:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Csevegő (kötetlen) - új hozzászólás Összesen: 170 oldal
De gyorsan felkapjátok a vizet :DD
Nekem is megvan a Ternai, még '94ben vettem meg..Nekem a '65ös kiadás van meg..meg az '52es is..:))Abban még bőven Csepeleken mutat be mindent :D...
Honnan vetted hogy viccesnek találtam a szerző nevét? Én csak a Tárnait tartottam annak, a Ternait egyáltalán nem. Gyűjtöm a régi műszaki könyveket, Ternaitól van több könyvem is, Surányiról meg a többiekről nem is beszélve. Mivel nekem az kifejezés tök új volt, ezért kérdeztem hol van a könyvben. Belelapoztam a vezérlésnél meg a sportmotoroknál, de magát a kifejezést nem találtam. Nekem az 1958-as kiadás van meg, lehet ez is az oka hogy nem leltem.
Szia! Ha beírod a szerzőt és a címet a gugliba, akkor kidob jópár találatot. Ha jól emlékszem, tegnap még fent volt a TeszVeszen is egy példány+netes antikváriumban is előjegyezhető.
Apropó, olvasta valaki a nemrég kiadott magyar remekművet, A motorozás enciklopédiáját?:-D Először azt hittem, hogy lesüllyedt a színvonal, de hamar rá kellett jönnöm, hogy teljesen eltűnt.:-D
Nos, én részemről köszönöm, mert fogalmam sem volt, hogy a Horex is foglalkozott hasonlóval és mégegyszer le szeretném szögezni (bár már egyszer megtettem), hogy nem szekálni akartalak, bár úgy látszik zsakfos is a lelkére vette, úgyhogy velem lehet a hiba. Mint királyhenger, én ezt nem ismertem, azt hittem, hogy ez valami más és KÍVÁNCSI voltam.
Az én édesapámnak csak egy Rigája volt, de abból legalább ő volt a legjobb szerelő a környéken.;) Én azt (is) "örököltem" tőle, hogy ha már egyszer ok nélkül megsértettél valakit, akkor illik elnézést kérni, hogy ha legközelebb találkoztok, akkor egyikőtöknek se legyen rossz szájíze. De lehet, hogy nagyon régimódi az öreg...
Nagyon hasonló.Majdnem ugyan ez,itt is csak egy csatorna van a ki és beömlő gázoknak.Sztem nagyszerű megoldás,néha elképedek miket csináltak régen.Ja powerarcnak kifényképezem a könyvből,mondjuk ha neki is megvan nem tudom mi olyan vicces a szerző nevében.Tényleg nem értem miért támadtak le emiatt,többet nem is írok inkább ilyenről,felesleges volt említeni is ezt a nagyszerű könyvet... mondjuk legalább van akit tényleg komolyan érdekel,mint pl. téged is.Neten nincs fenn a könyv tudtommal.Néha veteránbörzén találkozhattok vele,talán én egyszer már láttam,habár én apámtól örököltem,neki még 1920-as indian-ja is volt (kézi váltós).
Haló!
Neten véletlen nincs fönt valahol magyarul? Mert felénk elég gyér a könyvtár, nem hiszem,hogy ilyennel tudnának szolgálni:(
Ja... vissza is csavarom a csillaghúzóval a gátlót :D
"Királyhengeres Horex".Ez a kifejezés mekkora vihart kavart.Csak azt nem értem miért.Aki tisztában van vele hogy van-e ilyen vagy királytengelyes van-e az ugy is tudja miről van szó.Aki meg nem tudja igy se meg ugy se annak meg éppen lehet királyhengeres is.Mit kell ezért mindjárt neki ugrani valakinek.Esox csak leirta hogy milyen érdekes a Ternai Zoltán: A motorkerékpár cimü könyve.Ennyi.Slussz.
"Királyhengeres Horex".Ez a kifejezés mekkora vihart kavart.Csak azt nem értem miért.Aki tisztában van vele hogy van-e ilyen vagy királytengelyes van-e az ugy is tudja miről van szó.Aki meg nem tudja igy se meg ugy se annak meg éppen lehet királyhengeres is.Mit kell ezért mindjárt neki ugrani valakinek.Esox csak leirta hogy milyen érdekes a Ternai Zoltán: A motorkerékpár cimü könyve.Ennyi.Slussz.
A könyv nekem is megvan, meg is találtam ezt a vezérlést amit írtál, megvan a színes ábra is, csak a királyhenger elnevezést nem találom, biztos rossz a szemem.:-) Áruld már el hányadik oldalon van.:-)
Szóval ez az egész hasonlított a gömbzáras vezérlésre?
(lsd. itt:
http://www.dself.dsl.pipex.com/MUSEUM/POWER/RotaryValveIC/RotaryValveIC.htm)
Királyhenger,látom nagy az érdeklődés :): Lerövidítem,mert igen hosszan tárgyalja.Nagyjából az a lényeg,hogy 4ütemű motornál szelepek helyett ún. forgótolattyúk végezték az egyetlen csatorna nyitását-zárását.Előnye,hogy így nagyobb fordulatszám volt elérhető,illetve a sűrítés is nagyobb.Hátránya a viszonylag bonyolult hengerfej,illetve az,hogy a porlasztót csak a henger felett lehetett elhelyezni (a beömlő csatorna nyitását-zárását ugyanis a kettéágazó csatornában elhelyezkedő forgótolattyú szabályozta).Ezt egyszerűen látni kell,igazán brutális.1942-ben pl. a németek a repülőgépekben alkalmazták a világháborúban,innen az ötlet,hogy motorkerékpárokban is kipróbálják.Sajnos a fejlesztések nem azért maradtak abba,mert olyan rosszak lettek volna,egyszerűen elfogyott a pénz.Az NSU pedig nagyon sok pénzt költött fejlesztésekre,ám sajnos a gazdaság és a politika közbeszólt.Pedig nem akármi lett volna ha tovább viszik...
Ha valakinek több info kell,sztem antikváriumban vagy könyvtárban (igen ritka) megtalálja a könyvet,minden motorosnak ajánlom!Üdv: Esox
Mielőtt elmagyarázod, ezt vedd figyelembe: 1 2 Üdv!
"De azért elmondom mi is az a királyhenger ha valakit tényleg érdekelne."
Hallgatunk.
Én azért tettem kérdőjelet a királyhenger után, mert reméltem, hogy elmagyarázod mi az. Vagy ha úgy jobban tetszik, akkor attól még hogy hülye vagyok, nem akarok az maradni. Ka'pís? Sajnálom, ha félreérthető volt, nem akartalak felhúzni.
Okosoknak:
Ternai Zoltán: A Motorkerékpár
Műszaki könyvkiadó 1965
320 oldalas,vastag keménypapír oldalt textiles kötésű,fekete borítós könyv,az elején egy pannonia motorkerékpár van.A könyvhöz tartozik egy kihajtható színes melléklet elsősorban a pannonia motorblokk robbantott ill. aprólékos működési ábráival.
Hihetetlenül poénos,valóban.
Akkor erről biztos nem hallottál.Ez pedig KIRÁLYHENGER.Én nem tudom,de általában itt a szocimotoroson rengetegszer találkoztam vele,valaki nem találkozott valamivel,erre kiröhögik,meg leoktatják azt aki esetleg maga előtt látja,nem értem miért van ez.Biztos roppantul vicces a királyhenger,biztosan rendkívül szar is hiszen az NSU is foglalkozott ilyennel,persze nagyon hülyék voltak biztos,mint ahogyan TERNAI ZOLTÁN is.Nem Tárnai előre szólok.Ez is roppant vicces elhiszem.
De azért elmondom mi is az a királyhenger ha valakit tényleg érdekelne.Elég bonyolult dolog készüljetek fel ;)...
Hát azért a királytengelytől ne ájulj el!
Valami alig pöfögő traktorba jó, egyébként csak a baj volt vele.
Hangos, meg bonyolult megoldás. Kicsit sportosabban közlekedtél, akkor lezabálta a fogaskerekeket, és elment a vezérlés.
Akkor pedig ugye a dugó találkozott a szelepekkel…
A kenési problémáiról nem is beszélve.
Nem véletlen, hogy már igen ritkán használják!
olyanról én is. meg királyláncról. De királyhengerről még nem hallottam. Pedig én aztán nagyon sok mindenről nem hallottam.:)
Királytengelyről már hallottam, olyan tuti van.:-)
Szevasztok!Egyébként nekem megvan a Tárnai Zoltán: A motorkerékpár c. könyv eredeti mellékletével, mindennel hibátlanul nagyon szép, 1964-es.Van benne szó jawa-ról, pannoniáról, danuviáról,mindenféle motorkerékpárról ami akkortájt fontos volt.Ki is olvastam,sok minden van benne,pl nem is gondolnátok,régen nem ám autóval mentek az ember mögött, hanem felült mögé az oktató :)),és egy érdekes módszerrel kezelte a kormányt és a többi kezelőszervet is opcionálisan :))).Hősi idők voltak az biztos... Királyhengeres Horex,hihetetlenül bonyolult Velocette és még sorolhatnám... a Jawa és a Pannonia tényleg csak játékszer volt ezek mellett, mondjuk az 500as Jawa OHC azért megérdemelt egy misét,hogy a magyar elektromos robogóról ne is beszéljünk...
Oké.Elnézést nem akartam senkit megbántani csak leirtam az esetet.Egyébként hogy ne csak kritizáljak nekem személy szerint nagyon tetszik az oldal.Amióta rátaláltam ez a kezdőlapom.A szakirodalomból óriási segitségeket töltöttem már le.Ezért is gondoltam hogy bármilyen motoros anyag(még ha látszólag nem fontos is)csak emeli az oldal fontosságát.Egyébként ha igy távolról a neten keresztül bármiben lehet segiteni én felajánlom magam.További jó munkát kivánok.
Nincs meg elfelejtve a dolog. Csak ez az oldal teljesen nonprofitkent mukodik. Es mostanaban nekem szemely szerint rengeteg a melo. Ezert hat belassulnak a dolgok. De mindig utol szoktuk erni magunkat.
Az jó kis melléklet, nekem is megvan...
Hát nem egyszerü dolog bármit is feltetetni.Nekem nemrég a kezemben volt 2 napig egy régi elsősorban a Pannoniárol de más régi motorokhoz is alkalmazható füzet.Tele szines ábrával a motor müködéséről és a részeiről(elektromosság,erőátvitel stb).Érdekes kis anyag,gondoltam megosztom mindenkivel.Beszkenneltem feltöltöttem tárhelyre és irtam emailt ide.Választ csak akkor kaptam amikor még egy emailt irtam hogy legalább azt irják már vissza köszönés helyett hogy egyáltalán észlelték a dolgot.Erre kaptam választ hogy az anyag megvan majd eldöntik hogy felrakják-e.Nem rakták fel.Ez kb 1-1.5 hónapja volt.Nem értem azóta sem.Nem nagy helyet foglal és lehet hogy volna akit érdekel a dolog.Azóta megtudtam hogy ez a Tarnai féle motoros könyv melléklete.
És miért kell 3 helyre elküldeni?? :D Nagyon nem értem :)
Ezt hogy érted? Mind hármótoknak küldjünk képet?? :)
De lehet kepet feltenni. Kuldjetek a Keri Lacinak, Poolnak es utoljara nekem ;) kepet a mocirol, meg a nicknevetekrol.
Jah, tudod ezt én már hányszor megkérdeztem :)))))) ?? Rengetegszer. Szerintem ez esélytelen... sajnos :((
Hali pentektol kb 2 hetet nem leszunk a petivel, elvileg a Keri Lacit lehet par dologgal piszkalni.
Üdv! Saját motorról hogyan lehet képet feltenni a galériába? Vagy nem lehet?? :)
Sziasztok! Korábban említette valaki, hogy Óbudán, talán Csillaghegyen, vagy a Flórián tér közelében van egy kárpitos, aki motor nyerget csinált neki. Meg tudná esetleg az a valaki adni a címét/elérhetőségét ennek a kárpitgyártónak?
Hell!Mi van a motor tervezéssel???Nagyon megállt az élet!Én küldök anyagot van pár.
Lehet, hogy bizalmatlan vagyok, de az erdőben crossmotorosok számára nyakmagasságban kifeszített kötél után nekem már nem esik nehezemre elhinni a szándékosságot ebben az esetben sem.
Lehet, de akkor is ott van...
Azért, abból, hogy kanyarokban van nem feltétlenül kell szándékosságra gondolni, lehet csak felelőtlenség is, pl valamilyen tartályból kiloccsant a kanyarban, eléggé bulvárszagú a cikk.
Nab'meg:
http://www.mno.hu/index.mno?cikk=422490&rvt=89
A yamahatop.hu oldalon a használt vasak között nézzétek meg a CBX 750 F sárkányt. Különösen a kipuffogót ajánlom figyelmetekbe :DDD
Nézd meg a www.veteran.hu oldalon az eseményekmenüben.Ott minden veteránost összeröffenés le van írva.A találkozókrol pedig a www.wild.hu n tudsz utánna nézni. Sok sikert. Üdv Satyak
Sziasztok!
Budapesten kellene egy hely ahol gyorsan olcsón de legföképpen jól javítanak motoros ruhát.
Ha valaki tud ilyet kérem szóljon itt vagy a jorgat@freemail.hu emailcimen esetleg a 06/20-32-66-355-ös telefonszámon.
Segítséget elöre is kösz
Jorgat
Hello!
Nem tudja valaki hogy honnan lehet megszerezni az alkatrészbörzék, találkozók, helyszineit és idöpontjait?Próbálgattam a keresövel de nem igazán találtam meg.
Én is ott voltam a rendezvényen.Látható volt ahogy mindenkit lesujtott a hír. Nyugodjon békében a srác.
Összesen: 170 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|