:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Csevegő (kötetlen) - új hozzászólás Összesen: 170 oldal
Édesanyám is piros Suzukival jár, de tőle biztosan nem kell tartanod. Sőt, segít is, ha tud.
Sziasztok. Úgy fel tudják fújni ezt a dolgot. Más országban ugyan úgy előfordulnak
ezek a dolgok, és a normális motorosok ott is morognak.
Ha már itt tartunk, én a piros Suzuki autóktól tartok:-))
Szia
Valami törvényszerűség (kapcsolat az életkorral) lehet azért benne,hiszen a biztosítótársaságok is figyelembe veszik az életkort.
Az 42 éves ismerősöd pont a vétlen fél volt, inkább az autós életkora lenne fontos.
Egyetértek veled, de miért pont éppen itt lenne rend ebben az országban? Nézd meg, hogy mennyien kampányolnak az alkohol és a cigi ellen, mégis rengetegen vannak a fogyasztóik. Hülyék voltak, lesznek is, és rajtuk keresztül ítélik meg azt a populációt, amelynek valamilyen írott vagy íratlan szabály szerint tagjai vagy annak az irányzatnak a követői. A kisebbségek, a nemzetiségek, a szokások mind-mind általánosításon alapulnak. sajnos azért nincs rend ebben az országban, mert a nemzetet alkotó emberek többségének fejében nincs rend, tisztelet a kivételnek. Ha motoros vagy, sokak szemében hátránnyal indulsz. engem már a liftben is fintorogva néznek egyes kollégák, ha motorral megyek melózni. a portás meg azt hitte, hogy futár vagyok, az meg azokat utálja. Kár azon töprengeni, hogy mi lesz és mit kéne tenni rövid távon, mert ez biz1 igen hosszú folyamat lesz, az ilyen tragikus példák pedig nem használnak az általános megítélésnek.
Tényleg nem véletlenül alakult ki a motorosellenes közvélemény, ebben tökéletesen egyetértünk. Egyes motorosok valóban nagyon sokat tettek érte. Nem akarom bántani a nagyteljesítményű sportmotor tulajdonosokat, de szerintem köztük találhatóak legnagyobb arányban a veszélyes elemek. Tisztelet a kivételnek természetesen. Azért szerencsére vannak pozitív példák is a nem túl jó autós-motoros viszonyban. Ezt kellene valahogy erősítenünk, de ez csak normális hozzáállással, jó példa mutatásával lehetséges. Ezt viszont nagyban nehezíti, hogy a rossz példa sokkal joban megmarad az emberekben. Ha az emberek látnak 10 motorost, akiből 3 állat módon száguldozik, akkor nem azt fogják mondani, hogy ott van 3 vadbarom meg 7 normális motoros, hanem azt hogy vadállat az összes, szóval általánosítanak majd mindegyikükre.
"Most aztán újból lesz min csámcsognia a médiának. Van elég anyag a motorosellenes közvélemény erősítéséhez."Azért nem hiába alakult ki motoros ellenesség szerintem.Én motorozom is meg autózom is.Mindkettö társaságban sajnos megtalálható a "ki ha én nem"tipus.Az én tapasztalatom autoban ülve hogy 10 motorosból kb 7-8 nagyon idegesitöen közlekedik.A frászt hozzák rám amikor jobbról elözve elhuznak a két kocsisor között majd lesodorva a tükrömet.Némelyik motor hangjáról nem is beszélve.A másik oldalról nézve meg ugy látom az autosók nagy része ugy csinál mintha a motoros nem is közlekedö lenne.Az egyik haverom ment robogóval a védett uton amikor kihajtott elé egy autós a stop tábla ellenére és már a haver nem tudott megállni.Szerencsére sérülése nem lett de a robogó szépen összetört.És még sorolhatnám a pro és kontra eseteket.Más.Tegnap magam elé engedtem 6 motorost pedig a szabály szerint nekem volt elsöbbségem de fő az udvariasság és a segitökézség.Autóval voltam.A mögöttem levö autós meg rámdudált hogy mit csinálok.A motorosok közül egy sem köszönte meg egy laza kézlegyintéssel.
Nekem az elműlt 1 hében 2 balesetet is sikerült megúsznom. Az a poén, hogy városbon mentem 50 körül. Mind kétszer frankón előzés, inde ki, elkezdem az előzést, és a kocsi gyünyörűen elkezdett húzni balra. Az egyik esetben sikerült gyorsítással megúszni a balesetet, a másiknál 10 cm-en bellül álltam meg.
Nem hiszem hogy a korhatárt kellene felemelni, hanem az oktatási rendszeren, vizsgáztatáson kellene változtatni. Nézzetek körül, ma mindenhol azt hirdetik hogy pikk-pakk lehet jogsit szerezni. Az autósok között meg ugyanúgy sok az eszetlen barom, a motorosok meg azért kaptak több figyelmet, mert ugrásszerűen nőttek a balesetek száma, ami a hirtelen megnövekedett motorosok számával indokolható. A vizsgáztatásnál meg jó lenne egy fokozatossági elv, hogy még 21 évesen se lehesse Akorlátlant kapni. A sok felhajtott rendszámos randalírozó ellen meg a hatóság találjon ki valamit....
Szerintem nincs semmi törvényszerűség a motoros balesetekben.
Egy ismerősöm 42 évesen halt meg egy 1100-as zzr Kawával, 110-nél gyorsabban soha nem járt vele, vélhetőleg egy autós leszorította az utról, és fának csapódott. Az autós nem állt meg...
Én úgy olvastam, 23 éves volt, a másik pedig 29.
Újabb motoros "nagymenő" okozott balesetet tegnap este a Mecsekben. Egykerekezés közben a szemből szabályosan érkező személygépkocsinak csapódott. Állapota életveszélyes. Most aztán újból lesz min csámcsognia a médiának. Van elég anyag a motorosellenes közvélemény erősítéséhez. Lehet hogy velem van a baj, de én valahogy egyáltalán nem tudom sajnálni az ilyeneket.
Igazából semmi értelme sem lenne a korhatárt felemelni 5-6 évvel, ahogy írtad. Az elhíresült videos baleset okozója 32 éves, szóval a hülyeség nem korfüggő. Amúgy a szembejövő (most épp) vétlen motoros "csapattársa" volt az illetőnek. Rendszeresen együtt motoroztak. Nem tudom hogy igaz-e, de közös motoros ismerőseik szerint az áldozattól kapta a videotartó szerkezetet, amit aztán igen igényesen szalagozott fel a tankra. Mindegy. Az viszont tény, hogy saját haverját nyírta ki.
Szia
A (plusz)vezetésitechnika tényleg hasznos lehet, de ha a hülye az embert a saját sávjában találja telibe(videó) -sok szabályt áthágva- úgy, hogy még pislogni sincs ideje...(egyiknek se)
én még mindíg azt mondom, inkább a jogosultságot (és a büntetést) kéne szigorítani, hogy ne kelljen megvárni a hülye első balesetét amiben eltöri valaki ujját, vagy megöl valakit.
Háj!
hasonló történt velem két hete: forgalmas út szélén bütykölés, már sötétben, és 40 perc alatt 2 autós állt meg. Motoros nem járt akkor arra, de általánosságban le lehet vonni a következtetést, hogy a nagy rohanásban a segítség már ritka madár...Evvan!
Az a baj, hogy szabálysértésnél max 1évre lehet elvenni a jogsit. Ahhoz, hogy hosszabb időre elvegyék legalább vkinek az ujját kell törnie egy balesetben...
Szerintem az lenne jó, ha valamilyen vezetéstechnikai oktatás is lenne benne, aki korlátlant akar csinálni. Az segítene, persze aki hülye azon semmi se segít...
Sziasztok
Tegnap M1-en Budaörsnél lerobbantam. Az út szélén bütykölgetve a sok (kb. 7) motorosból csak egy "vett eszre", persze ő volt az egyetlen szoci a hét közül.
Bárki is volt, köszönöm a segíteni akarását.
(mikor jött, már éppen készen lettem. minden esetre jól esett)
A jogsi témához: én simán felemelném a korhatárt 5-6 évvel...(egységesen minden járműre) olyankor az ember már óvatosabb. És ha mégis hülye valaki, a büntetés ne csak pénzbéli legyen, hanem vegyék el a jogsiját 10-20 évre. Ez nagy visszataróerő és jó "szűrő" is lenne.
A normál közlekfelügyelet a Tatai úton, ahogy jössz be Győrbe a 81-es mellett.
De ismétlem, telefon az felejtő, személyes varázs kell hogy legyen bármi (én próbáltam 3 napon át telefonálni, eredménytelenül, apám bement személyesen és hirtelen lett időpont). Ami Ajkáról nehéz lesz...
itt megtalálsz mindent:
http://www.kff.hu/megyei/gyormoson
AZ ominozus motoros video fent van a freemail.hu-n
Szerintem Győrbe viszem a mocit vizsgáztatni, tudsz adni telefonszámot, mondjuk annak a helynek a számát ahol te csináltattad a 250-est...?
, vaakoi= ? Valaki
Nem jött össze elsőre! :-)
irigylem a prolémáitokat :P
Hol lehet ezt a videót megtalálni, vaakoi mondta, hogy neten látta. Megnézném én is mit csinált a srác.
sorszám: 5823 (77575)
( előzmény: tizenket-vereb, 2007-06-14 13:48:50)
Barátnőm most csinált A korlátlant. Januárban kezdte a kresszel, és egy múlt hét szerdán lett meg a forgalmi vizsgája. Előtte csak B-s jogsija volt, most az alkalmassági annyiban állt, hogy kellett (volna) tolnia egy 8-ast a motorral, hogy elbírja-e, ennyi a PÁV. Bár asszem 21 év alatt nem lehet azonnal korlátlant csinálni.
Egyébként ő 250-es Hondával kezd, de lehet két hónap múlva megyünk venni neki Hayabusát, mert kell ;)
"A4-es rajzlapomat ugyanilyen típusú Audira cserélném"
Nohh azért most se olyan 1XŰ vizsgázni 150+ -os paripára. Jelenlegi tudomásom szerint 2 év A korl. tapasztalat szükséges hozzá, illetve ha nem ez akkor PÁV. Lehet beszámítják az autót is a 2 évbe?
Minden esetre és az utóbbi időkben sámsont hajtottam a jawa elött. Most még szoktatom magam a jawahoz. Kicsit más. Viszont fura volt tegnap visszaülni simsonra :D:D:D:D
Ott a probléma, hogy mindenki vehet sportmotort utcára. Ha jól megnézzük, az összes ilyen balasetet, szinte mindig sport motorral esnek.
valami féle új vizsgarendszert kellene behozni, mert ez a mostani semmi. 21 éves elmúlik az ember, elmegy azt levizsgázik motorra, és megveszi a 150+ Le motorját, aztán semmi gyakorlattal irány az utca.
Véleményem szerint a nagyobb motorok megvásárlásához kötelezővé kellene tenni mondjuk 2 év gyakorlatot.
Ahogy én láttam a balesetet, mikor fordult a srác, az íven hagyta felegyenesedni a motort egy pillanatig, és ezért sodródott át.
sorszám: 5819 (77568)
( előzmény: tizenket-vereb, 2007-06-14 13:48:50)
Azért a nagymenő a szerpentinen nem volt semmi. A videón nem látszott durvának, de elég kellemetlen lehetett. LÁtszott hogy mennyire kepeszt az ív miatt, nehogy véletlenül kiszálljon. Ballfasz, inmorális, ösztönlény...
gyilkos
Gondoljátok csak, mi lett volna ha ti jöttők szembe. Esetleg utassal.
Ha én vétettem volna ekkorát, akkor max kireptetem egyenesbe, s eztán lesz ami lesz. Bár kemény dolog 130 felett a biztos bukást bevállalni.
Van valakinek még véleménye a dologról?
Múlt hétvégén három halálos motoros baleset a megyében,mindhárom esetben a motoros volt a vétlen.
Jesszus,kiadták ránk a vadászengedélyt?
Meneküljetek ! ! !
Sziasztok! ETZ henger fúráshoz, főtengely felújításhoz szakemberre lenne szükségem. Ha tudnátok valakit javasolni Pesten megköszönném. (A "Tábori" műhelyről, boltról tudtok esetleg valamit?)
Amúgy, itt mégiscsak kiálltatok mellettem, mert szóvá tettétek a dolgot, köszi Matifu, és Powerarc.:-)
Látod, a mérsékelt mérlegelés átka, te nem állsz mellém, mert radikálisan védekezek, emiatt máris nem vagyok rokonszenves.
Bezzeg a retkek azonnal csapatostul támadnak, mint hiénák és keselyűk, és nem azt nézik, kinek van igaza, hanem, hogy végre van lehetőségük elégtételt venni egy régi sérelemért, amit persze, naná, hogy jogos pofonként kellett elszenvedniük.
Innen nézve, mit írnál az előbbi helyett nekem ? :-)
Amúgy, szép szóval kezdtem, olvasd vissza...
Nézd az ilyenekkel nem szabad a saját hangnemükkel beszélni, ki lehet őket oktatni szép szóval is. A trágárságot ki kell iktatni, még akkor is, ha jogos lenne.
Egyébként igazad van tényleg láttam az ominózus írást, de elsiklottam felette (bocsi), viszont, amikor, hasonló stílusban, igaz jogosan válaszoltál, a trágárság miatt már nem tudtam maximálisn melléd állni.
És még valami.
A régebbi Ts, Es, Rt motorok esetében nem, de az ETZ és a Ts 250/1 vázában van egy óriási hiba.
Nem bírja a nyomatékot. Mival a kialakítása végett a torziós erőhatás fokozottan hat a váz alapjára (ami spiccben végződik), jóval erősebb anyagot kellett volna használniuk, vagy vastagabb csövet alapcsövet alkalmazni. Ha nem is rögtön lesz probléma ebből, de későbbi anyagfáradási problémákat okoz. Emiatt elferdül a blokk, ferdén húzza a lánc a lénckereket.
Ez egynkő pér ledarált fogaskerékkel, néhány törött zégerperemmel, elcseszett lánccal. Tehát a Jawa konstrukciója jobb.
Remélem segítettem kicsit.
Üdvözlettel: veréb
Amúgy nem csoda hogy a jawa lomhábban gyorsul mint az MZ. Mivel egy 250-es TS vagy ETZ szárazon kb. 130kg-ot nyom.
A Jawa pedíg 160kg felett. Ezzel kell megküzdeni gyorsuláskor. Csoda hogy az Mz ugrik? A Jawa Nagyobb erővel rendelkezik, s nyomatékosabb is kicsit, ám fordulata lassabb. Előnye, hogy hegyet mászva lassan nem zabálja meg a kuplungot.
Az Mz viszont a neki megjáró fordulatnál kegyesebben dolgozik, a fordulatra viszont nagyon kényes.
Az én Ts MZ-m 5. sebességben megmássza a Gyulaj hegyet, ami meredek nagyon. Igaz, 90km/h alatt nem megy a dolog.
Visszatérve a fogyasztásra, (MZ 250/1) mikor még a motoros "karrierem" leg elején jártam, akkor sürgős jeligével voltam kénytelen állítottam a mocit, s egy 5-6mm átmérőjű benzinálló gumicsecs kipottyant a szivatóbóvden végéből. Ekkor városban 8-9l közt is kajált a szemét. Most még a tranzisztoros gyújtást és egy előgyújtás vezérlést kellene beszerelni, tiszta szűrőt, halálpontos beállítást, légterelőt a torokba a jobb porlasztásért... Ezután egy kellemes motortűtán nem megy csak 4-4,5 liter közt. Csak kicsit oda kell figyelni. Most a motorom valamivel 5l alatt fogyaszt.
Nem lenne rossz, ha akkor mellém állnátok , amikor valaki úri kedvében csak úgy belémköt...ennyi év és ennyi munka után talán megérdemelnék némi támogatást, ha valaki előzmény nélkül csak úgy lebaromarcúz.. jobb híján természetesen azonnal visszaküldöm anyucijába, de nem állítom, hogy ezzel emelem a fórum színvonalát.
Köszi!
Asszem' megoldódott.
Szerintem újak voltak.
Szerintem nem a vitával van a baj, az jó, de ha véleménykülönbség miatt sértegetik a másikat az már nagyon rossz, mert onnantól átmegy személyeskedébe, anyázásba, az pedig nem ide való. Persze az is érthető, hogy a megsértett egyén hasonló stílusban reagál...
Mondjatok, a kifogasolt hozzaszolasok sorszamat, elolvasom oket.
De tudom, hogy van par ember itt a forumon, aki engem is mindig kiakasz, es vitatkozik ahelyett, hogy segitene....
Ahogy visszaolvastam a fórumban, láttam hogy egy teljesen normális hozzászólásra az illető le lett hülyézve és ebben rögtön társa is akadt. A bunkó beszólásaik helyett inkább segítenék a többieket, elvégre ezért van ez a fórum nem?
Kedves HyGy nem lehetne valami szankció azok ellen akik nem tudják felfogni, hogy azért mert valakinek más a véleménye, vagy más a tapasztalata, azért még nem fajankó.
Sőt lehet, hogy nagyon is fontos szereplője a fórumnak!
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni! ETZ hengerfúráshoz, főtengely-felújításhoz, ha tudnátok valakit javasolni Baranya megyében, Pécs közelében, megköszönném.
Reagálva egyben kiegészíteném... nem csak a zselés akku a megoldás... Bár a hibát kiküszübölni nem tudom hogyan lehetne, de az újabb hiba megelőzhető pl gondozásmentes savas akkuval is. Nekem ilyen volt a TS-ben, bár a jawa-ban most savaas van de már tervbe vettem a gondozásmentes vásárlását. Másik lehetőség, hogy tegyél csövet az akku túlfolyójára és vezesd az ellentétes oldalra...
Mondjuk nekem jawa-n elég nehéz, mert mindegy melyik oldalra vezetem, akkor is van kipufogó :D:D:D
nekem is ilyen. A zselés akkun kívül nincs értelmes ötletem, sorry:(
A kisflex leszedi :D
nincs ötletem :(
Sziasztok!
Akkumlátorból sav marta meg a kipufogómat. Ötleteket várok, hogyan tudnám eltüntetni. Esetleg tudtok valakit aki krómozással foglalkozik.
Szerintem ne nagyin bízz benne, viszont párezer ft-ért megjavítják. Bács megyében tudok embert is aki megcsinálja.
Gondolom ez valami öntapadós fólia lehet. Amennyiben ilyen akkor a ragasztott felület adhat egy bizonyos rögzítettséget. Főleg ha az ember tényleg szorosan csinálja. De csak nem lesz buborék a fólia meg a szélvédő között :P
Biztosan ad valami merevséget/rögzítést, a szigetelésen kívül is :)
Nem tudjátok véletlenül,h a szélvédőn lévő kőfelverődésre ragasztott fólia megállítja a továbbrepedést vagy csak ott nem ázik be?
Általában 1-2 3000-3500-ig, majd a többi 2500-3000 környékén kapcsolva... Ez túlzottan dinamikus?
Sorry elötte TS125/1-em volt... hozzá voltam szokva hogy 4000 alatt nem sokat várhattam tőle :P
Azt akkor én inkább határozzottan dinamikus kigyorsításnak nevezném....A viszonylag dinamikusnál beéri az 5-5.5 literrel városban....
Összesen: 170 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|