásároltok és utaztok!
Nem az MZ-nek szól, sokan nem integetnek nekem sem a rizskályhán. És soksor én sem. Ha manőverezek, vagy kuplungolok, vagy csak egyszerűen arra koncentrálok, hogy vajon az a kék autó jobbról, a macisajt mögül elémkanyarodik-e vagy sem, akkor bizony a legkevésbé sem érdekel hogy a szembe jövő MZ-snek kisebbségi komplexusa támad-e, ha nem integetek neki, vagy sem. Tudom, önző disznó vagyok, de ez van.
150e-ért vettem tavaly ősszel néhány kisebb hibával (folyós telószimmeringek, kopott hátsó féktárcsa, elállítódott karburátor, néhány repedés a műanyagokon... nagyjából ennyi). Szerintem megérte, van, aki MZ-t akar ennyiért eladni. :)
Összesen: 170 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|