:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Csevegő (kötetlen) - új hozzászólás Összesen: 170 oldal
Na, ezek konkrét számok. Viszont van egy gyanúm hogy gázolajat keverve nagyobb lesz a fogyasztás. Hogy mennyivel, arra max a használat során fog fény derülni.
ez egy kísérlet volna, az eredményeket nyilván utána tudom megmondani... az a helyzet, hogy 10 000Ft-ért két komplett motort adnak, tehát emiatt nem nagyon idegesítem magam. (de csak akkor fogom használni, ha motoron beválik.) szerintem te ne próbáld ki.
konkrétan az a keverék, amelyikkel most foglalkozom, 215Ft/liter. egy évben kb. 4000 kilométert megyek, legyen az átlagfogyasztás 8l/100km téli-nyári vegyes. ez kb. 320 liter évente, azaz pillanatnyi áron 86 400Ft helyett 68 800Ft, 17 600Ft a különbség.
Megelőztél, ezeket akartam megkérdezni még én is. Nekem nincs semmi infóm az ilyen vegyes üzemanyaggal történő használat előnyeiről/hátrányairól.
És mennyivel fog többet fogyasztani?
Esetleges károsodások? Gyakoribb gyertyacsere, lerakódások, stb.
Nem beszélve a rosszul elégett gázolaj környezetszennyezéséről...
hát, ha a "gázolaj" ingyen van, az rögtön 20%-os költségcsökkenés. (jó, akinek nem számít, az örüljön...)
Végül is mennyit tudnál megspórolni vele egy évben?
kivéve, ha a motor 1000ccm és egy autóban van...
Egy futárnál még el tudom ezt képzelni hogy jelent különbséget, de egy átlagmotorosnak nem igazán fog ez számítani....
Gondolom az "ócsóság" a tét.
Végül is mi a bánat a jó abban ha gázolaj van keverve a benzinhez/keverékhez?
Hiába.Izst kell venni az még 95+gázolajjal is elég olasz.
98-ast hamarosan nem lehet már kapni a kutaknál....
az alkoholnak viszont magas az oktánszáma, 25%-os keveréknek durva közelítéssel 10 egységgel. tehát a 20:60:20 metanol:benzin:gázolaj keverék oktánszáma elméletileg, megközelítőleg 90.
e szerint a képlet szerint 30-36... tehát 98-as benzinhez 20% gázolajat keverve lesz 86-os az oktánszám. hogyha jó a képlet.
CSZ=60-OSZ/2, ez egy jó közelítő képlet.
CSZ a cetánszám, ami 42-45. Ebből vissza lehet számolni mennyi az oktánszáma.
Szerintem itt senki sem beszélt 100%-os gázolajról.A benzin "felöntése" gázolajjal viszont nem hülyeség.Ha még tudnánk a gázolaj oktánszámát bizony pontos keveréket készíthetnénk komolyabb teljesítményromlás nélkül.Régi motorokról lévén szó/inkább pannóniára gondolok mint MZ-re/a benzinrontás sima ügy,hiszen régen 86-volt a karesz benzin.Ami azért a 95-től elég messze van./Ráadáspélda:Izs planetához az előírt minimum oktánszám 72!/Ismétlem:a verhovina/riga MEGY fáradtolajjal/kis benya azért kell bele/ én magam próbáltam ki és elég sokat mentem vele ahhoz hogy meggyőzzön.
én is tudom, hogy hogy működik a diesel-motor. majd kikísérletezem az arányt, csak gondoltam, hátha... nekem a gázolaj 200Ft, úgyhogy megéri kipróbálni. ugyanez a helyzet a metanollal is, az már bevált.
Bizony létezik!!
A jó öreg ruszki M-42-es vasúti diesselek így működnek és nem is rossz hatásfokkal.
Üdv papa!
Egyébként létezik 2 ütemű dízelmotor, de a henger feltöltése ott is kompresszorral (roots-fúvó) történik, adagoló, és dízel-porlasztóval juttatják a gázolajat a megfelelő pillanatban a hengerbe, és az égéstermék a kipufogószelepen távozik...
Szerintem az arány 100% benzin 0% gázolaj.
A kérdés a fel nem tehető kérdések közé tartozik.
Természetesen a karburátorral kapcsolatban igazad van.
Lehet, hogy maradi vagyok, de hülyeséggekkel nem kellene foglalkozni.
Inkább valami tuningon törd a fejed! Annak lenne értelme.
Javaslom nézz utánna a dízelmotor működési elvének-rögtön rájössz, hogy miről beszélek.
ez gyakorlatilag működött, úgyhogy az elméletbe nem mennék nagyon bele, elég az, hogy a porlasztóban nem benzingőz, hanem benzinpermet képződik, ezért a párolgásnak legfeljebb az égés tökéletességében van szerepe. természetesen, füstölt is rendesen, és csak benzinnel lehetett beindítani.
igazából az érdekel, hogy mennyi gázolajat lehet keverni a működés jelentős leromlása nélkül.
Messziről jött ember azt mond amit akar.
A benzinmotor komprssziója kicsi ahhoz, hogy a gázolaj öngyulladása beinduljon, de az is kétséges, hogy a szikra meggyújtsa, főleg, hogy a gázolaj rosszabbul párolog, mint a benzin, és a keverékképzés létrejötte is kétséges a karburátorban.
A dízelmotorok hatásfoka nagyobb, több levegőre is van szükség a megfelelő égéshez, szóval azért kétségeim vannak.
De hogy úgy füstölne, mint egy gyárkémény az tuti!
az alkohol az működik, azzal nincs gond... 10-20%-ig lehet keverni, hosszabb távon nem biztos, hogy jót tesz a rendszernek, de rövid távon nincs gond.
nem 100%-ban gondoltam a gázolajat (bár volt, aki így használta), hanem kisebb arányban. feltételezem, ha egyes motorok 100%-kal is működtek (az más kérdés, hogy hogyan), akkor kisebb aránnyal nem lesz rosszabb (annál).
Az, hogy nem ideális, az elég gyenge kifejezés.
Ha már mindenféleképp kisérletezni van kedved, akkor inkádd alkohollal próbálkozz, de azzal is csak csinján. A dízel motorok teljesen más elven működnek, mint a benzinesek, ezért felesleges és veszélyes is a próbálkozás. Egy kétütemű benzinmmotorban elméletileg nem jöhet létre égés gázolajjal, ha mégis, akkor viszont nem tudod szabályozni, nem tudod befolyásolni, ezért veszélyes...
Simán lehet!Mondjuk a pannóniát nem tudtuk beindítani gázolajjal,de ami tuti,hogy a verhovina/riga megy vele.Mi fáradt olaj/5dl/,olajsár/20dkg/ és szalma/ami a tankban volt valamiért/keverékét használtuk,megijesztve egy kis vizezett benzinnel/Max.1dl/Onnan gondoltuk hogy vizezett,mert télen belefagyott a kannába a garázsban/.Füstölt mint az állat de ment!
Íme egy jó vétel,ha hosszú távon gondolkodsz,ezzel a motorral jól jársz.Valamivel többe kerül,mint a kortársai,de azokkal nem is lehet egy napon említeni.Mz ts 125 de luxe eladó.Képet tudok küldeni.6460 km!!!A motor 1994-ig a rendőrségnél állt.Fel is volt szerelve, matricázva, mint rendőrmotor, de használaton kívül volt.Első forgalomba helyezés:1994 júliusban!2006-ig az első tulajdonosa vigyázott rá, második motorként használta.Tavaly vásároltam, átírattam, sajna meg kell válnom tőle, pedig kifogástalan motor.Bontatlan blokk, elől gyári gumi, hátul új, de a gyárija is megvan.Új akksi, 1, 5év műszaki.2, 7literes garantált fogyasztás!Irányár 180000ftE-mail. antpeter@freemail.hu 20/3919-683
sziasztok!
próbált már valaki gázolajat önteni a benzinhez? Pannónia, Komár állítólag ment tiszta gázolajjal is, bár azzal nem indult be.
(tudom, hogy ez nem ideális üzemanyag, csak magát a lehetőségét kérdeztem.)
üdvözlet!
megszakító, kondi, gumiszerelő vas, tömlőfoltok, küllőkulcs (lelazulhat), pár míter villanydrót, szigszalag, néhány anyáscsavar (hogy ha kirázódnának út közben, ne kelljen keresgélni), pótkulcs (elvesztés esetére), csavarhúzó, villáskulcs, meg ilyesmi. Ha nem cserélted. írdemes még tartalék kuplungbovdent és gázbovdent is vinni, utálatos dolog, ha a világ végén elszakad. Esetleg patentszem a lánchoz, hátha elszakad (bár nem szokott)
szevasztok!!
tudtok segiini hogy a '83ETZ250emhez mik azok a műszaki dolgok amiket magammal kell vinni egy 5000-6000kmes mocitúrában, egyéni tapasztalatokat, szívesen fogadnék! Mondjuk miután rendberakattam, motorújítás, láncutánállítás, mindent zsírba, új olaj, szűrő meg amit szokás karbantartani, mi az ami még elromolhat, elkophat... segitsetek!
Mottó: ETZ-vel a magyar alföldről a norvég fjordokig! :D --ez komoly...
Hát tényleg nem épp ide való, bár lehet, hogy szerencsével jársz. Mint Jawas azt mondom nyugodtan megveheted, nagyon sok örömöd lesz benne, alkatrész is van hozzájuk, és szerelőt is találni.
Ha anyagilag megengedheted magadnak, ne habozz!
Sziasztok!
Nem éppen az oldalhoz passzoló kérdéssel fordulok hozzátok, de bízok benne, hogy itt valaki tud nekem segíteni. Engem az érdekelne, hogy van e valakinek tapasztalata Husqvarna(TE 610), illetve VOR 530 típusú motorkerékpárokkal? Főként az érdekel, hogy mennyire megbízhatóak, mennyit fogyasztanak, milyen "kényelmesek", mennyi a fenntartási költségük illetve a szervízigényük? Egyszóval közútra, hétköznapi használatra érdemes ilyet vásárolni?
Előre is köszönöm és mégegyszer elnézést, ha valakinek a körit séretettem.
Széles utat!
Mz ts 125 de luxe eladó.Képet tudok küldeni.6460 km!!!A motor 1994-ig a rendőrségnél állt.Fel is volt szerelve, matricázva, mint rendőrmotor, de használaton kívül volt.Első forgalomba helyezés:1994 júliusban!2006-ig az első tulajdonosa vigyázott rá, második motorként használta.Tavaly vásároltam, átírattam, sajna meg kell válnom tőle, pedig kifogástalan motor.Bontatlan blokk, elől gyári gumi, hátul új, de a gyárija is megvan.Új akksi, 1, 5év műszaki.2, 7literes garantált fogyasztás!Irányár 180000ft
Üdv!
Nekem egy kérdésem lenne,remélem tudtok segíteni. Az érdekelne,hogy a Komár motoron hány collos gumi van?
Tegnap jo sokat tunningoltam a szervert :) volt, hogy fel akartam robbantani :) De most mar ujra muxik.
Aki esetleg lemaradt volna róla, itt van Szakáll díjnyertes motorja:
http://belsoseg.blog.hu/2007/04/18/steampunkbike
Ha most írnám azt hogy simson, honda témában ár van cikk jellegű írásom a saját lapomon akkor az linkelve már hirdetés lenne, és nem szeretném ezt engedély nélkül tenni, amiket eddig linkeltem, az csak csupasz oldal volt, pont ezért :D Illetve direkt link. Ha gondolod ás tetszik akkor tedd fel a fórumomból, ha nem akkor meg várom cikkeiteket itt. Lusta vok mint ájjat :D
Ha mar vegig olvastad az oldalt, akkor itt az ideje, hogy irj egy sajat cikket valami erdekes tortenettel. :)
Baj van baj van :) Kiolvastam az oldalt :) Mikor lesz frissítés? :D A főoldalon is van valami előzetes :) Abból mikor lesz valós cikk? :D
Csatlakozom. Keressetek rá a Best modified old school kategóriára, érdemes.
Szakáll a Devils Meetingen kategóriája első helyezettje lett.
GRATULÁLUNK!!!!
Aki ráér, jöjjön ki a Népligetbe, a Devils Meetingre. Szakáll is benevezett a motorépítő versenyre, a motorja 48-as számmal van kiállítva. Eredményhirdetés este 6 körül, szóval gyertek, és szavazzatok.
Sziasztok!
ETZ 250-nel lenne problémám, méghozzá az, hogy 1esben és kettesben egyszerűen nincs ereje, alacsony fordulaton fulladozik, 3stól pedig normálisan megy, húz. Teljesen felújított, szakszerűen beállított, stb,stb...Olyan, mintha túl dús keveréket kapna, de már így is 125ös főfúvóka van benne, és 2es állásban van a tű! Szóval nem értem a dolgot. És persze a gyertya csupa genya. Volt már hasonló tapasztalatotok? Mi lehet a baja?
A másik kérdés az, hogy szerintetek van-e értelme dugót+gyűrűket cserélni anélkül, hogy megfuratnám a hengert?Amíóta meg lett fúrva, azóta kb. 500 km van benne, de akkor az okos előző tulaj nem cserélt benne dugattyút,és sztem nincs meg a maximális kompresszió...
Az ötleteket előre is köszönöm!
Jó motorozást mindenkinek!
Sziasztok!
ETZ blokk szereléséhez keresek célszerszámokat, elérhető áron. Ha esetleg tudna valaki segíteni megköszönném.
Hát úraim, a tavalyi balesetem után eddig bírtam motor nélkül.Tegnap vettem egyet,bár a szoci műfajhoz hűtlen lettem, mert egy Gpz 550-et újítottam.De nem baj ez is öreg, meg ez is csak egy motor, és remélem nem fogtok innen kiútálni mert igen jó itt a társaság.
motorlopás:
http://www.motoblog.it/post/7068/furto-comico-di-una-moto
T. Urak! Segedelemre van szükségem: egy defektjavítás során kiderült, hogy az autómon az egyik, a könnyűfém felni és a kerékagy közötti méretkülönbséget áthidalni hivatott műanyag alapú, ún. közpotosító gyűrű hiányzik. Állítólag megvenni nem lehet, csak legyártatni esztergályossal. Ha bírtok ilyen kapacitással, avagy Pesten és közvetlen vonzáskörzetében ismertek jó szakit, ne kíméljetek az információval. Köszönettel.
gyanítom nem az eredeti állapotra restaurálta :-)
Megnézném mit tud kihozni belőle Szása az ügetőn!:)
Sziasztok!
Van egy eladó danoviám gyári rajta minden! Csak gatyába kellene rázni ugyanis nem volt 10 éve használva!
még nem fényképeztem le de ha valakit érdekel nanasy@freemail.hu vagy 0630/6567332 elér ára: 100ezer
Összesen: 170 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|