:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Csevegő (kötetlen) - új hozzászólás Összesen: 170 oldal
Az útnak csak egy kis része emelkedik, és csak egy rövid időtartamon jár max teljesítményen a motor (kigyorsításkor), különösen igaz ez országúti üzemre, az átlagfogyasztásra nézvést ezek az igénybevételek nem meghatározók. De még ezekben az esetekben is csak akkor jelentkezhetne a hatásfok javulása miatti benzinmegtakarítás, ha ezeken a szakaszokon a nagyköbcentis ótó maximális leadott teljesítményét az összehasonlítás tárgyát képező kisautó maximális teljesítményében limitálnánk. De persze aki egy kisautó menetdinamikájával kíván közlekedni, az nem fog n+1 millióval többet fizetni egy nagy autóért, így hát ez az összehasonlítás is csak elméleti jellegű lehet.
Márpedig erről van szó, hiszen te hoztad a konkrét példát a nagypolákkal, amit én jól megcáfoltam.
Az ellenállásokat viszont minden járműnek le kell küzdeni.
Azt tudjuk, hogy a nagy sebességeknél a torlónyomásból eredő megnövekedett teljesítményszükséglet (~50 km/h-tól) a sebesség köbével egyenesen arányos.
Azt is tudjuk, hogy az egyes motorok teljesítmény-fajlagos üzafogyasztás görbéit összehasonlítva, a legnagyobb fogyasztás mindig a max teljesítmény környékén van, a hozzá tartozó magas fordulatszám miatt.
Tehát könnyen elképzelhető, hogy a csúcsrajáratott, nyomatéktalan szuzi ugyanannál a tempónál többet eszik, mint az ugyanott közepes fordulaton döcögő VW Bora.
Ezért is hívják a kis kávédarálókat városi ótónak.
Magam is tapasztaltam, hogy a kiskategóriás gépek remekül gyorsulnak, úgy egészen nyolcvanig, de onnantól már megtörik minden lendület és a 130-160-as csúcs komoly erőpróba embernek, gépnek egyaránt.
Azt senki nem írta, hogy városban is többet eszik a kisótó.
Csakhogy nem erről volt szó, kisapám, hanem hogy mikor fogja az 506-osotok fogyasztásban lenyomni a suzuki 1,0-t? Erre meg a válasz: SOHA.
A nagypolák könnyű ellenfél, de jobb-e annyival a fogyasztói járműved motorjának hatásfoka, hogy kiegyenlítse azt a helyzeti előnyt, amelyet a kisautó élvez? Amúgy tényleg kár erről beszélni, mindenki tudja, hogy nagy autó -> nagy fogyasztás. Most már a bátyusom is tudja, hogy parasztvakítás csak az elektronikus gyújtás, a lambda szonda meg a kalkulátorral vezérelt befecskendező, lehet hogy javul tőle az otto motor hatásfoka mondjuk 1-2%-nyit, de ezek a tényezők nem meghatározóak. Az ottó motor betegsége a számtalan arretáló mozgás, dugattyúk, szelepek, himbák meg tudjisten még mi minden kis szirszar tömegét kell percenként 3-4000-szer felgyorsítani és lelassítani, a felesleges rezgéseket gumibakokon hővé alakítani, a felesleges meleget hűtőradiátorral elvezetni stb stb, itt maga a működési elv determinálj a rossz hatásfokot.
A nagy hengerűrtartalmú motor akkor fogyaszt többet, ha pont ugyanakkora a hatásfoka, mint a kis hengerűrtartalmú motoré.
Egy mai modern ótó másfélszeres súly, nagyobb motor mellett is kevesebbet eszik, mint a nagypolák. Autópályán, városban egyaránt.
Szerintem is a kispók a nyerő :-)
Főleg ha vontathat is :-)
Adózás szempontjából a 16 éves kispolszki. :-)
De szerintem egy jó zsigulizátorral is lehet kezdeni: olyan öregpapás csili-vili darabok cserélnek gazdát 200-300e Ft-ért, hogy bárhol meg lehet velük (kivéve sznob társaságokat, de aki ilyenbe jár, meg is érdemli.)
Most akkor melyik a jobb a nagy vagy a kicsi? :-)
nem tudják, hogy kell takarékoskodni. ;-)
Amúgy nem érdekelnek az elméleti mérőszámok, nekem volt már kis kocsim is, nagy is, kis motorom is, nagy is, és az a tapasztalatom, hogy kW nincs kcal nélkül, és a nagy még öreg bácsis stílusban is mindig többet fogyasztott egységnyi távolságon, mint a kicsi. Lehet, hogy ehhez képest nagyobb volt a vezetési élmény a nagyban, de ez a környezetszennyezés szempontjából mellékes körülmény.
Szerintem nem gyártanakmá 6-7literes gépeket az USA-ban se csak luxusnak.
Mivel a mai technika szerint egy 3literes is tud annyit.
Én fajlagos fogysztásról beszéltem, amikor azt írtam, hogy a nagyobb motor kevesebbet fogyaszt, tehát ha a 6literes 300LE, és a polákod + csak 75 akkor nyilván a 300LE-s többet fogyaszt még akkor is ha a fajlagos fogyasztása kisebb.
Az enyimet egyszer mértem écsig meg vissza, 9 körül volt. Mindíg is hírhedt volt az étvágyáról. :-)
Amúgy a rendelet szerinti alapnormája 10 liter, erre jön még rá a városi szorzó, hegyvidéki szorzó stb.
Jó, rendben, neked van igazad, a legtakarékosabb autók a 6000-7000 ccm-es amerikai cirkálók, és aki suzukit vesz, az nyilvánvalóan teljesen bolond. :-)
Mennyit eszik a nagypolák???
A régi technika persze hogy többet fogyaszt! Jah és régen nem 300 forint volt égy liter benzin!!!
Ui: A nagy polákoddal ugyse tudod fellülmúlni fogyasztásban a ZIL131-et!!! :D :D :D :D
Nekem nincs suzukim max. hallomásból tudommennyit fogyasz. A törvény szerinti köbcenti olyan mint a LE szerinti súlyadó. Hidd el ,hogy igazam van, de ha nem hiszed járj utána olyan helyen ahol ezzel TÉNYLEG foglalkoznak (hogy mennyit fogyasz) azt rájössz, hogy minden motorgyártó cég g/kwh -ban esetleg LE/kwh-ban adja meg a fogyasztást.
Ez a l/100km + kcc + ilyenek csak pontetlan átlagot takarnak.
Nem hülyeség. nagyobb motor, jobb hatásfok, kisebb fajlagos fogyasztás. Az egykilences gépem 7,8-at eszik városban, és 1,4 tonna az önsúlya.Hasonlítsd össze egy kisebb dízellel.
Már megbocsáss, de ez egy hülyeség! Még a törvény szerint is nagyobb fogyasztást számolhatsz el nagyobb hengerűrtartalmú motorral hajtott járművekre!
Nyilván a nagypolák bárminél többet fogyaszt, de ha te azt állítod, hogy az 1000-es suzukid többet eszik, mint a bátyám 2 literes volvo s40-e, arra csak egy helyes válasz van: sürgősen vidd szervízbe. :-)
Azt azért kétlem, hogy egy 100LE-s suzuki nem tuggya rendesen tartani a 130at.
A fogyasztást g/kwh-ban mérik tehát a több teljesítményű többet fogyaszt, ezenkívül a nagyobb motor hatékonyabb tehát fajlagosan kevesebbet fogyasz.
A példád a nagypolákkal azért sántít mert nem kéne megen összehasonlítani egy modern technikát a 60 évessel (a 124es fityó 65ben volt az év autója asszem).
Ha viszont a mai technikát hasonlítjuk ösze egymással mindegyik ugyanannyit fogyasz kb.
Én pár éve, aktív autós korszakomban, ha egy évben mentem 20e km-et, abból kb. 3-500 km volt
autópályán, az összes többi városi és elővárosi forgalomban. És ha mégis kimentem az autóbahnra,
nem okozott különösebb lelki válságot, hogy 130 helyett csak 120-al tudtam rajta folyamatosan
haladni, és e miatt 60 helyett 67 perc alatt értem célhoz. ;-)
Viszont a nagyobb hengerűrtartalmű motor az mindig többet fogyaszt, még alapjáratban is, arról
nem is beszélve, hogy pl. egy peugeot 506 1,8t, addig egy nagypolszki 0,97t, na most szerintem
nem teljesen mindegy fogyasztás (és ezzel közrnyezetvédelem) szempontjából, hogy melyiket kell
minden egyes piros lámpa után 0-ról felgyorsítani 50-60km/h-ra a városban...
Pedig kell az a 150 lóerő. Ez kb 200-as végsebességet jelent, és kényelmesen, gazdaságosan tartható 130-as autópályasebességet.
Egy 100 lovas autó 130-nál többet eszik, kopik, üvölt, mert pörgetni kell, hogy legyen má' valami teljesítményleadás. A mókusok megsüketülnek és tüdőtágulatot kapnak a fán, ha 100 lóerős autót használunk 150 helyett. (Zk, ott vagy? :)
A környezetvédelem meg addig nem is lehet szempont, amíg katalizátor nélküli gyenge járművek is rohangálhatnak az utakon, tízszeres CH emisszióval.
Az évi 720 pénzed pedig több mint két liter drága, éltető benzin ára! :-)
a párizsi méter viszont csak 99ceni mer inflálódott az olajválságok miatt :-)))
Viszont Curchill papagája még él, és a friszkói tűzoltóörsön is világít még a szénszálas izzólámpa. :-)
Az haggyán de a Darwin teknőse is meghalt...
A másik:
Környezetkímélő hatása is lehet ha kissebb teljesítményű autókat keresik és szerintemse kell 150LE egy személyautóba mondjuk nem mondom, hogy a 30 elég de a 100 LE-s suzukival pl. 1 baj van 8litert fogyszt a régi meg feleennyit.
Én rosszabul jártam mer fizethetek vagy 720Ft-ot évente. Micsoda csapás :-)))
Igen, igen, és természetesen mindezt a nemzetközi zsidó-összeesküvés irányítja. ;-)
Énmá rágyüttemmé csinálták így:
Megunták a rizskályhákat az utakon, hogy 250el rohangásznak és mindíg összetörik magukat, és másokat.:-)))
Na most fényképezni nemtudnak mer az 200 fölött nem jó (asszem) utol nem érik őket, tehát akkor fizessenek (ők jártak legrosszabbul) hátha csökken a számuk :-)))
Na akkor nézzük: dácsia logen: 1.7M VW polo: 3M. azonos teljesítmény mellett ugyanannyit fizet mindkét tulaj.
Hol érvényesül itt a jövedelemmel arányos teherviselés elve?
Egyébként meg nem tudom miért lenne az igazságosabb, hogy valakinek arányaiban is többet kelljen fizetnie, mint másnak?
Ezt nem multimilliomos létemre kérdem. Hiszen a több jövedelemből úgyis több jön vissza a gazdaságba. Kiváltképp akkor, ha magyar árut vásárol az illető. Több ÁFÁ-t fizet a drága ótó után, több SZJA-t a fizetése után. De még meg is fejelni ezeket az arányokat kétszeres szorzóval, na az a nem igazságos.
Én meg továbbra se leszek elégedett azzal, hogy szegény ember létemre újabb adóval súlytanak. Minden fillér számít.
Sajnálom, de ha ilyen magas labdákat adsz... :-)
Önismereted lehet hogy van, de engem pl. egyáltalán nem ismersz. És tévedsz, ha azt hiszed, hogy valaha is komplex személyiségképet alkothatsz bárkiről is internetes fórumhozzászólások alapján. Úgyhogy jobb, ha megmaradsz saját magad minősítgetésénél.
Szívesen beszélgetek veled, csak azt nem értem, minek akarsz messzemenő következtetéseket levonni egy használtmotor adásvételből, ami végülis mindkét résztvevő fél kölcsönös megelégedésével zárult. Nincs ehhez mit hozzátenni.
Az a te bajod (is), hogy az érveimbe nem tudsz belekötni, így hát belekötsz a személyembe. Nagyon szánalmas és gyerekes viselkedés ez.
Túl nagy ahhoz, hogy ezt itt ki lehetne tárgyalni!
Méretes egy fasz vagy hallode..
Egyébként tudodmit, legyen.NEKEM legalább van önismeretem....:))
Vannak olyan emberek, akik más szemében a szálkát is a sajátjában a gerendát sem...
Részemről vita lezárva.
De mégegy ilyen XJ-t sem találnék helyette.
Gondotam, hogy ezt fogod mondani! :-)
Emilezzen vele a radai rosseb...
,,Boldogok akik tudatlanok!"
Hirdesd az igét Zapkorte az okosnak! Én inkább maradok hülye, mintsem, hogy tőled tanuljak!
Én idiótákról beszéltem, de matya magára vette. Ez azt mutatja, hogy legalább van önismerete. :-p
Nézzük: a kívélyt nem hitelre vettem, hanem kp-val, és nem újonan, hanem használtan. Azt a pénzt, amit rá költöttem, teljes egészében visszatermelte a benzinmegtakarításon, merthogy durván kevesebbet fogyasztott, mint a csehszlovák benzintemető. Az eladási ár gyakorlatilag talált pénz volt. Az xj-t meg oda kellett volna adnod, mert még egy ilyen palimadárral tuti nem fogsz találkozni az életben. ;-)
Ott a kulcsmondat..
"Ó Prout Tanár Úr nagyszerű, nagyszerű, nagyszerű.
Patás Tanár úr nagyszerű,
Csupa derű, csupa derű.
S ennek oka egyszerű:
Szereti, hogyha népszerű,
Ha népsze, népsze, népszerű"
Ezt hajszolod te is, a puritánnak kikiáltott életviteleddel.:))) Légyoly Zapkorte, és hirdessed az igédet a "józan személyek" körében, ne minket, "idiótákat" próbálj meggyőzni..ÚGYSE FOG MENNI!!!
Ezt a fogadtaln prókátort gondolom rám értetted! Hogyha nem akarod, hogy mások beleszóljanak a dolgaidba, akkor Matyával inkább emaillezz és ne fórumba reklámozd magad :-)
Mi a kurva nagy szemétség, az, hogy mindenki addig nyújtozzék, ameddig a takarója ér? Én ezt inkább bölcsességnek nevezném, nem szemétségnek. Nekem nincs túl sok pénzem - de amire kell, arra jut, és nem vagyok egy földönfutó, szűkölő adósrabszolga, muhaha!
Na ezt a pénz részét inkább most felejtsd el, ebbene ne menjünk bele! DE most őszintén: szemét voltál és még dicsekszel is vele hmmm..... ez ám a népszerűség!!
Geciség volt, persze. Velem ugyanígy előadták hét esetből hétszer (ennyi használt járművet vettem eddigi életem során). Miért pont nekem kellett volna lebeszélnem a fickót a vételi szándékáról? Eszembe sem volt! Megtekintette, kipróbálta, lealkudta, és végülis a járművet állapotának megfelelő áron vette meg. Lehet, hogy ő magában azt gondolta volna, hogy sikerült jól becsapnia? Hát nem jobban, mint nekem őt, muhaha. Nem is jött még vissza reklamálni azóta sem, fogadatlan prókátoroknak meg kuss a neve!
Én is Matyaval értek egyet!
Zapkorte, az utolsó kijelentésed meg k---va nagy szemétség volt. Jah és ha tényleg annyi a zsetonod, akkor miért a szocimotoros fórumon nyomulsz?
Nem aggodalmaskodok én, még mitnem..Izgassa magát az aki akarja miattad, meg a sorsod miatt...
A "fényűzést" én sem pártolom.Bár megtehetném végülis, de manapság divat sznobnak lenni, reklámozni, hogy mire telik.Ezt Én maximálisan leszarom.Ha egyszer autót veszek magamnak, az egy 2103as Zsiguli lesz.Arra aztán mindent lehet mondani, csak azt nem, h luxusautó, meg fényűzés.
A fogyasztói élet az hozzám képest, mint Makó Jeruzsálemtől.NEM az én véleményem ez, hanem az ismerőseimé.
Néha röhögnek is rajta...
ÉN álmatlanul???Hitelről nem is hallottam még, hírből sem.A Kívéjemre sem..:)))
Abban egyetértünk, hogy felelőtlenül élsz..:))Te mondtad, nem én..:))
Avulás...Hmmm... Nézzük csak a kívéjt...két év alatt a felére csökkent az értéke, mert annyiért adtad el kb..Legalábbis ezt mondtad...
Mondjam, hogy én 6 éve vettem az XJ-t, 260ért, és mostanság kínáltak érte 4 kilót...Érdekesen avulnak a dolgok...:))
Tudod nem feltétlenül kell az embernek fatuskón gubbasztania otthon, ha annak az áráért kaphatsz egy egyszerűbb fotelt is...Lehet, hogy az én fotelem hamarabb tönkremegy, mint a Te fatönköd, és kárpitoztatni kell, de legalább én nem ülöm a seggem gumósra azalatt az idő alatt amíg használom....
Túlmoralizálod a helyzetet, pedig ezt mindenki így csinálja.
Ami meg a népszerűségemet illeti: a józan személyek körében így is épp elég népszerű vagyok, idióták véleményére meg fütyülök, nem érdekel, zabálják csak a zsíroskenyeret a részletre vett luxuskocsijukban, és közben átkozzák el akár az egész világot, kiröhögöm őket: akinek még annyi esze sincs, hogy csak addig nyújtózkodjon, ameddig a takarója ér, annak a véleménye kurvára nem mérvadó.
Hát az eladás részére csak annyit:
Mondhatsz akármit, ez geciség volt.
Ismert hibáit hallgattad el szándékosan - ez akárhogy is nézem átverés.
Amúgy csak egy tanács volt, bár a népszerűségeden már nem fog változtatni, ezen a fórumon legalábbis. ;)
Egy másik lehetőség a forgalomból való ideiglenes vagy végleges kivonás amíg a vevő meg nem jön rá. Nem kell fizetned olyan jármű után, amit nem használsz.
És ugyan miért ne dicsekedjek az eladással? Eladtam egy három éves motort az új árának kevesebb mint a feléért, szerintem ez tök baráti. Hogy itt-ott lógott a bele? Hát istenem, a használt járművek már csak ilyenek. Nyilván aki tökéleteset akar, az nem használtat vesz, hanem újat - de annak meg is van az ára. :-p
Tudom, hogy eladtad, egy lehetőségnek vetettem fel arra az időszakra, amíg mondjuk megvan párhuzamosan mindkét motor.
Az eladással meg sztem ne nagyon dicsekedj, bár legalább a km-órát nem tekerted vissza, az is valami. ;)
a keewayt rég eladtam, egy héten belül jött rá vevő, és lelkesen vitte lepukkantan 150e-ért.
A gixer adója nem egész 3000 Ft lesz. Az havi 250 Ft, vagyis kevesebb, mint egy liter benzin ára. Én ennyit a koldusnak is adok, öregem, egyszerűen kurvára nem érdekel. Ilyesmi miatt csak igazán kicsinyes faszok őrjöngenek napokig. ;-)
Köszönöm aggodalmas soraidat, de az én életem egy csöppet sem keserű, bár kétségkívül puritán. Én megvetem a felesleges fényűzést, nincs faragott bútorom, luxuskocsim, 25e Ft-s farmergatyám és más fogyasztói javaim. Hidd el, a puritanizmusnak is megvannak az előnyei. Pl. az én súlyadóm csökken, a tied meg nő, muhaha! És úgy látom, éppenséggel ez a te fogyasztói életedet keseríti meg, minél jobban halmozod a luxuscikkeket, annál több lesz a kiadásod, álmatlanul forgolódsz este az ágyadban a hitelek miatt, nappal rettegsz a tolvajoktól, és tíz körömmel kapaszkodhatsz az íróasztalodba és benyelhetsz mindent, mert ha kiteszik a szűrödet, három hónap múlva nyakadon a végrehajtó. Az én puritán életem mindettől mentes, könnyed és felelőtlen életet élek, és mindenem megvan ami neked, talán nem olyan csillogó, de ugyanolyan jól működő, és nem vesztek évente súlyos százezreket morális avuláson, az a pénz itt marad a zsebemben, és elkölthetem utazásra, tanulásra, kultúrált szórakozásra. :-p
Összesen: 170 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|