:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Csevegő (kötetlen) - új hozzászólás Összesen: 170 oldal
Fórumtársak! Kívánok mindenkinek békés, szép, szeretetteljes karácsonyt, a terített asztalhoz pedig jó étvágyat!
Hát nézdd, ha a csinovnyikoknak ez szórakoztató, hogy egy 15-20kW-os motor után beszedendő kb kétezer forintot adminisztrálgassák, akkor jó szórakozást hozzá nekik! Ennyiből lassan egy tank benzin sem fér ki.
kimaradt: 30 ezer aláírás a petíción
Bocsánat, kicsit le vagyok maradva. Még szept. 9-én volt egy tüntetés, 30 ezer petíció, csak foganatja nem. Úgy látszik, ha valamit nem gyújtanak fel, az senkit nem érdekel :-(((
2007. I. 1-jétől ADÓKÖTELES lesz _minden_ rendszámmal ellátott motorkerékpár, 250 cm3 alatt is (1991:LXXXII tv. a gépjárműadóról). Az adó mértéke 16 évesnél régebbi járgány esetén 120Ft/kW. Lehet számolni...
Ti erről mit tudtok?
Ezúton kívánok az oldal minden látogatójának, minden motorosnak, kellemes karácsonyt, és boldog újévet.És ne feledjétek: motor nélkül lehet élni, de minek?
Próbáld meg ezt: hygy kukac szocimotoros.hu
sorszám: 5488 (67194)
( előzmény: lakatosturbo, 2006-12-19 12:28:55)
Sziasztok nem tuttok adni egy e-mail címet nem lenne rosz ha létrejönne az oldalon egy rometes topik.
Riga vázak és kisebb alkatrészek holnap du. egyben mennek a méhbe. Reggel 9kor még megnézem a leveleket.
ok. gyere.
ja, nagyon várom már a tavaszt.
akkor holnap várlak
üdv.
OK!vetem ez az övé lesz mert én már a prototipusrol kopintottam magamnak holnap este átmegyek érte ok?
Öszefuthatnánk a 2 ünnep között mert találtam 1-2 útvonalat amit érdemes lenne kipróbálnotok 1 napos 1 tankos kellemes motorozás
akkor még nem ért volna oda? az a lényeg hogy a Lacinak meg let igérve egy merevítő még a kezdetek kezdetén akciós áron, úgy 5 hónapja.már rágja a fülemet 1 ideje!
Hát szép! :) sajnálom! de mikor is volt ez a "túra"...
de a villamerevitőkről nem irtál!
oda küldtem mert nem publikus az info meg küldtem egy fotót is a tölgyesi turárol
sajna nem tudom elolvasni ,meg változtatták a vipmailes belépést!
légyszi küld át ide :kobra111kukaccitromail.hu
köszi
Kobra!!
írtam neked a merevitővel kapcsolatban!
Annyira azért nem sürgős, hogy ezt tegyem a fa alá :), nagyjából május elejére szeretném készre rántani. Várom a jelentkezésedet!
OK. Ünnep előtt már biztos, hogy nem tudok hozzákezdeni, mert jelenleg a sajátom is ezer darabba' van meg ilyenkor halálos a forgalom, de januárban, ha addig nem üt be semmi, felvesszük a fonalat.
A rövid válaszom, hogy annyira igen.
Hosszabban: tudom, hogy idő és pénzigényes a dolog, de eredeti állapotában szeretném birtokolni. Ritka darab, mert a hazánkba került Riga 3-asok nagyrészét 1968-ban gyártották és hozták be, ez viszont 1967-es darab, az első párezres szériából, néhány megoldása különbözik is a 68-astól. Ez az egyik oldal.
A másik, hogy a restaurálására nekem sem időm, sem szakértelmem, sem címeim, de még megfelelő szerszámaim sincsenek. Számolgattam többféle variációt, ha mindent én csinálok, nem biztos, hogy jó lesz, és sose lesz kész. Ha fényeztetek, küllőztetek, krómoztatok, homokoltatok (persze nem ebben a sorrendben feltétlenül :)), generáloztatok, plusz veszek egy csomó célszerszámot és magam csinálom, hamarabb kész lesz, de még mindig sok idő, jó sokba kerül, és lehet, hogy miattam nem lesz tökéletes. A harmadik változat, hogy valakit megbízok vele, és én addig csinálok valami mást.
Ráadásul végre mindent összevadásztam hozzá, de ha egyszer szétszedem, és telnek a hónapok, tuti, hogy elvész egy kis doboznyi beszerezhetetlen bizbasz, és akkor kezdhetem elölről (most is komplett motort vettem két karburátortakaró lemezért és pár apróságért).
Elnézést, hogy ilyen hosszú voltam. Szóval komolyan érdekel, beszélhetünk róla, az e-mailcímem potecz.zoltan kukac chello.hu
Mennyire vagy fizetőképes? Az ilyesmi nyeli ám a munkaórát meg a költséget... alsó hangon is egy százasba kinézne (szétszedés, alkatrészért szaladgálás, rengeteg szakmunka) Ha komolyan érdekel, esetleg beszélhetünk róla...
Sziasztok!
Nem találtam más topicot, ahova beleillene a kérdésem. Nem tudtok véletlenül Budapesten vagy környékén olyan műhelyt, ahol vállalják veterán motorkerékpárok komplett restaurálását? Szeretném lábra állítani, szép állapotban birtokolni elsőszériás, 1967-es Riga 3-asomat, de nincs se időm, se szerszámaim, se megfelelő tudásom ilyen komoly munkához, viszont meg tudnám fizetni. Van ötletetek, címetek, vagy ajánlatotok?
Erre céloztam, hogy ameddig használatban vannak addig én sem adnám el őket...
Na,azért nem vitrinbe tartom öket..Az ETZ az igavonó motorom, kis TS a mindenkori barátnöm tanulómotorja,-merthogy rászoktam kapatni a motoros életre a csajszikat,és ha nincs jogsi,v motor,akkor küldöm,és okitom..-a 250es TS az a kölcsöngépem,ha valamelyik haver megszorul motorilag,akkor ezt kölcsön adom.A Honda meg a talisgépem..A kocsim meg a téli közlekedésre van rendszerben,.megha valakinek mehetnékje van esöben a családbol,akkor is a kocsi.
Én is igy vagyok ezzel, ne add el a régi gépedet, meg fogod bánni! Figyeld meg , még ha nem is használod de idönként megnézed-elinditod eszedbe fognak jutni az emlékek. Engem legalábbis felviditt ha kimegyek a motorjaim közé.
Srácok nekem még megvan a verhom!:)Tiszta élmény néha ránézni!:)Nem üzemképes de azért néha megsimogatom!:))
Teljesen megértelek.
Bár nekem az érték a használhatóság, ha valamit nem használok, akkor elkezdem sajnálni, mert egy motornak is, mint minden tárgynak a használhatósága adja az értéket, ráadásul jobban is érzik magukat használat közben-szerintem. Ha állnak csak dísztárgyak lesznek belőlük, és szép lassan de elvesztik a működőképességüket.
Úgyhogy én nem tartok meg semmit (kivétel a régi mechanikus órák, de azokat a kuka elől mentem meg), mert fáj a szívem ha szenvedni látom a tárgyakat, márpedig egy sötét pincében nem érezhetik jól magukat a szabadság jelképei...
...de legalábbis nem panelban laksz, annyi bizonyos. :-)
Csatlakozom ide:ha hiányozna,ne add el.Nekem az elsö "nagy"motorom,TS150 volt,amivel kezdtem,6év után kinöttem,de nem adtam el,mert féltem,trogerhez kerül a végén..elajándékoztam Anyámnak,nem fizetek rá semmit.A következöTS250,majd a volt páromtol visszaszerzett ETZ 250, és bonusként Honda cb 400.Mivel sajnáltam volna akármelyiket is,maradt az összes...Dehát,lehet,h tul érzelgös vagyok..
rebel56: Hali, en anno eladtam a jawa-t mert kellett az ara a DL-be. De idonkent azert hianyzik, jo sok helyen voltunk egyutt.
Ha nem tudsz fentartani ket motort, akkor add el. Ha nagyon a szivedhez nott ne add el.
Sztem a lenyeg talan a gurulason van es nem pedig, hogy mivel teszed. En anno simsonon is ugyan ugy elveztem (ha nem jobban) mint ma a DL-en.
Viszont par napja megjott az MZ-m furfarag jovoltabol, 250-es TS :) igaz a dugo nem mozog mert berohadt de majd kiszabaditom.
En hitelre vettem a DL-t es eddig meg nem volt problema a torlesztessel,de persze az emberrel akarmi lehet es ezt bele kell kalkulalni.
bye
HyGy
Hát, pedig sajnos örülhetsz, ha rendelhető. Az én öreg guzzimhoz már a vezérműlánc sem volt rendelhető. Fél napig túrtam az internetet, mire találtam egy ausztráliai (!) guzzi képviseletet, ahol még régi beszerzésből van néhány készleten, most onnan kellett rendelnem. Nem vészes, mert 18e Ft a légiposta- és átutalási költséggel együtt, itthon sem adnak egy fillérrel sem olcsóbban egy vezműláncot a szaküzletek, de rém körülményes és lassú procedúra. :-( Hát, ezek az olaszok már csak ilyenek. Ha gondtalan életet akarsz, vegyél rizskályhát, ahhoz két hét alatt megjön bármi japánból. Egyszer kíváncsiságból megkérdeztem, hogy a 88-as belpiacos gixeremhez tudnak-e műanyag láncvédő burkolatot rendelni, mondták, hogy tudnak, 10e Ft. Na persze végül meg lett bütykölve ingyen, de azért megnyugtató volt a tudat, hogy csak rittyenteni kell, és van minden.
Baromság, hogy nem akar visszaülni az ember szocimotorra valami jobbnak kikiáltottról.Én ugyanúgy élvezem a motorozást Jawával, meg Yamahával is..
Tudom, most majd megint hallgathatom Mr Okostojást...
A motorrevü dokija írta róla.
Ezen a két képen látható a csavarunk.
http://www.freeweb.hu/polarnight/pantah10.jpg
http://www.freeweb.hu/polarnight/desmo01.jpg
Találtam ducati szervízt,meg egy embert aki jár ki olaszba,nem akarok rendelni,mivel nincs komputerizálva a bankszámlám és nem is lesz ezért OTP-jéknél egy 10 eurós külföldre való utalásért 1 tonna papírt kell kitölteni és órát sorba állni.
Nincs humorom ezt egy csavarért végigjátszani,ha melós ruhába megyek be
kinéznek a világból,és lehívják a bankfőnököt is hogy ellenőrizze a személyimet stb.(tiszta utcairuhában gyorsabb az eljárás ki lett próbálva)Ja leírom hátha egy OTP góré olvassa és épp ott mocorog az inger hogy kirúgjon vkit:DOROGI OTP fiók.köszönöm.
Szóval aztmnondod nyugodtan acélból.
Még 2 próbálkozásom van aztán csináltatok acélból,másból úgysem tudnak,bélésest önzárót is lehet de nem ilyen egyedi alapon hanem nagy szériában.1500Ft/db áron.
Van ahol acélból lehet hogy csinálnak 70Ft/db de min 50-et.Ha más nincs megírom nekik hogy oké jöhet az 50db max nyaklánc lesz belőle.
Hello!
Nekem régóta megvan az mz-m (1986) Ezen a dolgon már én is elgondolkodtam. Ettöl a mocitól van bizony jobb is és rosszabb is, de nem tudnék töle megválni. Anno két havi fizum volt az ára!
Az én esetemben az a helyzet hogy nagyon hozzám nött. Vele motoroztam át a suttyó éveimet,hajtottam a csajokat, bejártam az országot.
Szóval én nem tudnék töle megválni, még olyan áron sem ha csak a garázsba állna.
Valoszinű,hogy én is az ujj mocit hajtanám többet.
Nyilván akinek mondjuk 3-4 éve van meg az könnyebben megválik töle.
Folyamatosan ujitgatom,most is teszek rá idomot és ujra fényezem, tavasszal kapott egy furatást ketyeg szépen.
Nem egy utolsó szempont az sem, hogy aránylag az alkatrész is olcso hozzá.Könnyen lehet egyedivé alakitani.
Szerintem mindenkinek magának kell eldönteni, hogy megy vagy marad.
Nehéz tanácsot adni a problémádra, hiszen ha az ember még nem került ilyen helyzetbe, akkor azt sem tudhatja, hogy ő hogyan döntene, nem még más. Szóval hitelre ne vásárolj, inkább kp-ra. Az újnak ott van a szervízeltetése, meg casco sem árt, ha viszonylagos biztonságban akarod tudni a vasat. Akkor pedig már tényleg csak nézegetni tudod, másra nem marad keret. A használt (pár éves) hitelének még rossszabbak a feltételei, így ez sem lehet kérdés. Én egy idősebb, de patent használtat fogok venni, ha egyszer eljutok odáig, annak viszont az lesz az ára, hogy el kell adnom a mostanit. Abban is igaza van Zapnak, hogy nem szívesen ülsz vissza a szocira, ha mással is mehetsz. Én például elvből nem megyek az enyémnél sem jobb autóval, sem jobb motorral, hiszen szeretnék élvezettel közlekedni az enyéimmel.Inkább az eszed diktáljon, mint az érzelmek. Arra most nincs pénz :o)))
Szerintem használt, kp. Persze attól is függ, ki miről álmodik. De az új nagyon drága, hitelre még drágább, és ahogy kitolod a szalon kapuján, máris vagy 20%-al kevesebbet ér.
Egyébként ez elsősorban pénzkérdés. A Frontosában mesélték, hogy van olyan ügyfelük, aki megvette a vadiúj triumphot, és a második szerzonban már a 100.000-es szervízre hozta. Pedig még csak nem is maffiafőnök volt az illető, csak egy bérből és fizetésből élő informatikus. Csak ilyen hobbija volt, hogy péntek délután elugrottak a haverokkal egy hosszú hétvégére Hollandiába, Dél-Spanyolországba vagy éppen Isztambulba.
Én eladtam a szocimat, és nem bántam meg. Két motor dupla nyűg, ide tolod, oda tolod, lemosod őket... dupla munka, és az élvezet csak ugyanannyi, hiszen egyszerre csak egyet vezethetsz. Osztán én úgy vagyok vele, hogy ha új, jobb van, akkor már a régi, unalmasra nincs is nagyon kedvem visszaülni. Add oda jelképes áron valami csillogó szemű srácnak, aki jó gazdája lesz és szeretni fogja!
Sziasztok!
Feldobnék két témát:
ELSŐ Motorvásárlás - új motor hitelre vagy használt kp-re, kinek mi a véleménye?
Járt már valaki úgy, hogy megvette álmai motorját, aztán a törlesztőrészletek keserű csapdájában nem jutott kerete arra, hogy kihasználja, csak a garázsban dédelgethette a vasat?
Esetleg úgy, hogy megvette az olcsóbb alternatívát, és volt ugyan pénze benzinre, mégsem tudta annyira élvezni, hisz nem az volt az álma?
MÁSODIK Új motor vásárlásakor szocimotor eladása - tapasztalatok? Volt aki megbánta, hogy eladta? Volt aki nem adta el, és azt bánta meg?
Nem nagyon tudok dönteni, mert a helyem és a pénzem kevés, de szeretem, és szerintem biztos elátkoznám magam ha elmenne a háztól. :)
Ja, jut eszembe, a nagypolákon a vas anya úgy van lebiztosítva, hogy van alatte egy kb. 0,8-as lemezalátét, ami be van akasztva a lánckeréken egy furatba, és az anya egyik oldalán föl van hajtva vágóval.
Mindent lehet. Ha minden kötél szakad, a két ünnep között majd segítek én rajtad. (Most a magaméban van összesszimmering-csere. Hát hiába, huszonöt év az huszonöt év... keményebbek mint a vas tengely. Én meg porszáraz blokkot akarok!)
Igen, az olasz dizájn rendkívül sajátos. Hát, hogy mérnökileg mennyire remekművek, az más kérdés... némi tulajdonosi elfogódottság nem árt egy olasz motorhoz, az biztos. :-)
Nem tudom, miért volt azon a vezműtengelyen réz anya, én még ilyet sosem láttam, az összes autómon, motoromon közönséges vas csavarok tartották a lánckereket. Lehet, hogy már korábban is mókolták, aztán éppen olyat találtak a sufniban... Szerintem egy jobb családból való acél anya jó kell legyen oda, jól meg kell húzni légkulaccsal, esetleg tenni alá olyan kis recés alátétet is, amitől nem tud lepörögni, és szevasz tavasz. Vagy ha nagyon rettegi vagy, fúrd ki a tengelyt, és biztosítsd le egy sasszeggel.
Min dolgozol amúgy, valami morinin?
Meghozta furfarag az MZ-t amit kaptam tole. :) Koszi megeccer. :)
Fabory-it sokan ajánlották,próbáltam,nincs és nem is tudnak szerezni.:(
önzárót nemtudnak esztergálni :(
Rezet acél(?) maggal pláne nem
lakatosturbo:
http://torrentscan.com/
itt van minden,én eddig mindent megtaláltam,akármilyen lehetetlen is volt pl "üvöltés" c farkasemberes horror stb..minden van
Torrent kezelőnek meg az Utorrent nagyon bevált.
Zapkorte:
Tényleg átérezheted ez is olasz,de,rajongok az olasz motorokért,elsősorban mert gyönyörűek nálam a forma a legfontosabb szempont,szeretek ránézni is,+a ducati erőműve egy mérnöki remekmű ezt szakembertől olvastam,csak karban kell tartani,jól beállítani és ellenőrizni amikor kell.
Ha egy csavar rézből volt,de belül vmilyen másfajta fém önzáró mag,dierkte volt réz? vagy számít ez??
Tehetek a vélhetőleg atomforró vezérműtengelyre acél anyát?
Úgysejtem hogy nemigen.
Még nem kerestem külföldön de asszem itt az ideje.
sorszám: 5448 (66748)
( előzmény: lakatosturbo, 2006-12-09 21:10:50)
Hali mindenkinek senki se tudja honnan lehet leszedni a cápa című filmet? Ha valaki tudná vagy meg van neki a torrent fájla azt nagyonszépen kérm külgye már el az e-mail címemre motorszerelo@citromail.hu
Előre köszönöm mindenkitől.
Dehogy egyszerűbb! Írtam egy mailt, és egy hét múlva itt volt az anya a postaládámban, ráadsul ingyen. Ennél nincs egyszerűbb!
Amúgy meg én vagyok az esztergályos. Csak éppen ilyen kis (kb. 8mm magfuratú) meneteket rohadtul nem tudok csinálni, mert hiába köszörülök gyorsacélból egy megfelelő méretű lyukkést, az össze-vissza rezonál. Persze, egy lendkerék lehúzóba az M25x1-es menetet meg lehet csinálni padon (bár az is elég kínkeserves), de ilyen kis hülye órás munkákkal szenvedjen, akinek hat anyja van!
Lekközelebb keress egy esztergályost.
Úgy eccerűbb.
:)
Összesen: 170 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|